abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 september 2008 @ 12:44:04 #1
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_61344589
Ik heb gisteren mijn ogen laten laseren. En dacht ik post mijn ervaringen maar eens op Fok, misschien hebben jullie daar dan wat aan. Nou goed, daar gaat hij dan.

4 augustus heb ik een vooronderzoek gehad bij vision clinics in Velp. Dit heeft een paar uurtjes gedaan en bestond uit het voornamelijk wachten, want er moesten van allerlij druppels inwerken, waarna er weer tests gedaan konden worden. Het begon met een gewone ogen test, waarna er een test volgegde die mijn ogen wat beter bekeek. Toen kreeg ik druppeltjes waardoor mijn oogpuppillen verder verwijde waardoor ze in mijn oog konden kijken, voordat de druppels ingewerkt waren duurde even, dus moest ik wachten. De druppels zorgde ervoor dat ik op een gegeven moment minder scherp zag en dat ik ook niet meer kon lezen. Toen weer een test om te kijken wat ik zag, daarna naar binnen in het oog gekeken. Daarna is er gemeten hoeveel traanvocht ik produceerde.
Dit was allemaal oke en hierna volgde een onderzoek bij de oogarts zelf die nog het een en ander nacheckte aan het oog en de dikte van mijn hoornvlies opmat. Dit allemaal oke en hij adviseerde mij de lasik, deze is minder belastend (snelle genezing, meer comfortabel, snelle behandeling)
Goed, de afspraak gemaakt voor 2 september in Utrecht, in de avond. (speciaal ingelaste avonden)

2 september kwam ik dus aan om 19uur, maar het liep helaas ernorm uit, Eerst volgde een korte check om te kijken wat mijn sterkte was, dit was gewoon goed en het zelfde als de vorige keer. Hierna volgde weer een hele tijd wachten en uiteindelijk werden we naar boven geroepen. Het was inmiddels al over 9 uur. Ik kreeg op dat moment een diazepam en diclofenac, althans dat stond in de papieren. Er stond op dat ik 2 pilletjes zou krijgen maar het waren er uiteindelijk 4, van 3 soorten. Stom dat ik op dat moment niet even heb gevraagt wat nou wat is, maar het was anders dan vooraf verteld was.
De diazepam deed uiteindelijk zijn werk en werd heel rustig, ontspannen en slaperig. Maar voor ik aan de beurt was was ik al weer over dit gevoel heen...

Ik werd naar binnen geroepen en kreeg een schort, haarnet en voetensokjes om en werd naar een wachtruimte geleid waar er pijnstillende druppeltjes in mijn ogen werden gedruppeld. Dit was een pijnlijk gebeuren! Vervolgens, werd ik naar een andee wachtruimte geleid waar ik weer gedruppeld werd en een paar minuutjes gezeten heb.

Toen begon het echte werk, het snijden van de flapjes. Eerst weer druppelen wannaar er een ringetje komt in je oog die zich aanzuigt. Op het moment dat hij daadwerkelijk aanzuigt valt je zicht even weg en het word zwart. Dan komt er een ander dingetje op. Maar door elke keer de pijnscheut van die zuignap, gingen mijn ogen dicht en schoten die zuignappen uit de vacuüm. Na een paar keer proberen heeft de oogarts een andere oogarts er bij gehaald. Uiteindelijk is het rechts naar 3x gelukt en links na de 5de keer. Een heel onprettig gevoel, en de dokter zei ook meteen dat ik er last van zou hebben, omdat het geneusd was...

Toen dit klaar was naar een andere ruimte waar men ging laseren.Ik kreeg spreiders in mijn oog, er werd weer gedruppeld en toen gelaserd. De klemmen erinzetten en het drekken en duwen aan het oog(en de gedeelten er omheen) waren absoluut niet prettig, logisch te verklaren door de beurse ogen. Toen het laseren.
Het laseren op zich is absoluut niet vervelend of erg of wat dan ook, je ziet een lichtje boven je oog en daar moet je naar blijven kijken, op een gegeven moment ruik je wat verbrand vlees, maar is niet ongemakkelijk ofzo.
Dan wordt je oog gespoeld, waarna de oogarts in je oog gaat klooien om het flapje goed te zetten. Dit is niet fijn en de 2de keer al helemaal niet (eerst rechts en toen links) Ik was blij dat ik er van af was. Maar eerst werd er nog weer gedruppeld en word je naar de wachtruimte(verkoeverkamer) geleid waar je in een libank kunt gaan zitten met je ogen dicht voor een kwartier lang. Na dit kwartier word je weer gedruppeld en mag je naar huis toe, het was inmiddels 22:30.

Na de behandeling kon ik mijn ogen niet meer openkrijgen, het deed gewoon zeer. Maar ik moest die avond om de kwartier blijven druppelen voor nog 2 uur lang. Dus lag uiteindelijk om 1 uur in bed.

Bij het naar het slapen gaan moet je een speciale skibriul dragen, zodat je snachts niet in je ogen gaat wrijven, wat dus ook niet mag voor 2 weken. Ook moet je 2 weken lang een zonnebril dragen buiten. (altijd, ongeacht het weer of het dagdeel(dus ook savonds)

Vanmorgen opgestaan want ik moest naar de contôle. Op zich ging het opendoen van mijn ogen goed, ik had verhalen gelezen dat het groot de kans was dat ze dicht gingen zitten... Was bij mij niet zo.
Het zicht was nog steeds niet echt het je van het en zag eigenlijk gewoon wazig. Weer gedruppeld en dat soort dingen

Met de trein naar utrecht toe en merkte langzaam maar zeker dat mijn zicht beter ging worden. Eenmaal weer bij de kliniek zag ik met rechts gewoon goed, maar het voelde net of er een korrel zand in zat.
Links zag ik nog steeds wazig.

Contrôle gehad, wat eigenlijk gewoon een oogmeting is en ff kijken of je flapje goed over je oog ligt, gehad. Rechts was mijn zicht indd 100% links nog niet, maar het herstel ging voorspoedig volgens de optometrist. Dus na 5 minuten weer naar huis toe.

Ik begin nu steeds beter te wennen aan het verschil in zicht van de beide 2 ogen. Echte pijn oid heb ik niet meer, alleen het druppelen is soms vervelend. het zicht is op dit moment ook nog niet goed. (links is nog steeds wazig dus) maar denk dat dit morgen al een stukje zal afnemen...

Tot zover...
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  woensdag 3 september 2008 @ 12:52:12 #2
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_61344752
Wat zijn de precieze voorwaarden om zo'n laser te mogen doen. Ik heb namelijk pas ongeveer 3 jaar een bril en ben 22 jaar. Kan ik mijn ogen dan laten laseren?
  woensdag 3 september 2008 @ 12:54:43 #3
190186 hierissieweer
pi_61344816
Als je ogen minstens een jaar stabiel zijn en je boven de 18 jaar bent...
En als je ogen in goede conditie zijn
  woensdag 3 september 2008 @ 12:57:05 #4
159979 G.Fawkes
pi_61344874
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:54 schreef hierissieweer het volgende:
Als je ogen minstens een jaar stabiel zijn en je boven de 18 jaar bent...
En als je ogen in goede conditie zijn
hoe toon je aan dat je ogen al een jaar stabiel zijn?
pi_61344883
Ik twijfel al een hele rijd, maar eigenlijk durf ik gewoon niet, en als ik dan lees dat het best wel pijn doet enzo...
Hoe lang heb jij er over nagedacht om het te laten doen? En mag ik vragen wat het gekost heeft?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_61344902
Je hebt dus Lasek gehad? Ik heb het zelf ook bij VisionClinics laten doen, ook een keer in Velp geweest, maar meestal bij die in Bussum geweest (zit er nu een in Utrecht of bedoel je die in Bussum?).
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  woensdag 3 september 2008 @ 13:00:32 #7
190186 hierissieweer
pi_61344953
overigens, de foto's:

vanmorgen:

nu net:

En de zonnebril:
pi_61344957
Ik twijfel ook heel erg. Heb al me hele leven een bril en me ogen zijn vrij stabiel (ik zie niet elk jaar slechter)

Bij welk bedrijf heb jij het laten doen?
pi_61345006
Hoeveel kost het eigenlijk ongeveer? En hoe zit het met vergoeding?
  woensdag 3 september 2008 @ 13:10:35 #10
190186 hierissieweer
pi_61345135
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:58 schreef Naamah het volgende:
Je hebt dus Lasek gehad? Ik heb het zelf ook bij VisionClinics laten doen, ook een keer in Velp geweest, maar meestal bij die in Bussum geweest (zit er nu een in Utrecht of bedoel je die in Bussum?).
Er is in utrecht er pas eentje geopend, volgens mij ook echt net...
  woensdag 3 september 2008 @ 13:17:28 #11
48773 Icefire1971
Useravatariconpictogram
pi_61345282
Je hebt je beeldscherm vast op heel donker staan nu, of heb je blind getyped?
En: wat is: "heel onprettig, absoluut niet fijn en heel pijnlijk"? Als in: ik ga dood!, dartpijltje in je oog.....?
En: wat is "het snijden van de flapjes"?
Life in the so-called space age.
  woensdag 3 september 2008 @ 13:19:50 #12
190186 hierissieweer
pi_61345335
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:00 schreef Moozzie het volgende:
Ik twijfel ook heel erg. Heb al me hele leven een bril en me ogen zijn vrij stabiel (ik zie niet elk jaar slechter)

Bij welk bedrijf heb jij het laten doen?
Vision clinics, omdat ik daar de beste dingen over heb gelezen.
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:03 schreef lienelien het volgende:
Het koste mij 3000 euro, bij vison clinics. Optical express bied het aan voor 599 per ook (als ik het goed heb) Maar heb daat niet zo veel over terug gelezen en is minder ondersteund door diverse organisaties. (en naar het schijnt komen daar kosten weer bij)

Ik heb voor vision clinics gekozen omdat hun mij meer betrouwbaar leken, door onder andere de reviews die ik las de ondersteuning door diverse organisaties. Dan betaal ik maar wat meer, maar dan weet ik tenminste dat het goed zit.

De vergoeding: Kan via de zorgverzekering, moet je in je polisblad kijken, er is ook nog wel ergens een vergoedingen overzicht te vinden op internet, maar die kan ik zo niet zien.

Belasting, lees dan hier verder: Hoe doe ik dit belastingtechnisch --> ooglaseren?
  woensdag 3 september 2008 @ 13:21:15 #13
190186 hierissieweer
pi_61345365
Overigens heb ik een femtolasik gehad (die heeft die 599 euro aanbieder ook niet, maar is wel "veiliger"

http://www.visionclinics.nl/contentpage.aspx?path=femtolasik
pi_61345381
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:19 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Vision clinics, omdat ik daar de beste dingen over heb gelezen.
Oke bedankt
Ik zie het nu ook staan in je OP, las eroverheen
  woensdag 3 september 2008 @ 13:23:58 #15
190186 hierissieweer
pi_61345430
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:17 schreef Icefire1971 het volgende:
Je hebt je beeldscherm vast op heel donker staan nu, of heb je blind getyped?
En: wat is: "heel onprettig, absoluut niet fijn en heel pijnlijk"? Als in: ik ga dood!, dartpijltje in je oog.....?
En: wat is "het snijden van de flapjes"?
Het gewone licht binnen is prima te doen, hoef daar niets voor aan te passen. Buiten is de zonnebril net iets prettiger. Maar de lichtgevoeligheid is net iets meer als normaal zou zijn en valt mij zat mee.

Heel onprettig, absoluut niet fijn en heel pijnlijk: Zeer branderig geviel vaarvan je weg wilt rennen.

Snijden van flapjes: http://www.visionclinics.nl/movie.aspx?path=IntralaseAnim.mpg
  Moderator woensdag 3 september 2008 @ 13:24:43 #16
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_61345445
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:03 schreef lienelien het volgende:
Ik heb het paar jaar terug laten doen en er wordt niets vergoed. Ik betaalde toen, in een privékliniek op Schiphol, iets van 2,5 duizend euro, maar dat geld vind ik het achteraf dubbel en dwars waard. Je kunt het geld wel opgeven aan de belastingdienst als buitengewoon medische kosten, dan krijg je nog een kleine belastingmeevaller.

Ik kan het verhaal van de TS onderschrijven. Leuk is het niet, daarnaast ben ik een stresskip, dus verliep het laseren zelf ook niet vlot. Al met al zijn ze daadwerkelijk maar een paar minuutjes bezig en kun je een uurtje na de ingreep weer naar huis als het 'losgelaserde flapje' weer is aangezogen en dichtgegroeid.

Ik had tijdens het naar huis gaan echt last van napijn, maar dat heeft niet iedereen. Ik ben toen thuis een paar gaan slapen, toen ik daarna wakker werd voelde ik de overgevoeligheid (een soort oogkramp), maar heb toen gedacht: nu moet ik ook doorzetten, dus gewoon ogen open en na een paar minuten waren mijn ogen gewend aan het licht. Daarna was de 'echte' overgevoeligheid weg en verdere napijnen heb ik niet gehad.

De volgende ochtend, naar de controle, heb ik zelfs zelf weer gereden; het beeld was gewoon goed en scherp.

Ik kreeg overigens geen skibril mee, of zonnebriladvies. Hoewel ze dat wel aanraden, als ik last zou hebben van mijn ogen. Zodoende loop ik nu nog van maart tot oktober met een zonnebril, maar ook daarvoor was ik altijd al gevoelig voor zonlicht.

Zoals ik al schreef: ik vond het het geld dubbel en dwars waard. Ik had het laatste halfjaar met slechte ogen harde lenzen, die ik slecht verdroeg. Ik liep altijd te knijpen en te tranen en had hoofdpijn, nekpijn en rugpijn door die krengen. De zomer daarna zijn we gaan trekken door Europa en wat is het heerlijk om wakker te worden en te kunnen zien en niet te hoeven knoeien met lenzen of wat dan ook. Nu is dat ongeveer 4 jaar terug en ik heb nog steeds geen spijt.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  woensdag 3 september 2008 @ 13:25:44 #17
190186 hierissieweer
pi_61345464
Dit is de website van optical express, de geen die het aanbied voor 595 euro. Ik zet hem er maar even bij, voor het geval mensen willen checken en dat het anders overkomt als spam van mijn kant.
  Moderator woensdag 3 september 2008 @ 13:26:33 #18
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_61345488
Ik heb het overigens laten doen bij Eye Centre Europe.
  Moderator woensdag 3 september 2008 @ 13:27:22 #19
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_61345505
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:25 schreef hierissieweer het volgende:
Dit is de website van optical express, de geen die het aanbied voor 595 euro. Ik zet hem er maar even bij, voor het geval mensen willen checken en dat het anders overkomt als spam van mijn kant.
Dan kun je deze er ook naast zetten: http://www.ooglaservergelijking.nl

Dan kan iedereen zelf checken.
  Moderator woensdag 3 september 2008 @ 13:31:51 #20
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_61345605
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:25 schreef hierissieweer het volgende:
En dan lees je dit:
quote:
Alleen op vooronderzoek geweest. Ik gaf diredt aan dat ik de voorkeur gaf aan een LASEK behandeling. Na een gesprek en een aantal onerzoeken adviseerde de dienstdoende optimetrist me om Lasik met wavefront en interlase te laten uitvoeren. Op mijn vraag waarom niet Lasek was dat Lasek meer risico\'s had en meer pijn deed. Op de vraag welke risico\'s lasek meer had dan lasik kreeg ik een ontwijkend antwoord. De prijs was niet 595 maar 1650 per oog.
Zo kan ik het ook.
pi_61345671
Ik krijg al last van me ogen van jullie verhalen
pi_61345707
Apart.. ik kende Femtolasik niet.. Moet wel zeggen dat je oog er dramatisch uitziet zeg! Ik heb dat dus helemaal niet gehad, mijn ogen zagen er echt gewoon normaal uit, helemaal niet rood! Maar zal er vast bijhoren hoor
pi_61345750
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:34 schreef Moozzie het volgende:
Ja he! En dan vooral die foto's... Wie weet later ooit eens, maar voorlopig geen lasers aan mijn lijf
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_61345803
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:23 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Het gewone licht binnen is prima te doen, hoef daar niets voor aan te passen. Buiten is de zonnebril net iets prettiger. Maar de lichtgevoeligheid is net iets meer als normaal zou zijn en valt mij zat mee.

Heel onprettig, absoluut niet fijn en heel pijnlijk: Zeer branderig geviel vaarvan je weg wilt rennen.

Snijden van flapjes: http://www.visionclinics.nl/movie.aspx?path=IntralaseAnim.mpg
Zonnebril is trouwens ook (vooral) prettig tegen wind buiten. Zo.. dát deed pijn in het begin!!!
  woensdag 3 september 2008 @ 13:40:59 #25
190186 hierissieweer
pi_61345834
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:27 schreef belsen het volgende:

[..]

Dan kun je deze er ook naast zetten: http://www.ooglaservergelijking.nl

Dan kan iedereen zelf checken.
die kende ik niet, maar een goede tip!

Overigens:
De behandeling opzich is echt niet lekker. Maar hiervoor heb ik een week lang harde lenzen proberen te dragen (zachte was geen optie omdat die na 5 uur mijn ogen uit branden) Maar de pijn na de behandeling en het zicht is minder erg dan de gewenningsperiode van harde lenzen.(zelfs daarmee vergeleken gewoon prettig) Vind ik dan

Overigens heb ik voor mijzelf dit sommetje gemaakt. Ik ben nu 23 en hoop nog 60 jaar te leven. Elke 1,5 jaar een nieuwe bril, zijn dus nog 40 brillen die ik zou moeten verslijten. Dat keer 350=14000 euro. Dus het laseren scheelt mij 11 duizend euro (in mijn leven) En dan heb ik er nog geen eens de extra meeerkosten voor zonnebrillen op sterkte mee gerekend
  woensdag 3 september 2008 @ 13:43:57 #26
190186 hierissieweer
pi_61345904
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:36 schreef Naamah het volgende:
Apart.. ik kende Femtolasik niet.. Moet wel zeggen dat je oog er dramatisch uitziet zeg! Ik heb dat dus helemaal niet gehad, mijn ogen zagen er echt gewoon normaal uit, helemaal niet rood! Maar zal er vast bijhoren hoor
Gekneusde oogjes, maar ik heb gewoon zeikerige ogen moet ik oog eerlijk toegeven.zal vanavond nog een foto maken, denk dat het hele dramatische er al vanaf is nu.

Fentolasik is ook nog niet zo heel oud...
  woensdag 3 september 2008 @ 13:45:45 #27
190186 hierissieweer
pi_61345937
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:37 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ja he! En dan vooral die foto's... Wie weet later ooit eens, maar voorlopig geen lasers aan mijn lijf
Volgens mij heeft 3 op te 10 maar zulke verschrikkelijke ogen erna. Tijdens het wachten had maar een paar rode ogen, de rest was gewoon normaal rood
  woensdag 3 september 2008 @ 13:50:35 #28
190186 hierissieweer
pi_61346051
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:39 schreef Naamah het volgende:

[..]

Zonnebril is trouwens ook (vooral) prettig tegen wind buiten. Zo.. dát deed pijn in het begin!!!
Pijn niet, onprettig vond ik de vind in mijn ogen vandaag...
  woensdag 3 september 2008 @ 13:51:54 #29
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_61346083
Er zijn oogartsen die het afraden om het hier in Nederland te doen toch? Ze zijn hier goed, maar nog niet zo goed als in landen als Turkije. Ik wacht er nog wel een aantal jaartjes mee. Helemaal als ik dit soort dingen lees. Succes ermee.
  woensdag 3 september 2008 @ 13:55:01 #30
190186 hierissieweer
pi_61346148
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:51 schreef Zwansen het volgende:
Er zijn oogartsen die het afraden om het hier in Nederland te doen toch? Ze zijn hier goed, maar nog niet zo goed als in landen als Turkije. Ik wacht er nog wel een aantal jaartjes mee. Helemaal als ik dit soort dingen lees. Succes ermee.
Ik heb dan weer mijn twijfels met turkije... Lig je daar in een vreemd land, met personeel wat jouw taal niet kent, terwijl jij je op dat moment heel erg ongelukkig voelt... Ik zou er niet voor kiezen. Daarnaast verbaas ik mij eigenlijk dat turkije beter zou zijn, Volgens mij is dat nou niet een land waar de gezondheidszorg hoog staat aangeschreven. (maar ik kan het indd ook erg mis hebben)
pi_61346417
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:34 schreef Moozzie het volgende:
De foto's van TS' ogen zijn ook niet echt bemoedigend he
  woensdag 3 september 2008 @ 14:12:08 #32
159979 G.Fawkes
pi_61346533
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:55 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Ik heb dan weer mijn twijfels met turkije... Lig je daar in een vreemd land, met personeel wat jouw taal niet kent, terwijl jij je op dat moment heel erg ongelukkig voelt... Ik zou er niet voor kiezen. Daarnaast verbaas ik mij eigenlijk dat turkije beter zou zijn, Volgens mij is dat nou niet een land waar de gezondheidszorg hoog staat aangeschreven. (maar ik kan het indd ook erg mis hebben)
Dat komt omdat je een bepaald vooroordeel hebt over Turkije. Privéklinieken in Turkije (zeker in Istanbul) zijn van een hoog niveau. Daar kan de gezondheidszorg in Nederland nog het een en ander van leren
pi_61346811
Ik zou het niet fijn vinden dat alles dan in een andere taal gaat, hoewel mijn Engels echt wel goed is, wil ik als ik half lig te hyperen in een behandelstoel toch gewoon Nederlands horen en praten
  woensdag 3 september 2008 @ 14:30:36 #34
159979 G.Fawkes
pi_61346993
quote:
Op woensdag 3 september 2008 14:23 schreef Naamah het volgende:
Ik zou het niet fijn vinden dat alles dan in een andere taal gaat, hoewel mijn Engels echt wel goed is, wil ik als ik half lig te hyperen in een behandelstoel toch gewoon Nederlands horen en praten
Dat is heel wat anders dan zeggen dat de kwaliteit van zorg daar slechter zou zijn
pi_61347640
Zijn er mensen die mensen kennen die in Turkije hebben laten laseren?
  woensdag 3 september 2008 @ 14:55:13 #36
159979 G.Fawkes
pi_61347762
quote:
Op woensdag 3 september 2008 14:50 schreef baNEEL het volgende:
Zijn er mensen die mensen kennen die in Turkije hebben laten laseren?
mijn tante maar die is zelf ook turks. Je gaat er heen. krijgt ook 3 dagen vakantie. Het hele kliniek spreekt Engels. En volgens haar zijn ze net zo goed als de privéklinieken hier (privéklinieken!)
pi_61349134
quote:
Op woensdag 3 september 2008 14:55 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

mijn tante maar die is zelf ook turks. Je gaat er heen. krijgt ook 3 dagen vakantie. Het hele kliniek spreekt Engels. En volgens haar zijn ze net zo goed als de privéklinieken hier (privéklinieken!)
En hoeveel kost dat dan ongeveer? Een bezoekje aan zo'n kliniek dan he, niet de ticket naar Turkije, tenzij die op een of andere manier inbegrepen is.
  woensdag 3 september 2008 @ 15:42:08 #38
159979 G.Fawkes
pi_61349146
quote:
Op woensdag 3 september 2008 15:41 schreef baNEEL het volgende:

[..]

En hoeveel kost dat dan ongeveer?
Volgens mij is zij voor 800 geweest
pi_61350233
Kijk nog iemand die gelaserd heeft. Ik heb dat ook gedaan maar dan alweer bijna een jaar geleden.
Bij mij hebben ze de Lasik methode gebruikt.
Wat ik vreemd vind is dat pas na het snijden bij jou de oogspreiders op je ogen werden gezet. Bij mij was dat, wat ik me kan herinneren, meteen aan het begin. Zo kon ik dus ook niet met mijn ogen knipperen bij het opzetten van het keratoom (zo heet het apparaat dat het flapje snijdt). Trouwens deden de verdovende oogdruppels niet echt pijn, maar het prikte wel erg. Trouwens het snijden van het flapje voel je niet veel van. Meest gevoelige is het vastzuigen van dat keratoom, maar ook daarbij was dat maar bij één oog gevoelig, de andere totaal niet.

Tijdens het laseren moest ik steeds naar een knipperend groen lampje kijken, maar dat viel niet mee. Maar goed als je oog niet meer recht naar voren kijkt slaat het laser apparaat vanzelf uit. Moet je weer even proberen te focussen en dan weer verder.

Na het laseren kon ik meteen al verschil zien. Ik zag wel wazig, maar het was net alsof ik achter die waas scherp kon zien. Maar goed ik kwam dan ook van -7 en -8 of iets in die trant. Had met lenzen -6 en -7 maar als je die een tijd uit hebt, wat dus ook moet voordat je gaat laseren, dan gaan je ogen meestal nog wat verder achteruit. Verder moest ik ook heel erg tranen en waren mijn ogen erg zwaar.

De dagen erna moest ik veel druppelen, maar dit wil je ook wel omdat je ogen anders erg droog aanvoelen. Maar al vrij snel ging ik dit vergeten en moest ik echt een wekker oid zetten om me eraan te herinneren dat ik moest druppelen. De dagen na het laseren heb ik trouwens totaal geen pijn oid gehad. Ook moest ik niet met een zonnebril ofzo oplopen. Dit alles was naar eigen gevoel. Zeker direct na het laseren zijn je ogen gevoeliger en zet je dus echt wel een zonnebril op.

Mijn ogen waren trouwens na het laseren iets van 110% en 100%.
Music was my first love, and it will be my last
  woensdag 3 september 2008 @ 17:52:55 #40
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61352870
Jeez, wat een verhaal. Ik heb ook de wens om over een paar jaar, na wat gespaard te hebben, mn ogen te laten laseren.. Heb nu harde lenzen met rechts -6 en links -3,50. Als ik dit lees schrik ik toch wel even Logisch dat het onprettig is en pijn doet idd, maar toch.. Het zijn wel je ogen. Je moet dus wel ff een weekje vrij nemen erna om alles te laten herstellen enzo.
Maar is er nog verschil tussen die 2 methodes, Lasik en Lasek (dacht ik?), bij de ene halen ze een flapje uit je hoornvlies wat ze later weer terugklappen, en bij een andere methode schrapen ze wat van je hoornvlies weg. Ik heb gehoord, volgensmij bij radar ofzo, dat dat flapje nog heel lang los kan zitten, echt tot een paar jaar daarna, weet iemand daar meer van? En heeft iemand ervaring met die andere methode ook?
I never look back, darling. It distracts from the now.
  woensdag 3 september 2008 @ 17:56:26 #41
190186 hierissieweer
pi_61352949
quote:
Op woensdag 3 september 2008 17:52 schreef Enfermera het volgende:
Jeez, wat een verhaal. Ik heb ook de wens om over een paar jaar, na wat gespaard te hebben, mn ogen te laten laseren.. Heb nu harde lenzen met rechts -6 en links -3,50. Als ik dit lees schrik ik toch wel even Logisch dat het onprettig is en pijn doet idd, maar toch.. Het zijn wel je ogen. Je moet dus wel ff een weekje vrij nemen erna om alles te laten herstellen enzo.
Maar is er nog verschil tussen die 2 methodes, Lasik en Lasek (dacht ik?), bij de ene halen ze een flapje uit je hoornvlies wat ze later weer terugklappen, en bij een andere methode schrapen ze wat van je hoornvlies weg. Ik heb gehoord, volgensmij bij radar ofzo, dat dat flapje nog heel lang los kan zitten, echt tot een paar jaar daarna, weet iemand daar meer van? En heeft iemand ervaring met die andere methode ook?
Lasik

Lasek

Fentolasik
  woensdag 3 september 2008 @ 19:38:24 #42
190186 hierissieweer
pi_61355529
update:
De velle roodheid begint te verdwijnen uit mijn oogen, al blijf je rode plekken zien. Het ziet er voor de ander wat onsmaakvol uit, maar ik merk er niet zo veel van. Alle pijn enzo is voor het grootste gedeelte verdwenen en mijn zicht (van het linker oog) trekt aardig bij. al is het nog wat wazig, maar minder dan vanmorgen. Ik heb wel het idee dat ik iets minder helder kijk. Maar ik neem aan dat morgen het allamaal al wat beter gaat dan vandaag.
Daarnaast heb ik wel wat "last"van het vele druppelen. Last in de zin van dat mijn huid om het oog er wat schraal van word, maar ik druppel nu elke uur gewone oogdruppels, een bacteriedoder en een ontstekingsremmer. Dit hoeft morgen al weer een stuk minder. (gelukkig)
Maar al met al kijk ik best relaxed!

Sfeer impressie: al ziet het er gruwelijker uit als in het eggie moet ik zeggen

Ps. Het zonnetje straalt hier nu best vel en heb het gevoel dat ik maar 5 % last van de zon heb dan normaal...
pi_61360168
[quote]Op woensdag 3 september 2008 17:52 schreef Enfermera het volgende:
[/quote

Ik hoorde toen bij radar (paar jaar terug) ging ook over laseren,dat het flapje nooit meer vaster gaat zitten dan 5%.Was toen ook een verhaal van een chauffeur waarbij de het flapje door het uit klappen van de airbag was verschoven (lijkt me pijnlijk).
  woensdag 3 september 2008 @ 23:01:00 #44
190186 hierissieweer
pi_61362865
Volgens mij voel je dat flapje niet hoor... Dat is zo dun... Denk dat je het alleen maar ziet. Maar bij lasek groeit hij wel weer dicht (omdat alleen de opperhuid wordt verwijderd). Bij de andere 2 blijft hij los liggen. En groeit hij aan de zijkanten weer aan.

Maar interessante vraag is wel: Mag je na de 2 weken genezing in je ogen wrijven? (aangezien ik wel een gepassioneerde wrijver ben)

Overigens moet ik zeggen dat het zicht nu aan het afnemen is, mijn ogen worden moe. Dus het wordt allemaal wat waziger. Zometeen maar slapen en kijken wat de dag van morgen brengt.
pi_61368038
quote:
Op woensdag 3 september 2008 23:01 schreef hierissieweer het volgende:
Maar interessante vraag is wel: Mag je na de 2 weken genezing in je ogen wrijven? (aangezien ik wel een gepassioneerde wrijver ben)
Bij alle vormen mag je de eerste weken (niet dagen!) niet in de ogen wrijven. Bij alle vormen behalve Lasik kun je na een paar weken wel in de ogen wrijven, al wordt dat altijd afgeraden, ook bij gezonde ogen. Bij Lasik is het het beste om levenslang niet meer in de ogen te wrijven.

Zo, en nu nog 2 dagen coschap oogheelkunde en dan vakantie
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_61370169
@hierissieweer

Hoe is de status nu? Zijn je ogen al minder rood en is je zicht alweer beter?
pi_61370795
quote:
Op woensdag 3 september 2008 23:01 schreef hierissieweer het volgende:
Lijkt me nou typisch iets om bij zo'n controle te vragen! Ik denk dat je ook na die twee weken in het begin gewoon nog een beetje voorzichtig moet zijn. In het begin durfde ik, ook na die twee weken dus, echt niet in m'n ogen te wrijven. Durfde eerst ook geen make-up op te doen, omdat je dat er weer afhaalt door met een watje over je oog te wrijven. Is inmiddels wel weer helemaal over, maar ook al had het toen gemogen, ik had het niet gedurfd
pi_61370966
quote:
Op donderdag 4 september 2008 08:53 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Bij Lasik is het het beste om levenslang niet meer in de ogen te wrijven.
Ben nogal allergisch, ik kan mijn ogen echt niet met rust laten. Hou maar mijn bril dus
pi_61371170
quote:
Op donderdag 4 september 2008 08:53 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Bij alle vormen mag je de eerste weken (niet dagen!) niet in de ogen wrijven. Bij alle vormen behalve Lasik kun je na een paar weken wel in de ogen wrijven, al wordt dat altijd afgeraden, ook bij gezonde ogen. Bij Lasik is het het beste om levenslang niet meer in de ogen te wrijven.

Zo, en nu nog 2 dagen coschap oogheelkunde en dan vakantie
Waarom niet? Ben heel benieuwd naar de uitleg..
  donderdag 4 september 2008 @ 11:42:13 #50
190186 hierissieweer
pi_61371776
Ik ben net wakker. Maar links is weer wat slechter geworden, helaas.. Ongeveer hoe het gisteren morgen was...
Ik had de hoop gehad dat het iets beter zou zijn, maar heb er nu een beetje een hard hoofdi n dat het zover bijtrekt dat het 100% is... (aan de andere kant het is nu 2,5 dag geleden...)

Wrijven is moeilijk ivm het flapje dat niet geheel vast zit...
pi_61371834
Ik heb het ook laten doen, heb soortgelijke ervaringen als de TS, maar ik had geen last van het flapje maken en ik kon de dag erna al super scherp zien.
pi_61371850
quote:
Op donderdag 4 september 2008 11:16 schreef Naamah het volgende:

[..]

Waarom niet? Ben heel benieuwd naar de uitleg..
Ze zeggen dat de oogflap dan los kan raken. Ik heb zelf ook Lasik laten doen en wrijf geregeld in mijn ogen, nergens last van though.
pi_61372255
Dat verbaast me! Ik dacht dat je daarom met Lasik nog f16-piloot kan worden en met Lasek niet, omdat alleen bij die laatste de flap los kon gaan.
  donderdag 4 september 2008 @ 12:04:54 #54
190186 hierissieweer
pi_61372260
Mijn ogen zijn trouwens nog steeds rood
pi_61372410
Oh echt! Laat maar! Ik zit hier gewoon gigantisch Lasik en Lasek door elkaar te halen!! Ik heb Lasek gehad dus ook..
pi_61372768
quote:
Op donderdag 4 september 2008 12:04 schreef hierissieweer het volgende:
Mijn ogen zijn trouwens nog steeds rood
Dat blijft nog wel een paar weken zo
pi_61373421
Hoe zit het eigenlijk op lange termijn? Blijven je ogen nu gewoon scherp zien of kan dat ook weer veranderen?
Dus kun je nu alsnog na verloop van tijd weer achteruit gaan met je ogen of is dit echt heel blijvend?
(Ook na 10 jaar enzo)

En lukt zo'n laser behandeling altijd of is er een mogelijkheid dat je oog/ogen slecht blijven of zelfs nog slechter worden?

Ik heb zelf een bril bij het auto rijden, veraf tv kijken en tijdens college's gebruik ik hem ook. Verder heb ik hem nooit op. Mn sterkte is ongeveer -0,75 en -1 met cilinder. Maar ik geloof niet dat ik ooit dat laseren zal durven
Trouwens een hele tijd geleden heb ik sterkte -1,5 en -2 gehad, maar mn ogen zijn toen in een paar jaar tijd weer 'vooruit' gegaan. Die dude van de brillenwinkel had dat nog nooit meegemaakt, maar ik heb vertrouwen in mn ogen en ze worden vanzelf wel weer nog beter vind ik
Maar ik was toch benieuwd dus naar de blijvende resultaten en of het dus altijd goed gaat zo'n behandeling!

En ook enorm dapper van mensen die het durven!
TS ook succes met het herstel!
  donderdag 4 september 2008 @ 17:24:50 #58
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_61379669
Het is bij mij nu 5 jaar geleden en mijn ogen zijn nog steeds heel goed. De belgische arts heeft 1 oog in de plus gelaserd zodat ik ook nog heel lang geen leesbril nodig heb.
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
  donderdag 4 september 2008 @ 17:48:35 #59
190186 hierissieweer
pi_61380275
quote:
Op donderdag 4 september 2008 12:58 schreef bl0emetjE het volgende:
Hoe zit het eigenlijk op lange termijn? Blijven je ogen nu gewoon scherp zien of kan dat ook weer veranderen?
Dus kun je nu alsnog na verloop van tijd weer achteruit gaan met je ogen of is dit echt heel blijvend?
(Ook na 10 jaar enzo)

En lukt zo'n laser behandeling altijd of is er een mogelijkheid dat je oog/ogen slecht blijven of zelfs nog slechter worden?

Alles is mogelijk, het blijft een operatie aan je lichaam. Dus je zicht kan op termijn slechter worden, net zo als in het gewone leven.

Er is een mogelijkheid dat het niet in 1 keer gelukt is, dan moet je overnieuw...

Overigens begin ik nu te denken dat links bij mij nog een keertje moet, aangezien het zicht niet echt beter wilt worden. (maar het herstel kan een week duren dus er is nog hoop, al zet ik mij zelf maar al wel vast op een nieuwe operatie)

Overigens heb ik sochtens meer last van slechter zicht dan smiddags, savonds neemt het dan weer af...
  donderdag 4 september 2008 @ 17:50:21 #60
190186 hierissieweer
pi_61380321
Overigens ben ik blij dat ik morgen weer kan douchen/haren wassen. Want mijn haar is echt vet geworden. Daarnaast zal wat water in het gezicht ook wel weer eens lekker zijn.

En winkelen met rode ogen is ook niet aan te raden ivm alle blikken van mensen
  donderdag 4 september 2008 @ 19:43:54 #61
190186 hierissieweer
pi_61382988
Net een stukje auto gereden, dit ging prima. Alleen wanneer ik naar links krijg zie ik dus slecht als naar rechts. Recht vooruit is goed te doen.
Overigens nu het wat donkerder werd en de autolampen aan staan had ik wel last van glare (straling rond de lampen) Maar is niet hinderlijk. Morgen weer wat werken dus dan van ede naar apeldoorn rijden
  vrijdag 5 september 2008 @ 22:53:42 #62
190186 hierissieweer
pi_61416600
Vandaag weer autogereden 2 keer 3 kwartier. Was toch wel wat minder. En veel last van glare.
Vanavond gaat in een keer het zicht van links omhoog, het is nog steeds niet optimaal, maar beter als vanochtend en gisteren. En het blijft wat troebel (beiden ogen) maar ben tevreden over vadaag
pi_61455938
Ooglaseren is een tijdelijke oplossing. Als je oogsterkte veranderd dan moet je bij laseren of weer een bril.
Als je kijkt naar de artsen die het uitvoeren is er nog geen een die het bij zichzelf heeft laten doen.
En als je kijkt hoe vaak het mis gaat. Hier lees je niet vaak over maar ik ken een paar gevallen in mijn kennissenkring.

Een betere oplossing is de nachtlens. Alleen 'snachts lenzen dragen en overdag geen lenzen nodig.
Worden je ogen slechter dan gewoon een nieuwe nachtlens laten aanmeten.
  zondag 7 september 2008 @ 20:08:09 #64
190186 hierissieweer
pi_61456110
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:03 schreef Tombias het volgende:
Ooglaseren is een tijdelijke oplossing. Als je oogsterkte veranderd dan moet je bij laseren of weer een bril.
Als je kijkt naar de artsen die het uitvoeren is er nog geen een die het bij zichzelf heeft laten doen.

Een betere oplossing is de nachtlens. Alleen 'snachts lenzen dragen en overdag geen lenzen nodig.
Worden je ogen slechter dan gewoon een nieuwe nachtlens laten aanmeten.
Nachtlenzen gaan tot een bepaalde sterkte en dat was voor mij geen optie.
Daarnaast is dus er de kans dat je ogen slechter worden, net zo als er de optie is dat je sterkte gelijk blijft... Ik bedoel, mijn moeder heeft sinds haar 22 -10 en dat is in al die jaren niet verbeterd of verslechterd en dat is nu al 36 jaar het zelfde. Maar goed de kans bestaat dat er in de tussentijd wat veranderd...

Overigens heb ik geen bijzonders nieuws te melden. Links nog steeds slecht slecht en trekt niet echt bij. Droge ogen, dus vaak druppelen.
  Moderator zondag 7 september 2008 @ 20:11:12 #65
9859 crew  Karina
Woman
pi_61456208
quote:
Op donderdag 4 september 2008 17:24 schreef Maes het volgende:
Het is bij mij nu 5 jaar geleden en mijn ogen zijn nog steeds heel goed. De belgische arts heeft 1 oog in de plus gelaserd zodat ik ook nog heel lang geen leesbril nodig heb.
Heb ik ook gehad, beide ogen waren gelaserd maar ik zag nog niet heel goed in de verte.

Toen werd voorgesteld om 1 oog nogmaals te laseren (dat oog is nu 0) en de andere zo te laten, monovisie heet dat. Nu zie ik goed in de verte EN van dichtbij, om te lezen. En voorlopig zal ik nog geen leesbril nodig hebben.

@TS: ik heb ook best lang last gehad van rode ogen, maar vooral als ik gewerkt had, de hele dag naar een computerscherm staren is natuurlijk sowieso niet goed voor je ogen. Echt veel pijn heb ik niet gehad.

Bij de tweede behandeling (Lasek, aan 1 oog) duurde het bij mij verdomd lang totdat ik weer wat kon zien, ik was bijna bang dat het mislukt was. Maar na 2 maanden ongeveer (ja zo lang duurde het) werd het zicht eindelijk een stuk beter. Nu zie ik echt heel goed met beide ogen. Na de eerste (Lasik) behandeling kon ik eigenlijk meteen goed zien.

Wel heb ik nog wat last van nachtblindheid, maar dat had ik voorheen ook, misschien dat het iets erger is geworden.

Ik zal je zeggen dat ik blij ben dat ik het heb laten doen, af en toe ben ik gewoon verbaasd over wat ik allemaal kan lezen/zien als ik op straat loop (straatborden, teksten op winkels, dat soort dingen).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 7 september 2008 @ 20:24:16 #66
190186 hierissieweer
pi_61456672
2 maanden, dat klinkt hoopvol nog voor mij dat ik niet nog een keer hoef
pi_61457208
Voor wie meer ervaren chirurgen wil dan de Nederlandse en toch niet helemaal naar eng Turkije durft: Belgie.

Ik ben in Antwerpen gelaserd, fijne kliniek, goeie chirurg, zyoptix (= naam van de ingreep). Van -6 en -8 plus wat cilinders naar al een paar jaar vrij zicht. Geweldig, mijn enige spijt is dat ik het niet eerder heb laten doen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zondag 7 september 2008 @ 20:46:15 #68
9859 crew  Karina
Woman
pi_61457527
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:24 schreef hierissieweer het volgende:
2 maanden, dat klinkt hoopvol nog voor mij dat ik niet nog een keer hoef
Die twee maanden was bij de Lasek behandeling, jij hebt volgens mij Lasik gehad, dan zie je veel sneller goed (na de Lasik zag ik dus eigenlijk meteen de zelfde avond al scherp).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_61457906
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:11 schreef Karina het volgende:

[..]

Bij de tweede behandeling (Lasek, aan 1 oog) duurde het bij mij verdomd lang totdat ik weer wat kon zien, ik was bijna bang dat het mislukt was. Maar na 2 maanden ongeveer (ja zo lang duurde het) werd het zicht eindelijk een stuk beter.
misschien een hele domme vraag, maar wat heb je die twee maanden dan gedaan, gewoon je oude bril weer op? Lenzen kan dan niet meer toch?
  zondag 7 september 2008 @ 20:58:04 #70
190186 hierissieweer
pi_61458016
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:46 schreef Karina het volgende:

[..]

Die twee maanden was bij de Lasek behandeling, jij hebt volgens mij Lasik gehad, dan zie je veel sneller goed (na de Lasik zag ik dus eigenlijk meteen de zelfde avond al scherp).
dan heb ik eigenlijk weinig hoop dat het nog geheel bij trekt...
  zondag 7 september 2008 @ 20:59:15 #71
190186 hierissieweer
pi_61458055
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:54 schreef computergirl het volgende:

[..]

misschien een hele domme vraag, maar wat heb je die twee maanden dan gedaan, gewoon je oude bril weer op? Lenzen kan dan niet meer toch?
Je kunt gewoon weer lenzen in (na het helen) maar ga je nog een keer laseren mag je 2 weken van te voren niets in. (net zo als een normale 1ste keer laseren)
  dinsdag 9 september 2008 @ 00:35:02 #72
190186 hierissieweer
pi_61489127
Vanochtend op de week controle geweest. Moest dik 1,5 uur wachten, voor 10 minuten werk. Een beetje jammer!

Maar goed, links dacht ik dus dat die wat achterbleef. Maar die is dus +2 (had ong. -5,5) Maar de kans is er dus nog zeker dat het bijtrekt en anders dus een re-do. (waarvoor ik dus niet nog een keer een flapje moet laten snijden, deze is dan nog gewoon open te halen... Scheelt weer wat werk.
Vanavond auto gereden, een stukje van 5 kilometer, maar had toch last van de glare en mijn zicht links was inmiddels weer wat minder (moeheid) Dus was niet echt heel prettig. Wat ik bijzonder vond was dat de nachtbril niet echt holp voor beter zicht.

De slaap-ski-bril hoef ik niet meer te dragen, want die zat elke ochtend gewoon in mijn oog(de onderkant van de bril) in plaats van dat hij netjes onder mijn oog zat, dat dus heeft ook geen echt functie dan.

En andere oogdruppels gevraagd, wel oculotect, maar dan in een flesje in plaats van de milieu onvriendelijke ampullen.
pi_61489311
ik ga het niet doen. de lange termijn effecten zijn nog niet bekend en bovendien ben ik ertegen in een gezond lichaam in te grijpen.. ja mijn ogen zijn -nogwat, maar ze zijn wel gezond.
met bril kan ik mij prima redden.

voor degenen die het wel doen hoop ik vooral dat het allemaal goed blijft
underground forever baby
pi_61490874
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 00:35 schreef hierissieweer het volgende:
Vanochtend op de week controle geweest. Moest dik 1,5 uur wachten, voor 10 minuten werk. Een beetje jammer!

Maar goed, links dacht ik dus dat die wat achterbleef. Maar die is dus +2 (had ong. -5,5) Maar de kans is er dus nog zeker dat het bijtrekt en anders dus een re-do. (waarvoor ik dus niet nog een keer een flapje moet laten snijden, deze is dan nog gewoon open te halen... Scheelt weer wat werk.
Vanavond auto gereden, een stukje van 5 kilometer, maar had toch last van de glare en mijn zicht links was inmiddels weer wat minder (moeheid) Dus was niet echt heel prettig. Wat ik bijzonder vond was dat de nachtbril niet echt holp voor beter zicht.
klinkt niet echt bemoedigend Hierissieweer!
  dinsdag 9 september 2008 @ 17:21:00 #75
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61503392
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 00:47 schreef Laton het volgende:
ik ga het niet doen. de lange termijn effecten zijn nog niet bekend en bovendien ben ik ertegen in een gezond lichaam in te grijpen.. ja mijn ogen zijn -nogwat, maar ze zijn wel gezond.
met bril kan ik mij prima redden.

voor degenen die het wel doen hoop ik vooral dat het allemaal goed blijft
Ik zit dus ook heel erg te twijfelen. Ik heb sowieso nu het geld nog niet bij elkaar, dus ik ga toch eerst sparen. En of ik idd al ie pijn & moeite over heb voor scherp zien.. Maargoed, ik kan nog ff denken
pi_61504055
Is het een slecht idee om rond je 18e/19e je ogen te laten laseren? Ik heb -4 in beide ogen en dat is dus slecht genoeg om zonder lenzen bijna niks te kunnen zien. Ik heb ook veel rode aders (en floaters) in mijn ogen gekregen, volgens mij door mijn lenzen en het wordt wel eens tijd dat ik daar weer van af kom.
Cool story, Hansel.
  dinsdag 9 september 2008 @ 18:18:12 #77
190186 hierissieweer
pi_61504750
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 17:48 schreef wikwakka2 het volgende:
Is het een slecht idee om rond je 18e/19e je ogen te laten laseren? Ik heb -4 in beide ogen en dat is dus slecht genoeg om zonder lenzen bijna niks te kunnen zien. Ik heb ook veel rode aders (en floaters) in mijn ogen gekregen, volgens mij door mijn lenzen en het wordt wel eens tijd dat ik daar weer van af kom.
Zachte lenzen zijn niet al te gezond voor je ogen.
Overigens lees ik veel over een minimum leeftijd van 21. Daarnaast moet minimaal een jaar je zicht stabiel zijn.
pi_61506654
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 17:48 schreef wikwakka2 het volgende:
Floaters (mouches volantes) zijn troebelingen in het glasvocht in het oog. Deze ontstaan als een normaal verouderingsproces en zijn geen gevolg van het dragen van contactlenzen en het stoppen met contactlenzen zal ze ook niet doen verdwijnen.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  dinsdag 9 september 2008 @ 20:37:34 #79
190186 hierissieweer
pi_61508632
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 19:34 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Floaters (mouches volantes) zijn troebelingen in het glasvocht in het oog. Deze ontstaan als een normaal verouderingsproces en zijn geen gevolg van het dragen van contactlenzen en het stoppen met contactlenzen zal ze ook niet doen verdwijnen.
Ok ik reageerde ook niet echt op die floaters. Maar zachte lensen zijn gewoon slecht!
pi_61508772
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 20:37 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Ok ik reageerde ook niet echt op die floaters. Maar zachte lensen zijn gewoon slecht!
't Was ook geen reactie op jou hoor
  dinsdag 9 september 2008 @ 21:22:36 #81
190186 hierissieweer
pi_61509922
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 20:42 schreef intoxicated het volgende:

[..]

't Was ook geen reactie op jou hoor
zie het nu pas ik keek ff met mijn linker oog op dat moment, hè
pi_61522314
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 19:34 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Wel, want ik heb het alleen met dit type lens. Als ik een ander merk neem verdwijnen ze weer na een week of wat Maar dat is een andere discussie.

Het gaat er natuurlijk om dat je na een paar jaar toch wel moe wordt van het elke dag lenzen in/uit doen.
Cool story, Hansel.
pi_61630585
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:37 schreef sigme het volgende:
Voor wie meer ervaren chirurgen wil dan de Nederlandse en toch niet helemaal naar eng Turkije durft: Belgie.

Ik ben in Antwerpen gelaserd, fijne kliniek, goeie chirurg, zyoptix (= naam van de ingreep). Van -6 en -8 plus wat cilinders naar al een paar jaar vrij zicht. Geweldig, mijn enige spijt is dat ik het niet eerder heb laten doen.
Toevallig bij Dr. Mertens ? Die heeft 2 klinieken in Antwerpen en Eersel (NL).
Ik heb mijn ogen in Reusel (was voor de verhuizing naar Eersel) 2 maanden geleden laten laseren.
Ben er erg tevreden over.
Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.
  dinsdag 16 september 2008 @ 01:32:38 #84
190186 hierissieweer
pi_61665260
Lieve mensen, ik heb het gevoel dat het zicht links bijtrekt ik kan met links zelfs de ondertiteling redelijk lezen. Ik zie nog wel waziger als met rechts, maar ik kan er mee functioneel zien
Eens kijken of dit morgen ook nog zo is!
pi_61666951
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 01:32 schreef hierissieweer het volgende:
Lieve mensen, ik heb het gevoel dat het zicht links bijtrekt ik kan met links zelfs de ondertiteling redelijk lezen. Ik zie nog wel waziger als met rechts, maar ik kan er mee functioneel zien
Eens kijken of dit morgen ook nog zo is!
joepie
  dinsdag 16 september 2008 @ 11:28:34 #86
190186 hierissieweer
pi_61669958
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 08:56 schreef computergirl het volgende:

[..]

joepie
De sterkte is ongeveer de helft beter. Dus denk dat ik nu op +1 zit ofzo... (van de +2 die het eerst was)
Nu nog mindr last hebben van glare en ik ben totaal gelukkig!
pi_61937321
Hoe is het nu (dik een week verder) met je ogen?
pi_61937456
Er is nog steeds niemand die kan zeggen wat het op langere termijn met je ogen doet, maar dat de doktoren zelf hun ogen niet laten laseren zegt imo al genoeg.
pi_61937745
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:27 schreef JeanPagne het volgende:

[..]

Toevallig bij Dr. Mertens ? Die heeft 2 klinieken in Antwerpen en Eersel (NL).
Ik heb mijn ogen in Reusel (was voor de verhuizing naar Eersel) 2 maanden geleden laten laseren.
Ben er erg tevreden over.
Ja, Mertens .

Ergens op fok loopt minstens nog 1 tevreden Mertens-patient rond.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 1 oktober 2008 @ 15:57:50 #90
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_62052617
Ik heb gisteren ook mijn ogen laten doen bij Visionclinics. Kan me niet helemaal herkennen in het verhaal van TS. Ik heb ook Femtolasik laten doen en dat was van begin tot eind pijnloos. Ook kan ik vandaag gewoon scherp zien. Ben vanmorgen op controle geweest en mijn zicht was al ruim voldoende. In de komende drie weken zou het nog beter moeten worden.

Ik denk dat TS een beetje pech heeft gehad met zijn behandeling en herstel.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
  donderdag 2 oktober 2008 @ 01:31:21 #91
190186 hierissieweer
pi_62067551
Met de behandeling op zich was het niet echt best gesteld met mij, maar volgens mij ben ik wel een van de weinigen die hier last van heeft.

Wat betreft het herstel: Links zie ik nog steeds niet goed, maar ik ben onderhand wel gewend aan het zien met een oog minder, merk er dus niet zo veel van.

Savonds ook minder last van de uitstraling rond lichten en stoplichten, het meeste heb ik dan last van het linkeroog, dat door de onscherpte het licht diffuus binnenbrengt.

Dit laatste is dan ook voor mij een reden om wel opnieuw te laten doen links, omdat ik savonds veel op de weg ben en dan goed wil zien. Overdag heb ik er geen last van.

Qua droge ogen: daar heb ik geen last meer van, behalve na een lange autorit met de blower vol aan... maar dat lijkt mij denk ik wel normaal.

Zoals eerder gezegd overdag is mijn zicht prima en heb er totaal geen last van, wat ik voornamelijk heel heerlijk vind is dat ik gewoon normaal een boek kan lezen (en dus geen last heb van het met bril op dichterbij moeilijker zien en zonder bril op het net niet goed kunnen zien op een afstandje)

Over het algemeen genomen ben ik er super blij mee! En heb de pijn en moeite er graag voor over gehad! Alleen is het nog wel ff wennen als je in je slaaproes je bril zoekt op het nachtkastje of als je bij het onder de douche stappen je bril wilt af doen. (eigenlijk vind ik dit soort herinneringen aan de onhandige bril heerlijk)

De roodheid in mijn ogen is nu pas weggetrokken op een klein vlekje in mijn rechteroog, dat was eigenlijk het meest irritante omdat je er vreemde opmerkingen en blikken door krijgt en je het telkens moe uitleggen.

Overigens een vraagje, hoe vaak kun je het ook laten bijlaseren(stel over een paar jaar gaat het zicht onverhoopt achteruit) en kun je anders lenzen gaan dragen.
En in hoeverre kun je nog in je oog wrijven.(want dat mis ik stiekem wel)
pi_62076771
Ehm lees het nou goed.....moest je naar een andere ruimte nadat ze dat flapje hadden gesneden? Lijkt me nogal vreemd.
Too much is never enough!
pi_62077484
TVP. Zit er zelf ook steeds vaker aan te denken, maar dan waarschijnlijk in een later stadium van m'n leven. Kan het nu echt niet betalen plus mijn ogen zijn nog niet helemaal stabiel.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 16:57:33 #94
55011 HunterSThompson
pi_62080932
@ The6thgate

Dat was ook bij mij het geval. Ik moest na het snijden van het "flapje" meelopen naar een andere kamer waar het eigenlijke laseren plaatsvond.
pi_62082008
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 16:57 schreef HunterSThompson het volgende:
@ The6thgate

Dat was ook bij mij het geval. Ik moest na het snijden van het "flapje" meelopen naar een andere kamer waar het eigenlijke laseren plaatsvond.
oh ok Knap om steriel te houden dan.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 22:52:31 #96
190186 hierissieweer
pi_62092838
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 14:18 schreef The6thgate het volgende:
Ehm lees het nou goed.....moest je naar een andere ruimte nadat ze dat flapje hadden gesneden? Lijkt me nogal vreemd.
Gesneden, gesneden. De gaan met een laser erop( en dan wordt er in de andere ruimte het flapje opengelegd en wordt je gelasert. (er wordt dus niets gesneden, maar secuurder gewerkt met een computer gestuurde laser)
  donderdag 2 oktober 2008 @ 22:53:29 #97
190186 hierissieweer
pi_62092877
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 14:43 schreef Friek_ het volgende:
TVP. Zit er zelf ook steeds vaker aan te denken, maar dan waarschijnlijk in een later stadium van m'n leven. Kan het nu echt niet betalen plus mijn ogen zijn nog niet helemaal stabiel.
Je kunt het dit jaar nog aftrekken van de belasting, maar als je zicht niet stabiel is zou ik het zeker niet doen (en doen ze het ook niet!)
  donderdag 2 oktober 2008 @ 22:54:16 #98
190186 hierissieweer
pi_62092907
@HunterSThompson in welke locatie heb jij het laten doen?
  donderdag 2 oktober 2008 @ 23:07:44 #99
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_62093461
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:10 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Er is in utrecht er pas eentje geopend, volgens mij ook echt net...
Yep, zit naast het stadion (gebouw DOS of Elinckwijk). Ik zit zelf in het hoge witte gebouw wat er aan vast zit

Ik heb zelf al jaren een bril (jaar of 20) en durf het niet het laseren. Als het mis gaat ben je de rest van je leven de sjaak. Ik zou ook liever doof dan blind worden. Ik vind het stoer dat je het gedaan hebt en hoop dat je er profijt van hebt, maar voor mij zou het niets zijn.
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 09:50:06 #100
55011 HunterSThompson
pi_62099841
Bij Visionclinics gebeuren vanaf vorige maand alle operaties geloof ik in Utrecht. Ik ben voor mijn controles in Amsterdam geweest en voor het laseren zelf in Utrecht.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:51:26 #101
24188 Belana
kloon van belana
pi_62288020
Hier een ex-klant van optical express. die 595 euro per oog gaat niet op hoor, ik was voor 2 ogen 2100 euro kwijt. Ik had aan beide ogen bijna -5 en ook de cilinder van ruim -4 en helaas is het bij mij nooit helemaal goed geworden, ik ben gelaserd in mei 2007 (LASEK). links is blijven hangen op 90% (-1 cilinder), rechts was eerst 110% en compenseerde het linkeroog wel aardig, maar op dit moment is mijn zicht gewoon slecht te noemen. ik heb nooit laten herbehandelen omdat het toch een operatie blijft en iedere operatie brengt een risico met zich mee. bovendien geen garanties dat het goed zou komen. Daar heb ik ook geen spijt van, ik zal het nog steeds geen 2e keer laten doen.
Maargoed, ik moet misschien toch weer een bril en daar baal ik wel van natuurlijk. (ik kan niet tegen lenzen)
Ik weet nog niet wat ik ga doen.
stormy waters...
sailin'
pi_62340625
tvp
pi_62343189
Ook een tvp. Heb in december een afspraak staan om te kijken of mijn ogen geschikt zijn.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:49:14 #104
24188 Belana
kloon van belana
pi_62369819
net bij een optometrist geweest. links heeft een -0.75 cilinder en verder zijn beide ogen -0.5
mijn linkeroog is te droog, dat helpt ook niet.
enige optie om weer helemaal goed te kunnen zien is voor mij een bril en daar wil ik nu iig nog niet aan, daar ben ik te ijdel voor, maar ik denk dat ik in de toekomst niet anders zal kunnen.

bij de laserklinieken vertellen ze je veel niet. vooral veel positieve verhalen en verder weinig info.

Ik raad mensen aan om, indien mogelijk, eerst nachtlenzen te proberen, het geeft hetzelfde effect, maar dan zonder operatie.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 18:04:11 #105
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62382822
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 09:49 schreef Belana het volgende:
net bij een optometrist geweest. links heeft een -0.75 cilinder en verder zijn beide ogen -0.5
mijn linkeroog is te droog, dat helpt ook niet.
enige optie om weer helemaal goed te kunnen zien is voor mij een bril en daar wil ik nu iig nog niet aan, daar ben ik te ijdel voor, maar ik denk dat ik in de toekomst niet anders zal kunnen.

bij de laserklinieken vertellen ze je veel niet. vooral veel positieve verhalen en verder weinig info.

Ik raad mensen aan om, indien mogelijk, eerst nachtlenzen te proberen, het geeft hetzelfde effect, maar dan zonder operatie.
Jeetje, wat klote joh.. Doe je zo'n operatie om scherp te kunnen zien, werkt het nog niet! Baal je niet?

Dat zal wel inderdaad, ze gaan natuurlijk geen negatieve verhalen vertellen, dat is geen goeie reclame..
Helaas is nachtlenzen voor mij geen optie, die kunnen maar tot een sterkte van -4, en ik heb aan het ene ook -4 en het andere -6. Maar thanks voor je verhaal iig hier. En succes!
  woensdag 15 oktober 2008 @ 13:48:22 #106
24188 Belana
kloon van belana
pi_62403164
nachtlenzen kunnen inmiddels zker tot -5, gisteren nog over gehad, dus informeer er eerst naar hoor!

Ja, ik baal, natuurlijk! Het is niet alsof ik niks kan zien, maar je hoopt er meer van.
Er zullen legio mensen zijn met deze sterkte die nog nooit een bril gehad hebben, maar ik ben jaren volkomen scherp zicht gewend geweest door een bril en dat maakt dat je daar aan gewend bent en dat ook zonder bril wilt.

waar bijvoorbeeld niet voldoende over gezegd wordt is dat bij het laseren je oogzenuwen aangetast worden en bij de 1 geneest dat prima, maar bij de ander dus niet. Mijn rechteroog is goed gegaan, links is te droog omdat die zenuwen het niet meer doen. Kan zijn dat dat nog hersteld, maar er zal veel tijd overheen gaan.
Door de droogheid zet mijn oog 's nachts op en kan ik 's ochtends de eerste 1,5 uur echt heel slecht zien. dat trekt daarna wel weer bij, maar leuk is anders. 's morgens op staan en in de auto springen is er niet bij

Er wordt, vind ik, door klinieken te laconiek gedaan over veel dingen. bij optical express wel iig.
droge ogen? ja, dat kan, hoeft niet. ja, jouw ogen zijn wat droog, maar het geneest allemaal goed hoor

Nogmaals, als het kan, probeer dan althans eerst nachtlenzen. het scheelt je veel geld en bovendien een operatie die niet zonder risico is.
stormy waters...
sailin'
pi_62414471
Ik heb ook mijn ogen laten laseren (en ik zie nu dat het op twee dagen na exact 2 jaar geleden is) bij Eyescan in Utrecht. Eerst had ik -6 en -7 en kon dus mijn eigen vriend op 1 meter afstand niet eens herkennen zonder lenzen.... Ik baalde echt van dat gedoe met lenzen/lenzenvloeistof/ontstoken ogen/lens kwijt/glas uit bril/bril kwijt etc.etc.etc. Ik heb toen al mijn moed bijelkaar geraapt (en nog meer geld ) en heb mijn ogen laten laseren, ik vond het echt doodeng. Maar ik ben nu echt heeeeel erg blij dat ik het gedaan heb!

De operatie zelf vond ik erg tegenvallen, het herstel was echter wonderbaarlijk snel: 's ochtends kon ik mijn tenen niet onderscheiden van de vloer en 's middags na de operaie kon ik de blaadjes aan de boom aan het eind van de straat zien! (weliswaar door een dikke mist, maar toch!!!!)

Ik heb nu geen bril meer nodig, alles is keurig naar nul gebracht en ik zie zelfs scherper dan dat ik ooit met lenzen/bril heb kunnen zien.
Het enige wat ik wel heb, en dat is eigenlijk wel erg irritant (maar dat weegt never nooit niet op tegen het feit dat ik geen lenzen meer heb): als ik moe ben heb ik moeite met focussen, dan duurt het zeg maar 1 seconde voordat ik scherp zie en dat is erg vervelend als je veel achter de computer zit en je steeds moet switchen tussen beeldscherm en bijvoorbeeld papieren documenten.

Voor mij is het, tot nu toe, meer dan het geld waard geweest! Het is een gok geweest voor mij aangezien ze zelf al aangaven dat het minder lastig is om iemand van -1 naar nul te brengen dan iemand met -7, maar zo slecht als het was zou het toch nooit meer worden... Ik heb "geluk" (?) gehad dat het helemaal goed is gegaan en ik hoop dat ik nog lang scherp blijf zien.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 10:34:19 #108
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62428204
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 13:48 schreef Belana het volgende:
nachtlenzen kunnen inmiddels zker tot -5, gisteren nog over gehad, dus informeer er eerst naar hoor!

Ja, ik baal, natuurlijk! Het is niet alsof ik niks kan zien, maar je hoopt er meer van.
Er zullen legio mensen zijn met deze sterkte die nog nooit een bril gehad hebben, maar ik ben jaren volkomen scherp zicht gewend geweest door een bril en dat maakt dat je daar aan gewend bent en dat ook zonder bril wilt.

waar bijvoorbeeld niet voldoende over gezegd wordt is dat bij het laseren je oogzenuwen aangetast worden en bij de 1 geneest dat prima, maar bij de ander dus niet. Mijn rechteroog is goed gegaan, links is te droog omdat die zenuwen het niet meer doen. Kan zijn dat dat nog hersteld, maar er zal veel tijd overheen gaan.
Door de droogheid zet mijn oog 's nachts op en kan ik 's ochtends de eerste 1,5 uur echt heel slecht zien. dat trekt daarna wel weer bij, maar leuk is anders. 's morgens op staan en in de auto springen is er niet bij

Er wordt, vind ik, door klinieken te laconiek gedaan over veel dingen. bij optical express wel iig.
droge ogen? ja, dat kan, hoeft niet. ja, jouw ogen zijn wat droog, maar het geneest allemaal goed hoor

Nogmaals, als het kan, probeer dan althans eerst nachtlenzen. het scheelt je veel geld en bovendien een operatie die niet zonder risico is.
Oke.. thanks voor de info Ga ik dat zeker eerst proberen!
pi_62853282
Ik heb komende week een afspraak voor een Quickscan bij Vision Clinics...ben benieuwd (vind het wel spannend)...
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  zaterdag 1 november 2008 @ 10:20:55 #110
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62857007
Heb even bij mijn opticien nagevraagd, en nachtlenzen gaan echt maar tot -4,50 Too bad. Het blijft dus bij een bril en lenzen voor mij.
  zaterdag 1 november 2008 @ 23:31:15 #111
190186 hierissieweer
pi_62872683
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 00:01 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Ik heb komende week een afspraak voor een Quickscan bij Vision Clinics...ben benieuwd (vind het wel spannend)...
succes!
pi_62879546
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 23:31 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

succes!
Het is maar het voor vooronderzoek vóór het echte vooronderzoek, is ook vrij kort heb ik begrepen, maar ben toch wel benieuwd of ik uberhaupt geschikt ben om te laseren en of ze al iets van een voorlopig advies geven welke methode eventueel zou kunnen...

Als iemand nog een positief verhaal heeft, dan hoor ik het graag
Trouwens, kun je na het 'echte' vooronderzoek bij Vision Clinics gewoon autorijden?

Hoe is het inmiddels met jouw ogen Hierissieweer?
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_62880523
quote:
Op zondag 2 november 2008 12:40 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Het is maar het voor vooronderzoek vóór het echte vooronderzoek, is ook vrij kort heb ik begrepen, maar ben toch wel benieuwd of ik uberhaupt geschikt ben om te laseren en of ze al iets van een voorlopig advies geven welke methode eventueel zou kunnen...

Als iemand nog een positief verhaal heeft, dan hoor ik het graag
Trouwens, kun je na het 'echte' vooronderzoek bij Vision Clinics gewoon autorijden?

Hoe is het inmiddels met jouw ogen Hierissieweer?
Ik heb in december een afspraak voor een vooronderzoek (wel bij een ander bedrijf) maar daar mag je na het onderzoek niet in de auto stappen.
  zondag 2 november 2008 @ 21:42:07 #114
190186 hierissieweer
pi_62893624
Ze druppelen je ogen met vloeistof, hierdoor ga je onscherp zien en ben je lichtgevoelig, buiten dat dat het een advies is, kan het ook gewoon niet, want je ziet niets.

Hoe het nu met mijn ogen is:
Nog steeds is links niet scherp en is niet scherper geworden. Rechts is prima en geen probleem.
Savonds heb ik nog steeds last van het inkomende licht. Dat wil zeggen dat ik uitstraling heb rond lichtbronnen zeg maar als de lamp de zon is, zitten daar allemaal zonnestralen omheen. Deels komt dit door mijn onscherpe linkeroog. maar het zit ook in rechts zelf. Het is wel aan het minderworden.
Daarnaast heb ik wat last van dat ik wat onzuiver zie in kunstlicht.
Maar ik merk dit echt alleen als ik er flink op let of als ik savonds iets aan het priegelen ben (splinter uit een hand halen bijv) maar in het algemeen dagelijkse gebruik is het goed.
Nog steeds geen spijt en reden om het niet te hebben laten doen! (behalve dat mijn scheve neus meer opvalt)
pi_62893731
quote:
Op zondag 2 november 2008 21:42 schreef hierissieweer het volgende:
Ze druppelen je ogen met vloeistof, hierdoor ga je onscherp zien en ben je lichtgevoelig, buiten dat dat het een advies is, kan het ook gewoon niet, want je ziet niets.

Hoe het nu met mijn ogen is:
Nog steeds is links niet scherp en is niet scherper geworden. Rechts is prima en geen probleem.
Savonds heb ik nog steeds last van het inkomende licht. Dat wil zeggen dat ik uitstraling heb rond lichtbronnen zeg maar als de lamp de zon is, zitten daar allemaal zonnestralen omheen. Deels komt dit door mijn onscherpe linkeroog. maar het zit ook in rechts zelf. Het is wel aan het minderworden.
Daarnaast heb ik wat last van dat ik wat onzuiver zie in kunstlicht.
Maar ik merk dit echt alleen als ik er flink op let of als ik savonds iets aan het priegelen ben (splinter uit een hand halen bijv) maar in het algemeen dagelijkse gebruik is het goed.
Nog steeds geen spijt en reden om het niet te hebben laten doen! (behalve dat mijn scheve neus meer opvalt)
Je zegt dat je niets ziet, is het dan ook niet mogelijk om met het ov te gaan zelf?! (anders heb ik toch een probleempje...) Hoe lang duurt het voordat die druppels zijn uitgewerkt?

Fijn dat je iig geen spijt hebt ondanks dat je zicht misschien (nog) niet optimaal is.
  zondag 2 november 2008 @ 21:50:30 #116
190186 hierissieweer
pi_62893872
quote:
Op zondag 2 november 2008 21:46 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Je zegt dat je niets ziet, is het dan ook niet mogelijk om met het ov te gaan zelf?! (anders heb ik toch een probleempje...) Hoe lang duurt het voordat die druppels zijn uitgewerkt?

Fijn dat je iig geen spijt hebt ondanks dat je zicht misschien (nog) niet optimaal is.
Nou misschien met een dikke zonnebril, dat het je net gaat, maar fijn is het niet. Dan toch maar liever iemand meenemen hoor!
  maandag 3 november 2008 @ 02:37:51 #117
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_62899381
Ik heb vier~ naaste familie leden die hun ogen hebben laten laseren. In Turkije weliswaar, maar de medische zorg in de grote ziekenhuis is prima en de prijs is zeer te doen. Lekker makkelijk als je op vakantie/familie bezoek gaat

Ik zit er zelf ook aan te denken maar ben zelf nogal een mietje met dit soort dingen, dus ik wacht nog eventjes. Al mijn familieleden die deze procedure zijn ondergaan zeggen dat ze er niks aan hebben overgehouden, waarvan sommige al zeker dik zes jaar.

Ik denk dat ik eind dit jaar ofzo eens ga kijken of ik in aanmerking kom, heb wel diabetes type 2 wat misschien in de weg kan liggen. Mijn ogen zijn daardoor wat gevoeliger meen ik.
AFC AJAX
  maandag 3 november 2008 @ 15:09:08 #118
24188 Belana
kloon van belana
pi_62908717
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 10:20 schreef Enfermera het volgende:
Heb even bij mijn opticien nagevraagd, en nachtlenzen gaan echt maar tot -4,50 Too bad. Het blijft dus bij een bril en lenzen voor mij.
hier staat iets anders hoor, ik vind het vreemd wat jouw opticien zegt, vraag het ook nog eens ergens anders
stormy waters...
sailin'
  maandag 3 november 2008 @ 15:16:15 #119
24188 Belana
kloon van belana
pi_62908914
hierissieweer, je hebt dus dezelfde klachten als ik over gehouden. Bij mij is dat alleen maar erger geworden helaas. het vreemde wat ik heb is dat ik 's ochtends de eerste tijd niet goed kan zien, later trekt dat bij en ik merk nu in het najaar dat ik last heb van schemerlicht, last van alle lampen op straat en van auto's, alles schittert.

Ik wilde dat ik toentertijd die nachtlens had geprobeert, dat ik me er beter in verdiept had. Ik dacht dat nachtlenzen tot -4 gingen (dat is lang zo geweest, ik heb het wel eens onderzocht) terwijl dat dus intussen veranderd is.

Overigens "doe" ik het nog steeds zonder bril, wil er wel 1 hebben voor in de auto.
stormy waters...
sailin'
  maandag 3 november 2008 @ 23:11:10 #120
190186 hierissieweer
pi_62922546
quote:
Op maandag 3 november 2008 15:16 schreef Belana het volgende:
hierissieweer, je hebt dus dezelfde klachten als ik over gehouden. Bij mij is dat alleen maar erger geworden helaas. het vreemde wat ik heb is dat ik 's ochtends de eerste tijd niet goed kan zien, later trekt dat bij en ik merk nu in het najaar dat ik last heb van schemerlicht, last van alle lampen op straat en van auto's, alles schittert.

Ik wilde dat ik toentertijd die nachtlens had geprobeert, dat ik me er beter in verdiept had. Ik dacht dat nachtlenzen tot -4 gingen (dat is lang zo geweest, ik heb het wel eens onderzocht) terwijl dat dus intussen veranderd is.

Overigens "doe" ik het nog steeds zonder bril, wil er wel 1 hebben voor in de auto.
Hoelang is het nu geleden bij je?
  maandag 3 november 2008 @ 23:12:10 #121
24188 Belana
kloon van belana
pi_62922578
1,5 jaar, ben in mei 2007 behandeld.
stormy waters...
sailin'
pi_63005739
Vandaag de quickscan gehad. In principe ben ik geschikt om te worden gelaserd, maar er is altijd nog een kans dat bij het vooronderzoek blijkt dat dat niet kan.

Zelf vind ik het nog wel spannend om te worden gelaserd in december...zeker omdat ik eerder die maand nog naar de kaakchirurg moet. Heb dat ook aangegeven, hoop niet dat het een het ander in de weg staat uiteindelijk. Wordt dan wel een 'hoofd'-problemen-maand .
  donderdag 6 november 2008 @ 23:57:43 #123
190186 hierissieweer
pi_63018654
quote:
Op donderdag 6 november 2008 17:32 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Vandaag de quickscan gehad. In principe ben ik geschikt om te worden gelaserd, maar er is altijd nog een kans dat bij het vooronderzoek blijkt dat dat niet kan.

Zelf vind ik het nog wel spannend om te worden gelaserd in december...zeker omdat ik eerder die maand nog naar de kaakchirurg moet. Heb dat ook aangegeven, hoop niet dat het een het ander in de weg staat uiteindelijk. Wordt dan wel een 'hoofd'-problemen-maand .

Succes! en nog net op tijd voor de belasting teruggave!
pi_63022992
quote:
Op donderdag 6 november 2008 23:57 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Succes! en nog net op tijd voor de belasting teruggave!
Ja, daarom had ik het ook nog voor dit jaar gepland..Hoorde gisteren echter dat als je de vooronderzoeken e.d. dit jaar doet en ook al betaald voor het laseren, dat je dan nog tot of t/m maart gelaserd kan worden bij Vision Clinics (ze hebben een deal gesloten met de belastingdienst), mocht iemand toch nog willen met belastingvoordeel...
  zaterdag 8 november 2008 @ 18:15:43 #125
24188 Belana
kloon van belana
pi_63057433
Ik ga aankomende maandag naar de huisarts, kijken of ik oogzalf kan krijgen voor 's nachts, zodat mijn ogen niet zo uitdrogen en misschien wat minder opzetten, waardoor ik dan weer beter kan zien 's morgens
stormy waters...
sailin'
pi_63349202
Vandaag heb ik het vooronderzoek in Delft gehad. Ging allemaal prima, zie nog een beetje wazig van dichtbij. Wordt in december behandeld met FemtoLasik, had ook mijn eigen voorkeur.

Wel blijk ik scheurtjes in mijn netvlies te hebben door de bolling van mijn oog, met name in mijn rechteroog maar links is het ook te zien. Dat schijnt voor het laseren nu geen invloed te hebben, wel is het goed om te weten vertelde de oogarts. Als ik ooit -ws pas over jaaaren (en ik hoop natuurlijk nooit)- lichtflitsen ga zien oid, dan moet ik de oogarts bellen, omdat anders mijn netvlies los kan laten...! Jaiks!! Heeft iemand van jullie hier toevallig ook last van? Ik word graag gerustgesteld, was net zo perplex dat ik er verder weinig over heb gevraagd .
En anders nog maar even bellen .
pi_63354806
quote:
Op woensdag 19 november 2008 16:38 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Vandaag heb ik het vooronderzoek in Delft Wel blijk ik scheurtjes in mijn netvlies te hebben door de bolling van mijn oog, met name in mijn rechteroog maar links is het ook te zien. Dat schijnt voor het laseren nu geen invloed te hebben, wel is het goed om te weten vertelde de oogarts. Als ik ooit -ws pas over jaaaren (en ik hoop natuurlijk nooit)- lichtflitsen ga zien oid, dan moet ik de oogarts bellen, omdat anders mijn netvlies los kan laten...! Jaiks!! Heeft iemand van jullie hier toevallig ook last van? Ik word graag gerustgesteld, was net zo perplex dat ik er verder weinig over heb gevraagd .
En anders nog maar even bellen .
Ah hoge minsterkte zeker...inderdaad een risicofactor voor netvliesloslating. Niet teveel zorgen over maken. Je weet nu waar je op moet letten dus mocht je last krijgen van lichtflitsen weet je wat het kan zijn en kan je er dus snel bij zijn
pi_63357449
quote:
Op woensdag 19 november 2008 20:06 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Ah hoge minsterkte zeker...inderdaad een risicofactor voor netvliesloslating. Niet teveel zorgen over maken. Je weet nu waar je op moet letten dus mocht je last krijgen van lichtflitsen weet je wat het kan zijn en kan je er dus snel bij zijn
Beide ogen rond -6... geen invloed op het laseren volgend jou? (neem aan dat ze dat anders wel hadden gezegd )
pi_63369055
quote:
Op woensdag 19 november 2008 20:06 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Reactie van iemand anders op een ander forum:

'Als er sprake is van scheurtjes of gaatjes in je netvlies, dan moet je daar de nodige aandacht aan geven. Anders kan het tot netvliesloslating leiden. Vreemd dat je voor ooglaseren goedgekeurd bent. Het lijkt me beter om eerst het netvlies te laten behandelen (Argon Laser) en vervolgens als met het netvlies alles goed is, over te gaan tot ooglaseren.'

Hmm, nu ga ik dus weer twijfelen. Toch volgende week maar even bellen met de kliniek of het zeker weten geen probleem is... Iemand anders ervaring met hetzelfd.e
pi_63370544
Ik kan eigenlijk ook niet zeggen wat er precies bij je gezien ik zonder het zelf te zien. Er zijn bijvoorbeeld verschillende vormen van 'scheurtjes' en of die bijvoorbeeld perifeer of centraal zitten etc. Er kunnen namelijk verschillende dingen zijn die geen kwaad kunnen en neem aan dat dat bij jou het geval is...denk dat je anders niet naar huis was gestuurd, maar bel ze maar op omdat je zelf toch twijfelt. Weet je het meteen zeker

[ Bericht 33% gewijzigd door The6thgate op 20-11-2008 12:20:03 ]
  zondag 23 november 2008 @ 18:50:25 #131
24188 Belana
kloon van belana
pi_63456342
aangezien het wel om je ogen gaat zou ik zeker een second opinion halen, beter dat dan dat je later met ellende zit toch?

hier gaat het door gebruik van de oogzalf 's nachts wel beter, maar ik ga wel een bril aanschaffen voor het auto rijden, dat vind ik wel zo veilig.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:20:52 #132
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_84283232
Hoi!
Ff een kick omhoog, want er zijn geen andere ooglasertopics volgens de search.

Mijn ogen zijn gelaserd volgens de LASIK-methode op 2 juli 2010, kan ik met mijn gelaserde ogen eind juli al in achtbanen? (vanwege oogdruk/G-krachten, etc.) ?
Het is meer ervaring van anderen, ik kan het nl. ook gewoon vragen bij de kliniek zelf
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Moderator woensdag 28 juli 2010 @ 14:11:20 #133
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_84588122
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:20 schreef SEMTEX het volgende:
Hoi!

Mijn ogen zijn gelaserd volgens de LASIK-methode op 2 juli 2010, kan ik met mijn gelaserde ogen eind juli al in achtbanen? (vanwege oogdruk/G-krachten, etc.) ?
Het is meer ervaring van anderen, ik kan het nl. ook gewoon vragen bij de kliniek zelf :P
Volgens mij wel, het groeit snel dicht, maar ik zou het toch maar even navragen voor de zekerheid.

Ik hield na een maand al met bijna niets rekening, maar ik ben ook vrij roekeloos. :@
pi_84591944
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:20 schreef SEMTEX het volgende:
Hoi!

Het is meer ervaring van anderen, ik kan het nl. ook gewoon vragen bij de kliniek zelf :P
Moet volgens mij wel kunnen, ik zou wel iets van een zonnebril opzetten, voor het geval je in sneltreinvaart iets in je oog krijgt ;)
  woensdag 28 juli 2010 @ 18:05:34 #135
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_84596703
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 14:51 schreef Belana het volgende:
Hier een ex-klant van optical express. die 595 euro per oog gaat niet op hoor, ik was voor 2 ogen 2100 euro kwijt. Ik had aan beide ogen bijna -5 en ook de cilinder van ruim -4 en helaas is het bij mij nooit helemaal goed geworden, ik ben gelaserd in mei 2007 (LASEK). links is blijven hangen op 90% (-1 cilinder), rechts was eerst 110% en compenseerde het linkeroog wel aardig, maar op dit moment is mijn zicht gewoon slecht te noemen. ik heb nooit laten herbehandelen omdat het toch een operatie blijft en iedere operatie brengt een risico met zich mee. bovendien geen garanties dat het goed zou komen. Daar heb ik ook geen spijt van, ik zal het nog steeds geen 2e keer laten doen.
Maargoed, ik moet misschien toch weer een bril en daar baal ik wel van natuurlijk. (ik kan niet tegen lenzen)
Ik weet nog niet wat ik ga doen.
Ik ben trouwens ook Optical Express-klant. Was met mijn sterkte (Rechts: -4,5 en een cilinder van 0.50 en links: -4,75 met een cilinder van 1) en met wavefront behandeling in totaal 2890 euro kwijt, met korting.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_84772895
Ik ben ook Optical Express klant en op 16 juli behandeld.
Ben vorige week woensdag in achtbaan Efteling geweest (niets bijzonders dus) maar het voelde op de een of andere manier niet goed. Heb er geen last van gehad gelukkig maar ik zou het maar even navragen.
Heb Lasik Wavefront Intralase gehad, beide ogen - 1.75 en rechts cilinder 0.50. Heeft me 2390 euro gekost.
  maandag 28 november 2011 @ 11:49:54 #137
297756 Watman
www.mijnlevenstinkt.nl
pi_104916295
Hi moppie - grappige nickname - goed om jouw post te lezen. Ik ben zelf in maart behandeld met intralasik (bij Iris, waar ik nog steeds heel blij mee ben), en merkte laats op de kermis in zo'n slingermachine ook iets vreemds, voelde inderdaad niet helemaal lekker, maar dat was heel snel weer weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')