abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 11:26:36 #276
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_62480400
Met een beetje geavanceerde software zouden al die handelingen toch ook zonder knoppendrukken moeten kunnen.
pi_62480595
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 11:26 schreef JDude het volgende:
Met een beetje geavanceerde software zouden al die handelingen toch ook zonder knoppendrukken moeten kunnen.
Nouja, 1 knop om de meting te starten en 1 om de meting te stoppen. Dat mag ook dezelfde zijn. Lijkt me voldoende, en als tijd en afstand altijd tegelijk beginnen en eindigen dan klopt het gemiddelde ook.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 11:42:18 #278
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_62480628
Ja maar als je nou CSI-style beeldherkenningssoftware gebruikt die zelf referentiepunten uitzoekt, dan hoeven Jos en Ger niet meer handmatig de meting te starten.
pi_62481139
Ik denk niet dat ze bewust op die 156 uitkwamen. Dan overschat je hun rekenvaardigheden nogal, lijkt me. Je gaat in een fractie van een seconde niet uitrekenen dat je precies op een invordering uitkomt door de meting een seconde door te laten lopen.

Vreemd is het echter wel. Ik zou ook denken dat je aan één start- en stopknop voldoende hebt, want afstand en tijd moeten toch altijd gelijk gemeten worden?

De methode van meten klopt an sich wel, maar als ik er mee gepakt zou worden, zou ik toch wel even heel goed naar die beelden willen kijken.
pi_62481913
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 14:36 schreef dronkeykong het volgende:
Dat is ook zo mooi als ze in tegengestelde richting rijden, snel omkeren en gelijk een 'traject' start.
Hij moet dat stuk nog naar diegene toe rijden, en dat doen ze ook als echte wegmisbruikers. Maar als zij dan achter diegene zitten dan komt meteen het gemiddelde, wat meestal hoger is dan dat diegene heeft gereden.

Dus bezwaar maken kan misschien lonen?
Dat verbaasd mij ook altijd ja. Het lijkt mij persoonlijk logisch dat er dan een heel andere gemiddelde snelheid uit komt maar de agenten maar schrijven.

Zo viel het mij bij een aflevering niet zolang geleden nog op dat een Audi ze tegemoet kwam, en de camera-auto natuurlijk snel omdraaien en in de achtervolging. Op die betreffende weg mocht je 80 km/u en de camera-auto bereikte soms snelheiden van meer dan 140 km/u, maar je kon gewoon zien dat ze ontzettend hard inliepen op die Audi.

Die bestuurder verklaarde nog dat hij absoluut niet zo hard heeft gereden, en dat zou dan best eens kunnen kloppen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_62486808
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 13:02 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat verbaasd mij ook altijd ja. Het lijkt mij persoonlijk logisch dat er dan een heel andere gemiddelde snelheid uit komt maar de agenten maar schrijven.

Zo viel het mij bij een aflevering niet zolang geleden nog op dat een Audi ze tegemoet kwam, en de camera-auto natuurlijk snel omdraaien en in de achtervolging. Op die betreffende weg mocht je 80 km/u en de camera-auto bereikte soms snelheiden van meer dan 140 km/u, maar je kon gewoon zien dat ze ontzettend hard inliepen op die Audi.

Die bestuurder verklaarde nog dat hij absoluut niet zo hard heeft gereden, en dat zou dan best eens kunnen kloppen.
Als ze de knop indrukken op het moment dat de Audi hen voorbij komt, dan loopt die in eerste instantie flink uit natuurlijk, omdat zij nog moeten draaien.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 18:30:10 #282
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_62488372
Waarom is het hoofd van die agent gecensureerd, terwijl hij net gewoon in beeld was?
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_62496563
dubbel

[ Bericht 49% gewijzigd door nateke op 19-10-2008 22:17:14 ]
  zondag 19 oktober 2008 @ 08:23:59 #284
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_62498403
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 01:03 schreef nateke het volgende:
Is er nou niemand die zich verbaasde over die vrouw die bijna 200 reed? Ze dacht te worden achtervolgd en later wilde ze niet uit stappen omdat ze bang was te worden gekidnapped. En dat ze zoooo verontwaardigd deed over het feit dat de bekeuring niet werd in getrokken nadat ze haar verhaal had gedaan.
Die vrouw zou nooit meer mogen rijden, als ze zo reageert in panieksituaties.
Kijk anders even op de vorige pagina.
pi_62498411
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 13:02 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

DIe heb ik ook gezien. Het was laatst toch ook op het nieuws dat dit soort controles helemaal niet betrouwbaar zijn?
pi_62505451
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 14:36 schreef dronkeykong het volgende:
Dat is ook zo mooi als ze in tegengestelde richting rijden, snel omkeren en gelijk een 'traject' start.
Hij moet dat stuk nog naar diegene toe rijden, en dat doen ze ook als echte wegmisbruikers. Maar als zij dan achter diegene zitten dan komt meteen het gemiddelde, wat meestal hoger is dan dat diegene heeft gereden.

Dus bezwaar maken kan misschien lonen?
Misschien heb je een lesje gemiddelde snelheid nodig?
Als de politie hun tijd en afstand meing start als de overteder hun bij punt A voorbij komt en zij keren op dat moment om vervolgens bij B de snelheidsmeting te beeindigen nadat ze vlak achter de overtreder rijden hebben ze toch dezelfde afstand afgelegd in dezelfde tijd en dus dezelfde gemiddelde snelheid gereden?

En nogal logisch dat de overtreder altijd zegt langzamer te hebben gereden.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  zondag 19 oktober 2008 @ 20:34:56 #287
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_62512049
ik reed in z'n 2de versnelling
  zondag 19 oktober 2008 @ 20:36:19 #288
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_62512087
En in zo'n Porsche kunnen ze hem wel even naar huis brengen?
pi_62512258
Lol en ik dacht ik groot was.
............................
pi_62512982
Die oude man zag er erg verward uit.
pi_62513047
Ja dat zag die zeker, was erg bang denk ik, dalijk de man die zuipt
pi_62513238
Ben ik nu eigenlijk wel Wegmisbruikers aan het kijken? Eerst geen bekeuring voor het wel/niet bellen, en dan ook nog eens een lang item over het helpen van een vriendelijke man met pech... Straks wordt het nog een beetje een kwaliteitsprogramma ook

(Maar toch... Blik op de Weg )
pi_62513290
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 21:17 schreef Dingest het volgende:
Eerst geen bekeuring voor het wel/niet bellen,
Nou, als je dan het commentaar erbij hoor
pi_62513360
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 21:19 schreef Piles het volgende:

[..]

Nou, als je dan het commentaar erbij hoor
Ik ben het wel eens met de beslissing, daar niet van Maar ja, als hij het voordeel van de twijfel krijgt is-ie geen 'wegmisbruiker'

Wat een wagen van die bier-drinker
  zondag 19 oktober 2008 @ 21:24:54 #295
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_62513422
Wat belachelijk dit zeg! Omdat ze hem niet kunnen pakken voor het bier drinken, zoeken ze maar wat anders
"Ik vind dat het moet!" Flikker toch op zeg
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_62513447
Gadverdamme wat een kinderachtig gedrag van de politie, beetje pissig zijn over iemand die een biertje drinkt, terwijl die niet te veel gehad heeft!
pi_62513448
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 21:24 schreef InTrePidIvity het volgende:
Wat belachelijk dit zeg! Omdat ze hem niet kunnen pakken voor het bier drinken, zoeken ze maar wat anders
"Ik vind dat het moet!" Flikker toch op zeg
Gevalletje triestheid idd
  zondag 19 oktober 2008 @ 21:25:47 #298
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_62513449
Helemaal vergeten dat je niet moet bierdrinken tijdens het rijden.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_62513458
"Heel veel succes met je televisie carriere "

Edit : Nu een bloedsnelle motor: met 160km
pi_62513502
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 21:25 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Helemaal vergeten dat je niet moet bierdrinken tijdens het rijden.
Waarom zou je niet bier mogen drinken achter het stuur, je mag niet meer dan 0,5 promille alcohol in je bloed hebben (voor dit persoon dan neem ik aan).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')