Ik ben het er dan wel weer mee eens dat de titel "Wegmisbruikers" niet helemaal geweldig is.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:48 schreef Neuralnet het volgende:
Aangezien het stigma "wegmisbruikers" vaak onterecht wordt opgeplakt door de hypocriete activiteiten van de politie, vind ik het wel degelijk tot het onderwerp behoren. Maar goed, het punt is gemaakt. Game on.
Als het programma anders had geheten ("Blik op de weg" bijvoorbeeldquote:Op donderdag 16 oktober 2008 07:16 schreef DroogDok het volgende:
Ik ben het er dan wel weer mee eens dat de titel "Wegmisbruikers" niet helemaal geweldig is.
Maar hypocriete activiteiten van de politie, jongen jij hebt echt een probleem met authoriteit volgens mij.
Voor de politie is het niet verboden om mensen langs de kant te zetten zoals dit gebeurd in "wegmisbruikers". Wat is er dan crimineel aan, als ze het mogen doen?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:42 schreef Neuralnet het volgende:
Criminele activiteiten van criminelen zijn al verboden. Nu die van de politie nog.
Daarin zit geen verschil als je elk GEbruik van gezag als MISbruik aanmerkt.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:44 schreef Neuralnet het volgende:
Ik heb geen probleem met gezag, ik heb een probleem met misbruik van gezag.
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:59 schreef Neuralnet het volgende:
Jezelf dom voordoen maakt echt geen indruk.
Hooftletterquote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:48 schreef Lambiekje het volgende:
'Snelheidsmetingen politie kloppen niet'
Daarom zijn het klootzakken met een hooftletter K.
pff ik had kennelijk PC Hooft in me hoofdquote:
hij meet jou en zichzelf over hetzelfde traject en dat zou goed moeten zijn!quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:48 schreef Lambiekje het volgende:
Daarom zijn het klootzakken met een hooftdetter K.
er is geen fair policy dus. Gewoon puur bonnetjes uitschrijven en niets met verkeersveiligheid te maken.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:36 schreef dronkeykong het volgende:
Dat is ook zo mooi als ze in tegengestelde richting rijden, snel omkeren en gelijk een 'traject' start.
Hij moet dat stuk nog naar diegene toe rijden, en dat doen ze ook als echte wegmisbruikers. Maar als zij dan achter diegene zitten dan komt meteen het gemiddelde, wat meestal hoger is dan dat diegene heeft gereden.
Dus bezwaar maken kan misschien lonen?
Uhuh. En laat het toeval nou willen dat die 156 ook nog eens precies genoeg is voor een invordering, namelijk na correctie 51 km/h te snel.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:48 schreef Lambiekje het volgende:
Daarom zijn het klootzakken met een hooftdetter K.
onacceptabel geknoei dus .. kamervragen lijkt me duidelijk.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:29 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Uhuh. En laat het toeval nou willen dat die 156 ook nog eens precies genoeg is voor een invordering, namelijk na correctie 51 km/h te snel.
En toch... klopt de meting an sich wel, wiskundig gezien. Het is echter allemaal afhankelijk van de knopdruk- en timingkwaliteiten van oom agent op de bijrijdersstoel.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:50 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
onacceptabel geknoei dus .. kamervragen lijkt me duidelijk.
Nouja, 1 knop om de meting te starten en 1 om de meting te stoppen. Dat mag ook dezelfde zijn. Lijkt me voldoende, en als tijd en afstand altijd tegelijk beginnen en eindigen dan klopt het gemiddelde ook.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 11:26 schreef JDude het volgende:
Met een beetje geavanceerde software zouden al die handelingen toch ook zonder knoppendrukken moeten kunnen.
Dat verbaasd mij ook altijd ja. Het lijkt mij persoonlijk logisch dat er dan een heel andere gemiddelde snelheid uit komt maar de agenten maar schrijven.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:36 schreef dronkeykong het volgende:
Dat is ook zo mooi als ze in tegengestelde richting rijden, snel omkeren en gelijk een 'traject' start.
Hij moet dat stuk nog naar diegene toe rijden, en dat doen ze ook als echte wegmisbruikers. Maar als zij dan achter diegene zitten dan komt meteen het gemiddelde, wat meestal hoger is dan dat diegene heeft gereden.
Als ze de knop indrukken op het moment dat de Audi hen voorbij komt, dan loopt die in eerste instantie flink uit natuurlijk, omdat zij nog moeten draaien.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 13:02 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat verbaasd mij ook altijd ja. Het lijkt mij persoonlijk logisch dat er dan een heel andere gemiddelde snelheid uit komt maar de agenten maar schrijven.![]()
Zo viel het mij bij een aflevering niet zolang geleden nog op dat een Audi ze tegemoet kwam, en de camera-auto natuurlijk snel omdraaien en in de achtervolging. Op die betreffende weg mocht je 80 km/u en de camera-auto bereikte soms snelheiden van meer dan 140 km/u, maar je kon gewoon zien dat ze ontzettend hard inliepen op die Audi.
Die bestuurder verklaarde nog dat hij absoluut niet zo hard heeft gereden, en dat zou dan best eens kunnen kloppen.
Kijk anders even op de vorige pagina.quote:Op zondag 19 oktober 2008 01:03 schreef nateke het volgende:
Is er nou niemand die zich verbaasde over die vrouw die bijna 200 reed? Ze dacht te worden achtervolgd en later wilde ze niet uit stappen omdat ze bang was te worden gekidnapped. En dat ze zoooo verontwaardigd deed over het feit dat de bekeuring niet werd in getrokken nadat ze haar verhaal had gedaan.
Die vrouw zou nooit meer mogen rijden, als ze zo reageert in panieksituaties.
DIe heb ik ook gezien. Het was laatst toch ook op het nieuws dat dit soort controles helemaal niet betrouwbaar zijn?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 13:02 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat verbaasd mij ook altijd ja. Het lijkt mij persoonlijk logisch dat er dan een heel andere gemiddelde snelheid uit komt maar de agenten maar schrijven.![]()
Zo viel het mij bij een aflevering niet zolang geleden nog op dat een Audi ze tegemoet kwam, en de camera-auto natuurlijk snel omdraaien en in de achtervolging. Op die betreffende weg mocht je 80 km/u en de camera-auto bereikte soms snelheiden van meer dan 140 km/u, maar je kon gewoon zien dat ze ontzettend hard inliepen op die Audi.
Die bestuurder verklaarde nog dat hij absoluut niet zo hard heeft gereden, en dat zou dan best eens kunnen kloppen.
Misschien heb je een lesje gemiddelde snelheid nodig?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:36 schreef dronkeykong het volgende:
Nou, als je dan het commentaar erbij hoorquote:Op zondag 19 oktober 2008 21:17 schreef Dingest het volgende:
Eerst geen bekeuring voor het wel/niet bellen,
Ik ben het wel eens met de beslissing, daar niet vanquote:Op zondag 19 oktober 2008 21:19 schreef Piles het volgende:
[..]
Nou, als je dan het commentaar erbij hoor
Gevalletje triestheid iddquote:Op zondag 19 oktober 2008 21:24 schreef InTrePidIvity het volgende:
Wat belachelijk dit zeg! Omdat ze hem niet kunnen pakken voor het bier drinken, zoeken ze maar wat anders
"Ik vind dat het moet!" Flikker toch op zeg
Waarom zou je niet bier mogen drinken achter het stuur, je mag niet meer dan 0,5 promille alcohol in je bloed hebben (voor dit persoon dan neem ik aan).quote:Op zondag 19 oktober 2008 21:25 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Helemaal vergeten dat je niet moet bierdrinken tijdens het rijden.![]()
Gaar! Maar dit dacht ik dus ook, idd!..quote:Op zondag 19 oktober 2008 21:24 schreef InTrePidIvity het volgende:
Wat belachelijk dit zeg! Omdat ze hem niet kunnen pakken voor het bier drinken, zoeken ze maar wat anders
"Ik vind dat het moet!" Flikker toch op zeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |