Ja want die twee agenten zagen niet dat jij drugs aan die vriend van je gaf?quote:Op maandag 25 augustus 2008 19:52 schreef Peter85 het volgende:
Ik heb voor mijn verklaring moeten tekenen.
En als ik voor de rechter was gekomen, wad ik waarschijnlijk vrijgesproken.
Dan heeft hij dus zeker wel een strafblad. Hoor je ook niks meer van. Het komt vaak over alsof je een boete betaalt zonder gevolgen, maar wat je eigenlijk doet is een lagere boete betalen dan als het voor zou komen en je veroordeelt zou worden. Je komt dus overeen dat het niet tot een rechtzaak komt. Maar een strafblad, dat heeft ie zeker. Alles boven de 1 pil. Check:quote:Op maandag 25 augustus 2008 19:53 schreef Stakky het volgende:
Heeft toen er voor gekozen om het snelrecht te kiezen. Kreeg een boete opgelegd van € 180,- conform a €45,- per pil. Heeft dit gelijk kunnen pinnen. En hiermee was de zaak afgedaan, geen strafblad geen voorkomen een geen vrolijke post thuis op het ouderlijk adres.
Naderhand nooit meer wat van gehoord.
Dat wel, maar niet wat eraan vooraf ging. Niet het hele plaatje. En toen ik om een advocaat vroeg bij het verhoor zei de agent dat ik beter de waarheid kon vertellen. Als je zo onder druk staat, dan doe je snel wat ze zeggen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 19:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ja want die twee agenten zagen niet dat jij drugs aan die vriend van je gaf?
Als jij verteld hebt, wat je hier verteld hebt, dan had je volgens jou toch geen boete of strafblad gehad? Dus wat klopt er niet in je eigen verhaal? Of wil je zeggen dat de agenten jou 'erin geluisd hebben', dat je je daardoor niet meer kon beheersen en maar een leugen verteld hebt die in jouw nadeel uitviel?quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:07 schreef Peter85 het volgende:
[..]
Dat wel, maar niet wat eraan vooraf ging. Niet het hele plaatje. En toen ik om een advocaat vroeg bij het verhoor zei de agent dat ik beter de waarheid kon vertellen. Als je zo onder druk staat, dan doe je snel wat ze zeggen.
Hij heeft nadrukkelijk aan de officier van de justitie gevraagd of dit een strafblad op zou leveren.quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:05 schreef Peter85 het volgende:
[..]
Dan heeft hij dus zeker wel een strafblad. Hoor je ook niks meer van. Het komt vaak over alsof je een boete betaalt zonder gevolgen, maar wat je eigenlijk doet is een lagere boete betalen dan als het voor zou komen en je veroordeelt zou worden. Je komt dus overeen dat het niet tot een rechtzaak komt. Maar een strafblad, dat heeft ie zeker. Alles boven de 1 pil. Check:
http://www.jellinek.nl/vraagenantwoord/full-story.php?q=922&id=11
You gotta be kidding mequote:Op maandag 25 augustus 2008 19:40 schreef Peter85 het volgende:
Zo is mij bijvoorbeeld vertelt door de rechercheur dat zwijgen of een advocaat eisen nadelig zouden zijn
Zaterdag was het de 16e augustus, dipshit. Met drugs gepakt? Tsja, eigen schuld.quote:Op maandag 25 augustus 2008 19:40 schreef Peter85 het volgende:
Dag forum-mensen,
Ik ben zaterdagavond 17 augustus op Lowlands gepakt met drugs.
Of het terecht is is niet relevant voor de vraag of er nog iets aan te doen valt. Ik denk dat TS volstrekt kansloos is om dit hele gebeuren aan te vechten. Maar dat maakt het natuurlijk nog niet terecht dat hij is opgepakt en dat hem geld afhandig wordt gemaakt. En leugens van een agent zijn al helemaal niet goed te praten.quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:26 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik vraag me af waarom je het steeds over vrijspraak hebt. Jij bent in het bezit van verboden middelen, dus ben je geheel terecht gepakt.
Blablabla. Je had dat recht wel, maar het is jouw eigen keuze geweest daar geen gebruik van te maken. Je weet toch wel wat een transactievoorstel is?quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:28 schreef Peter85 het volgende:
.. Waarbij mijn burgerrechten (het recht op een eerlijke rechtsgang onder begeleiding van een raadsheer) zijn geschonden.
Strafblad is een verouderde term. Tegenwoordig is er het justitiëel documentatieregister, waarin alle aanvaringen met justitie (Op kleine verkeersovertredingen na) worden gemeld. Of en in hoeverre die worden meegewogen wisselt dan weer, maar alles wordt wel geregistreerd.quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:48 schreef hersenchirurg het volgende:
Wat een zielige moraalriddertjes hier weer zeg... Voelt wel lekker natuurlijk om zo met je vingertje te zwaaien, doet me een beetje denken aan die smurf die telkens een tik met de hamer kreeg.
TS: Hoe oud ben je, wat is "een paar", en hoe weet je dat je echt een strafblad hebt? Ik dacht zelf namelijk dat iemand pas een strafblad heeft indien hij is veroordeeld door een rechter.
De manier waarop politie verhoort is niet een manier die overeenkomt met eerlijke informatievoorziening en het iemand niet onder druk zetten. Ik kan me best voorstellen dat wanneer je geen eerdere aanvaringen met de politie hebt gehad, niet precies weet in hoeverre het strafbaar is wat je doet en ook niet weet wat er in de justitiële documentatie geregistreerd wordt, je geneigd bent om te doen wat de politie zegt.quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:36 schreef DonJames het volgende:
[..]
Blablabla. Je had dat recht wel, maar het is jouw eigen keuze geweest daar geen gebruik van te maken. Je weet toch wel wat een transactievoorstel is?
De politie maakt in dit geval misbruik van het vertrouwen van TS en is doelbewust bezig de 'verdachte' te misleiden en onder druk te zetten.quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
De manier waarop politie verhoort is niet een manier die overeenkomt met eerlijke informatievoorziening en het iemand niet onder druk zetten. Ik kan me best voorstellen dat wanneer je geen eerdere aanvaringen met de politie hebt gehad, niet precies weet in hoeverre het strafbaar is wat je doet en ook niet weet wat er in de justitiële documentatie geregistreerd wordt, je geneigd bent om te doen wat de politie zegt.
quote:Op maandag 25 augustus 2008 22:26 schreef Peter85 het volgende:
Maar dat harde beleid is echt schrikbarend!!! Zero-tolerance. Balkenende is lekker bezig.
Waar moet dan de grens volgens jou liggen? 2 ton coke?quote:
dat heb je snel geconcludeerd met alleen het verhaal van de 'verdachte'. Best knap.quote:Op maandag 25 augustus 2008 22:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
De politie maakt in dit geval misbruik van het vertrouwen van TS en is doelbewust bezig de 'verdachte' te misleiden en onder druk te zetten.
Met 8 stuks ben je echt geen dealer, je bewaart hooguit wat voor nog een vriend. Het is prima als de politie dealers die met 100+ pillen naar binnen willen komen pakken maar mensen die met 8 pillen rondlopen oppakken vind ik onzin, vooral als zoiets op een strafblad komt te staan. Als ze de gezondheid van mensen willen beschermen dan kunnen ze ook gewoon de pillen afpakken en eventueel degene van het terrein zetten (hoewel ik dat ook redelijk overdreven vind).quote:Op maandag 25 augustus 2008 23:17 schreef enno het volgende:
[..]
[..]
Waar moet dan de grens volgens jou liggen? 2 ton coke?
Je had die troep in je bezit. Ik vind eerlijk gezegd dat je met een transactievoorstel veels te makkelijk weggekomen bent. Eigenlijk zou je die agenten een bedankbriefje moeten schrijven.
Je moet toch ergens een grens trekken? Jij zegt 100+, maar met 50 mag het wel van jou? Of met 20?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 00:22 schreef T3rr0r het volgende:
[..]
Met 8 stuks ben je echt geen dealer, je bewaart hooguit wat voor nog een vriend. Het is prima als de politie dealers die met 100+ pillen naar binnen willen komen pakken maar mensen die met 8 pillen rondlopen oppakken vind ik onzin, vooral als zoiets op een strafblad komt te staan. Als ze de gezondheid van mensen willen beschermen dan kunnen ze ook gewoon de pillen afpakken en eventueel degene van het terrein zetten (hoewel ik dat ook redelijk overdreven vind).
Ja goh, want laten we ons eens aan de wet houden. Fijn dat er eindelijk eens een eind komt aan dat gedoogbeleid van dit land.quote:Op maandag 25 augustus 2008 22:26 schreef Peter85 het volgende:
Maar dat harde beleid is echt schrikbarend!!! Zero-tolerance. Balkenende is lekker bezig.
Het geval staat niet op zichzelf. Het zou zelfs kunnen dat de politie altijd zo werkt. Meestal weten ze het echter wel op een manier te formuleren dat ze zichzelf indekken.quote:Op maandag 25 augustus 2008 22:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
De politie maakt in dit geval misbruik van het vertrouwen van TS en is doelbewust bezig de 'verdachte' te misleiden en onder druk te zetten.
Ervan uitgaande dat de OP op waarheid berust is, maar voor normale mensen spreekt dat voor zich.quote:Op maandag 25 augustus 2008 23:51 schreef Argento het volgende:
[..]
dat heb je snel geconcludeerd met alleen het verhaal van de 'verdachte'. Best knap.
Het is echter ook niet meer een gebruikershoeveelheid te noemen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 00:22 schreef T3rr0r het volgende:
[..]
Met 8 stuks ben je echt geen dealer
Wanneer agenten zien dat de drugs overhandigd worden, heeft dat toch wel weer heel veel weg van handel.quote:, je bewaart hooguit wat voor nog een vriend.
Tjeempie, je bent weer aan het werk he? Vroeg hoor!quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 06:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ervan uitgaande dat de OP op waarheid berust is, maar voor normale mensen spreekt dat voor zich.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |