Placebo effect. Dat heeft niets met een God te maken, onze geest is gewoon enorm sterk. Sterker dan menigeen vermoedt. Als je echt ergens in gelooft en voor gaat kom je vaak een heel end. Zie bijvoorbeeld Lance Armstrong die uit kansloze positie om het zo maar te noemen kanker overwint. Puur op wilskracht.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 08:17 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik heb het al zo vaak verteld op FOK!, en ik ben er al zo vaak belachelijk mee gemaakt, dus ik ga niet in detail treden. Maar ik heb zelf wonderbaarlijke genezingen bij mensen meegemaakt, die dus ECHT genezen zijn.
Ik ben zelf een nuchter, rationeel-ingesteld persoon maar ik ben er echt van overtuigd geraakt dat dit soort genezingen gewoon echt gebeuren.
Niet 'puur op wilskracht', hij had ook ongeveer de beste medici van de wereld tot zijn beschikking. Dat is totaal wat anders dan wat ik heb zien gebeuren.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:09 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Placebo effect. Dat heeft niets met een God te maken, onze geest is gewoon enorm sterk. Sterker dan menigeen vermoedt. Als je echt ergens in gelooft en voor gaat kom je vaak een heel end. Zie bijvoorbeeld Lance Armstrong die uit kansloze positie om het zo maar te noemen kanker overwint. Puur op wilskracht.
Ik heb hetzelfde meegemaakt, zelfs met mijn eigen moeder. Toch ga ik je vertellen dat er een God bestaat en ook dat Hij goed is.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:09 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb trouwens ontzettend lieve mensen aan kanker zien overlijden en enorme pijn zien hebben, ga mij niet vertellen dat er een God bestaat. Of het moet een slechte kerel zijn
Best redelijke kijkcijfers.quote:KNEVEL & VAN DEN BRINK 1.047.000
Natuurlijk had hij de beste medici, maar ik noemde het ook als voorbeeld, om aan te geven dat de menselijke geest gewoon enorm sterk is. En of zulks nou een wonder of een placebo-effect is, misschien ligt de waarheid in het middenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:13 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Niet 'puur op wilskracht', hij had ook ongeveer de beste medici van de wereld tot zijn beschikking. Dat is totaal wat anders dan wat ik heb zien gebeuren.
Ik heb deze discussie met mijn ex ook heel vaak gevoerd. Ik was het niet met haar eens. Wat ik me dan afvraa: Als God goed is, waarom laat hij zulke nare dingen gebeuren?quote:Maar goed, wat ik al eerder zei. Noem het een placebo effect, noem het een wonder, maar het gebeurt.
[..]
Ik heb hetzelfde meegemaakt, zelfs met mijn eigen moeder. Toch ga ik je vertellen dat er een God bestaat en ook dat Hij goed is.
Brigitte Kaandorp was wel leukquote:
Precies de echte Gereformeerden kijken zonder kijkcijferkastje boven op zolder.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:41 schreef borisz het volgende:
[..]
P&W en K&vdB verschillen niet zo veel qua kijkcijfers.
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:41 schreef Toad het volgende:
Slavenboerin, Albayrak, Peter Jan Rens en de moeder van het zoontje die de Mexicaanse griep heeft gehad, zijn vanavond bij KvdB. (Bron: Twitter Tijs)
De heer kijkt natuurlijk ook mee met al z'n klonen, dat drijft die kijkcijfers ook omhoog..quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:31 schreef Adelante het volgende:
Precies de echte Gereformeerden kijken zonder kijkcijferkastje boven op zolder.
quote:Wibi Soerjadi maakt voorzichtige rentree
Uitgegeven: 15 mei 2009 15:02
Laatst gewijzigd: 15 mei 2009 15:08
AMSTERDAM - Wibi Soerjadi gaat enkele kleine try-outs geven om speelconditie op te bouwen en weer volledig vertrouwd te worden met zijn instrument.
Dat staat vrijdag op de website van de pianist. Soerjadi was maandenlang uit de roulatie door aangetaste gehoorzenuwen.
Volgens de concertpianist is hij nog niet hersteld, maar is er een kleine verbetering geconstateerd bij de laatste gehoortest.
Volledig herstel zal nog enige tijd op zich laten wachten, zo staat op de site. In de grote zaal van het Concertgebouw in Amsterdam hoopt Soerjadi zijn terugkeer te maken met concerten op 29 en 30 mei. Daarvoor geeft hij enkele kleine proefconcerten.
© ANP
Zeker door zijn eigen gepingel.quote:aangetaste gehoorzenuwen.
Ze komt best intimiderend overquote:
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:22 schreef Zero2Nine het volgende:
Ik heb medelijden met die burgemeester.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |