abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61118809
Dag forum-mensen,

Ik ben zaterdagavond 16 augustus op Lowlands gepakt met drugs. Ik had een paar xtc-pillen van een vriend aangepakt en gaf ze aan hem terug, toen we werden gegrepen door twee stille agenten. Dat is nogal schrikken! Het vervelendste was dat de hele procedure zoals die tegenwoordig gaat, via snelrecht, erg nadelig kan uitpakken. Zo is mij bijvoorbeeld vertelt door de rechercheur dat zwijgen of een advocaat eisen nadelig zouden zijn, terwijl dat achteraf juist erg verstandig was geweest! Uiteindelijk heb ik een transactie betaalt, waarna ik dacht dat het was geregeld. Het alternatief was, volgens diezelfde rechercheur, een taakstraf, dus heb ik braaf betaald. Maar wat blijkt nu: ik heb een strafblad! Toch wel iets anders dan de boete die ik dacht te krijgen. En dat heeft voor mij nu erg nare gevolgen, kan me zelfs mijn baan kosten..

Mijn vraag: ben je ook gepakt op Lowlands, of ken je iemand die dat is? Ik wil namelijk graag corresponderen, aangezien ik het hier niet bij laat zitten! Dat de politie me oppakt ok, maar dat ze me zonder rechter veroordelen gaat echt te ver!!

Groetjes,

Peter.

[ Bericht 0% gewijzigd door Peter85 op 26-08-2008 01:12:00 ]
pi_61118976
heb je een schriftelijke verklaring moeten tekenen?

Ik weet niet hoe dat precies gaat hoor dat snelrecht
  PR/Manusje van alles maandag 25 augustus 2008 @ 19:47:46 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_61118982
Dat is het mooie van snelrecht. Als je wel naar de rechter was gegaan dan had je waarschijnlijk nog een veel hogere straf gehad.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 25 augustus 2008 @ 19:51:51 #4
20370 enno
Trust = good, control = better
pi_61119102
Bereid je maar vast voor op een hoop gebash.

En ik ga daar aan meedoen.

Je wordt gepakt met drugs, neemt daar geen verantwoordelijkheid voor (geleuter over vasthouden voor een vriend en zo). Je neemt de beslissing om het af te doen met een transactie en wil dan nu de grote meid uithangen op het forum door het er niet bij te laten zitten. Grow up.

Als het je baan kan kosten als je gepakt wordt met drugs ben je natuurlijk een enorm uilskuiken als je daar mee gaat rondlopen.....

Veel plezier in de WW.
pi_61119129
Ik heb voor mijn verklaring moeten tekenen.

En als ik voor de rechter was gekomen, wad ik waarschijnlijk vrijgesproken.
pi_61119159
Een vriend van mij is een tijd geleden opgepakt met 4 xtc pillen op zak. Tijdens het betreden van een festival terrein. Ook hij werd aangehouden door 2 stille. Uit kleden onderzoek bla bla. En ook snelrecht, maar hij moest wel gewoon in dat politie blok zeg maar een soort van voorkomen voor een officier van justitie. En hij had toen dus ook de keuze. Gelijk door het snelrecht boete betalen en de zaak is afgedaan, of het voor laten komen.

Heeft toen er voor gekozen om het snelrecht te kiezen. Kreeg een boete opgelegd van ¤ 180,- conform a ¤45,- per pil. Heeft dit gelijk kunnen pinnen. En hiermee was de zaak afgedaan, geen strafblad geen voorkomen een geen vrolijke post thuis op het ouderlijk adres.

Naderhand nooit meer wat van gehoord.
Nessuno attaca noi senza essere punito.
  PR/Manusje van alles maandag 25 augustus 2008 @ 19:54:21 #7
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_61119184
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:52 schreef Peter85 het volgende:
Ik heb voor mijn verklaring moeten tekenen.

En als ik voor de rechter was gekomen, wad ik waarschijnlijk vrijgesproken.
Ja want die twee agenten zagen niet dat jij drugs aan die vriend van je gaf?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_61119198
Jij hebt het over snelrecht maar dat lijkt me niet helemaal te kloppen.
Snelrecht = binnen een paar dagen voor de rechter verschijnen en een snelle veroordeling.

Wat jij het lijkt me meer een schikking. Je wordt gepakt. Officier van Justitie erbij, bedrag betalen, klaar. Dat je dan een strafblad hebt is logisch, je hebt immers iets gedaan wat bij wet verboden is. Ik denk dat je uiteindelijk meer hebt aan een advocaat of je rechtsbijstandverzekering dan een stel medebezoekers.
pi_61119247
owh en P.S.

veroordeeld worden zonder de tussenkomst van een rechter gaat te ver?
Ooit gepakt op de snelweg voor bumperkleven? Bellen ze ook de officieer van justitie voor de hoogte van de boete. Moet ik nog verder gaan? Harden the fuck up.
pi_61119473
Ja, joh.... nu je gepakt bent lekker gaan zeiken over het systeem
Neem gewoon verantwoordelijkheid voor je daden! Had je maar niet zo stom moeten zijn om met drugs te gaan zeulen.
En ik zal je meteen uit de droom helpen: als je was voorgeleid, was je ook niet vrijgesproken

Maar goed, tegen beter in nog maar ff een tip: neem contact op met je rbv of het juridisch loket, al zullen zij je ook niet verder kunnen helpen.
Succes!
pi_61119572
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:53 schreef Stakky het volgende:

Heeft toen er voor gekozen om het snelrecht te kiezen. Kreeg een boete opgelegd van ¤ 180,- conform a ¤45,- per pil. Heeft dit gelijk kunnen pinnen. En hiermee was de zaak afgedaan, geen strafblad geen voorkomen een geen vrolijke post thuis op het ouderlijk adres.

Naderhand nooit meer wat van gehoord.
Dan heeft hij dus zeker wel een strafblad. Hoor je ook niks meer van. Het komt vaak over alsof je een boete betaalt zonder gevolgen, maar wat je eigenlijk doet is een lagere boete betalen dan als het voor zou komen en je veroordeelt zou worden. Je komt dus overeen dat het niet tot een rechtzaak komt. Maar een strafblad, dat heeft ie zeker. Alles boven de 1 pil. Check:

http://www.jellinek.nl/vraagenantwoord/full-story.php?q=922&id=11
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 25 augustus 2008 @ 20:06:46 #12
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_61119595
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_61119635
Pwned.
Geef mij maar Amsterdam
pi_61119640
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ja want die twee agenten zagen niet dat jij drugs aan die vriend van je gaf?
Dat wel, maar niet wat eraan vooraf ging. Niet het hele plaatje. En toen ik om een advocaat vroeg bij het verhoor zei de agent dat ik beter de waarheid kon vertellen. Als je zo onder druk staat, dan doe je snel wat ze zeggen.
pi_61119829
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 20:07 schreef Peter85 het volgende:

[..]

Dat wel, maar niet wat eraan vooraf ging. Niet het hele plaatje. En toen ik om een advocaat vroeg bij het verhoor zei de agent dat ik beter de waarheid kon vertellen. Als je zo onder druk staat, dan doe je snel wat ze zeggen.
Als jij verteld hebt, wat je hier verteld hebt, dan had je volgens jou toch geen boete of strafblad gehad? Dus wat klopt er niet in je eigen verhaal? Of wil je zeggen dat de agenten jou 'erin geluisd hebben', dat je je daardoor niet meer kon beheersen en maar een leugen verteld hebt die in jouw nadeel uitviel?
Het mooi kotsende meisje.
pi_61119893
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 20:05 schreef Peter85 het volgende:

[..]

Dan heeft hij dus zeker wel een strafblad. Hoor je ook niks meer van. Het komt vaak over alsof je een boete betaalt zonder gevolgen, maar wat je eigenlijk doet is een lagere boete betalen dan als het voor zou komen en je veroordeelt zou worden. Je komt dus overeen dat het niet tot een rechtzaak komt. Maar een strafblad, dat heeft ie zeker. Alles boven de 1 pil. Check:

http://www.jellinek.nl/vraagenantwoord/full-story.php?q=922&id=11
Hij heeft nadrukkelijk aan de officier van de justitie gevraagd of dit een strafblad op zou leveren.
En omdat 4 pillen toen gezien werd als de max in hun richtlijnen voor eigen gebruik. Was het afstaan een boete betalen en daarmee klaar. Zonder tussenkomst van een rechter en het krijgen van een strafblad. Het bezitten van een gebruikers hoeveelheid is namelijk niet genoeg reden tot een strafblad.
  maandag 25 augustus 2008 @ 20:19:51 #17
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_61119949
Ik zou het voor laten komen en de staat verantwoordelijk stellen voor alle ellende veroorzaakt door het verbod op drugs.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_61119989
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:40 schreef Peter85 het volgende:
Zo is mij bijvoorbeeld vertelt door de rechercheur dat zwijgen of een advocaat eisen nadelig zouden zijn
You gotta be kidding me .

Zwijgen tegen de politie is in elke omstandigheid het beste.
  maandag 25 augustus 2008 @ 20:22:23 #19
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_61120026
http://www.tolerantie.nu/

Ik zou daar even je vraag nogmaals stellen, heel die site is in het leven geroepen omdat justitie steeds harder optreed tegen recreatieve gebruikers en daarbij ook weleens te ver in kunnen gaan.

Succes iig!
It's about being boss, not being the boss...
  maandag 25 augustus 2008 @ 20:22:24 #20
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_61120028
Ik kan hier geen medelijden mee hebben. Als je stom genoeg bent om met drugs te kloten dan ben je ook terecht gepakt en verdien je alles wat er aan vast hangt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 25 augustus 2008 @ 20:30:04 #21
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_61120295
klik

edit: ik zie dat T3rror dezelfde link al heeft gegeven..
Are these the nazis, Walter?
pi_61120421
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:40 schreef Peter85 het volgende:
Dag forum-mensen,

Ik ben zaterdagavond 17 augustus op Lowlands gepakt met drugs.
Zaterdag was het de 16e augustus, dipshit. Met drugs gepakt? Tsja, eigen schuld.
Boo-fucking-hoo
  maandag 25 augustus 2008 @ 20:34:27 #23
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_61120438
Ik zou Rechten gaan studeren. Ben je de volgende keer wat beter voorbereid.
Advocaatstageplaats hoef je je ook niet druk meer over te maken; je kan met een strafblad toch geen advocaat meer worden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_61120853
Mensen die het vervolgen van druggebruikers en -verkopers goedpraten.

Verder moet ik zeggen dat je toch wel erg naďef bent door zomaar zo'n agent te vertrouwen. Die vent zit daar niet om jou te helpen, en daarnaast weet iedere lamlul dat het beste wat je kunt doen, zwijgen is.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_61120908
Wat een zielige moraalriddertjes hier weer zeg... Voelt wel lekker natuurlijk om zo met je vingertje te zwaaien, doet me een beetje denken aan die smurf die telkens een tik met de hamer kreeg.

TS: Hoe oud ben je, wat is "een paar", en hoe weet je dat je echt een strafblad hebt? Ik dacht zelf namelijk dat iemand pas een strafblad heeft indien hij is veroordeeld door een rechter.
Ignorance sparks religion. Religion sparks ignorance.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')