Het is een zielige meneer die een heel groot vijandsbeeld met zich mee torst waardoor ik me afvraag of hij op deze manier werkelijk gelukkig kan zijn.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 00:20 schreef SpecialK het volgende:
[..]
ik heb het gevoel dat vooral z'n standpunten over racisme jegens niet-blanken en de westerse hegonomie direct vanuit youtube filmpjes of speciale moskee propaganda tapes zijn gejat. Ik bedoel.. supremisten.. zoiets verzin je toch niet?
Of een karikatuur van Verdonk natuurlijk.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 00:09 schreef HenryHill het volgende:
Prachtig... bijna 500 reacties over een figuur die gewoon een karikatuur van zichzelf is.
Wat mij nog meer interesseert dan deze man is de manier waarop verdonk binnen deze discussie met bijna fascistische wetsvoorstellen komt op te proppen. Je zou denken dat deze situatie vrij clear-cut is. Die man zit er naast en wel om reden X. Doch zie je sommige mensen ineens met reden Y en Z aan komen en non-sequitur oplossingen O, P en Q aan komen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 00:09 schreef HenryHill het volgende:
Prachtig... bijna 500 reacties over een figuur die gewoon een karikatuur van zichzelf is.
Kom op, hij doet het er gewoon om, en hij zal zich onderhand wel kapot lachen om hoe serieus iedereen erop reageert, hoe iedereen aan het wikken en wegen slaat en naar politiek correcte verweren zoekt om hem de deur te mogen wijzen zonder onverhoopt iemand anders op de tenen te trappen.
Niet dat de discussie op zich niet interessant is, maar kom op, neem dan iemand die serieus genomen kan worden.
Ja in het engels. Niet in het nederlands.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 00:21 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Is een gewoon woord.
http://en.wikipedia.org/wiki/White_supremacist
Hij heeft vast z'n aanhang en mensen die hem steunen in z'n waanbeelden. Hij komt op mij opzich niet over als een onintelligent persoon ondanks z'n gemaakte taalgebruik en de gigantische gaten in z'n logica. Ik ben nieuwschierig of hij zich niet soms heel stiekum stoort aan het gebrek aan intelligentie en constructieve feedback in z'n eigen kring. En of dat hem ooit doet twijfelen aan de grondbeginselen van wat hij denkt te verdedigen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 00:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het is een zielige meneer die een heel groot vijandsbeeld met zich mee torst waardoor ik me afvraag of hij op deze manier werkelijk gelukkig kan zijn.
Ik weet eigenlijk niet eens meer of hij het nou had over supremisten of supremacisten.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 00:26 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ja in het engels. Niet in het nederlands.
je kan niet laikdet wordsen overteeken uit het engels en denken dat je goeie things aan het doen bentquote:Op donderdag 28 augustus 2008 00:39 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet eens meer of hij het nou had over supremisten of supremacisten.
Maargoed, beide woorden kun je gewoon overnemen vanuit het engels.
Betekenis blijft gelijk.
Dit is verbasteren.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 00:42 schreef SpecialK het volgende:
[..]
je kan niet laikdet wordsen overteeken uit het engels en denken dat je goeie things aan het doen bent
Ik bedoelde eigenlijk, dat ik het erg sneu voor hem vindt, dat hij op deze wijze in het leven staat.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 00:33 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hij heeft vast z'n aanhang en mensen die hem steunen in z'n waanbeelden. Hij komt op mij opzich niet over als een onintelligent persoon ondanks z'n gemaakte taalgebruik en de gigantische gaten in z'n logica. Ik ben nieuwschierig of hij zich niet soms heel stiekum stoort aan het gebrek aan intelligentie en constructieve feedback in z'n eigen kring. En of dat hem ooit doet twijfelen aan de grondbeginselen van wat hij denkt te verdedigen.
als het woord (nog) niet door de taalunie is erkent als zijnde een nederlands woord dien je het ook niet in media te gebruiken. Daarbij is 1 woord zo vervormen nog neit echt een zonde maar hij doet het echt met een stuk of 5 woorden. Allemaal direct in z'n eigen hoofd verbastert vanuit een youtube filmpje.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 00:46 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Dit is verbasteren.
En hoe wou jij een dergelijk woord in het nederlands vertalen dan?
Dat blijft gelijk. De spelling en de betekenis.
En zo vreemd is het niet. Prem is ook weleens uitgemaakt voor zwarte supremacist.
Omdat zijn geloofsbelijdenis niet mooi en zuiver is.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 00:48 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De heer Enait is niet bepaald het mooie, zuivere visitekaartje voor het geloof dat hij aanhangt.
Je vergeet iets, taal is iets levends. En het wordt pas erkend als het vaak gebruikt wordt.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 00:50 schreef SpecialK het volgende:
[..]
als het woord (nog) niet door de taalunie is erkent als zijnde een nederlands woord dien je het ook niet in media te gebruiken. Daarbij is 1 woord zo vervormen nog neit echt een zonde maar hij doet het echt met een stuk of 5 woorden. Allemaal direct in z'n eigen hoofd verbastert vanuit een youtube filmpje.
nederlandse vertaling "blank suprioriteitsgevoel" oid. "It's science, stupid"
Dat neemt niet weg dat het niet aan 1 persoon (al helemaal niet zo'n boerenlul als dit) is om zomaar even in z'n uppie een trits van 5 nieuwe woorden te introduceren aan de nederlandse taal zonder dat de rest van nederland hier toch minimaal 1 of 2 wenkbrouwen van omhoog gaat bewegen. Je kan me zeggen wat je wil over levende taal maar de manier waarop dit ventje het doet is echt zooo not donequote:Op donderdag 28 augustus 2008 00:58 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Je vergeet iets, taal is iets levends. En het wordt pas erkend als het vaak gebruikt wordt.
Dan pas komt de erkenning, net als bij sommige van die belachelijke straattaal woorden.
Er hoeft nieteens een nieuwe nederlandse vertaling te komen, die woorden zijn 'familie'
van racist. Dus kan het zo worden overgenomen.
Wie denktie daar mee voor de gek te houden preciesquote:Die andere was ook mooi, paleoconservatief reactionair. Maar dat is een erkend woord.
Er was nog een woord waardoor ik moest lachen maar dat heb ik nieteens verstaan.
Helemaal mee eens, dat dan weer wel.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 01:06 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat het niet aan 1 persoon (al helemaal niet zo'n boerenlul als dit) is om zomaar even in z'n uppie een trits van 5 nieuwe woorden te introduceren aan de nederlandse taal zonder dat de rest van nederland hier toch minimaal 1 of 2 wenkbrouwen van omhoog gaat bewegen. Je kan me zeggen wat je wil over levende taal maar de manier waarop dit ventje het doet is echt zooo not done
Psychische aandoeningen schijnen in allochtone kringen dan ook veel vaker voor te komen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 01:08 schreef Fiskus het volgende:
Niemand opgevallen dat zijn voorkomen erg overeenkomt met dat van een (zware) autist?
Dacht ik inderdaad ook aan, moet ik toegeven.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 01:08 schreef Fiskus het volgende:
Niemand opgevallen dat zijn voorkomen erg overeenkomt met dat van een (zware) autist?
Wat een onzin. De eerste de beste idioot die denkt zijn waanzin aan anderen op te willen dringen, moeten we een podium geven? Kom nou. Deze vent is iemand die zichzelf gruwelijk overschat en heeft nog nooit iets gepresteerd in dit zielige leven van hem. Niemand boeit het en er is geen discussie mogelijk over het afwijzen voor een publieksfunctie voor deze lamzak.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben het hier met klem mee oneens. Negeren van dit soort figuren is de grootste fout die je kunt maken. Je moet het gedrag van deze man juist breeduit aan de kaak stellen, belichten als een misstand en als een belediging van onze samenleving. Je moet elke gelegenheid aangrijpen om uit te leggen dat dergelijk gedrag in een land als Nederland ongewenst is.
Nieuwkomers die in Nederland wensen te integreren (dat is althans de wat naļeve gedachte waar wij in Nederland van uitgaan) moeten zich heel goed realiseren dat Nederland niet zit te wachten op figuren als Mohammed Enait. We hebben het recht, nee zelfs de plicht om ons als samenleving tot op de tanden te wapenen tegen dit soort geschifte figuren.
Maar waarom kan je hem uitlachen? Omdat het dus wel aandacht heeft gekregen en hij een podium heeft gekregen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 20:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat een onzin. De eerste de beste idioot die denkt zijn waanzin aan anderen op te willen dringen, moeten we een podium geven? Kom nou. Deze vent is iemand die zichzelf gruwelijk overschat en heeft nog nooit iets gepresteerd in dit zielige leven van hem. Niemand boeit het en er is geen discussie mogelijk over het afwijzen voor een publieksfunctie voor deze lamzak.
Waarom daar een heel progamma aan wijden?
Die wandelende tentenpinguins krijgen ook veel teveel aandacht, zowel van de "onderdrukte burqadraagster"-kant als die van de onzinnige Geert Wilders kant.
Uitlachen dat soort gekken en door met je leven. Veel teveel eer dat zo'n lefgozertje die een woordenboek heeft gelezen krijgt.
Mwah. Ik heb liever dat iemand met duur Nederlands het debat aan gaat (welk standpunt deze persoon heeft dan ook) dan dat hij zijn standpunt met geweld kracht bij wil zetten. Uiteraard is het 'verbale geweld' zoals Verdonk zei totaal niet aan de orde. Als Enait zich daar schuldig aan maakt kunnen we wel even een lijstje politici opzetten.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 20:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat een onzin. De eerste de beste idioot die denkt zijn waanzin aan anderen op te willen dringen, moeten we een podium geven? Kom nou. Deze vent is iemand die zichzelf gruwelijk overschat en heeft nog nooit iets gepresteerd in dit zielige leven van hem. Niemand boeit het en er is geen discussie mogelijk over het afwijzen voor een publieksfunctie voor deze lamzak.
Die wandelende tentenpinguins krijgen ook veel teveel aandacht, zowel van de "onderdrukte burqadraagster"-kant als die van de onzinnige Geert Wilders kant.
Uitlachen dat soort gekken en door met je leven. Veel teveel eer dat zo'n lefgozertje die een woordenboek heeft gelezen krijgt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aspergerquote:Op donderdag 28 augustus 2008 00:33 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hij heeft vast z'n aanhang en mensen die hem steunen in z'n waanbeelden. Hij komt op mij opzich niet over als een onintelligent persoon ondanks z'n gemaakte taalgebruik en de gigantische gaten in z'n logica. Ik ben nieuwschierig of hij zich niet soms heel stiekum stoort aan het gebrek aan intelligentie en constructieve feedback in z'n eigen kring. En of dat hem ooit doet twijfelen aan de grondbeginselen van wat hij denkt te verdedigen.
geen verbaal geweld? die man is een ongenuanceerde plork. in haast elke zin zat wel een scheldwoord. kan zijn taalgebruik misschien quasi intellectueel overkomen, de inhoud is niet minder grof.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 09:55 schreef waht het volgende:
[..]
Mwah. Ik heb liever dat iemand met duur Nederlands het debat aan gaat (welk standpunt deze persoon heeft dan ook) dan dat hij zijn standpunt met geweld kracht bij wil zetten. Uiteraard is het 'verbale geweld' zoals Verdonk zei totaal niet aan de orde. Als Enait zich daar schuldig aan maakt kunnen we wel even een lijstje politici opzetten.
Ik lach Enait niet uit, zoals Verdonk minachtend wel deed. Ik lach mensen uit die niet de wil, kunde en zelfbeheersing hebben om een gesprek/discussie aan te gaan in een omgeving die duidelijk tegen jouw standpunt is.
Ik vind wel dat er te veel aandacht aan wordt besteed ja. Vooral negatieve aandacht dan. Want nogmaals, waarom iemand zo afbranden die naar de Nederlandse normen een perfecte eerste stap heeft gezet richting een verandering in de samenleving? (debat)
Schelden zou zijn 'krijg de k****r k**-Verdonk'. Niet kalm zeggen dat een oordeel een 'boerenvonnis' is en uitleggen waarom je dat vindt.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 11:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
geen verbaal geweld? die man is een ongenuanceerde plork. in haast elke zin zat wel een scheldwoord. kan zijn taalgebruik misschien quasi intellectueel overkomen, de inhoud is niet minder grof.
Toch kun je beter in discussie gaan met dit soort malloten en ze het vuur aan de schenen leggen dan ze negeren en uitlachen, dat wekt alleen maar sympathie op bij mensen. Immers, ze kunnen zichzelf niet meer schade toebrengen dan zich publiekelijk voor lul te zetten. Moet je er natuurlijk geen Verdonk tegenover zetten, maar een verbaal sterk iemand. Kans gemist dus.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 20:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wow... echt bijna een volledig sluitende diagnose gewoon.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 10:23 schreef Loedertje het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Asperger
Ik las het ook even en inderdaadquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 11:36 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wow... echt bijna een volledig sluitende diagnose gewoon.
Dat was ook waarom ik (en iemand anders voor mij) tijdens dat gesprek aan autisme dacht. Het vreemde aan deze man is ook dat hij blijkbaar best wel intelligent is (kan niemand ontkennen denk ik), maar zo vreselijk perfectionistisch is in zijn redeneringen, en daarbij op zo'n vreemde manier communiceert.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 10:23 schreef Loedertje het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Asperger
Het is heel goed om met dit soort mensen in discussie te gaan maar dat was al gebeurd in NOVA en je kunt je afvragen of de man dermate veel mensen vertegenwoordigd dat meerdere media-optredens op deze manier gerechtvaardigd zijn.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 11:34 schreef Steeven het volgende:
[..]
Toch kun je beter in discussie gaan met dit soort malloten en ze het vuur aan de schenen leggen dan ze negeren en uitlachen, dat wekt alleen maar sympathie op bij mensen. Immers, ze kunnen zichzelf niet meer schade toebrengen dan zich publiekelijk voor lul te zetten. Moet je er natuurlijk geen Verdonk tegenover zetten, maar een verbaal sterk iemand. Kans gemist dus.
Ik vraag me dan toch af hoe dat zou zijn gegaan zonder camera's.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 13:20 schreef Chancard het volgende:
[..]
Ik denk echt niet dat hij van plan is om echt iemand te slaan, maar je zag gewoon een beetje de spanning op de gezichten aan de tafel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |