Jawel hoor, hier ook het geval.quote:Op maandag 6 juni 2011 09:23 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
je hebt toch nooit een plint bij een stenen/ tegelvloer??
Kleine dingetjes? kwestie van schuren (p150), plamuren, schuren (p200) en nog een keer schilderen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:23 schreef Stansfield het volgende:
Wij hebben mdf plinten van Cando gekocht. Alleen nu zag ik dat er nog wat kleine dingentjes op zaten. Wat kleine beschadigingen enz. Is het dan handig om die plinten nog een keer te overschilderen?
En dat is dan eigenlijk weer het "probleem" voor de stucadoor. Die moet toch al de boel afplakken. Hmmm.quote:Op dinsdag 22 november 2011 09:24 schreef blomke het volgende:
Voordeel van eerst de plinten, is dat de stuc mooi aansluit tegen de bovenkant plint. Nadeel is dat stucen een enorme zooi geeft: je moet de hele plint afplakken tegen de gipstroep. Maar dat moet ook met je vloer.
Ik heb gezien op de site van Cando dat ze een extra hoge hebben. Maar es kijken of ze dat bij de bouwmarkt ook hebben. Anders wordt het denk ik toch iets huren......quote:Op woensdag 18 april 2012 08:59 schreef RanTheMan het volgende:
een verstekbak misschien? kost weinig
Koop een afkortzaag. Met een verstekbak heb je grote kans dat je plinten gaan rafelen.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:12 schreef WebbySP het volgende:
Goed.
De stukadoors hebben de boel afgesmeerd en komen zaterdag terug voor de laatste afwerking en het spuiten van de plafonds en wanden. Voor de plinten heb ik gekozen voor Cando plinten van 12cm hoog. Om ze te bevestigen heb ik het Cando systeem meegenomen (blauwe 'knoopjes' om ze te bevestigen), ik zit alleen nog met de hoeken: deze wil ik NIET met de plastic hoekjes doen die ze erbij verkopen. Ik vind dat a) lelijk en b) verkleurt wit plastic na verloop van tijd en dan is het nog lelijker. Oh, en c) : de hoekjes moeten worden gelijmd, dat vind ik niet heel handig als je een plintsysteem hebt waarbij je de plinten makkelijk weer kunt verwijderen als je een kabel moet bijplaatsen of verwijderen. Dan zit je toch met gelijmde delen.....
Ik wil de plinten dus in verstek zagen, maar hoe kan ik dat het beste aanpakken? Ik heb een heel goedkope cirkelzaag die vast niet het gewenste, verfijnde resultaat zal geven. Een verstekbakje is te klein.
Moet ik soms kijken of ik zo'n verstekzaagmachine (cirkelzaag / bank) kan huren? Of is er een andere tip die ik kan opvolgen?
Hoge verstekbak is in iedere geval bij de Gamma en Karwei te verkrijgen, we zijn er erg tevreden over. Hij ligt alleen wel bij de laminaat en niet bij gereedschapquote:Op woensdag 18 april 2012 10:07 schreef WebbySP het volgende:
[..]
Ik heb gezien op de site van Cando dat ze een extra hoge hebben. Maar es kijken of ze dat bij de bouwmarkt ook hebben. Anders wordt het denk ik toch iets huren......
edit: toch eens bij de Karwei kijken: http://www.karwei.nl/advies-en-inspiratie/plinten-aanbrengen/
Afkortzaag met trekfunctie en 45 graden standquote:Op donderdag 24 mei 2012 10:34 schreef WebbySP het volgende:
Alles is klaar, de afwerking kan gaan beginnen.
Die hoge verstekbak van Cando is ruk. Met een paar zagen geprobeerd (dacht dat het daar ook aan kon liggen), en met een lijmklem (om de plint goed vast te zetten) ook nog, maar op een hoogte van 12 cm ga je toch altijd nog scheef.
Wordt dan denk ik toch een zaagtafel / afkortzaag of zoiets.......grrrrrrr
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |