Het zou links moeten zijn als je deze actie niet zo erg vindt.quote:Op maandag 25 augustus 2008 15:41 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Als het ieder voor zich is, dan zou het helemaal geen probleem moeten zijn dat die vissers daar vissen.
Waar komt al het wild vandaan in de restaurants? Obers en koks jagen in de ochtend?quote:Bos en jagers ook niet. Tenzij je jagers weet waarvoor het echt hun broodwinning is.
Geen idee. Lijkt me niet een discussie waard eigenlijk.quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:09 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Het zou links moeten zijn als je deze actie oké niet zo erg vindt.
Maar het is rechts wanneer je het niet uitmaakt of alle mensen nog de vis kunnen betalen.
Dilemma.
[..]
Waar komt al het wild vandaan in de restaurants? Obers en koks jagen in de ochtend?
Kijk, nu praat je al in de sfeer van wat "netjes" is. En dan vindt de een het niet netjes om stenen in het water te gooien, terwijl de ander het niet netjes vindt om voor wat paella-versiering de gehele zeebodem om te woelen en allerlei bijvangst een paar kilometer mee te nemen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:07 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Het is ook niet illegaal om daar te vissen, waarom zou Greenpeace dan die rotsblokken moeten dumpen daar? Niet bepaald netjes om het andere mensen moeilijf of onmogelijk te maken hun werk te doen.
Ik houd ook niet van die discussie.quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:11 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Geen idee. Lijkt me niet een discussie waard eigenlijk.
Waarom toch dat hokjes denken links of rechts? Ik ben aardig links, maar deze actie van Greenpeace vind ik te ver gaan. Ben ik dan rechts ineens?
Aan de andere kant worden vissers neergezet als meedogenloze geldwolven die niks anders doen dan de zee (hun broodwinning) verwoesten.quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:14 schreef Pool het volgende:
[..]
Kijk, nu praat je al in de sfeer van wat "netjes" is. En dan vindt de een het niet netjes om stenen in het water te gooien, terwijl de ander het niet netjes vindt om voor wat paella-versiering de gehele zeebodem om te woelen en allerlei bijvangst een paar kilometer mee te nemen.
Het werk van andere mensen moeilijk maken is prima, als dat werk van die mensen niet deugt.
Maar goed, als nu blijkt dat de vissers in die gebieden wél mochten vissen, terwijl het gooien van stenen niet mag, dan is het inderdaad een foute actie van Greenpeace geweest. Dat ben ik met je eens. Maar dat is nog niet aangetoond in dit topic, terwijl Greenpeace al wel als criminele organisatie is neergezet die arme vissersjongens laat verhongeren.
Nouja, ze zien het waarschijnlijk inderdaad gewoon meer als manier om geld binnen te harken.quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:21 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Aan de andere kant worden vissers neergezet als meedogenloze geldwolven die niks anders doen dan de zee (hun broodwinning) verwoesten.
Geen goede vergelijking, greenpeace pleurt ook geen dingen bij de vissers voor hun voordeur.quote:Of het in zee gooien van stenen wel of niet illegaal is, is een mooi rookgordijn / goedpratertje. Is het illegaal om voor jouw deur een zeecontainer neer te zetten zodat jij niet meer naar buiten kunt?
Agree, maar ik begreep dat de plekken waar ze die dingen dropten, al door de overheid waren aangewezen als zijnde niet-bevisbaar. Echter deden ze volgens Greenpeace niet aan handhaving hiervan. Als dat waar is dan zeiken de vissers dus over levensgevaarlijke rotsblokken op plekken waar ze niet mogen komen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:40 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Het is net zo goed niet aan Greenpeace om te bepalen wat er met de zee gebeurd. Als er daar illegaal gevist wordt kan ik de actie van Greenpeace nog wel begrijpen. Schepen op dergelijke manier in gevaar brengen (al zal het vast wel wat zijn overdreven dat ze kunnen kapseizen) neigt toch wel naar hele radicale acties.
Dat Greenpeace die rekening niet betaalt en jij, maar ook overheden daar niets aan kan doen. Ze zijn steenrijk, maar het geld is buiten ieders bereik.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:35 schreef DennisMoore het volgende:
Maareh... als het verboden is om objecten op de zeebodem te dumpen, dan kan 't betreffende land onder wie het stuk zee valt, de rotsblokken toch gewoon verwijderen en de rekening naar Greenpeace sturen? Wat is het probleem?
De Nederlandse overheid is al jaren bezig om de Nederlandse vissersvloot in te krimpen. Daarbij krijgen vissers die stoppen met hun werk daar een vergoeding voor.quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:19 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ik houd ook niet van die discussie.
Maar vroeg of laat word je in deze discussies voor links óf rechts uitgemaakt.
Overheden doen blijkbaar niks. En als ze iets van plan zijn dan duurt het nog minimaal vijf jaar tot het doorgevoerd wordt. Dus als dit de overbevissing tegengaat vind ik het niet zo'n probleem, aangezien duidelijk is aangegeven waar de rotsblokken liggen en dus niemand in gevaar hoeft te lopen.
Is het echt zo moeilijk om geld op Greenpeace te verhalen? Als je een vonnis krijgt, dan kun je toch bij de eerste de beste inzamelingsactie (derden)beslag laten leggen? En ze hebben toch grote schepen die ergens in havens liggen? Of zit Greenpeace te ingewikkeld in elkaar qua rechtspersonenstructuur?quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat Greenpeace die rekening niet betaalt en jij, maar ook overheden daar niets aan kan doen. Ze zijn steenrijk, maar het geld is buiten ieders bereik.
Het was geen vergelijking, het was een vraag.quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:23 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nouja, ze zien het waarschijnlijk inderdaad gewoon meer als manier om geld binnen te harken.
Wie echt fout is zijn overheden. Die doen het enkel voor het geld en boeit het vrij weinig of de zee(bodem) naar de klote gaat of niet, zolang er maar vis wordt verkocht en zij (indirect) geld in het laatje vangen.
[..]
Geen goede vergelijking, greenpeace pleurt ook geen dingen bij de vissers voor hun voordeur.
Naar verluid is het onmogelijk. En deze "verluid" komt niet uit het geruchtencircuit zeg maar...quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:29 schreef Pool het volgende:
Is het echt zo moeilijk om geld op Greenpeace te verhalen? Als je een vonnis krijgt, dan kun je toch bij de eerste de beste inzamelingsactie (derden)beslag laten leggen? En ze hebben toch grote schepen die ergens in havens liggen? Of zit Greenpeace te ingewikkeld in elkaar qua rechtspersonenstructuur?
Dan mijn vraag aan jou: "Hoe zou je het vinden als greenpeace morgen jouw auto in de zee dumpen?"quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:30 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Het was geen vergelijking, het was een vraag.
Iedereen op de wereld moet geld binnen harken om te kunnen leven. Waarom is het erg als vissers dat doen? Laat Greenpeace dan bij de overheid protesteren ipv voor eigen rechter te gaan spelen.
Je gaat je gang maar. Als ik inderdaad zo hardleers ben in mijn voornemen beschermde bomen te kappen(om maar eens een voorbeeldje te noemen) moet ik het maar op de harde manier leren.quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik zal wel even wat landmijnen in jouw tuin planten. Gelukkig voor jou zal ik wel een kaart met daarop de lokatie van de mijnen in brievenbus doen. Ze zijn dan bij jou bekend dus niet zeuren als je er op loopt.
Domme redernatie:quote:Op maandag 25 augustus 2008 14:59 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Als het maar zo'n klein deel van de zee is, wat maakt het dan uit dat het verwoest wordt door vissers?
Op het land verwoesten we ook grote stukken land om te kunnen leven en er is heel wat meer zee dan land.
Bron?quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:25 schreef DS4 het volgende:
Dat Greenpeace die rekening niet betaalt en jij, maar ook overheden daar niets aan kan doen. Ze zijn steenrijk, maar het geld is buiten ieders bereik.
Je maakt het wel erg simpel door te stellen dat ik geld boven alles stel.quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:36 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dan mijn vraag aan jou: "Hoe zou je het vinden als greenpeace morgen jouw auto in de zee dumpen?"
Die vraag heeft evenveel relevantie.
Als overheden toch alleen over geld gaan, wat zou dat dan helpen?
Ja, niks.
Zoals ik al eerder had aangegeven, als zij op bepaalde plekken niet kunnen vissen, zitten ze niet opeens zonder werk.
Maar aangezien je geld boven alles stelt, en alle middelen heiligt waarmee mensen geld mee kunnen binnen harken, dan vind je het vast ook niet erg dat de arme brazliaanse boer alle regenwouden gaat afbranden/afzagen (gebeurt al), de exotische dieren verwerkt tot leuke schoenen, tassen of speciale maaltijd.. dat ze in Afrika even alle leeuwen en tijgers en andere dieren afschieten en naar Europa sturen, zodat we weer een nieuwe delicatesse hebben, etc. etc.
Zijn genoeg werklozen die daar geld aan zouden kunnen verdienen, dus waarom niet?
Of is het dán wel te extreem, want dát zie je wel, maar wat er in de zee gebeurt niet?
Zie hierboven.quote:
Ok, je bent dus vool ontwikkelingshulp, voor het afkappen van de regenwouden, en het vrijlaten van alle criminelen die niemand hebben vermoord?quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:46 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Je maakt het wel erg simpel door te stellen dat ik geld boven alles stel.
Ik stel leven boven alles, als Greenpeace er voor zorgt dat die vissers gewoon kunnen wonen en hun eten en drinken kunnen kopen, kom maar op met die rotsblokken. Door dit soort acties zorgen ze er wel voor dat iemand zijn werk niet of niet goed uit kan oefenen.
Ik kan net zo simpel stellen dat jij een stukje zeebodem belangrijker vind dan een paar mensenlevens.
Als je denkt dat ik voor het vrijlaten van alle criminelen ben, denk ik niet dat jij mijn uitleg over waar mijn grens is zult snappen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:51 schreef Xith het volgende:
[..]
Ok, je bent dus vool ontwikkelingshulp, voor het afkappen van de regenwouden, en het vrijlaten van alle criminelen die niemand hebben vermoord?
of heb je toch een zekere grens, waar ligt die?
Greenpeace zorgt nu niet middels die rotsblokken dat die vissers zonder werk zitten. Moet dat nog 12 keer verteld worden? Alleen in dat gebied dat een kwetsbaar natuurgebied (aldus de Duitse overheid) zou zijn is het niet meer nodig. Dat is, het. Dat is niet het enige gebied waar vis te halen valt.quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:46 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Je maakt het wel erg simpel door te stellen dat ik geld boven alles stel.
Ik stel leven boven alles, als Greenpeace er voor zorgt dat die vissers gewoon kunnen wonen en hun eten en drinken kunnen kopen, kom maar op met die rotsblokken. Door dit soort acties zorgen ze er wel voor dat iemand zijn werk niet of niet goed uit kan oefenen.
Ik kan net zo simpel stellen dat jij een stukje zeebodem belangrijker vind dan een paar mensenlevens.
Beschermen van de bodem van de zee hoeft ook niet ten koste van alles te gaan.quote:Op maandag 25 augustus 2008 17:16 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Greenpeace zorgt nu niet middels die rotsblokken dat die vissers zonder werk zitten. Moet dat nog 12 keer verteld worden? Alleen in dat gebied dat een kwetsbaar natuurgebied (aldus de Duitse overheid) zou zijn is het niet meer nodig. Dat is, het. Dat is niet het enige gebied waar vis te halen valt.
Je stelt leven van mensen boven alles. En niet eens de basisbehoeften, maar ook gewoon luxe.
Alsof iedereen altijd hetzelfde werk kan blijven doen. Als de olie een keer opraakt (ooit), dan hebben ook allerlei mensen geen werk meer. Dus? Ander werk.
Kunnen werken hoeft niet per sé ten koste van allerlei andere dingen te gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |