hoe toon je aan dat je ogen al een jaar stabiel zijn?quote:Op woensdag 3 september 2008 12:54 schreef hierissieweer het volgende:
Als je ogen minstens een jaar stabiel zijn en je boven de 18 jaar bent...
En als je ogen in goede conditie zijn
Er is in utrecht er pas eentje geopend, volgens mij ook echt net...quote:Op woensdag 3 september 2008 12:58 schreef Naamah het volgende:
Je hebt dus Lasek gehad? Ik heb het zelf ook bij VisionClinics laten doen, ook een keer in Velp geweest, maar meestal bij die in Bussum geweest (zit er nu een in Utrecht of bedoel je die in Bussum?).
Vision clinics, omdat ik daar de beste dingen over heb gelezen.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:00 schreef Moozzie het volgende:
Ik twijfel ook heel erg. Heb al me hele leven een bril en me ogen zijn vrij stabiel (ik zie niet elk jaar slechter)
Bij welk bedrijf heb jij het laten doen?
Het koste mij 3000 euro, bij vison clinics. Optical express bied het aan voor 599 per ook (als ik het goed heb) Maar heb daat niet zo veel over terug gelezen en is minder ondersteund door diverse organisaties. (en naar het schijnt komen daar kosten weer bij)quote:Op woensdag 3 september 2008 13:03 schreef lienelien het volgende:
Hoeveel kost het eigenlijk ongeveer? En hoe zit het met vergoeding?
Oke bedanktquote:Op woensdag 3 september 2008 13:19 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Vision clinics, omdat ik daar de beste dingen over heb gelezen.
Het gewone licht binnen is prima te doen, hoef daar niets voor aan te passen. Buiten is de zonnebril net iets prettiger. Maar de lichtgevoeligheid is net iets meer als normaal zou zijn en valt mij zat mee.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:17 schreef Icefire1971 het volgende:
Je hebt je beeldscherm vast op heel donker staan nu, of heb je blind getyped?
En: wat is: "heel onprettig, absoluut niet fijn en heel pijnlijk"? Als in: ik ga dood!, dartpijltje in je oog.....?
En: wat is "het snijden van de flapjes"?
Ik heb het paar jaar terug laten doen en er wordt niets vergoed. Ik betaalde toen, in een privékliniek op Schiphol, iets van 2,5 duizend euro, maar dat geld vind ik het achteraf dubbel en dwars waard. Je kunt het geld wel opgeven aan de belastingdienst als buitengewoon medische kosten, dan krijg je nog een kleine belastingmeevaller.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:03 schreef lienelien het volgende:
Hoeveel kost het eigenlijk ongeveer? En hoe zit het met vergoeding?
Dan kun je deze er ook naast zetten: http://www.ooglaservergelijking.nlquote:Op woensdag 3 september 2008 13:25 schreef hierissieweer het volgende:
Dit is de website van optical express, de geen die het aanbied voor 595 euro. Ik zet hem er maar even bij, voor het geval mensen willen checken en dat het anders overkomt als spam van mijn kant.
En dan lees je dit:quote:Op woensdag 3 september 2008 13:25 schreef hierissieweer het volgende:
Dit is de website van optical express, de geen die het aanbied voor 595 euro. Ik zet hem er maar even bij, voor het geval mensen willen checken en dat het anders overkomt als spam van mijn kant.
Zo kan ik het ook.quote:Alleen op vooronderzoek geweest. Ik gaf diredt aan dat ik de voorkeur gaf aan een LASEK behandeling. Na een gesprek en een aantal onerzoeken adviseerde de dienstdoende optimetrist me om Lasik met wavefront en interlase te laten uitvoeren. Op mijn vraag waarom niet Lasek was dat Lasek meer risico\'s had en meer pijn deed. Op de vraag welke risico\'s lasek meer had dan lasik kreeg ik een ontwijkend antwoord. De prijs was niet 595 maar 1650 per oog.
Ja he! En dan vooral die foto's... Wie weet later ooit eens, maar voorlopig geen lasers aan mijn lijfquote:Op woensdag 3 september 2008 13:34 schreef Moozzie het volgende:
Ik krijg al last van me ogen van jullie verhalen
Zonnebril is trouwens ook (vooral) prettig tegen wind buiten. Zo.. dát deed pijn in het begin!!!quote:Op woensdag 3 september 2008 13:23 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Het gewone licht binnen is prima te doen, hoef daar niets voor aan te passen. Buiten is de zonnebril net iets prettiger. Maar de lichtgevoeligheid is net iets meer als normaal zou zijn en valt mij zat mee.
Heel onprettig, absoluut niet fijn en heel pijnlijk: Zeer branderig geviel vaarvan je weg wilt rennen.
Snijden van flapjes: http://www.visionclinics.nl/movie.aspx?path=IntralaseAnim.mpg
die kende ik niet, maar een goede tip!quote:Op woensdag 3 september 2008 13:27 schreef belsen het volgende:
[..]
Dan kun je deze er ook naast zetten: http://www.ooglaservergelijking.nl
Dan kan iedereen zelf checken.
Gekneusde oogjes, maar ik heb gewoon zeikerige ogen moet ik oog eerlijk toegeven.zal vanavond nog een foto maken, denk dat het hele dramatische er al vanaf is nu.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:36 schreef Naamah het volgende:
Apart.. ik kende Femtolasik niet.. Moet wel zeggen dat je oog er dramatisch uitziet zeg! Ik heb dat dus helemaal niet gehad, mijn ogen zagen er echt gewoon normaal uit, helemaal niet rood! Maar zal er vast bijhoren hoor
Volgens mij heeft 3 op te 10 maar zulke verschrikkelijke ogen erna. Tijdens het wachten had maar een paar rode ogen, de rest was gewoon normaal roodquote:Op woensdag 3 september 2008 13:37 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ja he! En dan vooral die foto's... Wie weet later ooit eens, maar voorlopig geen lasers aan mijn lijf
Pijn niet, onprettig vond ik de vind in mijn ogen vandaag...quote:Op woensdag 3 september 2008 13:39 schreef Naamah het volgende:
[..]
Zonnebril is trouwens ook (vooral) prettig tegen wind buiten. Zo.. dát deed pijn in het begin!!!
Ik heb dan weer mijn twijfels met turkije... Lig je daar in een vreemd land, met personeel wat jouw taal niet kent, terwijl jij je op dat moment heel erg ongelukkig voelt... Ik zou er niet voor kiezen. Daarnaast verbaas ik mij eigenlijk dat turkije beter zou zijn, Volgens mij is dat nou niet een land waar de gezondheidszorg hoog staat aangeschreven. (maar ik kan het indd ook erg mis hebben)quote:Op woensdag 3 september 2008 13:51 schreef Zwansen het volgende:
Er zijn oogartsen die het afraden om het hier in Nederland te doen toch? Ze zijn hier goed, maar nog niet zo goed als in landen als Turkije. Ik wacht er nog wel een aantal jaartjes mee. Helemaal als ik dit soort dingen lees. Succes ermee.
De foto's van TS' ogen zijn ook niet echt bemoedigend hequote:Op woensdag 3 september 2008 13:34 schreef Moozzie het volgende:
Ik krijg al last van me ogen van jullie verhalen
Dat komt omdat je een bepaald vooroordeel hebt over Turkije. Privéklinieken in Turkije (zeker in Istanbul) zijn van een hoog niveau. Daar kan de gezondheidszorg in Nederland nog het een en ander van lerenquote:Op woensdag 3 september 2008 13:55 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Ik heb dan weer mijn twijfels met turkije... Lig je daar in een vreemd land, met personeel wat jouw taal niet kent, terwijl jij je op dat moment heel erg ongelukkig voelt... Ik zou er niet voor kiezen. Daarnaast verbaas ik mij eigenlijk dat turkije beter zou zijn, Volgens mij is dat nou niet een land waar de gezondheidszorg hoog staat aangeschreven. (maar ik kan het indd ook erg mis hebben)
Dat is heel wat anders dan zeggen dat de kwaliteit van zorg daar slechter zou zijnquote:Op woensdag 3 september 2008 14:23 schreef Naamah het volgende:
Ik zou het niet fijn vinden dat alles dan in een andere taal gaat, hoewel mijn Engels echt wel goed is, wil ik als ik half lig te hyperen in een behandelstoel toch gewoon Nederlands horen en praten
mijn tante maar die is zelf ook turks. Je gaat er heen. krijgt ook 3 dagen vakantie. Het hele kliniek spreekt Engels. En volgens haar zijn ze net zo goed als de privéklinieken hier (privéklinieken!)quote:Op woensdag 3 september 2008 14:50 schreef baNEEL het volgende:
Zijn er mensen die mensen kennen die in Turkije hebben laten laseren?
En hoeveel kost dat dan ongeveer? Een bezoekje aan zo'n kliniek dan he, niet de ticket naar Turkije, tenzij die op een of andere manier inbegrepen is.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:55 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
mijn tante maar die is zelf ook turks. Je gaat er heen. krijgt ook 3 dagen vakantie. Het hele kliniek spreekt Engels. En volgens haar zijn ze net zo goed als de privéklinieken hier (privéklinieken!)
Volgens mij is zij voor 800 geweestquote:Op woensdag 3 september 2008 15:41 schreef baNEEL het volgende:
[..]
En hoeveel kost dat dan ongeveer?
Lasikquote:Op woensdag 3 september 2008 17:52 schreef Enfermera het volgende:
Jeez, wat een verhaal. Ik heb ook de wens om over een paar jaar, na wat gespaard te hebben, mn ogen te laten laseren.. Heb nu harde lenzen met rechts -6 en links -3,50. Als ik dit lees schrik ik toch wel evenLogisch dat het onprettig is en pijn doet idd, maar toch.. Het zijn wel je ogen. Je moet dus wel ff een weekje vrij nemen erna om alles te laten herstellen enzo.
Maar is er nog verschil tussen die 2 methodes, Lasik en Lasek (dacht ik?), bij de ene halen ze een flapje uit je hoornvlies wat ze later weer terugklappen, en bij een andere methode schrapen ze wat van je hoornvlies weg. Ik heb gehoord, volgensmij bij radar ofzo, dat dat flapje nog heel lang los kan zitten, echt tot een paar jaar daarna, weet iemand daar meer van? En heeft iemand ervaring met die andere methode ook?
Bij alle vormen mag je de eerste weken (niet dagen!) niet in de ogen wrijven. Bij alle vormen behalve Lasik kun je na een paar weken wel in de ogen wrijven, al wordt dat altijd afgeraden, ook bij gezonde ogen. Bij Lasik is het het beste om levenslang niet meer in de ogen te wrijven.quote:Op woensdag 3 september 2008 23:01 schreef hierissieweer het volgende:
Maar interessante vraag is wel: Mag je na de 2 weken genezing in je ogen wrijven? (aangezien ik wel een gepassioneerde wrijver ben)
Lijkt me nou typisch iets om bij zo'n controle te vragen! Ik denk dat je ook na die twee weken in het begin gewoon nog een beetje voorzichtig moet zijn. In het begin durfde ik, ook na die twee weken dus, echt niet in m'n ogen te wrijven. Durfde eerst ook geen make-up op te doen, omdat je dat er weer afhaalt door met een watje over je oog te wrijven. Is inmiddels wel weer helemaal over, maar ook al had het toen gemogen, ik had het niet gedurfdquote:Op woensdag 3 september 2008 23:01 schreef hierissieweer het volgende:
Maar interessante vraag is wel: Mag je na de 2 weken genezing in je ogen wrijven? (aangezien ik wel een gepassioneerde wrijver ben)
quote:Op donderdag 4 september 2008 08:53 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Bij Lasik is het het beste om levenslang niet meer in de ogen te wrijven.
Waarom niet? Ben heel benieuwd naar de uitleg..quote:Op donderdag 4 september 2008 08:53 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Bij alle vormen mag je de eerste weken (niet dagen!) niet in de ogen wrijven. Bij alle vormen behalve Lasik kun je na een paar weken wel in de ogen wrijven, al wordt dat altijd afgeraden, ook bij gezonde ogen. Bij Lasik is het het beste om levenslang niet meer in de ogen te wrijven.
Zo, en nu nog 2 dagen coschap oogheelkunde en dan vakantie![]()
Ze zeggen dat de oogflap dan los kan raken. Ik heb zelf ook Lasik laten doen en wrijf geregeld in mijn ogen, nergens last van though.quote:Op donderdag 4 september 2008 11:16 schreef Naamah het volgende:
[..]
Waarom niet? Ben heel benieuwd naar de uitleg..
Dat blijft nog wel een paar weken zoquote:Op donderdag 4 september 2008 12:04 schreef hierissieweer het volgende:
Mijn ogen zijn trouwens nog steeds rood
Alles is mogelijk, het blijft een operatie aan je lichaam. Dus je zicht kan op termijn slechter worden, net zo als in het gewone leven.quote:Op donderdag 4 september 2008 12:58 schreef bl0emetjE het volgende:
Hoe zit het eigenlijk op lange termijn? Blijven je ogen nu gewoon scherp zien of kan dat ook weer veranderen?
Dus kun je nu alsnog na verloop van tijd weer achteruit gaan met je ogen of is dit echt heel blijvend?
(Ook na 10 jaar enzo)
En lukt zo'n laser behandeling altijd of is er een mogelijkheid dat je oog/ogen slecht blijven of zelfs nog slechter worden?
Nachtlenzen gaan tot een bepaalde sterkte en dat was voor mij geen optie.quote:Op zondag 7 september 2008 20:03 schreef Tombias het volgende:
Ooglaseren is een tijdelijke oplossing. Als je oogsterkte veranderd dan moet je bij laseren of weer een bril.
Als je kijkt naar de artsen die het uitvoeren is er nog geen een die het bij zichzelf heeft laten doen.
Een betere oplossing is de nachtlens. Alleen 'snachts lenzen dragen en overdag geen lenzen nodig.
Worden je ogen slechter dan gewoon een nieuwe nachtlens laten aanmeten.
Heb ik ook gehad, beide ogen waren gelaserd maar ik zag nog niet heel goed in de verte.quote:Op donderdag 4 september 2008 17:24 schreef Maes het volgende:
Het is bij mij nu 5 jaar geleden en mijn ogen zijn nog steeds heel goed. De belgische arts heeft 1 oog in de plus gelaserd zodat ik ook nog heel lang geen leesbril nodig heb.
Die twee maanden was bij de Lasek behandeling, jij hebt volgens mij Lasik gehad, dan zie je veel sneller goed (na de Lasik zag ik dus eigenlijk meteen de zelfde avond al scherp).quote:Op zondag 7 september 2008 20:24 schreef hierissieweer het volgende:
2 maanden, dat klinkt hoopvol nog voor mij dat ik niet nog een keer hoef
misschien een hele domme vraag, maar wat heb je die twee maanden dan gedaan, gewoon je oude bril weer op? Lenzen kan dan niet meer toch?quote:Op zondag 7 september 2008 20:11 schreef Karina het volgende:
[..]
Bij de tweede behandeling (Lasek, aan 1 oog) duurde het bij mij verdomd lang totdat ik weer wat kon zien, ik was bijna bang dat het mislukt was. Maar na 2 maanden ongeveer (ja zo lang duurde het) werd het zicht eindelijk een stuk beter.
quote:Op zondag 7 september 2008 20:46 schreef Karina het volgende:
[..]
Die twee maanden was bij de Lasek behandeling, jij hebt volgens mij Lasik gehad, dan zie je veel sneller goed (na de Lasik zag ik dus eigenlijk meteen de zelfde avond al scherp).
Je kunt gewoon weer lenzen in (na het helen) maar ga je nog een keer laseren mag je 2 weken van te voren niets in. (net zo als een normale 1ste keer laseren)quote:Op zondag 7 september 2008 20:54 schreef computergirl het volgende:
[..]
misschien een hele domme vraag, maar wat heb je die twee maanden dan gedaan, gewoon je oude bril weer op? Lenzen kan dan niet meer toch?
klinkt niet echt bemoedigend Hierissieweer!quote:Op dinsdag 9 september 2008 00:35 schreef hierissieweer het volgende:
Vanochtend op de week controle geweest. Moest dik 1,5 uur wachten, voor 10 minuten werk. Een beetje jammer!
Maar goed, links dacht ik dus dat die wat achterbleef. Maar die is dus +2 (had ong. -5,5) Maar de kans is er dus nog zeker dat het bijtrekt en anders dus een re-do. (waarvoor ik dus niet nog een keer een flapje moet laten snijden, deze is dan nog gewoon open te halen... Scheelt weer wat werk.
Vanavond auto gereden, een stukje van 5 kilometer, maar had toch last van de glare en mijn zicht links was inmiddels weer wat minder (moeheid) Dus was niet echt heel prettig. Wat ik bijzonder vond was dat de nachtbril niet echt holp voor beter zicht.
Ik zit dus ook heel erg te twijfelen. Ik heb sowieso nu het geld nog niet bij elkaar, dus ik ga toch eerst sparen. En of ik idd al ie pijn & moeite over heb voor scherp zien..quote:Op dinsdag 9 september 2008 00:47 schreef Laton het volgende:
ik ga het niet doen. de lange termijn effecten zijn nog niet bekend en bovendien ben ik ertegen in een gezond lichaam in te grijpen.. ja mijn ogen zijn -nogwat, maar ze zijn wel gezond.
met bril kan ik mij prima redden.
voor degenen die het wel doen hoop ik vooral dat het allemaal goed blijft
Zachte lenzen zijn niet al te gezond voor je ogen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:48 schreef wikwakka2 het volgende:
Is het een slecht idee om rond je 18e/19e je ogen te laten laseren? Ik heb -4 in beide ogen en dat is dus slecht genoeg om zonder lenzen bijna niks te kunnen zien. Ik heb ook veel rode aders (en floaters) in mijn ogen gekregen, volgens mij door mijn lenzen en het wordt wel eens tijd dat ik daar weer van af kom.
Floaters (mouches volantes) zijn troebelingen in het glasvocht in het oog. Deze ontstaan als een normaal verouderingsproces en zijn geen gevolg van het dragen van contactlenzen en het stoppen met contactlenzen zal ze ook niet doen verdwijnen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:48 schreef wikwakka2 het volgende:
Is het een slecht idee om rond je 18e/19e je ogen te laten laseren? Ik heb -4 in beide ogen en dat is dus slecht genoeg om zonder lenzen bijna niks te kunnen zien. Ik heb ook veel rode aders (en floaters) in mijn ogen gekregen, volgens mij door mijn lenzen en het wordt wel eens tijd dat ik daar weer van af kom.
Ok ik reageerde ook niet echt op die floaters. Maar zachte lensen zijn gewoon slecht!quote:Op dinsdag 9 september 2008 19:34 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Floaters (mouches volantes) zijn troebelingen in het glasvocht in het oog. Deze ontstaan als een normaal verouderingsproces en zijn geen gevolg van het dragen van contactlenzen en het stoppen met contactlenzen zal ze ook niet doen verdwijnen.
't Was ook geen reactie op jou hoorquote:Op dinsdag 9 september 2008 20:37 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Ok ik reageerde ook niet echt op die floaters. Maar zachte lensen zijn gewoon slecht!
zie het nu pasquote:Op dinsdag 9 september 2008 20:42 schreef intoxicated het volgende:
[..]
't Was ook geen reactie op jou hoor
Wel, want ik heb het alleen met dit type lens. Als ik een ander merk neem verdwijnen ze weer na een week of watquote:Op dinsdag 9 september 2008 19:34 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Floaters (mouches volantes) zijn troebelingen in het glasvocht in het oog. Deze ontstaan als een normaal verouderingsproces en zijn geen gevolg van het dragen van contactlenzen en het stoppen met contactlenzen zal ze ook niet doen verdwijnen.
Toevallig bij Dr. Mertens ? Die heeft 2 klinieken in Antwerpen en Eersel (NL).quote:Op zondag 7 september 2008 20:37 schreef sigme het volgende:
Voor wie meer ervaren chirurgen wil dan de Nederlandse en toch niet helemaal naar eng Turkije durft: Belgie.
Ik ben in Antwerpen gelaserd, fijne kliniek, goeie chirurg, zyoptix (= naam van de ingreep). Van -6 en -8 plus wat cilinders naar al een paar jaar vrij zicht. Geweldig, mijn enige spijt is dat ik het niet eerder heb laten doen.
quote:Op dinsdag 16 september 2008 01:32 schreef hierissieweer het volgende:
Lieve mensen, ik heb het gevoel dat het zicht links bijtrektik kan met links zelfs de ondertiteling redelijk lezen. Ik zie nog wel waziger als met rechts, maar ik kan er mee functioneel zien
Eens kijken of dit morgen ook nog zo is!
De sterkte is ongeveer de helft beter. Dus denk dat ik nu op +1 zit ofzo... (van de +2 die het eerst was)quote:
Ja, Mertensquote:Op zondag 14 september 2008 21:27 schreef JeanPagne het volgende:
[..]
Toevallig bij Dr. Mertens ? Die heeft 2 klinieken in Antwerpen en Eersel (NL).
Ik heb mijn ogen in Reusel (was voor de verhuizing naar Eersel) 2 maanden geleden laten laseren.
Ben er erg tevreden over.
oh okquote:Op donderdag 2 oktober 2008 16:57 schreef HunterSThompson het volgende:
@ The6thgate
Dat was ook bij mij het geval. Ik moest na het snijden van het "flapje" meelopen naar een andere kamer waar het eigenlijke laseren plaatsvond.
Gesneden, gesneden. De gaan met een laser erop( en dan wordt er in de andere ruimte het flapje opengelegd en wordt je gelasert. (er wordt dus niets gesneden, maar secuurder gewerkt met een computer gestuurde laser)quote:Op donderdag 2 oktober 2008 14:18 schreef The6thgate het volgende:
Ehm lees het nou goed.....moest je naar een andere ruimte nadat ze dat flapje hadden gesneden? Lijkt me nogal vreemd.
Je kunt het dit jaar nog aftrekken van de belasting, maar als je zicht niet stabiel is zou ik het zeker niet doen (en doen ze het ook niet!)quote:Op donderdag 2 oktober 2008 14:43 schreef Friek_ het volgende:
TVP. Zit er zelf ook steeds vaker aan te denken, maar dan waarschijnlijk in een later stadium van m'n leven. Kan het nu echt niet betalen plus mijn ogen zijn nog niet helemaal stabiel.
Yep, zit naast het stadion (gebouw DOS of Elinckwijk). Ik zit zelf in het hoge witte gebouw wat er aan vast zitquote:Op woensdag 3 september 2008 13:10 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Er is in utrecht er pas eentje geopend, volgens mij ook echt net...
Jeetje, wat klote joh.. Doe je zo'n operatie om scherp te kunnen zien, werkt het nog niet! Baal je niet?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 09:49 schreef Belana het volgende:
net bij een optometrist geweest. links heeft een -0.75 cilinder en verder zijn beide ogen -0.5
mijn linkeroog is te droog, dat helpt ook niet.
enige optie om weer helemaal goed te kunnen zien is voor mij een bril en daar wil ik nu iig nog niet aan, daar ben ik te ijdel voor, maar ik denk dat ik in de toekomst niet anders zal kunnen.
bij de laserklinieken vertellen ze je veel niet. vooral veel positieve verhalen en verder weinig info.
Ik raad mensen aan om, indien mogelijk, eerst nachtlenzen te proberen, het geeft hetzelfde effect, maar dan zonder operatie.
Oke.. thanks voor de infoquote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:48 schreef Belana het volgende:
nachtlenzen kunnen inmiddels zker tot -5, gisteren nog over gehad, dus informeer er eerst naar hoor!
Ja, ik baal, natuurlijk! Het is niet alsof ik niks kan zien, maar je hoopt er meer van.
Er zullen legio mensen zijn met deze sterkte die nog nooit een bril gehad hebben, maar ik ben jaren volkomen scherp zicht gewend geweest door een bril en dat maakt dat je daar aan gewend bent en dat ook zonder bril wilt.
waar bijvoorbeeld niet voldoende over gezegd wordt is dat bij het laseren je oogzenuwen aangetast worden en bij de 1 geneest dat prima, maar bij de ander dus niet. Mijn rechteroog is goed gegaan, links is te droog omdat die zenuwen het niet meer doen. Kan zijn dat dat nog hersteld, maar er zal veel tijd overheen gaan.
Door de droogheid zet mijn oog 's nachts op en kan ik 's ochtends de eerste 1,5 uur echt heel slecht zien. dat trekt daarna wel weer bij, maar leuk is anders. 's morgens op staan en in de auto springen is er niet bij
Er wordt, vind ik, door klinieken te laconiek gedaan over veel dingen. bij optical express wel iig.
droge ogen? ja, dat kan, hoeft niet. ja, jouw ogen zijn wat droog, maar het geneest allemaal goed hoor
Nogmaals, als het kan, probeer dan althans eerst nachtlenzen. het scheelt je veel geld en bovendien een operatie die niet zonder risico is.
succes!quote:Op zaterdag 1 november 2008 00:01 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Ik heb komende week een afspraak voor een Quickscan bij Vision Clinics...ben benieuwd (vind het wel spannend)...
Het is maar het voor vooronderzoek vóór het echte vooronderzoek, is ook vrij kort heb ik begrepen, maar ben toch wel benieuwd of ik uberhaupt geschikt ben om te laseren en of ze al iets van een voorlopig advies geven welke methode eventueel zou kunnen...quote:
Ik heb in december een afspraak voor een vooronderzoek (wel bij een ander bedrijf) maar daar mag je na het onderzoek niet in de auto stappen.quote:Op zondag 2 november 2008 12:40 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Het is maar het voor vooronderzoek vóór het echte vooronderzoek, is ook vrij kort heb ik begrepen, maar ben toch wel benieuwd of ik uberhaupt geschikt ben om te laseren en of ze al iets van een voorlopig advies geven welke methode eventueel zou kunnen...
Als iemand nog een positief verhaal heeft, dan hoor ik het graag
Trouwens, kun je na het 'echte' vooronderzoek bij Vision Clinics gewoon autorijden?
Hoe is het inmiddels met jouw ogen Hierissieweer?
Je zegt dat je niets ziet, is het dan ook niet mogelijk om met het ov te gaan zelf?! (anders heb ik toch een probleempje...) Hoe lang duurt het voordat die druppels zijn uitgewerkt?quote:Op zondag 2 november 2008 21:42 schreef hierissieweer het volgende:
Ze druppelen je ogen met vloeistof, hierdoor ga je onscherp zien en ben je lichtgevoelig, buiten dat dat het een advies is, kan het ook gewoon niet, want je ziet niets.
Hoe het nu met mijn ogen is:
Nog steeds is links niet scherp en is niet scherper geworden. Rechts is prima en geen probleem.
Savonds heb ik nog steeds last van het inkomende licht. Dat wil zeggen dat ik uitstraling heb rond lichtbronnen zeg maar als de lamp de zon is, zitten daar allemaal zonnestralen omheen. Deels komt dit door mijn onscherpe linkeroog. maar het zit ook in rechts zelf. Het is wel aan het minderworden.
Daarnaast heb ik wat last van dat ik wat onzuiver zie in kunstlicht.
Maar ik merk dit echt alleen als ik er flink op let of als ik savonds iets aan het priegelen ben (splinter uit een hand halen bijv) maar in het algemeen dagelijkse gebruik is het goed.
Nog steeds geen spijt en reden om het niet te hebben laten doen! (behalve dat mijn scheve neus meer opvalt)
Nou misschien met een dikke zonnebril, dat het je net gaat, maar fijn is het niet. Dan toch maar liever iemand meenemen hoor!quote:Op zondag 2 november 2008 21:46 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Je zegt dat je niets ziet, is het dan ook niet mogelijk om met het ov te gaan zelf?! (anders heb ik toch een probleempje...) Hoe lang duurt het voordat die druppels zijn uitgewerkt?
Fijn dat je iig geen spijt hebt ondanks dat je zicht misschien (nog) niet optimaal is.
hier staat iets anders hoor, ik vind het vreemd wat jouw opticien zegt, vraag het ook nog eens ergens andersquote:Op zaterdag 1 november 2008 10:20 schreef Enfermera het volgende:
Heb even bij mijn opticien nagevraagd, en nachtlenzen gaan echt maar tot -4,50Too bad. Het blijft dus bij een bril en lenzen voor mij.
Hoelang is het nu geleden bij je?quote:Op maandag 3 november 2008 15:16 schreef Belana het volgende:
hierissieweer, je hebt dus dezelfde klachten als ik over gehouden. Bij mij is dat alleen maar erger geworden helaas. het vreemde wat ik heb is dat ik 's ochtends de eerste tijd niet goed kan zien, later trekt dat bij en ik merk nu in het najaar dat ik last heb van schemerlicht, last van alle lampen op straat en van auto's, alles schittert.
Ik wilde dat ik toentertijd die nachtlens had geprobeert, dat ik me er beter in verdiept had. Ik dacht dat nachtlenzen tot -4 gingen (dat is lang zo geweest, ik heb het wel eens onderzocht) terwijl dat dus intussen veranderd is.
Overigens "doe" ik het nog steeds zonder bril, wil er wel 1 hebben voor in de auto.
quote:Op donderdag 6 november 2008 17:32 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Vandaag de quickscan gehad. In principe ben ik geschikt om te worden gelaserd, maar er is altijd nog een kans dat bij het vooronderzoek blijkt dat dat niet kan.
Zelf vind ik het nog wel spannend om te worden gelaserd in december...zeker omdat ik eerder die maand nog naar de kaakchirurg moet. Heb dat ook aangegeven, hoop niet dat het een het ander in de weg staat uiteindelijk. Wordt dan wel een 'hoofd'-problemen-maand.
Ja, daarom had ik het ook nog voor dit jaar gepland..Hoorde gisteren echter dat als je de vooronderzoeken e.d. dit jaar doet en ook al betaald voor het laseren, dat je dan nog tot of t/m maart gelaserd kan worden bij Vision Clinics (ze hebben een deal gesloten met de belastingdienst), mocht iemand toch nog willen met belastingvoordeel...quote:Op donderdag 6 november 2008 23:57 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Succes! en nog net op tijd voor de belasting teruggave!
Ah hoge minsterkte zeker...inderdaad een risicofactor voor netvliesloslating. Niet teveel zorgen over maken. Je weet nu waar je op moet letten dus mocht je last krijgen van lichtflitsen weet je wat het kan zijn en kan je er dus snel bij zijnquote:Op woensdag 19 november 2008 16:38 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Vandaag heb ik het vooronderzoek in Delft Wel blijk ik scheurtjes in mijn netvlies te hebben door de bolling van mijn oog, met name in mijn rechteroog maar links is het ook te zien. Dat schijnt voor het laseren nu geen invloed te hebben, wel is het goed om te weten vertelde de oogarts. Als ik ooit -ws pas over jaaaren (en ik hoop natuurlijk nooit)- lichtflitsen ga zien oid, dan moet ik de oogarts bellen, omdat anders mijn netvlies los kan laten...! Jaiks!! Heeft iemand van jullie hier toevallig ook last van? Ik word graag gerustgesteld, was net zo perplex dat ik er verder weinig over heb gevraagd.
En anders nog maar even bellen.
Beide ogen rond -6... geen invloed op het laseren volgend jou? (neem aan dat ze dat anders wel hadden gezegdquote:Op woensdag 19 november 2008 20:06 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Ah hoge minsterkte zeker...inderdaad een risicofactor voor netvliesloslating. Niet teveel zorgen over maken. Je weet nu waar je op moet letten dus mocht je last krijgen van lichtflitsen weet je wat het kan zijn en kan je er dus snel bij zijn
Reactie van iemand anders op een ander forum:quote:Op woensdag 19 november 2008 20:06 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Ah hoge minsterkte zeker...inderdaad een risicofactor voor netvliesloslating. Niet teveel zorgen over maken. Je weet nu waar je op moet letten dus mocht je last krijgen van lichtflitsen weet je wat het kan zijn en kan je er dus snel bij zijn
Volgens mij wel, het groeit snel dicht, maar ik zou het toch maar even navragen voor de zekerheid.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:20 schreef SEMTEX het volgende:
Hoi!
Ff een kick omhoog, want er zijn geen andere ooglasertopics volgens de search.
Mijn ogen zijn gelaserd volgens de LASIK-methode op 2 juli 2010, kan ik met mijn gelaserde ogen eind juli al in achtbanen? (vanwege oogdruk/G-krachten, etc.) ?
Het is meer ervaring van anderen, ik kan het nl. ook gewoon vragen bij de kliniek zelf
Moet volgens mij wel kunnen, ik zou wel iets van een zonnebril opzetten, voor het geval je in sneltreinvaart iets in je oog krijgtquote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:20 schreef SEMTEX het volgende:
Hoi!
Ff een kick omhoog, want er zijn geen andere ooglasertopics volgens de search.
Mijn ogen zijn gelaserd volgens de LASIK-methode op 2 juli 2010, kan ik met mijn gelaserde ogen eind juli al in achtbanen? (vanwege oogdruk/G-krachten, etc.) ?
Het is meer ervaring van anderen, ik kan het nl. ook gewoon vragen bij de kliniek zelf
Ik ben trouwens ook Optical Express-klant. Was met mijn sterkte (Rechts: -4,5 en een cilinder van 0.50 en links: -4,75 met een cilinder van 1) en met wavefront behandeling in totaal 2890 euro kwijt, met korting.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 14:51 schreef Belana het volgende:
Hier een ex-klant van optical express. die 595 euro per oog gaat niet op hoor, ik was voor 2 ogen 2100 euro kwijt. Ik had aan beide ogen bijna -5 en ook de cilinder van ruim -4 en helaas is het bij mij nooit helemaal goed geworden, ik ben gelaserd in mei 2007 (LASEK). links is blijven hangen op 90% (-1 cilinder), rechts was eerst 110% en compenseerde het linkeroog wel aardig, maar op dit moment is mijn zicht gewoon slecht te noemen. ik heb nooit laten herbehandelen omdat het toch een operatie blijft en iedere operatie brengt een risico met zich mee. bovendien geen garanties dat het goed zou komen. Daar heb ik ook geen spijt van, ik zal het nog steeds geen 2e keer laten doen.
Maargoed, ik moet misschien toch weer een bril en daar baal ik wel van natuurlijk. (ik kan niet tegen lenzen)
Ik weet nog niet wat ik ga doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |