Met dat elk jaar een cursus, over wat voor cursus heb je het dan? Ik ken alleen opvoedcursus en als je dat elk jaar doet krijg je gewoon elk jaar hetzelfde, wat de hond dus al kent als het goed is. Dat lijkt me ook wat overbodigquote:Op dinsdag 2 september 2008 18:43 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou, wat mij betreft is dat heel makkelijk te realiseren. Honden belasting is iig hier afgeschaft, schaf dat eventueel overal af, en zorg dat mensen VERPLICHT worden om voordat ze een hond halen, ze zelf aan een cursus hebben deelgenomen. Bewijs + certificaat overhandigen aan de fokker, die daarna de hond mag gaan afleveren. De hond + eigenaar worden door de fokker geregistreerd en opgestuurd naar 1 of ander landelijk iets wat dat bijhoudt, de hond en eigenaar krijgen 6 maanden de tijd om een cursus te volgen en deze met een goede beoordeling af te sluiten. De instantie van de cursus stuurt een kopie van dat certificaat naar dat landelijk bureau, en over een jaar moeten ze weer verplicht een cursus volgen.
Als blijkt dat eigenaren binnen 6 maanden geen cursus hebben gedaan met hun hond (en dus dat landelijk bureau geen certificaat van de cursus instantie binnen heeft) dan is men verplicht de hond af te staan.
Overigens moeten honden eigenaren dit gebeuren (de cursus) zélf betalen. Een hond kost nou eenmaal geld, kan dit er ook nog wel bij.
Misschien he, heel misschien, leven we (in het stedelijk gebied) wel inmiddels met zoveel mensen op een kluitje dat al die honden erbij gewoon teveel wordt!? Kun je je daar wat bij voorstellen!?quote:Op dinsdag 2 september 2008 19:33 schreef senesta het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens, ik denk dat er een goed systeem opgezet zou kunnen worden waarbij je de belangen van beiden in het oog kunt houden,
Er zijn veel meer katten dan honden. Ik zie overal veeel meeer katten in asiels dan honden.quote:Op dinsdag 2 september 2008 19:43 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Misschien he, heel misschien, leven we (in het stedelijk gebied) wel inmiddels met zoveel mensen op een kluitje dat al die honden erbij gewoon teveel wordt!? Kun je je daar wat bij voorstellen!?
Er zijn ongeveer 2 miljoen honden in Nederland dat is een hond op elke 8 mensen.
Kun je je voorstellen wat een impact dat heeft!?Hoeveel (schaars) groen er dagelijks ondergescheten wordt? Bos en natuurparken waar je niet meer kunt genieten zonder lastig gevallen te worden door honden Ongelukken met kinderen ,mensen en andere dieren. Geluidsoverlast door honden in gestapelde woningen Overvolle asiels enz.enz
Ik denk dat dat niet is waar dit topic over gaatquote:Op dinsdag 2 september 2008 19:43 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Misschien he, heel misschien, leven we (in het stedelijk gebied) wel inmiddels met zoveel mensen op een kluitje dat al die honden erbij gewoon teveel wordt!? Kun je je daar wat bij voorstellen!?
Er zijn ongeveer 2 miljoen honden in Nederland dat is een hond op elke 8 mensen.
Kun je je voorstellen wat een impact dat heeft!?Hoeveel (schaars) groen er dagelijks ondergescheten wordt? Bos en natuurparken waar je niet meer kunt genieten zonder lastig gevallen te worden door honden Ongelukken met kinderen ,mensen en andere dieren. Geluidsoverlast door honden in gestapelde woningen Overvolle asiels enz.enz
Gek he dat iedereen dat zegt en toch is er overlastquote:Op dinsdag 2 september 2008 19:38 schreef senesta het volgende:
[..]
Mijn hond veroorzaakt niemand overlast![]()
De 1ste is idd een opvoedcursus. De 2de kan een gedragscursus zijn. Met kinderen en honden.quote:Op dinsdag 2 september 2008 19:41 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Met dat elk jaar een cursus, over wat voor cursus heb je het dan? Ik ken alleen opvoedcursus en als je dat elk jaar doet krijg je gewoon elk jaar hetzelfde, wat de hond dus al kent als het goed is. Dat lijkt me ook wat overbodig
Sommige mensen zien dingen al snel als overlast, daar hebben ze ook een benaming voor:quote:Op dinsdag 2 september 2008 19:45 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Gek he dat iedereen dat zegt en toch is er overlast
Dit topic gaat over de nieuwe wet aggresieve honden toch? Zo'n wet word bedacht omdat er een behoefte is aan regulering. Die behoeft onstaat oa uit het grote aantal (agressieve) honden in Nederland.quote:Op dinsdag 2 september 2008 19:45 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik denk dat dat niet is waar dit topic over gaat
Ach alsjeblieft. Dat kun je ook over allochtonen zeggen. En dan beticht je mij notabene van discriminatie? Elk levend dier heeft het recht om te leven en om ergens te wonen. Dus ook honden. Get used to it.quote:Op dinsdag 2 september 2008 19:43 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Het topic ging voor zover ik het begrepen heb en Qwea zal me corrigeren als ik het mis hebquote:Op dinsdag 2 september 2008 19:57 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Dit topic gaat over de nieuwe wet aggresieve honden toch? Zo'n wet word bedacht omdat er een behoefte is aan regulering. Die behoeft onstaat oa uit het grote aantal (agressieve) honden in Nederland.
Of was dit topic alleen bedoelt om te schelden op de nieuwe wet en dat het zo zielig is voor alle onschuldige lieve hondjes?
Dan kan je em beter naar KLB plaatsen!?
Dit topic is bedoelt om op een normale manier te discussiëren. Iets wat jij nou niet echt beheerst blijkbaar.quote:Op dinsdag 2 september 2008 19:57 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Dit topic gaat over de nieuwe wet aggresieve honden toch? Zo'n wet word bedacht omdat er een behoefte is aan regulering. Die behoeft onstaat oa uit het grote aantal (agressieve) honden in Nederland.
Of was dit topic alleen bedoelt om te schelden op de nieuwe wet en dat het zo zielig is voor alle onschuldige lieve hondjes?
Je hebt ook mensen die zijn blind voor de overlast en risico's ze veroorzaken. Die noemen ze aso's of tokkiesquote:Op dinsdag 2 september 2008 19:54 schreef senesta het volgende:
[..]
Sommige mensen zien dingen al snel als overlast, daar hebben ze ook een benaming voor:
Onverdraagzaamheid.
Ik pleit voor vrijstaande hutjes op de hei
Stimmtquote:Op dinsdag 2 september 2008 19:59 schreef senesta het volgende:
[..]
Het topic ging voor zover ik het begrepen heb en Qwea zal me corrigeren als ik het mis hebover de manier waarop honden voor de nieuwe wet getest zullen worden en niet over alle nadelen van honden of over het laten afnemen van het aantal honden in nederland
quote:Op dinsdag 2 september 2008 19:58 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ach alsjeblieft. Dat kun je ook over allochtonen zeggen. En dan beticht je mij notabene van discriminatie?
Ik word serieus zo moe van jou.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:03 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
![]()
Jij zegt dus eigenlijk dat allochtonen net zoveel waard zijn als honden?
Het zijn je eigen woorden (gelukkig) niet de mijnequote:Op dinsdag 2 september 2008 20:05 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik word serieus zo moe van jou.
edit ; een willekeurige allochtoon is voor mij idd minder waard dan mijn hond die al 9 jaar bij me is. Gek he?
Ok nu neemt dit topic een rare wendingquote:Op dinsdag 2 september 2008 20:06 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Het zijn je eigen woorden (gelukkig) niet de mijne
Honden zijn geen mensen. De rechten van honden en mensen staan zo ver uit elkaar dat hier écht geen vergelijking te trekken is, sorry hoorquote:Op dinsdag 2 september 2008 19:58 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ach alsjeblieft. Dat kun je ook over allochtonen zeggen.
Alsof jouw hond er slechter van wordt omdat de buren ook allemaal een hond hebbenquote:Op dinsdag 2 september 2008 20:18 schreef Litso het volgende:
[..]
Honden zijn geen mensen. De rechten van honden en mensen staan zo ver uit elkaar dat hier écht geen vergelijking te trekken is, sorry hoor
Ik ben het met je eens dat ozzy niet bepaald 'volgens het boekje' discussieert, maar jouw argumenten zijn vaak even krom.
En nee, het topic ging oorspronkelijk niet over of er wel of niet teveel honden zijn, maar als er zo'n last is van agressiviteit moet er misschien maar eens gekeken worden waar die last vandaan komt? Ik zou het helemaal niet zo vreemd vinden als blijkt dat er inderdaad teveel honden in ons land zijn dan goed voor ons is
Wat een bullshit he. Voor JOU staan die rechten misschien veel verder uit elkaar dan voor mij.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:18 schreef Litso het volgende:
[..]
Honden zijn geen mensen. De rechten van honden en mensen staan zo ver uit elkaar dat hier écht geen vergelijking te trekken is, sorry hoor
Ik ben het met je eens dat ozzy niet bepaald 'volgens het boekje' discussieert, maar jouw argumenten zijn vaak even krom.
En nee, het topic ging oorspronkelijk niet over of er wel of niet teveel honden zijn, maar als er zo'n last is van agressiviteit moet er misschien maar eens gekeken worden waar die last vandaan komt? Ik zou het helemaal niet zo vreemd vinden als blijkt dat er inderdaad teveel honden in ons land zijn dan goed voor ons is
Dan stel ik hem anders, misschien meer teveel mensen in Nederland een hond dan goed voor ze is. Er zijn teveel baasjes, en daardoor dus teveel slechte baasjes.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:21 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Alsof jouw hond er slechter van wordt omdat de buren ook allemaal een hond hebbenDat heeft helemaal niets met de nieuwe regels en dus dit topic te maken.
Maar dat heb je overal. Ook al zou je 10 honden hebben, dan kunnen 7 daarvan slecht zijn." De baasjes bedoel ik he.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:27 schreef Litso het volgende:
[..]
Dan stel ik hem anders, misschien meer teveel mensen in Nederland een hond dan goed voor ze is. Er zijn teveel baasjes, en daardoor dus teveel slechte baasjes.
Nou niet alleen voor hem hoor. wat dacht je van 99% van de (menselijkequote:Op dinsdag 2 september 2008 20:25 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wat een bullshit he. Voor JOU staan die rechten misschien veel verder uit elkaar dan voor mij.
Heb je bronnen? Of baseer je dat op je eigen gedachtes?quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:30 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Nou niet alleen voor hem hoor. wat dacht je van 99% van de (menselijke) wereldbevolking!?
Al waren er 20 honden, dan nog kun je 18 "slechte" hebbenquote:Op dinsdag 2 september 2008 20:27 schreef Litso het volgende:
[..]
Dan stel ik hem anders, misschien meer teveel mensen in Nederland een hond dan goed voor ze is. Er zijn teveel baasjes, en daardoor dus teveel slechte baasjes.
Alles wat hij net aanhaalde over honden is grotendeels katten. Katten neuken zich buiten een slag in de rondte waardoor er teveel katten komen, die, raad eens, buiten wonen en verwilderd zijn. Katten die allemaal in asiels gedumpt worden.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:30 schreef Qwea het volgende:
Zo kan ik hem ook over katten doen trouwens. Want ozzy zeikt o.a wel over de hondenstront, maar al die kattenstront in tuinen dan?
quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
Heb je bronnen? Of baseer je dat op je eigen gedachtes?
Doe maar eens een linkje dan
Heb je niet? Zwijgen dan
Nee, gekkie. Alles moet onderbouwd worden met een bron, maar jouw onzin niet, hoor.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:37 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet serieus vragen om te onderzoeken of mensen honden meer rechten toekennen dan andere mensen he!?
Echt he!? jij hebt ergens een steekje loszitten hoor
Ja, dat zie je toch dat ik je dat vraag? nou, kom je nog met bronnen? Of hou je wijselijk je mond?quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:37 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet serieus vragen om te onderzoeken of mensen honden meer rechten toekennen dan andere mensen he!?
Echt he!? jij hebt ergens een steekje loszitten hoor
Voor de wet ook.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:25 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wat een bullshit he. Voor JOU staan die rechten misschien veel verder uit elkaar dan voor mij.
Oh, daarin ben ik het helemaal met je eens hoor. Laten we in godsnaam op een fatsoenlijke manier naar het probleem kijken, en niet door iedere hond tegen de muur zetten die toevallig de verkeerde kant op niest.quote:Als je het topic hebt gelezen, dan zul je zien dat ik het met je eens ben dat de "overlast" aangepakt moet worden. Maar niet door middel van een achterlijke test als deze. Waarbij een hond wordt afgemaakt als deze geen zin heeft om een pop in zijn/haar gezicht geramt te krijgen.
Er zijn ook teveel katten, die ook overlast veroorzaken. Hoor je mij daar als honden eigenaar over klagen? nee. In nederland zijn 3.3 miljoen katten, waarvan ook een deel overlast veroorzaken. Laten we die dan ook inslapen? of gaan we het probleem aanpakken op een fatsoenlijke manier?
Ik vind dat hij vandaag anders heel fatsoenlijk meepraat, niks achterlijks aan. Zijn mening is anders dan die van jullie, maar wanneer ik een post met zijn mening doe krijg ik wel op een normale toon antwoord. Hij probeert zijn afkeer tegen honden te ventileren, en jullie springen gelijk op de kast. Doe dat nou allemaal (inclusief ozzy, die al inbindt) eens gewoon niet, en zo'n topic zou een heel stuk normaler verlopen. Dat is waar ik op doel.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:26 schreef Harajuku. het volgende:
Daarbij, ozzy post hier constant zo achterlijk. Hij kreeg steeds normale reacties terug wat niet helpt, want hij gaat gewoon zo door. Krijgt ie een reactie terug die net zo debiel is en wie heeft het dan gedaan? Schei uit zeg.
Als je daar op had geantwoord metquote:Op dinsdag 2 september 2008 19:57 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
was er een boel onnodige discussie niet gevoerd en had hij weer met goede argumenten kunnen komenquote:Op dinsdag 2 september 2008 20:21 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Alsof jouw hond er slechter van wordt omdat de buren ook allemaal een hond hebbenDat heeft helemaal niets met de nieuwe regels en dus dit topic te maken.
Oh, ik doelde daarmee ook niet op afmaken. Meer op het eerder genoemde verplicht cursus vooraf, en geen hond verkopen als baasje niet competent blijkt. Dat zou behalve een boel kuthonden (lees: slecht opgevoede honden) een boel ongewenste nestjes voorkomen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:33 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Al waren er 20 honden, dan nog kun je 18 "slechte" hebben
Valse honden komen door slechte fok en vaker nog slechte baasjes. Daarom moet de fok strenger gecontroleerd worden en bovenal de broodfok. Daarnaast moeten de eigenaren dus een cursus volgen.
De helft van de honden afmaken slaat wat dat betreft helemaal nergens op.
Ooh, excuse me dat ik op de kast spring als 1 of andere hondenhater zegt dat het geen fuck uitmaakt als er weet ik veel hoeveel honden onterecht worden afgemaakt. Eens kijken hoe snel jij op de kast zit als het jouw katten zouden zijn.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:38 schreef Litso het volgende:
Ik vind dat hij vandaag anders heel fatsoenlijk meepraat, niks achterlijks aan. Zijn mening is anders dan die van jullie, maar wanneer ik een post met zijn mening doe krijg ik wel op een normale toon antwoord. Hij probeert zijn afkeer tegen honden te ventileren, en jullie springen gelijk op de kast. Doe dat nou allemaal (inclusief ozzy, die al inbindt) eens gewoon niet, en zo'n topic zou een heel stuk normaler verlopen. Dat is waar ik op doel.
Volledig mee eensquote:Op dinsdag 2 september 2008 20:35 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Alles wat hij net aanhaalde over honden is grotendeels katten. Katten neuken zich buiten een slag in de rondte waardoor er teveel katten komen, die, raad eens, buiten wonen en verwilderd zijn. Katten die allemaal in asiels gedumpt worden.
Kijk voor de grap eens bij een paar asiels via dierenasiels.com het is allemaal kat en een paar keer hond.
En nu verlaag je je gewoon weer tot zijn manier van discussieren, zo houd je zo'n topic in een eeuwige lus.quote:Maar daar reageert ozzy natuurlijk niet op, hè.
Daarnaast, wat kan mij die wet schelen. Het ging hier over een mening. En voorzover ik weet, worden meningen altijd gerespecteerd in FF. Ook al is deze anders dan van andere. En dan heb ik het wel over de meningen die op een normale manier gebracht worden.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:38 schreef Litso het volgende:
[..]
Voor de wet ook.
[..]
Oh, daarin ben ik het helemaal met je eens hoor. Laten we in godsnaam op een fatsoenlijke manier naar het probleem kijken, en niet door iedere hond tegen de muur zetten die toevallig de verkeerde kant op niest.
[..]
Ik vind dat hij vandaag anders heel fatsoenlijk meepraat, niks achterlijks aan. Zijn mening is anders dan die van jullie, maar wanneer ik een post met zijn mening doe krijg ik wel op een normale toon antwoord. Hij probeert zijn afkeer tegen honden te ventileren, en jullie springen gelijk op de kast. Doe dat nou allemaal (inclusief ozzy, die al inbindt) eens gewoon niet, en zo'n topic zou een heel stuk normaler verlopen. Dat is waar ik op doel.
En dit:
[..]
Als je daar op had geantwoord met
[..]
was er een boel onnodige discussie niet gevoerd en had hij weer met goede argumenten kunnen komen
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het met je eens ben voor wat dit betreft. Maar nogmaals, die wet slaat nergens op.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:40 schreef Litso het volgende:
[..]
Oh, ik doelde daarmee ook niet op afmaken. Meer op het eerder genoemde verplicht cursus vooraf, en geen hond verkopen als baasje niet competent blijkt. Dat zou behalve een boel kuthonden (lees: slecht opgevoede honden) een boel ongewenste nestjes voorkomen.
Het heeft geen nut om op de kast te springen. Als je gewoon op een redelijke manier om argumenten vraagt, en die zelf ook terug geeft, zal 1) hij door zijn argumenten heen raken, 2) jullie een punt vinden waarvan jullie op vriendelijke toon kunnen zeggen dat je het daar fundamenteel over oneens bent en het daarbij laten, óf 3) jij kan de discussie verlaten zonder heisa. Klaar.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ooh, excuse me dat ik op de kast spring als 1 of andere hondenhater zegt dat het geen fuck uitmaakt als er weet ik veel hoeveel honden onterecht worden afgemaakt. Eens kijken hoe snel jij op de kast zit als het jouw katten zouden zijn.
Dat was mijn bedoeling, ja. Hij reageert helemaal niet inhoudelijk, t is alleen alle honden moeten dood en honden irritant en vervelend en t kan niet slecht genoeg dat is het beste want een hond is niets waard.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:41 schreef Litso het volgende:
[..]
Volledig mee eens
[..]
En nu verlaag je je gewoon weer tot zijn manier van discussieren, zo houd je zo'n topic in een eeuwige lus.
In dat geval, waarom post je hier nog? De wet kan je wél wat schelen, en terecht ook, maar je bent gewoon zo irrationeel bezig een standpunt te verdedigen dat je volgens mij niet helemaal meer doorhebt wat je allemaal roept.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
Daarnaast, wat kan mij die wet schelen.
Say what? Wat jij nu zegt wordt de hele tijd al gezegd. Jij had het erover dat het komt doordat er teveel honden zijnquote:Op dinsdag 2 september 2008 20:40 schreef Litso het volgende:
[..]
Oh, ik doelde daarmee ook niet op afmaken. Meer op het eerder genoemde verplicht cursus vooraf, en geen hond verkopen als baasje niet competent blijkt. Dat zou behalve een boel kuthonden (lees: slecht opgevoede honden) een boel ongewenste nestjes voorkomen.
quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:47 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dat was mijn bedoeling, ja. Hij reageert helemaal niet inhoudelijk, t is alleen alle honden moeten dood en honden irritant en vervelend en t kan niet slecht genoeg dat is het beste want een hond is niets waard.
Wat nou normaal discussiëren . Echt hoor, ik begrijp het niet. En dat hij een andere mening heeft boeit mij helemaal niet, wat mij steekt is bovenstaande. Andere oplossingen zijn niet okay, alleen dit is goed en t liefst zo pijnlijk mogelijk lijkt het haast wel. Kom nou
Maar dat is nu eenmaal niet zo. Wees dan gewoon eens de volwassenere in zo'n topic, en laat het niet iedere keer tot zo'n enorm kippenhok uitlopen. Dat doen jullie echt zelf, en vervolgens is er weer allemaal heibel. Leuk geweest.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:47 schreef Qwea het volgende:
of hij discussiert vanaf het moment van dit topic normaal, dan was er niks geweest om op de kast over te springen.
Als je het dan over overlast en schadelijkheid hebt: de mens is de schadelijkste diersoort aller tijden. Jij bent gemiddeld vervuilender dan de gemiddelde hond. Ik zeg: nekschot.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:30 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Nou niet alleen voor hem hoor. wat dacht je van 99% van de (menselijke) wereldbevolking!?
Het dringt niet door, hè? Ik ging van normaal reageren naar negeren en nu kun je me de rug op.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:50 schreef Litso het volgende:
[..]
[..]
Maar dat is nu eenmaal niet zo. Wees dan gewoon eens de volwassenere in zo'n topic, en laat het niet iedere keer tot zo'n enorm kippenhok uitlopen. Dat doen jullie echt zelf, en vervolgens is er weer allemaal heibel. Leuk geweest.
En jij hebt me op een dringende doch niet onvriendelijke toon in doen zien dat ik geen gelijk had. Was dat nou zo moeilijk? Doe dat volgende keer dan ook bij anderenquote:Op dinsdag 2 september 2008 20:49 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Say what? Wat jij nu zegt wordt de hele tijd al gezegd. Jij had het erover dat het komt doordat er teveel honden zijn
ook goed, maar ga dan ook gewoon weg. Zonder drama, zonder 'hier ga ik niet mee in discussie hoor, ppffffftquote:...dan houdt het op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |