Het lijkt me meer irritatie. Ik kan me behoorlijk ergeren aan sommige argumenten. Ik weet nog dat ik iemand de vraag stelde waarom hij gelooft in mirakels en spirituele genezingen terwijl de gebeden van mensen zonder ledematen nooit worden beantwoordt.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:04 schreef DoctorB het volgende:
Het vlat me op dat het vooral de atheïsten zijn die willen "discusiëren" over het geloof.
Alsof ze jaloers zijn.
En dan maar drammen in de hoop dat een gelovige zegt: "och, nu zie ik het, jij hebt gelijk, nu geloof ik niet meer"
Vergeet niet dat gelovigen zich hier ook nogal schuldig aan kunnen maken.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:53 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Je maakt een denkfout.
Er wordt gesteld dat de bewering "God bestaat niet" DE waarheid is.
Als je beweert DE waarheid in pacht te hebben, kom je maar met bewijs.
Niet echt. Het strafrecht stelt ook dat iemand onschuldig is (feit) totdat iemand het tegendeel heeft gevonden. Feiten kunnen relatief buigzaam zijn.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:53 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Je maakt een denkfout.
Er wordt gesteld dat de bewering "God bestaat niet" DE waarheid is.
Als je beweert DE waarheid in pacht te hebben, kom je maar met bewijs.
Je vergelijking met het strafrecht gaat in dit geval dus mank.
Maar dan hebben we het over oom agent die de maatschappij heeft aangewezen als degene waarvan geacht wordt dat ze eerlijk zijn. In dit soort zaken kan je niet echt iemand aanwijzen als persoon die vertrouwelijk er mee om kan gaan en wat maatschappelijk geaccepteerd wordt.quote:Overigens is het bij verkeersovertredingen zo dat JIJ moet bewijzen dat je onschuldig bent. Daar geldt dus een omgekeerde bewijslast.
Nee hoor, het is puur reactief. Zolang gelovigen me niet gaan vertellen dat God toch echt wel bestaat en ik ongelijk heb, heb ik ook geen behoefte hierover in discussie te gaan. Maar als iemand gaat lopen beweren dat ik "jaloers" ben op iemand die wel "het geloof heeft gevonden" (braak), dan moet ik toch even mijn kant van het verhaal verwoordenquote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:04 schreef DoctorB het volgende:
Het vlat me op dat het vooral de atheïsten zijn die willen "discusiëren" over het geloof.
Alsof ze jaloers zijn.
En dan maar drammen in de hoop dat een gelovige zegt: "och, nu zie ik het, jij hebt gelijk, nu geloof ik niet meer"
Nee hoor, alleen wordt je als atheïst dagelijks geconfronteerd met andermans religie. Daar wordt ook nooit over gezeurd.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:04 schreef DoctorB het volgende:
Alsof ze jaloers zijn.
Het is een reactie op gelovigen die anderen hun religie opdringen.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:04 schreef DoctorB het volgende:
Alsof ze jaloers zijn.
Hahahaha.quote:
Eigen falen? Het eigen falen van wat?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:31 schreef hoM3r het volgende:
Ik ben het eens met TS. Religie bashen is een laffe modetrent om zo eigen falen te maskeren.
Dat vraag ik me ook af..quote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:32 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Eigen falen? Het eigen falen van wat?
Gelukkig heeft onze lieve Heer voor hen die niet geloven de grammatica geschapen zodat ook zij naar hartenlust kunnen falen!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:43 schreef Agiath het volgende:
Als je in een God geloofd, dan faal je pas.
Als god bestaan heeft is dat 15.000.000.000 jaar geleden of langer. Daarna heeft god niet thuis gegeven. Spraak enz is een menselijke uitvinding.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:50 schreef Iblis het volgende:
[..]
Gelukkig heeft onze lieve Heer voor hen die niet geloven de grammatica geschapen zodat ook zij naar hartenlust kunnen falen!
Jij bent een kloon van Scaurus hè?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:29 schreef servus_universitas het volgende:
Ik ben het eens met de TS!
Je hebt tegenwoordig onder de atheïsten net zoveel dom volk als onder de gelovigen. Je zou kunnen zeggen dat de dommen der gelovigen van vroeger nu dezelfde dommen zijn onder de atheïsten. Ze zijn naar de andere kant overgestapt, maar kunnen nog steeds niet nadenken.
Haha, ben je ooit nog eens van plan om het te gaan onderbouwen of blijft het bij dit boude statement?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:31 schreef hoM3r het volgende:
Ik ben het eens met TS. Religie bashen is een laffe modetrent om zo eigen falen te maskeren.
En gelukkig heeft onze lieve Heer ook nog sarcasme geschapen zodat nog meer mensen kunnen falen. De beste man heeft aan iedereen gedacht! Looft den Heer!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als god bestaan heeft is dat 15.000.000.000 jaar geleden of langer. Daarna heeft god niet thuis gegeven. Spraak enz is een menselijke uitvinding.
The lord of the rings is ook een sprookjesboek ja net als de bijbel. Enige wat anders is is mischien het taalgebruik.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:41 schreef xyz147 het volgende:
[..]
We wachten
[..]
Frodo staat in de bijbel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |