Ik woon in een van de 3 grote steden dus nogmaals landelijke statistieken zeggen me niet zoveel.quote:
Geloof dat we enigsinds OT zijn afgedwaald met z'n allenquote:Op donderdag 4 september 2008 02:24 schreef Noorsbloed het volgende:
In odins naam !
Ben je nu nog steeds bezig met die meid te verdedigen ?
Of mis ik nu wat
quote:Op donderdag 4 september 2008 02:17 schreef Superfast het volgende:
[..]
Ik woon in een van de 3 grote steden dus nogmaals landelijke statistieken zeggen me niet zoveel.
Je post halve feiten en (voor mij )dus niet relevante statistieken waar blijven de stedelijke statistieken.
Aangezien je goed de weg schijnt te kennen op de website van het CBS moet het toch niet moeilijk zijn dergelijke cijfers te posten.
Of heb je er een ander belang bij en post je ze daarom niet?
En omdat je zo leuk aan het copy pasten bent geslagen doe ik een laatste rondje met je mee![]()
Er zijn Marokkaanse jongeren die niet deugen. Ze terroriseren buurtbewoners en veroorzaken overlast, ergernis en angst. Zeven op de tien Marokkanen tussen de 17 en 23 jaar verlaten de opleiding zonder diploma. Veertig procent van de Marokkaanse jeugd is werkloos en één op de tien staat geregistreerd als verdachte van misdaad of overtreding. Verder is één op drie in een justitiële inrichting opgenomen jongeren van Marokkaanse afkomst. De kloof tussen hoe Marokkaanse ouders hun kinderen opvoeden en wat de samenleving van hen vraagt, wordt steeds groter.
Aldus Samira Bouchibti, Tweede Kamerlid voor (notabene) de PvdA
En jij ziet geen aanduidbaar probleem?
quote:Op donderdag 4 september 2008 01:25 schreef KreKkeR het volgende:
En heb je mij ergens horen beweren dat er geen problemen met allochtonen zijn??? Enige wat ik zei was dat jij halve waarheden en niet onderbouwde beschuldigingen e.d. post.
En heb je mij ergens horen beweren dat er geen problemen met allochtonen zijn??? Enige wat ik zei was dat jij halve waarheden en niet onderbouwde beschuldigingen e.d. post.
De cijfers die ik heb gepost waren cijfers die ik na een snelle search op de CBS site vond. Nu wil je dat iemand anders naar overige cijfers opzoek gaat ter onderbouwing van jouw uitspraken? Jij bent grappig.quote:Post hier de statistieken van een van de drie grote steden en we kunnen eventueel de discussie voortzetten in een ander topic (weet niet of het je het in al je copy paste geweld gemerkt hebt maar je bent continu OT aan het posten)
Enige pluspunt is dat je eindelijk doorhebt wat voor onzin je uitkraamt:quote:Dit stukje is tekenend voor jouw intellectuele vermogens:
Ik citeer:
En sinds wanneer is iets dat betrekking heeft op een Surinamer of Antilliaan opeens waar omdat een Surinamer of Antilliaan het zelf zegt?
Toen ben ik gestopt met lezen![]()
Trusten.quote:Op donderdag 4 september 2008 00:42 schreef Superfast het volgende:
[..]
Over de vooroordelen van de Surinamers en de Antilianen heb je ik je gevraagd het eens te gaan vragen aan een willekeurige Suri of Anti en ze zouden je gelijk geven.
Wel voor 1 x ben ik het je eens.quote:Op donderdag 4 september 2008 02:27 schreef Superfast het volgende:
[..]
Geloof dat we enigsinds OT zijn afgedwaald met z'n allen![]()
Maarja je mag op FOK ook geen echt integratie-problematiek topic openen want dan word het meteen dichtegooid![]()
Nu krijg je dus in allerlei topics waar dat niet hoort alsnog zulke discussies
Ik verdedig niet zozeer haar gedrag maar vraag me af of het "bewust"de boel verzieken is of dat er meer aan de hand is.quote:Op donderdag 4 september 2008 02:31 schreef Noorsbloed het volgende:
[..]
Wel voor 1 x ben ik het je eens.![]()
En dan doel ik op het feit dat de integratie-problematiek hier wel degelijk in dit topic thuis hoort.
Gezien het feit dat meestal geen autochtone jongens zijn.
( Begrijp mij niet verkeerd, Autochtone jongens doen het ook maar VEEL minder )
En ik ben het nog steeds niet met je eens dat je die meid verdedigd hebt !
Dat ze niet spoort is duidelijk, en ik heb ook getwijfelt daaraan.quote:Op donderdag 4 september 2008 02:37 schreef Superfast het volgende:
[..]
Ik verdedig niet zozeer haar gedrag maar vraag me af of het "bewust"de boel verzieken is of dat er meer aan de hand is.
Die meid spoort gewoon niet , ze is geestelijk beschadigd en zou eigenlijk (zonder kind) ergens gedrags en of psycho therapie moeten volgen wellicht komt het dan nog goed.
Ik zeg dit omdat ik op de middelbare school een meisje in de klas had die zich enorm stom gedroeg veel gepest werd en uit de les gestuurd werd en constant liep te grijnzen.
Uiteindelijk is ze van school gestuurd en wat bleek later? Ze had gewoon een tumor de grote van een tennisbal in haar hersenen.
Zeg niet dat dit meisje dat ook heeft maar geestelijk/emotioneel heeft ze ook e.e.a. niet op orde .
Ik twijfel aan haar vermogens om bepaalde zaken te overzien en gevaren in te schatten in de staat waarin ze in het filmpje verkeerde
Respect voor jou dat je er dan wel iets van je leven gemaakt heb en er op een fiere manier bovenop bent gekomen dat siert je enorm en dat meen ik.quote:Op donderdag 4 september 2008 02:44 schreef Noorsbloed het volgende:
[..]
Dat ze niet spoort is duidelijk, en ik heb ook getwijfelt daaraan.
Maar ze is nu al meer dan 2 jaar in handen van acht verschillende instanties.
Nu zal er uiteraard wel eens wat fout gaan, want dat gaat het tegenwoordig overal.
Maar je gaat mij niet vertellen dat ze zo ontiegelijk hard haar best doet om er bovenop te komen.
Zoals ik al eerder aanhaalde ik heb een hoop rare nare dingen meegemaakt, en " vroeger " werd ik ook als labiel en gek bestempeld maar ik heb alles uit de kast gehaalt en alles gedaan wat er van mij gevraagt werd om er bovenop te komen.
En daar ben ik dan nu ook helemaal vanaf.
Nogmaals ik twijfel er niet aan dat ze trauma's heeft en waarschijnlijk enkele stoornissen.
Maar ik betwijfel haar inzettingsvermogen en vooral doorzettingskracht.
En in odin's naam , jij bent zowaar de eerste die normaal kan communiceren, zelfs onder het gebash van iedereen.
( waar ik nog steeds vrolijk aan mee doe als je besluit haar weer in bescherming te nemen)
Daar heb je sowieso gelijk in dat ze TE laat ingrepen.quote:Op donderdag 4 september 2008 03:01 schreef Superfast het volgende:
[..]
Respect voor jou dat je er dan wel iets van je leven gemaakt heb en er op een fiere manier bovenop bent gekomen dat siert je enorm en dat meen ik.
Dat je door hulpverleners als labiel werd bestempeld vind ik dubieus omdat je uiteindelijk wel op een plekje in in de maatschappij hebt weten te verkrijgen en als je echt zo labiel en wat dan al niet meer was geweest zoals hun dat stelden had je nu niet gestaan waar je staat.
Maar ff he.
8 instanties en er word dan pas na 2 jaar daadkrachtig ingegrepen wat zegt dat over ons hulpverleningsysteem?
Je hoort ook in het nieuws vaak andere zaken waaruit blijkt dat het gewoon niet goed zit bij o.a. Jeugdzaken en de kinderbescherming ik refereer hier bijvoorbeeld aan de zaak van het "maasmeisje"
Laatst was er ook iets over een kindje dat weken dood in een huis had gelegen en waar de instanties ook "bovenop zaten".
Het stukje in het filmpje waarin het meisje haar kindje een liga voert en het kindje bijna stikt is gewoon zo bizar dat het in een slechte komediefilm als hilarisch zou kunnen worden betiteld![]()
Toen ze maar ff besloot uit dat tehuis weg te lopen omdat ze geen zin had in om een ritme op te bouwen en liever in dr nest bleef had al reden moeten zijn hard in te grijpen echter door (falende) wetten en langs elkaar werkende hulpinstanties werd er niet ingegrepen vind ik zachtgezegd zorgwekkend te noemen.
Waarom krijg ik hier geen reactie op?quote:Op donderdag 4 september 2008 00:04 schreef snakelady het volgende:
[..]
O zit het zo.
Het meisje in de docu gooit er met de pet naar, accepteerd geen hulp en zorgt niet voor haar kind, "ik ben zo zielig bla bla bla" en daar moet jij als goede samaritaan uiteraard voor opkomen aangezien niemand verstand heeft van wat zij heeft meegemaakt, behalve jij uiteraard, wij hebben niks meegemaakt, wij komen uit een opgemaakt bedje en wij weten niet hoe het is...
Maar als dan iemand typt een soortgelijke rotjeugd te hebben gehad dan is dit je reactie, uitgeluld ofzo?
Dat zeg ik idd, een rotjeugd maakt het vaak moeilijker maar daarintegen waardeer ik mijn leven hoe het nu is wel heel erg.quote:
Nee, maar ik bedoel ook dat een rotjeugd geen excuus is om tienermoeder te worden of daaruit voortstromend je kinderen slecht te gaan behandelen en niet onnadenkend te gaan handelen. Maar goed daar zijn we het kennelijk wel mee over eens.quote:Op donderdag 4 september 2008 09:30 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat zeg ik idd, een rotjeugd maakt het vaak moeilijker maar daarintegen waardeer ik mijn leven hoe het nu is wel heel erg.
Je kan niet altijd maar negatief blijven denken, daar help je niemand mee een zeker niet een kind die totaal afhankelijk is.
Volgens mij snap jij niet wat de aanknopingspunten zijn. Als iemand leergierig is, is die kennis er wel en is het handelen er ook wel naar om geen tienermoeder te worden. Hetzelfde geldt voor mensen die niet leergierig zijn maar wel met verstand gaan handelen. Iemand die dom is kan, ook al heeft die persoon de kennis, niet echt handelen naar de juiste wijze. Iemand met intelligentie denkt vooruit en dat heeft weinig met leergierigheid te maken maar uit noodzaak voor je eigen leven. Iemand die dom is heeft ondanks de kennis geen zin in voor uit te denken of op de juiste wijze te handelen.quote:Op donderdag 4 september 2008 00:51 schreef prupke het volgende:
[..]
ik zie het zo :
als je iets niet weet , zegt al snel iemand : Jij bent dom dat je dat niet weet!
ik denk dan : ok niet iedereen kan het zelfde weten dan ik , en die persoon vraagt aan mij : Hoe of wat?
Dan denk ik : niet dom , maar verdomd leergierig
ja hoor, ben het helemaal met je eens.quote:Op donderdag 4 september 2008 09:31 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Nee, maar ik bedoel ook dat een rotjeugd geen excuus is om tienermoeder te worden of daaruit voortstromend je kinderen slecht te gaan behandelen en niet onnadenkend te gaan handelen. Maar goed daar zijn we het kennelijk wel mee over eens.
Iemand met een ander denkbeeld dan mij is een tienermoeder?quote:Op donderdag 4 september 2008 00:48 schreef prupke het volgende:
Maar je kan gewoon weg niet verwachten dat iedereen het zelfde denkbeeld heeft dan jij
Dat is het probleem (grotendeels)
Ergo dom. Ze zijn niet in staat om het groter plaatje te zien, om dat ze niet bij machte zijn om in te zien wat voor effect het zal hebben. En dat heef toch echt met inzicht en vooral intellegentie te maken.quote:sommige jonge meiden worden ook behoed om geen tienermoeder te worden , maar zijn zo naief enz en doen ze wat een ander wil ....
Iedereen is onzeker in zijn pubertijd.quote:(ok dit heeft ff niets met tienermoeders te maken , maar wel heel veel met onzekere meiden in hun tienerjeugd)
Ik heb al een aantal documentaires van tienermoeders gezien en het valt mij op dat naast dat ze een slecht milieu leven ook qua school nooit echt een hoge opleiding hebben gehad. Dat zegt m.i. echt genoeg over intelligentie en dat in samenhang met het zijn van een tienermoeder.quote:Lees het boek : echte mannen eten geen kaas.
Maria mosterd heeft dat geschreven....dan krijg je een beetje de indruk van een personage van iemand die weinig tot niets heeft hier .... ( en ja dat kan helaas gebeuren in dit land)
quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:01 schreef NoelGallagher het volgende:
Op mijn vorige school zat een meisje van 14, die was zwanger. Ze had ook een zusje, en raad eens. Toen die 15 was, werd ook die zwanger.
Ja, het was een VMBO-school.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |