abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61159220
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:04 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Dus God is een vis?
De vis is het symbool van de christenen, dat is nu net ook de grap van die geëvolueerde Darwin-vis .
pi_61159243
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:11 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

De vis is het symbool van de christenen, dat is nu net ook de grap van die geëvolueerde Darwin-vis .
Joh...
  woensdag 27 augustus 2008 @ 09:15:26 #128
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61159267
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:37 schreef schatje het volgende:
Botten van dinosaurussen zijn express door god in aardlagen geplant om ons op een dwaalspoor te brengen.

Ja, die hoorde ik ook een tijdje terug.
ja die hoorde ik ook, in 94 toen ik samenwerkte op het land met een strengelovig meisje. Discussieren is overigens zinloos want de voorganger vand e kerk heeft overal we een antwoord op bedacht dat ze netjes oplepelen

[ Bericht 11% gewijzigd door MikeyMo op 27-08-2008 09:23:35 ]
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_61159323
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:15 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ja die hoorde ik ook, in 94 toen ik samenwerkte op het land met een strengelovig meisje
Een vriend van mij is naar mijn mening erg intelligent, maar ik wist niet wat ik hoorde, toen hij datzelfde verhaal vertelde. Ik snap niet dat je zo ver kunt gaan in het vasthouden aan je dogmatische overtuigingen. Ik heb niets tegen het geloof, maar je moet wel je grenzen kennen.
pi_61159332
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:15 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ja die hoorde ik ook, in 94 toen ik samenwerkte op het land met een strengelovig meisje
strenggelovige meisjes van hun geloof af neuken is sweeeeeeeeeet
pi_61159334
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:13 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Joh...
Dan snap ik jouw vraag niet. Haar vader bedoelde natuurlijk helemaal niet dat God een vis is. Hij bedoelde het symbolisch, net zoals het Darwin-symbool symbolisch is bedoeld.
pi_61159341
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:20 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Doe normaal man.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 09:21:49 #133
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_61159371
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_61159386
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 21:57 schreef Nembrionic het volgende:
Geelkuiken/Pappie: even niet naar de titel kijken en doorspoelen naar 0:30 seconden

Und?

Ik zie werkelijk niet welk punt je wil maken. Probeer het eens met je eigen woorden.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  woensdag 27 augustus 2008 @ 09:24:00 #135
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_61159403
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:20 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Doe normaal man.
Hij doet toch normaal, sex is redelijk normaal. Streng gelovige meisjes zijn niet normaal..
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 09:24:07 #136
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61159406
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:20 schreef stbabylon het volgende:

[..]

ze was niet zo lekker
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_61159407
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:20 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Dan snap ik jouw vraag niet. Haar vader bedoelde natuurlijk helemaal niet dat God een vis is. Hij bedoelde het symbolisch, net zoals het Darwin-symbool symbolisch is bedoeld.
Mijn vraag was sarcastisch bedoelt. Voornamelijk omdat bij het christen-, jodendom en de islam heel veel letterlijk wordt genomen.

En de Joh was om aan te geven dat ik niet het IQ had van een amoebe.
pi_61159488
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:24 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Hij doet toch normaal, sex is redelijk normaal. Streng gelovige meisjes zijn niet normaal..
De simpelheid...
pi_61159521
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:24 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Mijn vraag was sarcastisch bedoelt. Voornamelijk omdat bij het christen-, jodendom en de islam heel veel letterlijk wordt genomen.
Oke, dan snapte ik het niet .
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:24 schreef stbabylon het volgende:
En de Joh was om aan te geven dat ik niet het IQ had van een amoebe.
Dat bedoelde ik ook helemaal niet. Maar niet iedereen weet waar de vis voor staat. Daar hoef je geen laag IQ voor te hebben.
pi_61159602
Goed dudelijk dan

Neemt niet weg dat ik er nog steeds van overtuigd ben dat er helemaal niks is gecreeërd, maar dat alles er gewoon altijd al is geweest en er ook altijd nog zal zijn.

Los van of er een God is die zorgt voor een leven na de dood of zo. Maar die God heeft dus niet het alles gecreeërd!
  woensdag 27 augustus 2008 @ 09:40:21 #141
142271 James-Hetfield
Give it to me............
pi_61159700
Gewoon geloven in jezelf.
Klaar.

Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
pi_61159727
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:40 schreef James-Hetfield het volgende:
Klaar.

Ik heb nog nooit bewijs gevonden voor mijzelf, dus daar begin ik niet aan
  woensdag 27 augustus 2008 @ 09:45:55 #143
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_61159803
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:28 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

De simpelheid...
Nederig ben je niet, oprecht wel... Of.. wacht.. kut weer simplistisch
  woensdag 27 augustus 2008 @ 09:47:59 #144
185261 Scaurus
Memento mori
pi_61159843
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:40 schreef James-Hetfield het volgende:
Klaar.
Blegh, humanisme. Ik geloof helemaal niet in mijzelf. Ik ben slechts een dier dat onderworpen is aan de krachten van de natuur, dat de wegen van zijn eigen hart niet kent. From the crooked timber of humanity, nothing straight can be made.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_61159933
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:45 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Nederig ben je niet, oprecht wel... Of.. wacht.. kut weer simplistisch
Ik ben nederig tegenover datgene dat ik nederig-waardig acht . Onzin behoort niet tot die categorie.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 09:55:08 #146
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_61159951
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:47 schreef Scaurus het volgende:
Blegh, humanisme. Ik geloof helemaal niet in mijzelf. Ik ben slechts een dier dat onderworpen is aan de krachten van de natuur, dat de wegen van zijn eigen hart niet kent. From the crooked timber of humanity, nothing straight can be made.
Moet je nagaan wat je krijgt als je deze onvolmaakten ook nog eens een god laat verzinnen en een heilig boek laat volschrijven dat ze dan verheffen tot absolute standaard, waarna ze het nog eens naar eigen belang interpreteren. Dát is pas beroerd.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_61159976
quote:

[..]

En dat laat jij anderen voor jou bepalen?

Trek je handjes lekker van de wereld af, en dan valt er nog best wat van te maken op kleine schaal.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_61159985
quote:

[..]

Mooie van de mens is dat hij de natuur naar zijn hand kan zetten. Bovendien heb je toch ook nog wel ene beetje zelfbeheersing? Overgeleverd zijn aan de krachten van de natuur zal dus wel meevallen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_61160118
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:57 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Mooie van de mens is dat hij de natuur naar zijn hand kan zetten. Bovendien heb je toch ook nog wel ene beetje zelfbeheersing? Overgeleverd zijn aan de krachten van de natuur zal dus wel meevallen.
De natuur naar je hand zetten en jezelf beheersen komen ook voort uit de krachten die jou als mens bespelen.
pi_61160167
quote:

[..]

Tsja, met zo'n houding kom je ook gewoon nergens. Waarom toch altijd dat absolutisme wat betreft de 'natuur' van de mens? Empathie is ook gewoon een dierlijke eigenschap.
quote:
Putting the Altruism Back into Altruism: The Evolution of Empathy

Annual Review of Psychology
Vol. 59: 279-300
Frans B.M. de Waal
Living Links, Yerkes National Primate Research Center, and Psychology Department, Emory University, Atlanta, Georgia 30322; email: dewaal@emory.edu

Evolutionary theory postulates that altruistic behavior evolved for the return-benefits it bears the performer. For return-benefits to play a motivational role, however, they need to be experienced by the organism. Motivational analyses should restrict themselves, therefore, to the altruistic impulse and its knowable consequences. Empathy is an ideal candidate mechanism to underlie so-called directed altruism, i.e., altruism in response to anothers's pain, need, or distress. Evidence is accumulating that this mechanism is phylogenetically ancient, probably as old as mammals and birds. Perception of the emotional state of another automatically activates shared representations causing a matching emotional state in the observer. With increasing cognition, state-matching evolved into more complex forms, including concern for the other and perspective-taking. Empathy-induced altruism derives its strength from the emotional stake it offers the self in the other's welfare. The dynamics of the empathy mechanism agree with predictions from kin selection and reciprocal altruism theory.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')