abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61098552
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 23:28 schreef Summers het volgende:
ik bedoelde paranormale waarnemingen tussen waken en slapen in .
Was mijn laatste edit nog ff erover in mijn bericht richting jou Dat het zo is dat je daar veel meer kunt horen en zien dus ook. Niet dat ik het iedere avond meemaak maar er was een paar dagen geleden zo'n ervaring waar ik ff het licht moest aanmaken omdat ik echt gestoord werd ervan en toen bij het aanmaken van het licht was het direct op de seconde weg alsof het licht in de duisternis ervoor zorgde dat ik meteen wakker werd of dat het licht alleen al voldoende was.

Een sissende stem in het donker alsof het een geest was dat was het dus ook en in de ooghoeken een of ander licht als een gedaante.
Genieten is toegestaan!!!
  zondag 24 augustus 2008 @ 23:36:23 #102
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61098722
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 23:30 schreef Topspin het volgende:

[..]

Was mijn laatste edit nog ff erover in mijn bericht richting jou Dat het zo is dat je daar veel meer kunt horen en zien dus ook. Niet dat ik het iedere avond meemaak maar er was een paar dagen geleden zo'n ervaring waar ik ff het licht moest aanmaken omdat ik echt gestoord werd ervan en toen bij het aanmaken van het licht was het direct op de seconde weg alsof het licht in de duisternis ervoor zorgde dat ik meteen wakker werd of dat het licht alleen al voldoende was.

Een sissende stem in het donker alsof het een geest was dat was het dus ook en in de ooghoeken een of ander licht als een gedaante.
Ik heb periodes gehad dat ik het echt elke dag meemaakte en ook de hele dag door dus licht werkte niet maar wel spooky een sissende stem in het donker , ik zou denk ik gillen tenzij het goed zou aanvoelen , had je er geen gevoel bij ?
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_61099073
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 23:25 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Niet veel anders dan ik ervaar
Je bent echt niet de enige.

Pure dankbaarheid dat ik hier mag wonen, liefhebben, genieten, liefhebben, betekenisvol zijn voor anderen, doelen bereiken, vreugde beleef, gelukkig mag zijn, en had ik liefhebben al genoemd?.

No god involved.
En tóch kan je het niet uitstaan wanneer ik zeg dat niet te geloven. Dat maakt voor mij het verschil.
pi_61099214
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 23:36 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik heb periodes gehad dat ik het echt elke dag meemaakte en ook de hele dag door dus licht werkte niet maar wel spooky een sissende stem in het donker , ik zou denk ik gillen tenzij het goed zou aanvoelen , had je er geen gevoel bij ?
Ik kreeg rillingen over de rug en dacht dat mijn geest overgenomen werd door dat wezen, alsof hij in mij wilde kruipen en bezit wilde nemen van mij. Zou het alleen sissen zijn en licht in de ooghoeken dan zou ik het hebben aangezien uit pure nieuwsgierigheid maar ik had het idee dat ik overgenomen werd of iets dergelijks. Alsof mijn gedachtes ook gestolen werden.

Kan het niet goed uitleggen ook.

In ieder geval geen goed gevoel en daarom het licht aangedaan en toen op de seconde was het compleet weg

Overdag zelden tot nooit last van of last van gehad, sowieso in het donker vaker last van het een of ander, ook als ik buiten zit die spanning wat ik in dit topic al eerder zei.

Toen die sissende stem bezig was kreeg ik van alles binnen wat hij zei, dus ook kloppende dingen waar ik me bezig moest gaan houden maar ook muziek die ik hoorde die over geesten ging. Hoorde allerlei fragmenten van muziek van artiesten die aan het zingen waren over geesten, duidelijke muziek ook alsof ik ervan overtuigd moest worden dat geesten bestaan op een agressieve manier.

Sommigen kunnen zeggen van, ga naar een psychiater maar ik weet duidelijk het verschil tussen wanen en hallucinaties plus ervaringen die erbuiten liggen. Heb nooit last gehad van stemmen en die keren dat ik wanen had toen was het achterdocht.

Zelfde geldt voor die Russische opera zangeres die 10 minuten aan het zingen was 2 jaar geleden, ook niets te maken met wanen maar in mijn ogen een diepere betekenis.

Dan ook dingen meegemaakt die wel ziek waren maar zo ook dingen die niet ziek zijn en niet te verklaren zijn en zo gaat dat wel eens.
  zondag 24 augustus 2008 @ 23:55:01 #105
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61099316
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 23:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

En tóch kan je het niet uitstaan wanneer ik zeg dat niet te geloven. Dat maakt voor mij het verschil.
Ik geloof je niet als je zegt dat je het niet gelooft , je wilt het niet geloven omdat dat zou betekenen dat je je hoogmoed moet laten vallen en dat je niks meer bent dan een ander .
Dat is het enige verschil dat ik zie .
pi_61099608
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 23:55 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik geloof je niet als je zegt dat je het niet gelooft , je wilt het niet geloven omdat dat zou betekenen dat je je hoogmoed moet laten vallen en dat je niks meer bent dan een ander .
Dat is het enige verschil dat ik zie .
Ik ben ook niks meer dan een ander, maar ik geloof wel dat de God waar ik in geloof, en dat is niet dezelfde als waar jij in gelooft, groter is en veel meer brengt dan wat wij mensen voor elkaar kunnen krijgen, op alle gebied, en zich dat ook alleen in je leven manifesteert wanneer je je leven met die God leeft.
  maandag 25 augustus 2008 @ 00:10:56 #107
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61099776
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 23:51 schreef Topspin het volgende:

[..]

Ik kreeg rillingen over de rug en dacht dat mijn geest overgenomen werd door dat wezen, alsof hij in mij wilde kruipen en bezit wilde nemen van mij. Zou het alleen sissen zijn en licht in de ooghoeken dan zou ik het hebben aangezien uit pure nieuwsgierigheid maar ik had het idee dat ik overgenomen werd of iets dergelijks. Alsof mijn gedachtes ook gestolen werden.

Kan het niet goed uitleggen ook.

In ieder geval geen goed gevoel en daarom het licht aangedaan en toen op de seconde was het compleet weg
gelukkig maar .
quote:
Overdag zelden tot nooit last van of last van gehad, sowieso in het donker vaker last van het een of ander, ook als ik buiten zit die spanning wat ik in dit topic al eerder zei.

Toen die sissende stem bezig was kreeg ik van alles binnen wat hij zei, dus ook kloppende dingen waar ik me bezig moest gaan houden maar ook muziek die ik hoorde die over geesten ging. Hoorde allerlei fragmenten van muziek van artiesten die aan het zingen waren over geesten, duidelijke muziek ook alsof ik ervan overtuigd moest worden dat geesten bestaan op een agressieve manier.

Sommigen kunnen zeggen van, ga naar een psychiater maar ik weet duidelijk het verschil tussen wanen en hallucinaties plus ervaringen die erbuiten liggen. Heb nooit last gehad van stemmen en die keren dat ik wanen had toen was het achterdocht.
Dat snap ik , mensen weten heel goed het verschil ( of leren dat mettertijd ) wat waar hoort .
quote:
Zelfde geldt voor die Russische opera zangeres die 10 minuten aan het zingen was 2 jaar geleden, ook niets te maken met wanen maar in mijn ogen een diepere betekenis.
zoits had ik ook maar daar had k om gevraagt tussen waken en slapen in omdat ik wist dat ik toen de juiste frequentie had en het werkte ook nog en toen hoorde ik ook mooie muziek .
quote:
Dan ook dingen meegemaakt die wel ziek waren maar zo ook dingen die niet ziek zijn en niet te verklaren zijn en zo gaat dat wel eens.
Idd van alles wat , van eng tot fantastisch .
  maandag 25 augustus 2008 @ 00:12:30 #108
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61099814
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 23:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik kan het wel uitstaan, ik weet namelijk wel beter. Wat me telkens verbaast is jouw overlevingsmechanisme. Als je het namelijk wél van me aanneemt, ben je nergens meer. Maar ik kan het wel heel eenvoudig van jou aannemen, terwijl mijn wereld dan gewoon standvastig blijft, en ik die geen geweld aan hoef te doen.

En dat maakt voor mij het verschil.

Jij hebt die god nodig, om je prettig te voelen, ik niet. Ik ben onafhankelijk gelukkig, jij niet.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_61099818
Het is the holy spirit of niet? Maar het gevoel van the holy spirit kun je ook in je uppie krijgen. Niet eens door drugs als MDMA maar ook van nature. Het gevoel deel uit te maken van iets groters bedoel ik dus ook, en dat kan zomaar gebeuren zonder God. Deel uitmaken van het leven zal het dan wel zijn, van dat grote bestaan. Opgaan in het grotere en helemaal meegesleurt worden erin.
pi_61100307
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 00:12 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik kan het wel uitstaan, ik weet namelijk wel beter. Wat me telkens verbaast is jouw overlevingsmechanisme. Als je het namelijk wél van me aanneemt, ben je nergens meer. Maar ik kan het wel heel eenvoudig van jou aannemen, terwijl mijn wereld dan gewoon standvastig blijft, en ik die geen geweld aan hoef te doen.

En dat maakt voor mij het verschil.

Jij hebt die god nodig, om je prettig te voelen, ik niet. Ik ben onafhankelijk gelukkig, jij niet.
Oke.

Ik vrees dat het geen kwestie is van aannemen, maar geloven. Ik kán het niet geloven. Niet met voorbedachte rade omdat mijn wereld dan in elkaar stort, maar omdat ik jouw woord dan op face value aan moet nemen, maar tegenover jouw woord staat een oneindige reeks argumenten die mij het onmogelijk maken om te geloven. Ik ben dus of stronteigenwijs, of al die argumenten van me zijn valide. Ik geloof het tweede in dit geval en dat zal ik ook blijven geloven zolang het niet-bestaan van God niet aangetoond wordt.

Kom je nog wel langs als je naar Parijs komt?

[ Bericht 12% gewijzigd door Ali_Kannibali op 25-08-2008 01:22:09 ]
pi_61100371
  maandag 25 augustus 2008 @ 07:33:44 #112
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61102476
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 00:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik ben ook niks meer dan een ander, maar ik geloof wel dat de God waar ik in geloof, en dat is niet dezelfde als waar jij in gelooft, groter is en veel meer brengt dan wat wij mensen voor elkaar kunnen krijgen, op alle gebied, en zich dat ook alleen in je leven manifesteert wanneer je je leven met die God leeft.
Ik denk dat jij in de val bent getrapt waar je ons steeds voor waarschuwt en dat jouw god satan is ,
alles wijst daarop en je ziet het niet , de val waar jij inzit projecteer je op de rest van de wereld .
Hoogmoed , oneerlijkheid , hebzucht , haat en duisternis .
je kan werkelijk waar niet meer luisteren of overeenkomsten zien , harteloos wijs je medemensen af die zichzelf openstellen , als iemand blij en gelukkig is weet je dat meteen de grond in te trappen want dat mag niet bestaan en dat als een aangeleerd automatisme omdat je je hoogmoed niet op wilt geven .
braaf volg je de kerkelijke doctrine waar je tegen zegt te zijn maar hun satanzaad gestoeld op angst en macht van eeuwen terug accepteer je wel als de waarheid , zeggen en doen zijn twee verschillende dingen , jouw praten en handelen zijn niet in overeenkomst en je bent allesbehalve met twee benen op de grond en allesbehalve geraakt door de echte god , satan heeft je geraakt en lacht zich helemaal stuk omdat jij hem macht geeft en hem laat groeien en andere mensen wilt vernietigen voor "de waarheid en liefde " , zoals je zei dat hij zou doen .
Waar het hart vol van is loopt de mond van over en je raakt niet uitgepraat over je satanobsessie en zijn vermeende macht .
Satan heeft ons niet in zijn macht want wij blijven uit de valkuil van blind en slaafs volgen van alles op deze wereld die is gebouwd op leugens en bedrog .
  maandag 25 augustus 2008 @ 09:12:29 #113
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61103277
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 00:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Oke.

Ik vrees dat het geen kwestie is van aannemen, maar geloven. Ik kán het niet geloven. Niet met voorbedachte rade omdat mijn wereld dan in elkaar stort, maar omdat ik jouw woord dan op face value aan moet nemen, maar tegenover jouw woord staat een oneindige reeks argumenten die mij het onmogelijk maken om te geloven. Ik ben dus of stronteigenwijs, of al die argumenten van me zijn valide. Ik geloof het tweede in dit geval en dat zal ik ook blijven geloven zolang het niet-bestaan van God niet aangetoond wordt.

Oke

Verander aannemen in geloven in mijn post. Trouwens, als je iets aanneemt dan geloof je het, dat schrijf je zelf ook in bovenstaande, dus ik zie het verschil niet. Maar als jij wilt mierenneuken, prima.
Geldt andersom niet precies hetzelfde? Moeten wij ook niet op face value aannemen dat jij de waarheid spreekt?
Wat is precies de oneindige reeks argumenten? Ik ben benieuwd. Een weet ik er al, je bent onbeschrijflijk bang van jouw god. Doet alles om hem/haar tevreden te houden zoals dat in jouw ogen moet, en daar hoort zelfs het veroordelen van anderen bij.
quote:
Kom je nog wel langs als je naar Parijs komt?
Not a chance.

En wat Summers zegt kan ik me prima in vinden.
Het grote verschil tussen ons is dat ik echt wel aanneem dat jij net zo gelukkig bent als ik, en daar heb ik totaal geen moeite mee. Ik hoef mijn wereld niet te verloochenen als ik anderen net zo gelukkig acht als mezelf. Jij kunt niet anders dan krampachtig vasthouden aan je drogredenaties. Jammer, maar ik veroordeel je er niet om. Je weet niet beter. Je bent volledig geindoctrineerd.

[ Bericht 6% gewijzigd door ElizabethR op 25-08-2008 09:23:07 ]
pi_61104457
lol

helaas.

Ik denk niet dat nog 1 post met verdediging uit zal maken
  maandag 25 augustus 2008 @ 10:25:05 #115
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61104576
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 10:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
lol

helaas.

Ik denk niet dat nog 1 post met verdediging uit zal maken
En met dit simpele en laffe antwoord bevestig je precies mijn punt.

lol????????

Het gaat om JOUW leven hoor, niet het mijne.
pi_61104655
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 10:25 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

En met dit simpele en laffe antwoord bevestig je precies mijn punt.

lol????????

Het gaat om JOUW leven hoor, niet het mijne.
Ja ik moet er om lachen want er klopt gewoon allemaal niets van. Maar dat heeft toch geen zin om jullie daar nog een keer van proberen te overtuigen.

Het had me serieus leuk gelijkt om je te ontmoeten. Niet meteen om die kerk ofzo maar gewoon om te zien wie er aan de andere kant van de lijn zit. Maarja, als je nou per sé hard wil zijn en onverbiddellijk moet je dat natuurlijk zelf weten, dan is mijn antwoord 'helaas'. Mijn leven is perfect, ik heb alles.
  maandag 25 augustus 2008 @ 10:30:36 #117
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61104685
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 07:33 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik denk dat jij in de val bent getrapt waar je ons steeds voor waarschuwt en dat jouw god satan is ,
alles wijst daarop en je ziet het niet , de val waar jij inzit projecteer je op de rest van de wereld .
Hoogmoed , oneerlijkheid , hebzucht , haat en duisternis .
je kan werkelijk waar niet meer luisteren of overeenkomsten zien , harteloos wijs je medemensen af die zichzelf openstellen , als iemand blij en gelukkig is weet je dat meteen de grond in te trappen want dat mag niet bestaan en dat als een aangeleerd automatisme omdat je je hoogmoed niet op wilt geven .
braaf volg je de kerkelijke doctrine waar je tegen zegt te zijn maar hun satanzaad gestoeld op angst en macht van eeuwen terug accepteer je wel als de waarheid , zeggen en doen zijn twee verschillende dingen , jouw praten en handelen zijn niet in overeenkomst en je bent allesbehalve met twee benen op de grond en allesbehalve geraakt door de echte god , satan heeft je geraakt en lacht zich helemaal stuk omdat jij hem macht geeft en hem laat groeien en andere mensen wilt vernietigen voor "de waarheid en liefde " , zoals je zei dat hij zou doen .
Waar het hart vol van is loopt de mond van over en je raakt niet uitgepraat over je satanobsessie en zijn vermeende macht .
Satan heeft ons niet in zijn macht want wij blijven uit de valkuil van blind en slaafs volgen van alles op deze wereld die is gebouwd op leugens en bedrog .
En jij vind dit wel vriendelijk en vrij van beschuldigingen overkomen?

Kom op zeg, we zijn allemaal mensen die ons best doen goed te zijn en vaak fouten maken. Ali op zijn manier, jij op jouw manier. Maar nu veroordeel je net zo hard als dat wat je veroordeelt.
  maandag 25 augustus 2008 @ 10:34:05 #118
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61104757
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 10:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja ik moet er om lachen want er klopt gewoon allemaal niets van. Maar dat heeft toch geen zin om jullie daar nog een keer van proberen te overtuigen.

Het had me serieus leuk gelijkt om je te ontmoeten. Niet meteen om die kerk ofzo maar gewoon om te zien wie er aan de andere kant van de lijn zit. Maarja, als je nou per sé hard wil zijn en onverbiddellijk moet je dat natuurlijk zelf weten, dan is mijn antwoord 'helaas'. Mijn leven is perfect, ik heb alles.
Ik ben niet hard en onverbiddellijk, waar maak je dat nou weer uit op. Je moest eens wat minder aanmatigend mensen van van alles en nog wat beschuldigen.
Het lijkt mij helemaal niet leuk om jou te ontmoeten, we hebben niets maar dan ook niet om over te babbelen.

Jouw leven kàn niet perfect zijn, je moet je constant vernederen voor god, om je zonden te belijden, je schrijft zelf steeds dat je constant getest wordt, kwellingen doormaakt, het een hel vindt, en nog een lange weg te gaan hebt tot perfectie die je nooit zult bereiken omdat je telkens opnieuw fouten maakt. Je eigen woorden.
pi_61104798
Het is goed zo Elizabeth.
  maandag 25 augustus 2008 @ 10:45:34 #120
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61105019
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 10:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Is het topic nu dood?
  maandag 25 augustus 2008 @ 10:53:16 #121
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61105193
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 10:30 schreef Windigo het volgende:

[..]

Kom op zeg, we zijn allemaal mensen die ons best doen goed te zijn en vaak fouten maken. Ali op zijn manier, jij op jouw manier. Maar nu veroordeel je net zo hard als dat wat je veroordeelt.
Doe eens niet zo naief?? Telkens als wij Ali een hand aanbieden hakt ie hem onverbiddellijk af, of je dat nu aardig doet, of puur uit interesse, of boos. It's his way or the highway. En dat maakt ie op niet mis te verstane manier duidelijk door mij al 18 topics lang compleet de grond in te boren en alles waar ik voor sta als leugen te kijk te zetten. (niet alleen mij trouwens, iedereen, maar ik mag alleen voor mezelf spreken)

Het ergste is nog dat ie dat uit naam van god doet. Ik heb ooit een gesprek gehad met iemand waarvan ik van mening ben dat zij precies een mens is zoals god zou willen zien, namelijk Majoor Bosshardt. Zij veroordeelde mij niet, ze vertelde dat god eenieder die zijn best doet, zelfs al geloven ze niet in hem, daarvoor dankbaar is en nooit zal afwijzen. Ik vertelde haar dat ik wel eens vloekte, en toen zei ze lachend: ' Ik ook'. De rust, de eenvoud en het geluk dat zij uitstraalde, zo wilde ik ook zijn, maar dan zonder god, en dat begreep zij prima. Zij hoefde niet te smijten met bijbelteksten en doemscenario's. Gewoon, hoe zij was, wat ze uitstraalde, hoe ze sprak zonder in elk derde woord per zin er god bij te halen was voldoende voor mij om bijna in god te gaan geloven. Maar dat is niet gebeurd.

Ik ben nog nooit een onbaatzuchtiger mens tegengekomen, terwijl ik bij Ali alleen puur eigenbelang zie. Hij stelt zijn eigen zieltje veilig door veel te roepen en met bijbelteksten te smijten, en weet dat ie moet prediken omdat dat in de bijbel staat. Meer is het niet. Volledig inhoudsloos en betekenisloos. Onoprecht.

Ik heb echt erg veel medelijden met Ali.
  maandag 25 augustus 2008 @ 10:54:01 #122
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61105207
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 10:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dat bepaal ik zelf wel, dankjewel.

Je kunt uit dit topic vertrekken als je niet meer mee wilt praten.
  maandag 25 augustus 2008 @ 10:54:25 #123
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61105218
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 10:45 schreef Windigo het volgende:

[..]

Is het topic nu dood?
Ik heb net op je gereageerd Wolfje
  maandag 25 augustus 2008 @ 10:57:43 #124
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61105287
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 10:30 schreef Windigo het volgende:

[..]

Wie de bal kaatst kan hem van mij terug verwachten , als je hem terug krijgt misschien besef je dan wat het eigenlijk betekend wat je gelooft en wat dat doet met andere mensen en waar je eigenlijk voor staat en hoe dat eigenlijk ZELF voelt als je zoiets naar je toekrijgt terwijl je alleen maar iets gelooft of ervaart en niks slechts hebt gedaan .
We zijn ook allemaal mensen die ons best doen en vaak fouten maken , ER zegt :

Pure dankbaarheid dat ik hier mag wonen, liefhebben, genieten, liefhebben, betekenisvol zijn voor anderen, doelen bereiken, vreugde beleef, gelukkig mag zijn, en had ik liefhebben al genoemd?.

MOET dat in de grond getrapt worden ??????????????
HEB je wel het recht om dat als nep te bestempelen ?
IS dat wel liefde ?
BEN je dan wel bezig met "we zijn allemaal mensen die fouten maken en ons best doen " ?

Je kan ook iemand in zijn waarde laten en nieuwsgierig zijn hoe die ander tot hetzelfde komt maar nee , laten we het afbranden op basis van chats en niet hoe iemand in zijn leven staat , andere mensen behandeld en of diegene goed doet of niet .
Ik accepteer elk geloof maar geen enkele egotrip .
pi_61105411
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 10:45 schreef Windigo het volgende:

[..]

Is het topic nu dood?
Voor mij wel denk ik, ik heb nog een allerlaatste tentamen te leren, moet ik halen. Verder is voor degenen die er echt open voor stonden, waaronder jij dus, het topic doeltreffend geweest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')