abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61145174
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 18:14 schreef Apropos het volgende:

[..]

Hoe schandaliger de leugen, hoe meer hij zal geloven? Ik wist dat die Hitler niet goed snik was, maar dit is wel geweldige wartaal.
Volgens mij was het Goebbels die die uitspraak heeft gedaan. Beetje uit context getrokken ook.
quote:
If you tell a lie big enough and keep repeating it, people will eventually come to believe it. The lie can be maintained only for such time as the State can shield the people from the political, economic and/or military consequences of the lie. It thus becomes vitally important for the State to use all of its powers to repress dissent, for the truth is the mortal enemy of the lie, and thus by extension, the truth is the greatest enemy of the State.
bron

Wordt ook wel toegewezen aan Lenin trouwens

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2008 18:30:45 ]
pi_61145267
Je hebt gelijk, denk ik. De volgende uitspraak was van Hitler:
quote:
Israelische Zionists betrokkenheid is toch wel een evidentie
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_61145353
In de tweede link die ik postte, wordt er ook nog eentje aan Hitler toegewezen, zie ik nu.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 23:15:22 #124
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_61154248
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 09:22 schreef Lambiekje het volgende:

[..]
Eén ding. 19 kapers uit Saoedie Arabië, die met stanleymessen een stel vliegtuigen overmeesteren en complete doorgang krijgen van alle mogelijke instellingen binnen het luchtruim is niet haalbaar. Een helemaal als je het afzet tegen de anomaliteiten en circumstantial evidence wat de officiele complot gewoon compleet weglaat.
Osama wordt geheel niet gezocht voor zijn zogenaamde betrokkenheid en vervolgens gaan wij , USA en NAVO, Irak aanvallen. I don't get it. Het is zo far feched, outrageous and ridiculous wat het officiele complot voor moet stellen. Dat is met geen mogelijkheid te rijmen met wat er gebeurd is en wie er bij profijt heeft gehad. Ik kan er niet bij dat mensen voor dat onzinnige 19 stanleymes-crap verhaaltje gaan.
en dat een groot deel van de mensheid deze absurde, official crap gelooft, is een bewijs voor Hitlers stelling:
'Hoe groter de leugen, hoe gemakkelijker je ermee wegkomt..'
Huig
pi_61154603
Aha, Vlijmscherp herhaalt het nog even voor de mensen die het nog niet gezien hadden.
pi_61154705
Ondertussen is niets plausibeler dan een aanval op Irak beramen, duizenden landgenoten vermoorden om een casus belli te verkrijgen, en op de proppen komen met een lijst van daders die voornamelijk Saoediers bevat. Daar kan Hitler nog wat van leren, met z'n zogenaamde aanval van Polen op Duitsland. Hij had eigenlijk een stel Italianen de schuld moeten geven.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 23:34:13 #127
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_61154818
Nah..
"Blame Canada!"
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_61155156
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 23:15 schreef Orwell het volgende:

[..]

en dat een groot deel van de mensheid deze absurde, official crap gelooft, is een bewijs voor Hitlers stelling:
met een kleine correctie, Hitler schreef dat in Mein Kamp niet zo kort en pakkend; dat kon hij (of rudolph Hess) niet zo goed...
de betreffende vermeende uitspraak van Hitler is een twee alinea's durende rant in ellenlange zinnen over dat de Joden met de allergrootste leugens wegkomen, omdat het publieek maar niet wil zien hoe 'slecht die Joden eigenlijk zijn'.
Hoe groter de leugen, des te makkelijker de Joden ermee wegkomen', is eerder een beknopte samenvatting van die twee alinea's (of voor mijn part het hele boek, veel verder komt dat ook al niet, Hitler had nogal oogkleppen voor en herhaalde vooral zijn eigen persoonlijke versie van wat hij 'waarheid' vond)

misschien niet zo'n erg groot verschil met hoe bepaalde mensen hier denken en zich uitten, maar toch.

Oorspronkelijk zou de titel van dat boek de door Hitler bedachte titel 'Viereneenhalf jaar van strijd tegen de Leugens, Vaagheid en Lafheid van de meeste Mensen." heetten, de uitgever vond dat een klote titel die onverkoopbaar was en wilde het enkel uitgeven onder de verkortte titel 'mijn strijd' ... blijft die titel nu nog mooit open voor de biografie van lambiekje
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 23:53:42 #129
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_61155413
quote:

[..]

Waarom is het toch dat complotaanhangers altijd bepaalde frases aanhalen om voor henzelf te bevestigen dat ze gelijk hebben?

Goebbels' "If you tell a lie big enough and keep repeating it, people will eventually come to believe it."
Ghandi's "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you."
Roosevelt's "In politics there are no coincidences."

Deze 3 uitspraken worden constant aangehaald door complotters, hoewel ze zelf nauwelijks begrip hebben in welke context je deze uitspraken moet zien en hoe het vaak meer op henzelf slaat dan op degene waarop ze het proberen te betrekken. Zelfs als ze volledig feitenvrij zijn rechtvaardigen ze hun eigen waanbeelden door één of meerdere van deze kreten aan te halen. Heel apart.
pi_61156704
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 09:10 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Dan ben je het vast wel met mij eens dat het wel erg verwarrend is als mensen zoveel mogelijk alternatieven voor de officiele uitleg verzinnen terwijl ze niet eens kijken of die alternatieven uberhaupt wel haalbaar en realitisch zijn.
Wie ben ik om te zeggen wat 'n mens als jij wel of niet verwarrend vind.
Ik vind de leugens en het verzwijgen van feiten door wereldleiders en de milltaire top veel verwarrender, helemaal omdat ze er bijna altijd ongestraft mee wegkomen.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 01:30:01 #131
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_61157186
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 00:55 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Wie ben ik om te zeggen wat 'n mens als jij wel of niet verwarrend vind.
Ik vind de leugens en het verzwijgen van feiten door wereldleiders en de milltaire top veel verwarrender, helemaal omdat ze er bijna altijd ongestraft mee wegkomen.
nog erger ze krijgen er een nobelprijs voor vrede mee.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_61157283
Zeg Lambiekje, hoe kan het nou dat de CIA allerlei technische hoogstandjes kan uithalen in een tijdsbestek van een paar uur, maar niet even wat bewijs in elkaar flanst tegen Saddam?
pi_61157558
quote:
After this extensive research, RIDS has been unable to locate any FBI records responsive to your request. RIDS’ search efforts included verification by the responsible FBIHQ operational division that because the identity of the three hijacked aircraft has never been in question by the FBI, NTSB or FAA.

http://www.infowars.com/?p=886&cp=1

Hoe kan het nou dat ze die gegevens niet meer hebben, of is dit 'n hoax?

Verwarrend.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 08:21:18 #134
52357 Lambiekje
pi_61158604
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 01:36 schreef Apropos het volgende:
Zeg Lambiekje, hoe kan het nou dat de CIA allerlei technische hoogstandjes kan uithalen in een tijdsbestek van een paar uur, maar niet even wat bewijs in elkaar flanst tegen Saddam?
Dat heb ik al beantwoord. Het was gewoon arrogantie, dat we dat ook wel gewoon slikken. Het is toch al sowieso absurd om Saddam aan te vallen uit naam van 911?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 08:23:54 #135
52357 Lambiekje
pi_61158614
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 01:56 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Hoe kan het nou dat ze die gegevens niet meer hebben, of is dit 'n hoax?

[ afbeelding ]

Verwarrend.
http://www.911blogger.com/node/16089
  woensdag 27 augustus 2008 @ 08:26:38 #136
52357 Lambiekje
pi_61158638
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 18:29 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens mij was het Goebbels die die uitspraak heeft gedaan. Beetje uit context getrokken ook.
[..]

bron

Wordt ook wel toegewezen aan Lenin trouwens

If you tell a big enough lie and tell it frequently enough, it will be believed.
Adolf Hitler

http://www.brainyquote.com/quotes/authors/a/adolf_hitler.html
pi_61159182
quote:

[..]

Dat verklaard waarom jij en Lambiekje zo vast houden aan die idiote complot verhalen.
Wat dat betreft kan die uitspraak net zo goed tegen jullie werken.

Grotere leugens en verzinsel, die jullie maar blijven herhalen, ben ik nog nooit tegengekomen.
pi_61159269
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:08 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Dat verklaard waarom jij en Lambiekje zo vast houden aan die idiote complot verhalen.
Wat dat betreft kan die uitspraak net zo goed tegen jullie werken.

Grotere leugens en verzinsel, die jullie maar blijven herhalen, ben ik nog nooit tegengekomen.
Sterker nog; ze versterken zelf de theorie door allerlei enorme uit context getrokken theorietjes en verhalen samen te smelten tot een ENORM GROOT COMPLOT TEGEN DE WERELD!! want dat is namelijk veel geloofwaardiger dan het officiele verhaal.

Nou ben ik van mezelf sceptisch over zowel het officiele verhaal als de complotten, maar de complottheorie slaat toch werkelijk waar wel alles; wat daar soms verondersteld wordt en voor waarheid wordt aangenomen, om het maar niet te hebben over enorme grote blunders, dat is niet normaal meer.

En toch wordt die theorie als heilig ervaren; als je daar als scepticus tegenin gaat, dan ben je al snel "een van hun", en wordt je waarschijnlijk betaald door de overheid om dit soort dingen te debunken.
Verder is het erg frappant dat er nog steeds mensen zijn die blindelings youtube filmpjes geloven boven officiele rapporten, net alsof Youtube de waarheid bevat.

Het is tegenwoordig zo simpel een filmpje in elkaar te flansen met allerlei leuke pixels en vreemde voorwerpen die in een bepaalde hoek uitvergroot zijn, waardoor het lijkt op een UFO of een Raket of whatever. Dat mensen dat klakkeloos voor waar aannemen zonder enig onderzoek te doen naar de herkomst van de bron stoort mij nog het meest. Dit zijn ook de mensen die de arrogantie hebben om andere mensen met een andere visie en kijk op dingen voor dom uit te maken.
pi_61159549
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:15 schreef Scorpie het volgende:
En toch wordt die theorie als heilig ervaren;
Voor mij is het comissionreport "de Bijbel" die ter discussie staat, daar draait het om.
Er bestaat mbt 9-11 niet zoiets als " de complottheorie ".

En ja sommigen films op You Tube bevatten de waarheid zoals die door de makers ervaren wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Resonancer op 27-08-2008 10:05:44 ]
Eisenhower1961.
pi_61159637
En wie is meneer Graeme Macqueen? Hij is een professor in wat?

Hij is zelf een fanatieke aanhanger van de theorie dat de US erachter zat:

http://www.agoracosmopoli(...)007/03/23/01417.html

Lekker objectieve bron, if you ask me.

Owja, en hij baseert zijn conclusies voornamelijk op wat hij op Internet las:
quote:
I'd tinkered with the issue by reading long pieces on the internet late at night but I hadn't really done my homework.

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2008 09:38:55 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')