Nou, dit is een beetje een treurige reactie.quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ah, de linkse Meki.Ga je toch met nuttige zaken bezig houden in plaats van dit soort acties goed te praten.
quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ah, de linkse Meki.Ga je toch met nuttige zaken bezig houden in plaats van dit soort acties goed te praten.
Ik vind dit soort acties anders prima. Fuck vissers, wat mij betreft wordt die complete beroepsgroep opgeheven in Nederland.quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Oh, dat is zeker waar, maar dat ontken ik ook niet.quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:12 schreef Pappie_Culo het volgende:
Het uitsterven van de zeeen is een actueel en belangrijk onderwerp.
De arrogantie die daar alleen al uit spreekt. Ik zou ze helemaal kapot procederen.quote:Vissers: Greenpeace verklaart oorlog
AMSTERDAM De Nederlandse vissers willen niet meer met milieuorganisatie Greenpeace praten over de aanwijzing van natuurgebieden in de Noordzee.
‘Wij gaan niet om de tafel met een criminele organisatie’, zegt voorzitter Ben Daalder van de Federatie van Visserijverenigingen.
Greenpeace heeft onlangs bij acties in het Sylter Buitenrif voor de Duitse kust rotsblokken in zee gestort om de visvangst tegen te gaan. Het rif is door de Duitse overheid aangewezen als beschermd natuurgebied.
Daalder noemt de actie ‘levensgevaarlijk’ en een ‘oorlogsverklaring aan de vissers’.
Bovendien heeft Greenpeace gedreigd de actie uit te breiden naar het Nederlandse deel van het continentaal plat.
Greenpeace vindt de actie acceptabel.
‘We hebben duidelijk aangegeven waar de stenen liggen, dus de vissers kunnen er omheen varen’, zegt een woordvoerder.
Maar je kunt ook moeilijk ontkennen dat wat Greenpeace doet vrij normaal is: men maakt gebruik van de macht cq leverage die men heeft.quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Oh, dat is zeker waar, maar dat ontken ik ook niet.
Goed bezig jongen, het staat jou niet aan dus dan verbieden we het maar.quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:15 schreef ethiraseth het volgende:
Ik vind dit soort acties anders prima. Fuck vissers, wat mij betreft wordt die complete beroepsgroep opgeheven in Nederland.
Ik vind het niet normaal dat je iemands werkterrein ontoegankelijk maakt.quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:17 schreef Pappie_Culo het volgende:
Maar je kunt ook moeilijk ontkennen dat wat Greenpeace doet vrij normaal is: men maakt gebruik van de macht cq leverage die men heeft.
Doet greenpeace wel vaker, hypocriete lui die het zijn.quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik vind het niet normaal dat je iemands werkterrein ontoegankelijk maakt.
Volgens mij is gif dumpen net zo min toegestaan als het moedwillig in gevaar brengen van anderen, net zo hard aanpakken dus die gasten...quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:08 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Echt Nederlands denken weer. menen dat je een vergunning nodig hebt om wat rotsblokken in de zee te mogen dumpen.Ga eerst eens achter bedrijven aan die illegaal de meest giftige shit in rivieren dumpen voor je gaat huilen over wat rotsen.
Maarja, als er maar gekankerd kan worden op milieuorganisaties hè. Dat we de hele aarde mollen en jouw kinderen waarschijnlijk een hele hoop dieren alleen nog maar zal kennen van plaatjes, wat maakt het uit.
Als je zelf van een uitkering leeft, kun je deze idiote kretelogie rustig uiten.quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:15 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik vind dit soort acties anders prima. Fuck vissers, wat mij betreft wordt die complete beroepsgroep opgeheven in Nederland.
Topman Trafigura vrijuit in zaak gifexportquote:Op maandag 25 augustus 2008 12:43 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Volgens mij is gif dumpen net zo min toegestaan als het moedwillig in gevaar brengen van anderen, net zo hard aanpakken dus die gasten...
Maar je vind het ook niet normaal dat de biotopen vernietigd worden.quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Inderdaad, heel herkenbaar. En dan te bedenken dat ik dat als kleine dreumes dacht, dit zijn gewoon volwassen mensen die nooit hun oogkleppen hebben willen/durven afdoen. S-A-Dquote:Op maandag 25 augustus 2008 10:38 schreef rival het volgende:
ik weet nog dat ik als klein kind over greenpeace dacht, wat goed van die mensen. die redden arme dieren en de "boosdoeners" in deze wereld worden aangepakt.
wanneer je dan iets ouder wordt begrijp je dat het helemaal niet zo zwart wit is... je wordt wat volwassener...
dan ga je begrijpen dat de "boosdoeners" ook gewoon mensen zijn die brood op de plank moeten leggen. die de vraag van ons consumenten beantwoord.
helaas zal dit soort besef nooit bij dat soort millieuextremisten aankomen. die blijven wat dat betreft toch best kinderachtig.
En dan gaan de Engelsen/Denen/Noren/insert willekeurig land, de noordzee bevaren. Daar schieten we inderdaad veel mee opquote:Op maandag 25 augustus 2008 12:15 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Meer dan dat soort projecten leverden succes op in Nederlandquote:Op maandag 25 augustus 2008 12:57 schreef LENUS het volgende:
[..]
En dan gaan de Engelsen/Denen/Noren/insert willekeurig land, de noordzee bevaren. Daar schieten we inderdaad veel mee op
Je stort geen puin in een beschermd natuurgebied.quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:51 schreef Monidique het volgende:
GreenPeace legt stenen in een natuurgebied en vertelt vissers, die hoogstens hun net kunnen verliezen, waar deze stenen liggen, dit alles met de bedoeling ervoor te zorgen dat vissers niet meer vissen in een natuurgebied. Ik vind het asociaal. Maar ik vind het zeker niet crimineel of een 'oorlogsverklaring' --.
Op zich zou dan alleen nog de regel gemaakt en nageleefd moeten worden dat in broodmeel geen bespoten granen mogen zitten.quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:01 schreef Het_hupt het volgende:
Nederlandes boeren moesten stukken minder gif gaan gebruiken als andere boeren in de EU, wat de prijs van het NL graan duurder maakte.
Dit graan werd te duur voor de meelfabrieken en belande in de varkenstroggen.
De meelfabrieken haalden goedkoper graan uit bv Frankrijk, waar juist veel gespoten werd, en maakten daar broodmeel van.![]()
Het idiote idee dat Nederland altijd het brave jongentje moet zijn.
Alsof er geen ergere dingen gebeuren... Bovendien zijn er natuurlijk wel meer misstanden in de visserij. Zoals de illegale verkoop van bijvangst e.d.quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Die zee is geen eigendom van Greenpeace, dus die hebben daar ook niet zomaar rotsblokken te dumpen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:03 schreef Pool het volgende:
[..]
Dan kan de baas de gemeente sommeren het blok weg te halen en ik sleep de baas voor de rechter als hij niet betaalt.
Een totaal scheve vergelijking, want:
-de grond voor de deur is duidelijk eigendom van ofwel de gemeente of de baas zelf
-het gaat er hier om dat de vissers zelf de bodem slopen met hun netten. In je vergelijking zou dus terug moeten komen dat de baas de straat voor zijn deur elke ochtend met gif insmeert ofzo en dat er dán uit protest een rotsblok wordt neergezet
Ware het niet dat uit onderzoek is gebleken dat de visserij in het gebied geen schade aan het ecosysteem veroorzaakt. (zie ook post nummer 29)quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar je vind het ook niet normaal dat de biotopen vernietigd worden.
De biotopen zijn van ons allemaal dan kan onze overheid wel vergunnningen uitgeven, maar ons kent ons en vergunningen zijn ook maar voor de vorm en worden normaltiair slecht nageleefd. Dat komt omdat de controle erop bijna niet te doen is, en als men al gecontroleerd wordt is de sanctie die op het niet naleven van regels staan vaak niet meer dan een lachertje voor het overtredende bedrijf.
Greenpeace gaat de laatste tijd wel eens vaker te ver, net zoals met die actie bij de G8 top in Duitslandquote:Op maandag 25 augustus 2008 13:11 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Die zee is geen eigendom van Greenpeace, dus die hebben daar ook niet zomaar rotsblokken te dumpen.
Als er geen wettelijke bezwaren zijn tegen die vissers, ik neem toch aan dat vissen naar garnalen niet illegaal is, waar haalt Greenpeace dan het recht vandaan om op die manier iemand zijn werk onmogelijk te maken?
Het is Greenpeace hun goed recht om het er niet mee eens te zijn. Maar het is niet aan Greenpeace om te bepalen of en hoe iemand zijn werk moet doen. En dat proberen ze nu dus wel. Dat vind ik wel erg ver gaan.
Daar waren de vissers, in ieder geval in Nederland, ook gewoon voor aangepakt. Als dat niet gebeurd moet Greenpeace gewoon naar de politie of justitie stappen. Wat ze nu doen is gewoon eigen rechter spelen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:05 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Alsof er geen ergere dingen gebeuren... Bovendien zijn er natuurlijk wel meer misstanden in de visserij. Zoals de illegale verkoop van bijvangst e.d.
Zie ik de vissers ook niet erg moeilijk over doen.
en wie mag die uitkeringen gaan betalen?quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:15 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Wat uitkering.. Werken moeten ze!quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:25 schreef rival het volgende:
[..]
en wie mag die uitkeringen gaan betalen?
jammer dat "jullie" niet zo goed nadenken maar gewoon iets doen of roepen!
Ik weet nog wel een paar kraakpandjes waar we kunnen beginnen, voor we de vissers werkeloos gaan makenquote:
of 90% van de mensen die onder de pardonregeling vallen!quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:31 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Ik weet nog wel een paar kraakpandjes waar we kunnen beginnen, voor we de vissers werkeloos gaan maken
en die dusquote:Op maandag 25 augustus 2008 13:32 schreef rival het volgende:
[..]
of 90% van de mensen die onder de pardonregeling vallen!
Vissers kunnen niet lezen en schrijven?quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:25 schreef rival het volgende:
[..]
en wie mag die uitkeringen gaan betalen?
jammer dat "jullie" niet zo goed nadenken maar gewoon iets doen of roepen!
Ja, op school werd overal over gelogen. Goeie klacht.quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:48 schreef niet_links het volgende: Helaas werden mensen vroeger op school al geindoctrineerd dat ze goed waren. Nu komen we er later achter dat ze gewoon iedereen hun eigen zin willen opliggen.
nee, zouden ze dan gaan vissen?quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:40 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Vissers kunnen niet lezen en schrijven?
quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:38 schreef OldJeller het volgende:
Ach, dan weet je in elk geval zeker dat daar niet gevist wordt.
De locaties van die blokken zijn bekend, dus gemakkelijk te vermijden.
quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik zal wel even wat landmijnen in jouw tuin planten. Gelukkig voor jou zal ik wel een kaart met daarop de lokatie van de mijnen in brievenbus doen. Ze zijn dan bij jou bekend dus niet zeuren als je er op loopt.
kom op zeg, je weet echt wel beterquote:Op maandag 25 augustus 2008 13:55 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ja, op school werd overal over gelogen. Goeie klacht.
Als we wel beter weten dan snap ik niet dat jullie wel een onderzoeks reslutaat van het swnm willen geloven want dat is helemaal een wij van wc-eend adviseren wc-eend organisatie.quote:Op maandag 25 augustus 2008 14:00 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
kom op zeg, je weet echt wel beter![]()
wij hadden ook leerkracht die hun symphatie voor Greenpeace niet onder banken of stoelen staken.
Ik meende hetquote:Op maandag 25 augustus 2008 14:00 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
kom op zeg, je weet echt wel beter![]()
wij hadden ook leerkracht die hun symphatie voor Greenpeace niet onder banken of stoelen staken.
Het onderzoek is door imares gedaan. Niet door swnm. Imares is een onderzoeksbureau dat verbonden is aan de universiteit van Wageningen. Groot verschil.quote:Op maandag 25 augustus 2008 14:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als we wel beter weten dan snap ik niet dat jullie wel een onderzoeks reslutaat van het swnm willen geloven want dat is helemaal een wij van wc-eend adviseren wc-eend organisatie.![]()
http://www.swnm.nl/swnm/stichting/
mss je politieke overtuiging voor je houden, en je gewoon neutraal met het onderwijs bezig houden?quote:Op maandag 25 augustus 2008 14:08 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ik meende het
Op school houden ze je vanalles voor wat niet waar is. Maar ja, wat is het alternatief? Kinderen op 8 jarige leeftijd verpesten met de waarheid?
Dat dat een slechte vergelijking is, is jou ook langzamerhand stiekem toch wel een beetje duidelijk geworden?quote:
Ik heb het over schoolboeken. Iedereen vertelt de geschiedenis zoals het hem of haar uitkomt. Schoolboeken zijn daarin ook geen uitzondering.quote:Op maandag 25 augustus 2008 14:26 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
mss je politieke overtuiging voor je houden, en je gewoon neutraal met het onderwijs bezig houden?
waaruit zou blijken dat een leerkracht zijn politieke overtuiging mag opleggen op kinderen?
Als het maar zo'n klein deel van de zee is, wat maakt het dan uit dat het verwoest wordt door vissers?quote:Op maandag 25 augustus 2008 14:50 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dat dat een slechte vergelijking is, is jou ook langzamerhand stiekem toch wel een beetje duidelijk geworden?
Zee: geen prive-eigendom. Als greenpeace landmijnen/stenen in de tuinen van vissers ging gooien, dán sneed je vergelijking wellicht enig hout.
Naast dat de zee geen prive-eigendom is, is het ook nog niet eens vergelijkbaar met een tuin. Dat stukje waar ze die keien hebben gegooid is hooguit 0.000000001% van de totale grootte van de zee.
Dus niet zo dramatisch doen ook al is het enige waar je om geeft: geld.
Aha. Greenpeace denkt dus op te treden namens een volgens hen te lakse Duitse overheid.quote:De milieuorganisatie heeft de rotsblokken in het Sylter Buitenrif gelegd, omdat de Duitse regering dat tot een kwetsbaar natuurgebied heeft uitgeroepen, zonder echter beschermende maatregelen te nemen. De lidstaten van de Europese Unie hebben al in het begin van de jaren negentig afgesproken kwetsbare natuurgebieden aan te wijzen. Twee jaar na de aanwijzing zouden de maatregelen bekend moeten zijn om die gebieden te beschermen.
En Nederlandse overheid volgens de Nederlandse Greenpeace site. Ik zou zeggen, stort die rotsen dan voor de ingang van de tweede kamer ofzo.quote:Op maandag 25 augustus 2008 15:00 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Aha. Greenpeace denkt dus op te treden namens een volgens hen te lakse Duitse overheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |