Tja, we kunnen als jullie dat leuk vinden ook een jaar over 3 landen doen hoor. Mocht jullie dat een betere nachtrust geven. Maar dan is het niet echt meer een wereldreis hé.quote:Op dinsdag 11 november 2008 11:54 schreef Hik het volgende:
[..]
Ook een maand voor Argentinië én Chili en een maandje voor Peru én Brazilië.
Weet je wat het is Kevin-dinges? Tuurlijk moeten mensen zich niet gaan opwinden om jullie reisschema. Het is jullie geld, jullie beslissing. Maar veel mensen op dit forum zijn dól op reizen (mijzelf inclusief) en weten er met zijn allen bij elkaar ook behoorlijk wat vanaf. Dan gaat er toch iets heel erg jeuken als iemand zoveel geld én zoveel tijd tot zijn beschikking heeft (de meesten van ons ontbreekt het minimaal aan één van beide, anders zaten we niet achter de computer nu) en je ziet dat die persoon het op een manier gaat gebruiken die zó zonde is.
Het is zoiets als naar het PTA forum gaan als je net je rijbewijs hebt gehad, aangeven dat je een ton hebt gespaard en dat je daar nu eens echt iets leuks mee wilt gaan doen. En dan vervolgens een enorm barrel kopen dat zonder twijfel binnen 2 maanden uit elkaar valt.
De PTA-ers zullen op dat moment een behoorlijk "crash & burn" gevoel hebben, en dat is hier niet anders.
Ik had al gelezen dat alles aangepast kan worden. En ook de reacties gelezen. Maar als je al weet dat je het niet gaat halen, waarom pas je je reisschema vantevoren niet aan? Verder is het precies wat Hik zegt. Het is gewoon zonde dat je zoveel tijd hebt en geld hebt, maar er zo slecht mee omgaat.quote:Op dinsdag 11 november 2008 11:07 schreef Kevin1984 het volgende:
Ten eerste lees even de reacties op dat bericht en dan specifiek mijn reactie.
Ten tweede ik weet dat precies 1 maand te kort is voor die 4 landen.
Ten derde...dat je je zo druk kan maken achter je computertje verbaasd me.
dus hieruit maak ik op dat 'jij geweldig bent en alles wel kan regelen' en de rest het maar moeilijker zal hebben...quote:Op dinsdag 11 november 2008 11:57 schreef Kevin1984 het volgende:
De reis zal wel van de grond komen lijkt me als je het echt wil. Ik bedoel dat het me lastig lijkt (vooral logistiek gezien) om een motor te kopen en die te laten vervoeren de hele wereld over. Misschien is het makkelijker / goedkoper om ter plekke motoren te huren?
Daarbij roepen er wel meer mensen dat ze 1 of in jouw geval zelfs 2 jaar weg gaan, totdat ze er achter komen wat er bij komt kijken...succes met de voorbereiding in ieder geval!
Wanneer willen jullie ongeveer weg?
Dat je dat er uit opmaakt zegt meer over jou dan over mij.quote:Op dinsdag 11 november 2008 12:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dus hieruit maak ik op dat 'jij geweldig bent en alles wel kan regelen' en de rest het maar moeilijker zal hebben...
Ik zeg niet dat we het niet gaan halen, ik heb alleen de planning globaal gehouden op het reislog om een indruk te geven van waar we in welke periode zitten. Dat jij (zelfs na het lezen van mijn reactie) nog steeds in de veronderstelling bent dat we er precies 30 dagen zullen zijn is schijnbaar niet uit je koppie te krijgen.quote:Op dinsdag 11 november 2008 12:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik had al gelezen dat alles aangepast kan worden. En ook de reacties gelezen. Maar als je al weet dat je het niet gaat halen, waarom pas je je reisschema vantevoren niet aan? Verder is het precies wat Hik zegt. Het is gewoon zonde dat je zoveel tijd hebt en geld hebt, maar er zo slecht mee omgaat.
Oh sorry, ik wist niet dat er nog meer was waar ik op "moet" reageren om onze discussie in gang te houden.quote:Op dinsdag 11 november 2008 13:22 schreef motorbloempje het volgende:
als dat het enige is waar je op reageert, dan is ons 'gesprek' hier mee afgelopen
succes en veel plezier tijdens je reis
Of je er nou 30, 35 of 45 dagen zal zitten. het zal allemaal te kort zijn. Een paar dagen langer in ZO-Azië gaat je schema niet redden. Als ik het globaler ga bekijken zie ik ditquote:Op dinsdag 11 november 2008 13:23 schreef Kevin1984 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat we het niet gaan halen, ik heb alleen de planning globaal gehouden op het reislog om een indruk te geven van waar we in welke periode zitten. Dat jij (zelfs na het lezen van mijn reactie) nog steeds in de veronderstelling bent dat we er precies 30 dagen zullen zijn is schijnbaar niet uit je koppie te krijgen.
Nog ff en we hoeven helemaal niet te gaan wat jullie betreft.
PS. Japanse around-the-world highlight tours duren ongeveer 2 maanden waarin ze over het algemeen Europa, Amerika en Oceanië bezoeken.
Dat zal snel genoeg blijken inderdaad. Met als eventuele consequentie dat we NIET alle landen kunnen bezoeken die we nu zo ambitieus hebben uitgezocht.quote:
Oh daarvan had ik juist gedacht dat die wereldwijd wel de meeste technische support regelen. En groot gelijk dat je niet voor BMW wilt gaan qua motor. Heb er zelf ook niet zoveel mee.quote:Op dinsdag 11 november 2008 13:44 schreef motorbloempje het volgende:
waarschijnlijk juist geen BMW vanwege de vele exclusieve dealerships en de dus niet al te goed verkrijgbare onderdelen
daarbij heb ik het niet zo op bmw
Gelukkig lees je mijn reactie ook zeer gedegen. Ik zeg juist dat ik begrijp dat het een globale planning is en dat daar veranderingen in aan te brengen zijn. het is alleen vreemd dat je nu al weet dat het onhaalbaar is en daar vervolgens geen actie op onderneemt. Dan begrijp ik het nut niet van een globale planning.quote:Op dinsdag 11 november 2008 13:48 schreef Kevin1984 het volgende:
[..]
Dat zal snel genoeg blijken inderdaad. Met als eventuele consequentie dat we NIET alle landen kunnen bezoeken die we nu zo ambitieus hebben uitgezocht.
Gelukkig hebben we nog geen cent verloren als we daar ter plekke achter komen, hé.
En wat voor landen jij wel en niet zou bezoeken lijkt me niet zo relevant, want dat is puur persoonlijk.
quote:Ik zou persoonlijk landen als Japan en Zuid-Korea bij voorbaat al skippen en die een andere keer bezoeken. Die 2 landen vind ik namelijk een vreemde eend in de bijt. Zelfde vind ik voor Kenia en Zuid-Afrika gelden, één van die 2 landen kun je toch makkelijk een andere keer op je gemakje doen.
Grappig stuk, ja. Is ook al vaker langs geweest in TRV.quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:07 schreef Svyatagor het volgende:
Ik moet in dit soort topics gewoon altijd even dit linkje droppen.
http://www.elsevier.nl/we(...).htm?contentid=42535
grappig artikel. Als je als loopbaanplanning (daar is het verboden woord weer) een wereldreis gaat maken ben je dan ook wel kansloos bezig.quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:07 schreef Svyatagor het volgende:
Ik moet in dit soort topics gewoon altijd even dit linkje droppen.
http://www.elsevier.nl/we(...).htm?contentid=42535
Ik weet niet of het onhaalbaar is. Jij zegt / jullie zeggen dat. Ik zeg dat mocht het ter plekke echt onhaalbaar blijken het een eventuele consequentie is dat we een land of misschien zelfs 2 landen (doe eens ruig!) niet bezoeken. Klein nuance verschilletje hoor, over begrijpend lezen gesproken.quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Gelukkig lees je mijn reactie ook zeer gedegen. Ik zeg juist dat ik begrijp dat het een globale planning is en dat daar veranderingen in aan te brengen zijn. het is alleen vreemd dat je nu al weet dat het onhaalbaar is en daar vervolgens geen actie op onderneemt. Dan begrijp ik het nut niet van een globale planning.
Je laatste opmerking heb ik alleen dit op te zeggen (let op het dikgedrukte):
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |