Ohw een moment opname. Wie weet zitten ze al 3u te wachten totdat meneer eindelijk de flensjes voor elkaar had.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:55 schreef Curiosity het volgende:
Hier weer verder.
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:43 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
De chefkok weet ook waar die over praat, en dan kan je het inderdaad leuker brengen ja
Ik denk dat hij verbaasd was over hetgeen hij voorgezet kreeg, daar was weinig over te zeiken, dus dan maar even kijken waar de borden vandaan komen.
Gewoon zielig.
vond wel dat ze er een beetje onsmakelijk bij lag op de bank. sorryquote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:26 schreef Zana het volgende:
ik wist het, Katja gaat het morgen niet halen in de uitzending
Nu heeft iedereen een edet easypullquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 09:31 schreef Zana het volgende:
ze hebben een nieuwe sponsor....edet easypull, dus geen boodschappen meer bij de Jumbo
deel met ons dan eens 'behind the scenes' details, ajb.quote:Op zondag 31 augustus 2008 19:12 schreef deniesy het volgende:
Mijn neef heeft aan dit programma mee gedaan! Echt superleuk programma!
Mascarpone is geen kaas. Er zit geen stremsel of wat dan ook in. Je kan wel spreken van een soort kaas. Los daarvan is brie gewoon veel rijker aan smaak. Dit geldt voor de fabrieksbrie, maar al helemaal voor een mooie boerenbrie.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:53 schreef missy_c het volgende:
Nja... als ie roomkaas had gebruikt was het geen probleem geweest. In tiramisu zit ook kaas.. dus zo raar is de kaas/chocolade combi niet.
Dat hebben ze in elk land hoor, bloedworst, tripe, noem maar op, gewoon een kwestie van smaak.quote:Op woensdag 3 september 2008 15:38 schreef Kugari-Ken het volgende:
black sausage... haggis? Pork grinds...
Inderdaad niet zo'n een populaire combi.. maar daar waren we al uit. Als je in het Engels googled, kom je er wat meer tegen.quote:Op woensdag 3 september 2008 15:56 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Online kom ik welgeteld één recept tegen met brie en chocolade. Dat moet wel van zijn hand komen, of de chocolatier heeft zijn idee overgenomen.
Wel een wat oude. Die zijn niet extreem duur alleen wel een 2 zitter. Dus dat is een keuze die je maakt.quote:Op woensdag 3 september 2008 19:11 schreef marcodej het volgende:
Gilke(?) heeft een Porsche voor de deur...![]()
En ze vind "haar grote vriend" (zoals ze zelf sarcastisch zei) Paul nu echt irritant worden...![]()
Ze heeft het door!
Volgens mij was dat bij de buren..quote:Op woensdag 3 september 2008 19:11 schreef marcodej het volgende:
Begint nu wel op te vallen idd...quote:Op woensdag 3 september 2008 19:13 schreef NoCigar het volgende:
En dat stompzinnige geleuter over Brabant slaat ook nergens op. Zeker als Gielke begint te zeveren over het feit dat niemand hier de woonkamer zou gebruiken.
quote:Op woensdag 3 september 2008 19:11 schreef marcodej het volgende:
En nu even de rest van de aflevering kijken.quote:Kenteken 98-RS-GP
Voertuigsoort personenauto
Merk PORSCHE
Handelsbenaming 911 CARRERA 4 COUPE TL U9
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK 04-10-2009
Datum aanvang tenaamstelling 27-07-2005
BPM ¤ 35747
WAM verzekerd geregistreerd Ja
Enige uitzondering was volgens mij rappende robbie.quote:Op donderdag 4 september 2008 14:11 schreef dronkeykong het volgende:
Het valt wel op dat de mensen die hieraan meedoen bijna allemaal een groot huis en uitgebreide keuken hebben. De chefs daarentegen herken je toch aan de simpele keuken en levensstijl, eigenlijk kan je al aan het huis zien wie de chef is
True! Robbie was ook een toffe peerquote:Op donderdag 4 september 2008 14:20 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Enige uitzondering was volgens mij rappende robbie.
Logisch ook, als ik de hele week moet koken en ik ben vrijdag vrij bel ik ook domino's.
Nee hoor, wat dacht je van Jan in week 1! Die is volgens mij ook eigenaar van het restaurant. De chefs van de andere weken zijn doorgaans van de wat kleinere en minder bijzondere eetgelegenheden. Ook speelt leeftijd natuurlijk een rol. De huidige kok is volgens mij een stuk jonger dan de mensen met wie hij kookt deze week.quote:Op donderdag 4 september 2008 14:20 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Enige uitzondering was volgens mij rappende robbie.
Logisch ook, als ik de hele week moet koken en ik ben vrijdag vrij bel ik ook domino's.
Lambèr had ook een mooie keuken. Week 3.quote:Op donderdag 4 september 2008 15:15 schreef missy_c het volgende:
En Aafke..Had ook een mooie keuken..(volgens mij was Aafke wk1, Jan wk 2)
Ook nog 's diepvrieszalmquote:Op donderdag 4 september 2008 19:32 schreef marcodej het volgende:
Dat " wilde zalm op een bedje van spinazie" vond ik nog het mooist. Dat was gewoon "zalm in een plasje van ontdooide diepvriesspinazie"
www.wieisdechef.nlquote:Op vrijdag 5 september 2008 10:06 schreef Stansfield het volgende:
Komen de afleveringen eigenlijk op rtlgemist?
Zie link hierboven, je moet alleen wel wachten tot de herhaling is geweest.quote:Op vrijdag 5 september 2008 10:06 schreef Stansfield het volgende:
Komen de afleveringen eigenlijk op rtlgemist?
Experimenteel koken wil niet zeggen dat je voor smerige combinaties moet gaan. Er zijn nou eenmaal smaken die wetencshappelijk aantoonbaar bij elkaar passen. Ook dit lijken op het eerste gezicht hele aparte combinaties. Chocollade en brie komt daar niet in voor.quote:Op zondag 7 september 2008 17:09 schreef Windigo het volgende:
Ik vond het leuk dat Hans zo experimenteel kookt, hij durft tenminste wel iets neer te zetten. Lekker is wat anders (als ik aan brie-bonbons denk) maar gewaagd is het zeker en dat vind ik een pluspunt. Nieuwe gerechten worden immers alleen bedacht door iemand die iets ongewoons durft te doen.
Verkapte kutreclame. Kaas is goed voor je hersenen.quote:Op maandag 8 september 2008 19:11 schreef Stansfield het volgende:
Het wordt wel steeds erger met die beemster kaasreclame. Een kaasstengel is toch geen amuse. Maar gewoon een borrelhapje vind ik.
Idd!quote:
Je gaat liever voor Martin?quote:Op maandag 8 september 2008 20:35 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Ik vind er niet zoveel aan eigenlijk...
nou idd, wat een zeikerd zeg.quote:Op dinsdag 9 september 2008 19:28 schreef Gummibeer79 het volgende:
"Krijg je hé, als je te veel drinkt."
Zeikwijf....
Inderdaad. Gelukkig is alcohol geen dikmaker.quote:Op dinsdag 9 september 2008 19:34 schreef DarkElf het volgende:
[..]
nou idd, wat een zeikerd zeg.
maar dat was hij ook met zijn praten over "dikmakers" ... probeer je iemands toetje te eten... krijg je zulk geneuzel
nee dacht ik ook alquote:Op dinsdag 9 september 2008 20:07 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Inderdaad. Gelukkig is alcohol geen dikmaker.
Vooral die Martin dan. Maar da's dan ook een bourgondische brabander.quote:Op woensdag 10 september 2008 19:30 schreef Vodkadruppel het volgende:
Dat komt vooral door al dat ongeloofelijke gezuip de hele tijd.
Denk ik dan.
De enige druif is Martin zelf inderdaad.quote:Op woensdag 10 september 2008 19:43 schreef NoCigar het volgende:
Ik vind Martin maar een flapdrol, veel gebakken lucht. Hij had het o.m. over de Chablis-druif, die bestaat dus helemaal niet.
Jazeker, de eigen inbreng tot een minimum beperken en gewoon alles laten voorbereidenquote:
Zomg, van wie is deze kloon?quote:Op woensdag 10 september 2008 22:17 schreef Marenneke het volgende:
Ook tijdelijke TV-sterren hebben gevoel hoor ! Maar leuk om terug te lezen... als je met je smoel op TV gaat kun je commentaar verwachten he..![]()
de smilie verraad het he?quote:Op woensdag 10 september 2008 22:36 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Zomg, van wie is deze kloon?
Nepmakelaar, heeft niks met inrichting te makenquote:Als woonconsulente richt je je op het begeleiden en adviseren van je klanten bij het zoeken, vinden en kopen van de woning. Je bent op de hoogte van het actuele woningaanbod. Door je veelzijdigheid, sociale contacten en vanwege de bij je aanwezige gezonde nieuwsgierigheid weet je wat er binnenkort in je regio staat te gebeuren op allerlei gebied. Je gaat samen met de klant de woongebieden bekijken en interessante woningen bezichtigen. Je bent dus volledig gericht op de wensen en behoefte van je klant en niet alleen op het onroerend goed object.
En dat schort natuurlijk.quote:Op donderdag 11 september 2008 19:47 schreef NoCigar het volgende:
Nou ja, waar of niet: je stond er goed qua koken op en je haar zat leuk.
Het is al eerder gezegd, maar het concept klopt gewoon niet. De niet-chefs willen eigenlijk allemaal een pannetje en doen hun stinkende best. De chef is de enige die juist z'n best doet om maar niet als chef benoemd te worden... 1+1=2. Evengoed levert het wel leuke televisie op als de groep oké is. Het is ook leuk om te zien wat voor een gerechten er gemaakt worden en hoe ze de borden opmaken.quote:Op zondag 14 september 2008 16:43 schreef Marenneke het volgende:
Vind ik eigenlijk zelf ook. Ze moeten gewoon mee kunnen raden... dan is de onthulling des te interessanter. De nep-namen en nep-beroep snap ik ook niet helemaal... je bent toch allemaal 'de chef'.
Ik vond de voice-over van Smaken verschillen juist een hele verademing. Eindelijk eens niet die vervelende flauwe grapjes de hele tijd...quote:Op zondag 14 september 2008 16:59 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Het is al eerder gezegd, maar het concept klopt gewoon niet. De niet-chefs willen eigenlijk allemaal een pannetje en doen hun stinkende best. De chef is de enige die juist z'n best doet om maar niet als chef benoemd te worden... 1+1=2. Evengoed levert het wel leuke televisie op als de groep oké is. Het is ook leuk om te zien wat voor een gerechten er gemaakt worden en hoe ze de borden opmaken.
Het concept van Smaken verschillen van Net5 is een stuk beter: de persoon uit de groep die het lekkerst kookt gaat met de prijs naar huis. Geen gekunstelde gesprekken aan tafel over het wel of niet zijn van de chef en de te beroerde tactieken die ze nodig achten. Simpelweg een ontspannen sfeer met gesprekken over van alles en nog wat op Net5 dus. Ik denk dat ik wel een beetje om ben.Het enige is dat Jack Wouterse (voice-over) me op de zenuwen gaat werken.
Het is mij opgevallen dat er een andere voice over is en dat de teksten ook ietwatquote:Op zondag 14 september 2008 21:27 schreef PimpofPersia het volgende:
[..]
Ik vond de voice-over van Smaken verschillen juist een hele verademing. Eindelijk eens niet die vervelende flauwe grapjes de hele tijd...
De borsten van Patty waren anders de hele week slachtoffer.quote:Op zondag 14 september 2008 21:27 schreef PimpofPersia het volgende:
Ik vond de voice-over van Smaken verschillen juist een hele verademing. Eindelijk eens niet die vervelende flauwe grapjes de hele tijd...
Tsja ik heb alleen de vrijdag-aflevering gezien. Maar die was ronduit geniaal. Waar bij WIDC de groepjes met de week saaier lijken te worden, hadden ze me hier wel een aantal hilarische types uitgezocht - die patty voorop natuurlijkquote:Op zondag 14 september 2008 21:49 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
De borsten van Patty waren anders de hele week slachtoffer.Verder veel dubbelzinnige grapjes. Maar goed, het is inderdaad beter dan Chef gemist's V-O.
Bij hem kan het.quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:13 schreef PimpofPersia het volgende:
Het moet voor die mensen toch wel héél duidelijk zijn wie de chef is?
Ik bedoel, iedereen heeft normale banen en namen, zit in de IT of consultancy of whatever. En dan is er iemand met de naam Clyde die iets bij defensie mag doen waar ie niet teveel over mag lullen. Yeah right![]()
Ja! Nare man he? Dat zure mondje....quote:Op woensdag 17 september 2008 19:07 schreef DarkElf het volgende:
bah en gatver wat een nare, uit de hoogte, uitstraling heeft die eikelchef zeg
hij zal heus aardig zijn en geeft ook complimenten als hij iets echt goed vindt maar hij kan zoó neerbuigend kijken en klinken als iets hem niet bevalt
heb ik ook wel eens, paar uur later gaat het dan wel goed .quote:Op donderdag 18 september 2008 11:58 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik ben zeker de enige die er last van heeft dat de online filmpjes vast lopen?
Mogelijk heb ik de opmerking van de voice-over aangenomen voor een opmerking vna Clyde over zijn eventueel gevoerde 'tactiek'quote:Op vrijdag 19 september 2008 11:15 schreef NoCigar het volgende:
Ik heb Clyde helemaal niet gehoord over aangepast, expres minder goed koken? Ik hoor hem helemaal niet over het spelen van het spel.
Inderdaad. Nou achteraf werd er beweerd dat hij expres slecht had gekookt bij het hoofdgerecht. Dat kan natuurlijk, maar dat zou ik, als ik van koken moest leven, sowieso zeggen na dat commentaar van mijn medekandidaten.quote:
Haha, ik had precies hetzelfde (overigens niet om de opmerking over de glazen)!quote:Op maandag 22 september 2008 19:14 schreef NoCigar het volgende:
Een gezonde antipathie jegens de bebrilde deelnemer begint zich af te tekenen.
Geweldig geformuleerd!quote:Op maandag 22 september 2008 19:14 schreef NoCigar het volgende:
Een gezonde antipathie jegens de bebrilde deelnemer begint zich af te tekenen.
quote:Op maandag 22 september 2008 19:17 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Edit: En nu over de asperge: "Er zat totaal geen smaak aan de asperge. Ja, behalve van de asperge".
Je kan tenminste alles tegen hem zeggen, hij weet zelf wanneer hij iets goed heeft gedaan. Joh.quote:
Heb je hier speciaal een account voor aangemaaktquote:Op donderdag 25 september 2008 13:41 schreef Woodsnake het volgende:
Er wordt hier beweerd dat de chef van de week ( Brenda ) een pot zou zijn...
Kan iemand dat bevestigen danwel ontkrachten?
Ja man! die is hartstikke gay! zo lesbo als maar zijn kan! een echte muffdiver!quote:Op donderdag 25 september 2008 13:41 schreef Woodsnake het volgende:
Er wordt hier beweerd dat de chef van de week ( Brenda ) een pot zou zijn...
Kan iemand dat bevestigen danwel ontkrachten?
Het aftreksel op net5 is anders wel vermakelijker, al begint daar kritiek ook wel enigszins de overhand te krijgen op het kijken naar een gezellige avond.quote:Op donderdag 25 september 2008 23:24 schreef Adelante het volgende:
Er kijkt echt geen kip meer naar deze show nu op dit tijdstip (225.000 kijkers gisteren), zelfs dat aftreksel op net5 doet het al beter (261.000)Zonde want in de zomerstop was het best aardig zo op de vooravond.
Volgens mij lagen die op de eendeborst, met daarover dat permanentjequote:Op donderdag 25 september 2008 23:24 schreef Stansfield het volgende:
Die kaasstengels ook en dat kaas zoveel vitaminen bevat. Die hele kaasstengels heb ik niet op tafel gezien daarna.
Whehe, ik wilde net zeggen, Ranny was pas een echtequote:Op donderdag 25 september 2008 23:22 schreef PimpofPersia het volgende:
Ach, vergeleken met die Ranny van een paar weken geleden zijn alle dames hetero
hehe inderdaad. Die uit de allereerste week, met zo'n superluxe keuken in Amsterdam centrum, kwam ook wel sympathiek over en kon erg goed koken. Verder vind ik de meeste chefs ook maar zozo.quote:Op vrijdag 26 september 2008 01:10 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Whehe, ik wilde net zeggen, Ranny was pas een echteMaar wel mn favo chef tot nu toe, die Ranny
Ah! Dus toch. Ik zat tegen vriendlief al zo van "Hé, een nieuwe commentator." "Echt niet." "Echt wel.".quote:Op maandag 29 september 2008 19:44 schreef -Bubseltje- het volgende:
En weer een nieuwe stemwel een leuk groepje volgens mij!
Eens, ook een raar figuur wel ja... Lijkt verder wel een gezellig groepje!quote:Op dinsdag 30 september 2008 19:30 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Nou, die valse nicht van een Roeland is ook erg storend inmiddels. Mooi ook gisteren, hij gaf drie onverwachte kussen aan Ronald bij het afscheid.
Ik was zelf denk ik best wel kwaad geworden als hij mij niet zou bijschenken.quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:58 schreef marcodej het volgende:
iemand had het vorige week over een gezonde antipathie jegens Leen...
Ik heb dat nu met die Ronald. Wat een draak van een vent, die bovendien het spel te serieus neemt met zn "Ik schenk niet bij, dat doe ik niet in mn restaurant."
Cees Geel, of niet?quote:Op maandag 29 september 2008 19:44 schreef -Bubseltje- het volgende:
En weer een nieuwe stemwel een leuk groepje volgens mij!
O ja dat bedoel ik...quote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:00 schreef marcodej het volgende:
Vier maanden toch?
quote:Op donderdag 2 oktober 2008 16:20 schreef Vodkadruppel het volgende:
Nu weet ik wat voor gevoel Roeland bij mij opwekt:
"Hoi, ik ben Roeland, in het dagelijks leven ben ik seriemoordenaar, maar vandaag ben ik de Chef."
Dacht ik ook.quote:
Nee, zware malfunctioning van dat apparaat.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 19:25 schreef twentemeisje het volgende:
Mijn gaydar werkt blijkbaar niet
Ben jij het toevallig?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 21:57 schreef Mumchickawawa het volgende:
Pimpofpersia, Dat WIJF zoals jij dat zo leuk noemt, heet dus EKdom en niet TERINGdom.
Maar hij weet niet dat je kreeft in kokend water hoort te gooien. Het water borrelde niet eens lichtjes...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 19:10 schreef Stansfield het volgende:
Die chef is van de kloosterhoeve in harmelen. 2x gegeten en ik moet zeggen je kan daar erg lekker eten.
Inderdaad heel leuk fancy keukenapparatuur maar koken uit pakjes helpt je echt niet. Verse producten en weten hoe je het moet doen wel.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 19:14 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Maar hij weet niet dat je kreeft in kokend water hoort te gooien. Het water borrelde niet eens lichtjes...
Het is overigens opvallend dat mensen die fatsoenlijke keukenspullen gebruiken gelijk als chef worden gezien. Zo'n dikke snijplank is helemaal niet zo speciaal, al zocht Johan er gelijk heel wat achter. Kennelijk vind hij het ook speciaal als iemand een fatsoenlijk mes in z'n keuken heeft.
Beetje offtopic, maar ik verbaas mer er over hoeveel mensen (niet alleen in WIDC) werken met enorme kutmessen. Ik weet niet beter dan dat je in een keuken goede messen hebt, geen botte rotzooi.
Ah, ik ben toch niet de enigequote:Op woensdag 8 oktober 2008 01:07 schreef Pooh1978 het volgende:
Net de aflevering van vandaag gezien.
Ik word echt gek van het woord "Chefwaardig"!
Chefwaardige keuken, chefwaardig gerecht, chefwaardige messen.
KOM OP ZEG!!
Volgend jaar staat 't in de Van Dale denk ikquote:Op woensdag 8 oktober 2008 01:07 schreef Pooh1978 het volgende:
Net de aflevering van vandaag gezien.
Ik word echt gek van het woord "Chefwaardig"!
Chefwaardige keuken, chefwaardig gerecht, chefwaardige messen.
KOM OP ZEG!!
Same, nogal een kutconcept zo.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 01:12 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik vind het wel nog steeds jammer dat wij als kijker al wel weten wie de chef is.
Aleksandra daarintegen zag er wel lekker uitquote:Op donderdag 9 oktober 2008 09:41 schreef computergirl het volgende:
Aleksandra van gisteravond was wel goed, de haring tartaar zag er alleen niet zo lekker uit
Yep.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 09:57 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Aleksandra daarintegen zag er wel lekker uit
Ik zat het net te denken ja, het kwam ineens als diaree weer langs.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:06 schreef DarkElf het volgende:
kap nou eens met dat woord "chefwaardig"
Volgens mij stonden er 2 pannetjes bij haar, en 2 pannetjes bij Dylan.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:49 schreef marcodej het volgende:
Dit concept klopt idd voor geen meter. Ik zie dat die Russische schone straks 3 pannetjes krijgt. Waarschijnlijk omdat die chef "het spel" te goed had gespeeld. Dan zou ik me als chef zijnde behoorlijk in mn beroepseer aangetast voelen als ik geen pannetjes krijg... (Trouwens ook onbedoeld slechte reclame voor zn restaurant)...Maar ja, "hij heeft het spel wel goed gespeeld"...
Niet echt chefwaardig he?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:26 schreef NoCigar het volgende:
Wel lekker vlees wat hij gisteren had gegrild. Ik zou het zelf niet kiezen met aardbeien van een menu, maar goed, dat smaakte blijkbaar ook goed.
Eh, nou, hetgeen waar een waardige chef zich niet voor zou schamen?quote:
'Hoog op smaak' wil ik eigenlijk ook niet meer horen. En 'coquille'quote:Op zondag 12 oktober 2008 12:05 schreef Pooh1978 het volgende:
Nou ja, laten we in elk geval hopen dat "chefwaardig" de komende week geen sleutelwoord zal zijn!
Die wilde ik net noemen. Vreemd hoeveel die voorkomen eigenlijk.quote:Op zondag 12 oktober 2008 13:35 schreef Tourniquet het volgende:
En wat dacht je van de "groene asperge"?
Zeer ongezellig. Een sfeervol en beschaafd diner hoeft niet gelijk ongezellig te zijn. Zij is er in ieder geval niet echt in geslaagd om het leuk te maken lijkt me.quote:Op maandag 13 oktober 2008 21:55 schreef gimme.shelter het volgende:
Ik vond haar een heel ongezellig mens!! Dat taaltje ook....niet gezellig!
Haha! Is me ontgaanquote:Op maandag 13 oktober 2008 22:08 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Helemaal mooi dat ze in de rondleiding door haar huis nog aangaf dat een bordenwarmer zo handig was, om vervolgens de borden in de oven te gooien.
haha inderdaadquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 02:53 schreef Vodkadruppel het volgende:
Wat een pedante trut. Nu al.
En wat was ze op zoek naar bevestiging.
Een van de andere deelnemers merkte zoiets al op toch? "Jacky, die is niet de chef... hij zal wel bij een of ander wegrestaurant werken.". In essentie heeft hij daarmee gelijk.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 09:50 schreef MrKawada het volgende:
en die jackyde chef..... IN EEN GRILL 'RESTAURANT' lol... zag je in het filmpje wat ie aan het koken was in zn 'restaurant'? EEN TOSTI................. ja ja... kneus.
haha ja inderdaad, toen moest ik lachenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 09:59 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Een van de andere deelnemers merkte zoiets al op toch? "Jacky, die is niet de chef... hij zal wel bij een of ander wegrestaurant werken.". In essentie heeft hij daarmee gelijk.
mousselinequote:Op dinsdag 14 oktober 2008 10:01 schreef DarkElf het volgende:
"Zachtgegaarde kalfswang op een mousseline van knolselderij gekaramelliseerde witlof & eigen jus"
komop zeg dat heeft toch niets meer met hobbykokkie te maken...
erger mij zolangzamerhand wel aan al die dikdoenerij hoor. Doe eens normaal ofzo.
haha ja inderdaad... met zn gegrilde tostiquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 10:42 schreef rashudo het volgende:
Ik vond Bianca eigenlijk nog erg meevallen, ik had veel erger verwacht. Ze is niet te beroerd om af en toe uit haar ivoren toren neer te dalen, en ze deed haar best om het gesprek op gang te houden.
Ben erg benieuwd of Jacky gaat presteren of dat hij het niveau van het "family grillrestaurant" niet kan ontstijgen. Het levert ook kans op de grappige situatie dat hij een van de hobbykoks uitnodigt om in het grillrestaurant te komen kokkerellen en de hobbykok dit aanbod afslaat omdat het beneden zijn of haar waardigheid ligt.
haha center parcsquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:16 schreef marcodej het volgende:
Het is niet alleen een family grill restaurant, maar ook nog van Center Parcs...![]()
Die tosti had ik nog niet eens gezien. Dat is wel erg triest. Met een Brits vlaggetje erop...![]()
Volgens mij is dat juist de bedoeling van het spel. Normaal is trouwens ook wat minder leuk op TV.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 10:01 schreef DarkElf het volgende:
"Zachtgegaarde kalfswang op een mousseline van knolselderij gekaramelliseerde witlof & eigen jus"
erger mij zolangzamerhand wel aan al die dikdoenerij hoor. Doe eens normaal ofzo.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 10:42 schreef rashudo het volgende:
Ik vond Bianca eigenlijk nog erg meevallen, ik had veel erger verwacht. Ze is niet te beroerd om af en toe uit haar ivoren toren neer te dalen, en ze deed haar best om het gesprek op gang te houden.
Ben erg benieuwd of Jacky gaat presteren of dat hij het niveau van het "family grillrestaurant" niet kan ontstijgen. Het levert ook kans op de grappige situatie dat hij een van de hobbykoks uitnodigt om in het grillrestaurant te komen kokkerellen en de hobbykok dit aanbod afslaat omdat het beneden zijn of haar waardigheid ligt.
hahahaha inderdaadquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:27 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]![]()
Volgende week een vestigingsmanager van McDonalds als chef?
Waarom zou dat het hobbykoken ontstijgen? Dat onderscheidt juist een hobbykok van de standaard thuiskok. Dacht je zelf meer aan het niveau dat je een keer geen pakjes gebruikt maar verse ingrediënten? En dan natuurlijk ook nog het liefst zo gewoon mogelijk.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 10:01 schreef DarkElf het volgende:
Op de Funda site staat dat fotoscherm op de slaapkamer. Denk simpelweg dat hij zijn huis verkoopt en dat je er niet teveel achter moet zoeken. Dat e.e.a. geënsceneerd is geloof ik wel, maar ik heb niet het idee dat ze allemaal al weten wie de chef is.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:13 schreef TheFrankey het volgende:
zeg die aflevering van vanavond. Hele leuke foto's achter die tafel. Maaaar het huis staat te koop zag ik op funda
http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/Detail/Omschrijving/?id=b1894add-5834-4f7a-a983-3e981788c7af&objecttype=DetailKoopObject
En daar geen foto's te zien achter de tafel. Er blijkt nu in de voortuin ook een merknaam te staan 'BOL'. Wel iets met koken als ik het zo zie in dat logo
mmmm vreemd zaakje
Volgens mij is die Stan nog wel oké. Benieuwd wat hij er van gaat bakken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:32 schreef Vodkadruppel het volgende:
Wat een ongelofelijk vervelend groepje mensen.
Inderdaad, en gewoon trots zijn dat ie ze kutvoer heeft geserveerd.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:47 schreef PimpofPersia het volgende:
"Laat ik maar eens lekker kut gaan koken zodat niemand denkt dat ik de chef ben"
Volgens mij wordt dat ook een beetje meer gemotiveerd vanuit de programmamakers. Dat zie je steeds meer dat chefs expres fouten gaan maken ipv gewoon normaal naar hun kunnen te koken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:47 schreef PimpofPersia het volgende:
"Laat ik maar eens lekker kut gaan koken zodat niemand denkt dat ik de chef ben"
Het zou met niets verbazen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:53 schreef Stansfield het volgende:
Wel grappig trouwens dat die bianca dan denkt dat ze meer smaak heeft.
nou inderdaad.. vorige week was het een veel leuker groepje..quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:32 schreef Vodkadruppel het volgende:
Wat een ongelofelijk vervelend groepje mensen.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:51 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Inderdaad, en gewoon trots zijn dat ie ze kutvoer heeft geserveerd.
opmerking, puree maken met een staafmixer, . dat doe je gewoon niet , je krijgt dan een lijm soort waarmee je je huis kunt stucadoren.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 00:34 schreef Ghostmen het volgende:
Ik vind die Bianca toch echt niks hoor, daar kan ik geen gesprek mee hoog houden. Ze wil steeds maar horen wat de anderen van haar kookkunstje vinden. Nee, dan die Alexandra van vorige week, daar zou ik nog wel eens mee uit eten willen. Heel ander vlees in de kuip.
Verder zie ik helaas te vaak coquilles en zalmtartaartjes. Echt eens lekker oer-Hollands schijnt niet gewaardeerd te worden. Het moet allemaal erg haute cuisine zijn. Vanavond vond ik die chef wel afwisselend met zijn aardappelpuree. En als hij er wel zijn best voor zou doen, wil ik wedden dat die dat heerlijk kan bereiden. Prachtig dessert trouwens.
Ik wou dat ik ook zo lekker kon koken als al die "amateurs" uit deze serie.
Waarom niet? Je krijgt een hoop publiciteit, zeker op vrijdag komt je restaurant duidelijk in beeld.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 00:44 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
als een beetje kok zou ik nooit aan dit programma meewerken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |