abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 september 2008 @ 12:02:04 #91
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_61343657
Maar vis mag ik wel eten? Die lijden toch niet zo heul erg?!

-edit-

De levende kreeft die gekookt wordt niet meegerekend dan
  woensdag 3 september 2008 @ 12:03:52 #92
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61343684
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:02 schreef RickoKun het volgende:

-edit-

Maar visserij heeft weer erg veel negatieve gevolgen.
  woensdag 3 september 2008 @ 12:08:41 #93
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_61343785
Maar ze zeggen toch dat zoen 80% van de vissen in de zee onontdekt zijn enzulks!!!
pi_61344063
Vegetariërs
pi_61363028
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:20 schreef GuyFawkes het volgende:
Vegetariërs
Ja, nu weten we het wel...
Je kunt het goed onderbouwen...
pi_61363167
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:02 schreef RickoKun het volgende:

-edit-

Er is niemand die jou verbied om iets te eten (tenminste, zolang de regering nog niet vindt dat ze het moeten verbieden) De keuze is aan jou, vind jij het verantwoord om andere levende wezens te doen lijden en op te offeren voor jouw smaakgenot, los nog even van het feit dat de hoeveelheden die wij naar binnen werken voor jezelf erg ongezond zijn...

Dus om te antwoorden op je vraag: tuurlijk mag vis wel, als jij je daargoed bij voelt...
pi_61365348
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 16:28 schreef FFnog het volgende:

en nee, dit is niet in het één of ander Oostblokland, dit is gewoon in het westen...
Maar ach, het zijn maar dieren he...
Heerlijk,wreed geslacht is het lekkerst
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_61365492
Waar maak je je druk om, heb jij er persoonlijk last van dan?

Ik hou van vlees op mijn bord maar wat een ander vreet moet diegene zelf weten, ik zou het overigens niet eens kunnen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_61365565
Ik eet overigens wel biologisch, meer gewoon voor mijn eigen gevoel hoor en het zal vast hypocriet zijn maar ach, ik slaap dan weer iets beter.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 4 september 2008 @ 08:42:55 #100
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61367895
Beter iets dan niets, ik geloof niet zo in dat idee dat het alleen telt als je alles perfect doet.
  donderdag 4 september 2008 @ 08:45:48 #101
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_61367939
wat is de klacht?
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_61369215
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 15:48 schreef Kiegie het volgende:
Opvallend toch dat het altijd vleeseters zijn die van agressieve topics als deze openen, en dat je zelden of nooit een vegetarische tegenhanger treft.
De conclusie dat je zielige, gefrustreerde, kortzichtige mensen vooral onder vleeseters vindt, wordt wel heel aantrekkelijk. In feite zijn dit soort topics een onbedoelde aansporing om toch maar eens wat minder vlees te gaan eten.
Succes TS, met alle dingen die blijkbaar niet gelukt zijn in je leven! Geef niet op, hou vol!

De vlees eters houden het bij agresisieve topics, terwijl al die blaadjeskauwende boomknuffelaars geweldadige protesten houden en met stront irritante wakker dier reclames de ether vervuilen.
En dan heb je nog de veagan streaker die in een stringetje bij paul de leeuw loopt te schreeuwen dat vlees moord is. Ja dan zijn inderdaad de vleeseters kortzichtig en gefrustreerd.
pi_61369349
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 16:28 schreef FFnog het volgende:

en nee, dit is niet in het één of ander Oostblokland, dit is gewoon in het westen...
Maar ach, het zijn maar dieren he...

JA
het zijn idd maar dieren. Dieren die door ons gefokt zijn, en als wij het vlees van deze dieren niet zouden eten. Zouden ze niet eens bestaan. Dus waarom zou je ze laten grazen, dan krijgen ze meer spieren en word het vlees taaier dus moet je meer dieren fokken om weer aan voldoende vlees te komen. Dat kost dus gewoon meer geld en meer ruimte omdat het anders zielig is voor de dieren.
  donderdag 4 september 2008 @ 10:26:09 #104
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_61369969
Vind het wel erg dat dieren nog steeds door vele als een gebruiksvoorwerp worden gezien inplaats van een levend wezen.
  donderdag 4 september 2008 @ 11:04:43 #105
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_61370910
quote:
Op donderdag 4 september 2008 10:26 schreef snakelady het volgende:
Vind het wel erg dat dieren nog steeds door vele als een gebruiksvoorwerp worden gezien inplaats van een levend wezen.

Ja, maar jij hebt iets wat we 'inlevingsvermogen' noemen. Dat maakt de dingen altijd wat lastiger.
Dat verandert alles
pi_61371234
quote:
Op donderdag 4 september 2008 11:04 schreef Kiegie het volgende:

[..]

Ja, maar jij hebt iets wat we 'inlevingsvermogen' noemen. Dat maakt de dingen altijd wat lastiger.
je doet alsof dat negatief is
pi_61371621
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 16:07 schreef FFnog het volgende:

[..]

Wie is er nu dom bezig, de vegetarier of de vleeseter...???
ik word gek van al die veganistenpropaganda!?!?#$@#%423534
zakelijk
  donderdag 4 september 2008 @ 12:03:36 #108
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_61372237
quote:
Op donderdag 4 september 2008 11:35 schreef Zuen het volgende:
Stuur me eens wat door, wil je, als je er weer last van hebt. Op de een of andere manier gaat al die propaganda aan mij voorbij.
Dat verandert alles
  donderdag 4 september 2008 @ 12:11:20 #109
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_61372369
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 16:07 schreef FFnog het volgende:
Wie is er nu dom bezig, de vegetarier of de vleeseter...???
Sorry hoor, maar dit soort onderzoeken zijn vaak compleet waardeloos omdat ze een willekeurige groep vleeseters tegenover een groep vegetariers zetten. Vegetarisch eten bevat over het algemeen veel minder vet en dus energie dan 'doorsnee' eten, dus zullen gemiddelde vegetariers minder dik zijn dan een gemiddeld persoon dat 'normaal' eten eet. Dus in die zin is 'normaal' eten 'minder gezond'. Maar als je twee groepen neemt van mensen die bewust eten, en een van beiden eet vegetarisch, zul je zien dat die veel meer moeite hebben om de juiste voedingsstoffen binnen te krijgen. Wij zijn nou eenmaal zo geevolueerd dat wij bepaalde aminozuren niet zelf kunnen maken, die wel in vlees zitten, maar niet of nauwelijks in plantaardig voedsel.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_61372488
Hey, TS, het spijt me vreselijk dat ik je leven zo verziek. Sorry. Maar gelukkig heb ik dankzij je post het licht gezien, en zal ik meteen een biefstukje eten. Voel je je al wat beter?
  donderdag 4 september 2008 @ 12:18:36 #111
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_61372517
quote:
Op donderdag 4 september 2008 11:35 schreef Zuen het volgende:

[..]

Welke bedoel je? Ik ken wel de ‘Kip, het meest veelzijdige stukje vlees, kip!’-campagne, mede mogelijk gemaakt door Europese subsidie van ruim vijf miljoen. Of sites zoals http://www.lekkerfitmetvlees.nl, of bijlages bij de Donald Duck (de lekkerste vleesrecepten uit Duckstad), gesponsord door het productschap vlees.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_61372574
quote:
Op donderdag 4 september 2008 12:18 schreef Iblis het volgende:of bijlages bij de Donald Duck (de lekkerste vleesrecepten uit Duckstad), gesponsord door het productschap vlees.
Da's eigenlijk best bizar! Eten ze gewoon elkaar op daar in Duckstad.

Recept:
1) Vermoord Clarabella Koe en Karel Paardenpoot...
  donderdag 4 september 2008 @ 12:21:23 #113
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_61372587
quote:
Op donderdag 4 september 2008 12:18 schreef Iblis het volgende:

[..]

Welke bedoel je? Ik ken wel de ‘Kip, het meest veelzijdige stukje vlees, kip!’-campagne, mede mogelijk gemaakt door Europese subsidie van ruim vijf miljoen. Of sites zoals http://www.lekkerfitmetvlees.nl, of bijlages bij de Donald Duck (de lekkerste vleesrecepten uit Duckstad), gesponsord door het productschap vlees.
ja al die mensen die veganisme/vegetarisme een trend noemen en zelf achter de grote vleestrend aanlopen
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  donderdag 4 september 2008 @ 12:22:23 #114
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_61372613
Vleesch is relaxt! Vegetariërs zijn emo's die met hun gezellig niet-eten van vleesch aandacht vragen, zoals anorexia patienten dat ook doen. Daarom GEEN aandacht geven, dan straf je ze het hardst af.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  donderdag 4 september 2008 @ 12:47:47 #115
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_61373141
quote:
Op donderdag 4 september 2008 12:11 schreef Catbert het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dit soort onderzoeken zijn vaak compleet waardeloos omdat ze een willekeurige groep vleeseters tegenover een groep vegetariers zetten. Vegetarisch eten bevat over het algemeen veel minder vet en dus energie dan 'doorsnee' eten, dus zullen gemiddelde vegetariers minder dik zijn dan een gemiddeld persoon dat 'normaal' eten eet. Dus in die zin is 'normaal' eten 'minder gezond'. Maar als je twee groepen neemt van mensen die bewust eten, en een van beiden eet vegetarisch, zul je zien dat die veel meer moeite hebben om de juiste voedingsstoffen binnen te krijgen. Wij zijn nou eenmaal zo geevolueerd dat wij bepaalde aminozuren niet zelf kunnen maken, die wel in vlees zitten, maar niet of nauwelijks in plantaardig voedsel.
Plantaardig en vegetarisch voedsel is niet per se hetzelfde, aangezien sommigen wel bepaalde zuivel en eierproducten eten. Natuurlijk moet je je vegetarische (of vegenastische) dieet met overleg kiezen, maar dat geldt voor elk dieet. De ‘moeite’ is relatief als je je dieet zo kiest, aangezien het niet uitzonderlijke inspanning kost om alle voedingsstoffen binnen te krijgen. Het is niet standaard noodzakelijk om supplementen te slikken.
quote:
It is the position of the American Dietetic Association and Dietitians of Canada that appropriately planned vegetarian diets are healthful, nutritionally adequate, and provide health benefits in the prevention and treatment of certain diseases. Approximately 2.5% of adults in the United States and 4% of adults in Canada follow vegetarian diets. A vegetarian diet is defined as one that does not include meat, fish, or fowl. Interest in vegetarianism appears to be increasing, with many restaurants and college foodservices offering vegetarian meals routinely. Substantial growth in sales of foods attractive to vegetarians has occurred, and these foods appear in many supermarkets. This position paper reviews the current scientific data related to key nutrients for vegetarians, including protein, iron, zinc, calcium, vitamin D, riboflavin, vitamin B-12, vitamin A, n-3 fatty acids, and iodine. A vegetarian, including vegan, diet can meet current recommendations for all of these nutrients. In some cases, use of fortified foods or supplements can be helpful in meeting recommendations for individual nutrients. Well-planned vegan and other types of vegetarian diets are appropriate for all stages of the life cycle, including during pregnancy, lactation, infancy, childhood, and adolescence. Vegetarian diets offer a number of nutritional benefits, including lower levels of saturated fat, cholesterol, and animal protein as well as higher levels of carbohydrates, fiber, magnesium, potassium, folate, and antioxidants such as vitamins C and E and phytochemicals. Vegetarians have been reported to have lower body mass indices than nonvegetarians, as well as lower rates of death from ischemic heart disease; vegetarians also show lower blood cholesterol levels; lower blood pressure; and lower rates of hypertension, type 2 diabetes, and prostate and colon cancer. Although a number of federally funded and institutional feeding programs can accommodate vegetarians, few have foods suitable for vegans at this time. Because of the variability of dietary practices among vegetarians, individual assessment of dietary intakes of vegetarians is required. Dietetics professionals have a responsibility to support and encourage those who express an interest in consuming a vegetarian diet. They can play key roles in educating vegetarian clients about food sources of specific nutrients, food purchase and preparation, and any dietary modifications that may be necessary to meet individual needs. Menu planning for vegetarians can be simplified by use of a food guide that specifies food groups and serving sizes. J Am Diet Assoc. 2003;103:748-765.
Bron

Dat betekent niet dat je helemaal geen vlees kunt eten, maar de hoeveelheid vlees die dagelijks geconsumeerd wordt in Nederland ligt vrij hoog; naarmate je meer vlees eet neemt de kans op bepaalde vormen van kanker toe. Natuurlijk is vlees ‘lekker’ en het is ‘makkelijk’, en voor veel mensen ook het hoofdonderdeel van de maaltijd, maar juist dat is zo verraderlijk. Want veel mensen eten niet bepaald gevarieerd of vezelrijk, krijgen veel zout binnen, et cetera, en zouden er daarom goed aan doen aanzienlijk terug te schroeven qua vleesinname, veel meer vegetarisch te eten; en dit zou ook een aanmerkelijke reductie van de vleesproductie kunnen betekenen, wat voor het milieu en het beschikbare landbouwarsenaal niet ongunstig zou zijn, alhoewel er natuurlijk (pluim)veeboeren zijn die hun afzet zullen zien verminderen.

De Harvard Public School on health schrijft dan ook:
quote:
4. Cut way back on American staples. Red meat, refined grains, potatoes, sugary drinks, and salty snacks are part of American culture, but they’re also really unhealthy. Go for a plant-based diet rich in non-starchy vegetables, fruits, and whole grains. And if you eat meat, fish and poultry are the best choices.
Indien je vlees eet. Het kan prima in een gezond dieet, maar het is zeker niet noodzakelijk en leidt al snel tot te grootte energieinname.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 4 september 2008 @ 13:09:14 #116
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_61373650
Maar van vis is bewezen dat het enorm gezond is, vooral ook voor opgroeiende kinderen.
Het is goed voor het hart, de hersenen (Zo zouden ze de kans op dementie, depressie en diabetes verminderen, en gedragsstoornissen (zoals ADHD) verminderen)

Wij eten 2 keer in de week vis, 3 keer ( biologisch) vlees en 2 keer vergetarisch, lijkt mij toch goed gebalanceerd, zo krijgen we binnen wat we nodig hebben en bovenal, krijgen onze kinderen binnen wat ze nodig hebben.
pi_61373684
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:20 schreef GuyFawkes het volgende:
Vegetariërs
  donderdag 4 september 2008 @ 13:16:48 #118
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_61373803
quote:
Op donderdag 4 september 2008 12:47 schreef Iblis het volgende:
Indien je vlees eet. Het kan prima in een gezond dieet, maar het is zeker niet noodzakelijk en leidt al snel tot te grootte energieinname.
Oh, ik zeg ook niet dat vegetarisch eten perse ongezond is hoor, een teamgenoot van me is vega, en da's wel een van de beste spelers. Maar zowel hij als z'n vriendin zijn vega en letten goed op wat ze eten om genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen. Maar ze moeten dus wel goed opletten (vooral hij, omdat hij dus behoorlijk veel en intensief sport) wat ze eten. Als je 'gewoon' eet moet je eigenlijk vooral opletten dat je niet te veel calorieen binnenkrijgt, maar dat is vooral omdat overal suiker in zit. Het allerbelangrijkste is dat je gewoon bewust eet. Ik ga ook wel eens naar de mac, maar ben me er heel bewust van dat dat ongezond is.

Mijn punt was vooral dat sommige vega's dergelijke onderzoeken zien als bewijs dat geen vlees eten sowieso gezonder is dan wel vlees eten. Mijn punt is dat het gezonder is bewust te eten, en dat het dan niet veel uitmaakt of je wel of geen vlees eet.

Wat betreft die te grote energieinname: vlees is niet het grootste probleem, het is al het vet en suiker dat we consumeren. Vooral kip en vis bevat in verhouding heel weinig energie.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  donderdag 4 september 2008 @ 13:23:57 #119
8369 speknek
Another day another slay
pi_61373951
Vegetariers !

versus

Enjoy your fail!!

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 4 september 2008 @ 13:30:44 #120
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_61374084
quote:
Op donderdag 4 september 2008 13:23 schreef speknek het volgende:
Vegetariers !

[ afbeelding ]

versus

[ afbeelding ]

Enjoy your fail!!

[ afbeelding ]
ehm

versus

Je punt is....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')