Je bent je Air kwijt? Die dingen zijn ook veel te klein..quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:00 schreef JoMo0 het volgende:
MacBook Air TVP.
Had ik ook, perongelijk micro-DVI (air) gekocht ipv mini-DIV.quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:03 schreef portier het volgende:
Kwam er dit weekend achter dat ze schijnbaar verschillende mini-DVI aansluitingen hebben op verschillende MacBooks en ze mij dus het verkeerde kabeltje hebben verkocht. Prusters.
Tevens tvp.
De verkopers in computerwinkels zijn meestal niet de meest intelligente mensen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
Dat staat toch ook gewoon op het labeltje...suited for Macbook (of AIR/PRO)
Snap niet dat ze dat verkeerd kunnen doen..
quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:14 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
De verkopers in computerwinkels zijn meestal niet de meest intelligente mensen.
Staat nergens. Alleen "Requires Mac computer with a mini-DVI port." Ja, weet ik veel, dat zou die verkoper toch moeten weten als ik zeg dat ik een gewone MacBook heb...quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
Dat staat toch ook gewoon op het labeltje...suited for Macbook (of AIR/PRO)
Snap niet dat ze dat verkeerd kunnen doen..
Staat op MacRumors:quote:Op dinsdag 2 september 2008 14:43 schreef w00h00 het volgende:
Heeft iemand die foto van dat meisje dat een Iphone in China in elkaar aan het knutselen is?
Ik las er iets over in de krant namelijk.
Eigenlijk maakt de winkel geen drol uit, aangezien je wereldwijde garantie hebt (voor laptops althans) via Apple. Het beste koop je'm gewoon online.quote:Op dinsdag 2 september 2008 15:12 schreef FP128 het volgende:
Weet iemand of het loont een nieuwe Mac te kopen bij iFactors of beter MacHouse. Hoor over beiden tegenstrijdige verhalen waar vooral iFactors het moet ontgelden.
welke ervaring? Ik kan alleen zeggen dat het bijna 2 weken duurde voordat ik mijn macbook pro had. In de winkel halen is dan sneller.quote:Op dinsdag 2 september 2008 15:28 schreef Houniet het volgende:
Hallo.
Hebben hier mensen ervaring met de webshop van Apple? Ik wil daar een Ipod kopen.
Ik hoorde dat de Mediamarkt gerepareerde verkocht?quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:37 schreef nietzman het volgende:
iPods verkopen ze toch tegenwoordig op elke straathoek wel.. Loop desnoods een mediamarkt of dergelijke dozenschuiver binnen.
"Vroegâh" moest je ze wel bestellen.
Ja en dat kun je ook het beste doen. Als je een creditcard hebt , heb je hem binnen 24 uur. Anders 2 dagen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 15:28 schreef Houniet het volgende:
Hallo.
Hebben hier mensen ervaring met de webshop van Apple? Ik wil daar een Ipod kopen.
die verkopen ze overal. Wat denk je dat Apple doet met DOA (Dead On Arrival) computers? Juist die repareren ze en stoppen ze in een nieuwe doos.quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:38 schreef Houniet het volgende:
[..]
Ik hoorde dat de Mediamarkt gerepareerde verkocht?
ja precies. Ze laten eerst al die scholieren en studenten een MB of MBP kopen, zodat ze volgende maand als ze ze allemaal al hebben, ze de nieuwe lijn kunnen introduceren (en de oude tegen lagere prijzen gaan verkopen). Met andere woorden. Neuk aan die scholieren en we kunnen er toch nooit genoeg maken om de vraag te beantwoorden, dus doen we het als iedereen al relatief voorzien is ...quote:The invites confirm reports of a September 9th event originally waged by Digg founder Kevin Rose. The appearance and wording of the digital documents also suggest the event will be music focused and not serve as a forum for new Mac notebooks, as was recently suggested by AppleInsider, which will come later.
Zonder Geksie posten we een stuk minder.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo, na bijna twee maanden weer een nieuw topic.
Én zonder boeiend nieuws. Die iPhone hebben we nu wel eens gezien en daar is een apart topic voor.quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:29 schreef Junkie het volgende:
[..]
Zonder Geksie posten we een stuk minder.
http://www.fileinfo.net/extension/ddquote:Op woensdag 3 september 2008 11:00 schreef Mr_Moon het volgende:
Iemand een idee hoe ik .DD files open onder Mac OS X?
Als de geruchten die op macosx.nl gepost zijn waar zijn, dan koop ik een iPod Touchquote:
Ben benieuwd of je over een week loopt te balen omdat ze de dan nieuwe iPods hebben geintroduceerd.quote:Op woensdag 3 september 2008 18:50 schreef Sala-adin het volgende:
Heb vandaag mijn 2e ipod aangeschaft nadat de vorige was doodgegaan aan sad face ziekte.
Ik wil dus mijn albums opleuken met illustraties die je dan kunt zien bij cover flow. Een paar albums hebben het al maar veel ook niet die zie je wel bij itunes maar niet op mijn ipod
Hoe moet ik illustraties voor een heel album toevoegen? Ik heb geprobeerd om albumillustraties op te halen via itunes maar daar heb je een account voor nodig die ik dus niet heb, en om eentje aan te maken heb je een CC nodig die ik dus ook niet heb.
Help![]()
en anders even google op afbeeldingen en die albumcovers binnenhalen, dan alle nummer van een album selecteren, rechtermuisklik en 'info tonen' en dan dubbelklikken op het witte vlakje voor de illustratie. Dan kan je de gedownloade afbeeldingen toevoegen.quote:Op woensdag 3 september 2008 18:50 schreef Sala-adin het volgende:
Heb vandaag mijn 2e ipod aangeschaft nadat de vorige was doodgegaan aan sad face ziekte.
Ik wil dus mijn albums opleuken met illustraties die je dan kunt zien bij cover flow. Een paar albums hebben het al maar veel ook niet die zie je wel bij itunes maar niet op mijn ipod
Hoe moet ik illustraties voor een heel album toevoegen? Ik heb geprobeerd om albumillustraties op te halen via itunes maar daar heb je een account voor nodig die ik dus niet heb, en om eentje aan te maken heb je een CC nodig die ik dus ook niet heb.
Help![]()
Neuh dat niet had hem via marktplaats op de kop getikt voor 165 euros een 80 GB classicquote:Op woensdag 3 september 2008 22:47 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ben benieuwd of je over een week loopt te balen omdat ze de dan nieuwe iPods hebben geintroduceerd.![]()
iTunes accounts, for everyone
En met dit trucje kan je een NLse account aanmaken. Maar als je zou willen ook een US.
Welke modellen zijn het trouwens?quote:Op donderdag 4 september 2008 08:41 schreef Sala-adin het volgende:
[..]
Neuh dat niet had hem via marktplaats op de kop getikt voor 165 euros een 80 GB classic
Nieuw in doos
Het is nooit met zekerheid te zeggen welke modellen een update krijgen, maar verwacht wordt dat de Nano en de Touch sowieso een update krijgen. De Classic zou ook zomaar eens vernieuwd kunnen worden..quote:Op donderdag 4 september 2008 08:43 schreef Sala-adin het volgende:
[..]
Welke modellen zijn het trouwens?
Rebooten en Mac kiezen, dan doet ie dat de volgende keer weer.quote:Op donderdag 4 september 2008 15:16 schreef w00h00 het volgende:
Ik heb met me mac mini zojuist via bootcamp windows geïnstalleerd.
Met het opstarten van de mac startt hij automatisch windows op, maar als ik dan met het opstarten alt ingedrukt hou dan kan ik switchen naar OSX.
Maar nu wil ik het omdraaien, dat automatisch OSX opgestart wordt, maar wanneer nodig hou ik wel alt in om windows te starten.
Iemand enig idee hoe ik dit kan instellen?
Ben ik ook benieuwd naar, ik wissel me suf.quote:Op donderdag 4 september 2008 14:58 schreef Mr.Noodle het volgende:
En heeft misschien iemand een oplossing om tegelijkertijd in een NL en US iTunes store ingelogd te blijven. Nu moet ik de hele tijd in-en-uitloggen...
Ja ik ben lui...
Ja, is heel makkelijk. Kijk op ifixit.com voor een guide. Merk / type weet ik niet meer, als het maar klein is en SATA-aansluiting heeft!quote:Op vrijdag 5 september 2008 07:21 schreef Pheno het volgende:
Zijn er fokkers die de hd van een macbook vervangen hebben? Welke raden jullie aan? Ik heb toch geen garantie meer en ik heb blijkbaar een hdd van seagate met een firmware 7.1 er op zitten. Kortom, de kop is eens goed door de platter heen gegaan, ding doet niets meer
En wss is het veeeel goedkoper (en sneller) om het zelf te vervangen dan dat ding weer naar Apple te sturen om te repareren.
Zo, even via eBay voor 72,19 euro Applecare voor mijn iMac aangeschaft.quote:De dekking voor de bovenstaande producten is nu actief en blijft van kracht tot en met 06/09/2010. Het AppleCare Protection Plan is een unieke, geïntegreerde service- en ondersteuningsoplossing die de standaarddekking voor service en ondersteuning verlengt tot de hierboven genoemde vervaldatum.
En als je alles in een map gooit en dan in de Burn Folder gooit? Als ik er een mapje opgooi klopt het namelijk wel. Je ziet inderdaad een alias teken , maar er onder staat wel minimal space : XX MB.quote:Op zaterdag 6 september 2008 18:42 schreef Svyatagor het volgende:
Ik probeerde vanmorgen een dvd te branden met allemaal avi' tjes, niet om als dvd te kijken, maar gewoon als opslag (nee, geen pr0n), maar als ik dan een burn folder aanmaakte en de avi' tjes erheen sleepte, kreeg ik alleen maar aliases van 44 kb per stuk(wat in windows snelkoppelingen heet). Ik heb niet geprobeerd te branden, maar was het dan wel goed gegaan? Of is er een andere truc voor?
Yep.quote:Op zaterdag 6 september 2008 18:44 schreef Dikke-Doei het volgende:
nog 3 dagen en dan nieuw ipodjes?
Oja, zo werkt het wel ja! Thx.quote:Op zaterdag 6 september 2008 19:19 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
En als je alles in een map gooit en dan in de Burn Folder gooit? Als ik er een mapje opgooi klopt het namelijk wel. Je ziet inderdaad een alias teken , maar er onder staat wel minimal space : XX MB.
Anders via Toast.
Je iPod legen dus? Als je de iPod aansluit en in iTunes kun je dan de iPod selecteren en bij Muziek de muziek verwijderen die je wilt d.m.v. rechter muis knop of de delete knop. Als je een hele afspeel wilt verwijderen moet je alt + delete gebruiken.quote:Op zondag 7 september 2008 13:03 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik heb een vraag, over mijn net aangeschafte Ipod Nano. Hoe haal ik muziek via Itunes van mn ipod af? Ik krijg het niet voor elkaar...
quote:Analysts: Sept. 9 event will underwhelm
Posted Sep 6th 2008 8:00PM by Dave Caolo
Filed under: Apple Corporate, iPod Family, iTunes, Apple
Some people are never happy. Others are clairvoyant. Now, they've all come together to complain about a press event that hasn't even taken place.
Barron's is reporting a fall in AAPL yesterday on rumors that the Sept. 9 press event will be underwhelming. While new iPods, iTunes and iPod touch pricing are expected, new Macs are not. Hence the downturn.
This is another example of disappointment over an artificial scenario, which we've seen many times before. Each year at WWDC, Apple observers complain when Steve fails to produce a slew of consumer products. Well, that's a developers' conference, not a trade show.
This is the same thing. The invitation to Tuesday's event suggests "iPod." To expect Macs is silly.
Komen er nieuwequote:Op zaterdag 6 september 2008 18:44 schreef Dikke-Doei het volgende:
nog 3 dagen en dan nieuw ipodjes?
Tsja, er zijn vast alternatieven maar de iPhone is natuurlijk wel gemaakt voor iTunes (en iCal, en iPhoto, etc). Kan me niet voorstellen dat andere telefoons daar een betere experience in geven eigenlijk.quote:Op zondag 7 september 2008 13:07 schreef Norrage het volgende:
Even een vraagje aan de Apple'ers, aangezien de meesten hier waarschijnlijk wel een mooie telefoon hebben en niet persé de iphone. Ik ben op telefoonjacht, en mijn oog valt niet alleen op de Iphone maar ook op andere phones zoals de LG-Secret of de Samsung U900..ga zo maar door...
Nu was ik benieuwd hoe de compatabilteit van andere telefoons dan de Apple Iphone was met een macbook. Ik wil graag de mogelijkheid bijvoorbeeld mijn agenda te syncen met mijn computer, verder wil ik zonder moeite de fotos die ik maak met mijn telefoon op mijn computer kunnen zetten. Nu hoor ik in mijn omgeving veel negatieve dingen wat betreft deze mogelijkheden op een mac. Ik heb geen zin om ineens geen Iphone te kopen en dan toch nog verneukt te worden dat ik niet bij Apple blijf....
Ja.quote:
Volgens mij ben ik dan een persbericht misgelopenquote:Op zondag 7 september 2008 13:44 schreef Pheno het volgende:
Ja.
Ik heb een Sony Ericsson K800i, en die werkt perfect samen met mijn Macbook Pro. Syncen van contacts, agenda gaat prima. Ik gebruik de umts-verbinding van mijn telefoon af en toe ook als er geen wifi in de buurt is. Ik heb ook een iPhone, en de integratie daarmee is natuurlijk nog mooier (ook omdat ie je smsjes backupt enzo), maar goed, andere phones doen het dus ook prima; er was natuurlijk ook ooit een tijd dat er geen iPhone was.quote:Op zondag 7 september 2008 13:07 schreef Norrage het volgende:
Even een vraagje aan de Apple'ers, aangezien de meesten hier waarschijnlijk wel een mooie telefoon hebben en niet persé de iphone. Ik ben op telefoonjacht, en mijn oog valt niet alleen op de Iphone maar ook op andere phones zoals de LG-Secret of de Samsung U900..ga zo maar door...
Nu was ik benieuwd hoe de compatabilteit van andere telefoons dan de Apple Iphone was met een macbook. Ik wil graag de mogelijkheid bijvoorbeeld mijn agenda te syncen met mijn computer, verder wil ik zonder moeite de fotos die ik maak met mijn telefoon op mijn computer kunnen zetten. Nu hoor ik in mijn omgeving veel negatieve dingen wat betreft deze mogelijkheden op een mac. Ik heb geen zin om ineens geen Iphone te kopen en dan toch nog verneukt te worden dat ik niet bij Apple blijf....
ja maar... ja maar... ik heb verdomme een alu macbook nodigquote:Op zondag 7 september 2008 13:39 schreef Jarno het volgende:
Aardig stukje op TUAW voor alle hyperts:
[..]
Wat is er lelijk aan dan? Is gewoon gelijk aan eerdere modellen nano.quote:Op zondag 7 september 2008 13:55 schreef EvilMarc het volgende:
Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat dat de definitieve nano zou worden. Wie koopt nu een iPod die zó lelijk is
Als ik mn Ipod aansluit en itunes inga, dan op mn ipod klik op muziek, die ik alle muziek in het grijsquote:Op zondag 7 september 2008 13:18 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Je iPod legen dus? Als je de iPod aansluit en in iTunes kun je dan de iPod selecteren en bij Muziek de muziek verwijderen die je wilt d.m.v. rechter muis knop of de delete knop. Als je een hele afspeel wilt verwijderen moet je alt + delete gebruiken.
even in het menu op je ipod(naam) klikken en dan het vinkje aanzetten bij 'handmatig beheren' als ik het goed heb.quote:Op zondag 7 september 2008 13:59 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Als ik mn Ipod aansluit en itunes inga, dan op mn ipod klik op muziek, die ik alle muziek in het grijsen kan ik er niet op klikken
Apple verstuurt pas persberichten als de hele Applewereld al weet wat er nieuw verschenen isquote:Op zondag 7 september 2008 13:48 schreef Houniet het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik dan een persbericht misgelopen.
quote:Op zondag 7 september 2008 14:24 schreef nicomart het volgende:
[..]
even in het menu op je ipod(naam) klikken en dan het vinkje aanzetten bij 'handmatig beheren' als ik het goed heb.
Of je moet nu gewoon in je bibliotheek alles selecteren en aangeven na een rechtemuisknop dat alle vinkjes uit moeten of zoiets..
Ik denk het ook. Ze hebben gewoon aan het schermpje getrokken. Hij lijkt teveel op de ouwe nano.quote:Op zondag 7 september 2008 15:41 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Wel toevallig de iPod 2G precies die kleur ook had , wellicht een photoshopje?
Ik gebruik gewoon skype voor videochatten.quote:Op maandag 8 september 2008 11:38 schreef Strolie75 het volgende:
Pffff...afgelopen weekend zitten kutten met iChat. Ik vind het echt onappelig gebruiksonvriendelijk.
Ik heb een mac-account, kennis een gmail-account. Werkt niet. Moet ik eerst ook een gmail-account maken! Goed, dat gedaan. Kunnen we wel tegen elkaar chatten via tekst, maar de camera weigert hij. %^$%#%#$*$%(#&
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |