hou je nog wel zussen over?quote:Op donderdag 4 september 2008 11:16 schreef boem-dikkie het volgende:
Godver al 4 biggen dood vuile moordenaars!
quote:Op donderdag 4 september 2008 11:16 schreef boem-dikkie het volgende:
" Everytime somebody answers in this thread a little piggy gets killed "
Er was toch ook zo'n bewegend plaatje dat je zo'n teller kon zien?quote:Op donderdag 4 september 2008 11:16 schreef boem-dikkie het volgende:
" Everytime somebody answers in this thread a little piggy gets killed "
Je kunt ze beter meteen in een bak marinade gooien, kunnen ze meteen op de BBQ.quote:Op donderdag 4 september 2008 11:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]moeten ze maar leren zwemmen
Eens! Heb het eigenlijk meer op die Pinpas. Je ziet het geld niet, en je gaat het dan maar zien als een object waar je geld mee uit een ''automaat'' kan trekken..quote:Op donderdag 4 september 2008 11:19 schreef Bdijk het volgende:
Ik zou nooit zoveel "dure" spullen gekocht als er nog guldens waren..
OMG cute!!quote:Op donderdag 4 september 2008 11:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
bwoh best cool, ik wil er ook één!quote:Op donderdag 4 september 2008 11:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Water kopenquote:Op donderdag 4 september 2008 11:26 schreef sungaMsunitraM het volgende:
4 gulden 30 voor één kutflesje Spa bij de Kiosk!
Meer vanwege je uitspraak, dan dat ik jou in het algemeen bedoel hoorquote:Op donderdag 4 september 2008 11:37 schreef Frollo het volgende:
Ik word geciteerd in de OP.
TS denkt dat ik rond de 20 ben.
Klinkt idd wel een stuk meer ja. Nouja, ik ben zelf van mening dat we als iets bijvoorbeeld ¤1,80 kost dat we het ook als ¤1,80 moeten zien. Gewoon stoppen met omrekenen, en juist dat bedrag zien als Fl 1,80. Uiteindelijk merk je niet teveel ervan op denk ik zo. Waarom doen sommige toch zo ingewikkeld..quote:Op donderdag 4 september 2008 11:41 schreef stbabylon het volgende:
Volgens de bejaarden:
¤1,80 voor een bier, dat was fl2,=!!! nu is het: fl4,40!!!
Volgens de realistische mens:
Het zou nu ook minstens fl4,= zijn geweest als we de gulden hadden behouden.
Voor de mensen onder/rond de 20 (waar de klacht over gaat), zou dat loon sowieso gestegen zijnquote:Op donderdag 4 september 2008 11:59 schreef DroogDok het volgende:
Terrechte klacht.
Reken dan ook gelijk even je salaris van nu om naar guldens, dank u wel.
Nee want ze betalen daar met Forintenquote:Op donderdag 4 september 2008 12:02 schreef DeX090 het volgende:
Ik was laatst in Hongarije en toen rekende ik om van/naar Florinten. Is dat wel acceptabel?
Als jij 5,5 euro voor een broodje kroket betaald ben je gewoon gek.quote:Op donderdag 4 september 2008 12:07 schreef longinus het volgende:
Broodje kroket bij zo'n stand, 5,5 euro, dat is fucking 11 gulden
Matig, vandaar dat veel mensen me niet snapten. Ik dacht dat het lag aan het feit dat men nauwelijks Engels spreekt daar.quote:Op donderdag 4 september 2008 12:13 schreef Berzerker het volgende:
[..]
Nee want ze betalen daar met Forinten
Maar 6 jaar inflatie doet de prijzen niet zo'n 220,371% stijgen. Maar waar je 6 jaar geleden 10 gulden voor moest betalen (¤ 4,54 voor de jongeren hierquote:Op donderdag 4 september 2008 11:14 schreef stbabylon het volgende:
En die mensen vergeten dan ook nog even voor het gemak zo'n 6 jaar inflatie.
Laag bij de grond.quote:Op donderdag 4 september 2008 11:11 schreef Dreaming.Bee het volgende:
, maar dat je als lui van rond de 20 jaar dit nog gaat doen vind ik wel heel erg laag onder grond zeg![]()
quote:
Mijn salaris is zonder al te veel moeite ver-3-voudigd.quote:Op donderdag 4 september 2008 12:51 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Maar 6 jaar inflatie doet de prijzen niet zo'n 220,371% stijgen. Maar waar je 6 jaar geleden 10 gulden voor moest betalen (¤ 4,54 voor de jongeren hier) betaal je nu 10 euro voor veel dingen.
Waar men dus in 6 jaar tijd zover is dat het prijskaartje van toen dezelfde is van nu, met een andere letter ervoor, is dat bij de salarissen niet het geval.
Kort gezegd: salarissen gehalveerd, prijs gelijk gebleven.
En de winkels maar ontkennen terwijl het aangetoond is dat de prijzen extra zijn gestegen.
Maar ik neem aan dat werkervaring, leeftijd, kennis en functie ook wel een rol spelen bij de hoogte van je salaris.quote:Op donderdag 4 september 2008 12:55 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Mijn salaris is zonder al te veel moeite ver-3-voudigd.
Dat zou ver-6,6-voudigd zijnquote:Op donderdag 4 september 2008 12:56 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dat werkervaring, leeftijd, kennis en functie ook wel een rol spelen bij de hoogte van je salaris.
Denk niet dat jouw salaris ver-3-voudigd is bij de invoering van de euro? fl 3000,- -> ¤ 9000,- ??
Maar ook bij lange na geen inflatie.quote:Op donderdag 4 september 2008 13:03 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat zou ver-6,6-voudigd zijn
In zes jaar tijd van 2500 gulden naar 7500 gulden. Ik heb er wel wat ervaring, kennis en functie bij gekregen, maar bij lange na niet dat verschil.
Wát vind je het?quote:Op donderdag 4 september 2008 11:11 schreef Dreaming.Bee het volgende:
Dat je dit nou wel doet als demente oma/opa van 80 jaar valt nog enigszins te accepteren, maar dat je als lui van rond de 20 jaar dit nog gaat doen vind ik wel heel erg laag onder grond zeg![]()
Juist niet. De realiteit van de guldens is 6 jaar geleden verdwenen. Nu omrekening betekent dat je juist de realiteit verlaat. Je gaat prijzen van 6 jaar geleden automatisch vergelijken met prijzen van nu. Dan krijg je de 'vroeger was een raketje nog 40 cent (gulden)' praktijken, leuk om over terug te denken, maar verdacht weinig met realiteit te maken.quote:Op vrijdag 5 september 2008 10:07 schreef lady-wrb het volgende:
ik vind het niet zo'n drama om af en toe eens terug te rekenen naar prijzen in guldens.
mij houdt het in ieder geval een beetje in de realiteit.
40 eurocent bij Appie H.quote:Op donderdag 4 september 2008 11:26 schreef sungaMsunitraM het volgende:
4 gulden 30 voor één kutflesje Spa bij de Kiosk!
Schoner, zuiverder en lekkerder water: 0,076 eurocent per halve liter. Bijna overal in Nederland te krijgen.quote:
quote:Op vrijdag 5 september 2008 11:06 schreef Red_85 het volgende:
Moet eerlijk toegeven dat ik het ook af en toe nog wel eens doe om het contrast er in te leggen
Geef eens een voorbeeld onderbouwd met bewijs? 1 (één) maar. Als het lukt eet ik mijn toetsenbord op.quote:Op donderdag 4 september 2008 12:51 schreef Walter81 het volgende:
Maar waar je 6 jaar geleden 10 gulden voor moest betalen (¤ 4,54 voor de jongeren hier) betaal je nu 10 euro voor veel dingen.
gevaarlijke uitspraak van je.quote:Op vrijdag 5 september 2008 11:25 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld onderbouwd met bewijs? 1 (één) maar. Als het lukt eet ik mijn toetsenbord op.
waar ik meer op doel is dat 10 euro voor een kadootje voor een kinderverjaardag misschien heel normaal klinkt.quote:Op vrijdag 5 september 2008 10:27 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Juist niet. De realiteit van de guldens is 6 jaar geleden verdwenen. Nu omrekening betekent dat je juist de realiteit verlaat. Je gaat prijzen van 6 jaar geleden automatisch vergelijken met prijzen van nu. Dan krijg je de 'vroeger was een raketje nog 40 cent (gulden)' praktijken, leuk om over terug te denken, maar verdacht weinig met realiteit te maken.
Nee hoor.quote:
Maar... hoeveel betaalde jij voor je biertje in guldens, en hoeveel nu in euro's, in de kroeg?quote:Op vrijdag 5 september 2008 12:27 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Nee hoor.
Het (denken te) weten is 1 ding, het aantonen een tweede. Of het jij nog bonnetjes van meer dan 8 jaar geleden in de la liggen.
Op Dumpert hebben trouwens een half jaar geleden wat oude STER reclame blokken gestaan, daar bleek dat de McDonalds goedkoper is geworden en de AH in prijs ongeveer gelijk is gebleven.
Op het laatst in de kroeg, 3,50 of 4 gulden. Nu ¤ 2,20 of was het 2,40? Nouja in elk geval geen verdubbeling van de prijzen.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:17 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Maar... hoeveel betaalde jij voor je biertje in guldens, en hoeveel nu in euro's, in de kroeg?
Ja, dat zeiden mijn opa en oma in het guldentijdperk ook altijd. Kreeg je tien guldens op je verjaardag. Vroeger, mocht je blij zijn met 1 gulden op je verjaardag. En nog meer vroeger was je blij met een duppie op je verjaardag. Tijden veranderen nu eenmaal.quote:Op vrijdag 5 september 2008 11:39 schreef longinus het volgende:
10 euro is 22 gulden hoor, dat vergeten nog een heleboel mensen.
In duitsland was het dat de mark bijna 0,5 euro was, daar zijn de prijzen in de horeca ook gestegen maar veel minder dan die hier in nederland waar de euro 2,20 was, zeker die extra 10% is misbruikt.
Hier betaalde ik 2,20 gulden, nu 1,80 euro volgens mij.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:23 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Op het laatst in de kroeg, 3,50 of 4 gulden. Nu ¤ 2,20 of was het 2,40? Nouja in elk geval geen verdubbeling van de prijzen.
Ik heb dus nooit 3,50 gulden betaald. Ja, in Scheveningen op de boulevard of zo.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:23 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Op het laatst in de kroeg, 3,50 of 4 gulden. Nu ¤ 2,20 of was het 2,40? Nouja in elk geval geen verdubbeling van de prijzen.
quote:Op vrijdag 5 september 2008 11:25 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld onderbouwd met bewijs? 1 (één) maar. Als het lukt eet ik mijn toetsenbord op.
Maar je denkt toch niet dat als we de gulden nog gehad zouden hebben, je nu nog steeds maar 10 gulden zou moeten betalen? Dat zou op zijn minst al het dubbele zijn. Voor een biertje (vaasje) betaalde ik 10 jaar geleden 3 gulden. Nu ¤ 2,50 indezelfde tent.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:36 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
![]()
Okay
Toen mijn zussen uitgingen hier moesten ze fl.10 entree betalen. Dit was rond 2001 Als ik naar dezelfde dancing wil moet ik ¤10 betalen.
Veel succes met het eten van je toetsenbord.
Een flesje bier was bij hun fl.2,50, nu ¤3,-
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |