Zat al in dat stripje te zoeken naar een link.quote:Op dinsdag 2 september 2008 07:57 schreef Slarioux het volgende:
Ja het ging wel erg lang door idd. Maar wel interessant. Nu nog een download link
Ja dat vond ik ook een beetje een faal. Maargoed, windows is niet zo flexibel zonder gigantische UI libraries dus op zich valt er wel wat voor te zeggen. Aan de andere kant, ik weet ook niet of Apple of Linux flexibeler zijn. Die blauwe rand die het een beetje doet wegvallen is wel weer een mooie oplossing. Te alternatief en niemand wil het hebben.quote:Op dinsdag 2 september 2008 08:32 schreef Jarno het volgende:
Ben benieuwd. Alhoewel ik vermoed dat ik thuis wel op Safari zal blijven, kan het een mooi alternatief zijn voor Safari onder Windows op m'n werk. Maar wat een lelijke UI zeg. Heb je uitgevonden dat de tabs boven moeten (goed idee op zich), zit er nog zo'n lelijke Windows rand omheen.
Goddamnit. Port dat eens ff dan.quote:Op dinsdag 2 september 2008 08:38 schreef Jarno het volgende:
Oh, ik lees net dat er eerst álleen een Windows versie komt, dus voorlopig blijft er buiten Windows om weinig te Chrome'n.
Aangezien Google zelf ook veel met Linux doet, denk ik dat het niet zal duren voordat er ook een Linux versie beschikbaar isquote:Op dinsdag 2 september 2008 08:38 schreef Jarno het volgende:
Oh, ik lees net dat er eerst álleen een Windows versie komt, dus voorlopig blijft er buiten Windows om weinig te Chrome'n.
Linux, linux... Linux is voor nerds! Een Mac versie, dát willen we!quote:Op dinsdag 2 september 2008 08:45 schreef JortK het volgende:
[..]
Aangezien Google zelf ook veel met Linux doet, denk ik dat het niet zal duren voordat er ook een Linux versie beschikbaar is
Mac is voor followersquote:Op dinsdag 2 september 2008 08:46 schreef Jarno het volgende:
[..]
Linux, linux... Linux is voor nerds! Een Mac versie, dát willen we!
Zo denk ik er voorlopig ook over.quote:Op dinsdag 2 september 2008 08:51 schreef Mdrop het volgende:
Ach ik blijf firefox wel gebruiken, zoveel voordelen zie ik er niet in.
quote:Op dinsdag 2 september 2008 08:51 schreef most_wanted het volgende:
Ik wacht nog wel even met downloaden. Google leest je email al en bekijkt waar je naar zoekt. What´s next?
quote:Niet geheel onbelangrijk: Chrome zal ook over een privémodus beschikken, waarbij onder andere geen surfgeschiedenis wordt bijgehouden. Google is van plan het programma als open-source beschikbaar te stellen. Het is nog niet bekend wanneer Chrome voor het publiek toegankelijk is.
Een privacy policy.quote:Op dinsdag 2 september 2008 08:51 schreef most_wanted het volgende:
Ik wacht nog wel even met downloaden. Google leest je email al en bekijkt waar je naar zoekt. What´s next?
Microsoft dat dat niet doetquote:Op dinsdag 2 september 2008 08:51 schreef most_wanted het volgende:
Vast welquote:Op dinsdag 2 september 2008 09:09 schreef makkie88 het volgende:
ben erg benieuwd, er komt toch ook een google OS?
k zou niet weten wat ik uit die reactie moet begrijpen, maar google os is er dus zelfs alquote:
quote:
Gos=! Google OSquote:Op dinsdag 2 september 2008 09:22 schreef makkie88 het volgende:
[..]
k zou niet weten wat ik uit die reactie moet begrijpen, maar google os is er dus zelfs algoogle OS
Je weet dat het geen Google OS is he maar Green OS o.i.d.quote:Op dinsdag 2 september 2008 09:59 schreef makkie88 het volgende:
[..]
jah idd.. gelijk ff testen zo dan (A)
quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:00 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Je weet dat het geen Google OS is he maar Green OS o.i.d.
Ps. We zitten hier niet op msn
Zoals ik het nu zie ís dit het Google OS.quote:
Ik zei dat gOS =! Google OS isquote:Op dinsdag 2 september 2008 10:04 schreef makkie88 het volgende:
[..]
based on Ubuntu, maar net zei je nog dat Gos google os waswat wil je nou
foutje in emoticons maken
whatever
owhquote:Op dinsdag 2 september 2008 10:10 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik zei dat gOS =! Google OS is
=! is hetzelfde als niet
Je bedoelt !=quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:10 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik zei dat gOS =! Google OS is
=! is hetzelfde als niet
Waarom niet? Interessant genoeg stripje om te doenquote:Op dinsdag 2 september 2008 09:14 schreef Glennz het volgende:
Alsof je die strip serieus helemaal gaat lezen.![]()
Het is anders een heel interessant verhaal hoor.quote:Op dinsdag 2 september 2008 09:14 schreef Glennz het volgende:
Alsof je die strip serieus helemaal gaat lezen.![]()
Wat? Of hij er komt? Of hij het doet? Of hij aan de verwachtingen voldoet?quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:54 schreef Scorpie het volgende:
Ik moet het nog maar eens zien.
quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:58 schreef whoops het volgende:
[..]
Wat? Of hij er komt? Of hij het doet? Of hij aan de verwachtingen voldoet?
Niet zo cryptisch, visionair Scorpie...
nope, als hij er is, is hij hier te downloadenquote:Op dinsdag 2 september 2008 11:06 schreef X. het volgende:
ANP schrijft dat het al gelanceerd is.
Op zich snap ik je scepsis wel, maar vraag me af waar je dit vandaan haalt: 'eind 2008 elke gebruiker Google Desktop moeten gebruiken, Gmail moeten hebben, Google Calender gebruiken voor afspraken'. Heb je een bron?quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou, ik moet het nog maar eens zien. Kijk, een nieuwe browser zoals Google die voorsteld zou natuurlijk fantastisch zijn. Maar ja, ook de visionairs van Google hebben het wel eens bij het verkeerde eind. Zo zou eind 2008 elke gebruiker Google Desktop moeten gebruiken, Gmail moeten hebben, Google Calender gebruiken voor afspraken enzovoorts.
Ze vergeten bij Google echter dat de mensen tegenwoordig redelijk 'tevreden' zijn met IE/FF. Er is maar weinig vraag naar een Ferrari zeg maar.
Google`s 2e agendaquote:Op dinsdag 2 september 2008 11:12 schreef whoops het volgende:
[..]
Op zich snap ik je scepsis wel, maar vraag me af waar je dit vandaan haalt: 'eind 2008 elke gebruiker Google Desktop moeten gebruiken, Gmail moeten hebben, Google Calender gebruiken voor afspraken'. Heb je een bron?
Ja leuk en aardig, maar ook Google heeft gewoon een marktaandeel nodig om te kunnen opereren.quote:Als je de strip had gelezen had je kunnen zien dat het Google er niet om gaat om de markt de domineren met deze browser, het gaat ze er om dat ze een innovatief platform willen neerzettten wat het web anno 2008 ondersteunt, en dat doen de huidige browsers niet (die werken volgens Google nogsteeds met het web van 10 jaar terug).
Zinvolle bijdage...quote:
Als je het mij vraagt opereert Google met de huidige generatie browsers ook al vrij aardig hoor...quote:Ja leuk en aardig, maar ook Google heeft gewoon een marktaandeel nodig om te kunnen opereren.
Daarnaast kan je je natuurlikj afvragen waar zij vandaan halen dat de huidige browsers niet voldoen; we zijn nu toch immers ook aan het interacteren via het web?
Linkje?quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:06 schreef X. het volgende:
ANP schrijft dat het al gelanceerd is.
Ik denk dat het grootste deel inderdaad gewoon de browser blijft gebruiken die bij het OS zit. "Die doet het toch immers prima?".quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:27 schreef __Saviour__ het volgende:
De strip is wel interessant, op technologisch vlak zitten er wat toffe vernieuwende concepten in.
Maar dat is allemaal achter-de-schermen gedoe, ben benieuwd of het de normale gebruiker ook zal gaan aanspreken.
Dit komt aardig in de beurt lijkt mij: http://googleblog.blogspot.com/2008/09/fresh-take-on-browser.htmlquote:Op dinsdag 2 september 2008 11:31 schreef DennisMoore het volgende:
Damn, lang stripje. Is er al een samenvatting gepaint?
Volgens mij is dat altijd een probleem... De meeste mensen snappen niet helemaal wat het verschil is tussen een beta en een release....quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:32 schreef soylent het volgende:
TvP. Goede beginselen, maar de verwachtingen zijn (misschien te) hoog voor een beta.
Mensen boeit het verschil ook niet ze zien het als een stable. Moet wel zeggen dat het woord beta tegenwoordig voor van alles gebruikt word (vooral in web 2.0) als aandacht trekkertje ipv als test release.quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:34 schreef whoops het volgende:
[..]
Volgens mij is dat altijd een probleem... De meeste mensen snappen niet helemaal wat het verschil is tussen een beta en een release....
Mwah. Qua zoekmachine aandeel zeker wel. Gmail loopt ook wel aardig. Maar de revolutie in de webbased apps moet nog komen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:26 schreef whoops het volgende:
[..]
Zinvolle bijdage...
[..]
Als je het mij vraagt opereert Google met de huidige generatie browsers ook al vrij aardig hoor...
Allemaal leuk en aardig, wat er in de toekomst gebeurt gebeurt er in de toekomst. Ik (en denk vele thuisgebruikers) zitten niet te wachten op NOG een browser die NOG beter, sneller, mooier, futuristischer, beter ondersteund en al dat soort dingen is, als mijn huidige browser nog prima voldoet. Dus wat gaat er dan gebeuren? Weinig draagvlak -> project komt niet echt uit de beta fase -> draagvlak blijft klein -> klein draagvlak is ook minder initatieven van derde partijen.quote:Het gaat juist om de toekomst... Als iedereen de visie had die jij hier laat zien zouden we nogsteeds met paard-en-wagen rondrijden...
Whoops doe eens normaal, ik heb het gelezen. Maar ben niet gelijk overtuigd omdat er een Google logotje in zit.quote:Misschien moet je het verhaal maar eens lezen, dan kan je er wellicht iets zinnigs over zeggen...
Dude, hoe kom je hierbij? Zijn er ergens statistieken, heb je inside info of is het gewoon maar een wilde gok?quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mwah. Qua zoekmachine aandeel zeker wel. Gmail loopt ook wel aardig. Maar de revolutie in de webbased apps moet nog komen.
http://www.pzc.nl/algemee(...)-internetbrowser.ecequote:Op dinsdag 2 september 2008 11:28 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Linkje?Hopelijk met comments heb ik ff wat te bashen
.
Dat is inderdaad wel effe wat minder ja...quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:52 schreef miss_bleu het volgende:
het leven van een front-end developer word er niet makkelijker op, nog 1 erbij !!
Tot Ferrari gratis zou worden...quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:05 schreef Scorpie het volgende:
Ze vergeten bij Google echter dat de mensen tegenwoordig redelijk 'tevreden' zijn met IE/FF. Er is maar weinig vraag naar een Ferrari zeg maar.
als het goed is hoeft dit dus niet.quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:52 schreef miss_bleu het volgende:
het leven van een front-end developer word er niet makkelijker op, nog 1 erbij !!
Hier http://code.google.com/p/chrome/ , hier http://www.google.com/chrome en hier http://googleblog.blogspot.com/ is anders nog niets veranderd...quote:
Nee, het is toch vrij logisch? Hotmail en Gmail zijn de 2 grootste gratis e-mail aanbieders, waarbij Hotmail a la LLive nog steeds het grootste aandeel heeft. Zeg ik nu iets wat niet waar is ofzo, als ik zeg dat Gmail aardig loopt maar nog steeds niet de marktleider isquote:Op dinsdag 2 september 2008 11:47 schreef whoops het volgende:
[..]
Dude, hoe kom je hierbij? Zijn er ergens statistieken, heb je inside info of is het gewoon maar een wilde gok?
Juist niet; de beperkingen van de huidige browsers zijn blijkbaar niet zo beperkt dat we niet een totale desktop van een gebruiker kunnen namaken. Zolang dat mogelijk is, zal de vraag naar een nieuwe manier van web (zoals Google dat voorsteld) nog steeds mimimaal zijn.quote:Ik denk dat de revolutie in webbased apps niet komt met de huidige generatie browsers, vanwege hun beperkingen... Dat is juist de reden dat ze dit doen, als je het mij vraagt...
Anders != beter. En daarnaast is het voor Google natuurlijk een zaak van leven en dood om de hegemonie van Internet Explorer te doen doorbreken.quote:Het zou dus mooi zijn als de kijk op het web over een aantal jaren gewoon compleet anders is dan nu, want het is momenteel nogal beperkt...
Dit soort initiatieven moeten gewoon ook kritisch bekeken worden, ook al is het afkomstig van Google, de Apple onder de softwaremakers. Elke Google fan begint gelijk te hijgen zodra er iets nieuws uit de stal komt.quote:En zonder dit soort initiatieven zal het er echt niet anders op worden.
Dit laatste zegt genoeg over jou lieve Scorpie...quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:03 schreef Scorpie het volgende:
Dit soort initiatieven moeten gewoon ook kritisch bekeken worden, ook al is het afkomstig van Google, de Apple onder de softwaremakers. Elke Google fan begint gelijk te hijgen zodra er iets nieuws uit de stal komt.
Ik snap dat gewoon niet.
Als Microsoft met dit product gekomen was had elke Google-fan het af lopen kraken. Lekker objectief
Tuurlijk whoops, het feit is en blijft dat je nog steeds niet 1 ding hebt kunnen noemen dat zogenaamd onmisbaar zou zijn voor de gebruikers van IE/FF en wat wel in Chrome zou moeten zitten.quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:07 schreef whoops het volgende:
[..]
Dit laatste zegt genoeg over jou lieve Scorpie...Toen je gister van het bestaan hoorde zei je direct al 'ik moet het maar zien', niet wetende wat erachter zit... Zet je gekleurde bril eens af, en lees het stuk dan eens goed (dan zie je vanzelf wat hier voor nieuwe dingen in zitten)....
Ook leuk trouwens; het idee dat Google heeft is gebaseerd op bestaande technieken; Chrome komt van Chromeless windows.quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tuurlijk whoops, het feit is en blijft dat je nog steeds niet 1 ding hebt kunnen noemen dat zogenaamd onmisbaar zou zijn voor de gebruikers van IE/FF en wat wel in Chrome zou moeten zitten.
Kortom; je baseert je mening op een stripverhaal wat afkomstig is van Google, en dan noem je mij gekleurd?
De lamers moddereren er zo te zien ook op los dus een discussie gaat het niet echt worden zo te zienquote:Op dinsdag 2 september 2008 11:55 schreef X. het volgende:
[..]
http://www.pzc.nl/algemee(...)-internetbrowser.ece
Laten we verder gaan in #dig, als je het er nog over wilt hebben....quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tuurlijk whoops, het feit is en blijft dat je nog steeds niet 1 ding hebt kunnen noemen dat zogenaamd onmisbaar zou zijn voor de gebruikers van IE/FF en wat wel in Chrome zou moeten zitten.
Kortom; je baseert je mening op een stripverhaal wat afkomstig is van Google, en dan noem je mij gekleurd?
No shit sherlock, je ziet nu al waar de naam van herleid is....quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ook leuk trouwens; het idee dat Google heeft is gebaseerd op bestaande technieken; Chrome komt van Chromeless windows.
http://www.siteexperts.com/tips/techniques/ts05/page1.asp
Of je beantwoord gewoon even mijn vraag, dan zijn we klaar.quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:17 schreef whoops het volgende:
[..]
Laten we verder gaan in #dig, als je het er nog over wilt hebben....
So much for the whole renewal part ey.quote:No shit sherlock, je ziet nu al waar de naam van herleid is....![]()
Je bent briljant!
Je meent hetquote:Toevallig hebben ze het daar in hun strip ook over....
Nowai!quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ook leuk trouwens; het idee dat Google heeft is gebaseerd op bestaande technieken; Chrome komt van Chromeless windows.
Het feit dat ze een revolutionair concept hebben wat al langer bestaat met betrekking tot het skinnen van hun uiterlijk.quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:35 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Nowai!"Chrome" is de term die gebruikt wordt voor de frame UI. Ik zie niet direct wat jouw link te maken heeft met het idee achter Google Chrome.
Chromeless windows is gewoon een truc in javascript?quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mja, ik zie eigenlijk nergens dat die chromeless windows als revolutionair worden aangedragen en slechts een heel klein gedeelte van het verhaal gaat hier ook over. Ik zie zelf veel meer potentie in de scheiding dmv processen en de verbeterde javascript-verwerking, maar ik kan me idd voorstellen dat dit geen zaken zijn waar de gemiddelde gebruiker zijn huidige browser voor zal verlaten.quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het feit dat ze een revolutionair concept hebben wat al langer bestaat met betrekking tot het skinnen van hun uiterlijk.
Voor een bedrijf dat zich in een stripverhaal zo op de borst klopt vanwege hun vernieuwende technieken en designs, zie ik (ook in de screenshots) weinig terug. Zal wel aan mij liggen
Dat denk ik dus ook niet. Maar we zullen het zien.quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:56 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Mja, ik zie eigenlijk nergens dat die chromeless windows als revolutionair worden aangedragen en slechts een heel klein gedeelte van het verhaal gaat hier ook over. Ik zie zelf veel meer potentie in de scheiding dmv processen en de verbeterde javascript-verwerking, maar ik kan me idd voorstellen dat dit geen zaken zijn waar de gemiddelde gebruiker zijn huidige browser voor zal verlaten.
Chrome maakt gebruikt van "SANDBOX TABS", als er dus een pagina in een tab vastloopt, loopt niet gelijk je hele browser vast, maar alleen deze tab, die je vervolgens gewoon kunt sluiten.quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |