Inderdaad, zeker gezien de verwoording van de vragen.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:39 schreef reem het volgende:
Verkapte vorm van zieltjes winnen? "Goh, eigenlijk ben ik een Libertariėr"?
Moeten ze er wel bijvertellen dat private verzekeringen vaak duurder zijn dan overheidsverzekeringen.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:14 schreef Fokski het volgende:
[..]
Inderdaad, zeker gezien de verwoording van de vragen.
"Laat mensen zelf bepalen hoe ze zich verzekeren en hoe ze hun pensioen regelen."
Waar hebben we het over? Afschaffing AOW in huidige vorm en de gezamelijke zorgverzekering?
En jij was stellig aan het beweren dat de overheid iets moet doen aan topsalarissen?quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:19 schreef heiden6 het volgende:
[ afbeelding ]
Uw principiėle politieke positie is: Libertariėr (blauwe stip in onderstaand diagram).
Uw praktische politieke positie is: Libertariėr (gele stip in onderstaand diagram).
Heb je hier een voorbeeld van?quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:17 schreef Klopkoek het volgende:
Moeten ze er wel bijvertellen dat private verzekeringen vaak duurder zijn dan overheidsverzekeringen.
Vergelijk VS eens met Nederland.quote:Heb je hier een voorbeeld van?
Dat was rebel6quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En jij was stellig aan het beweren dat de overheid iets moet doen aan topsalarissen?
Ik dacht dat libertariers in alle gevallen tegen de overheid zijn, en juist ageren tegen het geweldsmonopolie. Dit klinkt meer naar een (rechts-liberale) nachtwakerstaat.quote:Libertariėr: Libertariers zijn voorstander van volledige zelfbeschikking, zowel op het persoonlijke als op het economische vlak. Zij geloven dat een (mogelijke) regering alleen bestaansrecht heeft door het beschermen van individuen tegen dwang en geweld. Zij stellen eigen verantwoording voorop en accepteren economische en persoonlijke diversiteit.
De zorg in de VS is duur door het rare gemengde systeem wat ze hebben waar ze ook bergen regels opleggen aan de private zorg.quote:Op zondag 31 augustus 2008 16:23 schreef Klopkoek het volgende:
Vergelijk VS eens met Nederland.
Er geen marktwerking in de zorg in Nederland.quote:Vergelijk Nederland-privaat (na de marktwerkingskaalslag) eens met Nederland-collectief (voor de marktwerkingsrampen).
Libertariers komen in verschillende gradaties, net zoals bij elke andere politieke stroming.quote:Op zondag 31 augustus 2008 16:31 schreef Schadenfreude het volgende:
Hm, dat ging niet goed.
Vond dit opvallend trouwens:
[..]
Ik dacht dat libertariers in alle gevallen tegen de overheid zijn, en juist ageren tegen het geweldsmonopolie. Dit klinkt meer naar een (rechts-liberale) nachtwakerstaat.
je haalt de zorg erbij maar je hebt ook nog de WA, WW, pensioen, AOW.... allemaal duurder in de VSquote:Op zondag 31 augustus 2008 16:33 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De zorg in de VS is duur door het rare gemengde systeem wat ze hebben waar ze ook bergen regels opleggen aan de private zorg.
[..]
Er geen marktwerking in de zorg in Nederland.
Dat zijn nep-libertariėrs met een conservatief luchtje. Je betaalt een vlaktax en wie profiteert het meeste van die overheid? De rijke usurpators/patrons die veel geld en bezittingen hebben.quote:Op zondag 31 augustus 2008 16:50 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Libertariers komen in verschillende gradaties, net zoals bij elke andere politieke stroming.
Tja , als er door de overheid iedere kans wordt aangegrepen om een kartel met marktwerking op te richten dan zal er nooit enige concurrentie overblijven.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Moeten ze er wel bijvertellen dat private verzekeringen vaak duurder zijn dan overheidsverzekeringen.
Ach, dat is nu ook al zo, hoe graag libertariers ook willen geloven dat het nu vooral de uitkeringstrekkers en de lage klassen zijn die het meeste profijt hebben van de overheid.quote:Op zondag 31 augustus 2008 16:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat zijn nep-libertariėrs met een conservatief luchtje. Je betaalt een vlaktax en wie profiteert het meeste van die overheid? De rijke usurpators/patrons die veel geld en bezittingen hebben.
Dat zou heel dom zijn. Omdat die europese landen ook geen nederlandse bedrijven toelaten.quote:Op zondag 31 augustus 2008 16:54 schreef henkway het volgende:
[..]
Tja , als er door de overheid iedere kans wordt aangegrepen om een kartel met marktwerking op te richten dan zal er nooit enige concurrentie overblijven.
Dan worden de verzekeringen niet goedkoper
Tenzij europese aanbieders ook toegelaten worden maar dat zal wel nooit gebeuren
Volgens mij vergis je je enigszins.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En jij was stellig aan het beweren dat de overheid iets moet doen aan topsalarissen?
Oh ik zie al dat ik je door de war haalde met rebel6quote:Op zondag 31 augustus 2008 17:20 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Volgens mij vergis je je enigszins.
Al die lage klassen met hun HRA, opera's, universitaire opleidingen, lobbygroepen, etc.quote:Op zondag 31 augustus 2008 16:57 schreef ethiraseth het volgende:
Ach, dat is nu ook al zo, hoe graag libertariers ook willen geloven dat het nu vooral de uitkeringstrekkers en de lage klassen zijn die het meeste profijt hebben van de overheid.
Libertariers heb je in vele soorten en maten, van minarchisten (nachtwakerstaat) tot anarcho-kapitalisten. Zelf sympathiseer ik meer tot het minarchisme, bepaalde zaken dienen wel degelijk een goede zorg, en daarbij moet je denken als kinderbescherming en millieubescherming. Het stoort me trouwens dat mensen altijd denken dat libertariers aso rechtse lui zijn, ik denk dat de meeste libertarische thema's eerder links als rechts ingedeeld kunnen worden. Zo zijn libertariers sterk voor het recht van de zwakkere medemens, immers zei zijn JUIST het grootste slachtoffer van keihard kapitalisme. Daarnaast moet je het libertarisme niet zien als een politieke stroming, maar een manier van organiseren. Libertariers zullen geen enkele probleem hebben met het feit dat mensen een andere politieke structuur willen, de enige voorwaarde is dat je mensen niet kunt dwingen deel te nemen aan het systeem. Het huidige systeem is veel facistischer, men dwingt libertariers om deel te nemene aan een systeem waar ze zelf niet voor gekozen hebben, grappig dat men mij dan soms asociaal noemt, ik zou zeggen, wie is hier onbeschaaft?quote:Op zondag 31 augustus 2008 16:31 schreef Schadenfreude het volgende:
Hm, dat ging niet goed.
Vond dit opvallend trouwens:
[..]
Ik dacht dat libertariers in alle gevallen tegen de overheid zijn, en juist ageren tegen het geweldsmonopolie. Dit klinkt meer naar een (rechts-liberale) nachtwakerstaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |