Nee, heb zelf flatjequote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:37 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
woon jij nog bij je moeder Manu![]()
2 uurtjes per week, mén dan is je huis een vuilnisbelt......
We moeten ergens beginnen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:43 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Weer de onderkant ophijsen naar boven. Wanneer gaan ze nou eens talent stimuleren????![]()
Van de PVDA komt nu 10 miljoen voor onderwijs op maat voor iedereen Wanneer gaat de VVD dat eens oppakken??
Een éénkamerflatje mag ik hopen dan voor je, want in 2 uur de boel schoon maken en ook nog eens strijken, gaat niet echt lukken denk ik.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:45 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Nee, heb zelf flatjeMaar als je een 1 uur per week doet, kun je toch beter 2 uur per 2 weken doen, is alles schoon, mag ze ook even strijken en dan doe ik zelf de was wel
Doe alleen de standaard dingen zoals afwassen dagelijks, de rest altijd als er bezoek komt en dan ben je weer een paar uur bezig om alles schoon te krijgenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:40 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
ja, lijkt me ook wel lastig, nah, ik doe het zelf wel, ik moet er niet aan denken om iemand
over de vloer te hebben als ik daar nou net effe geen zin in heb (en da's best vaak)
gewoon iedere dag een beetje bijhouden en af en toe zo'n schoonmaakkick nou daar
red ik het wel mee........
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:45 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Nee, heb zelf flatjeMaar als je een 1 uur per week doet, kun je toch beter 2 uur per 2 weken doen, is alles schoon, mag ze ook even strijken en dan doe ik zelf de was wel
Zijn ze toch ook mee bezig? Leiden (dacht ik) is aan de slag gegaan met strenge toelatingseisen (dit jaar nog niet gelukt), maar er wordt aan gewerkt.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:43 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Weer de onderkant ophijsen naar boven. Wanneer gaan ze nou eens talent stimuleren????![]()
Dat is dus niet het geval.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:44 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Iedereen zou altijd zijn best moeten doen, ongeacht wat een ander doet. Maar dat is mijn bescheiden mening
ik wou het niet zeggenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:46 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Een éénkamerflatje mag ik hopen dan voor je, want in 2 uur de boel schoon maken en ook nog eens strijken, gaat niet echt lukken denk ik.
?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:47 schreef Dementor het volgende:
Ah, het is vandaag weer eens een bash dementor dag.
Vind je... we hoeven je toch niet naar de mond te praten. Dit is een discussie, daaruit vorm je weer een mening. Soms blijf je bij die van jezelf, soms verander je. Ik was op zoek naar argumenten. Is toch leuk, dat niet iedereen het klakkeloos met elkaar eens is. Vind ik dan he....quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:47 schreef Dementor het volgende:
Ah, het is vandaag weer eens een bash dementor dag.
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:46 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Een éénkamerflatje mag ik hopen dan voor je, want in 2 uur de boel schoon maken en ook nog eens strijken, gaat niet echt lukken denk ik.
nee ik heb het niet gezien ........quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:48 schreef Deisyy het volgende:
Wie heeft er gisteren nog meer Het Blok gekeken?
Was leuk
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:48 schreef Deisyy het volgende:
Wie heeft er gisteren nog meer Het Blok gekeken?
Was leuk
http://www.myspace.com/amandabalkquote:Amanda Balk : Blurb
Info over mezelf:
Amanda Balk is op 15 december 1987 geboren in Amsterdam. Amanda Balk komt uit een gezin van maar liefst vier vrouwen. Haar vader van Portugees/Antilliaanse afkomst overleed toen Amanda nog heel jong was. Ze groeide met haar moeder en 2 zusjes op in Amsterdam Noord. Haar moeder komt oorspronkelijk uit Australië en verhuisde op 5-jarige naar Nederland.
Na de basisschool maakte ze haar VMBO af aan de Middelbare school. Maar ze wist altijd al dat de Entertainment Industrie haar meer trok dan een 9 tot 5 baan. Haar eerste stapjes in showbusiness zette ze door een gastrol in Dunya&Desi. Ze danste op haar 18de in café Teasers en in discotheken.
Op 18 jarige leeftijd werd ze benaderd door fotografen duo Hans Toonen en Hans Wientjens om een shoot te doen voor Panorama en kwam in die tijd vaak voor de camera te staan door verschillende shoots.
Op 19-jarige leeftijd werd Amanda gevraagd om als miljonair het omstreden Talpa later RTL programma van John de Mol ‘De Gouden Kooi’ te betreden. Dit gebeurde 1 februari 2007. Hier leerde ze haar huidige vriend Brian Kubatz kennen die tevens de langstzittende bewoner van een reality programma ter wereld is en kregen ze 27 mei 2007 een relatie.
In ‘De Gouden Kooi’ kreeg Amanda de kans om zich te ontwikkelen en dat deed ze ook met veel plezier en toewijding. Ze haalde haar visagie-en nagelstyliste diploma, volgde pianolessen, danslessen, zanglessen en verzorgde veel optredens. In deze drukke periode nam haar populariteit toe en kwam ze veel in aanraking met de media die alles wilde weten en Amanda nam absoluut geen blad voor de mond. Iedereen heeft kunnen zien dat haar kracht werd bewezen toen ze bij de finale op 22 mei 2008 als langstzittende vrouwelijke miljonair op de 3de plaats eindigde. In 16 maanden tijd hebben we Amanda in alle opzichten leren kennen kenmerkend met vooral een lief, optimistisch, eerlijk, warm, open, opvallend en uitbundig karakter.
Na ‘De Gouden Kooi’ periode is ze druk bezig met haar verdere ontwikkelingen en is ze druk bezig om haar droom verder te verwezenlijken. Amanda treedt op met haar single en paaldans act in verschillende bardancings en discotheken. Zo danste zij o.a. op een groot festival in Nederland namelijk Pleasure Island 2008. Met veel enthousiasme verzorgt ze samen met haar partner Brian optredens in binnen-en buitenland namelijk: De Brian&Amanda Tour. Zo ook een aantal optredens door Spanje. Ze is een veel gevraagd gezicht voor interviews en fotoshoots o.a.: Covershoot Panorama, Grazia. Door workshops en zich te hebben ingeschreven bij de beste castingbureaus van Nederland werkt ze hard om haar droom te verwezenlijken. Amanda’s ambitie is zonder twijfel TV geworden en hoopt ze op een dag haar eigen reisprogramma te kunnen beginnen en het acteren weer op te pikken.
In haar vrije tijd geniet Amanda van het leven door te dansen, paardrijden, uitgaan, winkelen en de hele wereld te ontdekken, want haar grootste passie is altijd reizen geweest.
Curriculum Vitae
Naam: Amanda Balk Geboren: 15-12-1987
Haar: Blond
Ogen: Bruin
Lengte: 169 cm
Maten: 90-60-93 cm
Gewicht: 56 kg
Trainingen & Opleidingen
2007 Workshop 'Acteren voor de camera en tekst analyse' in De Gouden Kooi.
Speciale Vaardigheden
Paardrijden, yoga, zingen, streetdance, zwemmen, golf, tennis, paaldansen, aerobics.
Talen
Engels, Nederlands.
Beroepservaring
Shoots: Cover Panorama, Maxim, Veronica Magazine, FHM, Marie Claire, Glossy, Glamour, Cosmogirl, Cosmopolitan, Telegraaf, Metro, NRC Next, De Pers, Jackie.
Overige: Optredens binnen-en buitenland met dans-en zang act, Fashionshow: Janice Fashion
Film/TV: Gouden Kooi van 1 februari t/m 22 mei 2008, Interview Spuiten&Slikken, Interview TMF 2007/2008
Wil je ook een Dino-tand van 300 euro?quote:
Ik weet natuurlijk niet hoe vaak jij schone kleren aan trekt en of het allemaal gestreken moet worden, maar in 2 uur gaat dat allemaal niet lukken.quote:
Dat hoeft ook niet.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:50 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Vind je... we hoeven je toch niet naar de mond te praten.
mijn hemelquote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:51 schreef Copycat het volgende:
Amanda's MySpace:
[..]
http://www.myspace.com/amandabalk
Ja dat vond ik ook een leuk stel, leuke vent ook die Fritsquote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:50 schreef Manu82 het volgende:
[..]heb gekeken, vind die groningers wel grappig
Ach het is ook allemaal niet te serieus. Dacht er opeens aan omdat er laatst hier een briefje hing van iemand die zich aanboodquote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:52 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet hoe vaak jij schone kleren aan trekt en of het allemaal gestreken moet worden, maar in 2 uur gaat dat allemaal niet lukken.
Het zou moeten beginnen op de basisschoolquote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:47 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Zijn ze toch ook mee bezig? Leiden (dacht ik) is aan de slag gegaan met strenge toelatingseisen (dit jaar nog niet gelukt), maar er wordt aan gewerkt.
Overigens loont studeren financieel steeds minder, omdat tegenwoordig bijna iedereen een HBO diploma heeft (vraag en aanbod). Ik las vorige week dat het salaris begint bij iets van 2300 bruto voor een HBO-er
Speciale vaardigheden: zwemmen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:51 schreef Copycat het volgende:
Amanda's MySpace:
[..]
http://www.myspace.com/amandabalk
Het aanbrengen van make-up in het donker.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:54 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Speciale vaardigheden: zwemmen.
Ik mis nog veterstrikken in het rijtje
Daar had ik overheen gelezen. Dat is namelijk mijn speciale vaardigheidquote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:54 schreef liesje1979 het volgende:
Oeh, leuk, moet ze straks haar zwemdiploma opsturenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:54 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:55 schreef Dementor het volgende:
[..]
Het aanbrengen van make-up in het donker.
Met hakken van 10 cm uiteraard.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:55 schreef noekje het volgende:
Is Amanda 1.69? Nee toch? Die 1 moet weg.
Waarschijnlijk heeft ze een zwemvaardigheidsdiplomaquote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:54 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Op het HBO is men al jaren bezig met persoonlijke trajecten en certificering. Op heb MBO-VMBO probeert men nu deze slag ook te maken. Probleem is juist dat leraren er niet om staan te springen, 't is allemaal extra werk en ze rukken liever een les van de plank die ze daar al jaren hebben liggen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:54 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Het zou moeten beginnen op de basisschool![]()
Nu hebben ze extra leerkrachten, lesmethodes en wat dies meer zij om iedereen die niet mee kan komen wel op te hijsen.
Voor een kind wat meer aankan moet je hemel en aarde bewegen en zelf lesstof en expertise inkopen. Belachelijk!Gelukkig gaat dit nu veranderen
Goedemiddag allemaal!quote:
Hier hebben we een Honours Programma, wordt studeren in het buitenland gestimuleerd, studiereizen krijg je een gedeeltelijke vergoeding voor en merk dat steeds meer mensen twee studies doenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:47 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Zijn ze toch ook mee bezig? Leiden (dacht ik) is aan de slag gegaan met strenge toelatingseisen (dit jaar nog niet gelukt), maar er wordt aan gewerkt.
Overigens loont studeren financieel steeds minder, omdat tegenwoordig bijna iedereen een HBO diploma heeft (vraag en aanbod). Ik las vorige week dat het salaris begint bij iets van 2300 bruto voor een HBO-er
Dat doen ze op de uni ook en ben er eigenlijk wel blij mee. Vaak haal of doe ik een vak niet in 1 jaar en dan kan ik zoals nu in de zomervakantie alles helemaal voorbereidenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:57 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Op het HBO is men al jaren bezig met persoonlijke trajecten en certificering. Op heb MBO-VMBO probeert men nu deze slag ook te maken. Probleem is juist dat leraren er niet om staan te springen, 't is allemaal extra werk en ze rukken liever een les van de plank die ze daar al jaren hebben liggen.
Dat is een leuke ontwikkeling in het hoger onderwijs. Probleem is wel dat scholen afgerekend worden op behaalde resultaten. Dat haalt dan ook de kwaliteit naar beneden. Immers iedere goed afgeleverde leerling is kassa.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:58 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Hier hebben we een Honours Programma, wordt studeren in het buitenland gestimuleerd, studiereizen krijg je een gedeeltelijke vergoeding voor en merk dat steeds meer mensen twee studies doen
Ja of samen, dat iemand het voor haar schreef, en zij er naast zat:quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:58 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Goedemiddag allemaal!![]()
![]()
Gefeliciteerd Juud.![]()
Ik vraag me af of ze dit zelf heeft geschreven en of degene die het heeft geschreven dit kon zonder te lachen....![]()
Klopt.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:01 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Dat is een leuke ontwikkeling in het hoger onderwijs. Probleem is wel dat scholen afgerekend worden op behaalde resultaten. Dat haalt dan ook de kwaliteit naar beneden. Immers iedere goed afgeleverde leerling is kassa.
Weet het, je krijgt toch een vergoeding na de propedeuse, de bachelor en de master tegenwoordig?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:01 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Dat is een leuke ontwikkeling in het hoger onderwijs. Probleem is wel dat scholen afgerekend worden op behaalde resultaten. Dat haalt dan ook de kwaliteit naar beneden. Immers iedere goed afgeleverde leerling is kassa.
Dat kan toch ook bij een individueel traject en bij certificaten? Ook dan weet je wat je te doen staat. Ik vind het een groot probleem voor kinderen dat veel leraren bij onderwijsvernieuwingen juist de kont tegen de krib gooien en durf rustig de stelling aan te gaan dat die vernieuwingen daardoor juist mislukken en het niet aan de vernieuwing zelf ligt.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:00 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Dat doen ze op de uni ook en ben er eigenlijk wel blij mee. Vaak haal of doe ik een vak niet in 1 jaar en dan kan ik zoals nu in de zomervakantie alles helemaal voorbereiden
Oh noes, ik had al zo'n medelijden met haar pianoleraar, engelengeduld had hij, ik gok dat Brian dit heeft gemaakt.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:03 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja of samen, dat iemand het voor haar schreef, en zij er naast zat:
Okay dan komen we nu bij je speciale vaardigheden Amanda, vertel.
Mijn wat?
Nou gewoon wat je kan enzo.
Ohw
Ik ben het HBO al een tijdje uit, weet het niet exact meer. Wat ik wel weet is dat na 5 herkansingen de docent maar een voldoende gaf om 1) niet teveel extra werk te hebben en 2) de financiering van de school geen geweld aan te doen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:04 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Weet het, je krijgt toch een vergoeding na de propedeuse, de bachelor en de master tegenwoordig?
Ik weet ook niet hoe het bij het HBO zit, ik mag blijkbaar zoveel herkansingen doen als ik wilquote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:07 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ik ben het HBO al een tijdje uit, weet het niet exact meer. Wat ik wel weet is dat na 5 herkansingen de docent maar een voldoende gaf om 1) niet teveel extra werk te hebben en 2) de financiering van de school geen geweld aan te doen.
Ja, een uitmuntend idee! Je kunt de kinderen van nu geen frontaal les meer geven, althans, geen hele dagen. Ze zijn te snel afgeleid. "Hands on" is een prima methode om ze te prikkelen en om ze individueel verder te brengen. Basiskennis moet er natuurlijk wel zijn, maar heel veel andere kennis is niet meer relevant om te bezitten. Ze is namelijk steeds sneller onderhevig aan erosie en overal gemakkelijk te vinden. Je moet skills bezitten om informatie op te zoeken op die momenten dat je ze nodig hebt.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:06 schreef Manu82 het volgende:
Ik snap je niet helemaal, vond jij dat studiehuis een goed idee dan?
Ja, en wat bereikt men daar mee? Simpelweg dat iedere student, of hij nu geleerd heeft of niet, het maar gaat proberen, hij kan immers toch onbeperkt herkansenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:09 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Ik weet ook niet hoe het bij het HBO zit, ik mag blijkbaar zoveel herkansingen doen als ik wil![]()
Weet overigens wel dat ze daar een stuk strenger zijn dan op universiteit, alhoewel dat ook wordt aangescherpt. propedeuse binnen 2 jaar en master ook binnen 2 jaar en maar half jaar begeleiding bij thesis![]()
Yup, ben vaak genoeg naar een examen gegaan om een beetje inzicht te krijgen in de vragenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:11 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ja, en wat bereikt men daar mee? Simpelweg dat iedere student, of hij nu geleerd heeft of niet, het maar gaat proberen, hij kan immers toch onbeperkt herkansen
Dat ligt niet aan het concept, het zit in de invulling, beter gezegd, het gebrek aan invulling.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:12 schreef Manu82 het volgende:
totaal niet mee eens, ik zat net voor de overgang naar dat studiehuis en vriend van mij moest op Havo dat toch doen omdat hij gezakt was en dat was een hel, je zat bijna elke dag van 9 tot 5 op school. Werkt niet...
Ik zou dat ook doen als student, die kiezen veelal de weg van de minste weerstand, logisch. Maar je veroorzaakt daardoor wel een enorme workload voor het personeel. Die daardoor weer niet toekomt aan kwaliteit.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:13 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Yup, ben vaak genoeg naar een examen gegaan om een beetje inzicht te krijgen in de vragen![]()
Ik vind het zelf nogal fijn om zoveel mogelijk vrijheid te hebben. Sommige colleges zijn gewoon onnuttig en daar ga ik dan ook niet heen. Ga zelf alleen naar colleges waarvan ik iets niet begrepen heb uit de tekst. Deed ik volgens mij het laatste jaar op middelbare school ook alquote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:13 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan het concept, het zit in de invulling, beter gezegd, het gebrek aan invulling.
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:11 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ja, en wat bereikt men daar mee? Simpelweg dat iedere student, of hij nu geleerd heeft of niet, het maar gaat proberen, hij kan immers toch onbeperkt herkansen
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:15 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ik zou dat ook doen als student, die kiezen veelal de weg van de minste weerstand, logisch. Maar je veroorzaakt daardoor wel een enorme workload voor het personeel. Die daardoor weer niet toekomt aan kwaliteit.
Van de ene kant wel, van de andere kant doen die lui geen flikker zo nu en dan en laten ze daarbij de helft nakijken door studentassistentenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:15 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ik zou dat ook doen als student, die kiezen veelal de weg van de minste weerstand, logisch. Maar je veroorzaakt daardoor wel een enorme workload voor het personeel. Die daardoor weer niet toekomt aan kwaliteit.
Ja, maar je springt nu van middelbaar onderwijs naar hoger onderwijs. Om juist in het hoger onderwijs die vrijheid aan te kunnen en succesvol te zijn (wat volg ik en wat niet), is in het middelbaar onderwijs dat studiehuis ook noodzakelijk.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:17 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Ik vind het zelf nogal fijn om zoveel mogelijk vrijheid te hebben. Sommige colleges zijn gewoon onnuttig en daar ga ik dan ook niet heen. Ga zelf alleen naar colleges waarvan ik iets niet begrepen heb uit de tekst. Deed ik volgens mij het laatste jaar op middelbare school ook al
Jups, en dat is de andere kant van mijn verhaal. Leraren zijn ook vaak enorm gemakzuchtig en liever lui dan moe (de goeden daargelaten). Daar gaat het dan ook vaak fout bij onderwijsvernieuwing. Ze willen niet, ze mokken, ze gooien hun kont tegen de krib. En dat is dan ook het drama van het studiehuis.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:18 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Van de ene kant wel, van de andere kant doen die lui geen flikker zo nu en dan en laten ze daarbij de helft nakijken door studentassistenten
Vooral in het middelbare onderwijs moet je kunnen inschatten hoeveel vrijheid iemand aan kan. Het is onzinnig voor sommige leerlingen om bepaalde vakken/lessen te volgen. Als je dan door gaat denken zou je nog specifieker per vak een onderscheid moeten maken wie bij wie in de klas zit. Je hebt geloof ik een vak of 7 nodig voor je eindexamen en bij elk vak zitten er wel een aantal bij die geen les nodig hebben. Die zouden dan op een nog hoger niveau in het desbetreffende vak les moeten krijgen en dat gebeurd nietquote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:19 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ja, maar je springt nu van middelbaar onderwijs naar hoger onderwijs. Om juist in het hoger onderwijs die vrijheid aan te kunnen en succesvol te zijn (wat volg ik en wat niet), is in het middelbaar onderwijs dat studiehuis ook noodzakelijk.
Ik vind niet dat ze teveel verdienen. Je moet toch een universitaire opleiding hebben gedaan en een lerarenopleiding om VWO'ers les te mogen geven.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:22 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
En wat doet Den Haag? Die gaat luisteren naar de docenten en geeft ze meer salaris terwijl ze best wel goed verdienen voor het werk dat ze doen
Ben ik ook helemaal met je eens. Maar dat ligt niet aan het concept "Studiehuis", daar past wat jij wil prima in. Het probleem zit in onvoldoende begeleiding, te weinig methodiek en lesstof, te weinig aandacht, lamlendig gedrag van personeel!quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:23 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Vooral in het middelbare onderwijs moet je kunnen inschatten hoeveel vrijheid iemand aan kan. Het is onzinnig voor sommige leerlingen om bepaalde vakken/lessen te volgen. Als je dan door gaat denken zou je nog specifieker per vak een onderscheid moeten maken wie bij wie in de klas zit. Je hebt geloof ik een vak of 7 nodig voor je eindexamen en bij elk vak zitten er wel een aantal bij die geen les nodig hebben. Die zouden dan op een nog hoger niveau in het desbetreffende vak les moeten krijgen en dat gebeurd niet
De ouderen op een HBO (leraren) zitten allemaal in schaal 12-13. Dat is een vorstelijk salaris! De jongeren zitten uiteindelijk in 10-12, ook dat is prima salaris naar mijn smaak. Op het middelbaar onderwijs zitten ze ook in 10. Niks mis mee. Allemaal heel dik boven modaal.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:26 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Ik vind niet dat ze teveel verdienen. Je moet toch een universitaire opleiding hebben gedaan en een lerarenopleiding om VWO'ers les te mogen geven.
Doeg Fanquote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:29 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
Ik ga eitjes koken, broodjes roosteren en cocksuckers kijken........
ik probeer het allemaal te volgen maar het wil niet zo lukken,
tot later allemaal
Ik heb er niet zoveel verstand van, alleen van toen ik nog op midd. school zat en toen was het net begonnen. Maar vind het overigens niet gek dat leraren het ook niet fantastisch vinden. Ook in bedrijven worden veranderingen niet altijd met open armen ontvangenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:27 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ben ik ook helemaal met je eens. Maar dat ligt niet aan het concept "Studiehuis", daar past wat jij wil prima in. Het probleem zit in onvoldoende begeleiding, te weinig methodiek en lesstof, te weinig aandacht, lamlendig gedrag van personeel!
Wij hebben scholen daar gaat het uitstekend! Afgelopen jaar in de top geëindigd en we hebben er ééntje waar het een enorm drama is. Beiden hetzelfde concept, te weten "Studiehuis". Je moet het gewoon goed invullen en dat houdt in dat het personeel hard aan het werk moet!
Mijn punt was overigens dat de docent beloont wordt door Den Haag, door niet te willen investeren in het concept "Studiehuis" en liever frontaal les te geven. Bewezen is inmiddels dat dat helemaal niet meer werkt bij jonge kinderen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:26 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Ik vind niet dat ze teveel verdienen. Je moet toch een universitaire opleiding hebben gedaan en een lerarenopleiding om VWO'ers les te mogen geven.
Ligt er volgens mij ook aan hoe groot die klassen zijn.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:37 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Mijn punt was overigens dat de docent beloont wordt door Den Haag, door niet te willen investeren in het concept "Studiehuis" en liever frontaal les te geven. Bewezen is inmiddels dat dat helemaal niet meer werkt bij jonge kinderen.
Dat is wel een probleem. Vroeger had de docent altijd gelijk en nu het kind bijna altijdquote:Nog een probleem is, wat mij betreft, dat veel kinderen thuis niet of onvoldoende worden opgevoed en die taak ook op de schouders van de docent rust.
Nog weer een ander probleem is dat bij het minste of geringste ouders op de stoep staan om verhaal te halen. Zelfs bij het halen van een onvoldoende is dat inmiddels al het geval. Hun kind is immers reteslim en het bestaat niet dat die een onvoldoende haalt. Dat moet wel aan de docent liggen!
Je kunt lastpakken wel uit elkaar halen, helpt meestal ook welquote:En nog weer een ander probleem is dat kinderen recht op onderwijs hebben en je een lastpak niet van school kunt sturen. Een hele klas wordt daardoor naar beneden getrokken. Wat men (een school) wel pleegt te doen is lastpakken onderling ruilen. Maar ja, dat schiet ook niet echt op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |