Ik ben nog nooit zo snel geweestquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:00 schreef Californium het volgende:
truste allenduurde een eeuw om dit topic te openen zeg
dat klopt... maar mijn internet ofzo deed er 5 minuten overquote:
In een post zeggen dat een topic vol is terwijl het nog niet zo is. Dat is pas een FAIL!quote:
Zo moe?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:00 schreef Californium het volgende:
truste allenduurde een eeuw om dit topic te openen zeg
Dat kwam door Caliquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:02 schreef jna het volgende:
[..]
In een post zeggen dat een topic vol is terwijl het nog niet zo is. Dat is pas een FAIL!
eens isquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:02 schreef jna het volgende:
[..]
In een post zeggen dat een topic vol is terwijl het nog niet zo is. Dat is pas een FAIL!
nietquote:
Ja, dat dusquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:03 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
ik heb nog geen zin om naar bed te gaan, maar ik weet ook niet wat ik nog moet doen
ik tel goed!quote:
best wel eigenlijkquote:
ik wou het doen voor de marathonquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:05 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
ik ga ff kijken of er vannacht nog OS-sporten zijn die de moeite waard zijn om daarvoor uit bed te komen
Uiteraard net op tijd.... Over snelheid gesprokenquote:
ik vind het gewoon leuk om de marathon te kijkenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Alleen Camile Maasse komt morgen in actie voor Nederland op de marathon, maar dat vind ik een beetje overdreven om daarvoor uit bed te komen.
quote:
quote:
ik vind het zo'n lang stukquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:07 schreef Californium het volgende:
[..]
ik vind het gewoon leuk om de marathon te kijken
Zomaar studio sportzomer kijken..quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:03 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
ik heb nog geen zin om naar bed te gaan, maar ik weet ook niet wat ik nog moet doen
Dat begint toch pas uur of elf of zo, dan ga ik al naar bedquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:08 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Zomaar studio sportzomer kijken..
ze verwachten veel safety car situatiesquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Oh ja, maar dat hou ik ook nooit vol
Maase is een heldquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:07 schreef Californium het volgende:
[..]
ik vind het gewoon leuk om de marathon te kijken
Dan zal ik 'm iig aanzettenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:09 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
ze verwachten veel safety car situaties![]()
Half 11quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:09 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat begint toch pas uur of elf of zo, dan ga ik al naar bed
is goed. Zodra ik ga eten (lunchen) zal ik het je nog wel meedelenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:10 schreef Piles het volgende:
[..]
Dan zal ik 'm iig aanzetten![]()
Herinner me morgen nog ff
Mooi, straks een Force India.. aan kop... Hoewel die meestal de veroorzaker zijn van de safety carquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:09 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
ze verwachten veel safety car situaties![]()
Moet je ook niet weggaan hèquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:13 schreef HostiMeister het volgende:
Ben ik weg gaat het over bier en tieten, nou ja zeg
F1 of Afsluitingsceremonie?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:12 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
is goed. Zodra ik ga eten (lunchen) zal ik het je nog wel meedelen
de race start om 14:00 uur CET
er werd verwacht dat ze wellicht eens wat meer naar voren zouden staan deze race, maar helaas ze staan gewoon 18 & 20quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:12 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Mooi, straks een Force India.. aan kop... Hoewel die meestal de veroorzaker zijn van de safety car
Je weet toch hoe snel we wisselen hierquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:15 schreef HostiMeister het volgende:
Tja, hebben jullie het over forum layouts en shit, en dan dat, weet ik veul
ik heb, geloof ik, nog nooit de afsluitingsceremonie van de OS gezienquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:15 schreef PieterBas het volgende:
[..]
F1 of Afsluitingsceremonie?
F1 maar gaan kijken. Eerlijk gezegd komt de OS nu wel een beetje mijn neus uit...
Dat zeggen ze al jaren...quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:16 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
er werd verwacht dat ze wellicht eens wat meer naar voren zouden staan deze race, maar helaas ze staan gewoon 18 & 20
Ben je aan het golfen??quote:
Golf. Golf is tof, de rest nietquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:19 schreef Piles het volgende:
Golf, Green Day, The Killers, Foo Fighters en Kaiser Chiefs. Wat hoort er niet in het rijtje thuis
Ja, zo kun je het ook zienquote:
Kijk je wel naar de film nu?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:21 schreef HostiMeister het volgende:
The Fifth Element kijken met huisgenootje, die heeft tenminste tieten, en ik heb bier
quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:22 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
ik was vandaag nog van plan om nog wat moffen te knallen, maar daar is het nu een beetje te laat voor. Dan morgenochtend maar gaan doen
Green Dayquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:19 schreef Piles het volgende:
Golf, Green Day, The Killers, Foo Fighters en Kaiser Chiefs. Wat hoort er niet in het rijtje thuis
MULTI PASS!!quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:21 schreef HostiMeister het volgende:
The Fifth Element kijken met huisgenootje, die heeft tenminste tieten, en ik heb bier
Londen, Parijs werd het toch?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:25 schreef jna het volgende:
Waarom zijn al die ho(s)tels in Londen zo godgloeiende duur
quote:
Wil het nog wel eens in het echt doenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:26 schreef jna het volgende:
[..]
![]()
Op de middelbare school hadden we afslagplaatsen en greens op het sportveld. Echt stoer om zo'n balletje weg te rammen
Helemaal niks waarschijnlijkquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:27 schreef jna het volgende:
[..]
Ik ga naar Londen, weet niet wat jullie gaan doen
heb je geen golfbanen in Zeeland dan?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:27 schreef Piles het volgende:
[..]
Wil het nog wel eens in het echt doen
Lijkt me idd best tof
Probleem is hoe hard je ramt, hoe minder ver die komt..quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:26 schreef jna het volgende:
[..]
![]()
Op de middelbare school hadden we afslagplaatsen en greens op het sportveld. Echt stoer om zo'n balletje weg te rammen
Genoegquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:29 schreef jna het volgende:
heb je geen golfbanen in Zeeland dan?
quote:Of komen alle balletjes dan in de zee ?
De gulden middenweg hequote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:29 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Probleem is hoe hard je ramt, hoe minder ver die komt..
quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:46 schreef jna het volgende:
[..]
Jadan ga ik bekende dingen op google earth opzoeken
ga het witte huis ff zoekenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:46 schreef jna het volgende:
[..]
Jadan ga ik bekende dingen op google earth opzoeken
Ik heb wel al naakte mensen gevondenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:59 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
ga het witte huis ff zoeken![]()
Das een stuk nuttigerquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 23:03 schreef jna het volgende:
[..]
Ik heb wel al naakte mensen gevonden
Bert Visscher over golfen?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 23:44 schreef Piles het volgende:
Nee hoor
Bert Visscher over vrouwen![]()
En nu het golfen
quote:
Altijd gezelligquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 23:47 schreef PieterBas het volgende:
Leuk zo'n strandfeest... op pak hem beet.. 5 km hemelsbreed... Kan gratis meegenieten.. (hoewel het feest ook gratis)
Klinkt goed hoor. En had ook wel zin om te gaan... maar ik geef de laatste tijd wel erg veel geld uit..quote:
Heb er wel een beetje last van... maar de muziek is goed.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 23:51 schreef Piles het volgende:
[..]
Oh, dacht dat je er last van had
Las er enig sarcasme in
daar ben ik blij om.quote:
die ja.. vond er weinig aan.quote:
Jammerquote:Op zondag 24 augustus 2008 01:21 schreef Cuegirllie het volgende:
saai.. eentje over de olympische spelen in 72 ofzo, dat er luitjes waren vermoord, en hoe dat dan ging met israelisers enzo.. geen reet aan en duurde zo'n 150 minuten![]()
Zozoquote:Op zondag 24 augustus 2008 01:22 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
daar ben ik blij om.
heb gezien dat ik zowaar wel 3 posts in het vorige topic had
Alweer/nog steeds?quote:Op zondag 24 augustus 2008 01:27 schreef Cuegirllie het volgende:
achja boeie... tijd voor sentimemtele muziek
Wat?quote:Op zondag 24 augustus 2008 01:30 schreef mash_ het volgende:
godver :R
Geen kant kiezenquote:Op zondag 24 augustus 2008 01:31 schreef mash_ het volgende:
Me beste vriendin heeft ruzie met een anderen hele goede vriendin van me..... Zo kut want ze zitten nu alle2 naat mij te bellen en smsen en weet echt niet wat ik er mee moet want ik kan geen kant kiezen :S
Uh.. alweerquote:
Johquote:Op zondag 24 augustus 2008 01:33 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
Uh.. alweer
nog steeds is moeilijk als ik net thuis ben he
Same old shit as usuall..quote:Op zondag 24 augustus 2008 01:34 schreef Piles het volgende:
Joh
Bedoelde meer: nog over hetzelfde, of iets anders
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
quote:Op zondag 24 augustus 2008 11:13 schreef Californium het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:Op zondag 24 augustus 2008 11:27 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik begin die mening steeds meer te delen
eigenlijk niet neequote:
Doen we gewoon elk jaar alleen de huwelijksreisquote:
Wil ik ookquote:Op zondag 24 augustus 2008 11:31 schreef Californium het volgende:
wat een gezellig blauw geel geheel deze pagina
Huwelijksreis? waarnaartoe?quote:Op zondag 24 augustus 2008 11:32 schreef Piles het volgende:
[..]
Doen we gewoon elk jaar alleen de huwelijksreis![]()
![]()
[..]
Wil ik ook
quote:Op zondag 24 augustus 2008 11:33 schreef Piles het volgende:
[..]
Lig nog in bed schat, dus gaat niet zo snel hier
Oh, gewoon elk jaar wat andersquote:Op zondag 24 augustus 2008 11:34 schreef Californium het volgende:
Huwelijksreis? waarnaartoe?
Nee, om en om kleurtjesquote:Je wil ook geel, blauw
Ik ben blauwquote:Op zondag 24 augustus 2008 11:35 schreef Piles het volgende:
[..]
Oh, gewoon elk jaar wat anders
Keuze genoeg
[..]
Nee, om en om kleurtjes
Maar jij hebt geen kleurtje![]()
quote:Op zondag 24 augustus 2008 11:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik kan ook achter de pc gaan zitten, maar dan ben ik eerst een half uur weg
Jij mag kiezen
Dan wil ik eerst douchen, en dat kan ik niet snelquote:Op zondag 24 augustus 2008 11:37 schreef Californium het volgende:
[..]
blijf dan maar... doe je er btw een half uur over om achter de computer te kruipen
oja....quote:Op zondag 24 augustus 2008 11:38 schreef Piles het volgende:
[..]
Dan wil ik eerst douchen, en dat kan ik niet snel
Ik ben groen, jij niksquote:
Heb je nou weer een hele dag niks te doenquote:Op zondag 24 augustus 2008 11:39 schreef Californium het volgende:
[..]
oja....
ik denk dat ik dadelijk mijn lama's dvd ofzo ga kijken want om de hele dag achter de pc te zitten.... heb er nu alweer bijna genoeg van
jahquote:Op zondag 24 augustus 2008 11:41 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik ben groen, jij niks![]()
[..]
Heb je nou weer een hele dag niks te doen
Ben je ook in een uurtje mee klaarquote:Op zondag 24 augustus 2008 11:43 schreef Californium het volgende:
beetje mailjes sturen, beetje e-mail checken en opschrijven wat ik mee moet nemen naar schotland....
nee want ik heb het gister al opgeschreven en nu zijn het dingen die in me opkomen erbij zettenquote:
Wordt het een lange dagquote:Op zondag 24 augustus 2008 11:43 schreef Californium het volgende:
en dat is mijn hele dagen sluitingsceremonie kijken van OS
Toen de Lama's nog leuk warenquote:Op zondag 24 augustus 2008 11:45 schreef Californium het volgende:
jah...daarom maar even tijd doden met mijn lama's dvd
Toch nog een strakke planningquote:Op zondag 24 augustus 2008 11:46 schreef Californium het volgende:
die duurt 2 uur en dat ik precies genoeg naar de sluiting van de spelen
ik weetquote:
Kun jij geen 2 dingen tegelijkquote:Op zondag 24 augustus 2008 11:50 schreef Californium het volgende:
ik zeg het welmaare weer een geel, blauwe pagina vol en sorry schat maar ik ga dvd opzetten
![]()
Kun jij lekker uitgebreid douchen en shit... jeweetzzz....
Ach, wat is langquote:Op zondag 24 augustus 2008 11:51 schreef HostiMeister het volgende:
Zo, belachelijk lang in bed gelegen zeg... Straks maar eens naar BestGoeiemorge mensen
Hier ookquote:
Ja das misschien een goed ideequote:
Ik krijg er honger vanquote:Op zondag 24 augustus 2008 14:42 schreef Piles het volgende:
[..]
Hey, toch nog iemand
En niet zo maar iemand![]()
[ afbeelding ]
![]()
Die moeten nog onder de grill hoop ik?quote:Op zondag 24 augustus 2008 14:42 schreef Piles het volgende:
[..]
Hey, toch nog iemand
En niet zo maar iemand![]()
[ afbeelding ]
![]()
Hoezo?quote:Op zondag 24 augustus 2008 14:45 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Die moeten nog onder de grill hoop ik?
Ik wou net zeggen want zo lijkt de kaas wel witquote:Op zondag 24 augustus 2008 14:47 schreef Piles het volgende:
[..]
Hoezo?
Ze komen er net uit, maar had idd iets langer gemogenJa, honger en ongeduldig
En in het echt zien ze er een stuk beter uit
Nee, dat is ie echt nietquote:Op zondag 24 augustus 2008 14:49 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen want zo lijkt de kaas wel wit
Succesquote:
Nieuwe kopenquote:Op zondag 24 augustus 2008 14:50 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, dat is ie echt niet
Gare telefoon, wat doe je er aan
Dankuquote:[..]
Succes
Ja, daarom kijk ik maar nietquote:
Luctor zei gisteren dat er veel SC's verwacht werden, maar nog geen 1quote:Op zondag 24 augustus 2008 15:04 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ja, daarom kijk ik maar niet
Tja, saaie kut race.. Waar blijven die safety cars..quote:Op zondag 24 augustus 2008 15:05 schreef Piles het volgende:
[..]
Luctor zei gisteren dat er veel SC's verwacht werden, maar nog geen 1
Die komen nu echt niet meerquote:Op zondag 24 augustus 2008 15:09 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Tja, saaie kut race.. Waar blijven die safety cars..
Nee, had ik nu maar de OS afsluitingsceremonie gekeken.quote:
Was misschien nog wel leuker geweest jaquote:Op zondag 24 augustus 2008 15:13 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Nee, had ik nu maar de OS afsluitingsceremonie gekeken.
Het plan was half 12 / 12 uur, maar het werd 2 uurquote:Op zondag 24 augustus 2008 15:30 schreef PieterBas het volgende:
Ik stond om 11 uur onder de douche
eens is dusquote:Op zondag 24 augustus 2008 15:44 schreef Cuegirllie het volgende:
Als Chinezen gaan beweren dat ze niet op elkaar lijken, moeten ze maar eens naar de herhaling van de OS sluiting kijken
Ik vraag me echt af hoe ze er zelf tegenover staan. Heb wel eens gehoord dat zij het totaal niet vinden, maarja, dat was ook maar via via via via ofzoquote:Op zondag 24 augustus 2008 15:46 schreef Californium het volgende:
eens is dusVolgens mij is het een compleet 'inbred' ras daar.... wel een mooie sluiting btw....
Ja mooi, heb stukjes gekeken met kippevel op mn armenquote:
Doet de rest van de wereld ook niet, dus waarom zou je hèquote:Op zondag 24 augustus 2008 15:57 schreef Jipje het volgende:
Heb maar niet aan alle arme mensen gedacht die hierdoor zoveel moesten lijden
heel cru misschien, maar uh, die lijden ook wel, zonder al dat vuurwerk dusja..quote:Op zondag 24 augustus 2008 15:57 schreef Jipje het volgende:
[..]
Ja mooi, heb stukjes gekeken met kippevel op mn armenHeb maar niet aan alle arme mensen gedacht die hierdoor zoveel moesten lijden
quote:Op zondag 24 augustus 2008 15:57 schreef Californium het volgende:
je voelde je aangesproken door: Nerd, adhd-kereltje, dikkertje, vriendjes
Doorhalen wat niet van toepassing
quote:Op zondag 24 augustus 2008 15:57 schreef Jipje het volgende:
[..]
Ja mooi, heb stukjes gekeken met kippevel op mn armenHeb maar niet aan alle arme mensen gedacht die hierdoor zoveel moesten lijden
Verder zijn de opening en de sluiting ongeveer de enige 2 onderdelen waar ik wat van gezien heb
quote:Op zondag 24 augustus 2008 15:57 schreef Jipje het volgende:
Verder zijn de opening en de sluiting ongeveer de enige 2 onderdelen waar ik wat van gezien heb
Ik kan er toch niks aan veranderenquote:Op zondag 24 augustus 2008 15:57 schreef Piles het volgende:
[..]
Doet de rest van de wereld ook niet, dus waarom zou je hè
Oh, tofquote:Op zondag 24 augustus 2008 15:59 schreef Californium het volgende:
maare ik ga weer tv kijken....: King of Queens![]()
Doet ie het niet meer?quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:01 schreef Cuegirllie het volgende:
ik hield ijverig de oplader in m'n hand in de hoop dat m'n telefoon aan blijft, maar het heeft niet mogen baten
Als hij leeg is w il hij niet echt meer aan.. kan soms fucking lang duren, en opladen doet hij dan ook nauwelijks.. dusja.. het is altijd weer de vraag of hij uiteindelijk weer een keer gaat doenquote:
graag gedaan. Verwachten ze safety car situatues en dan zie je ze alleen bij de formatie ronde achter het veld rijden en voor de rest aan het einde van de pitstraat staan.quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:04 schreef Piles het volgende:
Tijd voor een nieuwe telefoon?
[..]
Nog bedankt hè![]()
heeft ie al.. tis de connectie die niet goed werkt.. de foon zelf dusquote:
Hopen op regen dan maarquote:Op zondag 24 augustus 2008 16:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Nu maar hopen op spectakel bij de GP van België
Best? Wat moet je daar dan doen?quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:02 schreef HostiMeister het volgende:
Zodadelijk maar eens in de auto stappen richting Best. Zat net weer eens lekker in een boek moet ik zo gaan
idd. beetje zon het ene moment en dan weer een stortbuitjequote:
Ik nietquote:
gewoon een nieuw abbo afsluitenquote:Op zondag 24 augustus 2008 16:09 schreef Cuegirllie het volgende:
En alle zelfs tweedehands leuke telefoons kosten ook al snel 100 euro, waarom is het zo duur
Duurde lang, zo'n reactiequote:
quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:11 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
idd. beetje zo het ene moment en dan weer een stortbuitje
Zoveelquote:Op zondag 24 augustus 2008 16:09 schreef Cuegirllie het volgende:
En alle zelfs tweedehands leuke telefoons kosten ook al snel 100 euro, waarom is het zo duur
heb tijdje terug al een 1 jarig abbo afgeslotenquote:
Ga ik nog ff controllenquote:Op zondag 24 augustus 2008 16:15 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik ga nu nog ff moffen knallen![]()
Goeie timing weerquote:Op zondag 24 augustus 2008 16:17 schreef Yesse het volgende:
Hoiii
Altijd lastigquote:Op zondag 24 augustus 2008 16:20 schreef Californium het volgende:
wat zal ik dadelijk eens gaan eten
Ik ben dan ook net wakkerquote:
Ik ga zo ook alweer weg dusquote:Op zondag 24 augustus 2008 16:21 schreef Piles het volgende:
[..]
Goeie timing weer
Bijna iedereen is net weg
[..]
Altijd lastig![]()
Shake it babyquote:
Neuhquote:
Daarom heb ik voor m'n videocamera ook een statief gekocht. Bij mij beweegt ook allesquote:Op zondag 24 augustus 2008 16:35 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Neuh
Maarja wat wil je met een sluitertijd van 1 seconde, als het niet meer is; als je hem dan scherp krijgt moet je echt cold as ice zijn
quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Daarom heb ik voor m'n videocamera ook een statief gekocht. Bij mij beweegt ook alles
quote:
quote:Op zondag 24 augustus 2008 17:03 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
ben weer terug van moffen knallen. Ik heb gelijk spierpijn![]()
ik ben gestopt toen ik dood ging. Had ook al gelijk spierpijn. Dus was gelijk mooi excuus om weer te stoppenquote:Op zondag 24 augustus 2008 17:04 schreef Piles het volgende:
[..]![]()
[..]
Ik ben gestopt met controllen, het lukte niet
Geduldquote:Op zondag 24 augustus 2008 17:11 schreef Californium het volgende:
Hellow?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |