Ja, dat heb ik ook wel. Historisch interessant hoor, maar raken doet het me totaal niet, en dat is toch redelijk essentieel om een boek goed te vinden.quote:Op vrijdag 5 september 2008 15:32 schreef BasOne het volgende:
(vooral scheakspear sheesshh, niet door te komen (hoewel ik het dan ik het engels lees)).
quote:Op vrijdag 5 september 2008 15:31 schreef Frollo het volgende:
[..]
Jij mag blijven!!!
(Al heb ik zelf meer met Shampoo Planet en Miss Wyoming.)
Shakespeare moet je voorlezen, dat is de snelste manier om erdoor geraakt te worden, dan krijg je sneller het gevoel voor het taalgebruik. Als er één boek is dat ik mee mag nemen naar een onbewoond eiland dan is het de complete werken van Shakespeare om ze dan hardop bulderend tegen de wind in te spelen in eindeloze variaties.quote:Op vrijdag 5 september 2008 15:34 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook wel. Historisch interessant hoor, maar raken doet het me totaal niet, en dat is toch redelijk essentieel om een boek goed te vinden.
Wel met stenen in je mond!quote:Op vrijdag 5 september 2008 17:11 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Shakespeare moet je voorlezen, dat is de snelste manier om erdoor geraakt te worden, dan krijg je sneller het gevoel voor het taalgebruik. Als er één boek is dat ik mee mag nemen naar een onbewoond eiland dan is het de complete werken van Shakespeare om ze dan hardop bulderend tegen de wind in te spelen in eindeloze variaties..
Ik kan hem maar één keer punten geven, helaasquote:Op vrijdag 5 september 2008 17:40 schreef 0033 het volgende:
14. Siegfried - Harry Mulisch
21. Siegfried - Harry Mulisch
Helaas kan je ze volgens mij alleen per 10 doen, en niet 3 bij elkaar. Dus op 1, 11 en 21.quote:Op zaterdag 6 september 2008 14:05 schreef Adelante het volgende:
1 [J.R.R. Tolkien] * Lord Of The Rings: The Fellowship Of The Ring *
2 [J.R.R. Tolkien] * Lord Of The Rings: The Two Towers *
3 [J.R.R. Tolkien] * Lord Of The Rings: The Return Of The King *
LOTR is voor mij één boek. Daarom heb ik dan ook maar een top 30 samengesteld, zodat ik de aparte delen in elk geval kan noemen en ze kan laten meedingen in de boekentop
Dat haal ik niet uit de regels en mocht het wel zo zijn dan passen ze het maar aanquote:Op zaterdag 6 september 2008 14:16 schreef robbolo het volgende:
[..]
Helaas kan je ze volgens mij alleen per 10 doen, en niet 3 bij elkaar. Dus op 1, 11 en 21.
volgens mij is het ook niet zo. met 30 nummers mag je 3 boeken van 1 schrijver noemen ongeacht waar je ze zetquote:Op zaterdag 6 september 2008 14:19 schreef Adelante het volgende:
[..]
Dat haal ik niet uit de regels en mocht het wel zo zijn dan passen ze het maar aan
Nee hoor, per 10 mag je maximaal 1 keer dezelfde schrijver hebben. Dus bij 30 boeken mag iedere auteur 3 keer genoemd worden, op welke positie maakt niets uit.quote:Op zaterdag 6 september 2008 14:16 schreef robbolo het volgende:
[..]
Helaas kan je ze volgens mij alleen per 10 doen, en niet 3 bij elkaar. Dus op 1, 11 en 21.
Ok, mijn foutquote:Op zaterdag 6 september 2008 20:09 schreef DaMart het volgende:
[..]
Nee hoor, per 10 mag je maximaal 1 keer dezelfde schrijver hebben. Dus bij 30 boeken mag iedere auteur 3 keer genoemd worden, op welke positie maakt niets uit.
Als die reisverhalen ook echt verhalend geschreven zijn, dan zie ik geen probleem om ze mee te laten doenquote:Op zaterdag 6 september 2008 23:26 schreef marcb1974 het volgende:
Even een tvp, ga er eens over nadenken (en als ik het topic zie vergeet ik dat hopelijk niet).
Reisverhalen van Michael Palin, mogen die?
DeMeermarkt.quote:Op zaterdag 6 september 2008 23:32 schreef DaMart het volgende:
A Brief History of Time hebben we na wat speurwerk op internet helaas niet gedgekeurd. Dus als je een vervanger hebt, hoor ik dat graagquote:Op zondag 7 september 2008 00:09 schreef BasOne het volgende:
[..]
DeMeermarkt.
Is er al uitsluitsel of "A Brief History Of time - Stephen Hawkings" geaccepteerd wordt als een valide inzending, of moet ik die veranderen?
quote:Op zondag 7 september 2008 00:11 schreef DaMart het volgende:
[..]
A Brief History of Time hebben we na wat speurwerk op internet helaas niet gedgekeurd. Dus als je een vervanger hebt, hoor ik dat graag.
quote:Op dinsdag 2 september 2008 00:09 schreef BasOne het volgende:
1. Dune - Frank Herbert (Duin)
2. The Stand - Stephen King (De Beproeving)
3. 08/15 - De Kazerne - Kirst
4. De Lotgevallen van de brave soldaat Svejk - Jaroslav Hasek
5. Garden of Beasts - Jeffery Deaver (Tuin der beesten)
6. Angels and Demons - Dan Brown (Het Bernini Mysterie)
7. Ghaunts Ghosts - Necropolis - Dan Abnett
8. Hitchhikers Guide - Douglas Adams
9. Space Wolf - William King
10. The Eye of the World - The wheel of time - Robert Jordan (Het oog van de wereld)
11. The Last Continent - Discworld - Terry Pratchett (Het Lattste Continent)
12. First Light - Geoffrey Wellum
13. Snow Crash - Neal Stephenson (Ruis)
14. It - Stephen King (Het)
15. Double Eagle - Dan Abnett
16. 1984 - George Orwell (1984)
17. The Timemachine - HG Wells (De Tijdmachine)
18. Shogun - James Clavell
19. Don Quixote - Miguel de Cervantes
20. Monsoon - Wilbur Smith
21. The Lord of the Rings - Return of the King - Tolkien
22. Angels of Darknes - Gav Thorpe
23. Murder on the Orient Express - Agatha Christie (Moord op de orient expres)
24. The Raven in the Foregate - Ellis Peters
25. Roots - Alex Haley (Wij Zwarten)
26. The Name of the Rose - Umberto Eco (de naam van de roos)
27. The Saphire rose - David Eddings
28. Heir to the Empire - Timothy Zahn (Erfgenaam van het rijk)
29. Alien - Marc De Bel
30. Malleus - Dan Abnett
Oeps, foutje...quote:Op vrijdag 5 september 2008 21:12 schreef DaMart het volgende:
14. Siegfried - Harry Mulisch
21. Siegfried - Harry Mulisch
[..]
Ik kan hem maar één keer punten geven, helaas.
quote:Op vrijdag 5 september 2008 17:40 schreef 0033 het volgende:
1. On The Road - Jack Kerouac [USA]
2. De Ontdekking van de Hemel - Harry Mulisch
3. Nooit Meer Slapen - Willem Frederik Hermans
4. De Avonden - Gerard Reve
5. The Catcher in the Rye - Jerome David Salinger [USA]
6. Au Pair - Willem Frederik Hermans
7. Joe Speedboot - Tommy Wieringa
8. Elementaire Deeltjes - Michel Houellebecq [FR]
9. Het Schervengericht - Adrianus van der Heijden
10. Tirza - Arnon Grunberg
11. Gimmick - Joost Zwagerman