De waarheid bestaat wel.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:17 schreef Koenholio het volgende:
Hetzelfde geldt voor gelovigen trouwens, hoor. Iedereen moet eens kappen met denken dat ze de waarheid te pakken hebben, want die bestaat gewoon niet.
Die sprookjesboeken? no thanksquote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:18 schreef Kesum het volgende:
Terecht klacht.
Eerst alle boeken goed lezen.
Dat vind jij ja. En dat mag je best vinden, primaquote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:19 schreef Agiath het volgende:
God bestaat niet <--- waarheid.
Het is alleen maar een vorm van moed geven aan een stelletje imbecielen.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
God bestaat niet dus religie is onzin.
We hebben betere argumentenquote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:19 schreef Aardappelbeertje het volgende:
Valt me inderdaad op dat vaak de Atheïsten steeds proberen hun zegje te doen op fora. Telkens maar mensen proberen te overtuigen van hun standpunten en maar aandringen. Lijken wel Jehova's...
WAARHEID misschien ?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:21 schreef xalo het volgende:
Goede klacht, je kunt geen fatsoenlijke discussie meer beginnen, gewoon omdat iedereen atheïst is. Was er op de frontpage trouwens geen zwaar gelovige/kloon die altijd op vanalles reageerde in de richting van: God wilde dit?
Volgens mij is het helemaal niet zo moeilijk om Athëisten op de kast te krijgen hoor, je hoeft enkel maar aan te geven dat Athëisme ook een religie is, of iets dergelijks. Best leuk lijkt me.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:14 schreef Scaurus het volgende:
Klacht 2: teveel atheïsten zodat discussiëren niet meer uitdagend en vermakelijk is.
Begrijp ik nou goed dat jij Athëisme een religie noemt, die de Athëist niet aanhangt?quote:Klacht 1: atheïsten die geen fuck verstand hebben van hetgeen ze niet aanhangen, namelijk een religie.
die ouwe atheïst Stalin, DIE was goed bezig zeker? Of atheïst Mao, dat was een fijne vent man!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:19 schreef Agiath het volgende:
atheïsme is niet de oplossing tegen oorlog.
Het zal wel een stuk helpen.
Hij die stelt, bewijst. Dus waar is het bewijs voor bovenstaande bewering?quote:De waarheid bestaat wel.
God bestaat niet <--- waarheid.
Die ja! En dan had je na een tijdje allerlei klonen van WAARHEIDquote:
WAARHEID?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:21 schreef xalo het volgende:
Goede klacht, je kunt geen fatsoenlijke discussie meer beginnen, gewoon omdat iedereen atheïst is. Was er op de frontpage trouwens geen zwaar gelovige/kloon die altijd op vanalles reageerde in de richting van: God wilde dit?
Neuh, mensen en absolute waarheden,dat is het probleem, Beide Stalin en Mao hadden gewoon een of ander religieuze absolute waarheid ingeruild voor hun eigen absolute waarheid. Dus zo bizar anders dan voorheen was het niet.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:24 schreef DoctorB het volgende:
die ouwe atheïst Stalin, DIE was goed bezig zeker? Of atheïst Mao, dat was een fijne vent man!
atheïsten zijn ook mensen. En DAT is de werkelijke oorzaak van het probleem. Mensen.
ruzie over welk stukje aarde nou van wie is, dat is oorzaak 1.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:14 schreef Scaurus het volgende:
'De meeste oorlogen zijn veroorzaakt door religie'
Ik moest altijd lachen om zijn reactiequote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:30 schreef xyz147 het volgende:
[..]Laat hem maar lekker op de frontpage blijven
QFT!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:17 schreef RacerDKB het volgende:
Inderdaad, atheïsten!!
Vliegend spaghettimonster ftw!
[ afbeelding ]
HEIL!
Welnee, want die dommen der gelovigen zitten nog steeds daar waar ze altijd zaten hoor...er is gewoon een extra blik dommen open gemaakt en bij de Athëisten gezet, want die willen namelijk niet onderdoen voor andere ideologiën.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:29 schreef servus_universitas het volgende:
Ik ben het eens met de TS!
Je hebt tegenwoordig onder de atheïsten net zoveel dom volk als onder de gelovigen. Je zou kunnen zeggen dat de dommen der gelovigen van vroeger nu dezelfde dommen zijn onder de atheïsten. Ze zijn naar de andere kant overgestapt, maar kunnen nog steeds niet nadenken.
Dat is natuurlijk de omgekeerde wereld. Gelovigen stellen een hypothese zonder die te onderbouwen. Vervolgens verwachten dat een ander bewijs levert dat iets NIET bestaat is ronduit belachelijk.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:24 schreef DoctorB het volgende:
Hij die stelt, bewijst. Dus waar is het bewijs voor bovenstaande bewering?
Ik zie het liever als te ver doorgeschoten. Op zich snap ik best dat mensen het moeilijk vinden dat mensen een religie aanhangen. Die geloven namelijk in iets wat ze niet kunnen zien of aanraken of überhaupt aantonen. Dus het is niet raar als je niet gelooft.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:29 schreef servus_universitas het volgende:
Ik ben het eens met de TS!
Je hebt tegenwoordig onder de atheïsten net zoveel dom volk als onder de gelovigen. Je zou kunnen zeggen dat de dommen der gelovigen van vroeger nu dezelfde dommen zijn onder de atheïsten. Ze zijn naar de andere kant overgestapt, maar kunnen nog steeds niet nadenken.
Ja, discussieren met gelovigen is uitdagend:quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:14 schreef Scaurus het volgende:
Klacht 2: teveel atheïsten zodat discussiëren niet meer uitdagend en vermakelijk is.
Hoi, ik ben Vamps en ik geloof in Wodan/Odin.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:32 schreef Supersoep het volgende:
Hoi, ik ben Supersoep en ik geloof in Zeus.
Zeus > alles. Probeer maar eens aan te tonen dat het niet zo is!
Het is een aangenomen feit dat er niks hogers is. De mensen die gelovig zijn komen met zoeits als een God aanzetten. Aan de gelovies dus de taak om het te bewijzen. Mensen die nergens in geloven hoeven niks te bewijzen omdat ze ook in eerste instantie nooit iets hebben beweerd.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:22 schreef Koenholio het volgende:
[..]
Dat vind jij ja. En dat mag je best vinden, prima
Maar voor heel veel andere mensen is dat niet de waarheid. Daarover kun je discussiëren, als je elkaar maar respecteert en elkaar geen dingen gaat opdringen. En dat is wat ik vaak zie gebeuren, en lang niet alleen vanuit de religieuze hoek!
Aan religie denk jij op dit moment duidelijk niet.quote:
of niet!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:32 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk de omgekeerde wereld. Gelovigen stellen een hypothese zonder die te onderbouwen. Vervolgens verwachten dat een ander bewijs levert dat iets NIET bestaat is ronduit belachelijk.
Is Zeus ook mijn baarmoeder?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:32 schreef Supersoep het volgende:
Hoi, ik ben Supersoep en ik geloof in Zeus.
Zeus > alles. Probeer maar eens aan te tonen dat het niet zo is!
En die laatste groep is dus de bron van ergernis waar ook de TS op doelt (denk ik). En die groep is inmiddels ook best groot. Intelligent zijn ze niet, want ze komen veelal niet verder dan precies dat soort uitspraken. Het is zo treurig. Dan is er een stroming, het atheïsme, die zich baseert op de menselijke rede en het menselijke intellect en dan komen er allemaal van die aanhangers die nog het meeste doen denken aan neanderthalers met de hersens van een papegaai.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:34 schreef Koenholio het volgende:
[..]
Ik zie het liever als te ver doorgeschoten. Op zich snap ik best dat mensen het moeilijk vinden dat mensen een religie aanhangen. Die geloven namelijk in iets wat ze niet kunnen zien of aanraken of überhaupt aantonen. Dus het is niet raar als je niet gelooft.
Waar ze dan de fout ingaan is (vind ik in elk geval) is als ze gaan lopen schreeuwen dat gelovigen maar achterlijk zijn en dat ze hun geloof maar op moeten geven "want het is toch niet waar!1!!!!!!111einz".
quote:Men rarely (if ever) manage to dream up a God superior to t.v.p.hemselves. Most Gods have the manners and morals of a spoiled child.
Tja, dan verwijs ik graag naar Ockhams scheermes. Als er twee verklaringen zijn, is de simpelste meestal de juiste. En de simpelste verklaring is dat jij ze uit je duim gezogen hebtquote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:38 schreef rival het volgende:
of niet!![]()
in de kern van mars zitten paarse mannetjes die de hele dag paddo's roken!
is dit niet zo? bewijs het me maar!
Daar heb je inderdaad gelijk in. Na het lezen van het volgende ben ik bekeerd.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:35 schreef Vamps het volgende:
[..]
Hoi, ik ben Vamps en ik geloof in Wodan/Odin.
Wodan/Odin > alles. Wodan/Odin hebben Zeus al eens een schop voor z'n poepertje gegeven en zijn niet bang dit nogmaals te doen!!
Dat is NIET de omgekeerde wereld.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:32 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk de omgekeerde wereld. Gelovigen stellen een hypothese zonder die te onderbouwen. Vervolgens verwachten dat een ander bewijs levert dat iets NIET bestaat is ronduit belachelijk.
Ik ben Jediquote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:16 schreef de_boswachter het volgende:
Religie is gewoon kut.
Je gelooft toch ook niet in Starwars etc.
Beetje geloven dat een of andere baardaap met een stuk hout de zee in 2'en spleet
Ik zei spleet
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:34 schreef letterdief het volgende:
O... ik weet donders goed waarom ik een atheïst ben en weet dat ook te beargumenteren
Frodo staat in de bijbelquote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:35 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ja, discussieren met gelovigen is uitdagend:
"God bestaat niet"
"Jawel"
"Bewijs het maar"
"Staat in de bijbel"
"Dus Frodo bestaat ook?"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |