abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 september 2008 @ 11:18:43 #121
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_61396713
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 08:48 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

er zijn mensen die zich supporter noemen die triest zijn. Niet elke is triest!
supporters zijn verantwoordelijk voor elkaars gedrag. Dat er delen zijn die triest zijn is verantwoordelijkheid van de groep, met een vingertje wijzen kom je er niet.
  vrijdag 5 september 2008 @ 11:55:52 #122
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61397782
que??? verantwoordelijk voor elkaars gedrag? Dat is hetzelfde zeggen als dat je ALLE Amerikanen verwijt dat ze Bush en straks McCain hebben gekozen voor president (wat de Amerikanen zelf wel doen, vaag genoeg helaas) ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  vrijdag 5 september 2008 @ 12:47:45 #123
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_61399213
wie kiezen bush ?

de amerikanen zelf. Tuurlijk doen ze dat niet allemaal. Maar het is nogal simpel om alleen te wijzen en te schreeuwen dat 'hun' het fout doen.
pi_61404374
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:55 schreef ebeaydojraes het volgende:
que??? verantwoordelijk voor elkaars gedrag? Dat is hetzelfde zeggen als dat je ALLE Amerikanen verwijt dat ze Bush en straks McCain hebben gekozen voor president (wat de Amerikanen zelf wel doen, vaag genoeg helaas) ...
Je wijst je eigen volksvertegenwoordiger aan. Al kan je daar bij Bush hier en daar wat kritisch naar kijken.

Maar in general kan je amerikanen zelf verantwoordelijk houden voor hun president ja.
La derecha oprime, la izquierda libera
  vrijdag 5 september 2008 @ 16:01:03 #125
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61404794
Allemaal? Dat vind ik nou wel erg kortzichtig.
  vrijdag 5 september 2008 @ 16:29:11 #126
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_61405538
het is ook erg kortzichtig om te zeggen dat alleen de republikeinen schuldig zijn.

De waarheid ligt ook in het middel, maar zolang hooligans geaccepteerd worden durf ik de volledige groep supporters verantwoordelijk te stellen.

Ook vanuit de clubs overigens, er zijn gewoon hooligans die het voor elkaar krijgen om met een club in bespreking te gaan
pi_61405660
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:18 schreef Fugie het volgende:

[..]

supporters zijn verantwoordelijk voor elkaars gedrag. Dat er delen zijn die triest zijn is verantwoordelijkheid van de groep, met een vingertje wijzen kom je er niet.
Hoe lang heb jij onder een steen gelegen?
Tuurlijk is er sociale controle maar zover gaat dat niet.
Hooliganisme kan je niet voorkomen en dat zal ook nooit gebeuren.
En je moet niet iedereen over één kam gaan scheren.
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
  vrijdag 5 september 2008 @ 17:05:39 #128
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_61406603
ik zit niet onder een steen en hooliganisme kan je zeker wel uitbannen. Men is echter te zwak om het juiste beleid voeren.
  vrijdag 5 september 2008 @ 17:21:25 #129
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61407006
hooliganisme kan je niet uitbannen, net zoals je moord, diefstal, mishandeling, ziekte, natuur, etc. niet kan uitbannen.
pi_61415582
Er komt een buitje aan , zoek een schuil plaats!
pi_61425817
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:21 schreef ebeaydojraes het volgende:
hooliganisme kan je niet uitbannen, net zoals je moord, diefstal, mishandeling, ziekte, natuur, etc. niet kan uitbannen.
Heb je ooit zwemhooligans gezien? Of hockeyhooligans?
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_61425849
Als zwemmen vokssport nummer één was, had je daar ook hooligans.
pi_61425897
Wat een gelul allemaal!!
  zaterdag 6 september 2008 @ 14:40:55 #134
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61426504
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 13:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Heb je ooit zwemhooligans gezien? Of hockeyhooligans?
hockey? Hooligans bij uitstek. wat een stuk uitvreten daar zeg, allemaal!!! Echt erg. Allemaal van die personen die denken omdat paps en mams veel geld hebben dat ze heel wat zijn. Stuk TUIG zijn 't! gatver gatverDAMME!!! Bijna nog erger Vlaardingers!
pi_61428002
Ik was ff vergeten dat het ramadan is. Drúk bij de Turk! Maar wel veel aanbiedingen. Drie grote potten kruiden voor de prijs van twee. Ik heb kipkruiden, vleeskruiden en gehaktkruiden gehaald.
pi_61428026
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:05 schreef Fugie het volgende:
ik zit niet onder een steen en hooliganisme kan je zeker wel uitbannen. Men is echter te zwak om het juiste beleid voeren.
Het probleem is dat er rond de voetbalwedstrijden zelf nauwelijks iets gebeurd.Het heeft zich allemaal verplaatst. En wat is het juiste beleid?Elke voetbalsupporter een nekschot?
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
  zaterdag 6 september 2008 @ 16:25:17 #137
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_61428451
rubber kogels zou een stap voorwaarts zijn. Eens kijken hoeveel mensen er dan nog willen rellen.

Ze gaan nu al huilen als ze een klap met een wapenstok krijgen (of 10), en het ergste is dat er dan naar die mensen geluisterd wordt. Alsof ze het slachtoffer zijn

Sowieso iets van deze tijd, als er iets gebeurd snel in de slachtofferrol kruipen en het komt goed (zie de AH diefstallen in amsterdam)
pi_61428621
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 16:25 schreef Fugie het volgende:
rubber kogels zou een stap voorwaarts zijn. Eens kijken hoeveel mensen er dan nog willen rellen.

Ze gaan nu al huilen als ze een klap met een wapenstok krijgen (of 10), en het ergste is dat er dan naar die mensen geluisterd wordt. Alsof ze het slachtoffer zijn

Sowieso iets van deze tijd, als er iets gebeurd snel in de slachtofferrol kruipen en het komt goed (zie de AH diefstallen in amsterdam)
Dus mannen die het leuk vinden om elkaar zoveel mogelijk pijn te doen liggen wakker van rubberen kogels? Denk het niet.De aanwezigheid van de politie en vooral de mobiele eenheid roept alleen maar onnodige agressie op. Als de politie 700 mensen opsluit die helemaal niks doen ben je niet echt goed bezig.De politie weet niet hoe ze met voetbalsupporters en hooligans om moeten gaan. Ik hoorde laatst Cohen nog roepen dat de wedstrijd om de supercup een bloedbad zou worden
  zaterdag 6 september 2008 @ 16:43:19 #139
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_61428852
Hooligans moet je inderdaad gewoon de vrije hand geven, we weten allemaal wat het resultaat is.

Hooligans moet je keihard aanpakken en als er dreiging is moet je een zero tolereace beleid voeren. Wat mij betreft zijn dan alle middelen geschikt (op scherp schieten na). En reken maar dat die stoere kereltjes dan ook wel afhaken. De lol gaat er snel vanaf als je of constant in de gevangenis of het ziekenhuis ligt.

En btw, de mensen waarbij politie extra agressie oproept zijn echt te dom. Wat denken ze dan ? 'O, een agent! Kom we gaan lekker knokken' ? Stuur die mensen maar gewoon naar de noordpool ofzo, want hier in nl hebben we er niets aan.
pi_61428933
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 16:43 schreef Fugie het volgende:
Hooligans moet je inderdaad gewoon de vrije hand geven, we weten allemaal wat het resultaat is.

Hooligans moet je keihard aanpakken en als er dreiging is moet je een zero tolereace beleid voeren. Wat mij betreft zijn dan alle middelen geschikt (op scherp schieten na). En reken maar dat die stoere kereltjes dan ook wel afhaken. De lol gaat er snel vanaf als je of constant in de gevangenis of het ziekenhuis ligt.

En btw, de mensen waarbij politie extra agressie oproept zijn echt te dom. Wat denken ze dan ? 'O, een agent! Kom we gaan lekker knokken' ? Stuur die mensen maar gewoon naar de noordpool ofzo, want hier in nl hebben we er niets aan.
Het gaat om de houding van de politie. Het is gewoon supporters narren. Aangezien jij duidelijk nooit naar wedstrijden gaat weet je niet waar je over praat dus is deze discussie zinloos.
  zaterdag 6 september 2008 @ 16:49:46 #141
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_61429004
Ja de politie is nu opeens de oorzaak, niet die kereltjes die zo graag willen vechten

dat mensen met stoeltjes gooien komt zeker omdat de stoeltjes slecht zijn bevestigd ?
pi_61429016
De keren dat ik in de Kuip ben geweest (en ik was ook bij de 0-4 tegen Ajax vorig jaar) vond ik het erg meevallen allemaal. Ja, er zitten agressieve klootzakken tussen, maar de meeste mensen komen toch echt om gewoon lekker voetbal te kijken en een feestje te vieren (als ze winnen dan ).
pi_61429031
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 16:49 schreef Fugie het volgende:
Ja de politie is nu opeens de oorzaak, niet die kereltjes die zo graag willen vechten
De politie speelt een hele grote rol.
Als je wordt behandeld als beest, dan ga je je ook gedragen als een beest
  zaterdag 6 september 2008 @ 16:51:53 #144
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_61429051
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 16:50 schreef Hofpleinfontein het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus exact met de slachtofferrol aantrekken.
pi_61429056
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 16:50 schreef Hofpleinfontein het volgende:

[..]

Ga nou niet beweren dat er niet een groep supporters is die zich sowieso al gedraagt als een debiel.
pi_61429059
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 16:49 schreef Fugie het volgende:
dat mensen met stoeltjes gooien komt zeker omdat de stoeltjes slecht zijn bevestigd ?
De enige keer dat ik mensen met stoeltjes heb zien gooien was in Nancy.
1 trap en ze waren al kapot.
pi_61429109
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 16:52 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ga nou niet beweren dat er niet een groep supporters is die zich sowieso al gedraagt als een debiel.
Tuurlijk niet. Maar die groep is zo klein. Ik heb er gewoon een hekel aan dat mensen alle voetbalsupporters generaliseren.
pi_61429132
Er zijn gewoon mensen die 'supporter' zijn omdát ze willen matten (volgens mij is dat ook de definitie van hooliganisme). En er zijn vast ook wel agenten die er genoegen in scheppen om de machtswellusteling uit te hangen. Maar beide partijen zijn voor 100% verantwoordelijk voor hun eigen gedrag. Iedereen is te allen tijde verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag, medische uitzonderingen daargelaten.
pi_61429167
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 16:53 schreef Hofpleinfontein het volgende:

[..]

Tuurlijk niet. Maar die groep is zo klein. Ik heb er gewoon een hekel aan dat mensen alle voetbalsupporters generaliseren.
Tja, de tante en haar vriend die met hun tienjarige neefje naar de Kuip gaan komen nou eenmaal niet in het nieuws. Ook niet alle Marokkanen zijn klootzakken en ook niet alle bullterriërs bijten. Maar mensen denken graag in groepen, dat is er evolutionair zo ingebakken.
  zaterdag 6 september 2008 @ 16:57:25 #150
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_61429185
Ik vraag me dan af wat de echte supporters doen om die schijnsupporters te weren en zich daarvan te distantieren. Want ik zie daar maar weinig van gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')