Dan zou ik proberen iets eerder te gaan. Dan zijn er namelijk jobfairs van de skiresorts/bergen aanwezig. Maar hou maar rekening met hoge kosten. Appartementen worden verhuurd voor 30k+ in de maand februari.quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:13 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik weet het, maar ik kom al in november aan in Canada. Ik ga dan een baantje zoeken (liefste dus wintersport) en tegelijk dus een kamer/flat. Ik ga er een beetje vanuit dat het dan nog wel mee zal vallen
Ik verwacht inderdaad dat die kosten best hoog zullen zijn, maar het personeel moet toch ook ergens wonen?quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:16 schreef tevebe het volgende:
[..]
Dan zou ik proberen iets eerder te gaan. Dan zijn er namelijk jobfairs van de skiresorts/bergen aanwezig. Maar hou maar rekening met hoge kosten. Appartementen worden verhuurd voor 30k+ in de maand februari.
Vorig jaar was er in Whistler niet tot nauwelijks ruimte voor het personeel. Ze zijn aan de weg aan het werken tussen Vancouver - Whistler en de meeste slapen in Whistler.quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:22 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik verwacht inderdaad dat die kosten best hoog zullen zijn, maar het personeel moet toch ook ergens wonen?Zijn het niet vooral de losse appartementen die voor zoveel geld verhuurd zullen worden? Als ik ergens een kamer kan vinden voor de hele winter dan zal toch de huur niet opeens omhoog gaan tijdens februari?
Ik ben van plan om naar een Jobfair in Australie te gaan, die zijn altijd in juli ergens en dan ben ik er toevallig ook. Dan kan ik gewoon daar langs gaan en zo proberen een baan/onderkomen te regelen in Canada. Mocht ik niks kunnen vinden in de wintersport dan ga ik gewoon proberen ergens anders werk te zoeken. Lukt dat niet dan ga ik gewoon eerder naar huis
45k ookquote:Op vrijdag 7 november 2008 16:28 schreef tevebe het volgende:
[..]
Vorig jaar was er in Whistler niet tot nauwelijks ruimte voor het personeel. Ze zijn aan de weg aan het werken tussen Vancouver - Whistler en de meeste slapen in Whistler.
De prijs voor een kamer in een huis/appartement ligt tijdens de Spelen op zon 800 per week. Bewoners van appartementen hebben aanbiedingen gekregen die oplopen tot boven de 45k voor de maand februari. Ik probeer ook te gaan met de Spelen en ik heb het geluk wat mensen te kennen daar
Ja, ze ogen redelijk goedkoop. De website ziet er gelikt uit, de routes zeer aantrekkelijk. Daardoor hebben ze wel mijn aandacht getrokken. Kun je precies aangeven wat er ontbrak aan de service of op welke punten je niet genoeg advies kreeg?quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:25 schreef kepler het volgende:
[..]
Toevallig mijn ticket daar net geboekt
Moet wel zeggen dat de service niet echt optimaal is, maar het was wel het goedkoopste wat ik kon vinden
En juist om die dikgedrukte reden is je route waarschijnlijk te ambitieus. Een wereld reis is meer dan een vakantie. Een vakantie kan de gehele periode actief en snel zijn zonder dat je vermoeid wordt, omdat het maar een paar weekjes is. Als je op wereldreis bent heb je juist de behoefte om af en toe even rustig aan te doen. Indrukken verwerken en genieten van het lokale leven. Een land bezoeken bestaat niet alleen uit het hoppen van highlight naar highlight. Een wereldreis is waarschijnlijk maar een "once in a lifetime" ding. Daarom zou je er van moeten genieten en niet teveel hooi op je vork nemen. Je hebt nog heel je leven om de rest van de wereld te bezoeken.quote:Op vrijdag 7 november 2008 23:59 schreef Kevin1984 het volgende:
We hebben deze landen gekozen omdat het op deze manier een mooie route is voor ons gevoel en ik denk persoonlijk dat we het wel redden. Zo niet dan is het aan de ene kant jammer maar is er aan de andere kant niets aan te doen en is het nu eenmaal zo gelopen.
Persoonlijk denk ik dat het gevoel van 1 jaar op reis heel erg anders is dan een "vakantie" van een paar weken. Je gaat er nu gewoon tussen uit. Je laat alles achter in NED en een avontuur tegemoet.
Dat avontuurlijke maakt het elke dag weer uitdagend. Natuurlijk zul je dagen hebben dat je het niet meer ziet zitten, naar huis wilt, je moe voelt of ziek bent. Maar de gedachte aan alles wat je meemaakt en gaat maken maakt veel goed lijkt me.
Ik (wij) zien die rits van landen helemaal niet als een druk. Het is gewoon een haalbare route in ons ogen gevuld met voor ons "must-sees" en we zitten nérgens aan vast...
sorry dat ik het ga zeggen, maar onderstaande is echt kansloos, onmogelijk en totaal onrealistisch!quote:Op dinsdag 11 november 2008 10:49 schreef Kevin1984 het volgende:
Toevallig gisteren de "definitieve" route op ons reislog gezet: http://kevinenmelina.reis(...)796/route-du-soleil/
Ik ga proberen je reis in de gaten te houden
Ook een maand voor Argentinië én Chili en een maandje voor Peru én Brazilië.quote:Op dinsdag 11 november 2008 10:53 schreef Blik het volgende:
[..]
sorry dat ik het ga zeggen, maar onderstaande is echt kansloos, onmogelijk en totaal onrealistisch!
JULI: Vietnam , Laos , Cambodja , Thailand
Tja, we kunnen als jullie dat leuk vinden ook een jaar over 3 landen doen hoor. Mocht jullie dat een betere nachtrust geven. Maar dan is het niet echt meer een wereldreis hé.quote:Op dinsdag 11 november 2008 11:54 schreef Hik het volgende:
[..]
Ook een maand voor Argentinië én Chili en een maandje voor Peru én Brazilië.
Weet je wat het is Kevin-dinges? Tuurlijk moeten mensen zich niet gaan opwinden om jullie reisschema. Het is jullie geld, jullie beslissing. Maar veel mensen op dit forum zijn dól op reizen (mijzelf inclusief) en weten er met zijn allen bij elkaar ook behoorlijk wat vanaf. Dan gaat er toch iets heel erg jeuken als iemand zoveel geld én zoveel tijd tot zijn beschikking heeft (de meesten van ons ontbreekt het minimaal aan één van beide, anders zaten we niet achter de computer nu) en je ziet dat die persoon het op een manier gaat gebruiken die zó zonde is.
Het is zoiets als naar het PTA forum gaan als je net je rijbewijs hebt gehad, aangeven dat je een ton hebt gespaard en dat je daar nu eens echt iets leuks mee wilt gaan doen. En dan vervolgens een enorm barrel kopen dat zonder twijfel binnen 2 maanden uit elkaar valt.
De PTA-ers zullen op dat moment een behoorlijk "crash & burn" gevoel hebben, en dat is hier niet anders.
Ik had al gelezen dat alles aangepast kan worden. En ook de reacties gelezen. Maar als je al weet dat je het niet gaat halen, waarom pas je je reisschema vantevoren niet aan? Verder is het precies wat Hik zegt. Het is gewoon zonde dat je zoveel tijd hebt en geld hebt, maar er zo slecht mee omgaat.quote:Op dinsdag 11 november 2008 11:07 schreef Kevin1984 het volgende:
Ten eerste lees even de reacties op dat bericht en dan specifiek mijn reactie.
Ten tweede ik weet dat precies 1 maand te kort is voor die 4 landen.
Ten derde...dat je je zo druk kan maken achter je computertje verbaasd me.
dus hieruit maak ik op dat 'jij geweldig bent en alles wel kan regelen' en de rest het maar moeilijker zal hebben...quote:Op dinsdag 11 november 2008 11:57 schreef Kevin1984 het volgende:
De reis zal wel van de grond komen lijkt me als je het echt wil. Ik bedoel dat het me lastig lijkt (vooral logistiek gezien) om een motor te kopen en die te laten vervoeren de hele wereld over. Misschien is het makkelijker / goedkoper om ter plekke motoren te huren?
Daarbij roepen er wel meer mensen dat ze 1 of in jouw geval zelfs 2 jaar weg gaan, totdat ze er achter komen wat er bij komt kijken...succes met de voorbereiding in ieder geval!
Wanneer willen jullie ongeveer weg?
Dat je dat er uit opmaakt zegt meer over jou dan over mij.quote:Op dinsdag 11 november 2008 12:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dus hieruit maak ik op dat 'jij geweldig bent en alles wel kan regelen' en de rest het maar moeilijker zal hebben...
Ik zeg niet dat we het niet gaan halen, ik heb alleen de planning globaal gehouden op het reislog om een indruk te geven van waar we in welke periode zitten. Dat jij (zelfs na het lezen van mijn reactie) nog steeds in de veronderstelling bent dat we er precies 30 dagen zullen zijn is schijnbaar niet uit je koppie te krijgen.quote:Op dinsdag 11 november 2008 12:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik had al gelezen dat alles aangepast kan worden. En ook de reacties gelezen. Maar als je al weet dat je het niet gaat halen, waarom pas je je reisschema vantevoren niet aan? Verder is het precies wat Hik zegt. Het is gewoon zonde dat je zoveel tijd hebt en geld hebt, maar er zo slecht mee omgaat.
Oh sorry, ik wist niet dat er nog meer was waar ik op "moet" reageren om onze discussie in gang te houden.quote:Op dinsdag 11 november 2008 13:22 schreef motorbloempje het volgende:
als dat het enige is waar je op reageert, dan is ons 'gesprek' hier mee afgelopen
succes en veel plezier tijdens je reis
Of je er nou 30, 35 of 45 dagen zal zitten. het zal allemaal te kort zijn. Een paar dagen langer in ZO-Azië gaat je schema niet redden. Als ik het globaler ga bekijken zie ik ditquote:Op dinsdag 11 november 2008 13:23 schreef Kevin1984 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat we het niet gaan halen, ik heb alleen de planning globaal gehouden op het reislog om een indruk te geven van waar we in welke periode zitten. Dat jij (zelfs na het lezen van mijn reactie) nog steeds in de veronderstelling bent dat we er precies 30 dagen zullen zijn is schijnbaar niet uit je koppie te krijgen.
Nog ff en we hoeven helemaal niet te gaan wat jullie betreft.
PS. Japanse around-the-world highlight tours duren ongeveer 2 maanden waarin ze over het algemeen Europa, Amerika en Oceanië bezoeken.
Dat zal snel genoeg blijken inderdaad. Met als eventuele consequentie dat we NIET alle landen kunnen bezoeken die we nu zo ambitieus hebben uitgezocht.quote:
Oh daarvan had ik juist gedacht dat die wereldwijd wel de meeste technische support regelen. En groot gelijk dat je niet voor BMW wilt gaan qua motor. Heb er zelf ook niet zoveel mee.quote:Op dinsdag 11 november 2008 13:44 schreef motorbloempje het volgende:
waarschijnlijk juist geen BMW vanwege de vele exclusieve dealerships en de dus niet al te goed verkrijgbare onderdelen
daarbij heb ik het niet zo op bmw
Gelukkig lees je mijn reactie ook zeer gedegen. Ik zeg juist dat ik begrijp dat het een globale planning is en dat daar veranderingen in aan te brengen zijn. het is alleen vreemd dat je nu al weet dat het onhaalbaar is en daar vervolgens geen actie op onderneemt. Dan begrijp ik het nut niet van een globale planning.quote:Op dinsdag 11 november 2008 13:48 schreef Kevin1984 het volgende:
[..]
Dat zal snel genoeg blijken inderdaad. Met als eventuele consequentie dat we NIET alle landen kunnen bezoeken die we nu zo ambitieus hebben uitgezocht.
Gelukkig hebben we nog geen cent verloren als we daar ter plekke achter komen, hé.
En wat voor landen jij wel en niet zou bezoeken lijkt me niet zo relevant, want dat is puur persoonlijk.
quote:Ik zou persoonlijk landen als Japan en Zuid-Korea bij voorbaat al skippen en die een andere keer bezoeken. Die 2 landen vind ik namelijk een vreemde eend in de bijt. Zelfde vind ik voor Kenia en Zuid-Afrika gelden, één van die 2 landen kun je toch makkelijk een andere keer op je gemakje doen.
Grappig stuk, ja. Is ook al vaker langs geweest in TRV.quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:07 schreef Svyatagor het volgende:
Ik moet in dit soort topics gewoon altijd even dit linkje droppen.
http://www.elsevier.nl/we(...).htm?contentid=42535
grappig artikel. Als je als loopbaanplanning (daar is het verboden woord weer) een wereldreis gaat maken ben je dan ook wel kansloos bezig.quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:07 schreef Svyatagor het volgende:
Ik weet niet of het onhaalbaar is. Jij zegt / jullie zeggen dat. Ik zeg dat mocht het ter plekke echt onhaalbaar blijken het een eventuele consequentie is dat we een land of misschien zelfs 2 landen (doe eens ruig!) niet bezoeken. Klein nuance verschilletje hoor, over begrijpend lezen gesproken.quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Gelukkig lees je mijn reactie ook zeer gedegen. Ik zeg juist dat ik begrijp dat het een globale planning is en dat daar veranderingen in aan te brengen zijn. het is alleen vreemd dat je nu al weet dat het onhaalbaar is en daar vervolgens geen actie op onderneemt. Dan begrijp ik het nut niet van een globale planning.
Je laatste opmerking heb ik alleen dit op te zeggen (let op het dikgedrukte):
[..]
Ik denk dat het merendeel van de mensen die ik ken op wereldreis of langere reis (>3 maanden) is geweest of gaat. En ze hadden inderdaad allemaal een blogje, en gingen allemaal naar dezelfde plekken. :quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:17 schreef Kevin1984 het volgende:
[..]
Wat een grappig artikel trouwens. Puur fictief natuurlijk..hoeveel procent van de Nederlandse bevolking is op wereldreis geweest denk je? En die vinden vast allemaal dat ze beter thuis hadden kunnen blijven omdat ze toch maar burgerlijk niets hebben meegemaakt.
de auteur is vast en zeker zo iemand die naar landen op vakantie gaat zoals Oman, Jemen, Mozambique en andere niet normale vakantiebestemmingenquote:Op dinsdag 11 november 2008 15:49 schreef fishbeer het volgende:
zuur artikel, over 2,5 week ga ik ook lekker ruim 6 maanden weg. Avontuurlijk? Misschien niet. Hoogdravend? Vast ook niet. Ik heb wel lekker weer, ik ga een geweldige tijd tegemoet en het leven is iets onvoorspelbaarder als gewoon het werkende leven. En of je het vakantie of wereldreis noemt, who cares, wij hebben een leuke tijd en zien iets van de wereld. Dat anderen (de meesten) zich er niets bij voor kunnen stellen, prima. Maar dat zure altijd... wie zegt dat een wereldreis 'avontuurlijk' moet zijn? Ik vraag me af wat voor soort vakanties de schrijver zelf houdt (of anderen die dit soort dingen roepen). Net alsof je pretenties moet hebben als je langere tijd op pad gaat. Het gaat toch voornamelijk om gewoon een leuke tijd te hebben? En dat je wat van de wereld ziet is alleen maar meegenomen. En tuurlijk blijf je altijd een buitenstaander maar dat is toch geen reden om het niet te doen?
leuk dat je hier elke keer hamert op het feit dat de mensen in dit topic die commentaar hebben liever achter hun computer zitten ipv reizen terwijl je geen idee hebt waar iedereen geweest isquote:Op dinsdag 11 november 2008 13:43 schreef Kevin1984 het volgende:
Haha, leuke reactie. Dat idee krijg ik inderdaad ook een beetje. Alhoewel ik het redelijk avontuurlijk vind om als "toerist" een jaar lang te backpacken. Avontuurlijker iig dan achter het beeldscherm van je computer zitten.
quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:07 schreef Svyatagor het volgende:
Muv van die vega kom ik toch een heel endquote:Ga liever een jaartje extra studeren in het buitenland, leer een instrument bespelen, haal je golfhandicap, ga vrijwilligerswerk doen in een Nederlands verpleegtehuis, knap een roestende Facel Vega op.
dat is nou precies ook mijn reden waarom een wereldreis niet superveel landen hoeft te bevatten. Ik ben pas 24 en er zijn nog zoveel andere landen in de wereld die ik ook goed wil zien.quote:Op dinsdag 11 november 2008 18:10 schreef motorbloempje het volgende:
en ten tweede omdat er natuurlijk ook nog wat te reizen over moet blijven
We willen veel zien van wat we wél gaan zien, en gaan geen 'onnodige' uitstapjes maken ook om bovenstaande redenen
Allereerst een praktische reden: Om het gat in je CV van een jaar te verklaren.quote:Op dinsdag 11 november 2008 18:09 schreef WooZ het volgende:
en waarom zou een wereldreis eigenlijk op je cv moeten?
alsoquote:Op dinsdag 11 november 2008 18:19 schreef Blik het volgende:
[..]
dat is nou precies ook mijn reden waarom een wereldreis niet superveel landen hoeft te bevatten. Ik ben pas 24 en er zijn nog zoveel andere landen in de wereld die ik ook goed wil zien.
[..]
Allereerst een praktische reden: Om het gat in je CV van een jaar te verklaren.
Ten tweede zijn er ook genoeg werkgevers die dat soort dingen juist wel belangrijk vinden. Een KPMG bijvoorbeeld adverteert er zelfs mee dat je veel interesse in andere culturen moet hebben en bij voorkeur veel gereisd moet hebben.
Ten derde denken veel mensen dat het superpositief staat op een CV. Ik ken ook een aantal mensen die een ontwikkelingsstage hebben gedaan in Afrika, maar die moesten een opdracht uitvoeren in 4 maanden waar een gemiddelde student nog niet eens week over zou doen. Persoonlijk vind ik dat soort dingen echt weinig toevoegen aan een CV
Het artikel spreekt dat dus juist tegen. Al staat er niet bij waarom dat zo is.quote:Op dinsdag 11 november 2008 19:59 schreef kepler het volgende:
een wereldreis/stage in het buitenland staat echt wel goed op je CVHet laat namelijk zien dat je kan organiseren, niet bang bent om dingen te ondernemen en je bent niet compleet wereldvreemd
Nu zal ik niet 'Wereldreis 2009' op mn CV zetten, maar het is zeker het vermelden waard
En dat artikelBoeiend dat iedereen hetzelfde doet... Alsof mensen in Nederland dat niet doen
Elke dag werken, thuis met de kinderen eten en in het weekend naar voetbal kijken. Dan vind ik een wereldreis toch een stuk spannender
werkervaring zal nog beter staan, maar een wereldreis zal echt niet slecht staan op je CVquote:Op dinsdag 11 november 2008 21:24 schreef Blik het volgende:
[..]
Het artikel spreekt dat dus juist tegen. Al staat er niet bij waarom dat zo is.
Ik denk dat werkervaring in het buitenland wel wat anders is dan een "wereldreis". Een wereldreis is gewoon een lange vakantie.
Dat is toch niet zo belangrijk? Het is belangrijker dat je iig werkt.quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:37 schreef kepler het volgende:
hmm, die vraag zal ik ook wel krijgen
Dadelijk heb ik 4 werkervaringen in het buitenland, alle vier echter maar 3-4 maanden
bijvoorbeeld , dat je een twijfelaar bent die geen keuze kan maken. Maar het ligt er maar net aan hoe je het brengt natuurlijk. Als jij zegt dat je nog niet wist wat je wilde en daarom maar op wereldreis bent gegaan zal dat niet goed overkomen.quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:26 schreef kepler het volgende:
[..]
werkervaring zal nog beter staan, maar een wereldreis zal echt niet slecht staan op je CVIk kan echt niet bedenken waarom dat slecht zou zijn...
daar maak je zo 1 werkervaring van een jaar van, niemand die je references gaan checkenquote:Op dinsdag 11 november 2008 21:37 schreef kepler het volgende:
hmm, die vraag zal ik ook wel krijgen
Dadelijk heb ik 4 werkervaringen in het buitenland, alle vier echter maar 3-4 maanden
ja, of je weet gewoon heel duidelijk dat je eerst wat van de wereld wil zien. Een wereldreis van een jaar maak je natuurlijk niet zomaar, daar gaat een hoop planning/organisatie/werken aan vooraf. In mijn geval kan ik het wel 'verantwoorden'quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:42 schreef Blik het volgende:
[..]
bijvoorbeeld , dat je een twijfelaar bent die geen keuze kan maken. Maar het ligt er maar net aan hoe je het brengt natuurlijk. Als jij zegt dat je nog niet wist wat je wilde en daarom maar op wereldreis bent gegaan zal dat niet goed overkomen.
Maar zullen we het aub niet over "loopbaanplanning" gaan hebben. Dat onderwerp is op pagina 1 al behandeld
Helaas zijn er genoeg mensen die puur en alleen naar het buitenland gaan omdat het juist goed op het CV staat. Ik ken er in ieder geval sowieso al één die naar het buitenland is gegaan en daar een totaal oninteressant (voor hem) project ging uitvoeren. En dat maakt het loopbaanplanning.quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:46 schreef kepler het volgende:
[..]
ja, of je weet gewoon heel duidelijk dat je eerst wat van de wereld wil zien. Een wereldreis van een jaar maak je natuurlijk niet zomaar, daar gaat een hoop planning/organisatie/werken aan vooraf. In mijn geval kan ik het wel 'verantwoorden'Ik kan me echter maar weinig situaties voorstellen waarbij een werkgever je zal afrekenen op het feit dat je op wereldreis bent geweest.
Dit is niet echt loopbaanplanning, meer de invloed van een wereldreis op je toekomstige baantjesOok niet onbelangrijk
Heb je het vietnam topic al doorgespit?quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:46 schreef kepler het volgende:
[..]
ja, of je weet gewoon heel duidelijk dat je eerst wat van de wereld wil zien. Een wereldreis van een jaar maak je natuurlijk niet zomaar, daar gaat een hoop planning/organisatie/werken aan vooraf. In mijn geval kan ik het wel 'verantwoorden'Ik kan me echter maar weinig situaties voorstellen waarbij een werkgever je zal afrekenen op het feit dat je op wereldreis bent geweest.
Dit is niet echt loopbaanplanning, meer de invloed van een wereldreis op je toekomstige baantjesOok niet onbelangrijk
haha, nog niet. Ik ga voornamelijk ter plekke beslissen waar ik heen wil en wat ik wil doen. Het hangt namelijk heel erg af van hoe snel ik door Thailand, Cambodja en Laos heen ga. Zeer waarschijnlijk kan ik alleen het zuiden van Vietnam doenquote:Op dinsdag 11 november 2008 23:19 schreef WooZ het volgende:
[..]
Heb je het vietnam topic al doorgespit?
Wtf, heeft dit ook in de echte Elsevier gestaan? Wat een waardeloos artikel zegquote:Op dinsdag 11 november 2008 14:07 schreef Svyatagor het volgende:
nee!!! doe het noorden als je de keuze moet maken!!! Daar zitten werkelijk waar alle hoogtepunten van Vietnam (Sapa, Halong Bay, Hanoi en evt als je tijd hebt Hue en Hoi An)quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:32 schreef kepler het volgende:
[..]
haha, nog niet. Ik ga voornamelijk ter plekke beslissen waar ik heen wil en wat ik wil doen. Het hangt namelijk heel erg af van hoe snel ik door Thailand, Cambodja en Laos heen ga. Zeer waarschijnlijk kan ik alleen het zuiden van Vietnam doenIk koop daar wel een reisgids en kijk dan waar ik heen wil.
Je slaat de spijker op z'n kop wat mij betreft..!quote:Op woensdag 12 november 2008 15:13 schreef Elwood1802 het volgende:
Wel grappig dat artikel, heb heel dit topic gelezen en kwam veel dingen tegen
Mooiste is nog dat mensen gelijk in de verdediging schieten hier als men ergens anders over denkt. Lijkt mij dat anderen alleen maar willen helpen om tot een goede reis te komen
Voor een 20-jarige is zoiets natuurlijk moeilijk te bekostigen. Maar een wereldreis moet je wel ongeveer voor je 30ste doen (voordat je kids krijgt in ieder geval), anders gebeurt het pas na je 50stequote:Op woensdag 12 november 2008 16:57 schreef fishbeer het volgende:
er zijn zoveel mensen die om dezelfde redenen (excuses?) vervolgens nooit meer gaan
misschien wel, aan de andere kan ben ik genoeg jongeren tegengekomen die op die leeftijd voor een half jaar of langer in zuid-amerika of australie vertoefden... ach, niet iedereen heeft de kans en mogelijkheden natuurlijk.quote:Op woensdag 12 november 2008 17:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Voor een 20-jarige is zoiets natuurlijk moeilijk te bekostigen. Maar een wereldreis moet je wel ongeveer voor je 30ste doen (voordat je kids krijgt in ieder geval), anders gebeurt het pas na je 50ste
Ik ken ook wel een aantal mensen die een flink aantal maanden hebben rondgereisd na hun Havo of VWO, maar die werden allemaal gesponsord door de ouders.quote:Op woensdag 12 november 2008 17:14 schreef fishbeer het volgende:
[..]
misschien wel, aan de andere kan ben ik genoeg jongeren tegengekomen die op die leeftijd voor een half jaar of langer in zuid-amerika of australie vertoefden... ach, niet iedereen heeft de kans en mogelijkheden natuurlijk.
mn vlucht gaat vanuit Ho Minh Cityquote:Op dinsdag 11 november 2008 23:40 schreef Blik het volgende:
[..]
nee!!! doe het noorden als je de keuze moet maken!!! Daar zitten werkelijk waar alle hoogtepunten van Vietnam (Sapa, Halong Bay, Hanoi en evt als je tijd hebt Hue en Hoi An)
Wss om het geld wat ze overdag hebben verdiend met bijv. druiven plukken 's avonds in de bar op te zuipen?quote:Op woensdag 12 november 2008 17:24 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ken ook wel een aantal mensen die een flink aantal maanden hebben rondgereisd na hun Havo of VWO, maar die werden allemaal gesponsord door de ouders.
in dit geval gaat het niet om de manier van reizen, maar waarom er aardig wat jongeren zijn van onder de 20 die een halfjaar in Australië kunnen vertoeven.quote:Op woensdag 12 november 2008 18:29 schreef Kevin1984 het volgende:
[..]
Wss om het geld wat ze overdag hebben verdiend met bijv. druiven plukken 's avonds in de bar op te zuipen?
Ook dát is een manier van reizen.
Het zuiden van Vietnam is echt niet te vergelijken met het noorden van Vietnam. Het zuiden is te vergelijken met een gemiddeld Aziatisch land, het noorden is echter zo ontzettend mooi, dat mag je eigenlijk niet missen als je in de buurt bent. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar anders zou je een enkeltje Hanoi - HCMH kunnen boeken met het vliegtuig. kost iets van 125 dollar volgens mijquote:Op woensdag 12 november 2008 18:23 schreef kepler het volgende:
[..]
mn vlucht gaat vanuit Ho Minh CityMaar ik kom wel eens in dat topic gluren
Het plan is nu als volgt: Ik kom aan in Bangkok, reis dan langs de kust omhoog naar Cambodja. In Cambodja ga ik in principe recht naar het noorden, via Angkor Wat. Dan kom ik terecht in Laos en daar ga ik ook iets naar het noorden, om vervolgens in het noorden/midden van Vietnam. Maar goed, dat kan dus ter plekke veranderen, afhankelijk van de snelheid van het reizen en of ik het op een bepaalde plek/land erg naar mijn zin heb. Laos kan ik overslaan mocht Thailand/Cambodja erg veel tijd opslokkenquote:Op woensdag 12 november 2008 18:45 schreef Blik het volgende:
[..]
Het zuiden van Vietnam is echt niet te vergelijken met het noorden van Vietnam. Het zuiden is te vergelijken met een gemiddeld Aziatisch land, het noorden is echter zo ontzettend mooi, dat mag je eigenlijk niet missen als je in de buurt bent. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar anders zou je een enkeltje Hanoi - HCMH kunnen boeken met het vliegtuig. kost iets van 125 dollar volgens mij
vanuit Bangkok langs de kust omhoog naar Cambodja zal moeilijk worden. Vanuit Bangkok ligt Cambodja strak naar het oosten je kunt alleen via de kust omlaag vanuit Bangkokquote:Op woensdag 12 november 2008 21:24 schreef kepler het volgende:
[..]
Het plan is nu als volgt: Ik kom aan in Bangkok, reis dan langs de kust omhoog naar Cambodja. In Cambodja ga ik in principe recht naar het noorden, via Angkor Wat. Dan kom ik terecht in Laos en daar ga ik ook iets naar het noorden, om vervolgens in het noorden/midden van Vietnam. Maar goed, dat kan dus ter plekke veranderen, afhankelijk van de snelheid van het reizen en of ik het op een bepaalde plek/land erg naar mijn zin heb. Laos kan ik overslaan mocht Thailand/Cambodja erg veel tijd opslokken
ok, naar het oosten dan naar Cambodjaquote:Op woensdag 12 november 2008 22:31 schreef Blik het volgende:
[..]
vanuit Bangkok langs de kust omhoog naar Cambodja zal moeilijk worden. Vanuit Bangkok ligt Cambodja strak naar het oosten je kunt alleen via de kust omlaag vanuit Bangkok
Ja, je bent een wereldreiziger.quote:Op woensdag 12 november 2008 22:41 schreef Crashcat het volgende:
Ik ga in in april naar Japan voor een jaar om te studeren en stage lopen. Voor en na stage heb ik in totaal ongeveer 2/3 maanden over om te reizen.
Geld ik nu ook als een wereldreiziger?
-edit: Australië is idd geweldig. Was daar drie maanden geweest.![]()
ach ja, anders ga je volgende vakantie naar noord-vietnam en laos ofzoquote:Op woensdag 12 november 2008 22:53 schreef kepler het volgende:
[..]
ok, naar het oosten dan naar Cambodja
Maar goed, ik moet dus even kijken hoe ik dat ga doen, en wat daar allemaal mogelijk isAls ik maar 2.5 maanden later in Ho Chi Minh ben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |