Eens. Je therapeut kan je alleen helpen als jij open durft te zijn. Anders is het verspilde moeite.quote:Op woensdag 5 november 2008 15:55 schreef THEFXR het volgende:
@water_lelie, als ik zo je topics/postings doorlees, liggen je negatieve sex ervaringen, als grondslag voor je huidige problemen.
Het is wel de bedoeling dat je je therapeut zo veel mogelijk vertelt, dus bijvb ook die rijles ervaring, wat voor gevoel je daarbij kreeg,enzo.
Mss beetje voorbarig om dat nu al te concluderen, maar dit:quote:Op woensdag 5 november 2008 15:55 schreef THEFXR het volgende:
@water_lelie, als ik zo je topics/postings doorlees, liggen je negatieve sex ervaringen, als grondslag voor je huidige problemen.
Is natuurlijk helemaal waar.quote:Het is wel de bedoeling dat je je therapeut zo veel mogelijk vertelt, dus bijvb ook die rijles ervaring, wat voor gevoel je daarbij kreeg,enzo.
Baat het niet, dan schaadt het niet, zegt men wel eens...quote:Op woensdag 5 november 2008 17:06 schreef water_lelie het volgende:
Ik hoopte juist dat ik het achter kon laten in het topic 'rij-intructeur moet formeel blijven'.
Nu gaan jullie er alsnog hier op door.
Als jullie vinden dat ik het mijn therapeut moet vertellen, dan doe ik dat misschien wel. Weet alleen niet wat ik er mee opschiet.
Welke andere dingen? Mijn trauma's?quote:Op woensdag 5 november 2008 17:10 schreef sungaMsunitraM het volgende:
THEFXR bedoelde niet alleen dat met die rij-instructeur maar ook die andere dingen. Heb je die wel verteld?
De zaken die je hier op Fok gepost heb. Die lijken me zeer zeker van belang voor je therapiequote:Op woensdag 5 november 2008 17:23 schreef water_lelie het volgende:
[..]
Welke andere dingen? Mijn trauma's?
praat geen poep psychodynamische therapie is even effectief als welke andere psychotherapie.quote:Op vrijdag 5 september 2008 17:23 schreef m-niki het volgende:
het is best een oude soort psychotherapie om erachter te komen waar een ziekte vandaan komt (dus niet meer praten over kindertijd enzo gelukkig!!), dat is helemaal niet effectief gebleken in het verleden.. wat wel zo is, is dat het handig is om te weten waar je nu écht bang voor bent (wat ALS je ziek bent, wat is daar dan zo erg aan voor jou?)
Ik vind dat jouw therapeut persoonlijk (!!) erg veel sessies nodig heeft voordat ie eindelijk komt waar het om draait. Ik geef zelf kortdurende therapie en bij 5 sessies zit ik al over de helft! Natuurlijk is het goed om een goede intake te doen, zodat je geen dingen per ongeluk over het hoofd ziet, maar vijf keer vind ik ...nou ja... vreemd.
Het is zeker een heel goed idee om dit met hem te overleggen.. het is een beetje uit de tijd om als therapeut op een hoge stoel te zitten en alles geheimzinnig te laten en de client die de therapie lijdzaam ondergaat... (en zoals ik het nu lees, is de therapie nog niet eens begonnen! Er had al zoveel gedaan kunnen worden...)
Door Trimbos:quote:Op woensdag 5 november 2008 23:02 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
praat geen poep psychodynamische therapie is even effectief als welke andere psychotherapie.
Ik heb tijdens de intake een reeks vragen moeten beantwoorden en dus het een en ander verteld. Hij gaat inderdaad door op sommige thema's (waaronder trauma's) gecombineerd met bij elke sessie vragen wat me heeft bezig gehouden (elke 2 weken). Ik heb dus zelf in de hand wat ik wel en niet vertel van het heden. Maar van het verleden weet hij ongeveer wel wat er heeft afgespeeld, ook niet alles maar daar probeert hij nu inzicht in te krijgen.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:27 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Die bedoel ik ja.
Lijkt me vrij relevant voor het verklaren/behandelen van angsten, paniekaanvallen etc.
We zijn dus nog niet zover dat ik mijn trauma's aan het verwerken ben.quote:Op donderdag 6 november 2008 07:42 schreef MLI het volgende:
TS, ik ben mijn mijn therapeut ongeveer net zover als jij, alleen bij mij loopt wel alles naar wens. PM me maar als je behoefte hebt om ervaringen uit te wisselen.
Makkelijker gezegd dan gedaan. Ik vind praten erg moeilijk. Het is dat ik gek werd van mijn ziekteangst en op aandringen van de huisarts nu in psychotherapie zit, anders had ik het niet gedaan. En iets op een forum vertellen is nog altijd makkelijker dan persoonlijk tegen iemand. Maarja daar werk ik nu ook naartoe.quote:Op woensdag 5 november 2008 18:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
De zaken die je hier op Fok gepost heb. Die lijken me zeer zeker van belang voor je therapie
Ik ook niet. Tenminste, 1 keer kunnen huilen over een gebeurtenis van 8 jaar geleden, maar dat noem ik nog geen verwerken. Maar het is me wel gelukt om weer in contact te komen met mijn gevoel.quote:Op donderdag 6 november 2008 13:35 schreef water_lelie het volgende:
We zijn dus nog niet zover dat ik mijn trauma's aan het verwerken ben.
Misschien kan je hem 1 dag voor je sessie de Fok links mailen, dan kan hij even inlezen en hoef je er niet zelf over te beginnen, das alweer 1 drempel minderquote:Op donderdag 6 november 2008 13:40 schreef water_lelie het volgende:
[..]
Makkelijker gezegd dan gedaan. Ik vind praten erg moeilijk. Het is dat ik gek werd van mijn ziekteangst en op aandringen van de huisarts nu in psychotherapie zit, anders had ik het niet gedaan. En iets op een forum vertellen is nog altijd makkelijker dan persoonlijk tegen iemand. Maarja daar werk ik nu ook naartoe.
Daar zijn we het inmiddels over eens. Mijn doel is van mijn angst af komen.quote:Op donderdag 6 november 2008 15:26 schreef -marz- het volgende:
"Hoe kom ik van mijn hypochondrie af" lijkt jou het meest logisch in deze volgens mij. Maar dat weet hij niet.
Dat is geen gek idee, maar de bedoeling is dat ik zoveel mogelijk zelf vertel en op mijn eigen tempo.quote:Op donderdag 6 november 2008 15:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Misschien kan je hem 1 dag voor je sessie de Fok links mailen, dan kan hij even inlezen en hoef je er niet zelf over te beginnen, das alweer 1 drempel minder
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |