quote:
Op zaterdag 27 september 2008 22:12 schreef j31 het volgende:Merk je ook iets aan em dan? Dat ie niet wil spelen of lusteloos is? Ik dacht dat FIP het vaakst voorkomt bij jonge katten en ik dacht dat je dan bijna niks aan de kat merkt.. Verder ken ik die ziekte niet zo goed maar ik denk niet dat je al bezorgt hoeft te zijn hoor al snap ik dat best. Hou Simba ff in de gaten, kan ook een keer een wat minder dagje hebben..
Nee merk verder niks aan hem, maar Fip openbaart zich niet gelijk als je het corona virus hebt.
Het hoeft zich zelfs niet te openbaren, maarja ik ben een doemdenkertje.

quote:
Op zaterdag 27 september 2008 22:14 schreef Guppyfriend het volgende:ik zou me er nog niet te druk om maken. misschien heeft Simba gewoon een beetje stress doordat Kiki een beetje anders rook. een dierenartsgeurtje kan dieren erg van slag brengen. en als jij van slag bent, poep je ook wel eens dunner. houd in de gaten of Simba goed eet en drinkt, en of het aanhoud.
en slotte is het 'iets dunner', en dat is iets anders als 'aan de race', toch?
Simba eet en drinkt goed, maar zal het zeker in de gaten houden.
Idd, het is iets dunner, niet echt waterige diarree zoals Kiki dat had.
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 22:17 schreef RemcoDelft het volgende:[..]
Water of kattenmelk? Als het water is, kan je wellicht eens Whiskas kattenmelk voorzetten.
Ze drinkt inmiddels ook weer, daar zijn we dus ook ernorm blij om!
quote:
Ja ze zijn allebei geënt, alleen kan je niet tegen Fip enten.
quote:
Op zondag 28 september 2008 00:11 schreef Henno het volgende:Toen onze Noorse boskat nog een kitten was, had ie ook diarreeproblemen... bleek een of andere infectie te zijn, die met een antibioticakuur grotendeels opgelost was (het beest heeft altijd een beetje zwakke darmen gehouden, zodat wisselen van voer wat problematisch blijft... maar we geven nu al jaren hetzelfde droge voer en daar gaat het goed mee

)
Om maar te laten zien dat het niet om iets ernstigs hoeft te gaan. Onze ervaring is trouwens dat onze katten nat voer erg lekker vinden, maar er onmiddelijk van die zachte en stinkende drollen van krijgen... Dan krijg je eens zo'n proefzakje met van dat natte spul, ze verscheuren je hand er bijna bij, zo lekker vinden ze het... en zitten ze weer dagenlang stinkpoep te produceren

Wij geven onze katten dus alleen droge brokjes en water, werkt hier het beste.
Ik zou willen dat ik eens een keer zou kunnen denken dat het niet altijd het ergste is.
MAar dat lijkt niet me niet te lukken.
Het kunnen dus idd ook 100 anderen dingen zijn en het coronavirus hoeft zich dus niet te ontwikkelen tot Fip en misschien hadden mijn katten wel het Coronavirus al bij zich. ( 80% van de katten heeft dat namelijk waarvan 1 tot 5% FIP ontwikkelt.) Maar waar ik me dus mee bezighoudt is nu ze allebei dus diarree hebben gehad dat ik dalijk zelf de veroorzaker ben geweest van dit alles
Tsjonge wat schrijf ik dit weer dramatisch op, ik maak me echt over alles zoveel zorgen. Kan nooit eens genieten!