abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 september 2008 @ 08:29:08 #151
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_61896417
Okidokie!

Tot nu toe gaat alles de goede kant op, het enige wat ze nog niet doet (of wij hebben het niet gezien), is drinken.
Ze ruikt er een beetje aan en loopt dan weg.
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  Moderator / Miss SHO donderdag 25 september 2008 @ 08:30:15 #152
22592 crew  Ole
pi_61896433
quote:
Op woensdag 24 september 2008 21:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Ja, die ruikt natuurlijk naar Dierenarts... Dat is niet lekker!
yup! geeft hier ook oorlog terwijl het normaal zo vredelievend is hier in huis!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO donderdag 25 september 2008 @ 08:32:01 #153
22592 crew  Ole
pi_61896448
quote:
Op donderdag 25 september 2008 08:29 schreef Henk-B het volgende:
Okidokie!

Tot nu toe gaat alles de goede kant op, het enige wat ze nog niet doet (of wij hebben het niet gezien), is drinken.
als ze natvoer (blik) eet is dat niet zo erg hoor!
  donderdag 25 september 2008 @ 08:59:22 #154
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_61896786
quote:
Op donderdag 25 september 2008 08:32 schreef Ole het volgende:

[..]

als ze natvoer (blik) eet is dat niet zo erg hoor!
Het is idd een soort licht verteerbaar natvoer.
Ze is echt enorm fel als we haar medicijn willen toedienen, ze vindt het echt vies!
pi_61898579
Tipje om de poezels weer aan elkaar te laten wennen:
Aai de ene, vooral bij het kopje want daar zitten de geurklieren, en ga daarna met je handen over de andere. Zo wennen ze weer aan elkaars geur. Of laat Kitty Kiki slapen op een dekentje waar je andere kat op gelegen heeft. Dan ruikt ze ook weer meer 'normaal'. En verder heeft het wat tijd nodig tot die akelige geuren weer zijn weggetrokken.

Fijn dat het verder goed gaat met de jongedame!

[ Bericht 6% gewijzigd door Cat-astrophe op 25-09-2008 12:23:20 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator / Miss SHO donderdag 25 september 2008 @ 10:51:21 #156
22592 crew  Ole
pi_61898972
Henk ik vind je top
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 25 september 2008 @ 14:25:33 #157
163650 Greys
pi_61904318
Krijgt Kiki alleen blikvoer/natvoer? Of ook brokjes?
Ik heb hier gisteravond met onze asielkat namelijk uitgevonden dat als ik wat water over zijn brokjes sprenkel, hij ze èn veel lekkerder vindt (dan komt de geur meer vrij) en het water wordt een soort jus-met-smaakje, wat hij er lekker tussenuit gaat zitten lebberen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 25 september 2008 @ 14:36:52 #158
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_61904703
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:32 schreef Cat22 het volgende:
Tipje om de poezels weer aan elkaar te laten wennen:
Aai de ene, vooral bij het kopje want daar zitten de geurklieren, en ga daarna met je handen over de andere. Zo wennen ze weer aan elkaars geur. Of laat Kitty Kiki slapen op een dekentje waar je andere kat op gelegen heeft. Dan ruikt ze ook weer meer 'normaal'. En verder heeft het wat tijd nodig tot die akelige geuren weer zijn weggetrokken.

Fijn dat het verder goed gaat met de jongedame!
Hmm weet jij iets meer??
Want in het dierenziekenhuis stond ze idd te boek als Kitty, de assistente had deze naam gegeven omdat we toen nog geen naam hadden verzonnen!

Bedankt voor het advies we gaan het proberen!
  donderdag 25 september 2008 @ 14:39:41 #159
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_61904791
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:51 schreef Ole het volgende:
Henk ik vind je top

Bedankt!
Tsjonge wat een complimentjes zeg van iedereen
Ik vind het eigenlijk niet meer als normaal, wat ik voor mijn diertjes doe.
quote:
Op donderdag 25 september 2008 14:25 schreef Greys het volgende:
Krijgt Kiki alleen blikvoer/natvoer? Of ook brokjes?
Ik heb hier gisteravond met onze asielkat namelijk uitgevonden dat als ik wat water over zijn brokjes sprenkel, hij ze èn veel lekkerder vindt (dan komt de geur meer vrij) en het water wordt een soort jus-met-smaakje, wat hij er lekker tussenuit gaat zitten lebberen!
Ze krijgt op dit moment alleen natvoer.
We hebben net gebeld met de assistente en die zij dat ze niet zoveel kan eten zonder te drinken dus waarschijnlijk hebben we het net niet gezien.
pi_61908676
quote:
Op donderdag 25 september 2008 14:36 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Hmm weet jij iets meer??
Want in het dierenziekenhuis stond ze idd te boek als Kitty, de assistente had deze naam gegeven omdat we toen nog geen naam hadden verzonnen!

Bedankt voor het advies we gaan het proberen!
Nee hoor, dit is freudiaans. In de opvang waar ik vrijwilliger ben zat een poesje dat Kitty heette. Topic: Gastgezin Redcat: Cat's 2e nestje - Weer zwartwitjes! Plus nog één! . Ze heeft haar eerste twee weken doorgebracht bij mijn moederpoes en is daarna naar een ander gezin verhuisd waar ze na veel gezondheidsproblemen gelukkig helemaal hersteld is. Ze zal ongeveer net zo oud zijn als Kiki. Maar ze is jouw Kiki niet, Kitty ziet er anders uit en ik weet naar welke eigenaar 'mijn' Kitty is gegaan. Die heeft haar bij de geboorte Kitty gedoopt en ik weet zeker dat ze later niet is omgedoopt. Maar kitten+buik+ziek = Kitty (als ik niet oplet).

Enne: graag gedaan en succes ermee!
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 27 september 2008 @ 21:07:01 #161
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_61958652
quote:
Op donderdag 25 september 2008 16:53 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Nee hoor, dit is freudiaans. In de opvang waar ik vrijwilliger ben zat een poesje dat Kitty heette. Topic: Gastgezin Redcat: Cat's 2e nestje - Weer zwartwitjes! Plus nog één! . Ze heeft haar eerste twee weken doorgebracht bij mijn moederpoes en is daarna naar een ander gezin verhuisd waar ze na veel gezondheidsproblemen gelukkig helemaal hersteld is. Ze zal ongeveer net zo oud zijn als Kiki. Maar ze is jouw Kiki niet, Kitty ziet er anders uit en ik weet naar welke eigenaar 'mijn' Kitty is gegaan. Die heeft haar bij de geboorte Kitty gedoopt en ik weet zeker dat ze later niet is omgedoopt. Maar kitten+buik+ziek = Kitty (als ik niet oplet).

Enne: graag gedaan en succes ermee!
Aha, ik dacht dat je misschien wel een medewerker van het Dierenziekenhuis was.

Een update!

Kiki zou wel een paard op kunnen zo hongerig is ze, ze is vanmorgen in mijn been gaan hangen toen ik haar voer wilde geven. Nog nooit meegemaakt zoiets! Ontlasting is weer vast.
Spelen doet ze ook weer als vanouds,maar tussen Simba en Kiki is het nog steeds grommen geblazen.

Maar nu over SImba:
Die heeft dus nu iets dunnere ontlasting
En zoals jullie weten maak ik me dan gelijk zorgen over wat het zou kunnen zijn.
Nu dat Kiki dit dus een week geleden heeft gehad en Simba nu, ga ik denken dat het een virus is.
En als ik dan verder doordenk, dan zou dat best eens het Corona virus kunnen zijn wat zich dan later zou kunnen openbaren tot FIP.
Ik zit dus weer niet echt lekker in mijn vel.
Dalijk heb ik bij het binnenhalen van Kiki misschien wel Fip voor al mijn katten binnengehaald.
Zoals jullie zien ben ik echt een doemdenker, iets wat er bij mij waarschijnlijk nooit meer uit gaat!
  zaterdag 27 september 2008 @ 22:12:36 #162
203045 j31
http://www.hullekes.nl
pi_61960251
Merk je ook iets aan em dan? Dat ie niet wil spelen of lusteloos is? Ik dacht dat FIP het vaakst voorkomt bij jonge katten en ik dacht dat je dan bijna niks aan de kat merkt.. Verder ken ik die ziekte niet zo goed maar ik denk niet dat je al bezorgt hoeft te zijn hoor al snap ik dat best. Hou Simba ff in de gaten, kan ook een keer een wat minder dagje hebben..
  Moderator zaterdag 27 september 2008 @ 22:14:13 #163
155227 crew  Guppy
dus
pi_61960280
ik zou me er nog niet te druk om maken. misschien heeft Simba gewoon een beetje stress doordat Kiki een beetje anders rook. een dierenartsgeurtje kan dieren erg van slag brengen. en als jij van slag bent, poep je ook wel eens dunner. houd in de gaten of Simba goed eet en drinkt, en of het aanhoud.

en slotte is het 'iets dunner', en dat is iets anders als 'aan de race', toch?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 27 september 2008 @ 22:17:56 #164
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_61960349
quote:
Op donderdag 25 september 2008 08:29 schreef Henk-B het volgende:
Water of kattenmelk? Als het water is, kan je wellicht eens Whiskas kattenmelk voorzetten.
censuur :O
  Moderator zaterdag 27 september 2008 @ 22:19:03 #165
155227 crew  Guppy
dus
pi_61960370
trouwens, Simba en je andere kat zijn toch geënt? dat is niet voor niks he, lieve schat
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_61962211
Toen onze Noorse boskat nog een kitten was, had ie ook diarreeproblemen... bleek een of andere infectie te zijn, die met een antibioticakuur grotendeels opgelost was (het beest heeft altijd een beetje zwakke darmen gehouden, zodat wisselen van voer wat problematisch blijft... maar we geven nu al jaren hetzelfde droge voer en daar gaat het goed mee )

Om maar te laten zien dat het niet om iets ernstigs hoeft te gaan. Onze ervaring is trouwens dat onze katten nat voer erg lekker vinden, maar er onmiddelijk van die zachte en stinkende drollen van krijgen... Dan krijg je eens zo'n proefzakje met van dat natte spul, ze verscheuren je hand er bijna bij, zo lekker vinden ze het... en zitten ze weer dagenlang stinkpoep te produceren Wij geven onze katten dus alleen droge brokjes en water, werkt hier het beste.
  zondag 28 september 2008 @ 01:12:05 #167
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_61963056
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 22:12 schreef j31 het volgende:
Merk je ook iets aan em dan? Dat ie niet wil spelen of lusteloos is? Ik dacht dat FIP het vaakst voorkomt bij jonge katten en ik dacht dat je dan bijna niks aan de kat merkt.. Verder ken ik die ziekte niet zo goed maar ik denk niet dat je al bezorgt hoeft te zijn hoor al snap ik dat best. Hou Simba ff in de gaten, kan ook een keer een wat minder dagje hebben..
Nee merk verder niks aan hem, maar Fip openbaart zich niet gelijk als je het corona virus hebt.
Het hoeft zich zelfs niet te openbaren, maarja ik ben een doemdenkertje.
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 22:14 schreef Guppyfriend het volgende:
ik zou me er nog niet te druk om maken. misschien heeft Simba gewoon een beetje stress doordat Kiki een beetje anders rook. een dierenartsgeurtje kan dieren erg van slag brengen. en als jij van slag bent, poep je ook wel eens dunner. houd in de gaten of Simba goed eet en drinkt, en of het aanhoud.

en slotte is het 'iets dunner', en dat is iets anders als 'aan de race', toch?
Simba eet en drinkt goed, maar zal het zeker in de gaten houden.
Idd, het is iets dunner, niet echt waterige diarree zoals Kiki dat had.
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 22:17 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Water of kattenmelk? Als het water is, kan je wellicht eens Whiskas kattenmelk voorzetten.
Ze drinkt inmiddels ook weer, daar zijn we dus ook ernorm blij om!
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 22:19 schreef Guppyfriend het volgende:
trouwens, Simba en je andere kat zijn toch geënt? dat is niet voor niks he, lieve schat
Ja ze zijn allebei geënt, alleen kan je niet tegen Fip enten.
quote:
Op zondag 28 september 2008 00:11 schreef Henno het volgende:
Toen onze Noorse boskat nog een kitten was, had ie ook diarreeproblemen... bleek een of andere infectie te zijn, die met een antibioticakuur grotendeels opgelost was (het beest heeft altijd een beetje zwakke darmen gehouden, zodat wisselen van voer wat problematisch blijft... maar we geven nu al jaren hetzelfde droge voer en daar gaat het goed mee )

Om maar te laten zien dat het niet om iets ernstigs hoeft te gaan. Onze ervaring is trouwens dat onze katten nat voer erg lekker vinden, maar er onmiddelijk van die zachte en stinkende drollen van krijgen... Dan krijg je eens zo'n proefzakje met van dat natte spul, ze verscheuren je hand er bijna bij, zo lekker vinden ze het... en zitten ze weer dagenlang stinkpoep te produceren Wij geven onze katten dus alleen droge brokjes en water, werkt hier het beste.
Ik zou willen dat ik eens een keer zou kunnen denken dat het niet altijd het ergste is.
MAar dat lijkt niet me niet te lukken.
Het kunnen dus idd ook 100 anderen dingen zijn en het coronavirus hoeft zich dus niet te ontwikkelen tot Fip en misschien hadden mijn katten wel het Coronavirus al bij zich. ( 80% van de katten heeft dat namelijk waarvan 1 tot 5% FIP ontwikkelt.) Maar waar ik me dus mee bezighoudt is nu ze allebei dus diarree hebben gehad dat ik dalijk zelf de veroorzaker ben geweest van dit alles

Tsjonge wat schrijf ik dit weer dramatisch op, ik maak me echt over alles zoveel zorgen. Kan nooit eens genieten!
  zondag 28 september 2008 @ 03:09:19 #168
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_61964262
Zwerkitten
Ook geen sig dus
  Moderator zondag 28 september 2008 @ 09:04:33 #169
155227 crew  Guppy
dus
pi_61965069
Iets dunner, zoals Simba, is echt iets anders dan waterig dun, zoals Kiki. Waarschijnlijk heeft ze gewoon een beetje stress door alle happening van de laatste tijd.

Eerst een hele tijd beperkte levensruimte doordat ze niet bij Kiki mochten, daarna een nieuw katje erbij. Daarna wordt dat nieuwe katje ziek, dat gaat ze naar de dierenarts (waarschijnlijk in dat enge reismandje). Daarna komt Kiki weer terug, maar ruikt ze heel erg vies. Maar dat eng ruikende nieuwe katje wil dan opeens wel weer spelen!

Ik kan me voorstellen dat ze daar een beetje door van slag raakt. Je geeft aan dat ze gewoon eet en drinkt, dat is het allerbelangrijkste. Dat voelt ze zich waarschijnlijk ook wel goed. Als het nou dunner wordt, of ze stopt met eten en drinken, ja, dan moet je je zorgen gaan maken.
  maandag 20 oktober 2008 @ 22:22:51 #170
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_62541249
Hallo allemaal,

Het is al weer een tijdje geleden dat we hebben gereageerd, vandaar een kleine update met foto`s uiteraard
Gelukkig is de rust wedergekeerd, ook op darmgebied
Binnenkort nog wel een keer met Kiki naar de dierenarts voor de tweede vaccinatie en dan kunnen ze gelijk even naar haar darmen luisteren.

Voor zover de update en dan nu de foto`s:

Eers languit genieten van de middagzon

Vervolgens lekker met zijn allen eten

Daarna natuurlijk uitbuiken op bed
  maandag 20 oktober 2008 @ 22:28:44 #171
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62541436
Die groeit hard!

* RemcoDelft is vandaag naar een 6 weken oud kittentje gaan kijken... Over anderhalve week ophalen!
censuur :O
  Moderator dinsdag 21 oktober 2008 @ 06:28:53 #172
155227 crew  Guppy
dus
pi_62545989
wat is ze groot geworden
pi_62547028
Wat een stoere dame is het geworden!
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:26:26 #174
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_62547279
Zo, die is helemaal thuis!
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:11:47 #175
105263 Litso
Interlectueel.
pi_62548157
Wat een prachtbeest zeg
Echt geweldig om te zien dit, die voelt zich helemaal thuis idnerdaad
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  zondag 26 oktober 2008 @ 14:49:39 #176
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_62688529
Vanochtend bijna een hartverzakking gekregen.

Ik wilde de bakken schoon gaan maken en in 2 van de drie bakken zat bloederig slijm.
Ik wist dat Kiki net op beide bakken heeft gezeten, dus het was duidelijk van wie het was.

Ik natuurlijk weer in paniek, de DA gebeld en we konden langskomen.
In die tussentijd wilde ik het bloederig slijm in een bakej doen en ineens dacht ik daar een elastiekje te zien zitten.
Maar dit elastiekje bewoog.
Bleek dus een worm te zijn.

Dus 1 + 1 = 2 en vermoed dat de worm de aanstichter was van het bloederig slijm, de DA teruggebeld en we hoefden niet meer met KIKI langs te komen, maar wel de ontlassting langsbrengen en weer een wormenkuur doen.

Wat denken jullie, kan dit door de worm komen??
  Moderator zondag 26 oktober 2008 @ 15:09:13 #177
155227 crew  Guppy
dus
pi_62689193
ik denk het wel. als ie worm een wondje heeft gemaakt in de darm, is het logisch dat er een beetje bloed vrij gekomen is.

succes ermee!
pi_62696541
Wat een mooi poezedametje zeg,schitterend!
pi_62720732
ach arme kiki. vergeet je andere katten niet te ontwormen.
het is wel een mooie dame aan het worden.
  maandag 27 oktober 2008 @ 17:35:17 #180
203045 j31
pi_62724316
Ik denk wel dat t door de wormen kan komen maar heb t zelf nog nooit gezien. Mooie foto's en ik vind haar er heel leuk uit zien, grappige kleurtjes Heb je er nu 3 dan in totaal? Ik dus wel en t kan net hier..

Ik had toen ongeveer tegelijk met jou een kitten van de straat gehaald en die heeft nu de kruisbanden gescheurd in haar knie Geen idee hoe ze t voor elkaar heeft gekregen en ze loopt hartstikke kreupel maar t gaat gelukkig al ietsje beter.

Hoe is t vandaag met Kiki dan?
  woensdag 29 oktober 2008 @ 08:35:05 #181
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_62772832
Iedereen is ontwormd en de dode wormen vliegen eruit.
Bij kiki waren het er wel 10 van ongeveer 5 cm, ik begrijp er niks van we hebben haar al 3 keer ontwormd en toen kwam er niks uit.
Ook bij Simba is er een worm uitgekomen, hoop niet dat ik ze zelf ook opgelopen heb ivm aaien ed.

Voor de rest gaat het gelukkig goed, geen bloed meer.
Ik heb er idd nu 3.
Hoe is het met haar knietjes??
  woensdag 29 oktober 2008 @ 14:07:54 #182
203045 j31
pi_62781753
Nou das in ieder geval mooi dat je ze er nu ook uit ziet komen, dan zullen ze ook wel echt weg zijn. Ik heb 1 x een wormpje hier zien liggen , heb ik ze ook allemaal ontwormd maar nooit meer wat gezien..

Ja de knie is eigenlijk nog hetzelfde, ze gebruikt hem ietsje meer nu maar als ze hard wil rennen hangt ie er nog een beetje naast. Wel raar gezicht, net of ze een verlamde poot heeft. Gelukkig is dat niet zo want als het te hard gaat met spelen ofzo mauwt ze nog wel es van pijn maar de dierenarts zei wel dat t wel lang kon duren.. dus afwachten maar he.
En ik snap sowieso niet hoe ze t voor elkaar heeft gekregen. Toen ik thuis kwam die dag zag ik even daarvoor mijn andere kat vanaf het dak in een hoge boom springen en zo hop hop hop op de grond Haha gekke beesten he en zo verschillend allemaal, hartstikke leuk

ik hoop dat t verder allemaal goed blijft gaan met je schatjes en blijf maar updaten als je er zin aan blijft hebben
  woensdag 29 oktober 2008 @ 15:07:35 #183
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_62783454
Mijn kat heeft ook een gescheurde kruisband, ze kunnen maar net een rare beweging hebben gemaakt he .
KuikenGuppy
  Moderator woensdag 29 oktober 2008 @ 20:37:56 #184
155227 crew  Guppy
dus
pi_62792572
gelukkig komen alle wormpjes eruit. voelen ze zich vast snel beter.

als je zelf overigens bang bent voor wormen, je hebt ook wormenkuren voor mensen. ik kreeg die vroeger wel eens weet ik nog wel.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 15:03:00 #185
203045 j31
pi_62812245
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 15:07 schreef Burdie het volgende:
Mijn kat heeft ook een gescheurde kruisband, ze kunnen maar net een rare beweging hebben gemaakt he .
Haha ja is ook zo maar toch verwacht je niet he. Hoelang is t bij jou nu dan? Hier vandaag een week en eigenlijk heb ik de laatste dagen geen verbetering gezien maar onze dierenarts zei wel dat t een tijd kon duren dus ik kijk t nog ff aan. Ik voel wel dat zn knie nog heel dik is
  donderdag 30 oktober 2008 @ 15:50:45 #186
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_62813683
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 15:03 schreef j31 het volgende:

[..]

Haha ja is ook zo maar toch verwacht je niet he. Hoelang is t bij jou nu dan? Hier vandaag een week en eigenlijk heb ik de laatste dagen geen verbetering gezien maar onze dierenarts zei wel dat t een tijd kon duren dus ik kijk t nog ff aan. Ik voel wel dat zn knie nog heel dik is
Twee weken, bijna drie. Ze heeft 10 dagen pijnstillers gehad en sindsdien gaat het snel beter. Ze mag ws morgen weer naar buiten .
KuikenGuppy
  donderdag 30 oktober 2008 @ 16:24:32 #187
203045 j31
pi_62814776
Oooh zolang nog wel! Ja mijne heeft inderdaad ook pijnstillers gehad maar die waren gisteren op. Dan kijk ik t inderdaad nog wel ff aan want veel last lijkt ze er niet meer van te hebben, je moet er alleen niet aanzitten maar dat lijkt me logisch. Maar ze is best handig geworden met 3 pootjes, zoo schattig om te zien he zo moeilijk overal toch op willen klimmen hahah. Ik hoop dat t snel over is, bij jouw poezel ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')