abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 september 2008 @ 19:15:59 #91
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_61299425
Ik heb de afgelopen jaren in Utrecht gewoond en gestudeerd. Nu ben ik klaar en het eerste wat ik wilde was naar Amsterdam verhuizen. Utrecht is super leuk, met zijn grachtjes en leuke centrum. Maar naar mijn mening is Amsterdam nog net een stapje hoger. Daar is nog nét iets meer te doen, te ontdekken en te verkennen. Ik ga er binnenkort naar toe verhuizen en denk wel dat ik daar heel lang ga blijven wonen!
pi_61312228
Amsterdam

Ik zou er nog niet dood gevonden willen worden. Wat een open riool zeg.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_61312337
Amsterdam, is dat niet die stad die wegzakt als je er een metrolijn aan wil leggen?

Tja,ziet er leuk uit allemaal met die grachtjes, maar je hebt er zo weinig aan. Ze besteden er bakken geld aan het behouden van een zooitje bejaarden huizen op net zulke bejaarden funderingen.
Doet Rotterdam toch beter, gebouwtje niet meer nodig? Weg ermee. Haventje niet meer nodig? Mooi, huizen bouwen. Haventje te klein? Dan maken we er toch gewoon een stukkie land bij?
Ja, Amsterdam doet dat ook, maar dan andersom, havens bij de stad en de woningen vooral ver weg. Met een immens hoge brug (lekker handig, met de fiets als meest gebruikt vervoersmiddel).
So we just called him Fred too
pi_61350208
Amsterdam ziet er leuk uit qua gebouwen, maar alsjeblief trek nooit een vergelijking met wereldsteden....

Rotterdam komt meer in de buurt, maar heeft nog een lange weg te gaan. Het is vrij triest dat men daar in Nederland altijd zo bekrompen is op het gebied van gebouwen en faciliteiten. De hoogte in met die gebouwen, maak het aantrekkelijker voor buitenlandse bedrijven etc..
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  woensdag 3 september 2008 @ 16:32:01 #95
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_61350613
Amsterdam is inderdaad overhypt
reach out and touch faith
pi_61350679
snap uberhaupt niet waarom er nog mensen in de randstad willen wonen..

overigens blij toe, dat al dat schorrie morrie niet hierheen komt
Ja doei.
pi_61350728
Ik heb er twee maanden gewoond (Prins Hendrikkade, tegenover CS), en de voordelen: Alles is er. Mijn werk (ik ben fotografe) speelt zich veelal rond Amsterdam af. Het is makkelijker "even" langsgaan op de redactie als je in de buurt woont. Over de grachten fietsen is cool.

De nadelen: Teringherrie. Kuttoeristen die voor je fiets springen. Muggen (fijn, grachten...).

Ik ben vorige week naar Zaandam verhuisd. Alle voordelen van een dorp (Vomar op de hoek, zeer rustige straat), met de voordelen van de stad op 10 minuutjes met de trein (en die gaat 8x per uur). En gewoon wel een grote stad waar ze alles verkopen en zo.
  donderdag 4 september 2008 @ 07:35:37 #98
191163 J-heronimus
Ulpia Noviomagus Batavorum
pi_61367315
Randstad paupers, wat een triest en naïef meeloop volk loopt daar rond zeg.
pi_61367529
quote:
Op donderdag 4 september 2008 07:35 schreef J-heronimus het volgende:
boerennpaupers, wat een triest en naïef meeloop volk loopt zijn dat zeg.

"Those unforgettable days, for them I live"
pi_61394893
Het is de sfeer in Amsterdam die t fijner maakt dan de rest in Nederland.
In Rotterdam hangt toch meer een agressieve sfeer vind ik
Heb jij gezegd dat ik een lul ben?
  vrijdag 5 september 2008 @ 18:34:43 #101
165237 Leef
Sunny side up!
pi_61408915
pi_62241131
Amsterdam is een mooie stad waar een hoop te doen is, maar het is er ook een enorme bende en chaos... van centraal naar de dam, wat een fucking drama zeg, dat is dan de ingang van je stad

mijn probleem met amsterdam zijn vooral de bewoners, die zichzelf beter vinden dan de rest van het land en denken dat alles in nederland draait om hun stad. misplaatste arrogantie en omhooggevallen gevoel tov de rest van nederland.. "de provincie" haalt de sfeer wat mij betreft hard naar beneden.
underground forever baby
pi_62242575
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:06 schreef Laton het volgende:
mijn probleem met amsterdam zijn vooral de bewoners, die zichzelf beter vinden dan de rest van het land en denken dat alles in nederland draait om hun stad. misplaatste arrogantie en omhooggevallen gevoel tov de rest van nederland.. "de provincie" haalt de sfeer wat mij betreft hard naar beneden.
Over generaliseren gesproken
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_62242618
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:48 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Over generaliseren gesproken
Ach, die stomme provinciaal weet niet waar 'ie het over heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')