Ik heb het over een eventuele wet waarin staat beschreven dat honden minder zijn dan mensen, niet deze wet.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:48 schreef Litso het volgende:
[..]
In dat geval, waarom post je hier nog? De wet kan je wél wat schelen, en terecht ook, maar je bent gewoon zo irrationeel bezig een standpunt te verdedigen dat je volgens mij niet helemaal meer doorhebt wat je allemaal roept.
Als ik zou zeggen dat ik negers minder waard vind dan meloenen krijg ik iedereen over me heen. Ook als ik het op een vriendelijke toon breng. En terecht, want zoiets kan je gewoon niet zeggen.
Ik vind 54% false positive eigenlijk best veel. Zelfs kop of munt is betrouwbaarder.quote:Op maandag 1 september 2008 20:46 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik vind dit juist een ZEER goede test! 46% van de bijthonden te grazen nemen is geweldig!
Jammer dat het artikel niets zegt over het aantal onterechte goedkeuringen...
Wellicht is het hele probleem beter aan te pakken: verbied stront en pis op straat, stel zeer hoge boetes in, en de honden verdwijnen vanzelf uit het straatbeeld.
Tenslotte mag je als mens ook niet op de stoep gaan zitten schijten...
Ja, of je spreekt hem er als mod op aan, dát is natuurlijk ook een oplossing. Zullen we de eventuele discussie hierover maar even in FF FB gaan voeren?quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:50 schreef Litso het volgende:
[..]
[..]
Maar dat is nu eenmaal niet zo. Wees dan gewoon eens de volwassenere in zo'n topic, en laat het niet iedere keer tot zo'n enorm kippenhok uitlopen. Dat doen jullie echt zelf, en vervolgens is er weer allemaal heibel. Leuk geweest.
Het gaat hier om honden die gewoon hun lip op trekken. Mijn hond is lief, luisterd goed. Maar als hij kinderen ziet of andere mannetjes honden, dan begint hij te grommen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:51 schreef plopje het volgende:
ach als je een hond hebt die,
vrolijk is,
lief is,
goed luisterd,
en zelfs de inbrekers mee helpt om de dvd uit het huis te sjouwen
....nah...dan heb je toch niks tevrezen...
maar ik denk dat ¼ deel honden bezitters toch wel bang zijn voor die test.
en laat dat nou net die deel "mensen" zijn die het stoer vinden om ook nog zo`n hond tehebben.
en die honden mogen van mij ook afgepakt worden en een 2de kans krijgen..en niet meteen de spuit.
Nee, je zei dat over aantallen en daarna "ja ik bedoelde"quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:54 schreef Litso het volgende:
[..]
En jij hebt me op een dringende doch niet onvriendelijke toon in doen zien dat ik geen gelijk had. Was dat nou zo moeilijk? Doe dat volgende keer dan ook bij anderen
[..]
ook goed, maar ga dan ook gewoon weg. Zonder drama, zonder 'hier ga ik niet mee in discussie hoor, ppffffft', gewoon negeren dan maar
Nee, het is namelijk logischer om de anderen verwijten te makenquote:Op dinsdag 2 september 2008 20:56 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, of je spreekt hem er als mod op aan, dát is natuurlijk ook een oplossing. Zullen we de eventuele discussie hierover maar even in FF FB gaan voeren?
ik denk toch wel dat een hond een soort van gedrag mag laten zien,buiten agressief gedrag om.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:58 schreef Qwea het volgende:
[..]
Het gaat hier om honden die gewoon hun lip op trekken. Mijn hond is lief, luisterd goed. Maar als hij kinderen ziet of andere mannetjes honden, dan begint hij te grommen.
De honden kwestie komt voort uit dominatie. De kinderen uit angst. Feit is, dat als mijn hond een grom doet naar een kind, vanuit angst, hij de kans heeft afgemaakt te worden. Terwijl het beest niet eens aangevallen heeft.
Daarom is die test gewoon bagger. Verzin eens wat beters dan de r.a.d in een lichtelijk vernieuwd jasjes denk ik dan.
Nou dat is dan niet bepaald een "lieve" hond.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:58 schreef Qwea het volgende:
[..]
Het gaat hier om honden die gewoon hun lip op trekken. Mijn hond is lief, luisterd goed. Maar als hij kinderen ziet of andere mannetjes honden, dan begint hij te grommen.
En terecht.Als je hond een kind na het grommen uiteindelijk aanvalt , dan maakt het weinig uit dat het motief "angst"was. Btw hoe weet je dat het angst is? je hond kan niet praten toch?quote:De honden kwestie komt voort uit dominatie. De kinderen uit angst. Feit is, dat als mijn hond een grom doet naar een kind, vanuit angst, hij de kans heeft afgemaakt te worden.
Nee, moet dat eerst gebeuren dan !?quote:Terwijl het beest niet eens aangevallen heeft.
Qwea heeft al honderd keer gezegd dat haar hond aan de lijn zit en een muilkorft heeft. Als ze bezoek heeft gaat de hond naar een andere kamer, dus.quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:13 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Nou dat is dan niet bepaald een "lieve" hond.
[..]
En terecht.Als je hond een kind na het grommen uiteindelijk aanvalt , dan maakt het weinig uit dat het motief "angst"was. Btw hoe weet je dat het angst is? je hond kan niet praten toch?
[..]
Nee, moet dat eerst gebeuren dan !?
Ik heb het dan ook niet over spelen. Maar over bijvoorbeeld angst of over het zat zijn van iets. Als jouw hond die pop in zn gezicht gemurmoffeld krijgt, en hij gaat grommen omdat hij daar niet van gediend is, nou, regel dan de begrafenis maar alvastquote:Op dinsdag 2 september 2008 21:09 schreef plopje het volgende:
[..]
ik denk toch wel dat een hond een soort van gedrag mag laten zien,buiten agressief gedrag om.
als je bij mijn hond de bal te lang vast houd gaat ie ook blaffen en grommen zo van ...jaaaa kom nouuuuu.
dus dat zou dan ook spuit betekenen?...lijkt mij toch van niet.
een hond is ook een weze die een gedrag heeft.
en elke bekwame gedrags therapeut zal zal toch wel vals gedrag met speels/goed gedrag kunnen zien.
ik heb een boerenfox nu van een jaar oud ....
mijn honden die vorig jaar zijn overleden zou er dus één niet van doorkomen.
als die kinderen zach moest ie weg was te druk voor haar,en ging dan ook altijd uit de buurt liggen.
maar kwamen de kinderen in de buurt gromde hij ook zo van weg wezee...maar die goede oude reus heeft nog nooit iemand gebeten in al die 12 en half jaar dat ie is geworden.
Jij hebt echt geen hond he? Ooit van lichaamstaal gehoord? Doe mij een plezier, begin aub ook NOOIT aan een hondquote:Op dinsdag 2 september 2008 21:13 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Nou dat is dan niet bepaald een "lieve" hond.
[..]
En terecht.Als je hond een kind na het grommen uiteindelijk aanvalt , dan maakt het weinig uit dat het motief "angst"was. Btw hoe weet je dat het angst is? je hond kan niet praten toch?
[..]
Nee, moet dat eerst gebeuren dan !?
is ook extreem,quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet over spelen. Maar over bijvoorbeeld angst of over het zat zijn van iets. Als jouw hond die pop in zn gezicht gemurmoffeld krijgt, en hij gaat grommen omdat hij daar niet van gediend is, nou, regel dan de begrafenis maar alvast
En waarom moeten honden die zo'n test doorkomen gelijk worden ingeslapen. Ik vind dat zo extreem he
Dat is ook niet meer dan logisch. En aangezien honden niet kunnen praten, uiten ze angst of waarschuwingen o.a met grommetjes. Ja, de mijne doet ook wel eens een klein brommetje als ik hem te vaak een knuffel geef. Dat is een teken dat hij er flauw van is, en dan stop je.quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:36 schreef plopje het volgende:
[..]
is ook extreem,
ik heb vorig jaar in 2 maanden tijd alle 2 mijn honden verloren en was er goed kapot van.(nog afentoe)(12 en half en de ander van 13 en half)
nu hebben we een boerenfox van net een jaar en die gaat heel goed met me zoontje om...groeien met elkaar op.
waar de één is is de ander ook..het is echt een pootje en een hand op 1 buik hahaha
maar als onze hond de test niet zou doorstaan heb ik ook nog een zoontje die ik het moet uitleggen dan :S ...
terwijl de hond helemaal niet agressief is.
maar ik denk ook als mijn hond in een wildvreemde omgeving is,en hij wordt belaagt door vreemde voorwerpen zonder mijn aanwezigheid of iemand van mijn gezin.
dat hij ook anders reageerd dan normaal thuis.
wat logisch is vind ik.
daarom denk ik ook wel dat een goede gedrags therapheut die de test doet,het verschil ook kan zien.quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat is ook niet meer dan logisch. En aangezien honden niet kunnen praten, uiten ze angst of waarschuwingen o.a met grommetjes. Ja, de mijne doet ook wel eens een klein brommetje als ik hem te vaak een knuffel geef. Dat is een teken dat hij er flauw van is, en dan stop je.
Ik ben blij dat hij kan grommen, hoe met het beest anders zn ongenoegen kenbaar maken
quote:In Zwitserland gelden sinds gisteren nieuwe regels voor de behandeling en begrafenis van huisdieren. Zo mag de goudvis niet meer levend door het toilet gespoeld worden.
De vis moet eerst bewusteloos zijn en dan gedood worden voordat deze naar zijn laatste rustplaats gebracht wordt. Cavia's, hamsters, lama's en alpaca's moeten verplicht gezelschap hebben van een dier. Schapen en geiten moeten ten minste een ander dier in hun gezichtsveld hebben.
Hondeneigenaren moeten volgens de nieuwe wet verplicht op cursus om hun huisdier goed op te kunnen voeden. Varkens mogen nog steeds door de modder rollen, maar moeten bij wet ook even kunnen douchen als ze zich willen opfrissen.
Zwitserland loopt voorop als het om dierenrechten gaat. Zo is het al jarenlang niet toegestaan een goudvis in een kom te houden. Dit zou vallen onder dierenmishandeling.
Als een heleboel deskundigen al zeggen dat die test niet deugt, dan kan de gedragstherapeut nog zo "best" zijn.quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:45 schreef plopje het volgende:
[..]
daarom denk ik ook wel dat een goede gedrags therapheut die de test doet,het verschil ook kan zien.
of dat hij gromt met een kwispelende staart of hij gromt met de nek haren omhoog zit een groot verschil tussen.
dat kan iedereen wel zien,en weten van het is goed of goed fout.
alleen ben ik ook bang voor dat "nsb gedrag" wat al eerder gezecht is door iemand.
dus iedere turk die hier in de buurt woont en die hebben het nooit op honden,die gaan dadelijk aan het bellen.
en heb ik om de maand...half jaar die test...lekker dan :S
Kunnen die lui van daar niet hier in Den Haag komen zitten?quote:
Ik snap werkelijk niet dat wij zo ver achterlopen op Zwitserlandquote:Op dinsdag 2 september 2008 21:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
Kunnen die lui van daar niet hier in Den Haag komen zitten?
Je bent niet de enigequote:Op dinsdag 2 september 2008 22:06 schreef roooosje het volgende:
Bleh, dat bericht uit de OP maakt me misselijk, verdrietig en boos.
Als honden altijd zo voorspelbaar en controleerbaar waren als jij het voorstelt hadden we nooit bijtongelukken gehadquote:Op dinsdag 2 september 2008 21:25 schreef Qwea het volgende:
[..]
Jij hebt echt geen hond he? Ooit van lichaamstaal gehoord? Doe mij een plezier, begin aub ook NOOIT aan een hond
Je laat dat beest toch niet altijd met een muilkorf om? en hoe je het omschrijft klinkt niet bepaald als een lief beest. Ik ben nog nooit ergens geweest waar mensen hun kat of cavia eerst moesten muilkorven en veilig stellen voordat ik binnen mocht komen. Gaat er dan geen lampje bij je branden?quote:En nee, dat hoeft niet eerst te gebeuren. Lang leve de muilkorf en de andere kamer. Zo moeilijk is het toch allemaal niet.
maar dat heb je nou eenmaal niet altijd in de handquote:Overigens is mijn hond heel lief. Alleen kinderen moet hij niet. Als kids bij hem uit de buurt blijven, is er geen probleem.
Ja en tijgers slachten ook met gemak een ander dier af in het wild. Is dat dan een argument om het goed te keuren?quote:En alpha gedrag onder andere honden is heel normaal hoor. Flikken ze in een roedel ook.
Heb jij wel eens gehoord van mensen die zijn aangevallen door een cavia dan? Is het dan gewoon toeval dat deze wet alleen voor honden geldt?quote:Op dinsdag 2 september 2008 22:50 schreef Harajuku. het volgende:
Cavias zitten in een kooi. Katten kunnen ook echte krengen zijn, dat jij dat niet meemaakt zegt niet zoveel.
Cavias en hamsters zijn erg goed in bijten, ja.quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:04 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Heb jij wel eens gehoord van mensen die zijn aangevallen door een cavia dan? Is het dan gewoon toeval dat deze wet alleen voor honden geldt?
ja aan een lekker worteltje of vers blaadje sla. Maar ik moet de eerste krantenkoppen : "agressieve cavia verminkt man" nog tegenkomen hoorquote:Op dinsdag 2 september 2008 23:07 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Cavias en hamsters zijn erg goed in bijten, ja.
Hamsters zijn krengen die zich in je vinger vastbijten en niet loslaten.quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:13 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
ja aan een lekker worteltje of vers blaadje sla. Maar ik moet de eerste krantenkoppen : "agressieve cavia verminkt man" nog tegenkomen hoor![]()
Of "politie zet arrestatie-team met cavia's in tegen voetbal-hooligans"
De reden doet er toch niet toe. Feit blijft dat een cavia blijkbaar veilig is, en een hond die gemuilkorft en geisoleert moet worden omdat hij anders mensen aanvalt niet. En van katten heb ik ook nog nooit krantenberichten gelezen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:27 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Hamsters zijn krengen die zich in je vinger vastbijten en niet loslaten.
En nee natuurlijk zie je dat niet omdat een hond grotere kaken heeft en meer schade kán aanrichten. Dat snap jij net zo goed en raakt wederom kant noch wal.
Nogmaals, niemand hier zegt dat alle regels afgeschaft moeten worden. Kom eens met iets nieuws zeg, jesus fuck.quote:Op woensdag 3 september 2008 01:20 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
De reden doet er toch niet toe. Feit blijft dat een cavia blijkbaar veilig is, en een hond die gemuilkorft en geisoleert moet worden omdat hij anders mensen aanvalt niet. En van katten heb ik ook nog nooit krantenberichten gelezen.
Honden zijn wél zo voorspelbaar. Die bijtongelukken zijn voor 99% het gevolg van baasjes die hun hond niet kennen en er niet mee om kunnen gaan. Die tokkies die jij noemt.quote:Op dinsdag 2 september 2008 22:47 schreef ozzyat105 het volgende:
Als honden altijd zo voorspelbaar en controleerbaar waren als jij het voorstelt hadden we nooit bijtongelukken gehad.
Dat Qwea Baloe bij tijd en wijle muilokorft betekent dat ze haar hond kent en weet wat hij zou kunnen doen. Ipv zo te zeiken over haar en haar hond zou je haar de hemel in moeten prijzen voor het feit dat zij alles doet om te voorkomen dat haar hond bijt.quote:Je laat dat beest toch niet altijd met een muilkorf om? en hoe je het omschrijft klinkt niet bepaald als een lief beest. Ik ben nog nooit ergens geweest waar mensen hun kat of cavia eerst moesten muilkorven en veilig stellen voordat ik binnen mocht komen. Gaat er dan geen lampje bij je branden?
Dat heb je dus wel in de hand. Jij bent nu het prototype, ik ben lief dus mijn hond doet ook niet wat. Zonder je er verder in te verdiepen. Jij bent het tiep dat zo'n bijtgevaarlijke hond zou kweken. Je niet bezighouden met honden want wat jij denkt dat is zo.quote:maar dat heb je nou eenmaal niet altijd in de hand
Dat is de reden dat er in een dierentuin een hekje omheen zit en je in het wild er niet zomaar tussen kunt gaan lopen.quote:Ja en tijgers slachten ook met gemak een ander dier af in het wild. Is dat dan een argument om het goed te keuren?
Honden zijn wel voorspelbaar. Dat honden bijten is het gevolg van idioten die hun hond niet in de hand hebben. En wie zegt for fuck sake dat Baloe altijd een korf om heeft. Jezus christus, ben jij ernstig dissecties ofzo dat je niet normaal kan lezen en kan snappen wat ik schrijf? Godsamme, hoe dom wil je het hebbenquote:Op dinsdag 2 september 2008 22:47 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Als honden altijd zo voorspelbaar en controleerbaar waren als jij het voorstelt hadden we nooit bijtongelukken gehad
[..]
Je laat dat beest toch niet altijd met een muilkorf om? en hoe je het omschrijft klinkt niet bepaald als een lief beest. Ik ben nog nooit ergens geweest waar mensen hun kat of cavia eerst moesten muilkorven en veilig stellen voordat ik binnen mocht komen. Gaat er dan geen lampje bij je branden?
[..]
maar dat heb je nou eenmaal niet altijd in de hand
[..]
Ja en tijgers slachten ook met gemak een ander dier af in het wild. Is dat dan een argument om het goed te keuren?
Er zijn ws meer honden dan cavia'squote:Op dinsdag 2 september 2008 23:04 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Heb jij wel eens gehoord van mensen die zijn aangevallen door een cavia dan? Is het dan gewoon toeval dat deze wet alleen voor honden geldt?
Mijn hond met muilkorf in een andere kamer is juist heul veilig. Veul veiliger dan zonder muilkorf in de gewone kamer. En ik doe niet alleen het kind een plezier, maar mijn hond ook.quote:Op woensdag 3 september 2008 01:20 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
De reden doet er toch niet toe. Feit blijft dat een cavia blijkbaar veilig is, en een hond die gemuilkorft en geisoleert moet worden omdat hij anders mensen aanvalt niet. En van katten heb ik ook nog nooit krantenberichten gelezen.
Maar je hoort toch verder hier niemand zeggen dat er niets gedaan mag worden om bijtincidenten terug te dringen?quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:04 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:25 schreef Qwea het volgende:
Er zijn ook teveel katten, die ook overlast veroorzaken. Hoor je mij daar als honden eigenaar over klagen? nee. In nederland zijn 3.3 miljoen katten, waarvan ook een deel overlast veroorzaken. Laten we die dan ook inslapen? of gaan we het probleem aanpakken op een fatsoenlijke manier?
quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:30 schreef Qwea het volgende:
Zo kan ik hem ook over katten doen trouwens. Want ozzy zeikt o.a wel over de hondenstront, maar al die kattenstront in tuinen dan?
Er zijn gewoon veel honden in nederland die potentieel gevaarlijk zijn,en risico opleveren. Maar niet in de ogen van de baasjes natuurlijk. Die zijn verblind door liefde voor hun dier.quote:Op woensdag 3 september 2008 09:28 schreef senesta het volgende:
[..]
Waar iedereen over valt is de manier van testen waardoor practisch elke willekeurige hond het label "gevaarlijk" opgeplakt zou kunnen krijgen en het risico loopt ingeslapen te worden.
Die links die ik postte waren een reactie op opmerkingen "dat katten ook erg zijn en daar hoor je niemand over, boohoo." Dat bedoelde ik dus met Calimerogedrag.quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:04 schreef plopje het volgende:
ik heb op pagina 4 in deze topic een vraag beantwoord van JohnnyKnoxville.
over 6 linken van hem.
mijn antwoord staat ook op pagina 4.
ik ben eigenlijk weleens benieuwd hoe jullie denken over die linken?
(ik weet niet hoe ik die linken en mijn antwoorden hier kan neer zetten in 1 post)
Dat zijn die dieren voor hen ook, en ze nemen zelf verantwoordelijkheid door maatregelen te nemen en de hond niet bij kinderen te laten of alleen gemuilkorft, op zich zou dat toch voldoende moeten zijn?quote:Op woensdag 3 september 2008 10:00 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Er zijn gewoon veel honden in nederland die potentieel gevaarlijk zijn,en risico opleveren. Maar niet in de ogen van de baasjes natuurlijk. Die zijn verblind door liefde voor hun dier.
Neem nou mensen in dit topic die het doodnormaal vinden dat hun hond agressief gedrag vertoont bij alleen al de aanwezigheid van kinderen. En dan noemen ze het nog een lief beest ook.
Ik denk dat je dan als eigenaar aan kan voeren dat het op je eigen erf is gebeurd. Dus het territorium van de hond.quote:Op woensdag 3 september 2008 09:52 schreef Dipkip het volgende:
Ik vraag me ook af, worden als dit plan doorgaat dan ook alle boerderijhonden / waakhonden afgemaakt?
Niet dat ik dat nou zulke schatjes vind maar die honden gedragen zich juist zo (blaffen, grommen, lip optrekken) omdat ze dat geleerd is, zodat ze het eigen terrein tegen indringers beschermen. Die honden kom je ook niet op openbaar terrein tegen, die leven gewoon op het erf meestal. Maar toch zou je ze volgens deze wet allemaal af kunnen laten maken omdat je schrok omdat die hond blafte toen je tijdens je zondagmiddagfietstochtje dicht langs het hek fietste....
Mja. Of niet. In een klein moment van onachtzaamheid kunnen kinderen en honden elkaar een hoop aandoen.quote:Op woensdag 3 september 2008 10:04 schreef senesta het volgende:
Dat zijn die dieren voor hen ook, en ze nemen zelf verantwoordelijkheid door maatregelen te nemen en de hond niet bij kinderen te laten of alleen gemuilkorft, op zich zou dat toch voldoende moeten zijn?
Ik heb niet gezegd dat het normaal is. Zal ik even voor je langs specsavers rijden? misschien dat die ogen van je wel open gaan met een fatsoenlijke bril.quote:Op woensdag 3 september 2008 10:00 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Er zijn gewoon veel honden in nederland die potentieel gevaarlijk zijn,en risico opleveren. Maar niet in de ogen van de baasjes natuurlijk. Die zijn verblind door liefde voor hun dier.
Neem nou mensen in dit topic die het doodnormaal vinden dat hun hond agressief gedrag vertoont bij alleen al de aanwezigheid van kinderen. En dan noemen ze het nog een lief beest ook.
Hork eens een end op met dat eenzijdige geouwehoer van je.quote:Op woensdag 3 september 2008 10:00 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 3 september 2008 10:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja. Of niet. In een klein moment van onachtzaamheid kunnen kinderen en honden elkaar een hoop aandoen.
Die isser alquote:Op woensdag 3 september 2008 10:09 schreef Nies het volgende:
[..]
Hork eens een end op met dat eenzijdige geouwehoer van je.
Open maar een topic in KLB ofzo.
Ik betwijfel of dat uitmaakt eigenlijk. Als er nou een inbreker in je huis komt en de hond hapt, ok, dan kan ik me voorstellen dat dat nog net kan. Maar als je kijkt hoe heftig deze wet is denk ik niet dat je hond zich agressief mag gedragen op je eigen terrein. Anders zouden buren ook niet mogen bellen als de hond bijv. gromt vanuit je eigen tuin. Dan gaat het puur om het uitlaten, dat is niet echt wat ik uit dit artikel opmaak (kan er naast zitten).quote:Op woensdag 3 september 2008 10:05 schreef Qwea het volgende:
Ik denk dat je dan als eigenaar aan kan voeren dat het op je eigen erf is gebeurd. Dus het territorium van de hond.
ik denk dat zwerfkatten meer schade aanrichten dan een willekeurige huishondje.quote:Op woensdag 3 september 2008 10:02 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Die links die ik postte waren een reactie op opmerkingen "dat katten ook erg zijn en daar hoor je niemand over, boohoo." Dat bedoelde ik dus met Calimerogedrag.
Er wordt een wetsvoorstel betreffende honden gedaan en sommige hondeneigenaren gaan gelijk jeremiëren over katten. Volslagen offtopic..
Met die links heb ik, mijns inziens, aangetoond dat je katten en honden volstrekt niet kunt vergelijken qua schade die ze kúnnen aanrichten en blijkens de links, ook daadwerkelijk aanrichten.
Gezien de hele "discussie" hier over de manier van posten zou het iedereen sieren niet meer over katten of andere beesten te beginnen.
Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk.
Ik dacht dat mijn mening wel duidelijk is/was.quote:Op woensdag 3 september 2008 10:58 schreef plopje het volgende:
[knip]
fijt is,
honden en katten hebben altijd al voor overlast bezorgt in welke vorm dan ook.
maar dat ze nu een regel gaan invoeren die nergens opslaat,gericht op alle honden dat klopt gewoon niet nee.
en als je mijn meningen gelezen hebt,heb je ook kunnen lezen dat ik ja en nee zeg tegen die regel.
en ik heb mijn antwoorden gegeven op je linkjes,ik wil jou bevindingen wel eens weten dan van je linkjes?
je zet ze er wel neer maar je hebt je eigen mening nog niet gegeven.
honden en katten zijn nu eenmaal dicht bij de mens geplaatst.quote:Op woensdag 3 september 2008 11:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik dacht dat mijn mening wel duidelijk is/was.
Gezien de nieuwsberichten vind ik het terecht dat er iets gedaan wordt om agressieve honden aan te kunnen pakken (evt. incluis de baasjes). De manier waarop, daarover kan en mag blijkbaar nog wel gediscussieerd worden.
Het hele Calimerogedrag om katten bij de discussie te betrekken vind ik te makkelijk, te kinderachtig zelfs (beetje als: "Maar meester, hij doet het ook, boohoo.")
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |