Thies alweer 2! Wat gaat de tijd hard. Het ziet eruit als een gezellig feestje, leuk met een vriendje erbij.
Pseudokroep klinkt eng. Ik denk dat we 't een keer gehad hebben met Emma, maar toen wist ik niet wat het was. Wel doodeng!
Noa is nog maar eventjes peuter... we zijn van de week naar een info-avond geweest voor de basisschool, daar hebben ze verteld hoe ze alles aanpakken en het klonk allemaal goed. Ze raadden aan om haar pas na de kerstvakantie te laten komen omdat de kerst- en sinterklaastijd nogal druk en anders is, beter om dat nog even op de peuterspeelzaal te hebben. Wel jammer, want ze is er wel aan toe, maar ik denk inderdaad dat het wel slimmer is.
Noa hoest trouwens al zo'n twee weken, geen koorts verder maar wel wat verkouden (neusverkouden) erbij, erg vervelend dat het zo lang blijft. Ik denk dat ik er maandag maar even mee naar de huisarts ga... vanochtend ben ik om kwart voor zes met haar opgestaan omdat ze maar bleef hoesten en niet meer kon slapen. Arme meid. Hier beneden (rechtopzittend) gaat het veeeel beter en is het bijna over.
Hebben jullie trouwens er ervaring mee dat bijna-vier een lastige leeftijd is? Hier wel in ieder geval... Noa is in bepaalde opzichten makkelijker geworden (kan zelf naar de wc, kan ook een beetje meehelpen met bepaalde dingen, weet veel al, etc.) maar is ook snel dwars en lastig als iets niet naar haar zin is. Emma (bijna 3) is wat dat betreft meestal meegaander (als je een beetje weet hoe je het moet spelen, reversed psychology werkt bij haar het beste).