abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63033202
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:13 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik weet het, maar ik kom al in november aan in Canada. Ik ga dan een baantje zoeken (liefste dus wintersport) en tegelijk dus een kamer/flat. Ik ga er een beetje vanuit dat het dan nog wel mee zal vallen
Dan zou ik proberen iets eerder te gaan. Dan zijn er namelijk jobfairs van de skiresorts/bergen aanwezig. Maar hou maar rekening met hoge kosten. Appartementen worden verhuurd voor 30k+ in de maand februari.
  vrijdag 7 november 2008 @ 16:22:33 #103
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63033363
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:16 schreef tevebe het volgende:

[..]

Dan zou ik proberen iets eerder te gaan. Dan zijn er namelijk jobfairs van de skiresorts/bergen aanwezig. Maar hou maar rekening met hoge kosten. Appartementen worden verhuurd voor 30k+ in de maand februari.
Ik verwacht inderdaad dat die kosten best hoog zullen zijn, maar het personeel moet toch ook ergens wonen? Zijn het niet vooral de losse appartementen die voor zoveel geld verhuurd zullen worden? Als ik ergens een kamer kan vinden voor de hele winter dan zal toch de huur niet opeens omhoog gaan tijdens februari?

Ik ben van plan om naar een Jobfair in Australie te gaan, die zijn altijd in juli ergens en dan ben ik er toevallig ook. Dan kan ik gewoon daar langs gaan en zo proberen een baan/onderkomen te regelen in Canada. Mocht ik niks kunnen vinden in de wintersport dan ga ik gewoon proberen ergens anders werk te zoeken. Lukt dat niet dan ga ik gewoon eerder naar huis
The line is a dot to you!
pi_63033521
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:22 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik verwacht inderdaad dat die kosten best hoog zullen zijn, maar het personeel moet toch ook ergens wonen? Zijn het niet vooral de losse appartementen die voor zoveel geld verhuurd zullen worden? Als ik ergens een kamer kan vinden voor de hele winter dan zal toch de huur niet opeens omhoog gaan tijdens februari?

Ik ben van plan om naar een Jobfair in Australie te gaan, die zijn altijd in juli ergens en dan ben ik er toevallig ook. Dan kan ik gewoon daar langs gaan en zo proberen een baan/onderkomen te regelen in Canada. Mocht ik niks kunnen vinden in de wintersport dan ga ik gewoon proberen ergens anders werk te zoeken. Lukt dat niet dan ga ik gewoon eerder naar huis
Vorig jaar was er in Whistler niet tot nauwelijks ruimte voor het personeel. Ze zijn aan de weg aan het werken tussen Vancouver - Whistler en de meeste slapen in Whistler.
De prijs voor een kamer in een huis/appartement ligt tijdens de Spelen op zon 800 per week. Bewoners van appartementen hebben aanbiedingen gekregen die oplopen tot boven de 45k voor de maand februari. Ik probeer ook te gaan met de Spelen en ik heb het geluk wat mensen te kennen daar
  vrijdag 7 november 2008 @ 16:36:22 #105
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63033720
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:28 schreef tevebe het volgende:

[..]

Vorig jaar was er in Whistler niet tot nauwelijks ruimte voor het personeel. Ze zijn aan de weg aan het werken tussen Vancouver - Whistler en de meeste slapen in Whistler.
De prijs voor een kamer in een huis/appartement ligt tijdens de Spelen op zon 800 per week. Bewoners van appartementen hebben aanbiedingen gekregen die oplopen tot boven de 45k voor de maand februari. Ik probeer ook te gaan met de Spelen en ik heb het geluk wat mensen te kennen daar
45k ook

Ik ga dus proberen van te voren wat te regelen, maar het zal wel moeilijk werden denk ik. Er zijn wel Job Fairs in Australie, maar dat is eigenlijk alleen voor Australiers. Ik ga die organisatie eens mailen of ze mij ook kunnen helpen
pi_63035166
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 15:25 schreef kepler het volgende:

[..]

Toevallig mijn ticket daar net geboekt

Moet wel zeggen dat de service niet echt optimaal is, maar het was wel het goedkoopste wat ik kon vinden
Ja, ze ogen redelijk goedkoop. De website ziet er gelikt uit, de routes zeer aantrekkelijk. Daardoor hebben ze wel mijn aandacht getrokken. Kun je precies aangeven wat er ontbrak aan de service of op welke punten je niet genoeg advies kreeg?

Mijn vriendin en ik willen ook een maand of anderhalf weg. Dat is niet lang, en om zoveel mogelijk te genieten willen we wel een aantal dagen, ongeveer een week, op iedere plaats blijven. Dan kom je al snel uit op een stop of 5, maximaal 6. En WTC heeft daar wel een paar fraaie routes/aanbiedingen voor. Lekker simpel, een paar continenten, een paar wereldsteden...lekker op reis!
  vrijdag 7 november 2008 @ 17:44:45 #107
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63035368
Ik had een afspraak gemaakt voor een wereldreis op maat, maar ik kreeg daar niet heel veel advies. Het was meer wat ik zelf had bedacht. Had meer verwacht dat ze zelf wat adviezen zouden geven, maar dat gebeurde helemaal niet. Misschien had ik zelf wat meer moeten vragen, maar ik vond het advies wat tegenvallen. Ze vertellen je wel prima wat er mogelijk is.
pi_63043070
Hahaha, prachtig dat zelfs de woorden "kansloos" en "gek" vallen op een reis die 9 van de 10 mensen nooit van hun leven zullen doen.
Nu weet ik weer waarom ik me nooit eerder registreerde op een forum als FOK!.

Gelukkig ook wat volwassen reacties die twijfels hebben bij het reistempo van ons. Op zich ben ik het er wel mee eens dat het aantal landen dat we zien best veel is. Aan de andere kant past het heel goed in de gemaakte globale planning en is (gezien andere reisverhalen) het heel goed mogelijk om deze route af te leggen en wel degelijk iets te zien van al die landen.
Natuurlijk zie je minder dan wanneer je een langere periode in een land blijft, maar in 2 tot 4 weken krijg je best een goede indruk van een land en kun je als je selectief bent heel veel mooie dingen zien en cultuur snuiven. Natuurlijk hebben we van te voren een gebied binnen een land gekozen. Er zitten landen bij die immens zijn, maar daarbij..een land als Taiwan..dat zijn geen landen waar je heel lang bent natuurlijk..

Last but not least (om toch een beetje in de verdediging te gaan) ik heb duidelijk geschreven dat wanneer het ergens leuk is we langer blijven, wanneer het niet bevalt zijn we zo weer weg. Wanneer het geld op is is het over en wanneer het geld blijft kunnen we door..
Snap niet waar dan die ophef over gemaakt wordt..

@motorbloempje: veel plezier met plannen e.d. Met de motor reizen is heel erg leuk!

[ Bericht 1% gewijzigd door Kevin1984 op 08-11-2008 10:25:17 ]
  vrijdag 7 november 2008 @ 23:32:10 #109
104963 ETA
European Travel Author
pi_63044056
niks mis met Taiwan, prachtige natuur en bergen Heb daar een half jaar gezeten, en dat was eigenlijk wel beetje te lang

Anyway, ik heb geen "officiele" wereldreis gemaakt, ik heb bewust voor gekozen om niet 6 maanden of 1 jaar achterelkaar te gaan reizen. Voor mij zit er gewoon een limiet aan hoeveel nieuwe indrukken je kan opdoen in een bepaalde tijd. Als ik 3-4 weken onderweg ben, dan ben ik zowel fysiek als mentaal moe en kan ik dingen gewoon minder waarderen, de spanning van nieuwe dingen ontdekken is dan weg.

Natuurlijk is het wel weer speciaal om juist door die barriere heen te gaan en express langer weg te gaan. Aangezien ik ook al 2x een half jaar in een ander land heb gewoond, is dat ook geen echte motivator voor mij.

Nu ga ik gemiddeld 1 keer per 2 maand op reis, en dan de lange reizen (+3week) minstens 6 maanden van elkaar spreiden. Op deze manier kan ik voor mijn gevoel optimaal genieten van reizen

En de discussie over "echt een land leren kennen" is natuurlijk

Over 3,5 week naar Peru, 5e continent binnen 1 jaar

@kevin: uit nieuwsgierigheid, heb je wel vaker lange reizen gemaakt (+1 maand rondtrekken)? Het lijkt mij ook erg intensief om zoveel landen te doen. En met een schema van te bezoeken landen, dan creeer je toch een beetje druk op jezelf om maar steeds door te gaan naar het volgende land. En druk is het laatste wat je wil tijdens reizen, het moet natuurlijk wel relaxed en leuk blijven. Mijn advies is dan om een legere schema te maken, en dan ter plekke gaan opvullen.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_63044684
Ik bedoelde ook meer Taiwan qua oppervlakte, want het lijkt me wel een mooi land(je).
2 keer 1 maand is het langste wat ik gereisd heb. Beiden naar Amerika.

We hebben deze landen gekozen omdat het op deze manier een mooie route is voor ons gevoel en ik denk persoonlijk dat we het wel redden. Zo niet dan is het aan de ene kant jammer maar is er aan de andere kant niets aan te doen en is het nu eenmaal zo gelopen.
Persoonlijk denk ik dat het gevoel van 1 jaar op reis heel erg anders is dan een "vakantie" van een paar weken. Je gaat er nu gewoon tussen uit. Je laat alles achter in NED en een avontuur tegemoet.
Dat avontuurlijke maakt het elke dag weer uitdagend. Natuurlijk zul je dagen hebben dat je het niet meer ziet zitten, naar huis wilt, je moe voelt of ziek bent. Maar de gedachte aan alles wat je meemaakt en gaat maken maakt veel goed lijkt me.
Ik (wij) zien die rits van landen helemaal niet als een druk. Het is gewoon een haalbare route in ons ogen gevuld met voor ons "must-sees" en we zitten nérgens aan vast...
  zaterdag 8 november 2008 @ 00:57:43 #111
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63045874
en toch zou ik er nog even over nadenken. Wil je zoveel landen aandoen alleen om zoveel landen aan te doen? (als je begrijpt wat ik bedoel ). Want als je gewoon voor de bezienswaardigheden/cultuur/ervaring gaat dan kan je net zo goed wat langer in een aantal landen blijven en daar gaan rondtrekken, daar is ook meer dan genoeg te doen.

Juist als je een jaar weg gaat heb je de tijd om bepaalde landen beter te leren kennen dan een vakantie van 3/4 weken, wat je later altijd nog kan doen. Nu is het een moment om meer tijd te besteden aan dingen die tijdens een normale vakantie nooit zal. Met dit reisschema zal elk land aanvoelen als zo'n vakantie en wil je zoveel mogelijk zien in zo weinig mogelijk tijd. Dan heb je vakantie in je vakantie nodig

Ik wilde zelf eerst ook zoveel mogelijk zien, maar heb bewust voor een rustigere route gekozen
pi_63048985
Het is een ontdekkingsreis en trektocht in éénen het zou geen wereldreis zijn als we alleen in Azië zouden blijven bijvoorbeeld.
Ieder z'n eigen manier van reizen zoals je zelf al aangeeft. Er zijn heel veel mensen die hetzelfde aantal of nog meer landen hebben bezocht in dezelfde periode en het geweldig vonden. Ik denk dat wij het ook geweldig gaan vinden en als dat gevoel dat jij beschrijft inderdaad komt dan betekent dat dat we het rustiger aan moeten doen. Ik begrijp wel heel goed wat je bedoelt hoor, maar het is iets wat zal moeten blijken.

Overigens waardeer ik je welgemeende (en normaal geformuleerde) advies.
  zaterdag 8 november 2008 @ 10:46:37 #113
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63049357
Natuurlijk ga je het super vinden, hoe je ook reist.
Ik denk dat het welgemeende advies wat ikzelf en meer mensen hier je mee willen geven is dat het zo zónde is een reis van een jaar hetzelfde te benaderen als een vakantie van 3 weken. Wat jullie willen gaan doen (of zoals je het nu opschrijft in elk geval) zijn het gewoon heel veel korte vakanties aan elkaar geplakt.
Wat ik in mijn eerdere verhaal probeerde uit te leggen is dat dat misschien ook leuk is (hoewel zwaar) en dat het "best te doen is" (jouw woorden), maar dat een échte reis van een jaar zoveel meer kan zijn dan dat,

That's all...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_63051570
Comment taken Het gaat meer om de manier waarop sommige mensen hier dingen opschrijven waar ik me aan kan storen.

Ik neem het advies mee en ik zou zeggen: hou het reislog in de gaten en mochten we inderdaad het gevoel hebben dat we te kort in landen zijn dan blijven we gewoon langer.
Nogmaals niets staat vast, je weet toch niet wat er onderweg gebeurd.. Misschien komen we wel mensen tegen waar het heel erg mee klikt en waar we vervolgens 2 maanden mee optrekken terwijl we dan niet onze route doen die ik hier neer heb gezet. Nogmaals er ligt niets vast..
  zaterdag 8 november 2008 @ 17:10:06 #115
62913 Blik
The one and Only!
pi_63056145
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 23:59 schreef Kevin1984 het volgende:

We hebben deze landen gekozen omdat het op deze manier een mooie route is voor ons gevoel en ik denk persoonlijk dat we het wel redden. Zo niet dan is het aan de ene kant jammer maar is er aan de andere kant niets aan te doen en is het nu eenmaal zo gelopen.
Persoonlijk denk ik dat het gevoel van 1 jaar op reis heel erg anders is dan een "vakantie" van een paar weken. Je gaat er nu gewoon tussen uit. Je laat alles achter in NED en een avontuur tegemoet.
Dat avontuurlijke maakt het elke dag weer uitdagend. Natuurlijk zul je dagen hebben dat je het niet meer ziet zitten, naar huis wilt, je moe voelt of ziek bent. Maar de gedachte aan alles wat je meemaakt en gaat maken maakt veel goed lijkt me.
Ik (wij) zien die rits van landen helemaal niet als een druk. Het is gewoon een haalbare route in ons ogen gevuld met voor ons "must-sees" en we zitten nérgens aan vast...
En juist om die dikgedrukte reden is je route waarschijnlijk te ambitieus. Een wereld reis is meer dan een vakantie. Een vakantie kan de gehele periode actief en snel zijn zonder dat je vermoeid wordt, omdat het maar een paar weekjes is. Als je op wereldreis bent heb je juist de behoefte om af en toe even rustig aan te doen. Indrukken verwerken en genieten van het lokale leven. Een land bezoeken bestaat niet alleen uit het hoppen van highlight naar highlight. Een wereldreis is waarschijnlijk maar een "once in a lifetime" ding. Daarom zou je er van moeten genieten en niet teveel hooi op je vork nemen. Je hebt nog heel je leven om de rest van de wereld te bezoeken.

Ik kan me voorstellen dat je vind dat het wat bot gezegd wordt, maar dit neemt echter niet weg dat er een flinke kern van waarheid in zit. Dit blijkt ook uit dat iedereen vind dat het te ambitieus is wat je wilt gaan doen.
pi_63082662
Iedereen te ambitieus?
Dit is het eerste forum (en ik heb heel wat gelezen / bezocht) waar deze opmerking is gemaakt. Daarnaast zijn er genoeg wereldreizigers die in een jaar evenveel of zelfs meer landen hebben bezocht en die het prima is bevallen.
Er zal vast een kern van waarheid in zitten, maar nogmaals het is persoonlijk en niets ligt vast.
Ik ben het doel van deze discussie een beetje kwijt want volgens mij lost bovenstaande zin veel op, maar bedankt voor het meedenken
  maandag 10 november 2008 @ 20:54:03 #117
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63112647
hey, jullie vertrekken ook op 2 februari Das toevallig
pi_63123879
Haha, dat is wel heel toevallig ja!
Mooie route heb je ook gekozen! Wij vliegen van Düsseldorf naar London en dan naar Singapore en dan naar Cairns.
Kun je ook niet wachten?

Toevallig gisteren de "definitieve" route op ons reislog gezet: http://kevinenmelina.reis(...)796/route-du-soleil/
Ik ga proberen je reis in de gaten te houden
  dinsdag 11 november 2008 @ 10:53:01 #119
62913 Blik
The one and Only!
pi_63123959
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 10:49 schreef Kevin1984 het volgende:
Toevallig gisteren de "definitieve" route op ons reislog gezet: http://kevinenmelina.reis(...)796/route-du-soleil/
Ik ga proberen je reis in de gaten te houden
sorry dat ik het ga zeggen, maar onderstaande is echt kansloos, onmogelijk en totaal onrealistisch!

JULI: Vietnam , Laos , Cambodja , Thailand

Alleen voor Vietnam alleen moet je al minimaal 3 weken uittrekken om het goed te willen zien. Het land is 2000 kilometer lang, reizen gaat niet heel snel. Alleen al voor de hoogtepunten in en rond Hanoi (Sapa en Halong Bay) ben je al zeker een week kwijt. En dan moet je de rest nog doen

Bij je eerste planning had ik nog zoiets van, ok dat is een ambitieuze planning qua tijd. Dat gaat moeilijk worden. Maar bovenstaande is gewoon lachwekkend. Je lijkt wel een Japanner die even snel de highlights van de grote steden wilt zien (fotograferen) en weer doorgaat.
pi_63124291
Ten eerste lees even de reacties op dat bericht en dan specifiek mijn reactie.
Ten tweede ik weet dat precies 1 maand te kort is voor die 4 landen.
Ten derde...dat je je zo druk kan maken achter je computertje verbaasd me.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kevin1984 op 11-11-2008 11:15:08 ]
pi_63124885
ik ben het wel een beetje met Blik eens

één maand voor al die mooie landen ik vind het een beetje zonde.. blijf dan langer weg, zeg maar...

zelf zijn we ook druk bezig met het opzetten van de opzet hier

www.going-round.nl is gereserveerd en komt deze week nog online

Ik denk dat we geen vaste tijden gaan doen, maar alleen een route vastleggen (dus volgorde van landen) en dan zien we ter plekke wel waar we langer en waar we korter willen blijven. Het blijft immers een wereldreis, geen vakantie die van dag tot dag ingeplanned moet zijn, vind ik

Ik hoop ook zeker dat we ruim langer dan een jaar, wie weet wel anderhalf, richting twee jaar weg kunnen blijven, zodat we alles wat we WILLEN zien op de route die we vaststellen ook KUNNEN gaan zien.
Ja doei.
pi_63125068
Ik ben het ook met 'm eens, maar lezen is ook een vak..en normaal communiceren al helemaal.

Ik lees dat je gaat trouwen omdat dat "wel makkelijk" is in sommige landen? :|
Wel leuke website trouwens, ben benieuwd of het écht van de grond komt of dat het dromen blijft. Een weekendje Ardennen met de motor valt in een iets andere categorie.
pi_63125137
oh, we gaan sowieso wel trouwen, maar nu misschien wel vóórdat we op reis gaan waarom het nuttige niet met het aangename verenigen?

En jouw reis komt toch ook echt van de grond? Waarom de onze niet? Omdat het 'even wat anders is dan een weekendje weg met de motor'?

Srsly! En dan zeg jij dat mensen dingen anders moeten brengen?

'neuh, we gaan gewoon op een dag rijden, net als toen we naar de ardennen gingen dat ene weekend, en we zien wel waar we uitkomen'

meen je dat nu echt? Dat 't anders is dan een weekendje weg?
Ja doei.
  dinsdag 11 november 2008 @ 11:54:35 #124
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63125377
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 10:53 schreef Blik het volgende:

[..]

sorry dat ik het ga zeggen, maar onderstaande is echt kansloos, onmogelijk en totaal onrealistisch!

Ook een maand voor Argentinië én Chili en een maandje voor Peru én Brazilië.

Weet je wat het is Kevin-dinges? Tuurlijk moeten mensen zich niet gaan opwinden om jullie reisschema. Het is jullie geld, jullie beslissing. Maar veel mensen op dit forum zijn dól op reizen (mijzelf inclusief) en weten er met zijn allen bij elkaar ook behoorlijk wat vanaf. Dan gaat er toch iets heel erg jeuken als iemand zoveel geld én zoveel tijd tot zijn beschikking heeft (de meesten van ons ontbreekt het minimaal aan één van beide, anders zaten we niet achter de computer nu ) en je ziet dat die persoon het op een manier gaat gebruiken die zó zonde is.

Het is zoiets als naar het PTA forum gaan als je net je rijbewijs hebt gehad, aangeven dat je een ton hebt gespaard en dat je daar nu eens echt iets leuks mee wilt gaan doen. En dan vervolgens een enorm barrel kopen dat zonder twijfel binnen 2 maanden uit elkaar valt.
De PTA-ers zullen op dat moment een behoorlijk "crash & burn" gevoel hebben, en dat is hier niet anders.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_63125444
De reis zal wel van de grond komen lijkt me als je het echt wil. Ik bedoel dat het me lastig lijkt (vooral logistiek gezien) om een motor te kopen en die te laten vervoeren de hele wereld over. Misschien is het makkelijker / goedkoper om ter plekke motoren te huren?

Daarbij roepen er wel meer mensen dat ze 1 of in jouw geval zelfs 2 jaar weg gaan, totdat ze er achter komen wat er bij komt kijken...succes met de voorbereiding in ieder geval!
Wanneer willen jullie ongeveer weg?
pi_63125475
ik weet niet of het voor ons anders gaat zijn overigens doordat we met de motor gaan.
Zijn opzich niet afhankelijk van transport en andere dingen, dus kunnen gaan en staan waar en wanneer we willen. Het is een riskantere onderneming misschien, vooral als je kijkt naar de beschikbaarheid van brandstof op sommige plaatsen, maar we komen omdat we zélf van A naar B en C en D etc. rijden wel overal zélf.
Bij OV etc en liften ben je altijd maar afhankelijk van waar er een opstappunt is, of waar ze je er uit kunnen laten, of bij liften: waar ze heen gaan.

Met de motor bepaal je, afhankelijk van de toestand van het wegdek, helemaal zélf waar je heen gaat, of je links- of rechtsom gaat...

Ben benieuwd of hier op Fok! ook motor-wereldreizigers zitten Maar ook aan de andere verhalen, die per auto/bus/trein/fiets hebben we veel, want we willen natuurlijk ook de verborgen schoonheden zien, in plaats van alleen de japanse toeristen-route zoals hierboven zo leuk werd omschreven
Ja doei.
pi_63125575
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 11:54 schreef Hik het volgende:
[..]

Ook een maand voor Argentinië én Chili en een maandje voor Peru én Brazilië.

Weet je wat het is Kevin-dinges? Tuurlijk moeten mensen zich niet gaan opwinden om jullie reisschema. Het is jullie geld, jullie beslissing. Maar veel mensen op dit forum zijn dól op reizen (mijzelf inclusief) en weten er met zijn allen bij elkaar ook behoorlijk wat vanaf. Dan gaat er toch iets heel erg jeuken als iemand zoveel geld én zoveel tijd tot zijn beschikking heeft (de meesten van ons ontbreekt het minimaal aan één van beide, anders zaten we niet achter de computer nu ) en je ziet dat die persoon het op een manier gaat gebruiken die zó zonde is.

Het is zoiets als naar het PTA forum gaan als je net je rijbewijs hebt gehad, aangeven dat je een ton hebt gespaard en dat je daar nu eens echt iets leuks mee wilt gaan doen. En dan vervolgens een enorm barrel kopen dat zonder twijfel binnen 2 maanden uit elkaar valt.
De PTA-ers zullen op dat moment een behoorlijk "crash & burn" gevoel hebben, en dat is hier niet anders.
Tja, we kunnen als jullie dat leuk vinden ook een jaar over 3 landen doen hoor. Mocht jullie dat een betere nachtrust geven. Maar dan is het niet echt meer een wereldreis hé.
Je kunt toch niet alles zien van een land als je een jaar op reis gaat, dus moet je selectief zijn en wij hebben er voor gekozen om selectief bepaalde delen van bepaalde landen te bezoeken. Althans (en nogmaals) dat is het streven, mss klopt er geen hout van, maar als je alles van te voren weet.
Zo simpel is het.
Trouwens..we zitten zo'n 2,5 maand in Zuid-Amerika..waarin we 4 landen willen bezoeken. Lijkt me geen onmogelijke taak als je selectief bent.
  dinsdag 11 november 2008 @ 12:03:51 #128
62913 Blik
The one and Only!
pi_63125590
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 11:07 schreef Kevin1984 het volgende:
Ten eerste lees even de reacties op dat bericht en dan specifiek mijn reactie.
Ten tweede ik weet dat precies 1 maand te kort is voor die 4 landen.
Ten derde...dat je je zo druk kan maken achter je computertje verbaasd me.
Ik had al gelezen dat alles aangepast kan worden. En ook de reacties gelezen. Maar als je al weet dat je het niet gaat halen, waarom pas je je reisschema vantevoren niet aan? Verder is het precies wat Hik zegt. Het is gewoon zonde dat je zoveel tijd hebt en geld hebt, maar er zo slecht mee omgaat.

Ik ben zelf in Thailand, Cambodja en Vietnam geweest en in totaal 9 weken gezeten. Ik vind niet dat ik kan zeggen dat ik Cambodja echt gezien heb omdat ik alleen in Pnomh Penh, Siem Reap en Battambang geweest ben. Met jou schema wordt het een weekje in ieder land en dan ben je klaar, en heb je niks gezien.

En verder maak ik me niet druk, ik doe dit niet voor mezelf. Maar vooral om er voor te zorgen dat jij een top wereldreis gaat maken en niet de helft moet cancellen gedurende je trip. Een wat realistischer reisplan maken zou beter zijn
pi_63125596
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 11:57 schreef Kevin1984 het volgende:
De reis zal wel van de grond komen lijkt me als je het echt wil. Ik bedoel dat het me lastig lijkt (vooral logistiek gezien) om een motor te kopen en die te laten vervoeren de hele wereld over. Misschien is het makkelijker / goedkoper om ter plekke motoren te huren?

Daarbij roepen er wel meer mensen dat ze 1 of in jouw geval zelfs 2 jaar weg gaan, totdat ze er achter komen wat er bij komt kijken...succes met de voorbereiding in ieder geval!
Wanneer willen jullie ongeveer weg?
dus hieruit maak ik op dat 'jij geweldig bent en alles wel kan regelen' en de rest het maar moeilijker zal hebben...

man! Je kent me niet, je kent óns niet. Een motor kopen is niet lastig, het enige wat lastig is, is de motorkeuze. Daar hebben we nog een jaar voor ongeveer, stelden we onszelf. Het moet een motor worden met leverbaarheid van onderdelen in het grootste gedeelte van de wereld.
Daarbij geeft met je eigen motor reizen veel meer vrijheid, voldoening en kennis: we kunnen ons nu, na het vastliggen van de motorkeuze, storten op de techniek van die motor (we kopen twee dezelfde motoren), zodat we in ieder geval de motor, al is het maar tot de volgende bewoonde plek, kunnen repareren. met een huurmotor weet je ook nooit wat je krijgt. Daarbij wil je met je EIGEN stalen ros de wereld rond als je motorrijder bent

Daarna gaan we trainen, offroad, allroad, in Spanje en Engeland.
Leren omgaan met onze eigen motoren. Zullen eerst een ouder type kopen om op te rijden en een half jaar of wat voor vertrek nieuweren kopen, deze inrijden en reisklaar maken

In de tussentijd doen we onderzoek naar eventuele routes, landen, visa, carnets de passage en dingen als een internationaal rijbewijs, verzekeringen en sparen we het geld bij elkaar. zoeken we sponsoren voor bijvoorbeeld de motorbanden en hebben we voorpret.

Al met al moeten we na mijn studie weg kunnen, dat nog een jaar of 4 gaat duren dus álle tijd om voor te bereiden.

Daarbij ga jij toch ook een héél jaar weg, zég je? Wie zegt dat JIJ niet met hangende pootjes na 2 maanden al terugkeert omdat het niet was wat je ervan verwachtte?
Dat zeg ik toch ook niet tegen/over jou?

het is een topic om elkaar tips te geven, aan te moedigen en enthousiast te maken.
Soms vind je sommige tips enthousiast-makend, soms ook niet, simpel

maar ga niet zeggen tegen een ander dat 'het wrsch/misschien toch neit gaat gebeuren', etc, vooral niet omdat je ZELF ook zo graag wilt
Ja doei.
  dinsdag 11 november 2008 @ 12:09:37 #130
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63125742
Motorbloempje: ik ken wel dit stel die de hele wereld over zijn geweest met een camper. Is natuurlijk heel anders, maar hun site verteld ook vrij uitgebeid over alle Red Tape. Kan me voorstellen dat dat misschien nog nuttig is: http://www.1001-nights.com/holl/index.html
pi_63125771
hip! dank!

ik zie dat zij ook aan projecten deden! Daar wil ik me ook nog in gaan verdiepen.
A) omdat het me tof lijkt om wat bij te dragen
B) omdat je dan wellicht ook langer weg kunt blijven waardoor je
C) meer meekrijgt van het land en de cultuur waar je dan verblijft

Zelf wil ik ook nog een projectje opzetten door geld in te zamelen voor scholen en dergelijken om ter plekke lesmateriaal (schriften, pennen, etc.) te kunnen kopen en te doneren aldaar, in materiaal dus, niet in geld, want dan weet je nooit waar het terecht komt
Ja doei.
  dinsdag 11 november 2008 @ 12:21:14 #132
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63126049
Dat is toevallig een onderwerp waar ik wel iets meer over kan zeggen...
Ook hier een tip: wellicht een beter idee om in zee te gaan met lokale organisaties dan zelf een projectje op te gaan zetten en zelf dingen uiit te gaan delen. Hoe goed bedoeld ook, je bent ergens waarschijnlijk maar kort en het is lastig te beoordelen wie je ondersteuning het best kan gebruiken. Lokale organisaties hebben vaak een beter idee van wat echt nodig is (niet iedere school zit te wachten op pennen) en waar je bijdragen het best besteed kunnen worden.
Nog een tip: in bepaalde delen van de wereld springen clubs in op de wens van reizigers "zelf iets" te kunnen doen. In Cambodja bijvoorbeeld, zie je organisaties die dagtripjes aanbieden naar weeshuizen. Lijkt me niet de bedoeling dat die kids iedere keer moeten komen opdraven als er weer een toerist aankomt. In Afrika en Zuid-Amerika zijn er ook veel mensen die willen vrijwilligeren in een weeshuis. Als je slechts een paar weken te geven hebt en geen echte ervaring met kinderen, is dat ook de vraag of dat niet een heel slecht idee is.
Gelukkig blijft er nog genoeg over. Plekken zat waar ze wel wat handjes kunnen gebruiken en waar je ook een leuke tijd kunt hebben.
Wel even goed over nadenken!
pi_63126145
Het moet ook niet een 'must' worden hoor, zo van 'we gaan naar dit gehucht en dan gaan we...'

Het moet een spontaan iets zijn waar je na een gesprek met de locale bevolking achter bent gekomen.
Als je mee bent genomen naar de school, of naar het weeshuis, het ziekenhuis, of wat dan ook.

Op dát moment kom je pas in actie begrijp je post ook heel goed, en was ook zeker niet van plan om zoiets ruim opgezet voor te bereiden, maar het is maar net wat je op je pad tegenkomt, dus misschien is 'project' niet het goede woord, maar meer 'goede daad op een onverwacht moment', maar dat is wel iets waar ik eventueel iets van een reserve voor zou willen hebben qua geld, dat mochten we iets tegenkomen waar we mee kunnen helpen, dat het ook kán :
Ja doei.
pi_63127376
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 12:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dus hieruit maak ik op dat 'jij geweldig bent en alles wel kan regelen' en de rest het maar moeilijker zal hebben...
Dat je dat er uit opmaakt zegt meer over jou dan over mij.
pi_63127525
als dat het enige is waar je op reageert, dan is ons 'gesprek' hier mee afgelopen

succes en veel plezier tijdens je reis
Ja doei.
pi_63127564
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 12:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik had al gelezen dat alles aangepast kan worden. En ook de reacties gelezen. Maar als je al weet dat je het niet gaat halen, waarom pas je je reisschema vantevoren niet aan? Verder is het precies wat Hik zegt. Het is gewoon zonde dat je zoveel tijd hebt en geld hebt, maar er zo slecht mee omgaat.
Ik zeg niet dat we het niet gaan halen, ik heb alleen de planning globaal gehouden op het reislog om een indruk te geven van waar we in welke periode zitten. Dat jij (zelfs na het lezen van mijn reactie) nog steeds in de veronderstelling bent dat we er precies 30 dagen zullen zijn is schijnbaar niet uit je koppie te krijgen.
Nog ff en we hoeven helemaal niet te gaan wat jullie betreft.
PS. Japanse around-the-world highlight tours duren ongeveer 2 maanden waarin ze over het algemeen Europa, Amerika en Oceanië bezoeken. Dus de vergelijking is naar mijn mening ietsiepietsie overdreven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kevin1984 op 11-11-2008 13:37:04 ]
pi_63127591
TVP
pi_63127603
jij wilt ook de wereld gaan verkennen Lauriette?
Ja doei.
pi_63127776
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 13:22 schreef motorbloempje het volgende:
als dat het enige is waar je op reageert, dan is ons 'gesprek' hier mee afgelopen

succes en veel plezier tijdens je reis
Oh sorry, ik wist niet dat er nog meer was waar ik op "moet" reageren om onze discussie in gang te houden.
Euh, klinkt erg goed je voorbereiding! Je hebt nog even in ieder geval om alles voor elkaar te krijgen en te regelen.
Ik bedoelde niet te zeggen dat jij niet op reis gaat (weet ook niet waar je dat vandaan haalt, maar dat zal wel de algemene interpretatie zijn hier op FOK!: *attack attack*..). Ik wil alleen aangeven dat ik meerdere mensen heb gesproken en ken die afgehaakt zijn bij de voorbereidingen omdat het heel veel werk is en omdat er veel zaken buiten jouw invloed om zijn waardoor zo'n lange reis afgeblazen moet worden.

Ik dacht trouwens dat je je motor elke keer wilde laten vervoeren, maar ik begrijp nu dat je gewoon echt op de motor door de wereld wil trekken. Of kiezen jullie een continent uit?
Zeker wel een mooie uitdaging! Maar ben bang dat het wel een allroad BMW wordt of niet? Ik heb zelf ook aardig wat tripjes achter de rug, maar ik moet er niet aan denken om op mijn japanner door de Sahara te moeten inderdaad

[ Bericht 0% gewijzigd door Kevin1984 op 11-11-2008 13:37:29 ]
  Moderator dinsdag 11 november 2008 @ 13:38:32 #140
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63127897
Kevin let op. Je zit hier in een gedeelte van het forum, waar de "reizigers" pas vinden dat je op wereldreis bent geweest als je in elk dorp met drie hutten minimaal anderhalve week onder een boom hebt gezeten om met de "locals" te communiceren.

Dat mensen om enige andere reden op "reis" zouden kunnen gaan is natuurlijk absurd. En dan ben je geen "reiziger", maar een "toerist". En een wereld tussen de "reiziger" en de "toerist" bestaat natuurlijk niet.

Dat gezegd hebbende lijkt een maandje voor die vier landen mij ook best ambitieus.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 11 november 2008 @ 13:40:23 #141
62913 Blik
The one and Only!
pi_63127932
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 13:23 schreef Kevin1984 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat we het niet gaan halen, ik heb alleen de planning globaal gehouden op het reislog om een indruk te geven van waar we in welke periode zitten. Dat jij (zelfs na het lezen van mijn reactie) nog steeds in de veronderstelling bent dat we er precies 30 dagen zullen zijn is schijnbaar niet uit je koppie te krijgen.
Nog ff en we hoeven helemaal niet te gaan wat jullie betreft.
PS. Japanse around-the-world highlight tours duren ongeveer 2 maanden waarin ze over het algemeen Europa, Amerika en Oceanië bezoeken.
Of je er nou 30, 35 of 45 dagen zal zitten. het zal allemaal te kort zijn. Een paar dagen langer in ZO-Azië gaat je schema niet redden. Als ik het globaler ga bekijken zie ik dit

JUNI: China
AUG: Nepal , India

China en India zijn ongeveer de 2 grootste landen van de wereld. Die 2 landen, plus daarbij Zuid-OostAzië en Nepal wil je in ongeveer 3 maanden bezoeken. Behalve dat de reistijden vaak hoog zijn in dat soort landen (een busreis van 12 uur is echt niet vreemd) gaat alles ook wat langzamer dan in Nederland. je knalt van hoogtepunt naar hoogtepunt in een ondoenlijk tempo.

In zuid-Oost Azie zal je reisschema in grote lijnen dit zijn: Bangkok, Chiang Mai, Vientiane, Luang Prabang, Hanoi, Ho Chi MInh Stad, Pnomh Penh, Siem Reap, Bangkok. Ruimte voor andere steden en/of gebieden ga je gewoon niet hebben in je reisschema

Hoe globaal ik het ook ga bekijken, als je wat langer bent in ZO-Azié ben je wat korter in India en/of China. Tuurlijk begrijp ik dat het een globaal schema is en dat je ergens misschien 6 weken voor uittrekt ipv 4 weken. Feit is gewoon dat je weinig kunt uitlopen zonder bepaalde landen helemaal te skippen. Ik zou persoonlijk landen als Japan en Zuid-Korea bij voorbaat al skippen en die een andere keer bezoeken. Die 2 landen vind ik namelijk een vreemde eend in de bijt. Zelfde vind ik voor Kenia en Zuid-Afrika gelden, één van die 2 landen kun je toch makkelijk een andere keer op je gemakje doen.
pi_63128000
Haha, leuke reactie. Dat idee krijg ik inderdaad ook een beetje. Alhoewel ik het redelijk avontuurlijk vind om als "toerist" een jaar lang te backpacken. Avontuurlijker iig dan achter het beeldscherm van je computer zitten.

En zucht... we zitten in de periode rond juli in het cirkeltje vietnam, cambodja, laos en thailand. Als we tijd tekort hebben slaan we misschien Vietnam wel over...hoeveel posts zijn er nog nodig waarin ik precies hetzelfde zeg?
pi_63128011
waarschijnlijk juist geen BMW vanwege de vele exclusieve dealerships en de dus niet al te goed verkrijgbare onderdelen

daarbij heb ik het niet zo op bmw
Ja doei.
pi_63128102
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 13:40 schreef Blik het volgende:

[..]
lang verhaal
Dat zal snel genoeg blijken inderdaad. Met als eventuele consequentie dat we NIET alle landen kunnen bezoeken die we nu zo ambitieus hebben uitgezocht.
Gelukkig hebben we nog geen cent verloren als we daar ter plekke achter komen, hé.

En wat voor landen jij wel en niet zou bezoeken lijkt me niet zo relevant, want dat is puur persoonlijk.
pi_63128148
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 13:44 schreef motorbloempje het volgende:
waarschijnlijk juist geen BMW vanwege de vele exclusieve dealerships en de dus niet al te goed verkrijgbare onderdelen

daarbij heb ik het niet zo op bmw
Oh daarvan had ik juist gedacht dat die wereldwijd wel de meeste technische support regelen. En groot gelijk dat je niet voor BMW wilt gaan qua motor. Heb er zelf ook niet zoveel mee.
Waar zit je dan aan te denken? Heb je al opties?

[ Bericht 0% gewijzigd door Kevin1984 op 11-11-2008 13:56:49 ]
  dinsdag 11 november 2008 @ 14:02:25 #146
62913 Blik
The one and Only!
pi_63128454
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 13:48 schreef Kevin1984 het volgende:

[..]

Dat zal snel genoeg blijken inderdaad. Met als eventuele consequentie dat we NIET alle landen kunnen bezoeken die we nu zo ambitieus hebben uitgezocht.
Gelukkig hebben we nog geen cent verloren als we daar ter plekke achter komen, hé.

En wat voor landen jij wel en niet zou bezoeken lijkt me niet zo relevant, want dat is puur persoonlijk.
Gelukkig lees je mijn reactie ook zeer gedegen. Ik zeg juist dat ik begrijp dat het een globale planning is en dat daar veranderingen in aan te brengen zijn. het is alleen vreemd dat je nu al weet dat het onhaalbaar is en daar vervolgens geen actie op onderneemt. Dan begrijp ik het nut niet van een globale planning.

Je laatste opmerking heb ik alleen dit op te zeggen (let op het dikgedrukte):
quote:
Ik zou persoonlijk landen als Japan en Zuid-Korea bij voorbaat al skippen en die een andere keer bezoeken. Die 2 landen vind ik namelijk een vreemde eend in de bijt. Zelfde vind ik voor Kenia en Zuid-Afrika gelden, één van die 2 landen kun je toch makkelijk een andere keer op je gemakje doen.
  dinsdag 11 november 2008 @ 14:07:45 #147
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_63128597
Ik moet in dit soort topics gewoon altijd even dit linkje droppen.

http://www.elsevier.nl/we(...).htm?contentid=42535
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  Moderator dinsdag 11 november 2008 @ 14:14:30 #148
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63128746
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 14:07 schreef Svyatagor het volgende:

Grappig stuk, ja. Is ook al vaker langs geweest in TRV.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 11 november 2008 @ 14:15:18 #149
62913 Blik
The one and Only!
pi_63128770
quote:

grappig artikel. Als je als loopbaanplanning (daar is het verboden woord weer) een wereldreis gaat maken ben je dan ook wel kansloos bezig.

Verder heeft de auteur wel een punt, met dat er meestel een niet bijster originele route wordt uitgekozen. Maar om eerlijk te zijn, de alternatieve route zou bestaan uit Zuid-Afrika, Namibië, Zimbabwe, Zambia, Kenia, Tanzania en dan vervolgens maar het Midden-Oosten (andere landen blijven niet over) en daarna Midden-Amerika (van Venezuela naar Mexico)?? En als ik dan een route zou moeten uitkiezen, zou ik voor de standaard-route gaan omdat daar voor mij persoonlijk veel meer interessante landen tussen zitten.
pi_63128819
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 14:02 schreef Blik het volgende:

[..]

Gelukkig lees je mijn reactie ook zeer gedegen. Ik zeg juist dat ik begrijp dat het een globale planning is en dat daar veranderingen in aan te brengen zijn. het is alleen vreemd dat je nu al weet dat het onhaalbaar is en daar vervolgens geen actie op onderneemt. Dan begrijp ik het nut niet van een globale planning.

Je laatste opmerking heb ik alleen dit op te zeggen (let op het dikgedrukte):
[..]

Ik weet niet of het onhaalbaar is. Jij zegt / jullie zeggen dat. Ik zeg dat mocht het ter plekke echt onhaalbaar blijken het een eventuele consequentie is dat we een land of misschien zelfs 2 landen (doe eens ruig!) niet bezoeken. Klein nuance verschilletje hoor, over begrijpend lezen gesproken.

Dat je zegt dat het persoonlijk is dat begrijp ik en heb ik gelezen maar dat neemt niet weg dat het niets bijdraagt aan dit gesprek / discussie (als het al een discussie is )

Wat een grappig artikel trouwens. Puur fictief natuurlijk..hoeveel procent van de Nederlandse bevolking is op wereldreis geweest denk je? En die vinden vast allemaal dat ze beter thuis hadden kunnen blijven omdat ze toch maar burgerlijk niets hebben meegemaakt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Kevin1984 op 11-11-2008 14:24:34 ]
pi_63129087
Geen wereldreis maar een verzameling van onze reizen sinds 2003: http://www.mmandtim.com
  dinsdag 11 november 2008 @ 15:40:13 #152
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_63131003
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 14:17 schreef Kevin1984 het volgende:

[..]

Wat een grappig artikel trouwens. Puur fictief natuurlijk..hoeveel procent van de Nederlandse bevolking is op wereldreis geweest denk je? En die vinden vast allemaal dat ze beter thuis hadden kunnen blijven omdat ze toch maar burgerlijk niets hebben meegemaakt.
Ik denk dat het merendeel van de mensen die ik ken op wereldreis of langere reis (>3 maanden) is geweest of gaat. En ze hadden inderdaad allemaal een blogje, en gingen allemaal naar dezelfde plekken. :
Wat natuurlijk helemaal prima is, maar je moet het alleen niet onder de noemer 'avontuurlijk' willen scharen, meer onder de noemer 'hele lange vakantie'.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_63131273
zuur artikel, over 2,5 week ga ik ook lekker ruim 6 maanden weg. Avontuurlijk? Misschien niet. Hoogdravend? Vast ook niet. Ik heb wel lekker weer, ik ga een geweldige tijd tegemoet en het leven is iets onvoorspelbaarder als gewoon het werkende leven. En of je het vakantie of wereldreis noemt, who cares, wij hebben een leuke tijd en zien iets van de wereld. Dat anderen (de meesten) zich er niets bij voor kunnen stellen, prima. Maar dat zure altijd... wie zegt dat een wereldreis 'avontuurlijk' moet zijn? Ik vraag me af wat voor soort vakanties de schrijver zelf houdt (of anderen die dit soort dingen roepen). Net alsof je pretenties moet hebben als je langere tijd op pad gaat. Het gaat toch voornamelijk om gewoon een leuke tijd te hebben? En dat je wat van de wereld ziet is alleen maar meegenomen. En tuurlijk blijf je altijd een buitenstaander maar dat is toch geen reden om het niet te doen?
  dinsdag 11 november 2008 @ 15:55:51 #154
62913 Blik
The one and Only!
pi_63131485
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:49 schreef fishbeer het volgende:
zuur artikel, over 2,5 week ga ik ook lekker ruim 6 maanden weg. Avontuurlijk? Misschien niet. Hoogdravend? Vast ook niet. Ik heb wel lekker weer, ik ga een geweldige tijd tegemoet en het leven is iets onvoorspelbaarder als gewoon het werkende leven. En of je het vakantie of wereldreis noemt, who cares, wij hebben een leuke tijd en zien iets van de wereld. Dat anderen (de meesten) zich er niets bij voor kunnen stellen, prima. Maar dat zure altijd... wie zegt dat een wereldreis 'avontuurlijk' moet zijn? Ik vraag me af wat voor soort vakanties de schrijver zelf houdt (of anderen die dit soort dingen roepen). Net alsof je pretenties moet hebben als je langere tijd op pad gaat. Het gaat toch voornamelijk om gewoon een leuke tijd te hebben? En dat je wat van de wereld ziet is alleen maar meegenomen. En tuurlijk blijf je altijd een buitenstaander maar dat is toch geen reden om het niet te doen?
de auteur is vast en zeker zo iemand die naar landen op vakantie gaat zoals Oman, Jemen, Mozambique en andere niet normale vakantiebestemmingen

Of iemand die jarenlang op verschillende plaatsen in de wereld heeft gewerkt en daardoor waarschijnlijk vind dat hij de lokale bevolking zo goed heeft leren kennen.(gezien zijn opmerking op het laatst over werken in het buitenland)
pi_63134184
wat een ontzettend bekrompen artikelschrijver zeg! mén!

alsof iedereen hetzelfde meemaakt in hetzelfde land, elk land met dezelfde voorkennis en intenties benadert en ga zo maar door....

ja, hij beschrijft prima hoe het plannen gaat, hoe mensen een website opbouwen, etc. Ja, dat doen wij ook maar het ís toch ook leuk? En spannend? En je wilt toch ook tips? Evaringen en do's en don'ts?

wat een stom artikel
Ja doei.
pi_63134944
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 13:43 schreef Kevin1984 het volgende:
Haha, leuke reactie. Dat idee krijg ik inderdaad ook een beetje. Alhoewel ik het redelijk avontuurlijk vind om als "toerist" een jaar lang te backpacken. Avontuurlijker iig dan achter het beeldscherm van je computer zitten.
leuk dat je hier elke keer hamert op het feit dat de mensen in dit topic die commentaar hebben liever achter hun computer zitten ipv reizen terwijl je geen idee hebt waar iedereen geweest is
pi_63135000
quote:

quote:
Ga liever een jaartje extra studeren in het buitenland, leer een instrument bespelen, haal je golfhandicap, ga vrijwilligerswerk doen in een Nederlands verpleegtehuis, knap een roestende Facel Vega op.
Muv van die vega kom ik toch een heel end
pi_63135021
en waarom zou een wereldreis eigenlijk op je cv moeten ?
pi_63135067
overigens, Japan, Nieuw Zeeland en Afrika nemen wij niet mee tijdens onze reis.
Dat zijn landen die we nog rustig willen bezoeken. Ten eerste omdat ze ontzettend uit de route liggen en het verschepen dan van 3 keer naar zeker 6 keer zou moeten gaan en ten tweede omdat er natuurlijk ook nog wat te reizen over moet blijven

We willen veel zien van wat we wél gaan zien, en gaan geen 'onnodige' uitstapjes maken ook om bovenstaande redenen
Ja doei.
  dinsdag 11 november 2008 @ 18:19:51 #160
62913 Blik
The one and Only!
pi_63135282
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 18:10 schreef motorbloempje het volgende:
en ten tweede omdat er natuurlijk ook nog wat te reizen over moet blijven

We willen veel zien van wat we wél gaan zien, en gaan geen 'onnodige' uitstapjes maken ook om bovenstaande redenen
dat is nou precies ook mijn reden waarom een wereldreis niet superveel landen hoeft te bevatten. Ik ben pas 24 en er zijn nog zoveel andere landen in de wereld die ik ook goed wil zien.
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 18:09 schreef WooZ het volgende:
en waarom zou een wereldreis eigenlijk op je cv moeten ?
Allereerst een praktische reden: Om het gat in je CV van een jaar te verklaren.

Ten tweede zijn er ook genoeg werkgevers die dat soort dingen juist wel belangrijk vinden. Een KPMG bijvoorbeeld adverteert er zelfs mee dat je veel interesse in andere culturen moet hebben en bij voorkeur veel gereisd moet hebben.

Ten derde denken veel mensen dat het superpositief staat op een CV. Ik ken ook een aantal mensen die een ontwikkelingsstage hebben gedaan in Afrika, maar die moesten een opdracht uitvoeren in 4 maanden waar een gemiddelde student nog niet eens week over zou doen. Persoonlijk vind ik dat soort dingen echt weinig toevoegen aan een CV
pi_63135381
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 18:19 schreef Blik het volgende:

[..]

dat is nou precies ook mijn reden waarom een wereldreis niet superveel landen hoeft te bevatten. Ik ben pas 24 en er zijn nog zoveel andere landen in de wereld die ik ook goed wil zien.
[..]

Allereerst een praktische reden: Om het gat in je CV van een jaar te verklaren.

Ten tweede zijn er ook genoeg werkgevers die dat soort dingen juist wel belangrijk vinden. Een KPMG bijvoorbeeld adverteert er zelfs mee dat je veel interesse in andere culturen moet hebben en bij voorkeur veel gereisd moet hebben.

Ten derde denken veel mensen dat het superpositief staat op een CV. Ik ken ook een aantal mensen die een ontwikkelingsstage hebben gedaan in Afrika, maar die moesten een opdracht uitvoeren in 4 maanden waar een gemiddelde student nog niet eens week over zou doen. Persoonlijk vind ik dat soort dingen echt weinig toevoegen aan een CV
also

Ik heb heel toevallig vanochtend voorlichting gehad over een eventuele ontwikkelingsstage: Minimaal 19 extra onderwijsavonden in 15 maanden, om de 3 maanden een extra toets, verplichte taalcursus Swahili, Twi of wat het dan ook mogen wezen én dan nog een verslag van min. 40 pagina's
  dinsdag 11 november 2008 @ 19:59:30 #162
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63138399
een wereldreis/stage in het buitenland staat echt wel goed op je CV Het laat namelijk zien dat je kan organiseren, niet bang bent om dingen te ondernemen en je bent niet compleet wereldvreemd

Nu zal ik niet 'Wereldreis 2009' op mn CV zetten, maar het is zeker het vermelden waard

En dat artikel Boeiend dat iedereen hetzelfde doet... Alsof mensen in Nederland dat niet doen Elke dag werken, thuis met de kinderen eten en in het weekend naar voetbal kijken. Dan vind ik een wereldreis toch een stuk spannender
pi_63139511
Ik heb het ook op mijn cv staan dat ik langere tijd in het buitenland heb gewerkt.

Hopelijk volgend jaar voor goed.

[ Bericht 2% gewijzigd door tevebe op 11-11-2008 21:25:06 ]
pi_63139614
nou ja, je zult toch een gat moeten verklaren in je CV, dus dan kun je beter zeggen dat je anderhalf jaar op wereldreis was, dan dat je anderhalf jaar geen fuck hebt uitgevoerd
Ja doei.
  dinsdag 11 november 2008 @ 20:37:10 #165
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63139699
Dat is ook weer waar

Ik ga echter tussendoor ook werken, dus dat vult dat gat mooi op
  dinsdag 11 november 2008 @ 21:24:11 #166
62913 Blik
The one and Only!
pi_63141167
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 19:59 schreef kepler het volgende:
een wereldreis/stage in het buitenland staat echt wel goed op je CV Het laat namelijk zien dat je kan organiseren, niet bang bent om dingen te ondernemen en je bent niet compleet wereldvreemd

Nu zal ik niet 'Wereldreis 2009' op mn CV zetten, maar het is zeker het vermelden waard

En dat artikel Boeiend dat iedereen hetzelfde doet... Alsof mensen in Nederland dat niet doen Elke dag werken, thuis met de kinderen eten en in het weekend naar voetbal kijken. Dan vind ik een wereldreis toch een stuk spannender
Het artikel spreekt dat dus juist tegen. Al staat er niet bij waarom dat zo is.

Ik denk dat werkervaring in het buitenland wel wat anders is dan een "wereldreis". Een wereldreis is gewoon een lange vakantie.
  dinsdag 11 november 2008 @ 21:26:26 #167
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63141241
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:24 schreef Blik het volgende:

[..]

Het artikel spreekt dat dus juist tegen. Al staat er niet bij waarom dat zo is.

Ik denk dat werkervaring in het buitenland wel wat anders is dan een "wereldreis". Een wereldreis is gewoon een lange vakantie.
werkervaring zal nog beter staan, maar een wereldreis zal echt niet slecht staan op je CV Ik kan echt niet bedenken waarom dat slecht zou zijn...
  dinsdag 11 november 2008 @ 21:26:38 #168
104963 ETA
European Travel Author
pi_63141248
ik heb inmiddels een gat van ~13 maanden t.o.v. mijn laatste afstuderen. Ondertussen 2 maanden gewerkt, verder alleen beetje de wereld verkent. Tot nu toe werd het in gesprekken alleen als positief beschouwt dat ik veel in het buitenland heb gezeten. Je moet het natuurlijk wel goed kunnen brengen, iets in de trend van dat je graag uitdagingen aangaat, nieuwe dingen niet schuwt en open-minded in onzekere situaties stapt.

en als ik aangeef dat ik ook nog heb gestudeerd en stage gelopen in het buitenland, dan kijken ze helemal blij maar dan krijg je wel soms vragen in de trent van of je wel stil kan zitten bij 1 bedrijf, dat je niet na 2 maanden weer iets nieuws wil zien.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  dinsdag 11 november 2008 @ 21:37:08 #169
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63141674
hmm, die vraag zal ik ook wel krijgen

Dadelijk heb ik 4 werkervaringen in het buitenland, alle vier echter maar 3-4 maanden
pi_63141728
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:37 schreef kepler het volgende:

Dadelijk heb ik 4 werkervaringen in het buitenland, alle vier echter maar 3-4 maanden
Dat is toch niet zo belangrijk? Het is belangrijker dat je iig werkt.
  dinsdag 11 november 2008 @ 21:42:25 #171
62913 Blik
The one and Only!
pi_63141888
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:26 schreef kepler het volgende:

[..]

werkervaring zal nog beter staan, maar een wereldreis zal echt niet slecht staan op je CV Ik kan echt niet bedenken waarom dat slecht zou zijn...
bijvoorbeeld , dat je een twijfelaar bent die geen keuze kan maken. Maar het ligt er maar net aan hoe je het brengt natuurlijk. Als jij zegt dat je nog niet wist wat je wilde en daarom maar op wereldreis bent gegaan zal dat niet goed overkomen.

Maar zullen we het aub niet over "loopbaanplanning" gaan hebben. Dat onderwerp is op pagina 1 al behandeld
pi_63142030
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:37 schreef kepler het volgende:

daar maak je zo 1 werkervaring van een jaar van, niemand die je references gaan checken
  dinsdag 11 november 2008 @ 21:46:57 #173
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63142072
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:42 schreef Blik het volgende:

[..]

bijvoorbeeld , dat je een twijfelaar bent die geen keuze kan maken. Maar het ligt er maar net aan hoe je het brengt natuurlijk. Als jij zegt dat je nog niet wist wat je wilde en daarom maar op wereldreis bent gegaan zal dat niet goed overkomen.

Maar zullen we het aub niet over "loopbaanplanning" gaan hebben. Dat onderwerp is op pagina 1 al behandeld
ja, of je weet gewoon heel duidelijk dat je eerst wat van de wereld wil zien. Een wereldreis van een jaar maak je natuurlijk niet zomaar, daar gaat een hoop planning/organisatie/werken aan vooraf. In mijn geval kan ik het wel 'verantwoorden' Ik kan me echter maar weinig situaties voorstellen waarbij een werkgever je zal afrekenen op het feit dat je op wereldreis bent geweest.

Dit is niet echt loopbaanplanning, meer de invloed van een wereldreis op je toekomstige baantjes Ook niet onbelangrijk
  dinsdag 11 november 2008 @ 22:59:26 #174
62913 Blik
The one and Only!
pi_63144632
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:46 schreef kepler het volgende:

[..]

ja, of je weet gewoon heel duidelijk dat je eerst wat van de wereld wil zien. Een wereldreis van een jaar maak je natuurlijk niet zomaar, daar gaat een hoop planning/organisatie/werken aan vooraf. In mijn geval kan ik het wel 'verantwoorden' Ik kan me echter maar weinig situaties voorstellen waarbij een werkgever je zal afrekenen op het feit dat je op wereldreis bent geweest.

Dit is niet echt loopbaanplanning, meer de invloed van een wereldreis op je toekomstige baantjes Ook niet onbelangrijk
Helaas zijn er genoeg mensen die puur en alleen naar het buitenland gaan omdat het juist goed op het CV staat. Ik ken er in ieder geval sowieso al één die naar het buitenland is gegaan en daar een totaal oninteressant (voor hem) project ging uitvoeren. En dat maakt het loopbaanplanning.

Ook als je op wereldreis gaat en je vind het meteen een mooi voordeel dat het goed staat op je CV, dan ga ik al aan je motieven twijfelen. Op wereldreis gaan is natuurlijk leuk, maar als je het doet omdat het leuk op je CV staat ben je naar mijn mening fout bezig

daarmee impliceer ik niet dat jij dat doet hoor
  dinsdag 11 november 2008 @ 23:19:34 #175
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63145273
ow nee, dat doe ik ook niet

Ik ga zeker voor de ervaring
pi_63145281
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:46 schreef kepler het volgende:

[..]

Heb je het vietnam topic al doorgespit?
  dinsdag 11 november 2008 @ 23:32:45 #177
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63145668
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:19 schreef WooZ het volgende:

[..]

Heb je het vietnam topic al doorgespit?
haha, nog niet. Ik ga voornamelijk ter plekke beslissen waar ik heen wil en wat ik wil doen. Het hangt namelijk heel erg af van hoe snel ik door Thailand, Cambodja en Laos heen ga. Zeer waarschijnlijk kan ik alleen het zuiden van Vietnam doen Ik koop daar wel een reisgids en kijk dan waar ik heen wil.
pi_63145709
quote:

Wtf, heeft dit ook in de echte Elsevier gestaan? Wat een waardeloos artikel zeg
  dinsdag 11 november 2008 @ 23:40:09 #179
62913 Blik
The one and Only!
pi_63145917
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:32 schreef kepler het volgende:

[..]

haha, nog niet. Ik ga voornamelijk ter plekke beslissen waar ik heen wil en wat ik wil doen. Het hangt namelijk heel erg af van hoe snel ik door Thailand, Cambodja en Laos heen ga. Zeer waarschijnlijk kan ik alleen het zuiden van Vietnam doen Ik koop daar wel een reisgids en kijk dan waar ik heen wil.
nee!!! doe het noorden als je de keuze moet maken!!! Daar zitten werkelijk waar alle hoogtepunten van Vietnam (Sapa, Halong Bay, Hanoi en evt als je tijd hebt Hue en Hoi An)
pi_63146185
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:32 schreef kepler het volgende:

[..]

haha, nog niet.

woensdag 12 november 2008 @ 10:46:10 #181
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_63152715
hehe, op wereldreis gaan omdat het mooi op je CV staat. Dat is een goeie
Dat artikel tijd terug ook al gelezen..hilarisch en heerlijk provocerend.

Verder interessante discussie over hoe een wereldreiziger "moet" reizen. Wat mij betreft mag iedereen het zelf weten. Denk dat je al snel een schema maakt met heel veel landen, want je gaat op wereldreis en wil zoveel mogelijk zien. Geldt niet voor iedereen, maar wel voor heel veel mensen..ook voor ons. Dat bleek uiteindelijk ook wat te ambitieus en hebben ook landen links laten liggen..maar nog steeds heel veel landen gezien. De ene beter dan de andere. We hebben zelf ook "rust" momenten ingebouwd..en soms ook gewoon gas gegeven. t is maar net waar je je lekker bij voelt en wat je met je reis wil. Wij hadden echt soms gewoon zin om gas te geven om ergens anders weer rustig aan te doen. Onze ervaringen waren voor beide gevallen geweldig.
pi_63154766
Je slaat de spijker op z'n kop wat mij betreft..!
pi_63160290
Wel grappig dat artikel, heb heel dit topic gelezen en kwam veel dingen tegen

Mooiste is nog dat mensen gelijk in de verdediging schieten hier als men ergens anders over denkt. Lijkt mij dat anderen alleen maar willen helpen om tot een goede reis te komen
  woensdag 12 november 2008 @ 15:19:34 #184
62913 Blik
The one and Only!
pi_63160415
quote:
Op woensdag 12 november 2008 15:13 schreef Elwood1802 het volgende:
Wel grappig dat artikel, heb heel dit topic gelezen en kwam veel dingen tegen

Mooiste is nog dat mensen gelijk in de verdediging schieten hier als men ergens anders over denkt. Lijkt mij dat anderen alleen maar willen helpen om tot een goede reis te komen
Je slaat de spijker op z'n kop wat mij betreft..!
pi_63162713
Overigens wil ik zelf ook een keer lang weg, alleen een paar redenen om nu nog niet te gaan. Ben pas 20, geen geld, vliegangst en geen tijd
pi_63163281
er zijn zoveel mensen die om dezelfde redenen (excuses?) vervolgens nooit meer gaan
  woensdag 12 november 2008 @ 17:01:27 #187
62913 Blik
The one and Only!
pi_63163390
quote:
Op woensdag 12 november 2008 16:57 schreef fishbeer het volgende:
er zijn zoveel mensen die om dezelfde redenen (excuses?) vervolgens nooit meer gaan
Voor een 20-jarige is zoiets natuurlijk moeilijk te bekostigen. Maar een wereldreis moet je wel ongeveer voor je 30ste doen (voordat je kids krijgt in ieder geval), anders gebeurt het pas na je 50ste
pi_63163396
Nou ja, heb nog 30 jaar de tijd om te gaan

Anders ga ik wel de hele route met de trein of motor
pi_63163432
na wat geklooi is de CSS voor de website zo goed als áf.
De inloggegevens zijn binnen heb ik gehoord en de database komt ook al redelijk in de buurt van wat het moet zijn.

Binnenkort zijn ook wij, heel Elsevier-onverantwoord, online
Ja doei.
pi_63163724
quote:
Op woensdag 12 november 2008 17:01 schreef Blik het volgende:

[..]

Voor een 20-jarige is zoiets natuurlijk moeilijk te bekostigen. Maar een wereldreis moet je wel ongeveer voor je 30ste doen (voordat je kids krijgt in ieder geval), anders gebeurt het pas na je 50ste
misschien wel, aan de andere kan ben ik genoeg jongeren tegengekomen die op die leeftijd voor een half jaar of langer in zuid-amerika of australie vertoefden... ach, niet iedereen heeft de kans en mogelijkheden natuurlijk.

Was gisteren wel een leuk programma, puberruil, een pubermeisje uit India ruilde voor een week ofzo met een meisje uit Nederland. NL meisje kwam daar in India, geen toilet, geen sanitair en met zijn allen slapen op de grond. En aan de andere kant het Indiase meisje komt hier in een huis met badkamer en veel luxe en vrij tijd.... was wel mooi om te zien.
  woensdag 12 november 2008 @ 17:24:03 #191
62913 Blik
The one and Only!
pi_63163980
quote:
Op woensdag 12 november 2008 17:14 schreef fishbeer het volgende:

[..]

misschien wel, aan de andere kan ben ik genoeg jongeren tegengekomen die op die leeftijd voor een half jaar of langer in zuid-amerika of australie vertoefden... ach, niet iedereen heeft de kans en mogelijkheden natuurlijk.

Ik ken ook wel een aantal mensen die een flink aantal maanden hebben rondgereisd na hun Havo of VWO, maar die werden allemaal gesponsord door de ouders.
  woensdag 12 november 2008 @ 18:23:38 #192
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63165640
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:40 schreef Blik het volgende:

[..]

nee!!! doe het noorden als je de keuze moet maken!!! Daar zitten werkelijk waar alle hoogtepunten van Vietnam (Sapa, Halong Bay, Hanoi en evt als je tijd hebt Hue en Hoi An)
mn vlucht gaat vanuit Ho Minh City Maar ik kom wel eens in dat topic gluren
pi_63165778
quote:
Op woensdag 12 november 2008 17:24 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik ken ook wel een aantal mensen die een flink aantal maanden hebben rondgereisd na hun Havo of VWO, maar die werden allemaal gesponsord door de ouders.
Wss om het geld wat ze overdag hebben verdiend met bijv. druiven plukken 's avonds in de bar op te zuipen?
Ook dát is een manier van reizen.
  woensdag 12 november 2008 @ 18:43:33 #194
62913 Blik
The one and Only!
pi_63166129
quote:
Op woensdag 12 november 2008 18:29 schreef Kevin1984 het volgende:

[..]

Wss om het geld wat ze overdag hebben verdiend met bijv. druiven plukken 's avonds in de bar op te zuipen?
Ook dát is een manier van reizen.
in dit geval gaat het niet om de manier van reizen, maar waarom er aardig wat jongeren zijn van onder de 20 die een halfjaar in Australië kunnen vertoeven.
  woensdag 12 november 2008 @ 18:45:50 #195
62913 Blik
The one and Only!
pi_63166201
quote:
Op woensdag 12 november 2008 18:23 schreef kepler het volgende:

[..]

mn vlucht gaat vanuit Ho Minh City Maar ik kom wel eens in dat topic gluren
Het zuiden van Vietnam is echt niet te vergelijken met het noorden van Vietnam. Het zuiden is te vergelijken met een gemiddeld Aziatisch land, het noorden is echter zo ontzettend mooi, dat mag je eigenlijk niet missen als je in de buurt bent. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar anders zou je een enkeltje Hanoi - HCMH kunnen boeken met het vliegtuig. kost iets van 125 dollar volgens mij
  woensdag 12 november 2008 @ 21:24:37 #196
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63172063
quote:
Op woensdag 12 november 2008 18:45 schreef Blik het volgende:

[..]

Het zuiden van Vietnam is echt niet te vergelijken met het noorden van Vietnam. Het zuiden is te vergelijken met een gemiddeld Aziatisch land, het noorden is echter zo ontzettend mooi, dat mag je eigenlijk niet missen als je in de buurt bent. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar anders zou je een enkeltje Hanoi - HCMH kunnen boeken met het vliegtuig. kost iets van 125 dollar volgens mij
Het plan is nu als volgt: Ik kom aan in Bangkok, reis dan langs de kust omhoog naar Cambodja. In Cambodja ga ik in principe recht naar het noorden, via Angkor Wat. Dan kom ik terecht in Laos en daar ga ik ook iets naar het noorden, om vervolgens in het noorden/midden van Vietnam. Maar goed, dat kan dus ter plekke veranderen, afhankelijk van de snelheid van het reizen en of ik het op een bepaalde plek/land erg naar mijn zin heb. Laos kan ik overslaan mocht Thailand/Cambodja erg veel tijd opslokken
pi_63172236
Ben afgelopen zomervakantie 6 weken naar Australië geweest.
Plan is om nu 4 jaar te studeren, daarna halfjaar Amerika backpacken, dan twee jaar fotovakschool & dan emigreren naar Australië.

Geweldig land
  woensdag 12 november 2008 @ 22:31:32 #198
62913 Blik
The one and Only!
pi_63174955
quote:
Op woensdag 12 november 2008 21:24 schreef kepler het volgende:

[..]

Het plan is nu als volgt: Ik kom aan in Bangkok, reis dan langs de kust omhoog naar Cambodja. In Cambodja ga ik in principe recht naar het noorden, via Angkor Wat. Dan kom ik terecht in Laos en daar ga ik ook iets naar het noorden, om vervolgens in het noorden/midden van Vietnam. Maar goed, dat kan dus ter plekke veranderen, afhankelijk van de snelheid van het reizen en of ik het op een bepaalde plek/land erg naar mijn zin heb. Laos kan ik overslaan mocht Thailand/Cambodja erg veel tijd opslokken
vanuit Bangkok langs de kust omhoog naar Cambodja zal moeilijk worden. Vanuit Bangkok ligt Cambodja strak naar het oosten je kunt alleen via de kust omlaag vanuit Bangkok
pi_63175525
Ik ga in in april naar Japan voor een jaar om te studeren en stage lopen. Voor en na stage heb ik in totaal ongeveer 2/3 maanden over om te reizen.

Geld ik nu ook als een wereldreiziger?

-edit: Australië is idd geweldig. Was daar drie maanden geweest.
なんだっけ
  woensdag 12 november 2008 @ 22:53:31 #200
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63176119
quote:
Op woensdag 12 november 2008 22:31 schreef Blik het volgende:

[..]

vanuit Bangkok langs de kust omhoog naar Cambodja zal moeilijk worden. Vanuit Bangkok ligt Cambodja strak naar het oosten je kunt alleen via de kust omlaag vanuit Bangkok
ok, naar het oosten dan naar Cambodja

Maar goed, ik moet dus even kijken hoe ik dat ga doen, en wat daar allemaal mogelijk is Als ik maar 2.5 maanden later in Ho Chi Minh ben
pi_63176202
quote:
Op woensdag 12 november 2008 22:41 schreef Crashcat het volgende:
Ik ga in in april naar Japan voor een jaar om te studeren en stage lopen. Voor en na stage heb ik in totaal ongeveer 2/3 maanden over om te reizen.

Geld ik nu ook als een wereldreiziger?

-edit: Australië is idd geweldig. Was daar drie maanden geweest.
Ja, je bent een wereldreiziger.
Ik dus 1,5 maand. Veeeeel te kort
  woensdag 12 november 2008 @ 23:18:11 #202
62913 Blik
The one and Only!
pi_63177178
quote:
Op woensdag 12 november 2008 22:53 schreef kepler het volgende:

[..]

ok, naar het oosten dan naar Cambodja

Maar goed, ik moet dus even kijken hoe ik dat ga doen, en wat daar allemaal mogelijk is Als ik maar 2.5 maanden later in Ho Chi Minh ben
ach ja, anders ga je volgende vakantie naar noord-vietnam en laos ofzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')