Nee, dat mag je niet zelf beslissen, want door egoïsten gaat de samenleving kapot. Er moet dwang uitgeoefend worden om egoïsme af te remmen. Ik vind deze uitspraak van jou onethisch.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:22 schreef axis303 het volgende:
[..]
Laat mensen dat alsjeblief voor zichzelf beslissen...![]()
Ik heb in het verleden werkweken van om en nabij 60 uur gehad waar een zeer riant salaris aan vast zat, ik heb er mijn huis in België van kunnen kopen en wat andere leuke dingetjes. Ik kan bepaald niet zeggen dat geld niet gelukkig maakt..
Je moet mensen de wet niet voor willen schrijven en het zelf laten ervaren of ze dat willen en/of aankunnen. Besef nou eens dat geen enkel mens hetzelfde is.
Niet alleen kan de overheid dat wel breken, maar het moet zelfs. Onze samenleving is gedefragmenteerd. Mensen hebben nauwelijks meer oog voor elkaar en leven langs elkaar heen. Alleen met fors overheidsingrijpen kan de ramp die nu ontstaan is weer een halt toegeroepen worden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:24 schreef Scaurus het volgende:
Storend om te zien hoe naïef en welwillend figuren als EchtGaaf tegenover de overheid staan. De staat is redder in nood, de Almachtige die rechtvaardigheid brengt en zonder wie er geen normaal leven mogelijk is. Het is dit soort denken, uit de koker van Rousseau en Hegel, dat heeft bijgedragen aan het totalitarisme van de 20ste eeuw.
Het is dwaas te denken dat het graaien en de zelfverrijking zullen stoppen als de overheid maar ingrijpt. De huidige zelfverrijking komt voort uit het materialisme en consumentisme, die het product zijn van de moderne cultuur. De overheid kan die cultuur niet breken. Met wetten kan je mensen niet deugdzaam maken. Het is de cultuur zelf die zal moeten veranderen.
De chaos is dat mensen in een gedefragmenteerde samenleving wonen, waar je je voortdurend aan onbekenden moet aanpassen. De relatiemarkt en de arbeidsmarkt zijn voorbeelden van kille rationaliteit geworden. Alleen door fors autoritair ingrijpen en het terugdraaien van materiële welvaart kan een einde gemaakt worden aan het kille individualisme.quote:Op maandag 13 oktober 2008 19:42 schreef SchoppenKoning het volgende:
[..]
Streefde misschien niet, maar genoeg praktijkvoorbeelden waar het niet goed is afgelopen met mensen die een beetje uit de pas liepen. Communisme is blijkbaar nooit verder gekomen dan een ideaal.
[..]
Waar zie jij de chaos in? De huidige economische crisis? Dat moest er ooit een keer van komen. Als je geld uitleent dat er niet is, kan je op je sloffen aanvoelen dat het ooit een keer mis gaat.
Ik kan me trouwens redelijk vinden in het status quo gebeuren. Om dat te bereiken zijn er echter vooral veel technische vernieuwingen nodig zoals het niet meer afhankelijk zijn van energiebehoefte voortkomend uit fossiele brandstof. En je moet zorgen dat iedere wereldburger aan zijn eigen toekomst kan bouwen en zodoende niet meer afhankelijk is van de hoeveelheid kinderen om voor zijn oude dag te zorgen.
Dit bereik in ieder geval absoluut niet door in een klap iedereen economisch gezien maar gelijk te stellen door de welvaart zomaar over de muur te gooien.
De keuze om meer te werken of veel geld te verdienen heeft niets met egoisme te maken. De enige die hier een egoist is, ben jij, doordat je andere mensen onder dwang een levensbeeld probeert bij te brengen. Wat bovendien niet alleen egoistisch is, maar ook zeer onethisch. Zometeen verklaar je nog dat mensen geen baas over eigen lijf zijn...quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:26 schreef Getsie het volgende:
[..]
Nee, dat mag je niet zelf beslissen, want door egoïsten gaat de samenleving kapot. Er moet dwang uitgeoefend worden om egoïsme af te remmen. Ik vind deze uitspraak van jou onethisch.
Egoisme is juist de drijfveer achter innovatie en vooruitgang.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:26 schreef Getsie het volgende:
[..]
Nee, dat mag je niet zelf beslissen, want door egoïsten gaat de samenleving kapot. Er moet dwang uitgeoefend worden om egoïsme af te remmen. Ik vind deze uitspraak van jou onethisch.
Ik geloof wel in het failliet zijn van het extreme-doorgeslagen- kapitalisme.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:49 schreef Getsie het volgende:
Mijn gedachtengoed failliet? Volgens mij hoor ik bij een grotere groep dan jij met de ideeën die ik heb.
Onesthetisch is het gedrag, als ongebreidelde egoisme doorslaat van ikke ikke en na mij de zondvloed. Dat was/is tot nu toe het gedrag van menig bankier.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:03 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Egoisme is juist de drijfveer achter innovatie en vooruitgang.
Dat jij hier even besluit dat dwang (!) nodig is om natuurlijke gedragingen van mensen te beperken, DAT is onethisch!
Wat zou er gebeurd zijn als overheden niet hebben ingegrepen in de shitzooit die martkpartijen hebben aangericht?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:24 schreef Scaurus het volgende:
Storend om te zien hoe naïef en welwillend figuren als EchtGaaf tegenover de overheid staan. De staat is redder in nood, de Almachtige die rechtvaardigheid brengt en zonder wie er geen normaal leven mogelijk is. Het is dit soort denken, uit de koker van Rousseau en Hegel, dat heeft bijgedragen aan het totalitarisme van de 20ste eeuw.
De echte ratten zal je nooit tegen kunnen houden. Als jij gelijk hebt, bevestigt het alleen maar mijn veronderstelling, met wat voor lui we het van doen hebben.quote:Het is dwaas te denken dat het graaien en de zelfverrijking zullen stoppen als de overheid maar ingrijpt.
Op zich niks mis mee. Maar het slaat door, en dan breekt de hel los. Het kon ook echt niet uitblijven.quote:De huidige zelfverrijking komt voort uit het materialisme en consumentisme, die het product zijn van de moderne cultuur. De overheid kan die cultuur niet breken. Met wetten kan je mensen niet deugdzaam maken. Het is de cultuur zelf die zal moeten veranderen.
Onethisch is het gedrag, als ongebreidelde jaloezie doorslaat van het een ander niet gunnen naar het een ander willen afpakken. Dat was/is tot nu toe het gedrag van menig Nederlander.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Onesthetisch is het gedrag, als ongebreidelde egoisme doorslaat van ikke ikke en na mij de zondvloed. Dat was/is tot nu toe het gedrag van menig bankier.
Als verhoudingen niet meer proportioneel zijn, dan krijg je dat natuurlijk. Als topsalarissen jaar in en jaar uit stijgen met ettelijke tientallen procenten , terwijl de rest het met een paar procent moet doen, dan vindt ik de ophef niet vreemd.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:23 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Onethisch is het gedrag, als ongebreidelde jaloezie doorslaat van het een ander niet gunnen naar het een ander willen afpakken. Dat was/is tot nu toe het gedrag van menig Nederlander.
Gelet op alle 27 delen hier... laat me niet lachen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:22 schreef EchtGaaf het volgende:
IK BEN VOOR VRIJE MARKT, maar met een STERKE OVERHEID die regels stelt en toezicht houdt.
Paniekvoetbal. En het draagt nog niet ver ook. Het commentaar wat ik heb gehoord van politici (achter gesloten deuren) over Bos bij P&W eerder deze week... AUW!quote:Precies wat de Europese leiders nu willen.
Dat komt omdat je van nature afgunst bezit tegenover mensen die het beter hebben dan jij.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als verhoudingen niet meer proportioneel zijn, dan krijg je dat natuurlijk. Als topsalarissen jaar in en jaar uit stijgen met ettelijke tientallen procenten , terwijl de rest het met een paar procent moet doen, dan vindt ik de ophef niet vreemd.
Dan heb je 27 delen niet goed opgeletquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Gelet op alle 27 delen hier... laat me niet lachen.
niks paniekvoetbal. Ze doen wat ze moeten doen. Goede zaakquote:Paniekvoetbal. En het draagt nog niet ver ook.
Vertel, wat heb ik gemist?quote:Het commentaar wat ik heb gehoord van politici (achter gesloten deuren) over Bos bij P&W eerder deze week... AUW!
Ajax kreeg meer spelers, een wat oudere groep en een hele dure speler die ik meen een uurtje heeft meegedaan...quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:08 schreef EchtGaaf het volgende:
En dit is nou precies wat ik bedoel: relatie tussen beloning(stijging) en prestatie is VOLLEDIG zoek.
Gelet op het brede onbegrip wat ik dan bij de rest ook proef acht ik het niet waarschijnlijk dat het aan mij ligt als ik het mis zou hebben.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Dan heb je 27 delen niet goed opgelet![]()
Natuurlijk wel. Dat is overigens standaard bij dit soort zaken, dus om te ontkennen dat men door slaat...quote:niks paniekvoetbal.
Achter gesloten deuren betekent dat het iets is waar jij geen weet van kon krijgen... Dat is iets anders dan "missen".quote:Vertel, wat heb ik gemist?
De bekende discrepantie van Bos datgene wat hij doet/uitdraag en eigen opvattingen?
Stel: ik ben slager en heb twee mensen in dienst, waaronder jij. Ik neem een derde persoon aan. Jij vindt een stijging van de salarispost met 27 procent belachelijk.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:08 schreef EchtGaaf het volgende:
In totaal nam de salarispost met ruim 27 procent, ofwel 9,7 miljoen euro, toe tot 45,2 miljoen euro.
EG? Moet het loon van Jan Modaal nu ook naar beneden?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:23 schreef BVO het volgende:
http://www.nuzakelijk.nl/(...)-aex-bedrijven-daalt
Je zal nergens een quote van mij kunnen vinden, waarin ik pleit voor een communistisch systeem. Ik heb altijd gepleit voor een hybride systeem waarin ruimte is voor vrije markt DAAR WAAR HET KAN. En dat is iets heel anders wat die (neo) liberalen willen, namelijk zoveel mogelijk en koste wat het kost privatiseren.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Gelet op het brede onbegrip wat ik dan bij de rest ook proef acht ik het niet waarschijnlijk dat het aan mij ligt als ik het mis zou hebben.
Ach geruchten zijn ook te missen. Ik zie de laatste weken maar al te vaak dat rook vaak naar vuur verwijst....quote:Achter gesloten deuren betekent dat het iets is waar jij geen weet van kon krijgen... Dat is iets anders dan "missen".
Je gaat me toch met de beste wil van de wereld niet vertellen dat Bos nu puur handelt uit electorale motieven ??quote:En ik heb Bos niet gesproken. Wel veel andere politici (logisch) en iedereen had hetzelfde gevoel: hij heeft even de wind mee en draaft meteen door. Stom ook, want de verkiezingen zijn er nog lang niet en het gaat zich m.i. tegen de PvdA keren ten tijde van de verkiezingen. Weer te vroeg gepiekt. Zo dom...
In tijden van crisis is het zeker gerechtvaardigd. Volkomen terecht dat Bos die lui van ING van de bonussen laat afzien. Want nogmaals dat is mede de bom onder het systeem geweest.quote:Nog afgezien van het feit dat het onthouden van vergunningen voor banken als ze hun bonussen niet aanpassen naar gewenst niveau onrechtmatig is. Leuk voor de bühne. Nu dan even.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |