abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63145281
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:46 schreef kepler het volgende:

[..]

ja, of je weet gewoon heel duidelijk dat je eerst wat van de wereld wil zien. Een wereldreis van een jaar maak je natuurlijk niet zomaar, daar gaat een hoop planning/organisatie/werken aan vooraf. In mijn geval kan ik het wel 'verantwoorden' Ik kan me echter maar weinig situaties voorstellen waarbij een werkgever je zal afrekenen op het feit dat je op wereldreis bent geweest.

Dit is niet echt loopbaanplanning, meer de invloed van een wereldreis op je toekomstige baantjes Ook niet onbelangrijk
Heb je het vietnam topic al doorgespit?
  dinsdag 11 november 2008 @ 23:32:45 #177
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63145668
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:19 schreef WooZ het volgende:

[..]

Heb je het vietnam topic al doorgespit?
haha, nog niet. Ik ga voornamelijk ter plekke beslissen waar ik heen wil en wat ik wil doen. Het hangt namelijk heel erg af van hoe snel ik door Thailand, Cambodja en Laos heen ga. Zeer waarschijnlijk kan ik alleen het zuiden van Vietnam doen Ik koop daar wel een reisgids en kijk dan waar ik heen wil.
The line is a dot to you!
pi_63145709
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 14:07 schreef Svyatagor het volgende:
Ik moet in dit soort topics gewoon altijd even dit linkje droppen.

http://www.elsevier.nl/we(...).htm?contentid=42535
Wtf, heeft dit ook in de echte Elsevier gestaan? Wat een waardeloos artikel zeg
  dinsdag 11 november 2008 @ 23:40:09 #179
62913 Blik
The one and Only!
pi_63145917
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:32 schreef kepler het volgende:

[..]

haha, nog niet. Ik ga voornamelijk ter plekke beslissen waar ik heen wil en wat ik wil doen. Het hangt namelijk heel erg af van hoe snel ik door Thailand, Cambodja en Laos heen ga. Zeer waarschijnlijk kan ik alleen het zuiden van Vietnam doen Ik koop daar wel een reisgids en kijk dan waar ik heen wil.
nee!!! doe het noorden als je de keuze moet maken!!! Daar zitten werkelijk waar alle hoogtepunten van Vietnam (Sapa, Halong Bay, Hanoi en evt als je tijd hebt Hue en Hoi An)
pi_63146185
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:32 schreef kepler het volgende:

[..]

haha, nog niet.

woensdag 12 november 2008 @ 10:46:10 #181
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_63152715
hehe, op wereldreis gaan omdat het mooi op je CV staat. Dat is een goeie
Dat artikel tijd terug ook al gelezen..hilarisch en heerlijk provocerend.

Verder interessante discussie over hoe een wereldreiziger "moet" reizen. Wat mij betreft mag iedereen het zelf weten. Denk dat je al snel een schema maakt met heel veel landen, want je gaat op wereldreis en wil zoveel mogelijk zien. Geldt niet voor iedereen, maar wel voor heel veel mensen..ook voor ons. Dat bleek uiteindelijk ook wat te ambitieus en hebben ook landen links laten liggen..maar nog steeds heel veel landen gezien. De ene beter dan de andere. We hebben zelf ook "rust" momenten ingebouwd..en soms ook gewoon gas gegeven. t is maar net waar je je lekker bij voelt en wat je met je reis wil. Wij hadden echt soms gewoon zin om gas te geven om ergens anders weer rustig aan te doen. Onze ervaringen waren voor beide gevallen geweldig.
pi_63154766
Je slaat de spijker op z'n kop wat mij betreft..!
pi_63160290
Wel grappig dat artikel, heb heel dit topic gelezen en kwam veel dingen tegen

Mooiste is nog dat mensen gelijk in de verdediging schieten hier als men ergens anders over denkt. Lijkt mij dat anderen alleen maar willen helpen om tot een goede reis te komen
  woensdag 12 november 2008 @ 15:19:34 #184
62913 Blik
The one and Only!
pi_63160415
quote:
Op woensdag 12 november 2008 15:13 schreef Elwood1802 het volgende:
Wel grappig dat artikel, heb heel dit topic gelezen en kwam veel dingen tegen

Mooiste is nog dat mensen gelijk in de verdediging schieten hier als men ergens anders over denkt. Lijkt mij dat anderen alleen maar willen helpen om tot een goede reis te komen
Je slaat de spijker op z'n kop wat mij betreft..!
pi_63162713
Overigens wil ik zelf ook een keer lang weg, alleen een paar redenen om nu nog niet te gaan. Ben pas 20, geen geld, vliegangst en geen tijd
pi_63163281
er zijn zoveel mensen die om dezelfde redenen (excuses?) vervolgens nooit meer gaan
  woensdag 12 november 2008 @ 17:01:27 #187
62913 Blik
The one and Only!
pi_63163390
quote:
Op woensdag 12 november 2008 16:57 schreef fishbeer het volgende:
er zijn zoveel mensen die om dezelfde redenen (excuses?) vervolgens nooit meer gaan
Voor een 20-jarige is zoiets natuurlijk moeilijk te bekostigen. Maar een wereldreis moet je wel ongeveer voor je 30ste doen (voordat je kids krijgt in ieder geval), anders gebeurt het pas na je 50ste
pi_63163396
Nou ja, heb nog 30 jaar de tijd om te gaan

Anders ga ik wel de hele route met de trein of motor
pi_63163432
na wat geklooi is de CSS voor de website zo goed als áf.
De inloggegevens zijn binnen heb ik gehoord en de database komt ook al redelijk in de buurt van wat het moet zijn.

Binnenkort zijn ook wij, heel Elsevier-onverantwoord, online
Ja doei.
pi_63163724
quote:
Op woensdag 12 november 2008 17:01 schreef Blik het volgende:

[..]

Voor een 20-jarige is zoiets natuurlijk moeilijk te bekostigen. Maar een wereldreis moet je wel ongeveer voor je 30ste doen (voordat je kids krijgt in ieder geval), anders gebeurt het pas na je 50ste
misschien wel, aan de andere kan ben ik genoeg jongeren tegengekomen die op die leeftijd voor een half jaar of langer in zuid-amerika of australie vertoefden... ach, niet iedereen heeft de kans en mogelijkheden natuurlijk.

Was gisteren wel een leuk programma, puberruil, een pubermeisje uit India ruilde voor een week ofzo met een meisje uit Nederland. NL meisje kwam daar in India, geen toilet, geen sanitair en met zijn allen slapen op de grond. En aan de andere kant het Indiase meisje komt hier in een huis met badkamer en veel luxe en vrij tijd.... was wel mooi om te zien.
  woensdag 12 november 2008 @ 17:24:03 #191
62913 Blik
The one and Only!
pi_63163980
quote:
Op woensdag 12 november 2008 17:14 schreef fishbeer het volgende:

[..]

misschien wel, aan de andere kan ben ik genoeg jongeren tegengekomen die op die leeftijd voor een half jaar of langer in zuid-amerika of australie vertoefden... ach, niet iedereen heeft de kans en mogelijkheden natuurlijk.

Ik ken ook wel een aantal mensen die een flink aantal maanden hebben rondgereisd na hun Havo of VWO, maar die werden allemaal gesponsord door de ouders.
  woensdag 12 november 2008 @ 18:23:38 #192
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63165640
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:40 schreef Blik het volgende:

[..]

nee!!! doe het noorden als je de keuze moet maken!!! Daar zitten werkelijk waar alle hoogtepunten van Vietnam (Sapa, Halong Bay, Hanoi en evt als je tijd hebt Hue en Hoi An)
mn vlucht gaat vanuit Ho Minh City Maar ik kom wel eens in dat topic gluren
pi_63165778
quote:
Op woensdag 12 november 2008 17:24 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik ken ook wel een aantal mensen die een flink aantal maanden hebben rondgereisd na hun Havo of VWO, maar die werden allemaal gesponsord door de ouders.
Wss om het geld wat ze overdag hebben verdiend met bijv. druiven plukken 's avonds in de bar op te zuipen?
Ook dát is een manier van reizen.
  woensdag 12 november 2008 @ 18:43:33 #194
62913 Blik
The one and Only!
pi_63166129
quote:
Op woensdag 12 november 2008 18:29 schreef Kevin1984 het volgende:

[..]

Wss om het geld wat ze overdag hebben verdiend met bijv. druiven plukken 's avonds in de bar op te zuipen?
Ook dát is een manier van reizen.
in dit geval gaat het niet om de manier van reizen, maar waarom er aardig wat jongeren zijn van onder de 20 die een halfjaar in Australië kunnen vertoeven.
  woensdag 12 november 2008 @ 18:45:50 #195
62913 Blik
The one and Only!
pi_63166201
quote:
Op woensdag 12 november 2008 18:23 schreef kepler het volgende:

[..]

mn vlucht gaat vanuit Ho Minh City Maar ik kom wel eens in dat topic gluren
Het zuiden van Vietnam is echt niet te vergelijken met het noorden van Vietnam. Het zuiden is te vergelijken met een gemiddeld Aziatisch land, het noorden is echter zo ontzettend mooi, dat mag je eigenlijk niet missen als je in de buurt bent. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar anders zou je een enkeltje Hanoi - HCMH kunnen boeken met het vliegtuig. kost iets van 125 dollar volgens mij
  woensdag 12 november 2008 @ 21:24:37 #196
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63172063
quote:
Op woensdag 12 november 2008 18:45 schreef Blik het volgende:

[..]

Het zuiden van Vietnam is echt niet te vergelijken met het noorden van Vietnam. Het zuiden is te vergelijken met een gemiddeld Aziatisch land, het noorden is echter zo ontzettend mooi, dat mag je eigenlijk niet missen als je in de buurt bent. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar anders zou je een enkeltje Hanoi - HCMH kunnen boeken met het vliegtuig. kost iets van 125 dollar volgens mij
Het plan is nu als volgt: Ik kom aan in Bangkok, reis dan langs de kust omhoog naar Cambodja. In Cambodja ga ik in principe recht naar het noorden, via Angkor Wat. Dan kom ik terecht in Laos en daar ga ik ook iets naar het noorden, om vervolgens in het noorden/midden van Vietnam. Maar goed, dat kan dus ter plekke veranderen, afhankelijk van de snelheid van het reizen en of ik het op een bepaalde plek/land erg naar mijn zin heb. Laos kan ik overslaan mocht Thailand/Cambodja erg veel tijd opslokken
pi_63172236
Ben afgelopen zomervakantie 6 weken naar Australië geweest.
Plan is om nu 4 jaar te studeren, daarna halfjaar Amerika backpacken, dan twee jaar fotovakschool & dan emigreren naar Australië.

Geweldig land
  woensdag 12 november 2008 @ 22:31:32 #198
62913 Blik
The one and Only!
pi_63174955
quote:
Op woensdag 12 november 2008 21:24 schreef kepler het volgende:

[..]

Het plan is nu als volgt: Ik kom aan in Bangkok, reis dan langs de kust omhoog naar Cambodja. In Cambodja ga ik in principe recht naar het noorden, via Angkor Wat. Dan kom ik terecht in Laos en daar ga ik ook iets naar het noorden, om vervolgens in het noorden/midden van Vietnam. Maar goed, dat kan dus ter plekke veranderen, afhankelijk van de snelheid van het reizen en of ik het op een bepaalde plek/land erg naar mijn zin heb. Laos kan ik overslaan mocht Thailand/Cambodja erg veel tijd opslokken
vanuit Bangkok langs de kust omhoog naar Cambodja zal moeilijk worden. Vanuit Bangkok ligt Cambodja strak naar het oosten je kunt alleen via de kust omlaag vanuit Bangkok
pi_63175525
Ik ga in in april naar Japan voor een jaar om te studeren en stage lopen. Voor en na stage heb ik in totaal ongeveer 2/3 maanden over om te reizen.

Geld ik nu ook als een wereldreiziger?

-edit: Australië is idd geweldig. Was daar drie maanden geweest.
なんだっけ
  woensdag 12 november 2008 @ 22:53:31 #200
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63176119
quote:
Op woensdag 12 november 2008 22:31 schreef Blik het volgende:

[..]

vanuit Bangkok langs de kust omhoog naar Cambodja zal moeilijk worden. Vanuit Bangkok ligt Cambodja strak naar het oosten je kunt alleen via de kust omlaag vanuit Bangkok
ok, naar het oosten dan naar Cambodja

Maar goed, ik moet dus even kijken hoe ik dat ga doen, en wat daar allemaal mogelijk is Als ik maar 2.5 maanden later in Ho Chi Minh ben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')