abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61341698
Vrouwen vallen meestal op een zelfverzekerde man en knappen af op een onzekere man. Mannen hebben het liefst ook een zelfverzekerde vrouw, maar meestal is dat voor ons (mannen) iets minder belangrijk.

Vaak wordt er door vrouwen verweten dat we zo onzeker zijn en ik vroeg me af, waarom jij
denkt dat mannen zo onzeker zijn? Ik heb ook wel eens gehoord van een vrouw: 'Knappe mannen doen altijd wel zo stoer, maar als het er op aan komt zijn ze zo onzeker'. Waarom denk jij dat zo is?

Ik heb hier zelf een theorie over, maar ik wil graag de mening van de vrouwen hierover horen.
pi_61341781
Wat is je eigen theorie dan daarin, dan kunnen vrouwen daarop inhaken.
Lambo of Rekt
pi_61341798
Ik vind mannen helemaal niet 'zo' onzeker. Ieder mens heeft zn dingen waar ie onzeker over is, zowel mannen als vrouwen. Alleen praten veel vrouwen er wat makkelijker over, terwijl best veel mannen een uiterlijk vertoon geven waar je geen onzekerheid uit opmaakt. En als je ze dan 'echt' leert kennen blijken ze ook onzeker. Het contrast is bij hun vaak wat groter, vrouwen zijn er wat opener over waardoor je minder verrassingen hebt maar ook meer gezeur.
pi_61341822
Wat is jouw definitie van "als het er op aan komt"? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Ik heb zelf niet dat ik onzeker ben, dus ik ben ook wel benieuwd waarom volgens jou mannen minder zelfverzekerd zijn.
  woensdag 3 september 2008 @ 10:40:50 #5
262 Re
Kiss & Swallow
pi_61341832
dat noemen we zelfreflectie toch?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 3 september 2008 @ 10:41:07 #6
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_61341841
Stiekem zijn mannen gewoon hele gevoelige romantische wezens!
Vrouwen daarentegen zijn gewoon keiharde berekenende manipulerende uitzuigers.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_61341866
quote:
Op woensdag 3 september 2008 10:41 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Stiekem zijn mannen gewoon hele gevoelige romantische wezens!
Vrouwen daarentegen zijn gewoon keiharde berekenende manipulerende uitzuigers.
Daar komt het wel een beetje op neer.

Grote bek, klein hartje.
pi_61341969
quote:
Op woensdag 3 september 2008 10:40 schreef leonpwner1 het volgende:
Wat is jouw definitie van "als het er op aan komt"? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Ik heb zelf niet dat ik onzeker ben, dus ik ben ook wel benieuwd waarom volgens jou mannen minder zelfverzekerd zijn.
Nou, een vriendin zei dat gisteren. En daar bedoelde ze als ze een praatje begint te maken met een man, dan weten ze opeens niks te zeggen.
  woensdag 3 september 2008 @ 10:49:03 #9
71115 Rnej
I walk the line
pi_61342005
als je als man niet gelijk stoer doet over alles word je al gauw onzeker genoemd.... en de vrouwen die dat het snelst roepen ervaar ik vaak als overcompenserende onzekere doosjes....
  woensdag 3 september 2008 @ 10:50:28 #10
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_61342036
quote:
Op woensdag 3 september 2008 10:47 schreef martino82 het volgende:

Nou, een vriendin zei dat gisteren. En daar bedoelde ze als ze een praatje begint te maken met een man, dan weten ze opeens niks te zeggen.
'Ze', als in alle mannen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_61342078
quote:
Op woensdag 3 september 2008 10:50 schreef Copycat het volgende:

[..]

'Ze', als in alle mannen?
Nee, ze als in de meeste mannen
  woensdag 3 september 2008 @ 10:53:29 #12
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_61342098
quote:
Op woensdag 3 september 2008 10:52 schreef martino82 het volgende:
Nee, ze als in de meeste mannen
Ik heb over het algemeen andere ervaringen. Tuurlijk zijn er ook onzekere mannen, net als dat er onzekere vrouwen zijn. Maar ik heb niet het idee dat het merendeel van de mannen onzeker is.
pi_61342258
Onzekere mannen op zich vind ik (als vrouw) geen probleem, ik bedoel iedereen is wel eens onzeker, toch? Ik kan er alleen helemaal niets mee wanneer een onzekere man "compensatie-gedrag" vertoont. Dus een extra grote bek opzetten of lekker bot doen om zijn eigen onzekerheid te verbloemen...
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_61342271
quote:

[..]

Jezus, zijn ze twaalf? Je kunt het toch altijd nog over politiek hebben oid? Vooral leuk bij die types die je inschat als linksig, en dan rabiate rechtse borrelpraat verkopen
  woensdag 3 september 2008 @ 11:03:07 #15
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_61342304
Ik heb meer het idee dat TS iedereen onzeker vindt die zich niet gedraagt als het stereotypische alpha-mannetje. En als je dat criterium aanhoudt zijn de meeste mannen inderdaad onzeker.
  woensdag 3 september 2008 @ 11:05:16 #16
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61342349
Het feminisme heeft mannen wijsgemaakt dat ze vrouwen serieus moeten nemen en rekening houden met hun wensen. Maar vrouwen weten vaak niet wat ze willen (of kunnen dat niet communiceren) en als er iemand onzeker is is het een vrouw. Dus als de vrouw het niet weet, weet de man het al helemaal niet.

Mannen die gewoon lekker hun gang gaan worden daarmee des te aantrekkelijker voor vrouwen (en de feministische doctrine kan op de vuilnishoop, maar ach, het feminisme houd dan ook geen rekening met de natuur en versieren.)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 3 september 2008 @ 11:05:32 #17
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_61342356
quote:

[..]

Ooit wel eens bedacht dat je vriendin hoogst waarschijnlijk op mannen afstapt die in die zin makkelijk te benaderen zijn (lees: inderdaad onzeker). Dit zijn dus bij voorbaat al niet de types die doorgaans blaken van zelfverzekerdheid omdat die je vriendin hoogstwaarschijnlijk zélf onzeker maken? Ergo: self-fullfilling prophecy.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_61342398
quote:

[..]

Ik zou dat ook niet weten :-)

Een man komt rapper onzeker over omdat hij de eerste stap dient te maken. Een onzekere vrouw hoeft dit niet waardoor hun onzekerheid minder tot uiting komt. (maw als vragende partij kom je rapper onzeker over dan als beantwoordende partij).

in the end denk ik dat vrouwen onzekerder zijn. (lichaam complexen enzo)
  woensdag 3 september 2008 @ 11:09:08 #19
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_61342435
Wat een onzin
pi_61342460
quote:
Op woensdag 3 september 2008 11:09 schreef Grimm het volgende:
Wat een onzin

pi_61343104
Oke, hier is mijn theorie:
Misschien generaliseer ik het een beetje, maar dat is beter om mijn theorie duidelijk te maken.

Vrouwen (vooral knappe vrouwen), worden vanaf begins af, als ze jong zijn, veel aangesproken door mannen. Mannen over het algemeen zijn visueel ingesteld en willen graag aardig gevonden worden door de vrouw en geven veel complimenten aan vrouwen. Deze complimenten zijn goed voor het zelfvertrouwen van de vrouw. De vrouw krijgt het idee, dat ze gewild is en durft zich daardoor meer te uiten naar mannen toe. Bovendien wilt de vrouw dat de man zijn best doet om haar te veroveren en geeft daarom dus ook alleen indirecte signalen naar de man toe als ze hem leuk vindt.

Nu naar de man. De man snapt niks van de vrouw. Als een vrouw een man leuk vind, dan geeft de vrouw indirecte signalen dat ze hem leuk vind, maar de man snapt daar niks van en omdat mannen over het algemeen
direct communiceren, krijgt hij niks van de hints mee die de vrouw geeft.

Een voorbeeld: Een man hoort indirect via een vriendin, dat een andere vriendin hem 'niet onaantrekkelijk vind'. Voor hem is dat hetzelfde als 'beetje lekker', voor hem komt het over dat hij gewoon normaal is.

Omdat de man al een een deukje in zijn zelfvertrouwen heeft en als hij een vrouw benadert en het klikt niet, dan denkt hij dat het aan zich zelf ligt of dat hij niet aantrekkelijk is. Ipv te leren van zijn fouten wordt zijn zelfvertrouwen nog minder.

Bovendien is het dat spontane zelfverzekerde mannen altijd complimenten krijgen, terwijl mischien een onzekere man het harder nodig heeft.

Conclusie:
Mannen krijgen te weinig complimenten of hebben ze niet door. Maar eigenlijk is het onze
eigen fout, omdat wij te veel af gaan op uiterlijk en de vrouw te veel erkenning krijgt en dat
maakt de man onzeker.
  woensdag 3 september 2008 @ 11:53:31 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_61343465
Zo, dat is inderdaad nogal generaliserend.
pi_61343501
quote:
Op woensdag 3 september 2008 11:00 schreef Marijkezwolle het volgende:
Onzekere mannen op zich vind ik (als vrouw) geen probleem, ik bedoel iedereen is wel eens onzeker, toch? Ik kan er alleen helemaal niets mee wanneer een onzekere man "compensatie-gedrag" vertoont. Dus een extra grote bek opzetten of lekker bot doen om zijn eigen onzekerheid te verbloemen...
Maar weet je ook waarom mannen dat willen verbloemen? Over het algemeen vallen vrouwen op
zelfverzekerde mannen. Vrouwen voelen aan als je onzeker bent en daarom proberen mannen dat te verbloemen. Vaak horen vrouwen het al in het taalgebruik of je onzeker bent of stellen vragen om te kijken of je niet onzeker bent en voor je zelf durft op te komen.
  woensdag 3 september 2008 @ 11:58:18 #24
81237 releaze
best of both worlds
pi_61343578
Ik vind het totaal niet in de lijn van de complimenten liggen eigenlijk.

Mijn eerste vriendje was behoorlijk onzeker over alles. Hij had geen spierballen, hij durfde geen keuzes te maken. Hij kon niet op zichzelf aan. Moeilijke situaties ging hij uit de weg. Er zat zo weinig vooruitgang in zijn leven, zo weinig diepgang, het was zo statisch..... En dan moet ik met zo'n kerel mijn lief en leed delen, alle 'gevaren' die je in je leven op je pad komt al dan niet samen aangaan, samenwonen, kinderen krijgen? Verantwoordelijkheden nemen?

ik zag daar geen toekomst in, tenzij we allebei aparte levens zouden leiden en ik alle verantwoordelijkheden voor alles op me zou nemen. Nou, dat vind ik geen relatie.

Iemand die mijn partner is of wil blijven moet uitgerust zijn om het leven aan te gaan, het leven te leiden en niet het leven te lijden. Dat moet, omdat ik zo ben. En een relatie werkt allemaal veel beter als dat op dezelfde lijn zit, dus dat is echt een criterium.
  woensdag 3 september 2008 @ 12:00:24 #25
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_61343622
de vrouwen van tegenwoordig zijn te hard..
en mannen worden steeds liever...

dus... het mannetje word het vrouwtje
en het vrouwtje word het mannetje ..

leuk toch?
pi_61343653
Mannen zijn onzeker omdat vrouwen 75% van de tijd in codetaal praten, en dat begrijpen we niet. Zeg toch gewoon eens wat je bedoelt, bitch!
pi_61343712
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:01 schreef PDOA het volgende:
Mannen zijn onzeker omdat vrouwen 75% van de tijd in codetaal praten, en dat begrijpen we niet. Zeg toch gewoon eens wat je bedoelt, bitch!
Whehe, dat gevoel kreeg ik een beetje bij dat verhaal van martino82.

Is het de schuld van de mannen dat vrouwen niet normaal kunnen communiceren?
pi_61343716
quote:

[..]

Ik denk dat dat eerder komt door een gebrek aan wederzijdse interesses. Als ik met een meid spreek die ik niet ken dan heb ik eigenlijk ook niet veel te vertellen, want wat moet je in godsnaam zeggen tegen zo'n meid? "Hey, heb je die nieuwe make-up al gezien? ".

Dat is het denk ik vooral
pi_61343823
quote:
Op woensdag 3 september 2008 11:05 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ooit wel eens bedacht dat je vriendin hoogst waarschijnlijk op mannen afstapt die in die zin makkelijk te benaderen zijn (lees: inderdaad onzeker). Dit zijn dus bij voorbaat al niet de types die doorgaans blaken van zelfverzekerdheid omdat die je vriendin hoogstwaarschijnlijk zélf onzeker maken? Ergo: self-fullfilling prophecy.
Leuke analyse
quote:
Op woensdag 3 september 2008 11:39 schreef martino82 het volgende:
Oke, hier is mijn theorie:
Misschien generaliseer ik het een beetje, maar dat is beter om mijn theorie duidelijk te maken.

Vrouwen (vooral knappe vrouwen), worden vanaf begins af, als ze jong zijn, veel aangesproken door mannen. Mannen over het algemeen zijn visueel ingesteld en willen graag aardig gevonden worden door de vrouw en geven veel complimenten aan vrouwen. Deze complimenten zijn goed voor het zelfvertrouwen van de vrouw. De vrouw krijgt het idee, dat ze gewild is en durft zich daardoor meer te uiten naar mannen toe. Bovendien wilt de vrouw dat de man zijn best doet om haar te veroveren en geeft daarom dus ook alleen indirecte signalen naar de man toe als ze hem leuk vindt.

Nu naar de man. De man snapt niks van de vrouw. Als een vrouw een man leuk vind, dan geeft de vrouw indirecte signalen dat ze hem leuk vind, maar de man snapt daar niks van en omdat mannen over het algemeen
direct communiceren, krijgt hij niks van de hints mee die de vrouw geeft.

Een voorbeeld: Een man hoort indirect via een vriendin, dat een andere vriendin hem 'niet onaantrekkelijk vind'. Voor hem is dat hetzelfde als 'beetje lekker', voor hem komt het over dat hij gewoon normaal is.

Omdat de man al een een deukje in zijn zelfvertrouwen heeft en als hij een vrouw benadert en het klikt niet, dan denkt hij dat het aan zich zelf ligt of dat hij niet aantrekkelijk is. Ipv te leren van zijn fouten wordt zijn zelfvertrouwen nog minder.

Bovendien is het dat spontane zelfverzekerde mannen altijd complimenten krijgen, terwijl mischien een onzekere man het harder nodig heeft.

Conclusie:
Mannen krijgen te weinig complimenten of hebben ze niet door. Maar eigenlijk is het onze
eigen fout, omdat wij te veel af gaan op uiterlijk en de vrouw te veel erkenning krijgt en dat
maakt de man onzeker.
En dit is wel waar ja. Wel vrij generaliserend maar de kern zit erin en klopt. Vrouwen zijn dan ook "ge-emancipeerd" als het hen uit komt, anders niet.
Lambo of Rekt
pi_61343828
Oh ja, mannen interesseren zich alleen in een vrouw wanneer het een potentieel neukertje is. Voor de rest willen we gewoon met rust gelaten worden, vooral wanneer vrouwen vragen gaan stellen aan jou over hunzelf. Dan moet je al nattigheid voelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')