Het is de leeftijdquote:Op dinsdag 2 september 2008 16:30 schreef cattie het volgende:
Belana, sterkte. Ive heeft ook van die buien. Huilen om niets en om alles en vooral veel NEE.
mpoet de hydrocortisone gebruiken op de eczeem en als die bijna weg is dan weer die vaselinecreme.quote:Op donderdag 4 september 2008 11:06 schreef Belana het volgende:
vicky, het is wel hormoonzalf he, ik zou als het ergste weg is proberen of cardiflor ofzo helpt, dat is minder schadelijk en mij helpt het erg goed. sterkte met Amber!
Amber gaat eigenlijk elke dag onder de douche. Vooral als ze na het eten weer eens helemaal onderzit. Soms springt ze er ineens bij als ik of Michel staat te douchen.quote:Op donderdag 4 september 2008 12:00 schreef Fuente het volgende:
Ik gebruik cardiflor nu vaak als ik kleine plekjes zie. De laatste keer ging het echter zo rap dat niets meer hielpZe is er nu bijna weer vanaf gelukkig.
Vet houden is idd een goede, en niet te vaak in bad, Sara gaat nu om de dag en als haar huid heel droog is maar 2 keer in de week. Altijd met balneum of iets anders vettends. Erna goed insmeren enzo!
Pas na het 4e jaar. Voor die tijd kan er wel getest worden maar heeft de uitslag eigenlijk geen enkele waarde. Kinderarts van Bruno wilde Bruno dus geen allergietest bij een 1/2 jaar aan doen om die reden. We kwamen er met piepende ademhaling die niet door ventolin etc ophield. Bleek uiteindelijk koemelkallergie te zijn, maar de katten hadden ook de boosdoeners kunnen zijn.quote:Op donderdag 4 september 2008 07:54 schreef Vicky het volgende:....Vanaf welke leeftijd kunnen ze een allergietest doen? Ik heb het idee dat Amber allergisch is voor beesten. Als we bij mijn ouders vandaan komen heft ze altijd een snotneusje. Mijn ouders hebben een kat.
We houden haar op strak dieet en dat gaat goed, in okt/nov is haar eigen arts weer op het azm, dan wil ik overleggen met haar over de opname wel of niet.quote:Op maandag 8 september 2008 19:25 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hoe gaat het nu met Arwen?
Die haar en bodydouchequote:Op maandag 8 september 2008 19:44 schreef Jelief het volgende:
Ik heb bij Emma vanaf het begin de huidverzorgingsprodukten van Weleda. billenzalf, bodycreme en milk en de haar en bodydouche. Ik bener enthousiast over, heb nu omdat het gratis was een flesje van zarqa maar dat ruikt naar niks en ik mis dan toch dat typische geurtje. Ook toen ze een erg droge huid en exceemachtige plekjes had hielp het goed.
-einde reclame-
En zo is het meis! Gewoon niet verantwoorden!quote:Op woensdag 17 september 2008 11:03 schreef _evenstar_ het volgende:
Als ik die keuze maak, met de volle support van de papa dan is het toch prima? stelletje zeiklui
vrije school staat niet gelijk aan geen structuur of geen regels. De naam vrije slaat niet op vrij van regels etc, misschien dat voor hedentendage de naam wat ongelukkig gekozen is, want de associatie wordt steeds meer gemaakt.quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:55 schreef YPPY het volgende:
Als een vrije school bij Arwen past is dat toch goed.
Zou niks voor Anna zijn, die heeft echt wel veel regels nodig en iemand die zegt wat ze moet doen.
Hier sluit ik me overigens bij aan. Ik had over het scholenidee heen gelezen. evenstar, als jij er goed over na hebt gedacht en vindt dat deze school goed bij je dochter past, trek je dan niks aan van die mensen.quote:Op vrijdag 19 september 2008 08:48 schreef knorretje het volgende:
[..]
vrije school staat niet gelijk aan geen structuur of geen regels. De naam vrije slaat niet op vrij van regels etc, misschien dat voor hedentendage de naam wat ongelukkig gekozen is, want de associatie wordt steeds meer gemaakt.
Jazeker!quote:Op vrijdag 19 september 2008 20:22 schreef YPPY het volgende:
Geen idee of jullie ons gemist hebben, maar Anna is een weekje op vakantie geweest naar een huisje op een bungalowpark. Ze was helemaal hyper en dol.Echt een succes dus.
quote:Op vrijdag 19 september 2008 08:48 schreef knorretje het volgende:
[..]
vrije school staat niet gelijk aan geen structuur of geen regels. De naam vrije slaat niet op vrij van regels etc, misschien dat voor hedentendage de naam wat ongelukkig gekozen is, want de associatie wordt steeds meer gemaakt.
ik wou het eerst ook maar laten voor wat het was, maar bleef steeds maar weer terug komen naar dit topic en kon het uiteindelijk niet laten er toch op te reageren. Niet perse om de discussie aan te gaan, niet perse om me gelijk te halen of wat dan ook. Maar zou het jammer gewoon vinden als mensen de vrije school zonder verder er over na te denken van hun lijstje schrappen alleen vanwege de naamassociatie van de school.quote:Op vrijdag 19 september 2008 21:51 schreef owlet het volgende:
[..]
Ik durfde het niet te schrijven omdat ik niet over wilde komen alsof ik zo nodig de discussie aan wilde gaan. Maar als er één systeem is waar juist wel heel veel waarde wordt gehecht aan orde, regelmaat, regels en rituelen dan is het wel op de vrijeschool.
Steeds meer vrijescholen veranderen van naam, trouwens, juist om deze associatie te voorkomen.
quote:Op zaterdag 20 september 2008 10:59 schreef _evenstar_ het volgende:
En ja het is eentje die veel hecht aan bepaalde dingen, maar die mij na staan, maar van alle kanten krijg je te horen dat ze als een soort hitlerjugend worden geschooldwant het is antroposofisch , en racisitisch en
maar goed, ik heb via mijn nichtje die op deze school gezeten heeft toen ivm ziekte een periode gezeten, en die periode heeft zo;n positieve indruk op me gemaakt, en mijn nichtje zelf heetf het prima gred, geen spijt gehad dus we gaan er gewoon voor
op de een of andere manier klikt het bij mij niet hier op FOK! en uitgebreid posten over de vrije schoolquote:Op zaterdag 20 september 2008 19:21 schreef _evenstar_ het volgende:
Nee je vervuilt de boel niet knorretje, vind het juist fijn om ervaringsverhalen te horen, en dan met name positieve![]()
Vandaag mijn nichtje gesproken, en die vond het juist weer heel tof, en zei zelf ook als ik ooit mama wordt dan gaat mijn kindje daar ook heen.
Ze zegt zelf alleen maar voordeel te hebben gehad ook op de middelbare school, en alles heel positief ervaren. behalve euritmie dat vond ze niets haha.
Wat goed!quote:Op maandag 22 september 2008 08:05 schreef YPPY het volgende:
Het was geen vrije school en kind zit inmiddels op een andere school.
Als iemand nadenkt over welke school bij een kind past, vind ik het eigenlijk altijd wel ok. Het zal ook wel komen omdat de keuze hier erg beperkt is. We moeten meteen een heel eind weg voor iets anders.
Vanochtend kwam ik onder de douche vandaan en hoorde onderstaand gezang:
poesjeMAUWWW
kom eensGAUWWW
ik heb lekkere melk voor JOUWWW
en voor MIJIJIJ
rijsteBIJIJIJ
o, wat heerlijk smullen WIJIJIJIJIJIJ!!!!
quote:Op zondag 28 september 2008 19:32 schreef cattie het volgende:
.
Nog wel een positief punt: zijn enorme papagerichtheid lijkt over te zijn! Hij komt nu ook uit zichzelf bij mij zitten enzo.
Mja, ik ben ook geen arts natuurlijk. Maar ik weet wel dat ik, vroeger als ik een nachtmerrie had, even rustig moest bijkomen en daarna gewoon weer verder sliep. Ik wist dan ook niet meer wat ik gedroomd had.quote:Op zondag 28 september 2008 21:43 schreef LadyS het volgende:
cattie, wat fijn
PV, ik geloof niet dat het iets met nachtmerries te maken heeft. Ze slaapt zonder problemen weer verder als het weer achter de rug is. Ze wil dan ook per se in haar eigen bedje en niet bij papa en mama. Maar ik zal het zeker wel in gedachten houden, want op zich is het zo gek nog niet.
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:15 schreef renzell het volgende:
Is Lisje vandaag jarig Snoop?!?![]()
![]()
![]()
En daar sta je dan zo koelbloedig bij te zwaaien alsof het niets is?!?![]()
![]()
Zindelijk!quote:Op donderdag 2 oktober 2008 09:08 schreef snoopy het volgende:
[..]ik was een heel klein beetje supermoe op het moment van posten
Alles wel met je kleine man?
quote:Op donderdag 2 oktober 2008 13:35 schreef renzell het volgende:
Heerlijk, die kinderbilletjes zonder luier.Ik wil hem de hele tijd in z'n kont knijpen.
Wat lief Bix!quote:Op maandag 6 oktober 2008 14:28 schreef bixister het volgende:
Anna wil de laatste tijd niet meer Anna genoemd worden, maar Nina.daar is ze vrij consequent in, als we soms toch Anna zeggen zegt ze "er is geen Anna meer!" en als je dan vraagt waar Anna dan gebleven is zegt ze "die heb ik ingeruild, voor Nina!"
Consequent blijven. Ik vind dat je manier goed is! Zelf doen wij bijna hetzelfde (in de hoek gaat ze hier). Tot nu toe blijft ze er wel in staan, ik heb helaas verder zo 123 geen tips!quote:Op maandag 6 oktober 2008 15:34 schreef Utrecht het volgende:
grgrgrgrrr de peuterpuberteit.... ik word er echt stapeldol van.
Waar onze straffen eerst wel effect hadden, lacht mijn dochter mijn nu recht in mijn gezicht uit.
We zoeken naar een nieuwe aanpak, wie heeft tips:
Nu krijgt ze een waarschuwing als ze iets doet wat niet mag (de kat pesten bijvoorbeeld)
Daarna gaat ze naar de gang en dan moet ze daar 3 minuten blijven.
Alleen doet ze dat nu niet meer en komt ze meteen weer naar buiten, ik zet haar dan weer terug en dit kan dus wel een kwartier zo door gaan. Ondertussen is ze alleen maar aan het lachen (voorheen ging ze huilen waardoor wij wisten dat het indruk maakte). Zojuist dacht ik, zo het werkt goed, doe ik na 3 minuten de gangdeur open, is ze gewoon naar buiten gegaan, behoorlijke schrik natuurlijk.
Oh ja ze heeft nu 4 maanden een zusje en volgens mij begint ze daarom nu opeens ook meer aandacht te vragen door stout te zijn.
Iemand tips voor dit draakje?
quote:Op maandag 6 oktober 2008 16:58 schreef renzell het volgende:
Ja, het werd ook echt een tikkeltje genant op den duur, want hij zei het te pas en te onpas tegen iedere willekeurige voorbijganger op straat, in de supermarkt, de bakker, de bieb, noem maar op. En ik met het schaamrood op mijn kaken, steeds maar weer quasi nonchalant proberen te reageren met: "Kom Julius, we gaan". En hij vervolgens (terecht), weer boos: "Ik heet geen Julius, ik ben Gordon!!!"
Hij doelt trouwens op Gordon de stoomtrein, níet op Neerlands gezelligste televisienicht.
Dan heb ik dus wel een dossier bij jeugdzorg lopen. Nu niet, dat wil ik graag zo houden.quote:Op maandag 6 oktober 2008 21:00 schreef Moonah het volgende:
Kan toch best Yppy?
Ja, echt knap vind ik het van hem.quote:Op maandag 6 oktober 2008 17:21 schreef lily het volgende:
[..]
dus jij gillend naar huis
Wat grappig zeg.
En Anna Nina ook al... hoe komen ze er eigenlijk op heh. Een identiteitscrisis ofzo![]()
Oh, en Renzell, ik las dat Julius zindelijk is![]()
David niet![]()
ik snap je post niet, maar dat is vast mijn peutertopic-groenheid.quote:Op maandag 6 oktober 2008 23:03 schreef bixister het volgende:
pm-girl, anna dreigt er alleen nog maar mee, 't is nog niet gebeurd hoor!(voor zover ik yppy's post begrijp).
Ja, en veel lange Jannen te snoepen gevenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:16 schreef owlet het volgende:
En in de tussentijd moeten jullie hem maar veel pokon geven, PM?![]()
oeh, zouden die nog bestaan!quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:20 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Ja, en veel lange Jannen te snoepen geven
Klinkt wel logisch idd, een extra controle kan geen kwaad zeker nu de controle anders waarschijnlijk pas over een half jaar zou zijn.quote:Nee, hij kruiste nu bijna de tweede lijn en dat is reden om een extra controle te doen volgens het protocol. Je kunt er niets aan doen, maar is het dan niet 'beter' dan volgt er een test om chronische infecties en allergieën uit te sluiten die de groei zouden kunnen belemmeren.
Ik sluit dat nu eigenlijk al uit, maar och, de groei volgen kan nooit kwaad.
Over een jaar pas zelfs werd mij van de week verteld.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:23 schreef owlet het volgende:
Klinkt wel logisch idd, een extra controle kan geen kwaad zeker nu de controle anders waarschijnlijk pas over een half jaar zou zijn.
De extra controle ís over een half jaar, in april. De gewone volgende controle volgt inderdaad in oktober 2009.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:23 schreef owlet het volgende:
Klinkt wel logisch idd, een extra controle kan geen kwaad zeker nu de controle anders waarschijnlijk pas over een half jaar zou zijn.
Ah, dan had ik het toch verkeerd gelezen! Gelukkig maar!quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:59 schreef YPPY het volgende:
Er hebben nog geen vingertjes tussen de deur gezeten. Voor de duidelijkheid.
Bij ons is de controle na een jaar pas. Wij gaan ook extra over een half jaar. Ivm het groeien en voor mijzelf natuurlijk.
Tot over twee jaar m@x!
Niet?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 21:08 schreef Vivi het volgende:
Stimuleren om erachter te komen zie ik niet zitten.
Waarom verbaast het me niet dat jij als eerste reageertquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 21:13 schreef Moonah het volgende:
[..]
Niet?
Ik weet niet Vief, ik weet alleen dat mijn menneke erg snel een erectie heeft.
Ach, het went.![]()
En waarom posten wij illegaal in het peutertopic?![]()
Nou, dan heeft ie nog even speling, erectiegewijs. Waarom JIJ hier zit weet ik echter niet. Zeker lekkere oudere wijven ronselenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 21:13 schreef Moonah het volgende:
[..]
Niet?
Ik weet niet Vief, ik weet alleen dat mijn menneke erg snel een erectie heeft.
Ach, het went.![]()
En waarom posten wij illegaal in het peutertopic?![]()
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 21:19 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Waarom verbaast het me niet dat jij als eerste reageert![]()
![]()
![]()
Uhm... beide?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 21:03 schreef PM-girl het volgende:
Is Anna alleen te klein of ook nog steeds te licht?
Poepen lukte bij Juul ook een hele tijd niet. Hij leek het eng te vinden. Nu ineens is ook díe knop om. Sterker nog; het kind poept zich een ongeluk!quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:13 schreef Lishe het volgende:
Och, ik had nog niet gejuicht voor Gordon Juul! Knap Renzell. Vind het ook goed dat jullie niet gepushed hebben. Hier was ook ineens de knop om. Nu ga ik op de wc. (Alleen poepen lukt nog steeds niet, dan vraagt ze netjes om een luier en versropt z zich en 2 minuten later kan 'ie af. Een rose microfoon 'waar je echt mee kan zingen mam!' staat in het vooruitzicht. Ik zou het erger vinden als ze helemaal niet meer durfde)
Toen ik 15 was moest ik mijn broertje vaak verschonen (die was toen een jaar of 2 dus...), en die had het ook vaak hoor. Ik vond dat toen vreselijk, dacht dat het aan mij lag, ik durfde 'dat ding' bijna niet meer aan teraken.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:00 schreef pinquit het volgende:
k denk dat thies gewoon de uitzondering is hoorhier gebeurt het niet vaak, wel af en toe.
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:45 schreef bixister het volgende:
en moonah zit weer op te scheppen, lees ik?![]()
Ik niet heurquote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:55 schreef Fuente het volgende:
Aah wat zielig voor Max! krijgen jullie ook van die moordneigingen als je hoort dat een ander ettertje jouw lieve onschuldige kindje geduwd/gebeten/gekrabt heeft? ook al kan je eigen kind vast ook zo'n etter zijn
Of het ligt natuurlijk écht aan jou, met dat walgelijk slanke verleidelijke figuur van jequote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:32 schreef Moonah het volgende:
[..]
Toen ik 15 was moest ik mijn broertje vaak verschonen (die was toen een jaar of 2 dus...), en die had het ook vaak hoor. Ik vond dat toen vreselijk, dacht dat het aan mij lag, ik durfde 'dat ding' bijna niet meer aan teraken.![]()
![]()
dankje voor de tip!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:22 schreef cattie het volgende:
Voor Max en Pinquit is het een beetje mosterd naar de maaltijd, maar even in het algemeen:
Nadat Ive van de trap was gevallen is ons door de arts verteld dat 1x spugen na een klap oke is, bij vaker spugen direct naar een arts toe gaan, dat is niet goed.
Achteraf dus niet zo'n goed plan, want als de deur dicht is kan ze niet meer zelf naar de wc. Natte broek was het gevolg van de week, omdat ik met de baby bezig was.quote:
U roept, wij klikken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:48 schreef YPPY het volgende:
Thies!!!! Foto's!!!!!!!![]()
ook gefeliciteerd natuurlijk
quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 21:30 schreef PM-girl het volgende:
En ook allebei zo'n menerenblouse aan!
Noah had er ook wel last van. Pijn aan zijn arm idd, en ook hangerig. Hij heeft 3 dvd's achter elkaar gekeken, hangend op de bankquote:Op maandag 13 oktober 2008 23:01 schreef Leah het volgende:
Dat dwarse is idd hier ook heel herkenbaar. Echt toe aan school, dat was bij Freek ook zo trouwens.
Ik had nog niet getekend, toen bij de intake al niet, maar ik heb het idd door mogen kijken en toen getekend.
Het gaat me ook echt om het principe hoor, ik heb niets te verbergen, maar ik blijf het raar vinden. In alle andere omstandigheden teken je toch ook nooit iets ongezien? Ik tenminste niet, maar ik ben dan ook gedrild door mijn vader, om nooit iets klakkeloos te tekenen.
Het jongste wurm had trouwens nog knap last van de prik, een dik en rood armpje, een dag of twee.
Wat vervelend Bass-Miss! Zeker ook voor Fons. Ik heb geen tips voor je, aangezien Simon nog lang niet zo ver is!quote:Op maandag 13 oktober 2008 23:50 schreef Bass-Miss het volgende:
Wij hebben hier een kakdrama...
Fons durft dat niet op het potje te doen, niet buiten, niet op het toilet, dus gaf ik hem daarvoor nog een pamper. Maar nu wil hij dus ook niet meer in zijn pamper...![]()
Groot drama hier dus als de nood hoog is...
Het moeilijke hier is dat er niet echt druk is. Het enige wat we hier gedaan hebben is hem deze zomer veel in zijn blote kont laten lopen en toen merkten we dat hij er gewoon controle over had. Dus hem eens laten plassen op het potje en na een tijdje deed hij dat gewoon en kwam hij het zeggen als hij moest.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:05 schreef owlet het volgende:
Arme Fons!
Ik herken het zeker van Ronja. Toen die ineens heel erg bezig was met zindelijk worden en ze er op het kinderdagverblijf ook mee aan de slag gingen leek het ineens te veel druk (ghehe) voor haar te worden.
We zijn toen naar de dokter geweest om een verstopping uit te sluiten en hebben toen verder geen aandacht meer besteed aan het zindelijk worden.
Ook het paniekerige, angstige hebben we zo veel mogelijk genegeerd. Als in: niet uitbundig troosten, geen aandacht geven aan hoe moeilijk het wel niet moest zijn.
Ook hebben we het boekje van de mol die wilde weten wie er op zijn kop gepoept heeft stukgelezen en is ze veel met ons mee geweest naar de wc.
Toen ging het snel beter. Ze is een heel stuk terug qua zindelijkheid, het potje wil ze helemaal niet en op de wc wil ze vooral veel zitten en alsof doen. Prima dus, het komt wel. Het belangrijkste was voor haar dat de druk er af was.
Ja, dat wou ik doen toen hij het nog wel in zijn pamper wou doen, maar nu wil hij dat dus ook niet meer.quote:
Ook niet, hij wil het er blijkbaar echt niet voelen uitkomen of zo.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:17 schreef owlet het volgende:
En zonder luier? Of alleen een onderbroekje om het op te vangen?
Ik denk ook dat van alle dingen die wij gedaan hebben dit het beste werkte. Het voelde echt vreselijk, om je kind zo te negeren. Maar eigenlijk is het natuurlijk geen negeren maar alleen bevestigen dat het normaal en niet erg is.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:26 schreef bixister het volgende:
hij zal er toch even 'door' moeten, bassmiss. piet had er ook een tijdje moeite mee. ik zou er tegenover hem toch maar zo nuchter mogelijk over doen. 'tsja jongen, 't kan er niet in blijven, daar krijg je buikpijn van'. oid. en 'iedereen moet wel eens poepen' etc. en verder niet teveel aandacht aan besteden. succes!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |