Oh ja, je hebt gelijk (gelijk even in m'n aantekeningen gekeken)quote:Op donderdag 4 september 2008 14:57 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Hoi!
* veiligheidsspeldje moet zo op de foto voor een pasje![]()
Op de een of andere manier zijn zelfs foto's uit een automaat beter dan wanneer ze door zo'n fotograaf gemaakt wordenHet wordt wel m'n tweede niet-vadsige pasje.
PF: alcohol maakt 7, vet maakt 9 kcal/gram
Dat heb ik ook. Hier bij de VenD hebben ze zo'n automaat en die overbelicht je een beetje. Ik zie eruit als 16 op mijn paspoort. Geen rimpel of wal te zienquote:Op donderdag 4 september 2008 14:57 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Hoi!
* veiligheidsspeldje moet zo op de foto voor een pasje![]()
Op de een of andere manier zijn zelfs foto's uit een automaat beter dan wanneer ze door zo'n fotograaf gemaakt wordenHet wordt wel m'n tweede niet-vadsige pasje.
PF: alcohol maakt 7, vet maakt 9 kcal/gram
Foto!quote:Op donderdag 4 september 2008 15:04 schreef conleche het volgende:
[..]
Dat heb ik ook. Hier bij de VenD hebben ze zo'n automaat en die overbelicht je een beetje. Ik zie eruit als 16 op mijn paspoort. Geen rimpel of wal te zien![]()
Beetje genant wel, want dan gaan ze nog eens 2x naar je kijken, bij de douane. Zo van: heeft ze per ongeluk het paspoort van dochterlief meegenomen...
Dat als een mooi gezond product zo chemisch bewerkt is, dat het dan nog gezond voor je is. (Sprak de toekomstige diëtistquote:Op donderdag 4 september 2008 15:09 schreef kwakveense het volgende:
waar geloof je niet in PF? dat blue band brood t zelfde bevat als volkorenbrood? voor zover ik t etiket goed gelezen heb wel. incl. minder vet en minder suikers....
De zoete smaak komt van enkel(een?)voudige koolhydratenquote:Op donderdag 4 september 2008 15:19 schreef kwakveense het volgende:
er zit deels tarwe en deels inuline in blue band goede start als vezels. dit zegt wikipedia over inuline:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Inuline
lijkt me dus niet echt ongezond. en t verklaart ook een beetje de zoetige smaak terwijl er toch minder suikers in t brood zitten...
quote van wiki:quote:Op donderdag 4 september 2008 15:23 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
De zoete smaak komt van enkel(een?)voudige koolhydraten![]()
Zetmeel wordt door je speeksel (amylase) omgezet in glucoseDoor goed kauwen smaakt je brood dus zoet
![]()
En volgens mij zijn complexe koolhydraten beter (GI index etc.)
hm, ik ben ook vrij wikisceptisch. maar dit was in een link vanaf een wetenschapsforum waar ze t er over hadden dus ik vertrouw t wel.quote:Op donderdag 4 september 2008 15:41 schreef Ewelina het volgende:
Wikipedia klopt ook niet altijd hoor. (Vaak wel, maar in dit geval durf ik het niet te zeggen)
Ik probeer het me gewoon voor te stellenquote:Op donderdag 4 september 2008 16:02 schreef kwakveense het volgende:
ik heb t net toch uitgelegd: ik lúst wel bruinbrood, maar als ik bruinbrood eet ontgaat elke eetlust me en zit ik met lange tanden iets weg te werken wat ik gewoon vies vind. dan eet ik liever iets wat net zo gezond is (als je naar veodingswaardes kijkt) en waar ik wel met plezier van eet. en je kunt wel anti zijn DML. maar ik eet liever blue band brood dan wit brood als t om mn ingewanden gaat....
en PF ik lust echt heel veel dingen echt niet. ik ga nog steeds kokhalzen van bepaalde structuren en smaken. ik krijg t gewoon niet weg. punt.
Die kinderen ken ik nietquote:Op donderdag 4 september 2008 16:09 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik snap dat nooit zo, volgens mij is dat gewoon net zoiets als dat kinderen champignons en olijven niet lekker vinden, gewoon een paar keer proberen en je vindt het vanzelf lekker.
Nou ja dat is dus waar voor mij het punt 'm in zit. Ik geloof niet dat het net zo gezond is.quote:Op donderdag 4 september 2008 16:02 schreef kwakveense het volgende:
ik heb t net toch uitgelegd: ik lúst wel bruinbrood, maar als ik bruinbrood eet ontgaat elke eetlust me en zit ik met lange tanden iets weg te werken wat ik gewoon vies vind. dan eet ik liever iets wat net zo gezond is (als je naar veodingswaardes kijkt) en waar ik wel met plezier van eet. en je kunt wel anti zijn DML. maar ik eet liever blue band brood dan wit brood als t om mn ingewanden gaat....
Donker brood is dat ook niet altijd van zichzelf. Dat superdonkere brood, dat er zo supergezond uitziet met al zn pitjes enzo, is vaak kunstmatig donkerder gekleurd, om het er gezonder uit te laten zien. Gezonder door chemische kleurstoffen ... Right.quote:Op donderdag 4 september 2008 15:48 schreef kwakveense het volgende:
[..]
hm, ik ben ook vrij wikisceptisch. maar dit was in een link vanaf een wetenschapsforum waar ze t er over hadden dus ik vertrouw t wel.
edit: ik ben er trouwens ernstig voor om je kinderen eerst te proberen donker brood te leren eten hoor! ik ben er nu een beetje de dupe van dat mn ouders het met mij opgegeven hebben... ik zoek ook alleen maar alternatieven die ik wel lust
(heb net een bento box besteld...een hele lieve met roze aardbeien)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |