Ik weet het, maar ik kom al in november aan in Canada. Ik ga dan een baantje zoeken (liefste dus wintersport) en tegelijk dus een kamer/flat. Ik ga er een beetje vanuit dat het dan nog wel mee zal vallenquote:Op vrijdag 7 november 2008 16:07 schreef tevebe het volgende:
[..]
@ Kepler. Hou je wel rekening met (extreem) hoge woonlasten tijden de Spelen? Nu is Vancouver of Whistler altijd al duur, maar met de spelen is het helemaal erg. Normale kamers kosten dan al 700-800 per week! En alle steden/dorpen in de buurt (tot de Fraser Valley) zullen helemaal vol zitten.
Dan zou ik proberen iets eerder te gaan. Dan zijn er namelijk jobfairs van de skiresorts/bergen aanwezig. Maar hou maar rekening met hoge kosten. Appartementen worden verhuurd voor 30k+ in de maand februari.quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:13 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik weet het, maar ik kom al in november aan in Canada. Ik ga dan een baantje zoeken (liefste dus wintersport) en tegelijk dus een kamer/flat. Ik ga er een beetje vanuit dat het dan nog wel mee zal vallen
Ik verwacht inderdaad dat die kosten best hoog zullen zijn, maar het personeel moet toch ook ergens wonen?quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:16 schreef tevebe het volgende:
[..]
Dan zou ik proberen iets eerder te gaan. Dan zijn er namelijk jobfairs van de skiresorts/bergen aanwezig. Maar hou maar rekening met hoge kosten. Appartementen worden verhuurd voor 30k+ in de maand februari.
Vorig jaar was er in Whistler niet tot nauwelijks ruimte voor het personeel. Ze zijn aan de weg aan het werken tussen Vancouver - Whistler en de meeste slapen in Whistler.quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:22 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik verwacht inderdaad dat die kosten best hoog zullen zijn, maar het personeel moet toch ook ergens wonen?Zijn het niet vooral de losse appartementen die voor zoveel geld verhuurd zullen worden? Als ik ergens een kamer kan vinden voor de hele winter dan zal toch de huur niet opeens omhoog gaan tijdens februari?
Ik ben van plan om naar een Jobfair in Australie te gaan, die zijn altijd in juli ergens en dan ben ik er toevallig ook. Dan kan ik gewoon daar langs gaan en zo proberen een baan/onderkomen te regelen in Canada. Mocht ik niks kunnen vinden in de wintersport dan ga ik gewoon proberen ergens anders werk te zoeken. Lukt dat niet dan ga ik gewoon eerder naar huis
45k ookquote:Op vrijdag 7 november 2008 16:28 schreef tevebe het volgende:
[..]
Vorig jaar was er in Whistler niet tot nauwelijks ruimte voor het personeel. Ze zijn aan de weg aan het werken tussen Vancouver - Whistler en de meeste slapen in Whistler.
De prijs voor een kamer in een huis/appartement ligt tijdens de Spelen op zon 800 per week. Bewoners van appartementen hebben aanbiedingen gekregen die oplopen tot boven de 45k voor de maand februari. Ik probeer ook te gaan met de Spelen en ik heb het geluk wat mensen te kennen daar
Ja, ze ogen redelijk goedkoop. De website ziet er gelikt uit, de routes zeer aantrekkelijk. Daardoor hebben ze wel mijn aandacht getrokken. Kun je precies aangeven wat er ontbrak aan de service of op welke punten je niet genoeg advies kreeg?quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:25 schreef kepler het volgende:
[..]
Toevallig mijn ticket daar net geboekt
Moet wel zeggen dat de service niet echt optimaal is, maar het was wel het goedkoopste wat ik kon vinden
En juist om die dikgedrukte reden is je route waarschijnlijk te ambitieus. Een wereld reis is meer dan een vakantie. Een vakantie kan de gehele periode actief en snel zijn zonder dat je vermoeid wordt, omdat het maar een paar weekjes is. Als je op wereldreis bent heb je juist de behoefte om af en toe even rustig aan te doen. Indrukken verwerken en genieten van het lokale leven. Een land bezoeken bestaat niet alleen uit het hoppen van highlight naar highlight. Een wereldreis is waarschijnlijk maar een "once in a lifetime" ding. Daarom zou je er van moeten genieten en niet teveel hooi op je vork nemen. Je hebt nog heel je leven om de rest van de wereld te bezoeken.quote:Op vrijdag 7 november 2008 23:59 schreef Kevin1984 het volgende:
We hebben deze landen gekozen omdat het op deze manier een mooie route is voor ons gevoel en ik denk persoonlijk dat we het wel redden. Zo niet dan is het aan de ene kant jammer maar is er aan de andere kant niets aan te doen en is het nu eenmaal zo gelopen.
Persoonlijk denk ik dat het gevoel van 1 jaar op reis heel erg anders is dan een "vakantie" van een paar weken. Je gaat er nu gewoon tussen uit. Je laat alles achter in NED en een avontuur tegemoet.
Dat avontuurlijke maakt het elke dag weer uitdagend. Natuurlijk zul je dagen hebben dat je het niet meer ziet zitten, naar huis wilt, je moe voelt of ziek bent. Maar de gedachte aan alles wat je meemaakt en gaat maken maakt veel goed lijkt me.
Ik (wij) zien die rits van landen helemaal niet als een druk. Het is gewoon een haalbare route in ons ogen gevuld met voor ons "must-sees" en we zitten nérgens aan vast...
sorry dat ik het ga zeggen, maar onderstaande is echt kansloos, onmogelijk en totaal onrealistisch!quote:Op dinsdag 11 november 2008 10:49 schreef Kevin1984 het volgende:
Toevallig gisteren de "definitieve" route op ons reislog gezet: http://kevinenmelina.reis(...)796/route-du-soleil/
Ik ga proberen je reis in de gaten te houden
Ook een maand voor Argentinië én Chili en een maandje voor Peru én Brazilië.quote:Op dinsdag 11 november 2008 10:53 schreef Blik het volgende:
[..]
sorry dat ik het ga zeggen, maar onderstaande is echt kansloos, onmogelijk en totaal onrealistisch!
JULI: Vietnam , Laos , Cambodja , Thailand
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |