Haai,
Over hel algemeen gaat het nog steeds goed met K
Kreeg alleen net telefoontje van het AZM
K is hier twee weken geleden geweest, was eigenlijk voor leeronderzoek maar dit was niet doorgegaan door een misverstand
wel hebben ze K opnieuw onderzocht en hadden afgesproken dat ze opnieuw de foto's scans enz van K zouden bekijken die in een ander ziekenhuis waren gemaakt
Er is overleg geweest met neuroloog,cardioloog en kinderarts en nog wat artsen uit ziekenhuis Amsterdam
K heeft 2 cystes ,dat wisten we al .
Alleen een ervan schijnt niet zo onschuldig te zijn als ze in het eerdere ziekenhuis dachten
Het was zelfs verontrustend, omdat hij en hoogstwaarschijnlijk op een oogzenuw drukt en op de pijnappel.
Deze zorgt voor de hormomen, dus ook stemming
De cyste moet naar alle waarschijnlijkheid toch eruit, alleen weten ze nog niet wanneer.
Nu nog of na de pubertijd
Dit ligt nu aan de uitslag van de onderzoeken, hij krijgt een nieuwe scan met contrast vloeistof (dat zal nog wat worden met zijn panische angst voor spuiten

) een oogzenuw meting, en oogtesten, nieuwe bloedonderzoeken en naar cardioloog voor testen.
Ben best wel geschrokken nu ervan, vooral omdat ik het niet meer verwacht had.
En ook wel boos dat ze het in het eerdere ziekenhuis over het hoofd gezien hebben.
Maar kan ook misschien wel een reden voor zijn.
Wat ik ook nog afgelopen week in een gesprek te horen kreeg met de coordinater van de behandelgroep waar K nu in zit is over zijn leervermogen.
Omdat het onderzoek mis was gelopen wilde ze dit opnieuw aanvragen maar heeft zelf ook alle gegevens nog eens bekeken.
Zij is zelf ook psychologe en heeft onderzoek gedaan naar leerstoornis.
Nou zegt ze, dit is HEEL duidelijk een geval van dyslexie
Alles wat geautomatiseerd moet worden, zoals woorden, cijfers, enz valt K op uit.
Terwijl hij op de andere gebieden een boven gemiddeld inteligentie heeft.
Nu word hier ook wel weer een onderzoek voor aangevraagd maar ook hier kan ik me zo boos over maken mocht het echt zo zijn
dan hadden ze dit toch al een paar jaar eerder kunnen ontdekken
er zijn tig testen afgenomen, zoveel achterstand en zijn broer heeft een lichte vorm van dyslexie
Maarja zullen nu maar weer moeten afwachten
Ben blij dat ze er iets aan zouden kunnen doen mocht het allemaal kloppen maar had toch ook wel gehoopt op nu wat meer rust