abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61519189
quote:
Op woensdag 10 september 2008 08:46 schreef Wombcat het volgende:
En dan ben ik nog uitgegaan van een kleine kans op een vals-positieve test, want die kans lijkt groter te zijn dan ik had 'aangenomen' (verzonnen):
[..]

bron
Dus, bij elke misdaad gewoon 10.000 mensen testen en gegarandeerd heb je een veroordeling . Of die dan ook terecht is, is punt twee, maar hey, dat zijn maar details
En er zijn mensen die het daar kennelijk mee eens zijn.
Diezelfde mensen roepen dat iemand onschuldig is tot de rechter een uitspraak doet.
Ook al is het bewezen en ontkomt hij aan zijn straf door 1 of andere maas.

Leuke mensen dat.
pi_61519373
quote:
Op woensdag 10 september 2008 10:54 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

heb je gezien wat voor link bij de comments staat ...

http://dna-view.com/profile.htm#profile%20probability
[..]

Bij die specifieke methode wel ja, maar dat kan men nog verkleinen door een match op meer punten. (in NL is de standaard 10 punten meen ik, en dan is de kans 1 op een paar miljard) Dit is duurder dan op 4,5 of 6 punten, maar het kan dus nog een stuk nauwkeuriger dan de methode die jij noemt..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_61520711
quote:
Op woensdag 10 september 2008 10:54 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

heb je gezien wat voor link bij de comments staat ...

http://dna-view.com/profile.htm#profile%20probability
[..]

Volgens een reportage (van Peter R. een tjjd geleden?), Moordzaak met vlek op een bloes van een vrouw, heeft recherche er toen ook een flink potje van gemaakt. Dus ik denk dat zulke cijfers geen reet zeggen. En het is een aanname. Wat er met zo'n vlek gebeurt tijdens onderzoek speelt ook grote parte. Het komt allemaal neer komt op de kundigehid van de rechercheurs ter plaatse. Dus DNA zou nog helemaal geen foolproof bewijs hoeven zijn over wie wat. Het is eerder een hulpmiddel dan dat het een wondermiddel is.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_61522912
quote:
Op woensdag 10 september 2008 12:08 schreef Man-E-Faces het volgende:

[..]

Het is eerder een hulpmiddel dan dat het een wondermiddel is.
En als het dat is, moet je het dus niet grootschalig gebruiken.
Je gaat toch ook niet van de hele buurt maar vingerafdrukken afnemen?
  woensdag 10 september 2008 @ 13:49:58 #105
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_61523144
quote:
Op woensdag 10 september 2008 13:40 schreef Wombcat het volgende:
Helaas gaat dat in de nieuwe ID kaart dus wel gebeuren (van alle Nederlanders)...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_61523180
quote:
Op woensdag 10 september 2008 13:49 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Helaas gaat dat in de nieuwe ID kaart dus wel gebeuren (van alle Nederlanders)...
Op je ID-kaart is nog niet hetzelfde als bij een misdaad effe alle vingerafdrukken van iedereen ernaast leggen.
En dat is dus wel wat Hirsch-Ballin wil met DNA (OK, buurtgebonden dat wel, maar toch een stap te ver imo).
pi_61537544
[/quote]

Ik ben ook niet voor. Ik ben geen expert maar het lijkt mij op het eerste gezicht dat er met DNA teveel fout kan gaan. De grootschalige maatregelen zijn nog maar het topje van de Ijsberg. Stel dat jou DNA ook op de plaats delict aanwezig is. Ben je automatisch verdachte, wordt je ondervraagd, onder druk gezet. Je hele huis wordt onderstboven gehaald. En ze gaan lukraak verbanden leggen om te zien of je er wellicht iets mee te maken hebt. Geen goede zaak. Op grote schaal niet. Volgens mij dient deze controlezucht trouwens enkelt de 'New World Order' In een NWO moet de laagste klasse zijn bek houden en aan banden worden gelegd. Controlezucht is de eerste stap naar een NWO. Iedereen die ooit een torrent heeft geseed met 30 of 2 kb/s is per definitie strafbaar en kan worden afgeperst. Het staat namelijk "on-file". In de nabije toekomst kan je wellicht ook worden gekort op je Ziektekosten- verzekering omdat je verleden jaar teveel pizza hebt gehaald bij de appie-heijn. En uiteraard betaalde met je vingerafdruk, allemaal onder het mom van "volksgezondheid"... Ik overdrijf uiteraard. Maar ik kan me ook veel reelere en ernstigere voorbeelden bedenken. Er is geen terrorisme. De enige terroristen die ik me nu kan bedenken zijn de overheden zelf met hun bangmakerij en daaruit vloeiende controle-zucht.
NL is naar mijn mening de Bitch van Amerika.

[ Bericht 0% gewijzigd door Man-E-Faces op 10-09-2008 23:53:20 ]
  woensdag 10 september 2008 @ 22:38:21 #108
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_61538358
quote:
Op woensdag 10 september 2008 22:19 schreef Man-E-Faces het volgende:

Ik ben ook niet voor. Ik ben geen expert maar het lijkt mij op het eerste gezicht dat er met DNA teveel fout kan gaan. De grootschalige maatregelen zijn nog maar het topje van de Ijsberg. Stel dat jou DNA ook op de plaats delict aanwezig is. Ben je automatisch verdachte, wordt je ondervraagd, onder druk gezet. Je hele huis wordt onderstboven gehaald. En ze gaan lukraak verbanden leggen om te zien of je er wellicht iets te maken hebt. Geen goede zaak. Op grote schaal niet. Volgens mij dient deze controlezucht trouwens enkelt de 'New World Order' In een NWO moet de laagste klasse zijn bek houden en aan banden worden gelegd. Controlezucht is de eerste stap naar een NWO. Iedereen die ooit een torrent heeft geseed met 30 of 2 kb/s is per definitie strafbaar en kan worden afgeperst. Het staat namelijk on-file. In de nabije toekomst kan je wellicht ok worden gekort op je Ziektekosten- verzekering omdat je verleden jaar teveel pizza hebt gehaald bij de appie-heijn. En uiteraard betaalde met je vingerafdruk, allemaal onder het mom van "volksgezondheid"... Ik overdrijf uiteraard. Maar ik kan me ook veel reelere en ernstigere voorbeelden bedenken. Er is gee terrosirme. De enige terroristen die ik me nu kan bedenken is de overheid zelf met hun bangmakerij en daaruit vloeiende controle-zucht.
NL is naar mijn mening de Bitch van Amerika.
een ugly bitch wel te verstaan.

Dat is ook iets wat me niet zint. Alles met pin, dat ga je krijgen. Je hebt te veel magnetronvoedsel of pizzas gekocht een te weinig broccoli. Krijg je nog een zorg-naheffing. Die controle is eng...
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_61544870
quote:
Op woensdag 10 september 2008 22:38 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

een ugly bitch wel te verstaan.

Dat is ook iets wat me niet zint. Alles met pin, dat ga je krijgen. Je hebt te veel magnetronvoedsel of pizzas gekocht een te weinig broccoli. Krijg je nog een zorg-naheffing. Die controle is eng...
Je doordraverij begint toch wel wat zorgwekkende vormen aan te nemen, die controle is er helemaal niet, en als je serieus denkt dat een overheid dit toe gaat staan zou ik je toch eens willen adviseren om hier met een professional over te gaan praten..

En de enige supermarkt die mogelijk iets in die trant zou kunnen is AH, die inderdaad je aankopen registreert via de bonuskaart, maar zij mogen die gegevens alleen geaggregeerd gebruiken op 4 digit postcode niveau (wijk dus), en pertinent niet doorsluizen naar een zorgverzekeraar of wie dan ook. Overigens is de bonuskaart vrijwillig, en indien gewenst volledig anoniem, en dat is altijd al zo geweest, je hoeft geen enkel persoonsgegeven in te voeren om er eentje te gebruiken..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 12 september 2008 @ 10:59:17 #110
52357 Lambiekje
pi_61571864
quote:
Op donderdag 11 september 2008 10:21 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Je doordraverij begint toch wel wat zorgwekkende vormen aan te nemen, die controle is er helemaal niet, en als je serieus denkt dat een overheid dit toe gaat staan zou ik je toch eens willen adviseren om hier met een professional over te gaan praten..

En de enige supermarkt die mogelijk iets in die trant zou kunnen is AH, die inderdaad je aankopen registreert via de bonuskaart, maar zij mogen die gegevens alleen geaggregeerd gebruiken op 4 digit postcode niveau (wijk dus), en pertinent niet doorsluizen naar een zorgverzekeraar of wie dan ook. Overigens is de bonuskaart vrijwillig, en indien gewenst volledig anoniem, en dat is altijd al zo geweest, je hoeft geen enkel persoonsgegeven in te voeren om er eentje te gebruiken..
Waarom ?! ... er wordt nu toch al geopperd (en waarschijnlijk al doorgevoerd) dat snackbars verwijderd moeten worden binnen een straal van een kilometer van scholen. En dat snoepautomaten maar 1 mars per leerling per dag afgeeft. Dus er is wel degelijk overheidsinvloed op ons eetgedrag.
Nu zijn het de scholieren, straks zijn de zwangere aan de beurt.

Kijk naar de waanzin tegen rokers. Het betutteling slaat helemaal door.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 12-09-2008 11:50:04 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_61572345
Ik vind wel dat u nu teveel op een hoop gooit lambiekje, sommige dingen zijn nu eenmaal waar overheid op inspringt, niet waar het van afkomstig is. De overheid gebruikt al sinds mensheugenis strategisch stokpaardjes voor stemmen zoals televisie voor kijkcijfers. U vergeet de hele machine achter die ongezonde troep zelf nu. Het is makkelijk tegen de overheid aan te schoppen, en vaak ook gerechtvaardigd maar u kunt toch echt niet voorbij gaan aan de essentie van dit soort onderwerpen.
If you want your dreams to come true,
don't sleep.
  vrijdag 12 september 2008 @ 11:56:13 #112
52357 Lambiekje
pi_61573205
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 11:17 schreef Vedanta_veri het volgende:
Ik vind wel dat u nu teveel op een hoop gooit lambiekje, sommige dingen zijn nu eenmaal waar overheid op inspringt, niet waar het van afkomstig is. De overheid gebruikt al sinds mensheugenis strategisch stokpaardjes voor stemmen zoals televisie voor kijkcijfers. U vergeet de hele machine achter die ongezonde troep zelf nu. Het is makkelijk tegen de overheid aan te schoppen, en vaak ook gerechtvaardigd maar u kunt toch echt niet voorbij gaan aan de essentie van dit soort onderwerpen.
mijn punt is ook in mijn tijd was er een snackbar dicht bij school. We hebben generaties lang lekker vet gegeten en er is niets aan de hand. Geen overmatige dikzakken.

vanaf eindjaren 80 is daar op eens de light dit light dat. Letta, vet arm zo. plantaardige vet en prompt worden we ranzig dik. Niet zo vreemd want aspartaam staat te boek als obesitas veroorzaker.

Als de overheid echt wat wil doen aan dikkerts dan moeten die smerige light producten van de markt gehaald worden. Dat is de boosdoener, niet het bourgondisch eten van lekker vette dingen en kaas en weet ik veel.
pi_61576984
Daar ben ik het ook volledig mee eens, maar een groter probleem is al het zittend werk, 75% van alle jobs zitten achter een toetsenbord tegenwoordig, mensen gaan uit gemak dan maar 2 keer per week naar fitness, alsof dat helpt. het is zelfs ongezond voor het lichaam, die overbelasting in zo'n korte tijdspan en maar doorvreten, de meeste slogans van "geen toevoegingen" op verpakkingen zijn overigens gewoon een verkooptruc, is niks van waar. Neem die reclame van coca cola met hun geen zoetstoffen. Vroeger had je veel meer praktisch werk, geen wonder dat je niet dik werd van vet eten, je verbruikte al dat vet direct, tegenwoordig stapelt het vet zich maar op en op omdat we wel eten maar die energie niet kwijtkunnen. Toen had je ook nog niet zoveel gesjoemel met voedsel. Toen aten mensen nog gezond de aardappel met wat zandkorrels erin verwerkt. nu worden aardappels gespoeld in GEZOET water.. (gebeurd wel met meer producten trouwens)
Vergeet natuurlijk de pesticiden niet die olijk over de crops gestort worden.

Wist je trouwens dat zelfs in energy drinks aspartaam zat tegenwoordig? (als het niet onder het Enummer vermeld staat, of aspartaam zelf wel als 'bevat een bron van fenylalanine' waar veel mensen overheen lezen. Andere producten met aspartaam: Suikervrije drop, zuivel, smoothies en dergerlijke "gezonde drinks", limonadesiroop, aroma's, vruchtensappen, frisdranken etc etc.
don't sleep.
pi_61577288
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 14:42 schreef Vedanta_veri het volgende:
Daar ben ik het ook volledig mee eens, maar een groter probleem is al het zittend werk, 75% van alle jobs zitten achter een toetsenbord tegenwoordig, mensen gaan uit gemak dan maar 2 keer per week naar fitness, alsof dat helpt. het is zelfs ongezond voor het lichaam, die overbelasting in zo'n korte tijdspan en maar doorvreten, de meeste slogans van "geen toevoegingen" op verpakkingen zijn overigens gewoon een verkooptruc, is niks van waar. Neem die reclame van coca cola met hun geen zoetstoffen. Vroeger had je veel meer praktisch werk, geen wonder dat je niet dik werd van vet eten, je verbruikte al dat vet direct, tegenwoordig stapelt het vet zich maar op en op omdat we wel eten maar die energie niet kwijtkunnen. Toen had je ook nog niet zoveel gesjoemel met voedsel. Toen aten mensen nog gezond de aardappel met wat zandkorrels erin verwerkt. nu worden aardappels gespoeld in GEZOET water.. (gebeurd wel met meer producten trouwens)
Vergeet natuurlijk de pesticiden niet die olijk over de crops gestort worden.

Wist je trouwens dat zelfs in energy drinks aspartaam zat tegenwoordig? (als het niet onder het Enummer vermeld staat, of aspartaam zelf wel als 'bevat een bron van fenylalanine' waar veel mensen overheen lezen. Andere producten met aspartaam: Suikervrije drop, zuivel, smoothies en dergerlijke "gezonde drinks", limonadesiroop, aroma's, vruchtensappen, frisdranken etc etc.
Off topic:

"Natuurlijk lekker" zag ik laatst op n pak vla staan met erin...aspartaam, mijn vrouw trapt er helaas nog steeds in.
Als er iets niet natuurlijk is dan is het dat wel. Stevia daarentegen ? Maar dat was lange tijd verboden.
http://www.aspartaam.nl/stevia/stevia.html

METRO - Frisdrank en aspartaam

[ Bericht 0% gewijzigd door Resonancer op 12-09-2008 17:50:57 ]
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_61579559
Ik krijg migraine van die zoetstoffen.
pi_61583168
Stevia is enkel verboden omdat het patent dat zon honderd jaar geleden aangevraagd is niet toegezegd is, het wordt al generaties land door indianen en zelfs huidige aziaten gebruikt.

Het is al wel zo dat coca cola door de knieën schijnt te zijn gegaan en hun drankje gaat zoeten met stevia, maar coca cola kennende zal er wel weer een addertje onder het gras zitten.
don't sleep.
  vrijdag 12 september 2008 @ 19:33:21 #117
52357 Lambiekje
pi_61583965
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 19:05 schreef Vedanta_veri het volgende:
Stevia is enkel verboden omdat het patent dat zon honderd jaar geleden aangevraagd is niet toegezegd is, het wordt al generaties land door indianen en zelfs huidige aziaten gebruikt.

Het is al wel zo dat coca cola door de knieën schijnt te zijn gegaan en hun drankje gaat zoeten met stevia, maar coca cola kennende zal er wel weer een addertje onder het gras zitten.
Juist niet door de knieën. Aspartaam patent loopt af of er was iets met subsidies. Coca-Cola heeft nu het alleen recht op stevia in drank. Het is gewoon ordinair patentrecht eer we het kunnen nuttigen in EuroAmerika.
pi_61584910
Aldus addertje onder het gras, bedankt voor de info.
Dit zegt mij iig genoeg over de werkelijke doelstelling van coca cola. Er als vanouds weer lekker geld uittrekken. Zul je zien dat je straks nog patentengeld moet betalen aan ze als je zelf dat plantje ergens in verwerkt. Gekken zijn het, het menselijk leven zo ondermijnen om een verzinsel als krediet.
don't sleep.
  vrijdag 12 september 2008 @ 22:47:42 #119
52357 Lambiekje
pi_61589857
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 20:07 schreef Vedanta_veri het volgende:
Aldus addertje onder het gras, bedankt voor de info.
Dit zegt mij iig genoeg over de werkelijke doelstelling van coca cola. Er als vanouds weer lekker geld uittrekken. Zul je zien dat je straks nog patentengeld moet betalen aan ze als je zelf dat plantje ergens in verwerkt. Gekken zijn het, het menselijk leven zo ondermijnen om een verzinsel als krediet.
99,9% van de rotzooi die geproduceerd wordt hebben we geen ene snars aan. Het is ziekelijk.
pi_62322927
Een paar opvallende berichtjes gevonden op de Frontpage:

Dat iedereen die de Verenigde Staten binnenkomt zijn vingerafdrukken moet afstaan, was al algemeen bekend. Deze vingerafdrukken komen vervolgens in een database genaamd Integrated Automated Fingerprint Identification System (IAFIS). Onderhand bevat de database de vingerafdrukken van meer dan driehonderd miljoen mensen, waarvan de meeste, zo’n tweehondervijftig miljoen, van onschuldige mensen zijn, een zesde deel van criminelen is, en zo’n 73.000 van bekende en vermoedelijke terroristen zijn.

De FBI is niet geheel tevreden met deze database, en daarom wordt er dan ook gewerkt aan een opvolger om data met andere agentschappen en inlichtingendiensten real-time kunnen te delen. Dit systeem, het Next Generation Identification System (NGIS), zal biometrische kenmerken bevatten, waaronder irisscans, gezichtsscans en handpalmscans, naast de huidige vingerafdrukken. Dit zou helpen in de strijd tegen criminaliteit en terrorisme.

Tom Bush, hoofd van de afdeling IAFIS: “IAFIS is een fantastische tool geweest bij de bestrijding van criminelen en de oorlog tegen terrorisme. NGI zal ons meer, beter en snellere mogelijkheden geven en ons naar de toekomst leiden.”

en:

Ondanks dat op de bonuskaart van de Albert Heijn staat dat de gegevens over inkopen niet aan derden ter beschikking worden gesteld, moeten grote winkelketens, zoals Albert Heijn, dergelijke klantgegevens zeker tientallen keren per jaar met justitie delen. Dat meldt BNR nieuwsradio. Het OM wil niet vertellen hoe vaak er precies om de gegevens wordt gevraagd.

"Het kan belangrijke informatie bevatten over wat iemand precies heeft gedaan op welk tijdstip of wat ze precies hebben gekocht. Dat kan belangrijk zijn in een strafrechtelijk onderzoek", zegt Officier van Justitie Monique Korte.

"Het is op zich geen nieuw feit. Het is wettelijk toegestaan om gegevens op te vragen", aldus Naima Azough van GroenLinks. De supermarkten maken niet goed duidelijk aan hun klanten dat de gegevens door justitie kunnen worden bekeken, aldus de politica. Daarnaast zou er vertrouwelijk met de gegevens moeten worden omgegaan door politie en justitie. "Daar heb ik eerlijk gezegd mijn twijfels over." De gegevens moeten vernietigd worden als mensen niet langer verdacht zijn, vindt Azough. "Ik ben bang dat dit soort gegevens, boodschappenlijstjes en locaties waar je bent geweest, gewoon rondslingeren of in ieder geval niet vernietigd worden zoals zou moeten gebeuren."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')