Ehm nee?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 14:58 schreef agter het volgende:
Tijd voor een lemming
Zie je wel! Dacht ik alquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 14:56 schreef Faithy het volgende:
[..]
ja, want ben eigenlijk een 62 jarige pedo met een baard en een bierbuik
George Carlinquote:
ja, onwijs...quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:00 schreef Zapato het volgende:
HOAX. TS durft niet naar buiten te gaan als twee kinderen op de deurbel drukken.
Als ik dat gezien had, had jij ook een flinke klap kunnen verwachtenquote:Als 't mijn kind was geweest had 't een keer een waarschuwing gehad en de tweede keer een flinke klap kunnen verwachten
Wat heb je nóu weer gedaan?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 14:52 schreef Faithy het volgende:
een na laatste werkdag bij deze werkgever...
Something else I'm getting tired of is all this stupid bullshit we have to listen to all the time about children. It's all you hear in this country: "Children, help the children, save the children, what about the children!" You know what I say? FUCK THE CHILDREN!quote:
quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als ik dat gezien had, had jij ook een flinke klap kunnen verwachten
Oh, krijgen we dat weer. Zo'n 'blijf met je tengels van mijn kind af'-papaquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Omdat iemand z'n eigen kind een tik verkoopt?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kinderen hoor je ook thuis te laten.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:08 schreef blingbling11 het volgende:
Terechte klacht, kutkinderen altijd. En maar rondrennen en herrie maken en die ouders die het prachtig vinden. En als je er dan wat van zegt krijg je altijd: laat ze toch, het zijn kinderen. Ik kan me herinnere dat als ik dat deed werd geslagen door mijn moeder, achteraf gezien ben ik daar blij om.
Ja, in de auto laten als het buiten 30 graden is en zelf lekker winkelenquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:11 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Kinderen hoor je ook thuis te laten.
als ik mijn eigen kinderen een flinke pets geef moet ik dat zelf wetenquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat moest je dan toch niet bij mij proberen iig.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh, krijgen we dat weer. Zo'n 'blijf met je tengels van mijn kind af'-papa.
Als jouw kind mij lastigvalt en jij roept je kind niet tot de orde (oftewel: jij vervult je ouderlijke plicht niet), dan zal ik dat wel doen. Soms hebben ouders een beetje hulp nodig
.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 14:52 schreef Faithy het volgende:
positiefpuntje: een na laatste werkdag bij deze werkgever...
Dit. Als ze echt een stapje te ver gaan los je dat op met de ouders, niet met het kind zelf.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat moest je dan toch niet bij mij proberen iig.
maar mocht ik ooit kinderen hebben zal ik zorgen dat ze niemand overlast bezorgen![]()
![]()
Maar je blijft er wel met je poten van af.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, in de auto laten als het buiten 30 graden is en zelf lekker winkelen.
(ik hoop niet dat de kinderbescherming op deze post stuit als ik over een jaartje of 5-10 zelf kiddo's heb)
denk dat ze vooral op Viking2323211029 reageerdenquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:20 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ze had het ook over "Als het mijn kind was"
quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:21 schreef Fascination het volgende:
terechte klacht, dat wordt nog wat met de komende generatie tieners, ik hou m'n hart al vast
"pietje heeft marietje helemaal niet aangerand, hij is gewoon knuffelig van aard, de lieverd"
Wat een onzin. Wat jij onder ouderlijke plicht vindt vallen, hoeft voor mij niet zo te zijn.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh, krijgen we dat weer. Zo'n 'blijf met je tengels van mijn kind af'-papa.
Als jouw kind mij lastigvalt en jij roept je kind niet tot de orde (oftewel: jij vervult je ouderlijke plicht niet), dan zal ik dat wel doen. Soms hebben ouders een beetje hulp nodig
.
Ik denk dat iedereen daar toch wel dezelfde standaarden voor hanteertquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:28 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat een onzin. Wat jij onder ouderlijke plicht vindt vallen, hoeft voor mij niet zo te zijn.
God wat ingewikkeld zo'n virtuele communityquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:21 schreef Faithy het volgende:
[..]
denk dat ze vooral op Viking2323211029 reageerden
Kan je alsnog je kinderen bij je houden en ze zich fatsoenlijk leren te gedragen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:28 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat een onzin. Wat jij onder ouderlijke plicht vindt vallen, hoeft voor mij niet zo te zijn.
De leeftijd om uit te mogen gaan vind ik er anders 1 die heel vaak ter discussie staat.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:30 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen daar toch wel dezelfde standaarden voor hanteert
als dat zo was waren alle kinderen óf engeltjes óf allemaal criminelen in spé....quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:30 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen daar toch wel dezelfde standaarden voor hanteert
Laat die cijfers eens zien?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:38 schreef Faithy het volgende:
[..]
als dat zo was waren alle kinderen óf engeltjes óf allemaal criminelen in spé....
maargoed... aangezien de meeste meer die laatste kant op gaan, zou je wel eens gelijk kunnen hebben
Oh ja, als iemand anders aan mijn kinderen zit zal 'ie 't ook berouwenquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat moest je dan toch niet bij mij proberen iig.
maar mocht ik ooit kinderen hebben zal ik zorgen dat ze niemand overlast bezorgen![]()
![]()
Maar je blijft er wel met je poten van af.
Dus jij vindt het niet jouw ouderlijke plicht om je kind te corrigeren als het anderen tot last is? Damn, dan mag ik hopen dat jij nooit ouder wordt / geen ouder bent. Daar ben je dan duidelijk niet geschikt voorquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:28 schreef Buitendam het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dus jij vindt het niet jouw ouderlijke plicht om je kind te corrigeren als het anderen tot last is? Damn, dan mag ik hopen dat jij nooit ouder wordt / geen ouder bent. Daar ben je dan duidelijk niet geschikt voor.
Over de plicht van een ouder zou je niet moeten hoeven twisten; die zou duidelijk moeten zijn.
Die man had last van jou. Dus eigenlijk vind je dat jouw vader/moeder op dat moment naar buiten had moeten komen en jou voor die man zichtbaar moeten corrigeren? Dan verschillen wij idd van mening, want ik denk dat je de ouderlijke plicht ook prima vervult als jouw vader/moeder 's avonds tijdens het avondeten had gezegd: "Zeg, die ene man hè, doe daar maar geen belletje meer trekken. Één keer is leuk, maar nu is het klaar, afgesproken?"quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:11 schreef Viking84 het volgende:
Wel mooi trouwens, dat belletje trekken altijd.
We gingen altijd bij een bepaald huis belletje trekken en nog voor we bij de deur waren stond die vent al met z'n vuist te zwaaien voor het raam.
Dreigen andermans kinderen te slaan..quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:52 schreef Viking84 het volgende:
Overigens heb ik nog nooit andermans kind een pets gegeven (op het kind van m'n zus na dan, die was loeigiftig). Wel vaak gedreigd met een pets en dat was tot nu toe altijd genoeg
.
Ja, vind ik wel, want zo weet die man dat jij als ouder zijn klacht serieus neemt. Als je het binnenshuis afhandelt (terwijl het een zaak is van jou, je kind en een derde persoon), dan krijg je het soort misverstanden dat in de OP beschreven wordt. Ouders die hun kind niet opvoeden, dan wel niet op lijken te voeden. Tussen die twee zaken kun je als buitenstaander die niet weet wat zich binnenshuis afspeelt geen onderscheid maken.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
[..]
Die man had last van jou. Dus eigenlijk vind je dat jouw vader/moeder op dat moment naar buiten had moeten komen en jou voor die man zichtbaar moeten corrigeren? Dan verschillen wij idd van mening, want ik denk dat je de ouderlijke plicht ook prima vervult als jouw vader/moeder 's avonds tijdens het avondeten had gezegd: "Zeg, die ene man hè, doe daar maar geen belletje meer trekken. Één keer is leuk, maar nu is het klaar, afgesproken?"
Tja. In een bepaald geval ging het om twee jongetjes die vanaf een brug spuugden op mensen die met een bootje onder het bruggetje doorvoeren (het was in Giethoorn). Ik zei: "Probeer dat niet bij mij, want dan pak ik jullie." "Lukt je toch niet?" "Oh nee?" en ik maakte aanstalten van de boot op de kant te springen. Toen waren ze snel gevlucht. Dus ik moet maar een klodder spuug op m'n hoofd ontvangen, omdat die ouders even niet opletten? Nee, dank jequote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dreigen andermans kinderen te slaan..![]()
sowieso, als je je kinderen niet kan opvoeden zónder slaan doe je toch écht iets fout.
Slaan is zwaar oke, daar worden de kindertjes sterk van.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dreigen andermans kinderen te slaan..![]()
sowieso, als je je kinderen niet kan opvoeden zónder slaan doe je toch écht iets fout.
Corrigeer je je kind, mede zodat iemand anders kan zien dat jij je kind corrigeert? Je legt je kind uit dat belletje trekken erg vervelend kan zijn, die man komt er vanzelf wel achter, aangezien jouw kind zijn bel met rust laat.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:00 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, vind ik wel, want zo weet die man dat jij als ouder zijn klacht serieus neemt. Als je het binnenshuis afhandelt (terwijl het een zaak is van jou, je kind en een derde persoon), dan krijg je het soort misverstanden dat in de OP beschreven wordt. Ouders die hun kind niet opvoeden, dan wel niet op lijken te voeden. Tussen die twee zaken kun je als buitenstaander die niet weet wat zich binnenshuis afspeelt geen onderscheid maken.
Maar goed, theoretiseren over goed ouderschap is heel eenvoudig natuurlijk. De praktijk zal ongetwijfeld een stuk weerbarstiger zijn.
Daar heb je een puntquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Corrigeer je je kind, mede zodat iemand anders kan zien dat jij je kind corrigeert? Je legt je kind uit dat belletje trekken erg vervelend kan zijn, die man komt er vanzelf wel achter, aangezien jouw kind zijn bel met rust laat.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:07 schreef conleche het volgende:
Ik heb nog nooit een kind geslagen, maar wel laten struikelen. Ik lag heerlijk te doezelen in het zonnetje op het strand, lekker ingesmeerd met vette zooi, komt er iedere keer zo'n gillend kutkind langsrennen. Ik helemaal onder het zand.Ouders zitten verderop, maar zeggen er niks van. Dus ik zie dat kind uit een ooghoek weer een sprintje mijn kant op trekken, steek ik m'n been zo'n beetje zijwaarts uit en hij maakt me toch een duik in het zand: héerlijk!!
zoiets: http://www.dumpert.nl/med(...)irritant_ventje.htmlquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:07 schreef conleche het volgende:
Ik heb nog nooit een kind geslagen, maar wel laten struikelen. Ik lag heerlijk te doezelen in het zonnetje op het strand, lekker ingesmeerd met vette zooi, komt er iedere keer zo'n gillend kutkind langsrennen. Ik helemaal onder het zand.Ouders zitten verderop, maar zeggen er niks van. Dus ik zie dat kind uit een ooghoek weer een sprintje mijn kant op trekken, steek ik m'n been zo'n beetje zijwaarts uit en hij maakt me toch een duik in het zand: héerlijk!!
quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:08 schreef Adelante het volgende:
[..]
zoiets: http://www.dumpert.nl/med(...)irritant_ventje.html
Daarom vind ik ouderlijke plicht helemaal niet altijd vanzelfsprekend. Volgens de een is het ouderlijke plicht om je kind te corrigeren in bijzijn van degene die hij/zij irriteert, de ander kiest ervoor om het 1 op 1 met het kind op te lossen, zonder derden. En wanneer is de ouderlijke plicht dan het best vervult.. ik denk dat je er lang over kunt discussiërenquote:
Nou, waar we het iig over eens zijn, is dat het kind gecorrigeerd moet worden. Of dat nu in het bijzijn van een derde is of nietquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Daarom vind ik ouderlijke plicht helemaal niet altijd vanzelfsprekend. Volgens de een is het ouderlijke plicht om je kind te corrigeren in bijzijn van degene die hij/zij irriteert, de ander kiest ervoor om het 1 op 1 met het kind op te lossen, zonder derden. En wanneer is de ouderlijke plicht dan het best vervult.. ik denk dat je er lang over kunt discussiëren
[..]
[..]
Nee, gaat helemaal niet te ver. Gewoon opzoutenquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:15 schreef conleche het volgende:
[..]
![]()
![]()
Hoewel dat wel wat ver gaat zo op een harde straat, maar toch:![]()
eenschquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:23 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Nee, gaat helemaal niet te ver. Gewoon opzouten
Ik weet al wel iets dat een gat in de markt zal worden.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |