Inderdaad. Kan daar ook echt met mijn hoofd niet bij. Hoe weinig speeltijd Elano gegund is, is echt schandalig. Verder snap ik de transferdoelwitten afgezien van Senna ook niet echt. Een linksback heeft prioriteit, een goede verdedigende middenvelder is welkom en een veel scorende spits zou ook niet misstaan.quote:Op woensdag 24 december 2008 13:08 schreef DemonCleaner het volgende:
Met deze selectie moet je echt makkelijk linkerrijtje staan. Moet je alleen niet zo gruwelijk stom zijn om Darius Vassell op te stellen en op hetzelfde moment Elano "gewoon even niet selecteren". Eigenlijk haalt alleen Ireland een hoog niveau dit seizoen.
Senna zou wel een goeie zijn voor City idd, voor wat meer balans op het middenveld. Santa Cruz vind ik persoonlijk ook geen slechte keus eigenlijk, hij heeft dit jaar wat pech met blessures maar deed het vorig jaar erg goed. Kan een bal vasthouden en goed koppen, daar kunnen jongens als Robinho en Wright Phillips dan omheen spelen en overheen gaan. En linksback is verder denk ik de zwakste positie als iedereen zijn niveau een beetje haalt. Warnock, ook al onder Hughes gespeeld bij Blackburn, wordt daar vaak voor genoemd.quote:Op woensdag 24 december 2008 14:06 schreef Blight het volgende:
[..]
Inderdaad. Kan daar ook echt met mijn hoofd niet bij. Hoe weinig speeltijd Elano gegund is, is echt schandalig. Verder snap ik de transferdoelwitten afgezien van Senna ook niet echt. Een linksback heeft prioriteit, een goede verdedigende middenvelder is welkom en een veel scorende spits zou ook niet misstaan.
Ik hoop echt dat ze die kunnen behouden. Zulke jongens hebben we nodig om richting de top te gaan.quote:
Hier dacht ik er nog anders over, overigens. Maar bij gebrek aan alternatieven heb ik er alsnog wel vrede mee. Het nadeel vind ik alleen dat ik niet verwacht dat hij als speler nog veel zal groeien.quote:Op donderdag 6 november 2008 12:31 schreef Blight het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de meest zwak bezette positie. Taiwo lijkt me een goede, Bale kan een hele goede worden, maar op Bridge zit ik niet echt te wachten.
VI.nlquote:Transferdagboek Manchester City 6 januari: Trezeguet
Manchester City geldt officieus als rijkste club ter wereld sinds de Abu Dhabi United Group in augustus de Engelse club overnam. De Arabieren willen van City de beste ploeg ter wereld maken en de exorbitant rijke eigenaren kondigden aan hun portemonnee te trekken. Reden voor VI.nl om in de gaten te houden wat coach Mark Hughes in januari uitricht op de transfermarkt.
Dagelijks zullen we een overzicht publiceren van de spelers die volgens betrouwbare en minder betrouwbare media in Engeland of andere landen naar The Citizens zullen of kunnen gaan. De laatste maanden verschenen al talloze namen in diverse berichten en geruchten, variërend van Cristiano Ronaldo, Kaká en Gianluigi Buffon tot Iker Casillas, Ruud van Nistelrooy en Klaas-Jan Huntelaar.
Geruchten en berichten dinsdag 6 januari
The Guardian weet te melden dat van het volgende kwartet spelers er zich zeker één aansluit bij de selectie van Mark Hughes: John Terry, David Villa, Lionel Messi of Kaká. Football.fr meent te weten dat City David Trezeguet van Juventus gaat overnemen. De Italianen zouden een bod van 22 miljoen euro hebben ontvangen voor de Franse spits.
Scott Parker blijft een hot item voor The Citizens. Volgens de Daily Mirror probeert City hem te paaien met een weeksalaris van ruim honderdduizend euro. Diezelfde krant heeft ook vernomen dat Carlos Tévez ontevreden is dat Manchester United zo lang wacht met het verlengen van zijn contract. De Argentijn wil inmiddels Old Trafford graag verruilen voor het City of Manchester Stadium.
Kolo Touré blijft ook rondzingen in de Engelse tabloids als City-prospect, maar The Sun brengt het nieuws dat City 26 miljoen euro over heeft voor zijn broer Yaya van Barcelona. De Ivoriaanse middenvelder zou bovendien een verdubbeling van zijn salaris van 2,5 miljoen euro in het vooruitzicht zijn gesteld.
Wat een trieste club.quote:Manchester City heeft de intentie om in de komende dagen een bedrag van 112 miljoen euro uit te geven. De koopgrage Engelse club heeft in totaal 97 miljoen euro over voor doelman Gianluigi Buffon en aanvaller David Trezeguet. Zowel Juventus als de respectievelijke zaakwaarnemers ontkennen een tussentijds vertrek. Daarnaast willen The Citizens een bedrag van vijftien miljoen euro bieden op Taye Taiwo van Olympique Marseille. De Nigeriaanse linkerverdediger heeft wel trek in een overgang naar de Premier League. (Diverse Britse tabloids)
quote:Manchester City een keeper nodig? sms buff on naar 5656. 75 miljoen per gesprek.
Precies, zoiets heeft totaal niet meer met voetbal te maken.quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:13 schreef Aanvoerder het volgende:
Zonde dat zo'n mooie club weer verpest wordt a la Chelsea. De ouderwetse charme is er zo wel vanaf.
Doet me denken aan die keeper van Argentinie destijds, die na z'n carriere op bedevaart ging oid.quote:Op donderdag 15 januari 2009 10:00 schreef Intocable het volgende:
Had zoiets gelezen dat Kaka die vrij katholiek later in de kerk wilt gaan werken als hij stopt met voetbal
Carlos Roaquote:Op donderdag 15 januari 2009 11:13 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Doet me denken aan die keeper van Argentinie destijds, die na z'n carriere op bedevaart ging oid.
Wiki bevestigd dit: After a year of charitable and religious work spent as a member of the Seventh-day Adventist Church that teach to respect the Sabbath from Fridays sundown to Saturday sundown.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:13 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Doet me denken aan die keeper van Argentinie destijds, die na z'n carriere op bedevaart ging oid.
Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken. Aan ene kant: wat maakt het uit als die sjeik zo met zijn centen wil strooien moet ie vooral doen. Het publiek van Manchester City krijgt er een leuke speler bij waar ze voor naar het station komen. Van de andere kant is er ook nog iets als rechtvaardigheidsgevoel en dan lijkt het inderdaad wel heel erg scheef gegroeid allemaal. We moeten ook niet doen of het nieuw is, die situatie met excessieve beloningen bestaat al veel langer maar de verhoudingen worden steeds schever.quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:25 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nu ook weer met een megabod op Kaka, van 175 miljoen pond naar het schijnt, waarbij er 75 in de richting van Kaka gaan.
Zouden dat soort deals uiteindelijk niet ook voor enorme verschillen zorgen in de selectie? Straks heb je er iemand rondlopen die er al 3 of 4 jaar speelt, Engels is en dan komt er even iemand binnenwandelen die minimaal 4 keer zoveel gaat verdienen.
Ben erg benieuwd hoelang dit sprookje doorgaat.
Dit is geen club meer. Er zijn weinig dingen die een supporter van club zouden kunnen doen veranderen, maar ik zou het echt niet gek of verraad vinden van echte City fans... dit heeft toch niets meer met je club te maken zo?quote:
Wel een heel verschil Kaka of De Jongquote:Middenvelder HSV in beeld bij Manchester City Sjeik wil De Jong
MANCHESTER - Manchester City heeft interesse in Nigel de Jong. Eigenaar Mansour Bin Zayed Al, een steenrijke oliesjek, zou de Oranje-international tijdens de winterstop aan de selectie willen toevoegen. Dat meldt het Duitse persbureau DPA. De Jong heeft nog een doorlopend contract bij zijn huidige club Hamburger SV.
Manchester City houdt ook hoop op de Braziliaan Kaka van AC Milan. De Engelse club zou 150 miljoen euro voor de spelbepaler hebben geboden
Telegraaf
Ze staren zich daar zo blind met haat op United dat de supporters het weinig uitmaakt volgens mij. Alles om United te passeren.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dit is geen club meer. Er zijn weinig dingen die een supporter van club zouden kunnen doen veranderen, maar ik zou het echt niet gek of verraad vinden van echte City fans... dit heeft toch niets meer met je club te maken zo?
Ik denk dat City ze beide wilquote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:10 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Wel een heel verschil Kaka of De Jong
Merk ik inderdaad ook op andere voetbalfora, veel supporters zijn er juist blij mee omdat ze nu United het vuur aan de schenen kunnen gaan leggen. Waar is dan je trots vraag ik me af?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:33 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Ze staren zich daar zo blind met haat op United dat de supporters het weinig uitmaakt volgens mij. Alles om United te passeren.
Zou idd kunnen , en aangezien ze er bij AC Milaan van uit gaan dat hij vandaag zijn laatste wedstrijd heeft gespeeld lijkt het idd goed te komen voor de supporters van Man City.quote:
quote:806 Teletekst za 17 jan
***OETBAL******************************
**** Akkoord City met HSV over De Jong
**Manchester City heeft met Hamburger
SV een akkoord bereikt over de overname
van Nigel de Jong.
De 24-jarige middenvelder moet zelf nog
wel met The Citizens onderhandelen.De
Jong had nog een contract tot aan het
einde van het seizoen bij HSV.Hoeveel
de kapitaalkrachtige Engelse club voor
de Oranje-international betaald heeft,
is niet bekendgemaakt.Naar verluidt is
met de transfer bijna twintig miljoen
euro gemoeid.
Er is geen enkel verschil met pakweg Chelsea of Manchester United. Het enige verschil is dat de sjeiks nog 10x zo rijk zijn. De Premier League is ziek, en City speelt het spelletje gewoon mee.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dit is geen club meer. Er zijn weinig dingen die een supporter van club zouden kunnen doen veranderen, maar ik zou het echt niet gek of verraad vinden van echte City fans... dit heeft toch niets meer met je club te maken zo?
United heeft alles zelf opgebouwd, ze waren iets van 1 miljard waard toen ze werden overgenomen. Sindsdien hebben ze alleen maar minder uitgegeven.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:16 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Er is geen enkel verschil met pakweg Chelsea of Manchester United. Het enige verschil is dat de sjeiks nog 10x zo rijk zijn. De Premier League is ziek, en City speelt het spelletje gewoon mee.
Inderdaad. En Chelsea was als club al verder toen het werd overgenomen. Betaalde weliswaar veel geld voor spelers maar ze hebben nooit dit soort bedragen uitgegeven en behalve Shevchenko zelfs geen echte wereldsterren gekocht.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:22 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
United heeft alles zelf opgebouwd, ze waren iets van 1 miljard waard toen ze werden overgenomen. Sindsdien hebben ze alleen maar minder uitgegeven.
United heeft in haar verleden ook vast gulle investeerders gehad die de club verder geholpen hebben. Daarnaast hebben ze een enorme schuld net als Chelsea, enige verschil is dat laatstgenoemde de schuld heeft aan slechts 1 persoon.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:22 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
United heeft alles zelf opgebouwd, ze waren iets van 1 miljard waard toen ze werden overgenomen. Sindsdien hebben ze alleen maar minder uitgegeven.
Waarbij er meer over de landsgrenzen gekeken wordt dan naar de opleiding van eigen talenten, heb ik het idee...quote:Op maandag 19 januari 2009 15:50 schreef Fortitudo het volgende:
mikel en walcott waren wel voorbeelden voor de lange termijn. Bovendien wordt er veel geinvesteerd in jeugdscouting door engelse clubs.
Dat is niet helemaal waar volgens mij.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:47 schreef MaxPower het volgende:
Geen enkele club in de Premier League is bezig met de lange termijn. Volgens mij is dat tegenwoordig ook niet meer te doen in het Engelse voetbal. Op dit niveau zijn de salarissen en transferbedragen niet meer terug te verdienen met een langetermijnbeleid. De clubs zijn verworden tot speeltjes van miljonairs, en tot het moment dat daar iets aan gedaan wordt heeft City net zoveel recht op zijn miljardair als Aston Villa, Portsmouth of Chelsea.
maarja die zijn ook voor 20 miljoen per speler gekocht toch?quote:Op maandag 19 januari 2009 15:50 schreef Fortitudo het volgende:
mikel en walcott waren wel voorbeelden voor de lange termijn. Bovendien wordt er veel geinvesteerd in jeugdscouting door engelse clubs.
Bij de meeste clubs is er zeker wel sprake van investeren in de lange termijn. Alleen niet zoals wij hier in Nederland gewend zijn door vooral spelers op te leiden of goedkoop te halen als ze 18-21 zijn. Engelse clubs pikken meer spelers op van 16-17. Bij de top 4 wemelt het ook in de jeugdselecties van de buitenlanders en van andere Engelse clubs overgenomen spelers.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:47 schreef MaxPower het volgende:
Geen enkele club in de Premier League is bezig met de lange termijn. Volgens mij is dat tegenwoordig ook niet meer te doen in het Engelse voetbal. Op dit niveau zijn de salarissen en transferbedragen niet meer terug te verdienen met een langetermijnbeleid. De clubs zijn verworden tot speeltjes van miljonairs, en tot het moment dat daar iets aan gedaan wordt heeft City net zoveel recht op zijn miljardair als Aston Villa, Portsmouth of Chelsea.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |