Yup, ben vaak genoeg naar een examen gegaan om een beetje inzicht te krijgen in de vragenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:11 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ja, en wat bereikt men daar mee? Simpelweg dat iedere student, of hij nu geleerd heeft of niet, het maar gaat proberen, hij kan immers toch onbeperkt herkansen
Dat ligt niet aan het concept, het zit in de invulling, beter gezegd, het gebrek aan invulling.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:12 schreef Manu82 het volgende:
totaal niet mee eens, ik zat net voor de overgang naar dat studiehuis en vriend van mij moest op Havo dat toch doen omdat hij gezakt was en dat was een hel, je zat bijna elke dag van 9 tot 5 op school. Werkt niet...
Ik zou dat ook doen als student, die kiezen veelal de weg van de minste weerstand, logisch. Maar je veroorzaakt daardoor wel een enorme workload voor het personeel. Die daardoor weer niet toekomt aan kwaliteit.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:13 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Yup, ben vaak genoeg naar een examen gegaan om een beetje inzicht te krijgen in de vragen![]()
Ik vind het zelf nogal fijn om zoveel mogelijk vrijheid te hebben. Sommige colleges zijn gewoon onnuttig en daar ga ik dan ook niet heen. Ga zelf alleen naar colleges waarvan ik iets niet begrepen heb uit de tekst. Deed ik volgens mij het laatste jaar op middelbare school ook alquote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:13 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan het concept, het zit in de invulling, beter gezegd, het gebrek aan invulling.
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:11 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ja, en wat bereikt men daar mee? Simpelweg dat iedere student, of hij nu geleerd heeft of niet, het maar gaat proberen, hij kan immers toch onbeperkt herkansen
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:15 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ik zou dat ook doen als student, die kiezen veelal de weg van de minste weerstand, logisch. Maar je veroorzaakt daardoor wel een enorme workload voor het personeel. Die daardoor weer niet toekomt aan kwaliteit.
Van de ene kant wel, van de andere kant doen die lui geen flikker zo nu en dan en laten ze daarbij de helft nakijken door studentassistentenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:15 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ik zou dat ook doen als student, die kiezen veelal de weg van de minste weerstand, logisch. Maar je veroorzaakt daardoor wel een enorme workload voor het personeel. Die daardoor weer niet toekomt aan kwaliteit.
Ja, maar je springt nu van middelbaar onderwijs naar hoger onderwijs. Om juist in het hoger onderwijs die vrijheid aan te kunnen en succesvol te zijn (wat volg ik en wat niet), is in het middelbaar onderwijs dat studiehuis ook noodzakelijk.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:17 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Ik vind het zelf nogal fijn om zoveel mogelijk vrijheid te hebben. Sommige colleges zijn gewoon onnuttig en daar ga ik dan ook niet heen. Ga zelf alleen naar colleges waarvan ik iets niet begrepen heb uit de tekst. Deed ik volgens mij het laatste jaar op middelbare school ook al
Jups, en dat is de andere kant van mijn verhaal. Leraren zijn ook vaak enorm gemakzuchtig en liever lui dan moe (de goeden daargelaten). Daar gaat het dan ook vaak fout bij onderwijsvernieuwing. Ze willen niet, ze mokken, ze gooien hun kont tegen de krib. En dat is dan ook het drama van het studiehuis.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:18 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Van de ene kant wel, van de andere kant doen die lui geen flikker zo nu en dan en laten ze daarbij de helft nakijken door studentassistenten
Vooral in het middelbare onderwijs moet je kunnen inschatten hoeveel vrijheid iemand aan kan. Het is onzinnig voor sommige leerlingen om bepaalde vakken/lessen te volgen. Als je dan door gaat denken zou je nog specifieker per vak een onderscheid moeten maken wie bij wie in de klas zit. Je hebt geloof ik een vak of 7 nodig voor je eindexamen en bij elk vak zitten er wel een aantal bij die geen les nodig hebben. Die zouden dan op een nog hoger niveau in het desbetreffende vak les moeten krijgen en dat gebeurd nietquote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:19 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ja, maar je springt nu van middelbaar onderwijs naar hoger onderwijs. Om juist in het hoger onderwijs die vrijheid aan te kunnen en succesvol te zijn (wat volg ik en wat niet), is in het middelbaar onderwijs dat studiehuis ook noodzakelijk.
Ik vind niet dat ze teveel verdienen. Je moet toch een universitaire opleiding hebben gedaan en een lerarenopleiding om VWO'ers les te mogen geven.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:22 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
En wat doet Den Haag? Die gaat luisteren naar de docenten en geeft ze meer salaris terwijl ze best wel goed verdienen voor het werk dat ze doen
Ben ik ook helemaal met je eens. Maar dat ligt niet aan het concept "Studiehuis", daar past wat jij wil prima in. Het probleem zit in onvoldoende begeleiding, te weinig methodiek en lesstof, te weinig aandacht, lamlendig gedrag van personeel!quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:23 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Vooral in het middelbare onderwijs moet je kunnen inschatten hoeveel vrijheid iemand aan kan. Het is onzinnig voor sommige leerlingen om bepaalde vakken/lessen te volgen. Als je dan door gaat denken zou je nog specifieker per vak een onderscheid moeten maken wie bij wie in de klas zit. Je hebt geloof ik een vak of 7 nodig voor je eindexamen en bij elk vak zitten er wel een aantal bij die geen les nodig hebben. Die zouden dan op een nog hoger niveau in het desbetreffende vak les moeten krijgen en dat gebeurd niet
De ouderen op een HBO (leraren) zitten allemaal in schaal 12-13. Dat is een vorstelijk salaris! De jongeren zitten uiteindelijk in 10-12, ook dat is prima salaris naar mijn smaak. Op het middelbaar onderwijs zitten ze ook in 10. Niks mis mee. Allemaal heel dik boven modaal.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:26 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Ik vind niet dat ze teveel verdienen. Je moet toch een universitaire opleiding hebben gedaan en een lerarenopleiding om VWO'ers les te mogen geven.
Doeg Fanquote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:29 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
Ik ga eitjes koken, broodjes roosteren en cocksuckers kijken........
ik probeer het allemaal te volgen maar het wil niet zo lukken,
tot later allemaal
Ik heb er niet zoveel verstand van, alleen van toen ik nog op midd. school zat en toen was het net begonnen. Maar vind het overigens niet gek dat leraren het ook niet fantastisch vinden. Ook in bedrijven worden veranderingen niet altijd met open armen ontvangenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:27 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ben ik ook helemaal met je eens. Maar dat ligt niet aan het concept "Studiehuis", daar past wat jij wil prima in. Het probleem zit in onvoldoende begeleiding, te weinig methodiek en lesstof, te weinig aandacht, lamlendig gedrag van personeel!
Wij hebben scholen daar gaat het uitstekend! Afgelopen jaar in de top geëindigd en we hebben er ééntje waar het een enorm drama is. Beiden hetzelfde concept, te weten "Studiehuis". Je moet het gewoon goed invullen en dat houdt in dat het personeel hard aan het werk moet!
Mijn punt was overigens dat de docent beloont wordt door Den Haag, door niet te willen investeren in het concept "Studiehuis" en liever frontaal les te geven. Bewezen is inmiddels dat dat helemaal niet meer werkt bij jonge kinderen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:26 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Ik vind niet dat ze teveel verdienen. Je moet toch een universitaire opleiding hebben gedaan en een lerarenopleiding om VWO'ers les te mogen geven.
Ligt er volgens mij ook aan hoe groot die klassen zijn.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:37 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Mijn punt was overigens dat de docent beloont wordt door Den Haag, door niet te willen investeren in het concept "Studiehuis" en liever frontaal les te geven. Bewezen is inmiddels dat dat helemaal niet meer werkt bij jonge kinderen.
Dat is wel een probleem. Vroeger had de docent altijd gelijk en nu het kind bijna altijdquote:Nog een probleem is, wat mij betreft, dat veel kinderen thuis niet of onvoldoende worden opgevoed en die taak ook op de schouders van de docent rust.
Nog weer een ander probleem is dat bij het minste of geringste ouders op de stoep staan om verhaal te halen. Zelfs bij het halen van een onvoldoende is dat inmiddels al het geval. Hun kind is immers reteslim en het bestaat niet dat die een onvoldoende haalt. Dat moet wel aan de docent liggen!
Je kunt lastpakken wel uit elkaar halen, helpt meestal ook welquote:En nog weer een ander probleem is dat kinderen recht op onderwijs hebben en je een lastpak niet van school kunt sturen. Een hele klas wordt daardoor naar beneden getrokken. Wat men (een school) wel pleegt te doen is lastpakken onderling ruilen. Maar ja, dat schiet ook niet echt op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |