Dan zijn de binnensteden in Nederland, zoals Leiden, Brielle, Werkendam, Heusden, Willemstad, en Delft vele malen mooier dan Amsterdam.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:26 schreef TNA het volgende:
Omdat het de mooiste stad van Nederland is.
Ik moest lachenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:26 schreef TNA het volgende:
Samenvatting antwoord op je vraag: smaken verschillenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:30 schreef Sweden_Sverige het volgende:
[..]
Dan zijn de binnensteden in Nederland, zoals Leiden, Brielle, Werkendam, Heusden, Willemstad, en Delft vele malen mooier dan Amsterdam.
alleen leiden en delft zijn kut om te wonen..quote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:30 schreef Sweden_Sverige het volgende:
[..]
Dan zijn de binnensteden in Nederland, zoals Leiden, Brielle, Werkendam, Heusden, Willemstad, en Delft vele malen mooier dan Amsterdam.
Dat is precies het probleemquote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:32 schreef Rian. het volgende:
[..]
Ik moest lachen![]()
In Rotterdam word er anders ook stevig bijgebouwd heur
In Amsterdam anders ook met de marokkanen, de huzienprijzen, de massastromen toeristen, parkeergebrek, de bordelen, de binnenstad die dichtgeslibt is, etc. etc.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:33 schreef donald_dick het volgende:
[..]
alleen leiden en delft zijn kut om te wonen..
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:26 schreef TNA het volgende:
gelukkig heb je die problemen niet in delft en leidenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:36 schreef Sweden_Sverige het volgende:
[..]
In Amsterdam anders ook met de marokkanen, de huzienprijzen, de massastromen toeristen, parkeergebrek, de bordelen, de binnenstad die dichtgeslibt is, etc. etc.
In Rotterdam is het goed zelfmoord plegen met al die hoogbouw. Het is een teken!quote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:41 schreef Rian. het volgende:
[..]
Ik wil je behandelingen wel betalen hoor, het is kennelijk heel slecht met je gesteld.
Ik vind Amsterdammers ook toffe mensenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:43 schreef conleche het volgende:
Ik weet niet waarom andere mensen ooit naar Amsterdam zijn verhuisd, maar ik wist niet hoe snel ik er moest komen na de middelbare school. Hier is gewoon waar alles gebeurd! Niet dat ik iedere avond al die leuke dingen doe, maar ik vind het fijn om te weten, dat áls ik er zin in heb, dat het kan! Er zijn vast haske veel steden die even mooi zijn, of misschien zelfs wel mooier, maar hier heb je toch de leukste mensen wonen en de meeste diversiteit. Ik geloof niet dat ik hier ooit weg zou willen.
Zal ik je dan alvast ophalen dan zet ik je wel af bij het Montevideoquote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:44 schreef TNA het volgende:
[..]
In Rotterdam is het goed zelfmoord plegen met al die hoogbouw. Het is een teken!
Mensen gaan vaak graag om met mensen met dezelfde problemen, niks raars hoorquote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:45 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik vind Amsterdammers ook toffe mensen
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:48 schreef Rian. het volgende:
[..]
Zal ik je dan alvast ophalen dan zet ik je wel af bij het Montevideo![]()
[..]
Mensen gaan vaak graag om met mensen met dezelfde problemen, niks raars hoor
amen, denk er precies het zelfde over.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:43 schreef conleche het volgende:
Ik weet niet waarom andere mensen ooit naar Amsterdam zijn verhuisd, maar ik wist niet hoe snel ik er moest komen na de middelbare school. Hier is gewoon waar alles gebeurd! Niet dat ik iedere avond al die leuke dingen doe, maar ik vind het fijn om te weten, dat áls ik er zin in heb, dat het kan! Er zijn vast haske veel steden die even mooi zijn, of misschien zelfs wel mooier, maar hier heb je toch de leukste mensen wonen en de meeste diversiteit. Ik geloof niet dat ik hier ooit weg zou willen.
Dan is het behoorlijk donker en warm. Het zou dan in de aardmantel liggen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:21 schreef Renesite het volgende:
Is de stad Groningen al gevallen?
Gawd als het nou 100 of 150 kilometer lager lag!
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:25 schreef Sweden_Sverige het volgende:
De laatste half jaar zie ik vrij veel mensen uit Eindhoven, Den Bosch, Rotterdam, Den Haag, etc. aangeven dat ze hun kamer/appartement willen verruilen. De laatste 2 jaar zijn er 23.000 kamers bijgekomen in Amsterdam, maar daar is er nog steeds een structurele woningnood, en er lijken ook steeds meer mensen erheen te willen verhuizen..
Ik kom wel regelmatig in Amsterdam, maar wat ik weer niet begrijp, is wat er zo bijzonder/'hot' aan wonen in Amsterdam isVoor de prijzen hoef je het iig niet te doen.
Rotterdam bedoel je?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:50 schreef wadgem het volgende:
Alle pluspunten van een metropool op een oppervlakte ter grootte van een gemiddeld dorp. Wat wil je nog meer
Utrecht is erg mooi en van oudsher al echt een stad. Vele malen mooier dan Amsterdam. Eindhoven is een groot woongebied waar niets is. Voor mooie/historische steden moet je in oa. Utrecht, Amersfoort, Zwolle, Den Bosch etc zijn. Niet in Amsterdan.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 20:14 schreef spijkerbroek het volgende:
Amsterdam is de enige stad in Nederland die een beetje bij de fatsoenlijke grote steden in de wereld in de buurt komt. Ben uit nood dus maar in A'dam gaan wonen, omdat andere steden/dorpen gewoon te klein zijn. Steden als Utrecht en Eindhoven zijn gewoon groot gegroeide dorpjes.. nee dank u. Ik wil in een stad wonen, niet in een uit zijn voegen gebarsten dorp.
Na de studie van vriendinlief vertrekken we dus ook vrij snel naar een fatsoenlijke stad (buiten Nederland dus).
Je schrijft het alsof het feiten zijn (dat deed ik in eerste instantie ook, maar zie PI). Smaken verschillen. En hoe kan je nou zeggen dat je niet in Amsterdam moet zijn voor een historische stad? Dat Amsterdam een historisch centrum heeft lijkt me dan wel weer een feit.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 03:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Utrecht is erg mooi en van oudsher al echt een stad. Vele malen mooier dan Amsterdam. Eindhoven is een groot woongebied waar niets is. Voor mooie/historische steden moet je in oa. Utrecht, Amersfoort, Zwolle, Den Bosch etc zijn. Niet in Amsterdan.
Meest stedelijke-stad van Nederland is Rotterdam.
Waaróm in godsnaam?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 20:14 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik wil in een stad wonen, niet in een uit zijn voegen gebarsten dorp.
Met die laatste regel ben ik het helemaal eens. Maar als je een mooie, niet voor de toeristen omgebouwde, historische stad wil zien, dan kan je beter een niet-toeristische/commerciële boottocht gegeven door vrijwilligers in Amersfoort gaan doen, bijvoorbeeld. Dan zit je in Amsterdam echt verkeerdquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 10:42 schreef TNA het volgende:
[..]
Je schrijft het alsof het feiten zijn (dat deed ik in eerste instantie ook, maar zie PI). Smaken verschillen. En hoe kan je nou zeggen dat je niet in Amsterdam moet zijn voor een historische stad? Dat Amsterdam een historisch centrum heeft lijkt me dan wel weer een feit.
Anyway, ik ben graag in Amsterdam, jij bent graag in Rotterdam, fine by me
smaken verschillen en ieder z'n dingquote:Op donderdag 28 augustus 2008 20:14 schreef spijkerbroek het volgende:
Amsterdam is de enige stad in Nederland die een beetje bij de fatsoenlijke grote steden in de wereld in de buurt komt.
(..)
Daar sluit ik me bij aan.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 19:40 schreef zquing het volgende:
Omdat geen andere stad 't even goed aanvoelt als amsterdam voor mij
Als je van gemaakt toerisme houdt kan ik hier helemaal inkomen. Wbt. je rotterdam standpunt; kijk eens verder dan de lijnbaanquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 19:47 schreef schatje het volgende:
[..]
Daar sluit ik me bij aan.
Rotterdam vind ik een lelijke blokkendoos.
Veder vind ik Utrecht ook wel tof, maar niet zo tof als A'dam.
En qua mobiliteit komt het zelfs niet in de buurt van Stockholm (net zo groot, maar met veel meer mogelijkheden qua OV).quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 19:43 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
smaken verschillen en ieder z'n ding
maar Amsterdam komt natuurlijk in de verste verte niet in de buurt van een wereldstad
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:43 schreef conleche het volgende:
Rotterdam heeft:quote:Op donderdag 28 augustus 2008 20:12 schreef Pritt het volgende:
Serieus, alle grote dingen in Nederland zijn voor een heel groot deel in Amsterdam.
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 20:14 schreef spijkerbroek het volgende:
Amsterdam is de enige stad in Nederland die een beetje bij de fatsoenlijke grote steden in de wereld in de buurt komt.
Klopt. Maar vergeleken met andere so called "steden" in Nederland, komt Amsterdam wel het dichtstbij.quote:Op zondag 31 augustus 2008 03:48 schreef popolon het volgende:![]()
Not even close.
A'dam is een gehucht vergeleken met echt grote steden.
Volgens mij ben je echt nooit in Rotterdam geweest.quote:Op zondag 31 augustus 2008 11:15 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Klopt. Maar vergeleken met andere so called "steden" in Nederland, komt Amsterdam wel het dichtstbij.
En zoals ik al zei: daarom woon ik noodgedwongen in Amsterdam. En na de studie van mijn vriendin zijn wij vrij snel weg naar een fatsoenlijk grote stad.
Bedoel je dat hopeloze geval aan de maasquote:Op zondag 31 augustus 2008 14:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Volgens mij ben je echt nooit in Rotterdam geweest.
Die agglomeratie met anderhalf keer meer inwoners dan Amsterdam. Met echte hoogbouw. Een écht metronetwerk. Een chinatown.. de grootste haven van de westerse wereld.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:42 schreef zquing het volgende:
[..]
Bedoel je dat hopeloze geval aan de maas
maar zonder sfeer, zowaar nog meer problemen dan amsterdam, minder inwoners dan amsterdam als je kijkt naar de stad(volgens de wiki, heb nu ff geen zin om 't cbs erbij te pakken)quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Die agglomeratie met anderhalf keer meer inwoners dan Amsterdam. Met echte hoogbouw. Een écht metronetwerk. Een chinatown.. de grootste haven van de westerse wereld.
Dat is ook mijn probleem met Rotterdam. Als je van hoogbouw houdt is het er vast fantastisch, maar sfeervol?quote:
Amsterdam = Amsterdam, amstelveen, Diemen etc.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:56 schreef zquing het volgende:
[..]
maar zonder sfeer, zowaar nog meer problemen dan amsterdam, minder inwoners dan amsterdam als je kijkt naar de stad(volgens de wiki, heb nu ff geen zin om 't cbs erbij te pakken)
Ik heb de OP nog eens gelezen maar dit is een Amsterdam kritisch topic.quote:Op zondag 31 augustus 2008 15:02 schreef conleche het volgende:
LHO: ik zou je eigen topic beginnen met waarom mensen naar R'dam zouden moeten verhuizen.![]()
Gratis tip
Mwah, twee lijntjesquote:
Als wij de metrolijnen zouden tellen zoals ze het in Amsterdam doen, dan hebben we dr zes ofzoquote:Op zondag 31 augustus 2008 15:37 schreef JDude het volgende:
[..]
Mwah, twee lijntjes. Maar goed, het werkt tenminste. In Amsterdam krijgen ze nog geen metrotunnel fatsoenlijk aangelegd.
Hij vraagt zich af waarom, nou, de reden die het in ieder geval niet zijn:quote:Op zondag 31 augustus 2008 15:35 schreef conleche het volgende:
Wel kritisch ja, maar het woord Rotterdam komt er alleen in voor, in die zin dat de TS constateert dat er o.a.veel Rotterdammers naar Amsterdam verhuizen
Hier hebben we politiepaarden en ME busjesquote:Op zondag 31 augustus 2008 15:42 schreef Nieves het volgende:
Ok.. maar wij hebben wel paardenkoetsjes.
Je bedoelt die troosteloze boel oost van hoek van holland?quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Volgens mij ben je echt nooit in Rotterdam geweest.
Dit kan ik alleen maar beamen. Voor mij is er niks mooiers dan na een avondje stappen rond te fietsen over de grachten en door de mooie straten in oud-zuid met natuurlijk mijn vriendin achterop ( echte amsterdamsequote:Op zaterdag 30 augustus 2008 19:40 schreef zquing het volgende:
Omdat geen andere stad 't even goed aanvoelt als amsterdam voor mij
Ik heb wat zitten rekenen en kom, als ik de plaatsen meereken die echt aan de stad zelf zijn vastgegroeid, op de volgende inwonertallen:quote:Op zondag 31 augustus 2008 15:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Amsterdam = Amsterdam, amstelveen, Diemen etc.
Rotterdam = Rotterdam. Ga je de er in gegroeide plekken meetellen (Spijkenisse, Schiedam, Vlaardingen etc etc etc) dan zit rotterdam op 1.3 milioen geloof ik.
Zie "Stadsregio Rotterdam" op de wiki
Correct... Er loopt hier een hoop volk rond (volk dat wat te vertellen heeft bedoel ik dan) dat zo ver met de kop in de eigen endeldarm zit... En dat daadwerkelijk meent dat Amsterdam zonder hoeren, zonder coffeeshops en zonder shabbby doch gezellige straten wel even de concurrentie aankan met Londen of Parijs.quote:Op zondag 31 augustus 2008 03:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Rotterdam heeft:
- Red Bull Airrace
- Hoogste en grootste skyline van de Benelux.
- Bavaria City Race
- Tour de France start van 2010 (vrijwel zeker)
- Belangrijkste economisch centrum van het land (haven en internationale karakter van de gevestigde bedrijven)
- Ambitie om de Olympische Spelen te organiseren
- enz. enz.
Stuk voor stuk zeer grote evenementen, evenals een van de belangrijkste economische centra van de Benelux. Amsterdam raakt achterop (mede door politiek getreuzel en arrogantie) en Rotterdam staat klaar om het stokje over te nemen.
Keep your facts straight.quote:Op zondag 31 augustus 2008 15:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Amsterdam = Amsterdam, amstelveen, Diemen etc.
Rotterdam = Rotterdam. Ga je de er in gegroeide plekken meetellen (Spijkenisse, Schiedam, Vlaardingen etc etc etc) dan zit rotterdam op 1.3 milioen geloof ik.
Zie "Stadsregio Rotterdam" op de wiki
Ik ben qua grote steden in New York, Istanbul en Berlijn geweest, en qua "next best thing" in Nederland staat wmb. ook Rotterdam een flink stuk hoger dan Amsterdam. Dr is weinig wat ik in Amsterdam zie wat het een stad van formaat zou maken. Denk daarbij aan architectuur, aan de dorpsachtige cultuur, het schaapachtige tof voelen wat jij ook beschrijft, ...quote:Op zondag 31 augustus 2008 19:34 schreef SHE het volgende:
Mwoah, ik moet ook wel bekennen dat ik R'dam nooit zo had geliefd als ik niet het voorrecht zou hebben gehad er het grootste gedeelte van de tijd in een woontoren te hebben gewoond.
Toen ik nog op de 22e verdieping zat met rondom glas en uitzicht over de Maas was ik ook verliefd.
Vanuit R'dam Noord echter ben ik snel weer weg gegaan; want dan is R'dam ineens geen flikker meer aan.
Ik vind het een gerse stad, maar alleen als ik in het centrum mag wonen en in 1 van de woontorens
Amsterdam lijkt me toch wat grootser, maar je moet er denk ik wel een type voor zijn.
Soms vind ik Amsterdammers moeilijk volk en kom ik lastig in die 'sfeer'. Wat Pappie ook al zegt; vaak heb ik het idee dat Amsterdammers denken dat ze in een metropool leven ofzo en zichzelf daarom helemaal tof vinden. Een vibe die ik in R'dam nooit heb gevoeld. Maar R'dammers zijn dan ook wat koeler en minder open.
Daar staat wel tegenover dat A'dam in mijn optiek de enige plaats in NL is die nog ergens gelijkenissen met een stad vertoont.
Maar een wereldstad is het natuurlijk nauwelijks. Tenminste, als je weleens buiten s'lands grenzen bent geweest.
quote:Op donderdag 4 september 2008 07:35 schreef J-heronimus het volgende:
boerennpaupers, wat een triest en naïef meeloop volk loopt zijn dat zeg.
Over generaliseren gesprokenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:06 schreef Laton het volgende:
mijn probleem met amsterdam zijn vooral de bewoners, die zichzelf beter vinden dan de rest van het land en denken dat alles in nederland draait om hun stad. misplaatste arrogantie en omhooggevallen gevoel tov de rest van nederland.. "de provincie"![]()
haalt de sfeer wat mij betreft hard naar beneden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |