abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 november 2008 @ 16:13:54 #101
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63033137
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:07 schreef tevebe het volgende:

[..]

@ Kepler. Hou je wel rekening met (extreem) hoge woonlasten tijden de Spelen? Nu is Vancouver of Whistler altijd al duur, maar met de spelen is het helemaal erg. Normale kamers kosten dan al 700-800 per week! En alle steden/dorpen in de buurt (tot de Fraser Valley) zullen helemaal vol zitten.
Ik weet het, maar ik kom al in november aan in Canada. Ik ga dan een baantje zoeken (liefste dus wintersport) en tegelijk dus een kamer/flat. Ik ga er een beetje vanuit dat het dan nog wel mee zal vallen
The line is a dot to you!
pi_63033202
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:13 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik weet het, maar ik kom al in november aan in Canada. Ik ga dan een baantje zoeken (liefste dus wintersport) en tegelijk dus een kamer/flat. Ik ga er een beetje vanuit dat het dan nog wel mee zal vallen
Dan zou ik proberen iets eerder te gaan. Dan zijn er namelijk jobfairs van de skiresorts/bergen aanwezig. Maar hou maar rekening met hoge kosten. Appartementen worden verhuurd voor 30k+ in de maand februari.
  vrijdag 7 november 2008 @ 16:22:33 #103
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63033363
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:16 schreef tevebe het volgende:

[..]

Dan zou ik proberen iets eerder te gaan. Dan zijn er namelijk jobfairs van de skiresorts/bergen aanwezig. Maar hou maar rekening met hoge kosten. Appartementen worden verhuurd voor 30k+ in de maand februari.
Ik verwacht inderdaad dat die kosten best hoog zullen zijn, maar het personeel moet toch ook ergens wonen? Zijn het niet vooral de losse appartementen die voor zoveel geld verhuurd zullen worden? Als ik ergens een kamer kan vinden voor de hele winter dan zal toch de huur niet opeens omhoog gaan tijdens februari?

Ik ben van plan om naar een Jobfair in Australie te gaan, die zijn altijd in juli ergens en dan ben ik er toevallig ook. Dan kan ik gewoon daar langs gaan en zo proberen een baan/onderkomen te regelen in Canada. Mocht ik niks kunnen vinden in de wintersport dan ga ik gewoon proberen ergens anders werk te zoeken. Lukt dat niet dan ga ik gewoon eerder naar huis
pi_63033521
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:22 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik verwacht inderdaad dat die kosten best hoog zullen zijn, maar het personeel moet toch ook ergens wonen? Zijn het niet vooral de losse appartementen die voor zoveel geld verhuurd zullen worden? Als ik ergens een kamer kan vinden voor de hele winter dan zal toch de huur niet opeens omhoog gaan tijdens februari?

Ik ben van plan om naar een Jobfair in Australie te gaan, die zijn altijd in juli ergens en dan ben ik er toevallig ook. Dan kan ik gewoon daar langs gaan en zo proberen een baan/onderkomen te regelen in Canada. Mocht ik niks kunnen vinden in de wintersport dan ga ik gewoon proberen ergens anders werk te zoeken. Lukt dat niet dan ga ik gewoon eerder naar huis
Vorig jaar was er in Whistler niet tot nauwelijks ruimte voor het personeel. Ze zijn aan de weg aan het werken tussen Vancouver - Whistler en de meeste slapen in Whistler.
De prijs voor een kamer in een huis/appartement ligt tijdens de Spelen op zon 800 per week. Bewoners van appartementen hebben aanbiedingen gekregen die oplopen tot boven de 45k voor de maand februari. Ik probeer ook te gaan met de Spelen en ik heb het geluk wat mensen te kennen daar
  vrijdag 7 november 2008 @ 16:36:22 #105
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63033720
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:28 schreef tevebe het volgende:

[..]

Vorig jaar was er in Whistler niet tot nauwelijks ruimte voor het personeel. Ze zijn aan de weg aan het werken tussen Vancouver - Whistler en de meeste slapen in Whistler.
De prijs voor een kamer in een huis/appartement ligt tijdens de Spelen op zon 800 per week. Bewoners van appartementen hebben aanbiedingen gekregen die oplopen tot boven de 45k voor de maand februari. Ik probeer ook te gaan met de Spelen en ik heb het geluk wat mensen te kennen daar
45k ook

Ik ga dus proberen van te voren wat te regelen, maar het zal wel moeilijk werden denk ik. Er zijn wel Job Fairs in Australie, maar dat is eigenlijk alleen voor Australiers. Ik ga die organisatie eens mailen of ze mij ook kunnen helpen
pi_63035166
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 15:25 schreef kepler het volgende:

[..]

Toevallig mijn ticket daar net geboekt

Moet wel zeggen dat de service niet echt optimaal is, maar het was wel het goedkoopste wat ik kon vinden
Ja, ze ogen redelijk goedkoop. De website ziet er gelikt uit, de routes zeer aantrekkelijk. Daardoor hebben ze wel mijn aandacht getrokken. Kun je precies aangeven wat er ontbrak aan de service of op welke punten je niet genoeg advies kreeg?

Mijn vriendin en ik willen ook een maand of anderhalf weg. Dat is niet lang, en om zoveel mogelijk te genieten willen we wel een aantal dagen, ongeveer een week, op iedere plaats blijven. Dan kom je al snel uit op een stop of 5, maximaal 6. En WTC heeft daar wel een paar fraaie routes/aanbiedingen voor. Lekker simpel, een paar continenten, een paar wereldsteden...lekker op reis!
  vrijdag 7 november 2008 @ 17:44:45 #107
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63035368
Ik had een afspraak gemaakt voor een wereldreis op maat, maar ik kreeg daar niet heel veel advies. Het was meer wat ik zelf had bedacht. Had meer verwacht dat ze zelf wat adviezen zouden geven, maar dat gebeurde helemaal niet. Misschien had ik zelf wat meer moeten vragen, maar ik vond het advies wat tegenvallen. Ze vertellen je wel prima wat er mogelijk is.
pi_63043070
Hahaha, prachtig dat zelfs de woorden "kansloos" en "gek" vallen op een reis die 9 van de 10 mensen nooit van hun leven zullen doen.
Nu weet ik weer waarom ik me nooit eerder registreerde op een forum als FOK!.

Gelukkig ook wat volwassen reacties die twijfels hebben bij het reistempo van ons. Op zich ben ik het er wel mee eens dat het aantal landen dat we zien best veel is. Aan de andere kant past het heel goed in de gemaakte globale planning en is (gezien andere reisverhalen) het heel goed mogelijk om deze route af te leggen en wel degelijk iets te zien van al die landen.
Natuurlijk zie je minder dan wanneer je een langere periode in een land blijft, maar in 2 tot 4 weken krijg je best een goede indruk van een land en kun je als je selectief bent heel veel mooie dingen zien en cultuur snuiven. Natuurlijk hebben we van te voren een gebied binnen een land gekozen. Er zitten landen bij die immens zijn, maar daarbij..een land als Taiwan..dat zijn geen landen waar je heel lang bent natuurlijk..

Last but not least (om toch een beetje in de verdediging te gaan) ik heb duidelijk geschreven dat wanneer het ergens leuk is we langer blijven, wanneer het niet bevalt zijn we zo weer weg. Wanneer het geld op is is het over en wanneer het geld blijft kunnen we door..
Snap niet waar dan die ophef over gemaakt wordt..

@motorbloempje: veel plezier met plannen e.d. Met de motor reizen is heel erg leuk!

[ Bericht 1% gewijzigd door Kevin1984 op 08-11-2008 10:25:17 ]
  vrijdag 7 november 2008 @ 23:32:10 #109
104963 ETA
European Travel Author
pi_63044056
niks mis met Taiwan, prachtige natuur en bergen Heb daar een half jaar gezeten, en dat was eigenlijk wel beetje te lang

Anyway, ik heb geen "officiele" wereldreis gemaakt, ik heb bewust voor gekozen om niet 6 maanden of 1 jaar achterelkaar te gaan reizen. Voor mij zit er gewoon een limiet aan hoeveel nieuwe indrukken je kan opdoen in een bepaalde tijd. Als ik 3-4 weken onderweg ben, dan ben ik zowel fysiek als mentaal moe en kan ik dingen gewoon minder waarderen, de spanning van nieuwe dingen ontdekken is dan weg.

Natuurlijk is het wel weer speciaal om juist door die barriere heen te gaan en express langer weg te gaan. Aangezien ik ook al 2x een half jaar in een ander land heb gewoond, is dat ook geen echte motivator voor mij.

Nu ga ik gemiddeld 1 keer per 2 maand op reis, en dan de lange reizen (+3week) minstens 6 maanden van elkaar spreiden. Op deze manier kan ik voor mijn gevoel optimaal genieten van reizen

En de discussie over "echt een land leren kennen" is natuurlijk

Over 3,5 week naar Peru, 5e continent binnen 1 jaar

@kevin: uit nieuwsgierigheid, heb je wel vaker lange reizen gemaakt (+1 maand rondtrekken)? Het lijkt mij ook erg intensief om zoveel landen te doen. En met een schema van te bezoeken landen, dan creeer je toch een beetje druk op jezelf om maar steeds door te gaan naar het volgende land. En druk is het laatste wat je wil tijdens reizen, het moet natuurlijk wel relaxed en leuk blijven. Mijn advies is dan om een legere schema te maken, en dan ter plekke gaan opvullen.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_63044684
Ik bedoelde ook meer Taiwan qua oppervlakte, want het lijkt me wel een mooi land(je).
2 keer 1 maand is het langste wat ik gereisd heb. Beiden naar Amerika.

We hebben deze landen gekozen omdat het op deze manier een mooie route is voor ons gevoel en ik denk persoonlijk dat we het wel redden. Zo niet dan is het aan de ene kant jammer maar is er aan de andere kant niets aan te doen en is het nu eenmaal zo gelopen.
Persoonlijk denk ik dat het gevoel van 1 jaar op reis heel erg anders is dan een "vakantie" van een paar weken. Je gaat er nu gewoon tussen uit. Je laat alles achter in NED en een avontuur tegemoet.
Dat avontuurlijke maakt het elke dag weer uitdagend. Natuurlijk zul je dagen hebben dat je het niet meer ziet zitten, naar huis wilt, je moe voelt of ziek bent. Maar de gedachte aan alles wat je meemaakt en gaat maken maakt veel goed lijkt me.
Ik (wij) zien die rits van landen helemaal niet als een druk. Het is gewoon een haalbare route in ons ogen gevuld met voor ons "must-sees" en we zitten nérgens aan vast...
  zaterdag 8 november 2008 @ 00:57:43 #111
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63045874
en toch zou ik er nog even over nadenken. Wil je zoveel landen aandoen alleen om zoveel landen aan te doen? (als je begrijpt wat ik bedoel ). Want als je gewoon voor de bezienswaardigheden/cultuur/ervaring gaat dan kan je net zo goed wat langer in een aantal landen blijven en daar gaan rondtrekken, daar is ook meer dan genoeg te doen.

Juist als je een jaar weg gaat heb je de tijd om bepaalde landen beter te leren kennen dan een vakantie van 3/4 weken, wat je later altijd nog kan doen. Nu is het een moment om meer tijd te besteden aan dingen die tijdens een normale vakantie nooit zal. Met dit reisschema zal elk land aanvoelen als zo'n vakantie en wil je zoveel mogelijk zien in zo weinig mogelijk tijd. Dan heb je vakantie in je vakantie nodig

Ik wilde zelf eerst ook zoveel mogelijk zien, maar heb bewust voor een rustigere route gekozen
pi_63048985
Het is een ontdekkingsreis en trektocht in éénen het zou geen wereldreis zijn als we alleen in Azië zouden blijven bijvoorbeeld.
Ieder z'n eigen manier van reizen zoals je zelf al aangeeft. Er zijn heel veel mensen die hetzelfde aantal of nog meer landen hebben bezocht in dezelfde periode en het geweldig vonden. Ik denk dat wij het ook geweldig gaan vinden en als dat gevoel dat jij beschrijft inderdaad komt dan betekent dat dat we het rustiger aan moeten doen. Ik begrijp wel heel goed wat je bedoelt hoor, maar het is iets wat zal moeten blijken.

Overigens waardeer ik je welgemeende (en normaal geformuleerde) advies.
  zaterdag 8 november 2008 @ 10:46:37 #113
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63049357
Natuurlijk ga je het super vinden, hoe je ook reist.
Ik denk dat het welgemeende advies wat ikzelf en meer mensen hier je mee willen geven is dat het zo zónde is een reis van een jaar hetzelfde te benaderen als een vakantie van 3 weken. Wat jullie willen gaan doen (of zoals je het nu opschrijft in elk geval) zijn het gewoon heel veel korte vakanties aan elkaar geplakt.
Wat ik in mijn eerdere verhaal probeerde uit te leggen is dat dat misschien ook leuk is (hoewel zwaar) en dat het "best te doen is" (jouw woorden), maar dat een échte reis van een jaar zoveel meer kan zijn dan dat,

That's all...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_63051570
Comment taken Het gaat meer om de manier waarop sommige mensen hier dingen opschrijven waar ik me aan kan storen.

Ik neem het advies mee en ik zou zeggen: hou het reislog in de gaten en mochten we inderdaad het gevoel hebben dat we te kort in landen zijn dan blijven we gewoon langer.
Nogmaals niets staat vast, je weet toch niet wat er onderweg gebeurd.. Misschien komen we wel mensen tegen waar het heel erg mee klikt en waar we vervolgens 2 maanden mee optrekken terwijl we dan niet onze route doen die ik hier neer heb gezet. Nogmaals er ligt niets vast..
  zaterdag 8 november 2008 @ 17:10:06 #115
62913 Blik
The one and Only!
pi_63056145
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 23:59 schreef Kevin1984 het volgende:

We hebben deze landen gekozen omdat het op deze manier een mooie route is voor ons gevoel en ik denk persoonlijk dat we het wel redden. Zo niet dan is het aan de ene kant jammer maar is er aan de andere kant niets aan te doen en is het nu eenmaal zo gelopen.
Persoonlijk denk ik dat het gevoel van 1 jaar op reis heel erg anders is dan een "vakantie" van een paar weken. Je gaat er nu gewoon tussen uit. Je laat alles achter in NED en een avontuur tegemoet.
Dat avontuurlijke maakt het elke dag weer uitdagend. Natuurlijk zul je dagen hebben dat je het niet meer ziet zitten, naar huis wilt, je moe voelt of ziek bent. Maar de gedachte aan alles wat je meemaakt en gaat maken maakt veel goed lijkt me.
Ik (wij) zien die rits van landen helemaal niet als een druk. Het is gewoon een haalbare route in ons ogen gevuld met voor ons "must-sees" en we zitten nérgens aan vast...
En juist om die dikgedrukte reden is je route waarschijnlijk te ambitieus. Een wereld reis is meer dan een vakantie. Een vakantie kan de gehele periode actief en snel zijn zonder dat je vermoeid wordt, omdat het maar een paar weekjes is. Als je op wereldreis bent heb je juist de behoefte om af en toe even rustig aan te doen. Indrukken verwerken en genieten van het lokale leven. Een land bezoeken bestaat niet alleen uit het hoppen van highlight naar highlight. Een wereldreis is waarschijnlijk maar een "once in a lifetime" ding. Daarom zou je er van moeten genieten en niet teveel hooi op je vork nemen. Je hebt nog heel je leven om de rest van de wereld te bezoeken.

Ik kan me voorstellen dat je vind dat het wat bot gezegd wordt, maar dit neemt echter niet weg dat er een flinke kern van waarheid in zit. Dit blijkt ook uit dat iedereen vind dat het te ambitieus is wat je wilt gaan doen.
pi_63082662
Iedereen te ambitieus?
Dit is het eerste forum (en ik heb heel wat gelezen / bezocht) waar deze opmerking is gemaakt. Daarnaast zijn er genoeg wereldreizigers die in een jaar evenveel of zelfs meer landen hebben bezocht en die het prima is bevallen.
Er zal vast een kern van waarheid in zitten, maar nogmaals het is persoonlijk en niets ligt vast.
Ik ben het doel van deze discussie een beetje kwijt want volgens mij lost bovenstaande zin veel op, maar bedankt voor het meedenken
  maandag 10 november 2008 @ 20:54:03 #117
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63112647
hey, jullie vertrekken ook op 2 februari Das toevallig
pi_63123879
Haha, dat is wel heel toevallig ja!
Mooie route heb je ook gekozen! Wij vliegen van Düsseldorf naar London en dan naar Singapore en dan naar Cairns.
Kun je ook niet wachten?

Toevallig gisteren de "definitieve" route op ons reislog gezet: http://kevinenmelina.reis(...)796/route-du-soleil/
Ik ga proberen je reis in de gaten te houden
  dinsdag 11 november 2008 @ 10:53:01 #119
62913 Blik
The one and Only!
pi_63123959
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 10:49 schreef Kevin1984 het volgende:
Toevallig gisteren de "definitieve" route op ons reislog gezet: http://kevinenmelina.reis(...)796/route-du-soleil/
Ik ga proberen je reis in de gaten te houden
sorry dat ik het ga zeggen, maar onderstaande is echt kansloos, onmogelijk en totaal onrealistisch!

JULI: Vietnam , Laos , Cambodja , Thailand

Alleen voor Vietnam alleen moet je al minimaal 3 weken uittrekken om het goed te willen zien. Het land is 2000 kilometer lang, reizen gaat niet heel snel. Alleen al voor de hoogtepunten in en rond Hanoi (Sapa en Halong Bay) ben je al zeker een week kwijt. En dan moet je de rest nog doen

Bij je eerste planning had ik nog zoiets van, ok dat is een ambitieuze planning qua tijd. Dat gaat moeilijk worden. Maar bovenstaande is gewoon lachwekkend. Je lijkt wel een Japanner die even snel de highlights van de grote steden wilt zien (fotograferen) en weer doorgaat.
pi_63124291
Ten eerste lees even de reacties op dat bericht en dan specifiek mijn reactie.
Ten tweede ik weet dat precies 1 maand te kort is voor die 4 landen.
Ten derde...dat je je zo druk kan maken achter je computertje verbaasd me.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kevin1984 op 11-11-2008 11:15:08 ]
pi_63124885
ik ben het wel een beetje met Blik eens

één maand voor al die mooie landen ik vind het een beetje zonde.. blijf dan langer weg, zeg maar...

zelf zijn we ook druk bezig met het opzetten van de opzet hier

www.going-round.nl is gereserveerd en komt deze week nog online

Ik denk dat we geen vaste tijden gaan doen, maar alleen een route vastleggen (dus volgorde van landen) en dan zien we ter plekke wel waar we langer en waar we korter willen blijven. Het blijft immers een wereldreis, geen vakantie die van dag tot dag ingeplanned moet zijn, vind ik

Ik hoop ook zeker dat we ruim langer dan een jaar, wie weet wel anderhalf, richting twee jaar weg kunnen blijven, zodat we alles wat we WILLEN zien op de route die we vaststellen ook KUNNEN gaan zien.
Ja doei.
pi_63125068
Ik ben het ook met 'm eens, maar lezen is ook een vak..en normaal communiceren al helemaal.

Ik lees dat je gaat trouwen omdat dat "wel makkelijk" is in sommige landen? :|
Wel leuke website trouwens, ben benieuwd of het écht van de grond komt of dat het dromen blijft. Een weekendje Ardennen met de motor valt in een iets andere categorie.
pi_63125137
oh, we gaan sowieso wel trouwen, maar nu misschien wel vóórdat we op reis gaan waarom het nuttige niet met het aangename verenigen?

En jouw reis komt toch ook echt van de grond? Waarom de onze niet? Omdat het 'even wat anders is dan een weekendje weg met de motor'?

Srsly! En dan zeg jij dat mensen dingen anders moeten brengen?

'neuh, we gaan gewoon op een dag rijden, net als toen we naar de ardennen gingen dat ene weekend, en we zien wel waar we uitkomen'

meen je dat nu echt? Dat 't anders is dan een weekendje weg?
Ja doei.
  dinsdag 11 november 2008 @ 11:54:35 #124
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63125377
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 10:53 schreef Blik het volgende:

[..]

sorry dat ik het ga zeggen, maar onderstaande is echt kansloos, onmogelijk en totaal onrealistisch!

JULI: Vietnam , Laos , Cambodja , Thailand
Ook een maand voor Argentinië én Chili en een maandje voor Peru én Brazilië.

Weet je wat het is Kevin-dinges? Tuurlijk moeten mensen zich niet gaan opwinden om jullie reisschema. Het is jullie geld, jullie beslissing. Maar veel mensen op dit forum zijn dól op reizen (mijzelf inclusief) en weten er met zijn allen bij elkaar ook behoorlijk wat vanaf. Dan gaat er toch iets heel erg jeuken als iemand zoveel geld én zoveel tijd tot zijn beschikking heeft (de meesten van ons ontbreekt het minimaal aan één van beide, anders zaten we niet achter de computer nu ) en je ziet dat die persoon het op een manier gaat gebruiken die zó zonde is.

Het is zoiets als naar het PTA forum gaan als je net je rijbewijs hebt gehad, aangeven dat je een ton hebt gespaard en dat je daar nu eens echt iets leuks mee wilt gaan doen. En dan vervolgens een enorm barrel kopen dat zonder twijfel binnen 2 maanden uit elkaar valt.
De PTA-ers zullen op dat moment een behoorlijk "crash & burn" gevoel hebben, en dat is hier niet anders.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_63125444
De reis zal wel van de grond komen lijkt me als je het echt wil. Ik bedoel dat het me lastig lijkt (vooral logistiek gezien) om een motor te kopen en die te laten vervoeren de hele wereld over. Misschien is het makkelijker / goedkoper om ter plekke motoren te huren?

Daarbij roepen er wel meer mensen dat ze 1 of in jouw geval zelfs 2 jaar weg gaan, totdat ze er achter komen wat er bij komt kijken...succes met de voorbereiding in ieder geval!
Wanneer willen jullie ongeveer weg?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')