Daar komt het wel een beetje op neer.quote:Op woensdag 3 september 2008 10:41 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Stiekem zijn mannen gewoon hele gevoelige romantische wezens!
Vrouwen daarentegen zijn gewoon keiharde berekenende manipulerende uitzuigers.
Nou, een vriendin zei dat gisteren. En daar bedoelde ze als ze een praatje begint te maken met een man, dan weten ze opeens niks te zeggen.quote:Op woensdag 3 september 2008 10:40 schreef leonpwner1 het volgende:
Wat is jouw definitie van "als het er op aan komt"? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Ik heb zelf niet dat ik onzeker ben, dus ik ben ook wel benieuwd waarom volgens jou mannen minder zelfverzekerd zijn.
'Ze', als in alle mannen?quote:Op woensdag 3 september 2008 10:47 schreef martino82 het volgende:
Nou, een vriendin zei dat gisteren. En daar bedoelde ze als ze een praatje begint te maken met een man, dan weten ze opeens niks te zeggen.
Ik heb over het algemeen andere ervaringen. Tuurlijk zijn er ook onzekere mannen, net als dat er onzekere vrouwen zijn. Maar ik heb niet het idee dat het merendeel van de mannen onzeker is.quote:Op woensdag 3 september 2008 10:52 schreef martino82 het volgende:
Nee, ze als in de meeste mannen
Jezus, zijn ze twaalf? Je kunt het toch altijd nog over politiek hebben oid? Vooral leuk bij die types die je inschat als linksig, en dan rabiate rechtse borrelpraat verkopenquote:Op woensdag 3 september 2008 10:47 schreef martino82 het volgende:
[..]
Nou, een vriendin zei dat gisteren. En daar bedoelde ze als ze een praatje begint te maken met een man, dan weten ze opeens niks te zeggen.
Ooit wel eens bedacht dat je vriendin hoogst waarschijnlijk op mannen afstapt die in die zin makkelijk te benaderen zijn (lees: inderdaad onzeker). Dit zijn dus bij voorbaat al niet de types die doorgaans blaken van zelfverzekerdheid omdat die je vriendin hoogstwaarschijnlijk zélf onzeker maken? Ergo: self-fullfilling prophecy.quote:Op woensdag 3 september 2008 10:47 schreef martino82 het volgende:
[..]
Ik zou dat ook niet weten :-)quote:Op woensdag 3 september 2008 10:47 schreef martino82 het volgende:
[..]
Maar weet je ook waarom mannen dat willen verbloemen? Over het algemeen vallen vrouwen opquote:Op woensdag 3 september 2008 11:00 schreef Marijkezwolle het volgende:
Onzekere mannen op zich vind ik (als vrouw) geen probleem, ik bedoel iedereen is wel eens onzeker, toch? Ik kan er alleen helemaal niets mee wanneer een onzekere man "compensatie-gedrag" vertoont. Dus een extra grote bek opzetten of lekker bot doen om zijn eigen onzekerheid te verbloemen...
Whehe, dat gevoel kreeg ik een beetje bij dat verhaal van martino82.quote:Op woensdag 3 september 2008 12:01 schreef PDOA het volgende:
Mannen zijn onzeker omdat vrouwen 75% van de tijd in codetaal praten, en dat begrijpen we niet. Zeg toch gewoon eens wat je bedoelt, bitch!
Ik denk dat dat eerder komt door een gebrek aan wederzijdse interesses. Als ik met een meid spreek die ik niet ken dan heb ik eigenlijk ook niet veel te vertellen, want wat moet je in godsnaam zeggen tegen zo'n meid? "Hey, heb je die nieuwe make-up al gezien?quote:Op woensdag 3 september 2008 10:47 schreef martino82 het volgende:
[..]
Leuke analysequote:Op woensdag 3 september 2008 11:05 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ooit wel eens bedacht dat je vriendin hoogst waarschijnlijk op mannen afstapt die in die zin makkelijk te benaderen zijn (lees: inderdaad onzeker). Dit zijn dus bij voorbaat al niet de types die doorgaans blaken van zelfverzekerdheid omdat die je vriendin hoogstwaarschijnlijk zélf onzeker maken? Ergo: self-fullfilling prophecy.
En dit is wel waar ja. Wel vrij generaliserend maar de kern zit erin en klopt. Vrouwen zijn dan ook "ge-emancipeerd" als het hen uit komt, anders niet.quote:Op woensdag 3 september 2008 11:39 schreef martino82 het volgende:
Oke, hier is mijn theorie:
Misschien generaliseer ik het een beetje, maar dat is beter om mijn theorie duidelijk te maken.
Vrouwen (vooral knappe vrouwen), worden vanaf begins af, als ze jong zijn, veel aangesproken door mannen. Mannen over het algemeen zijn visueel ingesteld en willen graag aardig gevonden worden door de vrouw en geven veel complimenten aan vrouwen. Deze complimenten zijn goed voor het zelfvertrouwen van de vrouw. De vrouw krijgt het idee, dat ze gewild is en durft zich daardoor meer te uiten naar mannen toe. Bovendien wilt de vrouw dat de man zijn best doet om haar te veroveren en geeft daarom dus ook alleen indirecte signalen naar de man toe als ze hem leuk vindt.
Nu naar de man. De man snapt niks van de vrouw. Als een vrouw een man leuk vind, dan geeft de vrouw indirecte signalen dat ze hem leuk vind, maar de man snapt daar niks van en omdat mannen over het algemeen
direct communiceren, krijgt hij niks van de hints mee die de vrouw geeft.
Een voorbeeld: Een man hoort indirect via een vriendin, dat een andere vriendin hem 'niet onaantrekkelijk vind'. Voor hem is dat hetzelfde als 'beetje lekker', voor hem komt het over dat hij gewoon normaal is.
Omdat de man al een een deukje in zijn zelfvertrouwen heeft en als hij een vrouw benadert en het klikt niet, dan denkt hij dat het aan zich zelf ligt of dat hij niet aantrekkelijk is. Ipv te leren van zijn fouten wordt zijn zelfvertrouwen nog minder.
Bovendien is het dat spontane zelfverzekerde mannen altijd complimenten krijgen, terwijl mischien een onzekere man het harder nodig heeft.
Conclusie:
Mannen krijgen te weinig complimenten of hebben ze niet door. Maar eigenlijk is het onze
eigen fout, omdat wij te veel af gaan op uiterlijk en de vrouw te veel erkenning krijgt en dat
maakt de man onzeker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |