Dan heftie wat te lezenquote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:49 schreef Civilian het volgende:
Waarom leeft dat beestje op kranten? Is'ie nog niet zindelijk?
Slang zelf: 55 euroquote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:57 schreef Wisheh het volgende:
Hey wat een gaaf beestmag ik vragen wat dat nou kost qua aanschaf en onderhoud? Zoek ook nog leuk huisdier maar hond vind ik te standaard.
Nee helaas, geven niet genoeg warmte. Heb er nu 2x40w in zitten en die staan 14 uur per dag aan...quote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:31 schreef Adelante het volgende:
Kunnen ze ook leven onder spaarlampen of geven die niet genoeg warmte af? Ik wil namelijk wel slangen houden, maar alleen "groen".
Kopen, 70 centquote:Op woensdag 27 augustus 2008 22:54 schreef agter het volgende:
Hoe kom je aan die muizen? Fok je ze zelf?
WTFquote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:21 schreef Dipkip het volgende:
Prachtig. Wat heb je mooie lange nagels voor een kerel
Ja, dat gaat ze vast lukken met 1.20 meterquote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:22 schreef nuget het volgende:
wat een schatje, nou moet ie alleen nog wat groter worden en jou opvreten
Da's mijn vriendinquote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:21 schreef Dipkip het volgende:
Prachtig. Wat heb je mooie lange nagels voor een kerel
Dat valt toch wel mee? Regelmatig schuifelt ze door d'r terrarium hoorquote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:24 schreef Maria2.0 het volgende:
Ha een Regiusje! Leuke beestjes!
Alleen ietwat inactief, vandaar dat wij uiteindelijk voor een actievere soort hebben gekozen.
Mooi beessie
Ah ok. Ik voelde mij niet aangetrokken tot een rattenslang, vind ze wat "ielig" en wat te paranoide wanneer je ze oppaktquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 10:23 schreef Maria2.0 het volgende:
Wij hebben Elaphe Schrencki Schrencki zitten.
Regenboogboa staat nog wel op de wishlist
De reguliere rattenslang wel ja, maar dit zijn Russische Rattenslangen, erg relaxte beestjes, worden wat groter dan de rode rattenslang en ze zijn idd wel wat ielig ja.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 13:47 schreef BlackRhino het volgende:
[..]
Ah ok. Ik voelde mij niet aangetrokken tot een rattenslang, vind ze wat "ielig" en wat te paranoide wanneer je ze oppakt
Het was dan ook een vriendenprijsjequote:Op vrijdag 29 augustus 2008 14:49 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Wat leuk!!
Ik wil ook zo graag een slang!
Maar dat terrarium wat jij gekocht hebt is wel goedkoop dan zeg!
Toen ik ging kijken zag ik geen terraria van een redelijk formaat onder de 250 eurie!
Voldoet deze trouwens ook voor wanneer hij groter wordt?
waar kan ik dan lezen hoelang je de dieren al hebt?quote:Op maandag 8 september 2008 20:14 schreef Reignoffire het volgende:
knap hoor dat je de ruggegraat ziet zitten op de foto als je goed leest,staat er dat hij genomen is op de beurs,ze was toen erg klein,inmiddels heeft ze gegeten en ziet er veeeeeel beter uit
Wat is het dat een slang voor jou zo aantrekkelijk maakt? Waarom wil je er een hebben? Is het wel legaal ook? Ik bedoel, zo'n beest hoort toch niet in een terrarium?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 20:36 schreef BlackRhino het volgende:
[..]
Slang zelf: 55 euro
Ik heb gekozen voor een mooi (qua design)en onderhoudsvrij terrarium dat ook nog eens een lange levensduur heeft, dus ik kwam op betonplex uit in maten 120x60x60. Deze kostte 160 euro.. reken er nog zo'n 50 euro aan accessoires bij (lampen, stenen, nepplantjes, hygro meter, temp. meter etc)
Ze eet nu nog kleine halfwas muisjes maar wanneer ze ouder zijn kunnen ze gewone volwassen muizen eten en wanneer ze helemaal uitgegroeid zijn ratten
tis geen brilslangquote:
Koningspython is gewoon legaal. "Vroeger" wilde ik er ook altijd graag een, maar had ik niet de middelen (was een jaar of 15 ofzoquote:Op dinsdag 9 september 2008 22:12 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Wat is het dat een slang voor jou zo aantrekkelijk maakt? Waarom wil je er een hebben? Is het wel legaal ook? Ik bedoel, zo'n beest hoort toch niet in een terrarium?
NOFI trouwens
eigenlijk zijn alle slangen in nederland legaal te houden. alleen moet je voor sommige soorten wel een cites document hebben ( dacht dat dat een bewijs is dat ze niet wildvang zijn)quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:12 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Wat is het dat een slang voor jou zo aantrekkelijk maakt? Waarom wil je er een hebben? Is het wel legaal ook? Ik bedoel, zo'n beest hoort toch niet in een terrarium?
NOFI trouwens
Ik vind een slang gewoon erg interessant om te zien, vooral ook hoe deze zijn prooi vangt/eetquote:Op dinsdag 9 september 2008 22:12 schreef DuchessX het volgende:
[..]
