Voel je je al gemarginaliseerd deel uitmakende van de cultuur van de meerderheid?quote:Op vrijdag 5 september 2008 17:53 schreef JihadJoe het volgende:Maar dat zal wel niet, altijd éénrichtingsverkeer.
Uitgescholden worden op straat is sowieso niet tof natuurlijk, maar het sissen verbieden vind ik echt heel ver gaan. Hoe gaan ze dat sowieso controlleren?quote:Op vrijdag 5 september 2008 17:54 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Het gaat meer om dat hoer na het sissen.
Iets wat ik bij Nederlandse jongens nooit heb meegemaakt.
En dat hoer is opzich ook niet bedreigend (meer een teken dat ze zielig zijn), maar als ze daarna ook nog irritant achter je gaan lopen of achterna fietsen is dat dus wel bedreigend.
Natuurlijk kun je dat niet verbieden, net zoals dat je mensen niet kan verplichten elkaar een hand te geven.quote:Op vrijdag 5 september 2008 18:09 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Uitgescholden worden op straat is sowieso niet tof natuurlijk, maar het sissen verbieden vind ik echt heel ver gaan. Hoe gaan ze dat sowieso controlleren?
Ik denk dat het niet te controleren valt.quote:Op vrijdag 5 september 2008 18:09 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Uitgescholden worden op straat is sowieso niet tof natuurlijk, maar het sissen verbieden vind ik echt heel ver gaan. Hoe gaan ze dat sowieso controlleren?
Was ook niet grappig bedoeld. Ik word een beetje moe van mensen die dergelijke stupide uitspraken doen.quote:
quote:Op vrijdag 5 september 2008 20:05 schreef Ghazi het volgende:
Kijk al die vrouwen in deze topic pronken hoe vaak ze niet gesist zijn door Marokkaanse jochies. Ergens streelt het wel jullie ego.
Kortom: niks aan de hand.
Nou eerder een belediging als ik zie wat voor wijven er in trappen, vraag ik me altijd af of ze denken dat ik net zo dom ben..quote:Op vrijdag 5 september 2008 20:05 schreef Ghazi het volgende:
Kijk al die vrouwen in deze topic pronken hoe vaak ze niet gesist zijn door Marokkaanse jochies. Ergens streelt het wel jullie ego.
Kortom: niks aan de hand.
Dát hoort ook allemaal niet.quote:Op vrijdag 5 september 2008 17:17 schreef WHATSHESAID het volgende:
Wtf sissen verbieden op straat?Sissen opvatten als iets bedreigends?
Mijn god, waar gaaaaaaaaat het over?
En ja, die beste man heeft gewoon gelijk als hij zegt dat bouwvakkers dan ook niet meer mogen fluiten.
En mannen mogen dan ook niet meer zo overdreven omkijken naar de kont van een passerend vrouwmens, want dat ervaar ik ook als ZEER bedreigend.
Helemaal mee eens, het is lomp gedrag maar alsjeblieft niet verbieden.quote:Op zaterdag 6 september 2008 10:56 schreef WHATSHESAID het volgende:
Natuurlijk is het vrij lomp gedrag, maar waar gaan we de grens trekken als je dit gaat verbieden? Straks mag je helemaal geen onbekenden meer aanspreken omdat ze zich mogelijk bedreigd zouden kunnen voelen door jouw benadering.
beetje zoals ze ook voor elkaar hebben gekregen met kinderen?quote:Op zaterdag 6 september 2008 11:48 schreef Demophon het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, het is lomp gedrag maar alsjeblieft niet verbieden.
Straks gaan we die kant op dat je als man zijnde al helemaal geen leuke meid durft aan te spreken, omdat je dan bang bent om een proces aan je broek te krijgen!
mwah, wat dat 'duits' aangaat ben ik nooit 'Duitse' geweest, vandaar dat ik daar niet meer wou wonen ..quote:Op donderdag 4 september 2008 22:05 schreef zoalshetis het volgende:
moussie is duits en haat nederlanders.
quote:Op zaterdag 6 september 2008 12:47 schreef moussie het volgende:
misschien een idee voor de meiden van halal, zet een groep blonde meiden op de Dam en dan maar sissen tegen iedere mocro/antilliaan/suri die langs komt lopen, met bijbehorende opmerkingen uiteraard
in de hoogtijdagen van de emancipatie is dat idd aan de orde gekomen. zo had je ook mensen die het beledigend vonden dat je een timmerman, een stratenmaker, een loodgieter etc had. die zagen het liever seksloos veranderen in timmer, straat, lood etc.quote:Op zaterdag 6 september 2008 12:47 schreef moussie het volgende:
Het fluiten+opmerkingen van de bouwvakkers was in de vrouwenbeweging ergens begin 80er jaren best wel een issue, dat werd toen ook als beledigend ervaren .. ik weet niet meer welke meidengroep het was maar op gegeven moment was er een item op TV, de dames uitgedost als bouwvakkers op een steiger en fluiten naar iedere lekkere man dat er langs liep, met bijbehorend commentaar over strakheid van de kontjes ed .. de mannen die later werden gevraagd wat ze ervan dachten vonden het toch best wel een genante vertoning, vooral die opmerkingen .. sindsdien zijn die opmerkingen verdwenen en het fluiten is gebleven ..
misschien een idee voor de meiden van halal, zet een groep blonde meiden op de Dam en dan maar sissen tegen iedere mocro/antilliaan/suri die langs komt lopen, met bijbehorende opmerkingen uiteraard
ja kom nou zeg, we zijn inmiddels toch mondig genoeg, alsof we zo'n enge CDA-muts nodig hebben om 'ons' te beschermenquote:
hehe .. idd, je zocht ook geen kapster meer maar een haarverzorgende m/vquote:Op zaterdag 6 september 2008 12:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
in de hoogtijdagen van de emancipatie is dat idd aan de orde gekomen. zo had je ook mensen die het beledigend vonden dat je een timmerman, een stratenmaker, een loodgieter etc had. die zagen het liever seksloos veranderen in timmer, straat, lood etc.
nee dan was het, met het voorstel destijds, 'haar' geworden. interieurverzorger(ster) etc is later gekomen.quote:Op zaterdag 6 september 2008 12:54 schreef moussie het volgende:
[..]
hehe .. idd, je zocht ook geen kapster meer maar een haarverzorgende m/v
Het is later idd de wet gelijke behandeling geworden, klopt, maar je had dus ook voor die tijd al van die vage omschrijvingen om gender-kwalificaties te ontlopen .. ik heb toen geregeld in een deuk gelegen, vooral de discussie om de vroedman .. hilarischquote:Op zaterdag 6 september 2008 12:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee dan was het, met het voorstel destijds, 'haar' geworden. interieurverzorger(ster) etc is later gekomen.
het waren idd hilarische tijden.quote:Op zaterdag 6 september 2008 13:19 schreef moussie het volgende:
[..]
Het is later idd de wet gelijke behandeling geworden, klopt, maar je had dus ook voor die tijd al van die vage omschrijvingen om gender-kwalificaties te ontlopen .. ik heb toen geregeld in een deuk gelegen, vooral de discussie om de vroedman .. hilarisch
quote:Op zaterdag 6 september 2008 13:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het waren idd hilarische tijden.
Die s op het einde! Hij klinkt zo bedreigendquote:Op zaterdag 6 september 2008 13:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Politie-mens, groente-mens, Brandweer-mens, ...
bij sommige beroepen was het wel een virtuele promotie .. van poetsvrouw naar interieurverzorgende bvb ..quote:Op zaterdag 6 september 2008 13:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Politie-mens, groente-mens, Brandweer-mens, ...
Als zelf allochtone pubermeisjes niet begrijpen wat het ge-sis betekent, is het toch niet vreemd te noemen dat autochtone pubermeisjes het niet snappen?quote:Op donderdag 4 september 2008 13:55 schreef sitting_elfling het volgende:
Veel Nederlanders ervaren het echter als bedreigend en negatief. Volgens Asrafali is dat echter gewoon een kwestie van de gewoonte leren kennen. "Als je het niet kent is het misschien wat vreemd. En dat komt omdat veel mensen niet weten hoe het werkt. Ook bijvoorbeeld pubermeisjes van allochtone afkomst zijn er niet mee opgegroeid en weten dus niet meer wat het betekent", legt de ISBI-voorzitter uit
op zich is dat best raar, want de allochtone puberjongen is ook hier opgegroeid .. en die weet het weer wel ?quote:Op zaterdag 6 september 2008 14:10 schreef botterfly het volgende:
[..]
Als zelf allochtone pubermeisjes niet begrijpen wat het ge-sis betekent, is het toch niet vreemd te noemen dat autochtone pubermeisjes het niet snappen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |