abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 augustus 2008 @ 22:53:33 #176
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_61125422
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 22:27 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En dan? Ben je 5 minuten eerder thuis, om op de bank te hangen en niets te doen al fappend geile porno kijken?
Fixed.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_61125828
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 22:27 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En dan? Ben je 5 minuten eerder thuis, om op de bank te hangen en niets te doen?
Om te FOK!ken. Maar iedereen wil altijd snel thuis zijn, en dat snap ik dus ook niet. Gaan ze allemaal lopen stressen, duwen, ongelukken maken waardoor het alleen nog maar langer duurt. Hoevaak ik niet van die gefrustreerde mensen tegen kom die van links naar rechts vliegen met een rotgang, je afsnijden, voorpikken etc en vervolgens sta je achter of naast hem voor het stoplicht of in de file. Je schiet er geen zak mee op.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_61125863
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 23:57 schreef AMS_FUE_Reggaeton het volgende:
...

Net als die ene patser die agent zo doe effe je shirt aan die gast worden anders de vrouwtjes nerveus en daarna niet weten waar die woont na 4 maanden toen pakte ze hem wel effe erop en werd die flink voor lul gezet voor heel Nederland

...
Haha dat was mijn ouwe baas, je moest eens weten hoeveel boetes ie al heeft gehad voor niet handsfree bellen. Dat hele bedrijf rijdt trouwens als debielen. Maar ja vond wel droog actie van hem van ja hoelang woon je er dan al? ja 4 maanden Droogkloot...En dat van die vrouwtjes daar heeft ie nog wel een punt want die liep voordat ie getrouwd was elke week met een ander Ik vind eerder die ie die politie vool lul zet dan zichzelf want zo is ie gewoon

Oja; Spee en snelheidslimieten en dat domme commentaar
pi_61126194
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 23:07 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Om te FOK!ken. Maar iedereen wil altijd snel thuis zijn, en dat snap ik dus ook niet. Gaan ze allemaal lopen stressen, duwen, ongelukken maken waardoor het alleen nog maar langer duurt. Hoevaak ik niet van die gefrustreerde mensen tegen kom die van links naar rechts vliegen met een rotgang, je afsnijden, voorpikken etc en vervolgens sta je achter of naast hem voor het stoplicht of in de file. Je schiet er geen zak mee op.
Normaal doe ik er 40minuten over om naar Rotterdam te rijden, aan 280km/h doe ik er maar 20minuten over!

Idem naar Brussel, aan 200+ doet ik er maar 45minuten over, maar anders doe ik er zeker anderhalf uur over!
pi_61126231
Yoyo ts maak er een vette dissbattle van.
  maandag 25 augustus 2008 @ 23:31:15 #181
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_61126667
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 22:27 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En dan? Ben je 5 minuten eerder thuis, om op de bank te hangen en niets te doen?
Dat ligt er toch echt aan wat voor stukken je rijdt. Laatst vanuit Bern naar huis gereden, dik 750 km. Ik was in minder dan zes uur thuis. Andere auto reed constant maximaal de limiet en op de onbegrensde stukken in Duitsland ook maar 130, die hebben er bijna 7,5 uur over gedaan. Da's een tijdwinst van ruim anderhalf uur, dat schiet lekker op. Als je zo'n 200 km door Nederland moet rijden (wat echt niet uitzonderlijk ver is), kun je makkelijk een kwartier winst pakken door lekker door te rijden als er geen hol te doen is. En of jij de reden daarvoor goed genoeg vindt lijkt me minder relevant.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 25 augustus 2008 @ 23:39:26 #182
203457 De_Dorstige
Chairface Chippendale
pi_61126969
Dit voor die Spee

'De Japanners juichen, het net beweegt, maar de vis is niet gevangen.' http://www.youtube.com/watch?v=hzHKKo1oKD0
pi_61127381
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 23:17 schreef Dolichologofobie het volgende:

[..]

Normaal doe ik er 40minuten over om naar Rotterdam te rijden, aan 280km/h doe ik er maar 20minuten over!

Idem naar Brussel, aan 200+ doet ik er maar 45minuten over, maar anders doe ik er zeker anderhalf uur over!
Ja, okee ligt eraan hoe ver je moet... maar ik had het meer over mensen die tijdens de spits zo lopen te dringen enzo.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_61127506
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 23:56 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Ja, okee ligt eraan hoe ver je moet... maar ik had het meer over mensen die tijdens de spits zo lopen te dringen enzo.
Dan staat-ie op cruisecontrole en laat ik de auto de rest doen (zolang het boven de 30km/h blijft doet de auto alles voor mij, oprijden en afremmen).
pi_61127581
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 22:27 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En dan? Ben je 5 minuten eerder thuis, om op de bank te hangen en niets te doen?
En wat boeit jou dat? Als ik 5mins eerder thuis wil zijn, waarom niet?

En voor sommigen is autorijden ook een vorm van ontspanning.


En in de spits heeft het geen nut om te proberen snel te zijn.

Maar op een open weg zoals de A7 tussen Afsluitdijk en Duitsland is kan het wel. De A31 wordt ook gewoon hard gereden om snel thuis/weg te zijn. Die weg is ook erg rustig.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_61153375
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 00:04 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

En wat boeit jou dat? Als ik 5mins eerder thuis wil zijn, waarom niet?

En voor sommigen is autorijden ook een vorm van ontspanning.
True. Als ik niet ergens voor een bepaald tijdstip moet zijn zit ik zo lekker relaxed in de auto, muziekje erbij lekker om je heen kijken en mooi zitten. en als de situatie het toelaat mijn schuifdakje open en de zon op mijn kale kop laten branden. aah.. heerlijk..
quote:
En in de spits heeft het geen nut om te proberen snel te zijn.

Maar op een open weg zoals de A7 tussen Afsluitdijk en Duitsland is kan het wel. De A31 wordt ook gewoon hard gereden om snel thuis/weg te zijn. Die weg is ook erg rustig.
Maak er maar vanaf Hoorn van. Ik rij redelijk vaak het stuk Purmerend -> Afsluitdijk en na Hoorn is het over met het verkeer. Ligt ook net een nieuw tapijtje overal, geen scherpe bochten en prima overzicht op alles.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 23:45:37 #187
119756 bloodacolyte
opzoek naar de kern
pi_61155178
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 11:38 schreef 1299 het volgende:

[..]

PWND

Nou verder niet zo zeiken:
[ afbeelding ]
dat mag gewoon toch, buiten de bebouwde kom.

Wildplassen is verboden volgens de APV, dus legaal buiten de bebouwde kom....
"Het leven is een pijpkaneel, ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel."
  woensdag 27 augustus 2008 @ 00:51:54 #188
128548 pavv
The computer says NO
pi_61156632
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 22:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Maak er maar vanaf Hoorn van. Ik rij redelijk vaak het stuk Purmerend -> Afsluitdijk en na Hoorn is het over met het verkeer. Ligt ook net een nieuw tapijtje overal, geen scherpe bochten en prima overzicht op alles.
Idd...maar houdt wel de berm in de gaten want de struikrovers van Spee willen nog wel eens op de loer liggen met een radar. (vooral tussen Hoorn en Den Oever)

Ik check voor de zekerheid vaak even op http://www.flitsservice.nl/
pi_61163267
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 00:51 schreef pavv het volgende:

[..]

Idd...maar houdt wel de berm in de gaten want de struikrovers van Spee willen nog wel eens op de loer liggen met een radar. (vooral tussen Hoorn en Den Oever)

Ik check voor de zekerheid vaak even op http://www.flitsservice.nl/
I know maar alsnog bedankt
Ze staan er idd vaak zat omdat ze weten dat daar wat te halen valt. verkeersveiligheid doet er niet toe.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_61163597
Ik heb alleen de eerste reacties gelezen,verder niet het hele topic.
Maar Koos Spee maakt zelf niet de regeltjes. Men wil alleen zorgen dat iedereen zich aan de door de wetgevers gemaakt verkeersregels houdt. Met als doel het aantal verkeersslachtoffers (gewonden en doden) terug te dringen.

Vrijwel alle automobilisten hoor je zeggen: 'ik weet wel dat ik te hard reed, maar normaal doe ik het niet' of 'dat kruispunt is overzichtelijk en het is nacht' enz.
Maar als iedereen het zo goed weet en veilig doet, waarom vallen er dan nog steeds slachtoffers??

Het werkt alleen maar als iedereen zich aan de regels houdt die voortgekomen zijn uit het verleden.

Dus val niet Koos Spee aan, maar jezelf, als je weer eens iets doet waarvan je weet dat het eigenlijk niet mag.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_61163953
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 12:47 schreef Walter81 het volgende:
Ik heb alleen de eerste reacties gelezen,verder niet het hele topic.
Maar Koos Spee maakt zelf niet de regeltjes. Men wil alleen zorgen dat iedereen zich aan de door de wetgevers gemaakt verkeersregels houdt. Met als doel het aantal verkeersslachtoffers (gewonden en doden) terug te dringen.

Vrijwel alle automobilisten hoor je zeggen: 'ik weet wel dat ik te hard reed, maar normaal doe ik het niet' of 'dat kruispunt is overzichtelijk en het is nacht' enz.
Maar als iedereen het zo goed weet en veilig doet, waarom vallen er dan nog steeds slachtoffers??

Het werkt alleen maar als iedereen zich aan de regels houdt die voortgekomen zijn uit het verleden.

Dus val niet Koos Spee aan, maar jezelf, als je weer eens iets doet waarvan je weet dat het eigenlijk niet mag.
Te snel rijden is geen ongevalsoorzaak nr 1, dus moeten ze hun prioriteiten eens bijstellen.
pi_61164005
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:02 schreef 1299 het volgende:

[..]

Te snel rijden is geen ongevalsoorzaak nr 1, dus moeten ze hun prioriteiten eens bijstellen.
Dat klinkt niet erg logisch hoor... moord is ook niet doodsoorzaak nr.1 dus zullen we dat dan ook maar onderaan de prioriteitenlijstjes van de politie zetten ?
Gelukkig zonder haar
pi_61164088
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:02 schreef 1299 het volgende:

[..]

Te snel rijden is geen ongevalsoorzaak nr 1, dus moeten ze hun prioriteiten eens bijstellen.
Niet nummer 1, maar wel 1 van de velen. Daarom controleren ze ook niet alleen op snelheid maar ook op andere gevaarlijke acties.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_61164148
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:04 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

Dat klinkt niet erg logisch hoor... moord is ook niet doodsoorzaak nr.1 dus zullen we dat dan ook maar onderaan de prioriteitenlijstjes van de politie zetten ?
Oorzaak nummer 1 is denk ik onoplettendheid. En dat krijg je inderdaad met de lage snelheden die tegenwoordig in NL gelden. In Duitsland met veel hogere snelheidslimieten ligt het aantal slachtoffers en ongelukken imho relatief gezien niet veel hoger. Ik maak in Duitsland net zo weinig ongelukken mee als in NL.

Daarnaast maakt het mij geen flikker uit dat idioten in een Honda Civic met 160 tegen een boom rijden. Die hebben het zelf gedaan.

In NL zou de verkeersveiligheid erg stijgen als mensen wat meer opletten, dat is echter bijna niet nodig door de huidige snelheden.. En door de lage snelheden van tegenwoordig denk ik ook dat sommige mensen meer geneigd zijn om tijdens het rijden een cd te zoeken in de auto of whatever.

In Duitsland zal het relatieve aantal ongelukken wel een tikje hoger liggen, maar dit komt denk ik vooral door het slechtere asfalt dat met regen enorm glad wordt, en in de bergen de onoverzichtelijke bochten.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_61164239
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:11 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Oorzaak nummer 1 is denk ik onoplettendheid. En dat krijg je inderdaad met de lage snelheden die tegenwoordig in NL gelden. In Duitsland met veel hogere snelheidslimieten ligt het aantal slachtoffers en ongelukken imho relatief gezien niet veel hoger. Ik maak in Duitsland net zo weinig ongelukken mee als in NL.

Daarnaast maakt het mij geen flikker uit dat idioten in een Honda Civic met 160 tegen een boom rijden. Die hebben het zelf gedaan.

In NL zou de verkeersveiligheid erg stijgen als mensen wat meer opletten, dat is echter bijna niet nodig door de huidige snelheden.. En door de lage snelheden van tegenwoordig denk ik ook dat sommige mensen meer geneigd zijn om tijdens het rijden een cd te zoeken in de auto of whatever.
Onoplettendheid is inderdaad wel een oorzaak. Maar hoe kan je bv een kop-staartbotsing op de autosnelweg voorkomen met oplettendheid? Dat men eerder/harder remt als de voorganger remt? Ik denk dat voldoende afstand houden ook gewoon werkt. Dan is het ook minder erg als je minder alert bent.

En bewust een rood licht negeren 'omdat het toch nacht is en rustig', waarbij nét toevallig een andere auto door groen komt rijden, heeft ook niks met alertheid te maken.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_61164312
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:15 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Onoplettendheid is inderdaad wel een oorzaak. Maar hoe kan je bv een kop-staartbotsing op de autosnelweg voorkomen met oplettendheid? Dat men eerder/harder remt als de voorganger remt? Ik denk dat voldoende afstand houden ook gewoon werkt. Dan is het ook minder erg als je minder alert bent.

En bewust een rood licht negeren 'omdat het toch nacht is en rustig', waarbij nét toevallig een andere auto door groen komt rijden, heeft ook niks met alertheid te maken.
En daar geef jij weer roekeloze dingen. Een rood licht negeren is gewoon not-done. Zeker in NL waar bij elk stoplicht voelers in de weg zitten waardoor jouw stoplicht meteen op groen springt als er van andere richtingen niks aankomt. En Kop-staartbotsing is inderdaad gewoon afstand houden. Was bumperkleven niet verboden?
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_61164677
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:19 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

En daar geef jij weer roekeloze dingen. Een rood licht negeren is gewoon not-done. Zeker in NL waar bij elk stoplicht voelers in de weg zitten waardoor jouw stoplicht meteen op groen springt als er van andere richtingen niks aankomt. En Kop-staartbotsing is inderdaad gewoon afstand houden. Was bumperkleven niet verboden?
Maar noem mij dan eens voorbeelden van waar onoplettendheid de oorzaak is van ongevallen in plaats van aan de regels houden?
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_61164806
Ik rijd al-tijd te hard, maar het is gewoon een kwestie van de juiste plaatsen en omstandigheden. Tot op heden nóg nooit een noodstop hoeven te maken (en ik haal soms snelheden van 280km/), daarbij heb ik altijd een ontsnappings route klaarstaan. Ook moet je niet naar de auto voor je kijken, maar een aantal auto's voor hem - en voldoende afstand nemen (of actieve cruisecontrole, die houdt afstand voor jou en remt als de auto voor je remt - heel handig in files e.d.).

Daarbij werkt het 'flitsgedoe' ook niet echt mee. Je rijdt nl. daar niet bepaald relaxter door, je kijkt alsmaar in de berm of je niet wéér gepakt wordt omdat je veilig 20km/h te hard rijdt. Idem voor het opletten voor VROS-auto's. Het is goed dat er gecontroleerd wordt, maar het mag wel een stuk minder objectief.

Daarbij zou er ook een dynamische snelheid moeten zijn. Op stukken zonder op- en afritten zou de snelheid wel een stukje hoger moeten (150 á 160km/h), idem voor 's nachts en bij regen natuurlijk naar 120km/h. Om maar te zwijgen over wegverbreding. Kijk eens naar die trajectcontroles van 80km/h, veel te gevaarlijk - maar door die 80km/h gaat het allemaal nog maar nét goed.
In Duitsland rijd ik vele malen relaxter dan in Nederland en houd ik me ook altijd netjes aan de snelheidregels, daar ze veel beter zijn ingespeeld op de situatie aldaar.

De snelheidsregels zijn gemaakt in een tijd dat men reed in onveilige auto's (geen gordels, geen airbags, geen kreukelzone, et cetera), dus de snelheiden mogen heus weleens naar boven. Ik denk dat vele van deze kleine veranderingen Nederland een stuk veiliger maakt.

(Om maar te zwijgen over inhalende vrachtwagens... )
pi_61164985
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:35 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Maar noem mij dan eens voorbeelden van waar onoplettendheid de oorzaak is van ongevallen in plaats van aan de regels houden?
Je mag geen gevaarlijke situaties veroorzaken volgens de verkeersregels dus dan val je altijd terug op het niet opvolgen van de regels.
pi_61164988
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:40 schreef Dolichologofobie het volgende:
Ik rijd al-tijd te hard, maar het is gewoon een kwestie van de juiste plaatsen en omstandigheden. Tot op heden nóg nooit een noodstop hoeven te maken (en ik haal soms snelheden van 280km/), daarbij heb ik altijd een ontsnappings route klaarstaan. Ook moet je niet naar de auto voor je kijken, maar een aantal auto's voor hem - en voldoende afstand nemen (of actieve cruisecontrole, die houdt afstand voor jou en remt als de auto voor je remt - heel handig in files e.d.).
Gewoon crimineel dus, maar goed geniet er maar van zolang dat nog kan...

Het gaat natuurlijk gewoon een keer gebeuren ...ofwel een noodstop moeten maken met 280 km/u en dan maakt het echt niet meer uit in wat voor een auto je reed, dan is het gewoon einde verhaal. en mocht je meneer Spee of een van zijn collega's tegen komen is je rijbewijs ook einde verhaal....

ik hoop alleen oprecht dat er geen gewonden (of erger) zullen vallen...
Gelukkig zonder haar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')