NOFI trouwens
ik voer mijn slang altijd dode prooien.quote:Op woensdag 10 september 2008 15:40 schreef S1nn3rz het volgende:
ik zou zelf nooit een slang nemen, de manier waarop ze vaak eten krijgen staat me tegen (andere levende dieren)
ik krijg ook geen wauw gevoel van een slang, voor mij straalt hij geen emotie uit zoals andere dieren dat wel doen.
een konijn zeker wel. die heeft bepaalde houdingen die emotie uitstralen. rechtop staan, ingedoken zitten, het bewegen van de oren zijn allemaal tekenen waaraan je kunt zien wat een konijn bedoelt of wil.quote:Op donderdag 11 september 2008 09:15 schreef klarendaller het volgende:
[..]
ik voer mijn slang altijd dode prooien.
een vis of konijn straalt wel emotie uit?
Onze kat gooit ook vijf keer per week een muis onder de keukentafel die hij vervolgens niet eens opeet. Het zijn begrijpelijke maar enigszins misplaatste emoties.quote:Op woensdag 10 september 2008 15:40 schreef S1nn3rz het volgende:
ik zou zelf nooit een slang nemen, de manier waarop ze vaak eten krijgen staat me tegen (andere levende dieren)
ik krijg ook geen wauw gevoel van een slang, voor mij straalt hij geen emotie uit zoals andere dieren dat wel doen.
Thanks voor de reactie (en de anderen ookquote:Op woensdag 10 september 2008 09:11 schreef BlackRhino het volgende:
[..]
Ik vind een slang gewoon erg interessant om te zien, vooral ook hoe deze zijn prooi vangt/eetDaarom wou ik er dus ook 1
En ja, het is legaal, mits je een administratie bijhoudt dat de slang in je bezit is (ook aankoopsbewijs .e.d).
En zielig? Tja, cavia's enzo worden toch ook in kooitjes gehouden, vogeltjes ook en katten vaak ook in huis.. bovendien heb ik een "nakweek" slang. Dit houdt in dat deze niet uit de natuur is gevangen (is zeer af te raden ivm stressvolle dieren maar ook met het oog op parasieten e.d.) maar dat deze gewoon zelf "gefokt" wordenZe weten dus niet beter..
Hoe kom je aan die dode prooien?quote:Op donderdag 11 september 2008 09:15 schreef klarendaller het volgende:
[..]
ik voer mijn slang altijd dode prooien.
een vis of konijn straalt wel emotie uit?
Ha, leuk dat je zo geinteresseerd bentquote:Op donderdag 11 september 2008 16:49 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Thanks voor de reactie (en de anderen ook)
Ik vind het niet zielig (schrijf ik ook niet) maar ik vraag me af of zo'n dier niet meer bewegingsvrijheid nodig heeft? Of komt hij ook wel buiten zijn terrarium? En reageert zo'n slang ook op je stem? Kan je hem 'aaien'?
Hoe merk je dat hij het 'naar zijn zin heeft'? En eet zo'n slang alleen muizen of zijn er ook andere dingen die het dier eet?
Mss domme vragenmaar ik ben oprecht geïnteresseerd
Ik vind slangen doodeng, wie weet vind ik ze wel minder eng als ik meer over hun gedrag e.d. weet.
Men pakt het staartje van de muis/rat en slaat deze met een flinke klap tegen een hard objectquote:Op donderdag 11 september 2008 16:50 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die dode prooien?
Toch niet... weet de precieze percentages niet uiteraard, maar denk dat het in de buurt komt van dat 70% levend voert en 30% dood..quote:Op vrijdag 12 september 2008 17:21 schreef klarendaller het volgende:
90% van alle slangen houders voert ook dood vanwege de kans op bijt wonden van de muis/rat.
(check maar eens de echte reptielen forums)
Thanks voor je uitlegquote:Op vrijdag 12 september 2008 20:34 schreef BlackRhino het volgende:
[..]
Toch niet... weet de precieze percentages niet uiteraard, maar denk dat het in de buurt komt van dat 70% levend voert en 30% dood..
check de reptielen fora's maar eens. bijna iedereen voert dood (wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen die een slang heeft op een fora zit natuurlijk:)quote:Op vrijdag 12 september 2008 20:34 schreef BlackRhino het volgende:
[..]
Toch niet... weet de precieze percentages niet uiteraard, maar denk dat het in de buurt komt van dat 70% levend voert en 30% dood..
slangen zullen je niet herkennen aan je verschijning. welicht wel aan de geur. maar het is niet zo dat ie blij word als je bij hem in de buurt komt ofzo hahahahaquote:Op zaterdag 13 september 2008 01:11 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Thanks voor je uitleg
Mss nog een gekke vraag, maar herkent jouw slang je? Kunnen ze je herkennen als je ze langere tijd hebt?
En dat een slang zo lang kan leven op slechts een paar muisjes wist ik niet. Ze eten uitsluitend vlees?
En drinken ze ook?
Ik blijf ze eng vinden maar vind het wel leuk te zien hoeveel plezier je er in hebt. Uit het feit dat je zoveel al van ze weet blijkt wel dat je er graag en goed voor zorgt
Ja, ik zit zelf op meerdere reptielen fora, dus. Ook een aantal vrienden met reptielen voeren allemaal levendquote:Op zaterdag 13 september 2008 18:20 schreef klarendaller het volgende:
[..]
check de reptielen fora's maar eens. bijna iedereen voert dood (wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen die een slang heeft op een fora zit natuurlijk:)
top!! dan behoren jullie tot de minderheidquote:Op zondag 14 september 2008 13:13 schreef BlackRhino het volgende:
[..]
Ja, ik zit zelf op meerdere reptielen fora, dus. Ook een aantal vrienden met reptielen voeren allemaal levend
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |